24 Μαΐ 2012

- Όχι πιά θύματα! – Σάββατο 26 Μαίου: Όλοι οι Δρόμοι Οδηγούν στο ΣΕΦ.

Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες τροχαίων συγκρούσεων με θύματα ποδηλάτες και πεζούς, με πιο πρόσφατα συμβάντα τους 4 τραυματίες ποδηλάτες στον παράδρομο του ΣΕΦ και το θάνατο του νεαρού 14χρονου ποδηλάτη στο Ρίο της Πάτρας, Πάνου Τζαβάρα.
Οι δρόμοι ανήκουν σε όλους μας – ας τους μοιραστούμε!
        Καλούμε όλους τους φορείς και πολίτες που ευαισθητοποιούνται γύρω από θέματα οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας, το Σάββατο 26 Μαΐου στον παράδρομο του ΣΕΦ, στις 17:00. Ας ενώσουμε όλοι μαζί τις φωνές μας, διότι…  Η ΟΔΙΚΗ Α

- Όχι πιά θύματα! – Σάββατο 26 Μαίου: Όλοι οι Δρόμοι Οδηγούν στο ΣΕΦ.

Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες τροχαίων συγκρούσεων με θύματα ποδηλάτες και πεζούς, με πιο πρόσφατα συμβάντα τους 4 τραυματίες ποδηλάτες στον παράδρομο του ΣΕΦ και το θάνατο του νεαρού 14χρονου ποδηλάτη στο Ρίο της Πάτρας, Πάνου Τζαβάρα.
Σ’ αυτόν τον καθημερινό αποδεκατισμό των μη μηχανοκινούμενων (ευάλωτων) χρηστών του οδικού δικτύου (ΑΜΕΑ, πεζών, ποδηλατών), δε γίνεται να σιωπούμε άλλο. Οι δρόμοι είναι Δημόσιοι Χώροι, στους οποίους όλοι έχουμε δικαίωμα χρήσης. Αντιστεκόμαστε στην κατάχρηση του αυτοκινήτου και ζητάμε να υπάρξουν συνθήκες βιώσιμης μετακίνησης (για όλους).
-Διεκδικούμε την απαγόρευση κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων στον παράδρομο της παραλιακής, και όλων των πεζόδρομων της πόλης, τον άμεσο σχεδιασμό και την υλοποίηση ικανοποιητικού δικτύου ποδηλατοδρόμων, που να καλύπτει όλες τις διαδρομές εντός του αστικού ιστού.
-Ζητάμε την άμεση δημιουργία ζωνών με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30km/h στις περιοχές κατοικιών, σχολείων και γενικώς αυξημένης συγκέντρωσης ανθρώπων, γεγονός που θα μειώσει δραστικά τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματά τους, όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία των ευρωπαϊκών πόλεων και όπως συστήνουν διεθνείς οργανισμοί (Π.Ο.Υ., Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο)
Οι δρόμοι ανήκουν σε όλους μας – ας τους μοιραστούμε!
        Καλούμε όλους τους φορείς και πολίτες που ευαισθητοποιούνται γύρω από θέματα οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας, το Σάββατο 26 Μαΐου στον παράδρομο του ΣΕΦ, στις 17:00. Ας ενώσουμε όλοι μαζί τις φωνές μας, διότι…  Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ!  
Συλλογικότητες Ποδηλατών:                                                                                  15 χώρες σε 30 μέρες μ’ ένα ποδήλατο, Alimos cycling group, Acharnai Ride, Bike Fantasy στον Άγιο Δημήτριο, Corfu Cyclist club, Cyclist-Friends, Combo Ride Bicycle Adventures, Fast Friday, Fast Track Ηρακλείου, Freeday,  G.A.P., Hillmasters, Moschato bicycle, No Name Ποδηλάτες,  Velocity Athens, Viva la bicicletta, ΑΟ Αίολος, ΑΟ Δόξα Πεύκης, ΑΟ Παράδεισος Αμαρουσίου, Δυτικοποδηλάτες, Ζωή Ποδηλατο Τρίπολης,  Μοναχικοί Πεταλάρηδες, Ομάδα Ώθηση (με τα πατίνια τους), Ορθοπεταλιές Αργολίδας, ΠΑΣ Αργυρούπολης, Πεζοί/Ποδηλάτες Νέας Ερυθραίας/Κηφισιάς, Περιστεροπεταλιές, Πεταλέρες, Ποδηλασία για μεγάλα παιδιά, Ποδηλάτες Αλεξανδρούπολης, Ποδηλάτες Άνω Γλυφάδας, Ποδηλάτες Ηλιούπολης, Ποδηλάτες Ηρακλείου Αττικής, Ποδηλάτες Καστοριάς, Ποδηλάτες Λάρισας, Ποδηλάτες του Νότου, Ποδηλατικά group Λάρισας, Ποδηλατικός ¨Ομιλος Αμαλιάδας, Παναθλητικός Ομιλος Τρίπολης , Ποδηλάτες Παραλιακής, ΣΑΦΑΝΣ (Σύλλογος αθλουμένων φίλων άλσους Νεας Σμύρνης), Συλλογικότητα ποδηλατ-ιΣΣες (podilates.gr), Σύλλογος ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΑ,Κέρκυρα, Τα παιδιά του Πειραιά ποδηλατούν, Φίλοι του Ποδηλάτου-Αθηνών, Φίλοι Ποδηλάτου Ήλιδας, Χαλαροί Ποδηλάτες
 Άλλες Ομάδες και Σύλλογοι:                                                                               SOS Τροχαια Εγκληματα ((http://www.soste.gr/) και http://sostegr.wordpress.com/ , Πανθηρες των δρομων (www.streetpanthers.gr), Οι φιλοι της Φυσης (http://naturefriends-gr.blogspot.com/), You Αre What U Do – Κωστας Κουβιδης/Μελος Ευρωπαϊκης Ομοσπονδιας Θυματων Τροχαιων (http://kostaskouvidis.com/ ), OΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαριου (http://www.xpolis.blogspot.com/), ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ (http://metrodyt.blogspot.com/)

ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ: 
1. Πεταλερες – Γλυφαδα 16.00 Παλιο Δημαρχειο Γλυφαδας (http://www.facebook.com/events/332701186801479/)
2. Ποδηλατες Ηρακλειου – αναχωρηση 15.30 αυστηρα. ΗΣΑΠ Ηρακλειο (ρευμα προς Πειραια)(http://www.facebook.com/events/336025666468828/)
3. Προσυγκεντρωση βολτων θησειου (freeday / petalives (monastiraki)/
ξεμπαρκη)/εθελοντες – 15.30 με αναχωρηση 16.00

4. Μεσογειων και Κατεχακη – 15.00 στο ρευμα καθοδου της Μεσογειων ακριβως μετα το φαναρι της Κατεχακη, στο δεξι πεζοδρομιο.
5. Συνταγμα – 15.30 με αναχωρηση 4.00
6. Νοτια Προαστια – Ζαχαροπλαστειο του Κωνσταντινιδη στον παραδρομο της Βουλιαγμενης απεναντι από τα Πολυκλαδικα – 15.30 με αναχωρηση στις 16.00
7. Αλιμος – 16.15 Αλιμου και Ποσειδωνος για να ενωθουν με τα Νοτια Προαστια.
8. Αγιοι Αναργυροι (πλατεια) – 14.30 για να φτασει η ομαδα στις 15.00 Συνταγμα
9. ΠοδηλατΙΣΣΕς Νοτια – Ποδηλάτες Νότια 16.00 στην κεντρική πλατεία Ν.Σμύρνης στο παλούκι (έναντι alpha bank).

Διαρκής ενημέρωση για την εκδήλωση: ΕΔΩ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ! 

Έκκληση για προσφορά αίματος σε βαρια τραυματισμένο φοιτητή

Έκκληση για προσφορά αίματος σε βαρια τραυματισμένο φοιτητή

Χθες στην Πάρο συνέβηκε ένα ακόμα συγκλονιστικό ατύχημα. Ένας ακόμα οδηγός νομίζοντας πως οι δρόμοι του ανήκουν έπεσε πάνω σε μία μηχανή τραυματίζοντας σοβαρά τον οδηγό της. Ο Δομένικος Ανουσάκης ,22 χρονών φοιτητής στο τμήμα Οινολογίας του ΤΕΙ Αθήνας, μεταφέρετε εσπευσμένα στην Αθήνα με απεγκομένο το πόδι του .Όσο οι γιατροί προσπαθούν να του σώσουν το πόδι , τόσο κινδυνεύει η ζωή του, αφού χάνει συνεχεία αίμα. Ο Δομένικος Ανουσάκης , του Νικήτα, νοσηλεύετε στον Ευαγγελισμό και χρειάζεται αίμα.
Όποιος/α μπορεί και θέλει να βοηθήσει ή χρειάζεται παραπάνω πληροφορίες ας επικοινωνήσει στο 6978588753(Μαρία).     

Δε θα ξανακάνω ποδήλατο.


Μετά τη μεγάλη έκταση και δημοσιοποίηση από τα ΜΜΕ του τροχαίου συμβάντος στον παράδρομο της παραλιακής (όποιος νομίζει πως τα κανάλια ενδιαφέρονται μόνο για τον κίνδυνο της οικονομικής  εξαφάνισης των τραπεζών και των καρεκλοκένταυρων σφάλει), με πήρε τηλέφωνο η αγωνιούσα Ελληνίδα μάνα (για τη μανούλα μου μιλάω), να με παρακαλέσει, να με συμβουλεύσει και κατά τον πατροπαράδοτο ελληνικό τρόπο να με απειλήσει (γνωστό το κόλπο της καρδούλας της μάνας που δεν αντέχει), να μην ξανακάνω ποδήλατο σ’ ελληνικό δρόμο μέχρι να φτιαχτούν λέει ποδηλατόδρομοι (ποιος ξέρει ποιος πολιτικάντης θα τους έταξε στα παρασιτικά κανάλια, ενόψει εκλογών). Μάλιστα επειδή η μανούλα μου εμπιστεύεται πολύ και τους πατροπαράδοτους ελληνικούς τρόπους εκπαίδευσης μου ζήτησε να το γράψω 100 φορές για να το εμπεδώσω -και μου ζήτησε κιόλας να της το στείλω με SMS (θύμα της τεχνολογίας, βλέπεις). Δε λες που δε μου ζήτησε να το βάλω και στο προφίλ μου στο FB; Ταυτόχρονα όμως -μάλλον επηρεασμένη από αυτούς τους αναρχοαριστερούς του ΣΥΡΙΖΑ (ρε, λες να ψήφισε Τσίπρα;) και τις αλλαγές που θέλουν να κάνουν στην εκπαίδευση, ώστε ν’ αποκτήσουν επιτέλους κριτική σκέψη τα “παιδιά” – γιατί ως τώρα μόνο οι μεγάλοι είχαν – μου ζήτησε και να της γράψω τους λόγους, για τους οποίους, τo να μετακινείσαι στην Ελλάδα με ποδήλατο, είναι τουλάχιστον αυτοκτονία…
Κι επειδή κι εγώ είμαι ένα παιδί, (άσχετα που έχει αρχίσει ν’ ασπρίζει το κεφάλι μου), που σέβομαι τη μάνα που με γέννησε, δεν της χαλάω χατίρι και πορεύομαι πάντα με τη συμβουλή της -γιατί η μάνα θέλει πάντα το καλό του παιδιού της, άσχετα αν ενίοτε το ευνουχίζει- θα γράψω εδώ αυτό που μου ζήτησε και μάλιστα θα το στείλω και με μέιλ τόσο στους φίλους μου, όσο και στους φίλους  (ο Θεός της Ελλάδας -που λέει κι ο Μπένι – να τους κάνει) στο FB, αλλά και στα κανάλια, στις εφημερίδες και όπου αλλού μπορώ, προκειμένου να επηρεάσω κι άλλους και να μην κινδυνεύουμε άλλο πια.
Κοίτα λοιπόν μανούλα τι καλό και υπάκουο παιδί έχεις!
Το να μετακινείσαι στην Ελλάδα με ποδήλατο είναι αυτοκτονία, γιατί:
ñ  Οι δρόμοι είναι φτιαγμένοι για τ’ αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία και μόνο (όπως ακριβώς και οι υπολογιστές για να έχουν λειτουργικά και προγράμματα του Bill Gates -open source προγράμματα και λειτουργικά; Που τ’ ακούσατε αυτά;)
ñ  Ο κάθε Έλληνας οδηγός αυτοκινήτου μεγάλου κυβισμού, είναι ανώτερος άλλου  οδηγού μικρότερου κυβισμού αυτοκινήτου. Άρθρο 1ο του Πρακτικού Ελληνικού Οδικού Συντάγματος  (Πόσο μάλλον ποδηλάτου, που τα κυβικά του είναι όσο η δύναμη στα πόδια του αναβάτη)
ñ  Οι οδηγοί ΙΧ, φορτηγών, λεωφορείων είναι λογικό και άρα σύννομο να αγνοούν την ύπαρξη τυφλών σημείων των οχημάτων τους, οπότε επιτρέπετε να σε προσπερνούν και έπειτα να στρίβουν δεξιά, επικαλούμενοι το ότι δε σε είδαν, βρε αδερφέ.
ñ  Βάση έρευνας ο Ελληνικός ανδρικός πληθυσμός έχει το μικρότερο μήκος πέους ανάμεσα στους Ευρωπαίους. Στο πρόγραμμα λοιπόν Σύγκλισης με την Ευρώπη νομιμοποιούνται όλοι οι τρόποι μεγένθυσής του (και είναι γνωστό πως για πολλούς άνδρες οι μαγκιές με τ’ αυτοκίνητο, βοηθούν σ’ αυτή την κατεύθυνση)
ñ  Οι Ελληνίδες οδηγοί παρόλο που συμμετέχουν σε συντριπτικά μικρότερο ποσοστό σε σχέση με  τους άνδρες στην πρόκληση τροχαίων, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες και καλύτερα να κάθονται σπίτι τους και να πλένουν κανά πιάτο, γιατί καθώς λένε οι άντρες, οδηγούν σαν κότες κι ενοχλούν. (Όμως εγώ μανούλα έχω δει κάποιες που ενίοτε χρησιμοποιούν τον καθρέφτη για την τελειοποίηση του μακιγιάζ τους , αντί να ελέγχουν το δρόμο).
ñ  Αν πέσεις από ποδήλατο μόνος σου (χωρίς την εμπλοκή αυτοκινήτου δηλ.) μπορείς να πάθεις μεγάλη ζημιά. (Θυμάσαι μανούλα όταν είχα πέσει από το ποδήλατο στα 6 μου, που είχα γρατζουνίσει το γόνατό μου κι έκλαιγα;)
ñ  Παρόλο που οι Έλληνες οδηγοί έχουν πάρει τα διπλώματα οδήγησης με αδιάβλητο τρόπο, ενώ  το καλό και λειτουργικό μας κράτος φροντίζει για την αφαίρεση των διπλωμάτων των ηλικιωμένων (ε, ναι, μανούλα, μετά τα 75 είσαι επιεικώς ηλικιωμένος, τι να κάνουμε τώρα;), ψυχοπαθών, καταθλιπτικών ή χρηστών ψυχοφαρμάκων, οι Έλληνες ποδηλάτες είναι αυτοί που είναι ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι, οδηγούν επικίνδυνα, τρέχουν υπερβολικά και παρασύρονται συχνά από την αίσθηση δύναμης και υπεροχής που τους δίνει το όχημα που καβαλικεύουν, αδιαφορώντας για τους άλλους χρήστες του δρόμου.
ñ  Οι οδηγοί ΙΧ επιτρέπεται να περνούν με κόκκινο το φανάρι εφόσον είναι εν ενεργεία ή έχουν διατελέσει κρατικοί “λειτουργοί” (που λέει ο λόγος πάντα) ή βιάζονται για να πάνε στον προορισμό τους.
ñ  Δεν βοηθάς το κράτος στο να “πιάσει” τους μνημονιακούς στόχους, αφού δεν πληρώνεις φόρους βενζίνης (και ως γνωστό το Μνημόνιο φροντίζει για τη συνέχεια του γλειώδους είδους μας και όποιος το αρνείται αυτό είναι αυτοκτονικός)
ñ  Ο οργανισμός μας έχει συνηθίσει τόσο πολύ το καυσαέριο, που αν ξαφνικά όλοι έπαιρναν ποδήλατο και καθάριζε ο αέρας, θα κινδυνεύαμε λόγω υπέρ-οξυγόνωσης του εγκεφάλου μας (πιθανότατα και να ψηφίζαμε και άλλο κόμμα εκτός από ΝΔ-ΠΑΣΟΚ στις εκλογές -  τρέμω και που το σκέφτομαι μανούλα).
Μανούλα φτάνει; Κουράστηκα. Ξέρω υπάρχουν κι άλλοι λόγοι, αλλά πείστηκα.
ΔΕ ΘΑ ΞΑΝΑΟΔΗΓΗΣΩ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Και για να δεις πως είμαι έξυπνο “παιδί” και πως τα πιάνω (όπως σου ‘λεγε κι ο συχωρεμένος πια δάσκαλός μου στο Δημοτικό)- άσχετα που είμαι άνεργη κι άφραγκη- θα το πάω κι ένα βήμα παραπέρα.
Καθώς μ’ όλα αυτά που μ’ έβαλες να γράψω συνειδητοποίησα κι άλλα πράγματα.
Δεν είναι, μανούλα, επικίνδυνο να κυκλοφορώ και πεζή στο δρόμο; Πεζοδρόμια με το σταγονόμετρο και στο φάρδος της περιφέρειας την Τουίγκι. Κι αν με φάει κανείς την ώρα που περπατάω στο οδόστρωμα; Οπότε τέρμα το περπάτημα.
Είναι ή δεν είναι μάνα επικίνδυνο, να παίρνω το λεωφορείο; Δεν είδες τι έγινε στην Ελβετία, πιο παλιά στα Τέμπη, στην Ακαδημίας στη στάση; Οπότε, τέρμα το λεωφορείο.
Και τί να μπω συνεπιβάτης στους φίλους μου; Δεν ακούς τα ποσοστά θανάτων στα τροχαία; Μεγαλύτερα στους συνοδηγούς ή συνεπιβάτες (ο οδηγός ασυναίσθητα φυλάει την πάρτη του).
Μήπως όμως το να οδηγώ δεν είναι επικίνδυνο; Βλέπεις πόσα τροχαία γίνονται κάθε μέρα, μάνα. Δυο χιλιάδες νεκροί το χρόνο, μανούλα, από τροχαίες συγκρούσεις.
Λοιπόν, το αποφάσισα. Δουλειά δεν έχω, η τεχνολογία και τα delivery να’ ναι καλά. Ναι, μανούλα, το αποφάσισα. ΔΕ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ. Μόνο εδώ είμαι ασφαλής…. Να ‘σαι ήσυχη και συ μάνα, να μην ανησυχείς για μένα στα γεράματα.
…..
…..
Ωχ, κάτι σκέφτηκα πάλι καλή μου μάνα (τι το ‘θελες κι εσύ να με κάνεις έξυπνη, τρομάρα μου;). Αν όλοι εμείς οι συνετοί, μετρημένοι, φοβικοί και φοβισμένοι πάψουμε να βγαίνουμε στους δρόμους, ξέρεις τι θα γίνει; Οι δρόμοι θ’ αδειάσουν. Όχι, όχι, μη χαίρεσαι ακόμα.
Αυτή θα είναι η χαρά του κάγκουρα και του γκαζοφονιά (συγγνώμη για τις εκφράσεις, μανούλα, αλλά αυτοί μόνο έτσι περιγράφονται). Και τότε όλοι αυτοί θα κάνουν τις επιδείξεις και τις μαγκιές τους στους δρόμους, κι αφού δε θα υπάρχουν πια ποδηλάτες και πεζοί να πέφτουν πάνω τους και να σταματάνε την ορμή τ’ αυτοκινήτου, τότε αυτοί θα πέφτουν πάνω στα ντουβάρια (γιατί παράνομες διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους, δεν έχουμε μάνα, έχουμε;) Στα σπίτια μας μάνα, στο καταφύγιό μας θα πέσουν!
 Κι όμως κι εδώ υπάρχει λύση!
Να τα γκρεμίσουμε μάνα, να τα γκρεμίσουμε τα ρημάδια (άσε που θα γλιτώσουμε χαράτσια κι ΕΤΑΚ), να φύγουμε, να πάμε αλλού, αφού εδώ δε μας θέλουν, μάνα! Να γίνει τότε η Ελλάδα ένας απέραντος αυτοκινητόδρομος (φαντάζεσαι ανάπτυξη τότε η Ελλάδα, μάνα; Η χαρά του ασφαλτο-εργολάβου και του μιζαδόρου πολιτικού). Να βγαίνει ο Ελληνάρας οδηγός και να χαίρεται, να κάνει τις κόντρες του ανενόχλητος, βρε αδερφέ. Κι όχι να κινδυνεύει να σκοτώσει κανέναν και να τον τρέχουν στα δικαστήρια και να πρέπει να πληρώσει δικηγόρους και λοιπούς, για να τους πείσει, ότι ο  νεκρός ήθελε ν’ αυτοκτονήσει, και χάρη του ‘κανε, όχι να κινδυνεύει να πάρει και τρία χρόνια με αναστολή κι από πάνω! Κι ίσως, λέω ίσως, αν κάποτε, αν… (όχι, όχι να σκοτωθούν μεταξύ τους, όχι μάνα αυτό δε μπορώ να το ευχηθώ – ξέρουμε κι οι δυο τον πόνο), αν όμως τους τελειώσει η βενζίνη, τα πετρέλαια, η ανάπτυξη της Μέρκελ, η επικράτηση του δυνατότερου και γρηγορότερου, τότε…
Τότε ίσως μάνα μάθουμε αυτό που μας έλεγες όταν είμαστε μικροί. Θυμάσαι άραγε ή γέρασες κι εσύ τόσο πολύ;
-Να μοιράζεστε, να μοιράζεστε, παιδιά μου! Φτάνει για όλους, μην τσακώνεστε!
Αυτή τη συμβουλή σου, την κρατάω ακόμα ΜΑΝΑ και προχωρώ στη ζωή.
SHARE THE ROAD
Χριστιάνα Βλαχάκη
Περισσότερα:ΕΔΩ

Από τύχη σας γράφω...

