Προειδοποίηση και τελεσίγραφο
Θέμα Ημερήσιας Διάταξης: " Διαφημιστικές Πινακίδες "
Συνεδρίαση Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας Ν.Α. Δωδ/σου, 7 Νοεμβρίου 2008.
Εισηγητής: Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α Ρόδου
Δεν είμαστε κατά της διαφήμισης. Είμαστε κατά της παρανομίας και της αδιαφάνειας όταν πρόκειται για την ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Η ΔΡΑΣΙΣ Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009
Ο Νόμος είναι σαφής.
Η Συνθήκη της Βιέννης προσδιορίζει ότι αφορά την σήμανση
Η Απόφαση του Σ.τ.Ε 909/2007 ( Παράνομες Διαφημιστικές Πινακίδες )
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Υπεύθυνοι όλοι.
16 Μαρ 2009
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ
ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΚΟΟΛ, ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΕΚΕΙΝΕΣ ΓΙΑ ΚΡΑΝΟΣ ΚΑΙ ΖΩΝΗ στη ΚΩ
Δεν πάει και πολύς καιρός από τότε, που οι οδηγοί με κράνη στα δίκυκλα ή ζώνες στα αυτοκίνητα, ήταν είδος....... δαχτυλοδεικτούμενο.
Κι όμως, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, το κράνος και η ζώνη έγινε τρόπος ζωής ( και φυσικά οδήγησης) για πάνω από 80% των οδηγών, αφού οι περισσότεροι συμμορφώθηκαν με τις υποδείξεις ( στην αρχή ) και τα πρόστημα ( στη συνέχεια ) της Ομάδας της Τροχαίας που εδώ και λίγο καιρό ελέγχει τους δρόμους αλλά και την ασφαλή μας μετακίνηση.
ΤΟ ΒΗΜΑ της ΚΩ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009
Δεν πάει και πολύς καιρός από τότε, που οι οδηγοί με κράνη στα δίκυκλα ή ζώνες στα αυτοκίνητα, ήταν είδος....... δαχτυλοδεικτούμενο.
Κι όμως, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, το κράνος και η ζώνη έγινε τρόπος ζωής ( και φυσικά οδήγησης) για πάνω από 80% των οδηγών, αφού οι περισσότεροι συμμορφώθηκαν με τις υποδείξεις ( στην αρχή ) και τα πρόστημα ( στη συνέχεια ) της Ομάδας της Τροχαίας που εδώ και λίγο καιρό ελέγχει τους δρόμους αλλά και την ασφαλή μας μετακίνηση.
ΤΟ ΒΗΜΑ της ΚΩ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009
ΠΑΓΙΔΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ τα ΕΡΓΑ
Σε παγίδες θανάτου μπορούν να μετατραπούν τα έργα που γίνονται στους δρόμους.
Δεν έχουν γίνει οι σημάνσεις. Πότε επιτέλους θα αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Δεν έχουν γίνει οι σημάνσεις. Πότε επιτέλους θα αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
11 Μαρ 2009
ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ
Ως επί το πλείστον οι θεσμοί στην Ελλάδα είναι επείσακτοι,έρχονται δηλαδή απ΄έξω.Στις δυτικές χώρες, που μιμούμαστε, ήταν προϊόν μακροχρόνιας κοινωνικής και ιστορικής εξέλιξης.Όσο και αν μας κακοφαίνεται, η "αλήθεια είναι πικρή" αλλά δεν παύει να αντανακλά την ιστορική πραγματικότητα. Ακόμη και το κράτος μας, στηρίζεται στη βαυαρική αντίληψη για τη νομοθεσία. Τούτο φαίνεται από τη συνεχή παρέμβαση του "Υπουργείου" και την έλλειψη πρακτικά οργανωμένων πρωτοβάθμιων οργάνων της δημοκρατίας (σύλλογοι,σωματεία,τοπική αυτοδιοίκηση με την ουσία των όρων). Οι εξαιρέσεις απλά επιβεβαιώνουν τη διαπίστωση. Η δημοκρατία αποτελεί βίωμα και κατακτάται μέσα από βαθύτερη παιδεία. Οι θεσμοί έχουν αξία όταν αποτελούν προϊόν της κοινωνικής εξέλιξης. Οι ψευδεπίγραφοι θεσμοί καταρρέουν όταν δεν ανταποκρίνονται στην κοινωνική αναγκαιότητα. Στις μέρες μας και στον τόπο μας είμαστε μάρτυρες αυτής της κατάρρευσης : Κόμματα, κυβέρνηση, σωματεία, Μ.Μ.Ε., Εκκλησία, συνδικάτα, παιδεία, με εισαγωγικά όλα, ευρίσκονται σε μια φοβερή περιδίνηση. Μια χώρα με το μισό πληθυσμό στην πρωτεύουσα και το 1/10 στη συμπρωτεύουσα, με περιβάλλον που υποβαθμίζεται αδιάντροπα, με "επώνυμα πρόσωπα" (όλοι έχουμε επώνυμο, αλλά κάποιοι διαφέρουν) καλείται να λύσει ζητήματα απωθημένα επί πολλά χρόνια. Μια κοινωνία που δε φροντίζει την Υγεία των πολιτών της, στο όνομα οποιουδήποτε κέρδους, είναι μια κοινωνία που πεθαίνει. Κρίμα, γιατί είμαστε όμορφη χώρα με κάποια παράδοση...
