Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Ιουλ 2010

ΠΡΩΤΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΝΕΚΡΩΝ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΑ

Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010
ΠΡΩΤΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΝΕΚΡΩΝ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΑ
Θυσιάζουμε τους πιο πολλούς στον Μολώχ της ασφάλτου
Του ΚΩΣΤΑ ΜΟΣΧΟΝΑ
Μειώθηκε ο αριθμός των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα το 2009, αλλά η χώρα εξακολουθεί να έχει, μαζί με τη Ρουμανία, τον υψηλότερο αριθμό νεκρών στην Ε.Ε. σε σχέση με τον πληθυσμό της.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο αριθμός των νεκρών από τροχαία στην Ελλάδα μειώθηκε από 172 άτομα ανά 1 εκατ. κατοίκους το 2001 σε 130 το 2009.
Υπάρχει, λοιπόν, μείωση της τάξης του 23%, η οποία, όμως, είναι μικρότερη από αυτή που σημειώθηκε στην Ε.Ε. (-36 %). Μάλιστα, σε 10 κράτη-μέλη διαπιστώνεται μείωση των θανάτων από τροχαία πάνω από 40%.
Η Επιτροπή υιοθέτησε ένα πρόγραμμα δράσης με στόχο τη μείωση κατά 50% του αριθμού των θανάτων από τροχαία στην Ε.Ε. μέχρι το 2020.
Πρόκειται για μια σειρά από πρωτοβουλίες που έχουν βασικούς άξονες τη βελτίωση των προτύπων ασφαλείας των οχημάτων, των υποδομών και της συμπεριφοράς των οδηγών. Ορίστηκαν 7 στρατηγικοί στόχοι:
* Βελτίωση των μέτρων ασφάλειας σε οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης.
**Κατασκευή ασφαλέστερων αυτοκινητόδρομων, αλλά και έμφαση στους επαρχιακούς.
**Κατασκευή «ευφυών» οχημάτων.
**Επιβολή αυστηρότερων κανόνων εκπαίδευσης οδηγών και χορήγησης αδειών.
**Βελτίωση του ελέγχου εφαρμογής του οδικού κώδικα.
**Στοχευμένες δράσεις για αντιμετώπιση τραυματισμών.
**Ανανέωση του ενδιαφέροντος σε θέματα μοτοσικλετιστών.
Η Επιτροπή έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου, από τα οποία προκύπτει ότι το 94% των Ευρωπαίων και των Ελλήνων θεωρεί ως το κυριότερο πρόβλημα της οδικής ασφάλειας την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ενώ το 78% των Ευρωπαίων (88% των Ελλήνων) εκτιμά ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι μείζον πρόβλημα στην οδική ασφάλεια. *

Δεν υπάρχουν σχόλια: