Μια είδηση που δεν έφτασε ποτέ στο φως της δημοσιότητας και κρατήθηκε καλά κρυμμένη είναι πως από το Νοέμβριο του 2009 οι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ και στο ΟΠΑΔ δεν δικαιούνται αναπηρικά αμαξίδια, μαξιλάρια για την προστασία από τις κατακλίσεις αλλά και όλα τα άλλα βοηθήματα που είναι εργαλεία επιβίωσης για τη μειονότητα των ασφαλισμένων με παραπληγίες και με τετραπληγίες.
Ο κύκλος των περικοπών ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011 όταν το Ι.Κ.Α. με νέα εγκύκλιο μειώνει τα ποσά για τα βοηθήματα που έχουν ανάγκη οι Έλληνες και οι Ελληνίδες με παραπληγίες και με τετραπληγίας κατά 50%. Η νέα εγκύκλιος του Ι.Κ.Α. βρίσκεται στο http://www.disabled.gr/lib/?p=39156 και περιλαμβάνει μειώσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις παροχές του Ι.Κ.Α.Οι έλληνες και οι Ελληνίδες με παραπληγίες, με τετραπληγίες, με ημιπληγίες και με ακρωτηριασμούς είναι παγιδευμένοι και καταδικασμένοι σε ολοκληρωτική ακινησία: Τα αναπηρικά καθίσματα, τα τεχνητά μέλη, τα γερανάκια, τα συστήματα ουροσυλλογής, τα μαξιλάρια για την προστασία από τις κατακλίσεις, οι ορθοστάτες και όλα τα άλλα βοηθήματα είναι απαραίτητα για την επιβίωση. Δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν.Την ίδια στιγμή που τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία έχουν περικόψει τα απερίκοπτα, ο χρηματισμός, η δωροδοκία και η μίζα καλά κρατούν σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία.Χωρίς αυτά τα βοηθήματα οι ζωές των παραπληγικών και των τετραπληγικών κινδυνεύουν. Σε μερικά χρόνια η Ελλάδα θα είναι το μόνο δυτικό κράτος που θα είναι «ελεύθερο αναπήρων» αφού οι ανάπηροι θα έχουν πεθάνει.Δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες αντίδρασης. Οι πολίτες με παραπληγίες και με τετραπληγίες που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια για τις μετακινήσεις τους αντικειμενικά εμποδίζονται εξαιτίας των πολλών πολεοδομικών εμποδίων που υπάρχουν σε όλες τις απροσπέλαστες πόλεις. Αυτό από μόνο του δυσκολεύει κάθε μαζική αντίδραση από τη μειονότητα των πολιτών με παραπληγίες και με τετραπληγίες.Εκ μέρους του περιοδικού ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και του http://www.disabled.gr/ δεν μπορούμε να σκεφτούμε τρόπους αντίδρασης. Πώς να αντιδράσουν οι πολίτες με παραπληγίες και με τετραπληγίες όταν όλες οι πόλεις είναι απροσπέλαστες και όταν η πλειοψηφία των κτιρίων που στεγάζονται τα ασφαλιστικά ταμεία είναι απροσπέλαστα;Ο μόνος τρόπος αντίδρασης είναι το διαδίκτυο αυτό είναι το μόνο που είναι προσπελάσιμο για τους ανθρώπους με παραπληγίες και με τετραπληγίες. Σας παρακαλούμε να στείλετε αυτό το e-mail παντού, μήπως και η δημοσιότητα αναγκάσει την εξουσία να ανακαλέσει αυτές τις θανατηφόρες περικοπές.
Περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, http://www.disabled.gr/-- [
10 Ιουν 2011
8 Ιουν 2011
H ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ
Η συντήρηση σώζει ζωές
Tου ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr
Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΣΕΖΟΝ αρχίζει παραδοσιακά το τριήµερο του Αγίου Πνεύµατος. Τα σχολεία κλείνουν και ο σχεδιασµός των διακοπών γίνεται µε φουλ ρυθµούς σε πείσµα του καιρού, που εξακολουθεί και µας... φιλοδωρεί τακτικά µε µπόρες και βροχές. Τα χιλιόµετρα που «γράφουν» τα κοντέρ των αυτοκινήτων µας τους καλοκαιρινούς µήνες είναι πολύ συχνά πάνω από τον µέσο όρο και πραγµατοποιούνται σε όλο το φάσµα του οδικού δικτύου, από αυτοκινητόδροµους έως στενούς κατσικόδροµους.
Tου ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr
Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΣΕΖΟΝ αρχίζει παραδοσιακά το τριήµερο του Αγίου Πνεύµατος. Τα σχολεία κλείνουν και ο σχεδιασµός των διακοπών γίνεται µε φουλ ρυθµούς σε πείσµα του καιρού, που εξακολουθεί και µας... φιλοδωρεί τακτικά µε µπόρες και βροχές. Τα χιλιόµετρα που «γράφουν» τα κοντέρ των αυτοκινήτων µας τους καλοκαιρινούς µήνες είναι πολύ συχνά πάνω από τον µέσο όρο και πραγµατοποιούνται σε όλο το φάσµα του οδικού δικτύου, από αυτοκινητόδροµους έως στενούς κατσικόδροµους.
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ χρόνια εστιάζουµε την προσοχή µας στην ανάπτυξη ενός δικτύου αυτοκινητοδρόµων υψηλών προδιαγραφών, είναι όµως ξεκάθαρο ότι ακόµη και µετά την ολοκλήρωσή του – που καθυστερεί απελπιστικά – δεν πρόκειται να καλύπτει όλη την ελληνική επικράτεια. ∆υστυχώς στην πρεµούρα µας να κατασκευάσουµε τέτοιες οδικές αρτηρίες παραµελούµε τη συντήρηση των υπόλοιπων δρόµων και δεν επενδύουµε στην αναβάθµισή τους.
Ο ∆ΡΟΜΟΣ Κορίνθου - Πατρών συγκαταλέγεται στους πιο επικίνδυνους της Ευρώπης. Στο συγκεκριµένο τµήµα κατασκευάζεται ένας σύγχρονος αυτοκινητόδροµος, ταυτόχρονα όµως γίνονται συνεχώς παρεµβάσεις στον υπάρχοντα δρόµο για τη βελτίωση της ασφάλειας των αυτοκινητιστών. Τα αποτελέσµατα είναι εκπληκτικά. Μετά τις βελτιώσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία µειώθηκε ο αριθµός των θυµάτων σε τροχαία δυστυχήµατα κατά 70%! Καταλαβαίνει ο καθένας µας τι σηµαίνει αυτό, καθώς µιλάµε για δεκάδες ανθρώπινες ζωές και όχι για διαλυµένες λαµαρίνες και υλικές ζηµιές. Μακάρι να γίνει αυτό το παράδειγµα πιλότος και για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και να αρχίσουµε να επενδύουµε και πάλι στη συντήρηση και τη βελτίωση των περιφερειακών και επαρχιακών δρόµων. Το όφελος θα είναι τεράστιο, ενώ θα δηµιουργηθούν και εναλλακτικές διαδροµές για τον κόσµο που δεν τολµά να χρησιµοποιήσει τους σηµερινούς καρόδροµους και αναγκάζεται να πληρώνει διόδια στο εθνικό δίκτυο.
ΠΗΓΗ: AUTONEA
ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΣΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ
Ενα µικρό τοιχίο εµφανίστηκε ξαφνικά πριν από λίγο καιρό σε πεζοδρόµιο της οδού Σαλαµίνος στα Βριλήσσια. Προφανώς εξυπηρετεί τις «ανάγκες» κάποιων κατοίκων, πρόκειται όµως σίγουρα για αυθαίρετη κατασκευή, πάνω στην οποία έχουν σκοντάψει µέχρι σήµερα αρκετοί πεζοί. Προσέξτε επίσης τον στύλο µε τον καθρέφτη, ο οποίος τοποθετήθηκε αβασάνιστα δίπλα στην κολόνα της ∆ΕΗ, µπλοκάροντας έτσι το µεγαλύτερο τµήµα του πεζοδροµίου.
ΠΗΓΗ: AUTONEA
ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
Οδήγηση και ναρκωτικά
Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr
Ενας σημαντικός αριθμός τροχαίων ατυχηµάτων και δυστυχηµάτων που καταγράφονται στους ελληνικούς δρόµους, οφείλεται σε οδηγούς υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών. Πριν από λίγα χρόνια µάλιστα ο τότε υπουργός Μεταφορών παρουσίασε µία συσκευή για ναρκοτέστ, που θα χρησιµοποιούσε πιλοτικά η Αστυνοµία. Από τότε αγνοούνται τα ίχνη της συγκεκριµένης συσκευής, ενώ συνεχίζουµε να βάζουµε στο περιθώριο ένα τόσο σηµαντικό θέµα, είτε επειδή δεν κατανοούµε την κρισιµότητά του είτε επειδή είναι δύσκολο να λυθεί. Για να μην αδικούμε τους εαυτούς µας, παρόµοια προβλήµατα αντιµετωπίζουν και άλλες χώρες, καθώς λείπουν ακριβή στατιστικά στοιχεία για τον αριθµό των οδηγών που κάθονται στο τιµόνι έχοντας πάρει προηγουµένως ναρκωτικές ουσίες. Επίσης, ο εντοπισµός των οδηγών αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη περίπτωση και απαιτεί ειδική εκπαίδευση από την Αστυνοµία, κάτι που δεν γίνεται στις περισσότερες χώρες. Να υπογραµµίσουµε επίσης ότι ακόµη και σε κράτη όπου πραγµατοποιούνται ενηµερωτικές εκστρατείες για την αποτροπή της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών, τα αποτελέσµατα είναι αµφίβολα και οι χρήστες αγνοούν τα µηνύµατα. Ερευνες της Ε.Ε. επιβεβαιώνουν ότι ακόµη και τα λεγόµενα µαλακά ναρκωτικά, όπως π.χ. η ινδική κάνναβη, µειώνουν την ικανότητα οδήγησης, ενώ διαταραχές προκαλούν και άλλες ουσίες, όπως οι βενζοδιαζεπίνες. Εννοείται ότι το πρόβληµα εντείνεται µε τη χρήση σκληρών ουσιών – ηρωίνης, κοκαΐνης, αµφεταµινών, χαπιών έκσταση κ.λπ. Απαιτείται λοιπόν µία συντονισµένη έρευνα σχετικά µε τη χρήση ναρκωτικών από τους οδηγούς σε όλα τα κράτη µέλη της Ε.Ε., που θα επιτρέψει τη θέσπιση ενιαίων προδιαγραφών και νοµοθεσίας, ενώ θα πρέπει να βελτιώσουµε τα επίπεδα ελέγχου και να λειτουργήσουµε προληπτικά. Ας µην ξεχνάµε, ότι οι περισσότεροι χρήστες ναρκωτικών ουσιών είναι νέοι, άρα κατέχουν στη συντριπτική πλειονότητά τους δίπλωµα οδήγησης.
Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr
Ενας σημαντικός αριθμός τροχαίων ατυχηµάτων και δυστυχηµάτων που καταγράφονται στους ελληνικούς δρόµους, οφείλεται σε οδηγούς υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών. Πριν από λίγα χρόνια µάλιστα ο τότε υπουργός Μεταφορών παρουσίασε µία συσκευή για ναρκοτέστ, που θα χρησιµοποιούσε πιλοτικά η Αστυνοµία. Από τότε αγνοούνται τα ίχνη της συγκεκριµένης συσκευής, ενώ συνεχίζουµε να βάζουµε στο περιθώριο ένα τόσο σηµαντικό θέµα, είτε επειδή δεν κατανοούµε την κρισιµότητά του είτε επειδή είναι δύσκολο να λυθεί. Για να μην αδικούμε τους εαυτούς µας, παρόµοια προβλήµατα αντιµετωπίζουν και άλλες χώρες, καθώς λείπουν ακριβή στατιστικά στοιχεία για τον αριθµό των οδηγών που κάθονται στο τιµόνι έχοντας πάρει προηγουµένως ναρκωτικές ουσίες. Επίσης, ο εντοπισµός των οδηγών αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη περίπτωση και απαιτεί ειδική εκπαίδευση από την Αστυνοµία, κάτι που δεν γίνεται στις περισσότερες χώρες. Να υπογραµµίσουµε επίσης ότι ακόµη και σε κράτη όπου πραγµατοποιούνται ενηµερωτικές εκστρατείες για την αποτροπή της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών, τα αποτελέσµατα είναι αµφίβολα και οι χρήστες αγνοούν τα µηνύµατα. Ερευνες της Ε.Ε. επιβεβαιώνουν ότι ακόµη και τα λεγόµενα µαλακά ναρκωτικά, όπως π.χ. η ινδική κάνναβη, µειώνουν την ικανότητα οδήγησης, ενώ διαταραχές προκαλούν και άλλες ουσίες, όπως οι βενζοδιαζεπίνες. Εννοείται ότι το πρόβληµα εντείνεται µε τη χρήση σκληρών ουσιών – ηρωίνης, κοκαΐνης, αµφεταµινών, χαπιών έκσταση κ.λπ. Απαιτείται λοιπόν µία συντονισµένη έρευνα σχετικά µε τη χρήση ναρκωτικών από τους οδηγούς σε όλα τα κράτη µέλη της Ε.Ε., που θα επιτρέψει τη θέσπιση ενιαίων προδιαγραφών και νοµοθεσίας, ενώ θα πρέπει να βελτιώσουµε τα επίπεδα ελέγχου και να λειτουργήσουµε προληπτικά. Ας µην ξεχνάµε, ότι οι περισσότεροι χρήστες ναρκωτικών ουσιών είναι νέοι, άρα κατέχουν στη συντριπτική πλειονότητά τους δίπλωµα οδήγησης.
ΠΗΓΗ: ΑUTONEA
ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΟΔΗΓΗΣΗ
Μάθε παιδί μου οδήγηση (ή πάνε να πάρεις –αγοράσεις– ένα δίπλωμα).
Γράφει ο Άρης Ζωγράφος
Μια ερώτηση και ένα κεφαλαιώδες ζήτημα που απασχολεί νομίζω όλους όσους εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας.
Τελικά η οδήγηση μαθαίνεται, ή, είναι ένα πράγμα που έρχεται με τον καιρό αρκεί να έχεις εξασφαλίσει (με οποιονδήποτε τρόπο) το μαγικό χαρτί (πλαστικό πλέον) που γράφει «Άδεια Οδήγησης»;
Δυστυχώς η πλειοψηφία όσων εμπλέκονται με την έκδοση αδείας οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων και πολλών γονιών (ηθικών αυτουργών στο έγκλημα που συντελείται καθημερινά στους δρόμους) αποζητά το δεύτερο, το εύκολο!
Όμως, αγαπητοί μου διαβουλευόμενοι, η μάθηση είναι μια μόνιμη και σταθερή διαδικασία-αλλαγή στη συμπεριφορά, που περιλαμβάνει τόσο το γνωστικό, όσο και το συναισθηματικό και πρακτικό τομέα (μην ξεχνάτε πως πάμε να δημιουργήσουμε την 4η γενιά οδηγών πάνω στην προϋπάρχουσα οδηγητική αναρχία και προπαιδεία των τριών προηγούμενων γενεών). Το θέμα της εκπαίδευσης ενηλίκων έχει μελετηθεί διεξοδικά από πολλούς ερευνητές και έμφαση έχει δοθεί στις μεθόδους διδασκαλίας, στις γνωστικές λειτουργίες που διέπουν τη μάθηση και στα κίνητρα που οδηγούν τους εκπαιδευόμενους σε υψηλές επιδόσεις.
Κατά τον Piaget, το δύσκολο σημείο στη διδασκαλία ενηλίκων αφορά κυρίως την παγίωση των υπαρχόντων γνωστικών σχημάτων (και των εικόνων της καθημερινότητας) και την απώλεια των μηχανισμών ενσωμάτωσης νέων δεδομένων. Με την πάροδο της ηλικίας επιβραδύνεται (ή, απαξιώνεται) η ικανότητα αφομοίωσης νέων πληροφοριών και αναστέλλεται η προσαρμογή σε καινούρια δεδομένα.
Η παρεχόμενη εκπαίδευση είναι επιτακτική ανάγκη να αλλάξει δομή.
Να ξεκινάει από το σχολείο σαν υποχρεωτικό μάθημα και να συνεχίζεται σε: Πιστοποιημένες Σχολές Οδήγησης, που θα απασχολούν Πιστοποιημένους Εκπαιδευτές, με Πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών, τα οποία θα αξιολογούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και να προσανατολιστεί, τελικά, σε τέσσερεις κατά την γνώμη μου εκπαιδευτικούς άξονες, που ο κάθε ένας θα εμπεριέχει την δική του αξιολόγηση:
· Θεωρητική εκπαίδευση και αξιολόγηση διά βίου, σε ενιαία διαδικτυακή πλατφόρμα.
· Πρακτική εκπαίδευση και αξιολόγηση σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα.
· Ψυχονευρωτική εκπαίδευση και αξιολόγηση επαναλαμβανόμενη – σύμφωνα με την ηλικία- ανά κατηγορία οδηγών.
· Ανατροφοδότηση σε τακτά χρονικά διαστήματα, για επικαιροποίηση γνώσεων και συμπεριφοράς. (follow up). (1)
Για να επιτύχουμε υψηλή ποιότητα στις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες μας, πρέπει να εξασφαλίζουμε αντίστοιχη ποιότητα σε όλες τις εμπλεκόμενες συνιστώσες της εκπαίδευσης, δηλαδή:
· Αίθουσες με άρτιο τεχνολογικό εξοπλισμό.
· Οχήματα όλων των μορφών ανά κατηγορία.
· Προσομοιωτές οδήγησης.
· Πιστοποιημένοι εισηγητές με πλούσια εκπαιδευτική και επαγγελματική εμπειρία.
· Ειδικά πιστοποιημένα εγχειρίδια για κάθε εκπαιδευόμενο.
· Συνεργασία με επιστημονικούς φορείς.
· Ενίσχυση των μαθημάτων στην τάξη με εκπαίδευση μέσω e-learning (online εκπαίδευση)
· Εναλλακτικές πλατφόρμες εκπαίδευσης (blended learning)
· Πρακτική εκπαίδευση, βάση λίστας θεματικών ενοτήτων.
· Πρακτική εξάσκηση σε πλήρως εξοπλισμένους προσομοιωτές.
· Παροχή κατάλληλων εργαλείων για προετοιμασία εξετάσεων (CD ROM, Mentor Labs)
· Διασύνδεση με την αγορά εργασίας κυρίως για τους επαγγελματίες.
· Πρόσβαση σε πλήρως ενημερωμένη υποστηρικτική ηλεκτρονική βιβλιοθήκη.(2)
Και επειδή πολλοί πυγμαίοι θα βγάλουν σπυράκια, θέλω να σας ενημερώσω ότι υπάρχουν πολλές σχολές οδήγησης με τα παραπάνω πρότυπα, σε μια εκ των οποίων έχω την τιμή να συμμετέχω ως διευθυντής σπουδών.
Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το θέμα της εκπαίδευσης ενός οδηγού ως αλλαγή συμπεριφοράς προς την ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, δεν έχει καμιά σχέση με τις «συμμορίες» που έχουν δημιουργηθεί και λυμαίνονται τους χώρους των διευθύνσεων μεταφορών, με την ανοχή και ίσως την συμπαράσταση των εκάστοτε υπευθύνων.
Θα έπρεπε να συνδέεται με την βασική εκπαίδευση των παιδιών μας, και να συνεχίζεται με σύγχρονες διαδικασίες μάθησης και αξιολόγησης που σέβονται πρώτα απ’ όλα την ζωή των πολιτών αυτής της χώρας.
-EKΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΑΙΔΑΡΙ
-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ- ΧΑΙΔΑΡΙ
Στις 3,4,5 Ιουνιου ο Οικολογικος και Πολιτιστικος Συλλογος Χαιδαρίου ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ διοργανωνει για τρίτη χρονιά τις Μέρες Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στο Παλατακι (κτίριο Γύζη). Αναλυτικο πρόγραμμα εδω: http://www.xpolis.blogspot.com/
-Το Σάββατο 4/6 στις 9.30 το βραδυ, στα πλαίσια των εκδηλώσεων θα γινει συζήτηση για την Οδικη ΑσφάλειαΕινα, με εισηγητη το Νικο Μανιό, γιατρο, μελος της προσωρινηςΔιοικουσας του συλλόγου "SOS Τροχαία Εγκλήματα". Περισσοτερα , εδώ: http://www.metrodyt.blogspot.com/
- Οσοι φιλοι μενουν κοντά μπορουν να ρθουν και να συμμετασχουν στη συζήτηση. Υπενθυμιζουμε οτι ο ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ εχει ενεργή παρουσια στα ζητηματα των τροχαιων εγκληματων και της οδικης ασφάλειας, συμμετειχε στην καμπανια εναντια στην παρανομη υπαιθρια διαφήμιση, πρωτοστάτησε στη δημιουργία της κινησης "Θελουμε το Μετρό Δυτικά", και σε δυο περισινες του εκδηλώσεις υπηρχε παλι το θεμα των τροχαίων εγκληματων (προβολη φιλμ Μ. Ανδριωτάκη για παρανομες διαφημιστικες πινακιδες & ομιλια Γ. Κουβίδη για τα Τροχαία Εγκλήματα)
www.soste.gr
Στις 3,4,5 Ιουνιου ο Οικολογικος και Πολιτιστικος Συλλογος Χαιδαρίου ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ διοργανωνει για τρίτη χρονιά τις Μέρες Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στο Παλατακι (κτίριο Γύζη). Αναλυτικο πρόγραμμα εδω: http://www.xpolis.blogspot.com/
-Το Σάββατο 4/6 στις 9.30 το βραδυ, στα πλαίσια των εκδηλώσεων θα γινει συζήτηση για την Οδικη ΑσφάλειαΕινα, με εισηγητη το Νικο Μανιό, γιατρο, μελος της προσωρινηςΔιοικουσας του συλλόγου "SOS Τροχαία Εγκλήματα". Περισσοτερα , εδώ: http://www.metrodyt.blogspot.com/
- Οσοι φιλοι μενουν κοντά μπορουν να ρθουν και να συμμετασχουν στη συζήτηση. Υπενθυμιζουμε οτι ο ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ εχει ενεργή παρουσια στα ζητηματα των τροχαιων εγκληματων και της οδικης ασφάλειας, συμμετειχε στην καμπανια εναντια στην παρανομη υπαιθρια διαφήμιση, πρωτοστάτησε στη δημιουργία της κινησης "Θελουμε το Μετρό Δυτικά", και σε δυο περισινες του εκδηλώσεις υπηρχε παλι το θεμα των τροχαίων εγκληματων (προβολη φιλμ Μ. Ανδριωτάκη για παρανομες διαφημιστικες πινακιδες & ομιλια Γ. Κουβίδη για τα Τροχαία Εγκλήματα)
www.soste.gr