Αθήνα 17/5/2012. Επίσημη έναρξη προεκλογικής περιόδου. 

Τρεις ποδηλάτες τραυματίες, ο ένας χρειάστηκε να χειρουργηθεί λόγω συντριπτικού κατάγματος στο γόνατο. 

Βλέποντας κανείς τις εικόνες δυσκολεύεται να πιστέψει ότι δεν υπήρξε θανατηφόρο. 

Μάλιστα διαβάζοντας και τις μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων που μιλούν για οδηγό που προσπαθούσε να κάνει τις γνωστές αθλιότητες με τ’

 αυτοκίνητό του ( χειρόφρενο, σπιναρίσματα κλπ), φτάνεις στο σημείο να μην πιστεύεις την τύχη των ποδηλατών μέσα στην κακοτυχία τους.

 

Από τύχη σας γράφω.

Σε κρίσιμη κατάσταση 14χρονος ποδηλάτης στο Ρίο

Xάσαμε έναν ή μια ακόμα, γιατί?

Vigor, να είναι ψηλά, όπως σου άρεσαν, τα βουνά εκεί που πας

Παρέσυρε ποδηλάτη στα Χανιά και τον εγκατέλειψε

Καλό ταξίδι και πάλι

Δυστύχημα με ποδηλάτη στην Κατερίνη

Σύγκρουση ποδηλάτη με μοτοσυκλέτα στον ποδηλατόδρομο στην παραλία

Θεσσαλονίκης

                                                                       Απο τύχη σας γράφω

Αυτοί είναι μερικοί από τους εκατοντάδες τίτλους (261 για την ακρίβεια) κάτω από το θέμα Οδική Ασφάλεια στο  Forum του cyclist.gr, ένα χώρο ανταλλαγής απόψεων αθλητών ποδηλατών και φίλων του ποδηλάτου.
Κάτω από τους τίτλους αυτούς υπάρχουν τραγικές ιστορίες ανθρώπων που χάθηκαν ή που παρολίγο να χαθούν. Υπάρχουν δακρύβρεχτα μηνύματα φίλων, συναθλητών, συγγενών, γνωστών και μη. Υπάρχει ο πόνος γι’ αυτούς που χάθηκαν κι η αγωνία γι’ αυτούς που μένουν και συνεχίζουν να ποδηλατούν.
Legendary global cyclist dies in Greek road crash (Ian Hibbel)
Αυτός είναι  τίτλος της εφημερίδας Guardian (5/9/2008), ένας από τους εκατοντάδες τίτλους στον παγκόσμιο τύπο, εκείνη την περίοδο με αφορμή την παράσυρση και εγκατάλειψη του περίφημου και παγκοσμίας φήμης ποδηλάτη του κόσμου. Παγκόσμιος διασυρμός για τη χώρα, αφού ο Ian Hibbell  είχε γυρίσει σ’ ΟΛΟ τον κόσμο με το ποδήλατό του, αλλά βρήκε το θάνατο στην ελληνική κόκκινη άσφαλτο.
Και σαν επιστέγασμα τα τελευταία 24ωρα η αθηναϊκή ποδηλατική κοινότητα είναι συγκλονισμένη από τις παρακάτω εικόνες: 
Τρεις ποδηλάτες τραυματίες, ο ένας χρειάστηκε να χειρουργηθεί λόγω συντριπτικού κατάγματος στο γόνατο. Βλέποντας κανείς τις εικόνες δυσκολεύεται να πιστέψει ότι δεν υπήρξε θανατηφόρο. Μάλιστα διαβάζοντας και τις μαρτυρίες  αυτόπτων μαρτύρων που μιλούν για οδηγό που προσπαθούσε να κάνει τις γνωστές αθλιότητες με τ’ αυτοκίνητό του ( χειρόφρενο, σπιναρίσματα κλπ), φτάνεις στο σημείο να μην πιστεύεις την τύχη των ποδηλατών μέσα στην κακοτυχία τους.
Δεν μπορώ να μη παραθέσω και την παρακάτω μαρτυρία:
Γιά να κατανοήσετε την κατάσταση σ’ αυτήν την καρμανιόλα πριν από 10′ δύο μοτό της ΔΙΑΣ μας προσπέρασαν. Υπέθεσα ότι έκαναν περιπολία στον συγκεκριμένο χώρο στον οποίο υπήρχαν ήδη 50 – 60 ποδήλατα, καμιά 10αριά δρομείς και αρκετοί περιπατητές. Μετά το γεφυράκι γκάζωσαν (αν ήμουν περισσότερο προκατειλημμένος θα έλεγα επιδεικτικά) και εξαφανίσθηκαν.”
Για να διαλύσω πιθανές αυταπάτες ότι οι υπεύθυνοι για την τήρηση του νόμου και της τάξης είναι αξιόπιστοι ή θέλουν ή μπορούν να φέρουν σε πέρας το έργο τους, όταν συχνά πρώτοι οι ίδιοι είναι παραβάτες του ΚΟΚ.
Εξίσου συγκλονιστικό φαντάζει και το γεγονός πως το συμβάν αυτό συνέβη στον παράδρομο της παραλιακής, τη μόνη εναλλακτική ενός ποδηλάτη προκειμένου να μετακινηθεί από/προς Πειραιά – Φλοίσβο, εάν θέλει να αποφύγει τις ιλιγγιώδεις ταχύτητες που αναπτύσσουν τα αυτοκίνητα στην παραλιακή. Πιθανότατα το φρικτότερο όλων, είναι ότι το δρόμο αυτό επιλέγουν και πολλοί γονείς – ποδηλάτες, σε βόλτες με τα παιδιά τους, θεωρώντας τον ήσυχο και ασφαλή. Όμως ποδηλάτες που κινούνται συχνά στη διαδρομή αυτή, μιλούν για έναν πολύ επικίνδυνο δρόμο, καθώς λόγω της χαμηλής κυκλοφορίας, πολλοί οδηγοί δολοφονικά “φτιαγμένων” αυτοκινήτων, τον επιλέγουν για να κάνουν τις “αρκουδιές” τους (ταπεινά συγγνώμη από τις αρκούδες για την προσβολή).
Σ’ όλο αυτό το σημερινό προβληματισμό, πέφτω πάνω σ’ ένα βίντεο πολιτικάντη (όχι Έλληνα τ’ ομολογώ) που συγχυσμένος προσπαθούσε να πείσει συναδέλφους του, πώς οι δρόμοι είναι για τα λεωφορεία, τ’ αυτοκίνητα και τα φορτηγά και πώς παρόλο που ματώνει η καρδιά του (γιατί δε με πείθει άραγε;) κάθε φορά που ακούει για νεκρό ποδηλάτη, είναι δικό του το φταίξιμο, λόγω επιλογής μέσου μετακίνησης. Άποψη που την πιστεύουν πολλοί και εδώ στην Ελλάδα.
Θα τελειώσω κάπου εδώ, ανεβάζοντας τους τόνους στο επίπεδο της πίεσης μου.
Δε φτάνει που κάθε ένας πολίτης που επιλέγει το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς
  1.    Αφήνει ελεύθερη μια επιπλέον θέση στάθμευσης
  2.    Δε ρυπαίνει τον αέρα αυτής της ήδη επιβαρυμένης πόλης
  3.    Βοηθά στη κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση
  4.    Δε συμβάλλει στην ηχορύπανση
  5.    Δεν απειλεί τη ζωή κανενός  με μέση ταχύτητα 20χλμ/ώρα που συνήθως κινείται θεωρείται από αρκετούς εχθρός της κυκλοφορίας.
Τι άλλο να πω! Σ’ αυτή τη χώρα έχει μάλλον χαθεί η έννοια της λογικής και των συμπερασμάτων που αυτή συνεπάγεται. 
Χριστιάνα Βλαχάκη
Περισσότερα για το σημερινό έγκλημα μπορείτε να δείτε: ΕΔΩ
http://www.soste.gr/

