Σύμφωνα με σχετική μελέτη ο λόγος του δείκτη των φανατηφόρων ατυχημάτων κατά τη νύκτα προς το αντίστοιχο κατά την ημέρα είναι 2.9 για τις αστικές οδούς και 3.7 για τις υπεραστικές οδούς.
Πολυάριθμες αναλύσεις συμφωνούν ότι η οδική ασφάλεια κατά την νυκτερινή οδήγηση μπορεί να αυξηθεί σημαντικά αν εξασφαλιστεί ικανοποιητικός τεχνικός φωτισμός.
Ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων αλλά και η σοβαροτητά τους μειώνεται στις αστικές αρτηρίες όταν βελτιώνεται ο τεχνικός φωτισμός.
Αυτό είναι το συμπέρασμα σειράς μελετών, στις οποίες όταν εξετάστηκαν τα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της νύκτας πριν και μετά βελτιώσεις φωτισμού προέκυψε μείωση των ατυχημάτων με βελτιωμένο φωτισμό που, ανάλογα με τα γεωμετρικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της οδού, κυμάνθηκε από 25% έως 65%.
Στατιστικά σημαντική επιρροή της βελτίωσης του φωτισμού κατα τη νύκτα στο συνολικό αριθμό των ατυχημάτων παρατηρήθηκε σε υπεραστικές οδούς με όριο ταχύτητας 100χλμ/ώρα.
Για μικρότερα όρια ταχύτητας, βελτίωση του φωτισμού έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση μόνο του αριθμού των ατυχημάτων με παθόντες.
Σε περιοχές που απαιτούν πολύπλοκους χειρισμούς και συγκεντρώνουν υψηλούς φόρτους η επιρροή του φωτισμού στη νυκτερινή οδική ασφάλεια είναι σημαντική.
Η εξασφάληση ικανοποιητικού φωτισμού οδηγεί πάντοτε σε μείωση του συνολικού αριθμού των νυκτερινών ατυχημάτων.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Ι.Μ. Φραντεσκάκης. Καθηγητής Ε.Μ.Π
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου