25 Ιαν 2009

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ

Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση φρεναρίσματος
και τόσο μικρότερος ο χρόνος αντίδρασης.
Όταν οδηγώ με
20 χλ/ώρα απόσταση σκέψης(6m) -απόσταση φρεν/τος(6m) = απόσταση ακινητοποίησης του ΙΧ 12m
60 χλ/ώρα απόσταση σκέψης ( 18m)- απόσταση φρεν/τος (55m) = απόσταση ακινητοποίησης του ΙΧ 73m
Πολλά ατυχήματα θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν είχαμε αρκετό χρόνο και απόσταση για να αντιδράσουμε.
Εάν δώσεις το χρόνο, θα πάρεις την απόσταση. Η απόφαση δική σου.

Αυτοκίνητα: Ασφαλής οδήγηση

Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας

Η ασφάλεια στο οδικό δίκτυο πρέπει να είναι η προτεραιότητα. Διαφορετικά, τα θύματα των οδικών δυστυχημάτων,δεν πρόκειται να σταματούν να αυξάνονται.

Οι συγκρούσεις αυξάνονται, οι θάνατοι και τραυματισμοί λόγω οδικών δυστυχημάτων έχουν πλέον καταστεί ένας εφιάλτης της καθημερινής μας ζωής. Οι πεζοί και οι ποδηλάτες είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στα τροχαία δυστυχήματα.

Εκτός από τον αβάσταχτο ανθρώπινο πόνο που προκαλούν, τα οδικά δυστυχήματα είναι αιτία τεράστιας οικονομικής επιβάρυνσης για την κοινωνία, των υπηρεσιών υγείας, το σύστημα κοινωνικών ασφαλίσεων και των ασφαλειών γενικότερα.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Π.Ο.Υ, μέχρι το 2020 αναμένεται ότι ο αριθμός των θανάτων θα ανέλθει στα 2,4 εκατομμύρια ετησίως.

Ο ανθρώπινος πόνος

Ο πόνος για τα θύματα και τις οικογένειες τους είναι ανυπολόγιστος.
Οι συνέπειες τόσο για τα θύματα που χάνουν τη ζωή τους όσο και για αυτούς που επιζούν και τις οικογένειές τους δεν είναι βραχυπρόθεσμες αλλά μακροχρόνιες.
Η απώλεια ποιότητα ζωής, οι αναπηρίες που προκύπτουν, αποτελούν μια κατάσταση που προκαλεί συχνά μόνιμη οδύνη σε πολλόυς.

Το οικονομικό κόστος

Εκτός από τις ανθρώπινες τραγωδίες και τον πόνο που προκαλείται από την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, το οικονομικό κόστος, τα έξοδα περίθαλψης και αποκατάστασης αποτελούν ένα επιπρόσθετο βάρος στα κράτη παντού στον κόσμο.

Έχει υπολογιστεί ότι το οικονομικό αυτό βάρος, μαζί με την απώλεια παραγωγικότητας που προκύπτει, ανέρχεται σε δεκάδες δισεκατομμύρια δολλαρίων το χρόνο. Το τεράστιο οικονομικό κόστος που προκύπτει από την κατάσταση αυτή, αποτελεί μια τροχοπέδι στην ανάπτυξη χωρών που έχουν μειωμένες οικονομικές δυνατότητες.

Οι αιτίες

Η υπερβολική ταχύτητα, το επιθετικό οδήγημα, η κούραση, ο ύπνος στο τιμόνι, το αλκοόλ, η μη τήρηση των κανόνων της οδικής κυκλοφορίας, η μη χρήση ζώνης, το κράνος, οι ακατάλληλοι δρόμοι και οι οδηγοί που δεν είναι καλά εκπαιδευμένοι.

Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί στο δρόμο μπορούν να προληφθούν.

Η μεθοδική επιστημονική προσέγγιση απαιτεί ολοκληρωματική αντίληψη του ζητήματος εξετάζοντας τις σχέσεις μεταξύ όλων των παραμέτρων δηλαδή των οχημάτων, των χρηστών και την υποδομή του δικτύου.

Ανάγκη επαγρύπνησης

Είναι απαραίτητο να εξετάζεται διαρκώς η επικρατούσα κατάσταση, να διερευνώνται συνεχώς οι τρόποι αντιμετώπισης. Η δραστική και άμεση υιοθέτηση νέων μέτρων για πρόληψη και εξάλειψη της μεγάλης αυτής μάστιγας, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα των κυβερνήσεων όλων των χωρών.

Βιβλιογραφία:
World Health Organization
E.T.S.C

Τις πταίει;

΄Ερευνα του Ι.Ο.Α.Σ " Πάνος Μυλωνάς " και της Γέφυρα ΑΕ, σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο για τα τροχαία ατυχήματα.