Σε 30 πόλεις της Ελλάδας βγήκαν στο δρόμο τα ποδήλατα- 5η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία: Κυριακή 13 Μάη


 

Ζωή και χαρά
Το ποδήλατο είναι σωστή επιλογή. Είναι ασφαλές, ευχάριστο, οφέλιμο για την υγεία, την τσέπη, την διάθεση, δεν (ηχο)ρυπαίνει και δεν ενοχλεί, χρειάζεται ελάχιστο χώρο για την κίνηση και για την στάθμευσή του. Οι ποδηλάτες με κεντρικό σύνθημα “ΨΗΦΙΖΩ ΠΟΔΗΛΑΤΟ” συνιστούν σε όλους τους συμπολίτες τους να το δοκιμάσουν και να αλλάξουν τρόπο ζωής. Δεν είναι “λύση ανάγκης” αλλά συνειδητή επιλογή για τον κοινωνικά υπεύθυνο πολίτη. Παράλληλα στηρίζουν και τους άλλους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης (περπάτημα, συγκοινωνία) και απορρίπτουν το ΙΧ αυτοκίνητο σαν αντικοινωνικό και σπάταλο (όχι μόνο για την τσέπη του κάθε οδηγού αλλά και για την εθνική οικονομία).
Ελπίδα
Το ποδήλατο μπορεί να καθιερωθεί στις πόλεις μας κερδίζοντας το σεβασμό, το χώρο και τις υποδομές που του χρειάζονται. Οι παραδοσιακές ποδηλατουπόλεις της Ευρώπης, όπως το Άμστερνταμ και η Κοπεγχάγη, χρωστάνε την σημερινή τους μορφή στην πετρελαϊκή κρίση του 1973. Με τον ίδιο τρόπο η σημερινή κρίση μπορεί να δώσει στις δημιουργικές δυνάμεις των δικών μας πόλεων την απαραίτητη ώθηση για να τις μεταμορφώσουν.
Περισσότερα στο http://www.podilates.gr/
Ασφάλεια                                                                                                Το ποδήλατο είναι ένα μη επιθετικό μέσο κυκλοφορίας. Επειδή ο δρόμος θεωρείται προνομιακό πεδίο κυριαρχίας των μηχανοκίνητων μέσων οι χρήστες του ανήκουν στις ομάδες που υφίστανται διαρκώς απειλές και επιθέσεις και συχνά αποτελούν θύματα τροχαίων εγκλημάτων. Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση είναι απαραίτητη η ανατροπή της ιεραρχίας που έχει εγκατασταθεί στο οδικό δίκτυο. Μόνο η  συσπείρωαη και ο συστηματικός αγώνας όλων των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου μπορεί να οδηγήσει σ αυτό. Και επειδή χωρίς μνήμη δεν υπάρχει δράση ας μην ξεχνάμε αυτούς που χάθηκαν στους δρόμους.

 Ιαν Ηibel 74 ετων, βρετανος, ποδηλατης.

23 Αυγούστου 2008, Εθνική οδός Αθηνών Λαμίας- ύψος Βαρυμπόμπης. Χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε από 32χρονο οδηγό VW GOLF GTI που έκανε κόντρες. Αυτόπτης μάρτυς συγκράτησε τον αριθμό του και ο δράστης συνελήφθη την επόμενη μέρα στην Κηφισιά.

- Γύρισε όλο τον Κόσμο Ποδηλατώντας,  τον σκότωσαν και τον Εγκατέλειψαν. Που Αλλού; Στην Ελλάδα. Ο δράστης έκανε “κόντρες”:ένα ακόμα “ατύχημα”… Στο δράστη ασκήθηκε δίωξη για “ανθρωποκτονία εξ αμελείας”, η εγκατάλειψη πήγε στο αρχείο…                                                                  ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:  http://www.soste.gr/

Οδική Ασφάλεια; Οχι, ευχαριστώ…. Κάποιοι δεν ψήφισαν στις 6 Μαϊου και δεν θα ψηφίσουν στις 17 Ιουνίου.


Το ζήτημα αυτό και όλες οι παράμετροι  που οδήγησαν και οδηγούν σ αυτό,δυστυχώς για μια ακόμα φορά βρίσκονται εκτός  της εκλογικής ατζέντας.  Ολοι βέβαια γνωρίζουν πως το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνον στο παρελθόν αλλά και στο παρόν και στο μέλλον.  Κι όμως σιωπή…
Δεν πιστεύουμε στην δημόσια διαπόμπευση σαν μέθοδο  για την  προφύλαξη της κοινωνίας από τον θάνατο ωστόσο αυτοί  που την εφάρμοσαν στις ιερόδουλες (;) φορείς του AIDS δεν θάπρεπε να την εφαρμόσουν γι αυτούς που ηγήθηκαν του Υπουργείου Μεταφορών (κατά νόμο αρμόδιο για την οδική ασφάλεια) όλα αυτά τα χρόνια οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία ξαναδιεκδικούν την ψήφο μας για να μας σώσουν;  Αν τους διαφεύγουν τα ονόματα είμαστε εδώ για να τους τα υπενθυμίσουμε.
Δυστυχώς ελάχιστοι  υποψήφιοι έχουν ασχοληθεί συστηματικά και χωρίς σκοπιμότητες με το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, την υπεράσπιση των θυμάτων των τροχαίων και την ανάγκη μιας διαφορετικής ιεράρχισης  στο κυκλοφοριακό δίκτυο με προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Κι αυτοί ακόμα στις περισσότερες περιπτώσες  αντιμετωπίζονται από τα κόμματα ως κουβαλητές ψήφων και η εκλογή τους δεν υποστηρίζεται από το ίδιο τους το κόμμα. Και αν δεν σε υποστηρίζει το ίδιο το κόμμα σου…
Δυστυχώς ο δρόμος είναι μακρύς. Οσο το ζήτημα της οδικής ασφάλειας δεν αναγνωρίζεται από τα κόμματα και τις κοινωνικές οργανώσεις σαν πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα τόσο θα απομακρυνόμαστε από την λύση του.

