Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετείχε για έκτη χρονιά στην 50η Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής με μεγάλη επιτυχία.


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:  Έληξε 50η   Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας  Αγροτικής Οικονομίας στην Κρεμαστή

 



Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετείχε για έκτη   χρονιά στην 50η  Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας  Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής  με μεγάλη επιτυχία. Η συμμετοχή αυτή  μας  έδωσε  την δυνατότητα  για άμεση  επικοινωνία με τους επισκέπτες της έκθεσης, αναλύοντας  τα οφέλη της ασφαλούς οδήγησης.

 Το περίπτερο μας κατά την διάρκεια της έκθεσης επισκέφτηκαν φορείς και οι χιλιάδες επισκέπτες της, υπολογίζουμε ότι πάνω από 1.500 άτομα μας επισκέφτηκαν.

 Ένα περίπτερο στημένο με άρτιο τρόπο και αισθητική , δίνοντας  την αίσθηση μιας συμμετοχής σε διεθνείς παρουσιάσεις, κατά κοινή ομολογία των επισκεπτών μας. 

Δεχτήκαμε συγχαρητήρια για το ότι η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και στην συνεχή ενημέρωση των πολιτών για θέματα της ασφαλούς οδήγησης και παραμένει πρωτοπόρα στην προσπάθεια αυτή για την περιοχή μας, με μοναδικό στόχο την ενημέρωση των οδηγών παρέχοντας με κάθε δυνατό τρόπο και σχεδιασμό κάθε πληροφορία για ασφαλή οδήγηση και αλλαγής συμπεριφοράς για την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στην περιοχή μας.

Καταθέσαμε τους προβληματισμούς μας στους φορείς, την αναγκαιότητα πολιτικής βούλησης για την μείωση των τροχαίων στην περιοχή μας με την ανάληψη άμεσων παρεμβάσεων τόσο στις  υποδομές  όπου χρησιμοποιούνται από ανθρώπους και φτιάχνονται για τους ανθρώπους όσο και στους ανθρώπους οδηγούς.

Για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, αυτό που την ενδιαφέρει είναι ο στόχος και το αποτέλεσμα της μείωσης των τροχαίων, ζητήσαμε την άμεση σύγκληση φορέων για την υλοποίηση του στόχου της μείωσης των τροχαίων 

Στο περίπτερο μας κατά την διάρκεια της 50ης  ‘Έκθεσης  πραγματοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις με τα γυαλιά προσομοίωσης μέθης, video-προβολή, συγκεντρώθηκαν 300 υπογραφές  για την Διακήρυξη των παιδιών για την οδική ασφάλεια «SaveKidsLives», στόχος να συγκεντρωθούν 1.000.000 υπογραφές από όλο τον κόσμο, προκειμένου να αναδειχτεί από τον ΟΗΕ στην Παγκόσμια Συνάντηση Υπουργών για την Οδική Ασφάλεια τον Νοέμβριο στην Βραζιλία   και έγιναν εγγραφές νέων μελών

Μικροί φίλοι, μας επισκέφτηκαν με πολύ ενθουσιασμό, γνωρίζοντας μας από τις ενημερώσεις στα σχολεία τους, λέγοντας η ΕΥΘΥΤΑ που ήρθε στο σχολείο μας.

 Είχαμε, την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις, μας παρότρυναν να συνεχίσουμε τις δράσεις και τις καμπάνιες, όπως η καμπάνια που πραγματοποιήθηκε στις 19 Αυγούστου στην πλατεία Δημαρχείου και στην οδό Γαλλίας, μια καμπάνια που διακρίθηκε για την πρωτοτυπία και την αμεσότητά της και οπωσδήποτε δεν άφησε κανένα ασυγκίνητο.

Βγήκε ο …Χάρος  βόλτα στην πόλη μας… προειδοποιώντας τους οδηγούς: “Μην οδηγείς μεθυσμένος”. Παράλληλα, εθελοντές της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ μαζί με την ΣΥΦΑΚ-ΡΟΔΟΥ, μοίρασαν 500 αλκοτέστ μιας χρήσης και ενημερωτικά φυλλάδια «Αλκοόλ και Οδήγηση»

Η δημοσίευση αυτής της καμπάνιας  στην σελίδα FB, της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, προσέλκυσε 8. 977 άτομα. Ευχή όλων μας η ευαισθητοποίηση των οδηγών…

 Ευχαριστούμε τον Χορηγό μας, ΣΥΦΑΚ-ΡΟΔΟΥ, μας έχει προσφέρει 4.500 τεμάχια αλκοτέστ μιας χρήσης.

Έχει καθιερωθεί η Έκθεση να κλείνει στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ με  λαχειαγορά.

Τυχερός του αναδιπλούμενου ποδηλάτου Ε-COSMOS με 18 ταχύτητες,  προσφορά  της ΒΑΚΑΡ Α.Ε –συνοδηγός στην προσπάθειά μας, αναδείχτηκε ο κ Χατζησάββας Νίκος, ο οποίος ενημερώθηκε αμέσως  και για το πώς θα το παραλάβει.

Τον λαχνό τράβηξε  από την κληρωτίδα ο μικρός μας φίλος μας  Ευκλής Μαμαλίγκας περιτριγυρισμένος από μικρούς  φίλους του Συλλόγου ΦΛΟΓΑ, την Μυρτώ, τον Νίκο, τον Νίκο   και για 4η χρονιά κοντά μας, ο ένθερμος υποστηρικτής της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Μελέτης Ανανίας.

Ας μη ξεχνάμε ότι στόχος μας είναι οι μικροί μας φίλοι… οι αυριανοί συνειδητοποιημένοι οδηγοί

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί: τον κ.  Τσαμπίκο Ποδιώτη, Πρόεδρο της  Οργανωτικής Επιτροπής της έκθεσης για την διάθεση του περιπτέρου, την ΑRTION,  τους εθελοντές της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  Αντώνη, Μάνο, Δέσποινα, Δήμητρα,  Δώρα, Ιωάννα, Ραφαέλα, Μάνθα, Δέσποινα, Αντώνη, Γιώργο, Τσαμπίκο,  τους μικρούς φίλους, Μυρτώ, Ευκλή, Μελέτη, που ήταν συνέχεια στο περίπτερο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, κατά τη διάρκεια της 50ης πανελλήνιας έκθεσης, την ΣΥΦΑΚ-ΡΟΔΟΥ, την ΒΑΚΑΡ Α.Ε,  το Επίτιμο Μέλος μας Μιχάλη Κουντούρη, με την δωρεάν προσφορά  έργων του για τους σκοπούς της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, την educartoon, τον Γιάννη Μηνούδη Παιδαγωγός Κυκλοφορίας στην Σουηδία για την προσφορά των βιβλίων του «Οδήγηση..οι κανόνες του παιχνιδιού» , τον κ Γιαννιού Εμμανουήλ για την προσφορά μπαλονιών,  και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την αναπαραγωγή των εντύπων με συμβουλές  για την οδική ασφάλεια τα οποία διανεμήθηκαν στους επισκέπτες.

 

Στόχος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ είναι: η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Θα συνεχίσουμε γιατί η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ…. είμαστε όλοι εσείς.

Είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη να λάβουμε  όλοι τις ευθύνες που μας  αναλογούν καθώς όλοι μας αποτελούμε υποψήφια θύματα τροχαίου.

Η συλλογική αυτή προσπάθεια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  πρέπει να αποτελέσει μέρος μιας ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής παρέμβασης, που θα επαναδιαπραγματευθεί ριζικά ένα τόσο σοβαρό θέμα που αποτελεί ζήτημα πολιτισμού και δημόσιας υγείας, προκειμένου να αλλάξει αυτή η αποτρόπαια και πραγματικά ντροπιαστική κατάσταση.

Πρέπει να γίνει απαίτηση του καθενός τόσο προς όλους τους φορείς,  όσο και προς την ατομική  ευθύνη του καθενός από μας  γιατί…. η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας , να σταματήσουν να χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο…..

Φίλοι οδηγοί: μη ξεχνάτε: Η ΖΩΗ αλλάζει σε δευτερόλεπτα. Μην  αποσπάτε τα μάτια σας από το δρόμο. Οδηγείτε υπεύθυνα, όχι επιθετικά για να έχετε καλές και ασφαλείς διαδρομές.

 

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου, στο περίπτερο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.

 

Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου, στο περίπτερο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Κατά την διάρκεια της επίσκεψής του συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες τονίστηκε από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, η αναγκαιότητα συνεργασίας που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας το Νότιο Αιγαίο κατέχει θλιβερή πρωτιά στα τροχαία δυστυχήματα με 16 νεκρούς το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου έναντι 10 την ίδια περίοδο του 2014 και με αυξητική τάση
Εξηγήσαμε ότι οι ρίζες του κακού είναι πολλές και βαθιές που αφορούν το προβληματικό οδικό δίκτυο καθόλου συγχωρητικό, την έλλειψη επιτήρησης του ΚΟΚ και την οδική παιδεία των χρηστών θα πρέπει και επιβάλλεται όλοι εμείς να επιδείξουμε θέληση και προγραμματισμό για την μείωση των τροχαίων. Στις επόμενες ημέρες θα γίνει συνάντηση με τον Περιφερειάρχη, τους εντεταλμένους Περιφερειακούς Συμβούλους, τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, τον Δήμο Ρόδου και την Τροχαία Ρόδου με θέμα την οδική ασφάλεια, στόχος η μείωση των τροχαίων.