Παράγοντες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Τις Πταίει



1) Η κακή κατάσταση των δρόμων το 90% των ερωτηθέντων



2) Ανθρώπινη συμπεριφορά και ειδικότερα την επιθετική οδήγηση το 86%



3) Πολλαπλές παραβάσεις που σημειώνουν οι οδηγοί το 83,1%



4) Σε ότι αφορά την αστυνόμευση το 78,4% σημειώνει ότι η παρουσία της τροχαίας είναι κρίσιμη και επισημαίνει την ανάγκη πρόληψης



5) Ο κακός φωτισμός, μια παράμετρος που στη χώρα μας έρχεται σε δεύτερη μοίρα το 60%



6) Ελλιπής σήμανση το 50%



Δεκάδες λάθη στην αντιμετώπιση αυτού που ονομάζουμε οδική ασφάλεια.

Έρχονται να αποκαλύψουν και να αναδείξουν τις ευθύνες του κάθε εμπλεκόμενου φορέα.

Όλοι αυτοί πρέπει κάποτε να αναλάβουν τις ευθύνες τους, ειδάλλως τα προβλήματα θα πολλαπλασιάζονται και τα τροχαία θα αυξάνονται.



Η γνώμη του Αutocar δια στόματος Χρήστου Παπαγεωργίου

ΓΟΝΕΙΣ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Κάθε χρόνο καταγράφονται πολλά ατυχήματα μέσα και έξω από το σχολείο με θύματα μικρούς μαθητές. Συνεπώς απαιτείται συνεργασία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, προκειμένου τα ατυχήματα να περιοριστούν ακόμη και να εκμηδενιστούν.

ΓΟΝΕΙΣ: Ο καλλίτερος δάσκαλος οδικής ασφάλειας για τα παιδιά σας είστε εσείς.

ΓΙΑΤΙ: Οι βασικοί κανόνες διδασκαλίας για την οδική ασφάλεια διδάσκονται στο δρόμο μαζί σας.
Το παιδί σας είναι στο δρόμο μαζί σας.
Ακολουθεί το παραδειγμά σας καλό ή κακό.

Μην περιμένετε μόνο από το σχολείο να διδάξει τα παιδιά σας όλα τα θέματα οδικής ασφάλειας. Διδάξτε τα, τουλάχιστον στα βασικά σημεία, εσείς οι ίδιοι.

Τι μπορούμε να κάνουμε πολλά.

Πάνω από όλα, οδηγείστε το παιδί με το δικό σας παράδειγμα, τόσο ως πεζοί όσο και ως οδηγοί, ΓΙΑΤΙ, αγαπάμε τα παιδιά μας

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΟΛΟΙ

16 Ιαν 2009

Ενημερωτικό έντυπο


Ελάτε να βάλουμε μαζί:

" STOP "

στα τροχαία ατυχήματα


Ζητήστε το ενημερωτικό μας έντυπο.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ Ε.Ε


ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ

Ένας στους δύο Έλληνες δεν βάζει το παιδί του στο ειδικό κάθισμα του αυτοκινήτου, όπως συνηθίζουν οι άλλοι Ευρωπαίοι.

ΤΟ ΒΗΜΑ.

ΕΛΛΕΙΜΑ ΣΕΒΑΣΜΟΥ

Ελλειμα σεβασμού των συνανθρώπων μας και των δικαιωμάτων τους.

Συμπεριφορά οδηγών.

Πρόκειται για ένα προκλητικό παράδειγμα συμπεριφοράς Ελλήνων, που, ως οδηγοί, όχι μόνο δεν σέβονται τον άλλο και τα δικαιώματά του, αλλά-εντελώς αντικανονικά και με ταχύτητες που ξεπερνούν κατά πολύ τα ανώτερα επιτρεπόμενα όρια- θέτουν σε κίνδυνο τόσο τη ζωή άλλων όδηγών και τη δική τους όσο και των συνεπιβατών τους ( και κάποιοι από αυτούς προκαλούν θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα), απλά για να κερδίσουν λίγα λεπτά από ταξίδι που έχουν προγραμματίσει.

Πολλοί, εξάλλου, οδηγοί δείχνουν προκλητική έλλειψη σεβασμού και στους πεζούς και σε ορισμένες περιπτώσεις προκαλούν, και αυτοί, θανατηφόρα ατυχήματα.

Σε όλες τις παραπάνω ενδεικτικές περιπτώσεις υπάρχει έντονο έλλειμα σεβασμού του άλλου και των δικαιωμάτων του.