Στον παραπάνω πίνακα (απο  το ETSC- Ευρωπαικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών) απεικονίζεται η αρνητική επίδοση της Ελλάδας στο ζήτημα Οδική Ασφάλεια. Το 2010 βρέθηκε στη χειρότερη θέση της Ευρώπης με 113 θανάτους/εκατομμυριο κατοίκων με ευρωπαικό μέσο όρο τους 62. Δέκα χρονια πρίν το 2001 βρισκόμασταν  τουλάχιστον σε καλύτερη θεση από τηνΛιθουανία και την Λετονία. Τώρα κατορθώσαμε να έχουμε διπλάσιες πιθανότητες θανατου από τροχαιο  από το σύνολο των Ευρωπαίων και πενταπλασίες από τους Σουηδούς.

Eco Driving και Οδηγοί Καθαριότητας

Eco Driving  και Οδηγοί καθαριότητας
Η εκπαίδευση των οδηγών, τα κίνητρα και η κατάλληλη επιβράβευση υπόσχονται μέτρα για την επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου, ακόμη και στον τομέα της αποκομιδής απορριμμάτων με χαρακτηριστικά οδήγησης που καθορίζονται έντονα από την στάση των οδηγών.
Εκπαίδευση και αξιολόγηση στην οικονομική – οικολογική οδήγηση των οδηγών καθαριότητας  του Δήμου Βόλου
Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος  εκπαίδευσης των οδηγών καθαριότητας του Δήμου Βόλου, στην Οικολογική Οδήγηση.
Η εκπαίδευση και η κατάρτιση περιελάμβανε βασικές οδηγητικές τεχνικές και προσεγγίσεις, για    ένα νέο διαφορετικό τρόπο οδήγησης, τον οποίο αποκαλούμε διεθνώς  Eco Driving, και αναπτύχθηκε σε    4 στάδια:
1. Συνολική αξιολόγηση της καθημερινής οδήγησης και το ποσοστό συμμετοχής των οδηγών στη μόλυνση του περιβάλλοντος.
2. Συνήθεις οδηγητικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σήμερα και αναλυτική αξιολόγηση της απόδοσης των καυσίμων και της αδράνειας.
3. Οικολογική οδηγητική προσέγγιση, συμβουλές και παροτρύνσεις για μια νέα οδηγητική πρακτική…!
4. Αποτελέσματα και μαρτυρίες στην καινούργια οικολογική οδηγητική συμπεριφορά.
Συμμετείχαν στην εκπαίδευση τριάντα πέντε οδηγοί καθαριότητας, οι οποίοι μυήθηκαν στις νέες τεχνικές οδήγησης  που εξοικονομούν καύσιμα και προστατεύουν το περιβάλλον.
Η εκπαίδευση και αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε από το Πιστοποιημένο Κέντρο Εκπαίδευσης Safe & Eco driving, των Πρότυπων Σχολών Οδήγησης Ζωγράφος (http://www.zografos.com/).
Μετά το τέλος της εκπαίδευσης, η συντονίστρια του προγράμματος LIFE, η κ. Εύη Καραϊσκου δήλωσε:
"Η υλοποίηση του προγράμματος    αποτελεί μέρος του προγράμματος LIFE+ CLIM LOCAL 2020 που υλοποιεί ο Δήμος Βόλου με σκοπό την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής σε τοπικό επίπεδο. Ήταν μια σημαντική εμπειρία για όσους συμμετείχαν στην εκπαιδευτική διαδικασία το πως μπορούμε  να εξοικονομήσουμε καύσιμα και να επιβαρύνουμε με λιγότερους ρύπους CO2 την ατμόσφαιρα”.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντική ήταν η αντίδραση των εκπαιδευόμενων οδηγών της Διεύθυνσης Καθαριότητας, οι οποίοι, με τη λήξη του σεμιναρίου, δήλωσαν εξαιρετικά ικανοποιημένοι από το  εκπαιδευτικό περιεχόμενό του και ζήτησαν από την Αντιδήμαρχο κ. Νατάσσα Οικονόμου και τον Αντιδήμαρχο κ. Χαράλαμπο Τσαμπάζη να  συμμετέχουν συχνά σε αντίστοιχα προγράμματα εκπαίδευσης, τα οποία συμβάλλουν θετικά στο δύσκολο καθημερινό τους αγώνα για την καθαριότητα της πόλης.
Ο υπεύθυνος εκπαίδευσης κ. Άρης Ζωγράφος δήλωσε:
"Προσπαθήσαμε να αναδείξουμε καινούριους στόχους και αναφορές, στην σύγχρονη οδηγητική τεχνική και συμπεριφορά, για τους επαγγελματίες του χώρου, με γνώμονα τις απαιτήσεις της εποχής και τις ανάγκες της σύγχρονης κινητικότητας. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι πολλαπλά αισιόδοξα. Κοινός παρονομαστής μετά το τέλος της εκπαίδευσης και το ζητούμενο σήμερα, για όλους τους οδηγούς, είναι ο δείκτης οικολογικής συμπεριφοράς που αυξάνεται, όσο συνεχίζει να κερδίζει έδαφος και μιμητές, η ασφαλής και οικολογική οδήγηση μέσα από την εκπαίδευση και την αφύπνιση, για τις ανάγκες του πλανήτη"

14 Μαΐ 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ "ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΕΙΑ 2012"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση των μηχανοκίνητων οχημάτων, εκτός από τα γνωστά περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά προβλήματα, έχει προκαλέσει και μεγάλες δυσκολίες στην κίνηση των πεζών και όχι μόνο. Τα προβλήματα αυτά είναι σημαντικά για όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (ηλικιωμένους, μικρά παιδιά, άτομα με κινητικές ή άλλες αναπηρίες κλπ), σε βαθμό που η μετακίνησή τους κάποιες φορές να καθίσταται είτε αδύνατη ή και ιδιαιτέρως ανασφαλής

Για το λόγο αυτό στα πλαίσια των «ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΕΙΑ 2012» η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, οργανώνει εκδήλωση στην Πλατεία Δημαρχείου, στις  20 Μαΐου 2012 ημέρα Κυριακή από τις 10:00πμ έως τις 14:00 μμ, με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τις αρχές και τους πολίτες, και γενικά να υπερασπιστεί  τα δικαιώματα των πεζών, των ΑΜΕΑ,  των ποδηλατιστών και των οδηγών. Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων μας λοιπόν θα αποπειραθούμε να μετατρέψουμε την πλατεία Δημαρχείου από ένα μεγάλο χώρο στάθμευσης, σε ένα μεγάλο θεματικό πάρκο, γεμίζοντας με πράσινο, με λουλούδια, με ζωγραφιές την πλατεία.

Έτσι λοιπόν η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διοργανώνει  το PARK(ING) DAY,μία δράση που γίνεται για πρώτη φορά στη Ρόδο,  με παράλληλες εκδηλώσεις που θα πλαισιώσουν την ημέρα αυτή.
ΣΤΟΧΟΣ: να μετατρέψουμε την πλατεία Δημαρχείου από χώρο  ενός  απέραντου park(ing)  σε πάρκο λουλουδιών, πρασίνου, ζωγραφιών και ζωής, καταλαμβάνοντας για λίγες ώρες τους κενούς χώρους  θέσεων  ελεγχόμενης στάθμευσης.