ΙΩΑΝΝΗΣ Γ.ΖΑΧΑΡΩΦ
Ιατρός Παθολόγος
8 Μαρ 2009
ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η Χάρτα της καλής οδηγικής συμπεριφοράς
Οι 10 κανόνες ευγένειας στο δρόμο
Οι 10 κανόνες ευγένειας στο δρόμο
- Συγκεντώνομαι στην οδήγηση σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού
- Παραμένω ήρεμος όταν οδηγώ, ειδικά όταν αντιμετωπίζω επικίνδυνες καταστάσεις
- Παραχωρώ χώρο με χαμόγελο και ευχαριστώ με μια ευγενική χειρονομία
- Σέβομαι τους άλλους χρήστες του δρόμου
- Δεν χρησιμοποιώ τους προβολείς ή την κόρνα
- Δεν παρκάρω το αυτοκινητό μου σε καθορισμένες θέσεις αναπήρων ούτε στις ζώνες πεζών
- Δεν πίνω και οδηγώ/ Δεν οδηγώ όταν είμαι κουρασμένος
- Χρησιμοποιώ το Bluetooth για το κινητό όταν οδηγώ
- Κάνω τακτικά έλεγχο του αυτοκινήτου μου και φροντίζω για την καλή του κατάσταση για την ασφάλεια όλων
- Δεν κάνω άσκοπες μετακινήσεις. Επιλέγω να χρησιμοποιώ τα ΜΜΜ. Σέβομαι το περιβάλλον-σβήνω πάντα τη μηχανή όταν το όχημα μου βρίσκεται σε στάση.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Με δεδομένο το οξύ πρόβλημα της οδικής " ανασφάλειας " που οδηγεί στον θανάσιμο τραυματισμό πέντε συνανθρώπων μας κάθε μέρα, καθίσταται επιτακτιθκός ο σχεδιασμός και η εφαρμογή χωρίς παρεκκλίσεις μιας ολοκληρωμένης εθνικής πολιτικής οδικής ασαφάλειας.