Το έλλειμα στις περιπτώσεις αυτές-και σε πλήθος άλλες που υπάρχουν στην Ελληνική κοινωνία-δεν πρόκειται να μειωθεί άν τα κόμματα εξουσίας, οι διάφοροι τομείς, το εκπαιδευτικό σύστημα, η οικογένεια και ο καθένας πολίτης δεν κάνουν καθημερινή πράξη από τη μια μεριά την πιστή εφαρμογή των νόμων και από την άλλη την έμπρακτη αγάπη και τον σεβασμό προς τους άλλους, χωρίς καμμία εξαίρεση, τους συνανθρώπους μας.

του Μανώλη Γ. Δρεττάκη/Πρώην αντιπροέδρου της Βουλής, υπουργού και καθηγητή της ΑΣΟΕΕ. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

15 Ιαν 2009

ΣΩΘΗΚΕ ΛΟΓΩ ΚΡΑΝΟΥΣ

Φίλε Γιάννη

Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω και δημόσια την Αστυνομία της Κω και ιδιαίτερα το Δντή του ΑΤ. Κω, κο Δρόσο Κοπανέζο, γιατί το μεγάλο ενδιαφέρονπου έδειξαν να περάσουν το μήνυμα του κράνους και της ζώνης πέτυχε σε μεγάλο βαθμό και ήδη σώζει ζωές.

Συγκεκριμένα, σε τροχαίο που έγινε πριν τις " Σημαίες ", όταν κάποιο ΙΧ παραβίασε το STOP και χτύπησε το διερχόμενο με μηχανάκι παιδί μου, το κράνος που φορούσε τον έσωσε από μεγάλες περιπέτειες, αφού τον προστάτεψε απόλυτα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το ίδιο το κράνος έσπασε από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Και από τη θέση αυτή, κάνω έκκληση σε όλουςνα το φορούν, γιατί σίγουρα το κράνος σωζει ζωές!

Με εκτίμηση
Παύλος Κεφαλιανός

ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ/8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2009

14 Ιαν 2009

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ για μια ζωή



Σταματώντας στην άκρη του δρόμου.


Όλοι μπορεί να χρειαστεί να ακινητοποιηθούμε στην άκρη του δρόμου, έπειτα από μια βλάβη, ένα μικροτρακάρισμα, έλλειψη βενζίνης ή άλλη ανάγκη.

Το τρίγωνο ασφαλείας προστατεύει το αυτοκίνητο.

Εμάς, που ξαφνικά γινόμαστε " ακούσιοι" πεζοί μέσα σε ένα άκρως επικίνδυνο περιβάλλον, ποιός μας προστατεύει?

Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε εύκολα ορατοί από τους άλλους οδηγούς.

Είναι φανερό ότι με το αντανακλαστικό γιλέκο αυξάνουμε τη δυνατότητα των άλλων οδηγών να μας εντοπίσουν.

Το αντανακλαστικό γιλέκο είναι η απόλυτη λύση για έκτακτες καταστάσεις στο δρόμο.

Η 3Μ εδώ και χρόνια έχει σχεδιάσει ανάλογο γιλέκα, τα οποία έχουν σώσει ζωές με μηδαμινό κόστος απόκτησης.

Είναι σημαντικό να υπάρχει σε κάθε αυτοκίνητο.

Στην οδική ασφάλεια:

Πρέπει να βλέπεις και να σε βλέπουν.

F.E.V.R /Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων λέει:
Αν χτυπήσουμε έναν πεζό ή ποδηλάτη με 60 κm/h, τότε ο κίνδυνος να τον τραυματίσουμε θανάσιμα είναι 85%.
Ενώ με 30 km/h αυτός ο κίνδυνος μειώνεται στο 5%.
Να λοιπόν γιατί εμπλεκόμαστε σε δυστυχήματα προκαλώντας θανάτους και αναπήρους σε πεζούς και ποδηλάτες.
Μόνο αν οδηγούμε προσεκτικά
μπορούμε να περιορίσουμε σημαντικά την πιθανότητα
να εμπλακούμε σε κάποιο πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

ΑΥΘΕΡΕΣΙΕΣ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ



Ουδείς αφήνει τον δρόμο όπως ακριβώς τον βρήκε., αναφέρει χαρακτηριστικά στην "Κ" ο επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ κ Βασίλης Ψαριανός.

Οι εργολάβοι δεν επουλώνουν τον δρόμο όπως πρέπει, έτσι ώστε να διατηρηθεί η επιπεδότητα του οδοστρώματος.

Κανείς δεν ελέγχει σε τι κατάσταση αφήνεται ένας δρόμος.

Ο εργολάβος λογοδοτεί μόνο στον εκάστοτε εργοδότη του και όχι σε εκείνον που του ανήκει ο δρόμος.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ/Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2008

ΑΞΙΩΜΑΤΑ

       Τα «ατυχήματα» δεν έχουν καμία σχέση με την τύχη.