Λοιπόν..... σας  περιμένουμε στην πλατεία Δημαρχείου, στις 20 Μαϊου  2012,  από τις 10:00πμ-14.00μμ, για να μετατρέψετε  μία θέση στάθμευσης στο δικό σας θεματικό πάρκο πρασίνου και λουλουδιών. Μπορείτε κι εσείς  να φέρετε  από το σπίτι ή τον κήπο σας λουλούδια, γλάστρες  ή ότι άλλο  θέλετε, για να γεμίσουμε  το « πάρκο» όλοι μαζί.
Ghost Bike: Στις 12 το μεσημέρι,  θα κλειδώσουμε ένα "Ghost Bike" σε κεντρικό σημείο της πλατείας. Το ghost bike  αφιερώνεται στη μνήμη των ποδηλατιστών από  τροχαία  δυστυχήματα.

Tο ‘‘Ghost bike’’ είναι μια διεθνής πρωτοβουλία με ακτιβιστικό χαρακτήρα.Τα ghost bikes είναι μικρά, μελαγχολικά μνημεία αφιερωμένα στους ποδηλάτες  που έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν στο δρόμο. Ένα ποδήλατο βάφεται λευκό και κλειδώνεται σε μία κολόνα (οδικής σήμανσης ή φωτισμού),  συνοδευόμενο από μία μικρή πλακέτα. Το λευκό ποδήλατο λειτουργεί ως απτή υπενθύμιση της τραγωδίας που έλαβε χώρα σε μια ανώνυμη γωνία του δρόμου, και ταυτόχρονα ως μια ειρηνική δήλωση για την υποστήριξη του δικαιώματος της ασφαλούς μετακίνησης των ποδηλατιστών  στους δρόμους. Το πρώτο “ποδήλατο-φάντασμα” δημιουργήθηκε στο St. Louis του Missouri, το 2003. Μέχρι σήμερα, έχουν τοποθετηθεί πάνω από 480 λευκά ποδήλατα σε περισσότερα από 175 σημεία σε όλον τον κόσμο. Το ghost bike αποτελεί μία εύστοχη επισημείωση του κοινωνικού, δημόσιου χώρου με συναισθηματική πληροφορία. Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο αστικό τοπίο, κάθε λευκό ποδήλατο που εγκαθίσταται σε μια γωνιά του δρόμου αποτελεί ένα σταθερό σημείο αναφοράς για την τοπική κοινότητα, αλλά και μια υπόσχεση για πιο ασφαλείς οδικές μετακινήσεις στο κοντινό μέλλον.
Street Art- Ιδανικοί δρόμοι: Νέοι, έφηβοι, παιδιά όλων των ηλικιών θα  αφήσουμε  τα  δικά μας  εφήμερα ζωγραφικά αποτυπώματα, με δικά μας χρώματα  στο δάπεδο της πλατείας, κάνοντας τις δικές μας δημιουργικές παρεμβάσεις στον  διαμορφωμένο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

 Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί μια εκδοχή της εφήμερης τέχνης και να σχεδιάσουμε τους ιδανικούς δρόμους της πόλης μας. 

Post-it: Αφήστε σε post – it  το μήνυμά σας!  Γράψτε  το «μότο» σας πάνω στα χρωματιστά χαρτόνια  και ελάτε να γεμίσουμε το αυτοκίνητο με τα μηνύματά σας που θα βρίσκεται στην πλατεία Δημαρχείου.

Γαϊτανάκι: Πήραμε ένα τιμόνι και μια εξάτμιση αυτοκινήτου, πολλές-πολλές κορδέλες και φτιάξαμε ένα γαϊτανάκι… Τι λέτε; Θα έρθετε να στήσουμε χορό με την «Σχολή Χορού
Μαρί Γκίκα» και να τραγουδήσουμε  με το συγκρότημα « ΡΟΠΕΣ» ( Βαγγέλης  Κατσογριδάκης, Μανώλης  Σπυρίδης,  Καίτη Κούκουρου ) και τη Βάλια Ζόππα.

Η γιορτή θα περιλαμβάνει και δροσερά παγωτά με το παραδοσιακό καροτσάκι του παγωτατζή από το ζαχαροπλαστείο "Μίλτος". Τραπεζάκια και ομπρέλες θα στηθούν για όσους παρακολουθούν.

Έκθεση φωτογραφίας: Βγάλτε φωτογραφίες. Φωτογραφίστε τα παράξενα και επικίνδυνα στο δρόμο. Αποθανατίστε  τα κακώς κείμενα στους  δύο ή τέσσερεις τροχούς, το πιο περίεργο park(ing).

Φέρτε τις φωτογραφίες σας στην εκδήλωση της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ την Κυριακή 20/05/2012 και η πιο παράξενη θα βραβευτεί!

Σας καλούμε με ένα  μήνυμα: προβληματίσου, άλλαξε στάση, ιδέες, νοοτροπία, πάρε μέρος και εσύ, γιατί μπορούμε όλοι μαζί να αλλάξουμε την εικόνα της πλατείας της Ρόδου.

Για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Η Πρόεδρος                                                                                Η Γενική Γραμματέας

Ελένη Καρύδη                                                                              Τζίνα Δαβιλά










9 Μαΐ 2012

Νέα μέτρα για την Οδική Ασφάλεια: ΚΤΕΟ μαιμού & Σχολικά σακαράκες

Νέα Μέτρα για την Οδική Ασφάλεια: ΚΤΕΟ μαιμού & Σχολικά σακαράκες

Λίγες μόνο μερες πριν από την διάλυση της βουλής, στις 6 Απριλίου 2012, με μια τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών στο νομοσχεδιο για την «απελευθέρωση» των ταξί και που υπερψηφίστηκε από 192 βουλευτές, νέα μέτρα ενάντια στην οδική ασφάλεια έγιναν άρθρα νόμου! (Νόμος   4070/2012,  Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων  Έργων και άλλες διατάξεις ΦΕΚ: 82 Α’/10.04.2012). Φυσικά το περάσμα στην προεκλογική περίοδο σήμαινε ότι δεν θα υπήρχε καμιά δημοσιότητα για το θέμα και έτσι ο κ. Βορίδης πανάξιος συνεχιστής της προσπάθειας του κου Ραγκούση για την διάλυση κάθε στοιχείου πολιτικής για την οδική ασφάλεια (αναλυτικά: ΕΔΩ) είχε την συμπαράσταση των 2/3 των βουλευτών για να πετύχει την:
- κατάργηση  της  διαπίστευσης των ιδιωτικών ΚΤΕΟ σύμφωνα με το ISO 17020 η οποία γίνεται (γίνονταν)  από   Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης -για κάθε χώρα της Ευρωπαικής Ενωσης υπάρχει ένας μονο φορέας γι αυτό –  και την αντικατάσταση της  από  πιστοποίηση κατά ISO 9001- που παρέχεται από πλήθος ιδιωτικών φορέων. Μικρή «λεπτομέρεια»: το ISO 17020  αφορούσε την ποιότητα των ίδιων των ελέγχων δηλαδη των παρεχόμενων από τα ΚΤΕΟ υπηρεσιών, ενώ το ISO 9001 ελέγχει απλώς το  σύστημα διαχείρισης  και όχι τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
-αύξηση του χρόνου κυκλοφορίας των ιδιωτικών σχολικών λεωφορείωναπό τα 23 έτη που ισχυε μέχρι σήμερα (Άρθρο 17 Νόμος 3534/2007)  στα 27 έτη! Με την επίκληση του απίστευτου σκεπτικου πως: « Η  μη εξομοίωση των ετων κυκλοφορίας με τα άλλα είδη των λεωφορείων θα ήταν άδικη αν υπολογιστεί ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιεί τουριστικά λεωφορεία για την μεταφορά των μαθητών τους αλλά και στην επαρχία μεγάλος αριθμός μαθητών μεταφέρεται με αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία.» (αιτιολογική έκθεση).
Εδώ  δεν έχουμε να κάνουμε απλά με πρακτόρευση συμφερόντων αλλά μεεγκληματίες του κοινωνικού πολέμου που πραγματοποιείται στην άσφαλτο. Αντί να επιβάλουν τον μικρότερο χρόνο κυκλοφορίας για κάθε είδους μέσο κυκλοφορίας που μεταφέρει παιδιά για λόγους «δικαιοσύνης» επέβαλαν το μεγαλύτερο! Αυξάνουν φυσικά έτσι την πιθανότητα τροχαίων συμβάντων στα οποία αν ο μη γένοιτο υπάρξουν θα παριστάνουν τους τεθλιμένους συγγενείς.
"Ο Βασιλιάς της Ασφάλτου". Αφίσα του Δημήτρη Αρβανίτη, που μάλλον θάπρεπε να μετονομαστεί (με τροπολογία;) σε "Βασιλιά της Βουλής".
Κανένα μνημόνιο και καμιά τρόικα δεν επέβαλε αυτά τα  μέτρα που έσπευσαν συντεταγμένα να ψηφίσουν οι άνθρωποι που σε λιγες μέρες θα μας ζητήσουν την ψήφο μας. Απλά μέχρι και την τελευταία στιγμή ήθελαν να μας θυμίζουν πως τοποθετούν το αυτοκίνητο και το εμπόρευμα πάνω από τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
- Αμέσως μόλις συγκροτηθεί η νέα Βουλή ελπίζουμε να μπορέσουμε να ακυρώσουμε αυτή την εγκληματική τροπολογία. 
Ολόκληρη η τροπολογία: ΕΔΩ