Πάνος Παπαδάκος. Πολιτικός Μηχανικός-Συγκοινωνιολόγος
Κ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 13-03-2009
Γ' ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΦΑΝΤΟΥ
Χαρά και αισιοδοξία μας γεμίζει το ενδιαφέρον των μαθητών της Γ΄τάξης του γυμνασίου Αφάντου,όπου μετά το τέλος της ομιλίας μελών της ΕΥΘΥΤΑ ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόσκληση που τους απευθύναμε. Δεν βιάστηκαν να φύγουν,δεν βαρέθηκαν και έλαβαν σοβαρά υπόψιν τους το μεγάλο πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων. Έδειξαν με το δικό τους τρόπο ότι η οδική ασφάλεια,τους αφορά άμεσα. Έδειξαν με τις ερωτήσεις που έκαναν και κοιτώντας τους φίλους και συμμαθητές τους πως θέλουν να είναι ξανά μαζί και μετά από χρόνια.Η ίδια παρέα. Χωρίς να λείπει κανείς. Έφτιαξαν λοιπόν τη δική τους ομάδα. Δεν θέλουν να είναι απλά θεατές σ' αυτήν την άνιση μάχη της ασφάλτου. Ίσως δεν αντέχουν,λέω εγώ,να ακούν εμάς τους μεγαλύτερους να τους καταλογίζουμε ευθύνες. Ίσως βαρέθηκαν τα στατιστικά μας. Αιτία των τροχαίων το αλκοόλ,η ταχύτητα,το κράνος,τα δίκυκλα,οι νέοι...Ίσως αποφάσισαν να σηκώσουν το γάντι που τους πετάξαμε. Μάλλον ήρθε ο καιρός να απαντήσουμε και εμείς στα δικά τους ερωτήματα. Και ίσως στο μεγαλύτερο:Γιατί δεν τα καταφέραμε μέχρι τώρα;Τι έχουμε κάμει εμείς οι μεγαλύτεροι γι' αυτό το θέμα;Εμείς που τα γνωρίζουμε όλα ενώ αυτοί δεν γνωρίζουν τίποτα. Εμείς οι" ώριμοι" και αυτά τα "ανώριμα"μικρά και "άμυαλα". Αυτά τα παιδιά που "αποκτούν"μυαλό και ωριμότητα κάθε τέσσερα χρόνια. Που είναι ώριμα να φυλάξουν την πατρίδα στα 18 τους. Που είναι ώριμα να αποφασίσουν τι επάγγελμα θα ακολουθήσουν. Δεν είναι όμως ώριμα όταν κάνουν προτάσεις για το μέλλον τους και την ίδια τους τη ζωή. Τότε για όλους εμάς τους "δήθεν¨είναι "άμυαλα". Δεν ξέρουν ποιο είναι το συμφέρον τους. Ένα συμφέρον που πρέπει πρώτα απ' όλα να συμβαδίζει με το δικό μας συμφέρον.
Έρχονται να μας υπενθυμίσουν αυτό που εμείς οι "μεγάλοι"ξεχάσαμε:το πρώτο φλερτ,τους πρώτους νεανικούς έρωτες,το πρώτο φιλί. Το δικαίωμα να ζήσουν.Να ζήσουν και αυτοί ότι όμορφο ζήσαμε και εμείς μέχρι τώρα .Να αποκτήσουν και αυτοί ότι πιο όμορφο και πολύτιμο έχουμε και εμείς.Παιδιά. Ένα δικαίωμα το οποίο εξ' αιτίας των δικών μας παραλήψεων και της δικής μας αμνησίας σιγά,αλλά με μαθηματική ακρίβεια, τείνουμε να τους το στερήσουμε.
Τους ζητούμε να μην σπάνε,να μην καίνε και να τηρούν τους νόμους. Στην ερώτηση τους όμως:γιατί δεν εφαρμόζεται ο νόμος και στην άσφαλτο, στα έργα,στα στέγαστρα και σε ότι έχει σχέση με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας απάντηση δεν πήραν. Και δεν πρόκειται να πάρουν. Γιατί είναι "μικρά"και δεν πρέπει να ρωτούν. Πρέπει ν' ακούν!Γέμισα λοιπόν ελπίδα συζητώντας με αυτά τα παιδιά. Με ακόμη μεγαλύτερη όταν έμαθα ότι δεν ήταν ο ενθουσιασμός εκείνης της ώρας. Αλλά περιμένουν καρτερικά να βοηθήσουν.Περιμένουν το δικό μας σήμα. Ίσως τελικά η λύση και η αντιμετώπιση του προβλήματος να βρίσκεται εκεί. Ίσως να ήταν μπροστά μας και δεν τη βλέπαμε. Δεν θέλαμε να τη δούμε.
Ίσως γιατί πολλές φορές το αυτονόητο ενοχλεί και είναι δωρεάν.
Παπαντωνίου Παναγιώτης
Γραμματέας
ΕΥΘΥΤΑ-ΡΟΔΟΥ
6 Μαρ 2009
Ποτό και Οδήγηση
Τι πρέπει να γνωρίζετε για το ποτό και την οδήγηση
Η αρνητική επίδραση του αλκοόλ στην οδήγηση είναι γνωστή και αποδεδειγμένη με στοιχεία.