       Κύρια αιτία των ατυχημάτων είναι η αποτυχία των χρηστών να συμμορφωθούν με την νομοθεσία της Οδικής Ασφάλειας.

       Κάθε 3 χμ, ο μέσος οδηγός κάνει 400 παρατηρήσεις, παίρνει 40 αποφάσεις και κάνει ένα λάθος.

       Κάθε 10.000 χμ, ένα από αυτά τα λάθη οδηγεί σε «ατύχημα».

       Η χρήση των δρόμων είναι μια καθ΄έξιν δραστηριότητα.

       Γι’αυτό:   Γινόμαστε υπεραισιόδοξοι

   Αποκτούμε υπεραυτοπεποίθηση

   Υποτιμούμε τους κινδύνους

       Το Τροχαίο, αποτελεί μια αφύσικη αιτία θανάτου & μπορεί ευρύτατα να αποφευχθεί γιατί οφείλεται σε έλλειμμα του συστήματος.

Η Οδική Ασφάλεια μιας χώρας είναι έκφραση κοινωνικού, πολιτιστικού & πολιτικού πολιτισμού της.

11 Ιαν 2009

Η ΟΔΟΣ και το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


Ατυχήματα προκαλούν οι παρακάτω συνθήκες στην οδό και γενικότερα το περιβάλλον.

α) Ανεπαρκή γεωμετρικά χαρακτηριστικά, όπως: λωρίδες κυκλοφορίας και ερείσματα με ανεπαρκή πλάτος, έλλειψη ή μικρό πλάτος μεσαίων διαχωριστικών νησίδων, μικρ΄ρς ακτίνες οριζόντιας και κατακόρυφης χάραξης που μειώνουν την ορατότητα, κακή διαμόρφωση κόμβων.

β) Χαμηλά πρότυπα κατασκευής, κυρίως μειωμένη πρόσφυση ( ολισθηρά οδοστρώματα ) και ανεπαρκής αποστράγγιση.

γ) Κακή μελέτη, τοποθέτηση και κατασκευή παρόδειων στοιχείων όπως: στύλων, σηθαίων, δένδρων, κρασπεδορείθρων και τάφρων.

δ) Κακή οργάνωση της κυκλοφορίας όπως: έλλειψη ή ανεπαρκής σήμανση, ανεπαρκής έλεγχος προσβάσεων ( είσοδοι, έξοδοι ) και στάθμευση στην οδό.

ε) Πλήρης έλλειψη ή ανεπάρκεια φωτισμού.

στ) Ανεπαρκής έλεγχος και σήμανση κατά τη διάρκεια κατασκευών και

ζ) Δυσμενοίς περιβαλλοντικές συνθήκες, κυρίως ομίχλη, βροχή, θγρές επιφάνειες, χιόνι και πάγος, αλλά και σκόνη, καπνός και άνεμος.

Η μείωση της επίδρασης της οδού και του περιβάλλοντος στην οδική ασφάλεια απαιτεί τη σωστή μελέτη, κατασκευή και συντήρηση των οδών με βάση την εμπειρία από ατυχήματα σε παρόμοιες υφιστάμενες οδούς.
Για τη βελτίωση των υφιστάμενων οδών, η συστηματική καταγραφή και ανάλυση των οδικών ατυχημάτων μπορεί να οδηγήσει στην επισύμανση των θέσεων όπυ οι παραπάνω συνθήκες παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ατυχημάτων και στην πρόταση ανάλογων βελτιώσεων.

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Ι.Μ.Φραντζεσκάκη. Καθηγητή Ε.Μ.Π

2014: Ευφυή αυτοκίνητα

Φανταστείτε ότι ειδοποιείτε το αυτοκινητό σας και του δίνετε σαφείς οδηγίες για να έρθει να σας παραλάβει από συγκεκριμένη τοποθεσία με σκοπό να σας μεταφέρει όπου του ζητήσετε.
Τα έξυπνα αυτοκίνητα, τα οποία ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παρουσιάσει ήδη ως πρότυπα, δεν θα έχουν απλώς την ικανότητα να κινούνται αυτόνομα-δηλαδή να οδηγούνται μόνα τους-αλλά θα μπορούν και να ελίσσονται στο μποτιλιάρισμα, να πληρώνουν διόδια ( σε ειδικούς αυκινητόδρομους ), να αποφεύγουν τις συγκρούσεις με τα προπορευόμενα Ι.Χ αυξομειώνοντας αυτόματα την ταχύτητά τους ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας και φυσικά να παρκάπουν μόνα τους, με τη χρήση εξελιγμένων αισθητηρίων λέιζερ και της διευρημένης στρεπτικής κίνησης των τροχών τους.

ΤΑ ΝΕΑ /Σαββατοκύριακο 10-11 Ιανουαρίου 2009