Ποιος δε θέλει να φύγουν οι διαφημιστικές πινακίδες;

Ποιος δε θέλει να φύγουν οι διαφημιστικές πινακίδες;

 
Εάν οι αρμόδιοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους, ας παραιτηθούν.
Το θέμα μάς έχει απασχολήσει ως κοινωνία πάρα πολλές φορές. Έχουν ειπωθεί και γραφτεί τόσα πολλά που πραγματικά δε γνωρίζουμε εάν ωφελεί ακόμα ένα άρθρο για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση. Ο πολίτης στέκει αμήχανος μπροστά στην αναποτελεσματικότητα αυτού που συνηθίζουμε να ονομάζουμε κράτος και δημόσια διοίκηση.
Η διάσπαση της προσοχής του οδηγού κίνδυνος και για τον ίδιο αλλά και για τον ποδηλάτη
Οι παράνομες στη συντριπτική τους πλειοψηφία πινακίδες εξακολουθούν παρά τις σπασμωδικές ενέργειες να στέκουν αγέρωχες επιτελώντας το διπλό, αντιαισθητικό και επικίνδυνό τους ρόλο. Από τη μια αποτελούν βάναυση κακοποίηση του περιβάλλοντος και δυσφήμηση για το νησί μας το οποίο, θα το πούμε ακόμα μια φορά, στηρίζεται στο περιβάλλον. Από την άλλη, και είναι πιο σοβαρό αυτό, αποτελούν απειλή για τους οδηγούς τροχοφόρων αλλά και τους πεζούς.
Κι άλλο μνημείο σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού στην Εθνική Οδό Αν. Ακτών – Αεροδρομίου
Το φαινόμενο, που έχει λάβει τη μορφή επιδημίας στο νησί, οδηγεί σε άλλες σκέψεις πλέον τους πολίτες. Ότι δηλαδή κάποιοι πραγματικά δεν έχουν τη βούληση να αποξηλώσουν τις παράνομες αυτές πινακίδες. Τους λόγους δεν μπορούμε να τους γνωρίζουμε όμως το γεγονός παραμένει. Δε φτάνει εξάλλου που ανεχόμαστε τις πινακίδες με διαφημίσεις, τώρα πρέπει να ανεχόμαστε και αυτές που έχουν αφεθεί να σκουριάζουν και να διαφημίζουν με τον τρόπο τους τον πολιτισμό του τόπου μας.
Οι επιχειρήσεις κλείνουμε μα οι πινακίδες μένουν
Το τελευταίο μάλιστα διάστημα βλέπουμε εκτός από διαφημιστικές και άλλου είδους πινακίδες και πανό να φιγουράρουν στους δρόμους μας. Υψώνονται για ενημερωτικούς υποτίθεται λόγους, από επαγγελματίες, συλλόγους, φορείς κλπ είτε για λίγο διάστημα είτε, συνηθέστερα, μόνιμα. Σε μερικές δε περιπτώσεις, όπως στην περιοχή του εμπορικού κέντρου Πανάγου, επιχειρήσεις που έχουν κλείσει εδώ και χρόνια, εξακολουθούν να διαφημίζονται σε βρώμικες και αντιαισθητικές πινακίδες. Ίσως για να μας θυμίζουν την απουσία κάθε υπευθυνότητας από τους επιχειρηματίες και κάθε ελέγχου από τη διοίκηση.
Δημοτικές, περιφερειακές και κυβερνητικές αρχές οφείλουν μια εξήγηση στους πολίτες
Τι θέση όμως παίρνουν οι τοπικές αρχές για το θέμα; Απλά κάνουν συσκέψεις και εξηγούν το τι πρέπει να γίνει. Εμείς θεωρούμε ότι είναι μεγάλες οι ευθύνες του Δήμου Ρόδου για να την αποκατάσταση του διαρκούς αυτού εγκλήματος. Και δεν το χαρακτηρίζουμε εμείς έτσι, ο χαρακτηρισμός ανήκει στις δικαστικές αρχές. Εάν λοιπόν οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους, υπάρχει και ο δρόμος της παραίτησης από αυτές.
Γέφυρα Κρεμαστής ή γέφυρα των πινακίδων
Περιέργεια πάντως προξενεί η απόφαση να τεθεί στο αρχείο της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου η προκαταρκτική δικογραφία που σχηματίστηκε μετά από παραγγελία του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου για τη διαπίστωση τυχόν τελέσεως ποινικά κολάσιμων πράξεων από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αφαίρεση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων στο οδικό δίκτυο και για την επιβολή κυρώσεων στους παρανομούντες μετά από σχετικές καταγγελίες της Εταιρείας Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.) (εφημερίδα Δημοκρατική, 8/5/2012).
Το πρώτο και το τελευταίο έργο τέχνης που αντικρίζουν οι επισκέπτες του νησιού
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών στις 3 Φεβρουαρίου 2010 είχε χαρακτηρίσει την παράνομη ανάρτηση πινακίδων στο οδικό δίκτυο διαρκές έγκλημα και έχει μάλιστα παρέμβει στην Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου για το θέμα ζητώντας την άμεση εφαρμογή του νόμου και την επιβολή κυρώσεων. Πώς τώρα η υπόθεση για ένα διαρκές έγκλημα τίθεται στο αρχείο, δεν το καταλαβαίνουμε. Σε κάθε περίπτωση, εμείς θα επανέλθουμε.