Επίσκεψη του Δημάρχου Ρόδου στο περίπτερο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Ο Δήμαρχος Ρόδου, Φώτης Χατζηδιάκος στο περίπτερο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με την τηλεοράση ΘΑΡΡΙ, ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΡΟς ΠΡΟΣΩΠΟ.

Κατά την διάρκεια της επίσκεψης του, συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες, τονίστηκε από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, η αναγκαιότητα συνεργασίας κρούωντας τον κίνδυνο για τις ανθρώπινες ΖΩΕΣ που χάνονται στους δρόμους της πόλης μας αλλά και των βαριά τραυματιών από τροχαία.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ οφείλει να ευαισθητοποιήσει τους φορείς και θα συνεχίσει...προβάλοντας με κάθε τρόπο την μείωση των τροχαίων... επισημαίνοντας ότι ως εκλεγμένοι πολίτες που διαχειρίζονται τις τύχες των πολιτών και τους ανέδειξαν στον πολιτικό θώκο να τηρούν τον ΚΟΚ και να είναι τα πρότυπα οδικής συμπεριφοράς.....Θα παραγματοποιειθεί συνάντηση στις επόμενες ημέρες...

Δείτε ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=Tc8P033q-V8&feature=share

Φωτογραφία του χρήστη Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας.

Συμμετοχή της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ στη 12η Γιορτή Μελιού &Σούμας στα Σιάννα

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, μοίρασε σε όλους τους επισκέπτες της 12ης Γιορτής Μελιού &Σούμας στα Σιάννα έντυπο, "'ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΕΙΣ ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ" συμβουλές για την ασφαλή οδήγηση, χορηγός η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Στο χώρο παρασκευής της Σούμας υπήρχε αναρτημένο μήνυμα " Όλοι διασκεδάζουμε ...Ο ένας δεν πίνει ...Ο Οδηγός της Παρέας...


"Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ".
Στο χώρο παρασκευής της Σούμας υπήρχε αναρτημένο μήνυμα " Όλοι διασκεδάζουμε ...Ο ένας δεν πίνει ...Ο Οδηγός της Παρέας...
Ας προσπαθήσουμε όλοι να αλλάξουμε εσφαλμένες οδικές συμπεριφορές....
Η ΖΩΗ είναι ανεκτίμητη....

Το έντυπο, "ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΕΙΣ ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ"




 Στο ένθετο της εκδήλωσης υπάρχει κοινωνικό μήνυμα
"Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ"

 
 

Σπίρτζης: υποβάθμισε διευθυντή του υπουργείου του που ζήτησε να κλείσουν οι προστατευτικές μπάρες μπροστά από παράνομα συνδεδεμένο ...κατάστημα