Είναι η μοναδική ναρκωτική ουσία που έχει συνδεθεί ανεπιφύλακτα με τα προβλήματα ασφαλείας κατά την οδήγηση.
Το οινόπνευμα έχει την ιδιότητα να δημιουργεί ένα αίσθημα ευφορίας.
Στην πραγματικότητα όμως επιβραδύνει τις λειτουργίες του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα τη μείωση των αντανακλαστικών και της ικανότητας του συντονισμού των κινήσεων.
Επίσης αδυνατίζει την όραση, μειώνει την ικανότητα για υπολογισμό της ταχύτητας και της απόστασης και επί πλέον εμποδίζει τον οδηγό να εκτιμήσει σωστά τις δυνατότητές του.
Όλα αυτά επηρεάζουν αρνητικά την οδήγηση και άρα αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος δυστυχήματος( ( risk taking ).
Θεόδωρος Παυλίδης: Η συμβολή του ανθρώπου στην Οδική Ασφάλεια
Η αρνητική επίδραση του αλκοόλ στην οδήγηση είναι γνωστή και αποδεδειγμένη με στοιχεία.
Είναι η μοναδική ναρκωτική ουσία που έχει συνδεθεί ανεπιφύλακτα με τα προβλήματα ασφαλείας κατά την οδήγηση.
Το οινόπνευμα έχει την ιδιότητα να δημιουργεί ένα αίσθημα ευφορίας.
Στην πραγματικότητα όμως επιβραδύνει τις λειτουργίες του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα τη μείωση των αντανακλαστικών και της ικανότητας του συντονισμού των κινήσεων.
Επίσης αδυνατίζει την όραση, μειώνει την ικανότητα για υπολογισμό της ταχύτητας και της απόστασης και επί πλέον εμποδίζει τον οδηγό να εκτιμήσει σωστά τις δυνατότητές του.
Όλα αυτά επηρεάζουν αρνητικά την οδήγηση και άρα αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος δυστυχήματος( ( risk taking ).
Θεόδωρος Παυλίδης: Η συμβολή του ανθρώπου στην Οδική Ασφάλεια
5 Μαρ 2009
ΕΝΑΣ ΝΥΣΤΑΓΜΕΝΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
- Εχει αδύναμη κρίση
- Δυσκολεύεται να κάνει επιλογές
- Αργεί να αντιδράσει σε απροσδόκητα γεγονότα και αδυνατεί να τα χειριστεί
- Δεν προβλεπει εύκολα τις συνέπειες των ενεργειών του
- Δεν κατανοεί εύκολα πολύπλοκες καταστάσεις
- Αγνοεί πληροφορίες που δεν φαίνονται αρκετά σημαντικές
- Θεωρεί ότι η κούρασή του δεν επιρεάζει τις ενέργειές του
- Μπορεί ανά πάσα στιγμή να αποκοιμηθεί, ακόμα κι αν ο ίδιος πιστεύει ότι το ελέγχει.
Αν αγνοήσετε τα προμηνύματα της κόπωσης, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να κοιμηθείτε στο τιμόνι 3-5 δευτερόλεπτα.
Στον ύπνο αυτόν του δευτερολέπτου οφείλονται ατυχήματα στους αυτοκινητόδρομους.
Αν συμβεί αυτό ενώ οδηγείτε με 100 χλμ την ώρα, το αυτοκίνητο σας διανύει απόσταση 100 μέτρων χωρίς έλεγχο, ενώ ο χρόνος είναι αρκετός για να βγείτε εκτός δρόμου ή στο αντίθετο ρεύμα και να συγκρουστείτε με άλλο αυτοκίνητο.
ΚΟΙΜΗΣΟΥ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΝΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΤΣΑΜΠΑ ΖΩΕΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ
Στην Ελλάδα έχουμε αύξηση 60% των τροχαίων όταν στη Σουηδία μειώθηκαν 98%.
Στο Πολύκεντρο Θαλασσινού Κω, έγινε εκδήλωση με θέμα " Οδική Συμπεριφορά" που συνδιοργάνωσαν το Πνευμ. Κέντρο, ο Σύλλογος Αιμοδοτών και η Λέσχη Επιβίωσης με ομιλητή το Τάσο Μαρκουϊζο -Ιαβέρη.
Η ομιλία ήταν ιδιαίτερα ζωηρή και ενδιαφέρουσα με εύστοχα παραδείγματα από την καθημερινότητα αλλά και την εμπειρία του, ως επαγγελματία οδηγού.
Αίσθηση προκάλεσαν οι αναφορές και τα συγκλονιστικά στοιχεία του κ. Ιαβέρη για όσα συμβαίνουν στη χώρα μας.
Άποψη του κ. Ιαβέρη είναι πως πρόκειται για έγκλημα να χάνονται τόσες ζωές κάθε χρόνο στην άσφαλτο ή να παραμένουν ανάπηροι, όσες δεν χάθηκαν στους μεγάλους πολέμους.
Πρότεινε μια σειρά μέτρων, όπως τα τηλεοπτικά σποτς που δείχνουν τα τραγικά αποτελέσματα των ατυχημάτων, έτσι που μέσα από το σοκ που προκαλούν, να λειτουργούν αποτρεπτικά, στα γνωστά λάθη, όπως η αλόγιστη χρήση αλκοόλ.
Ειναι τραγικό, είπε, να βλέπει κανείς στη διοαδρομή από το Αεροδρόμιο στη πόλη της Κω, κοντά στα 30 εικονοστάσια πάνω στον Επαρχιακό, από θανατηφόρα ατυχήματα.
Κάλεσε τους γονείς και τα ΜΜΕ να συμβάλοουν στην καλλιέργεια της ανάλογης παιδείας που θα κάνει τα παιδιά να σέβονται τους κανόνες καλής οδικής συμπεριφοράς.
Τέλος αξιοσημείωτη ήταν η αναφορά του στην προτροπή των Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να αποφεύγουν επισκέψεις στην Ελλάδα με τα αυτοκίνητά τους.
Το ΒΗΜΑ της ΚΩ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009
Στην Ελλάδα έχουμε αύξηση 60% των τροχαίων όταν στη Σουηδία μειώθηκαν 98%.
Στο Πολύκεντρο Θαλασσινού Κω, έγινε εκδήλωση με θέμα " Οδική Συμπεριφορά" που συνδιοργάνωσαν το Πνευμ. Κέντρο, ο Σύλλογος Αιμοδοτών και η Λέσχη Επιβίωσης με ομιλητή το Τάσο Μαρκουϊζο -Ιαβέρη.
Η ομιλία ήταν ιδιαίτερα ζωηρή και ενδιαφέρουσα με εύστοχα παραδείγματα από την καθημερινότητα αλλά και την εμπειρία του, ως επαγγελματία οδηγού.
Αίσθηση προκάλεσαν οι αναφορές και τα συγκλονιστικά στοιχεία του κ. Ιαβέρη για όσα συμβαίνουν στη χώρα μας.
Άποψη του κ. Ιαβέρη είναι πως πρόκειται για έγκλημα να χάνονται τόσες ζωές κάθε χρόνο στην άσφαλτο ή να παραμένουν ανάπηροι, όσες δεν χάθηκαν στους μεγάλους πολέμους.
Πρότεινε μια σειρά μέτρων, όπως τα τηλεοπτικά σποτς που δείχνουν τα τραγικά αποτελέσματα των ατυχημάτων, έτσι που μέσα από το σοκ που προκαλούν, να λειτουργούν αποτρεπτικά, στα γνωστά λάθη, όπως η αλόγιστη χρήση αλκοόλ.
Ειναι τραγικό, είπε, να βλέπει κανείς στη διοαδρομή από το Αεροδρόμιο στη πόλη της Κω, κοντά στα 30 εικονοστάσια πάνω στον Επαρχιακό, από θανατηφόρα ατυχήματα.
Κάλεσε τους γονείς και τα ΜΜΕ να συμβάλοουν στην καλλιέργεια της ανάλογης παιδείας που θα κάνει τα παιδιά να σέβονται τους κανόνες καλής οδικής συμπεριφοράς.
Τέλος αξιοσημείωτη ήταν η αναφορά του στην προτροπή των Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να αποφεύγουν επισκέψεις στην Ελλάδα με τα αυτοκίνητά τους.
Το ΒΗΜΑ της ΚΩ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009