Σπίρτζης: Σε σχέση με το δημοσίευμα της Καθημερινής, για την υπόθεση διευθυντή του Υπουργείου, σημειώνεται:
«Το νομοσχέδιο για τις αδειοδοτήσεις των τηλεοπτικών καναλιών και των συχνοτήτων θα υλοποιηθεί μετά τις εκλογές, με τη συντριπτική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ», δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης. Τόνισε, επίσης, ότι η στάση της κυβέρνησης δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε να αμβλυνθεί σε σχέση με έργα, διαγωνισμούς, προμήθειες ή συμφέροντα που για δεκαετίες λεηλατούν τον πλούτο της χώρας και του ελληνικού λαού, υπό την πίεση της σπέκουλας και της λάσπης γνωστών διατεταγμένων προπαγανδιστών.
Όσοι πολεμούν την κυβέρνηση με τον μανδύα της «αριστερής καθαρότητας» ας αναλογιστούν ποιους εξυπηρετεί η στάση τους και με ποιους ταυτίζονται, αλλά και όσοι υπηρέτησαν τις κυβερνήσεις της διαπλοκής και προσπαθούν να τις νεκραναστήσουν ας το πάρουν απόφαση ότι δεν θα τους γίνει το χατίρι, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης. Αφορμή για τις δηλώσεις αυτές ήταν ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ και της Καθημερινής ότι ο κ. Σπίρτζης υποβάθμισε διευθυντή του υπουργείου του που ζήτησε να κλείσουν οι προστατευτικές μπάρες μπροστά από παράνομα συνδεδεμένο με την εθνική οδό εστιατόριο στη Βοιωτία και ότι έχει διορίσει 11 μετακλητούς υπαλλήλους στο γραφείο του.
Στις επερχόμενες εκλογές, όπως έγινε και με το πρόσφατο δημοψήφισμα, ο ελληνικός λαός θα δώσει τη δική απάντηση στο πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο της διαφθοράς και της διαπλοκής και στους εκφραστές του, τόνισε. Όπως αναφέρει ο κύριος Σπίρτζης, «για τις "καταγγελίες" των συγκεκριμένων μη διαπλεκόμενων μέσων του SKAI, της Καθημερινής και του κ. Πορτοσάλτε απαντάμε ότι:
Α) Είναι τιμή μας, η επαναπρόσληψη από το Υπουργείο και φορείς, που εποπτεύονται από το Υπουργείο, εργαζομένων που άδικα και παράνομα πέταξαν στο δρόμο οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτή είναι και η βαθιά διαχωριστική γραμμή μεταξύ της νεοφιλελελεύθερης συντήρησης και της ντόπιας διαπλοκής, που ισοπέδωσαν τη χώρα και αποδόμησαν τον κοινωνικό ιστό, με τις πολιτικές της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των προοδευτικών λαϊκών δυνάμεων, που υπερασπίζονται τα κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα και τη νομιμότητα.
Β) Αποτελεί ανέκδοτο να καταγγελλόμαστε ότι στο γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, με το εύρος, τα θέματα και το αντικείμενο που διαχειρίζεται, το στελεχώνουν 11 σύμβουλοι, εκ των οποίων οι 4 νομικοί. Όσο δε για την αναφορά στην ημερομηνία διεκπεραίωσης της σύμβασης ενός από αυτούς, για διαδικαστικούς λόγους η σχετική απόφαση δημοσιεύτηκε στις 25 Αυγούστου 2015, με αναδρομικότητα από 1η Ιουλίου 2015, ενώ προσφέρει τις υπηρεσίες του από 16 Μαΐου 2015».
Σε σχέση με το δημοσίευμα της Καθημερινής, για την υπόθεση διευθυντή του Υπουργείου, σημειώνεται:
- Οι διορισμοί διευθυντών, χωρίς αξιολόγηση και υπηρεσιακά συμβούλια από την προηγούμενη κυβέρνηση βαφτίστηκαν κρίσεις.
- Οι αποφάσεις των δικαστηρίων, που αφορούν στις παράνομες συνδέσεις αυτοκινητοδρόμων είναι καθόλα σεβαστές. Παράλληλα πρέπει να τηρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές, που ορίζει ο νόμος, οι τεχνικές μελέτες και οι προδιαγραφές για τους αυτοκινητοδρόμους. Επομένως όταν για εκατοντάδες χιλιόμετρα δεν υπάρχει σημείο για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου να σταματήσουν, όχι για αναψυχή αλλά για εφοδιασμό καυσίμων και σε περιπτώσεις ανάγκης των οδηγών και όταν δεν έχει κατασκευαστεί ούτε ένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ), ενώ προβλέπεται ανά 40 έως 50 χιλιόμετρα να υπάρχει, είναι απολύτως λογικό και επιβεβλημένο το αρμόδιο Υπουργείο να μεριμνά για την ελάχιστη τήρηση των προδιαγραφών ασφαλούς λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου και ασφαλούς διέλευσης των διερχόμενων οδηγών.
- Τα εν λόγω δεδομένα και οι ενέργειες που είχε αναλάβει η πολιτική ηγεσία ήταν σε πλήρη γνώση της υπηρεσίας του Υπουργείου, όπως και η σχετική νομοθετική ρύθμιση, που προβλέπει ότι οι παρόδιες συνδέσεις κλείνουν σε συνάρτηση με την κατασκευή και λειτουργία, ενός τουλάχιστον ΣΕΑ.
- Παρά ταύτα δύο ημέρες πριν το δημοψήφισμα, χωρίς ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας, ο συγκεκριμένος διευθυντής, από μόνος του απέστειλε επιστολή για το κλείσιμο της σύνδεσης στον παραχωρησιούχο. Οι εργασίες τοποθέτησης στηθαίων μας έγιναν γνωστές από βουλευτές του νομού Βοιωτίας και κατοίκους οικισμών της περιοχής, τη Δευτέρα μετά το δημοψήφισμα. Σε επικοινωνία μας με τον παραχωρησιούχο, επαναβεβαιώθηκε η βούληση του Υπουργείου να τηρηθούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Τα μερικώς τοποθετημένα στηθαία αποξηλώθηκαν από συνεργείο κατασκευαστή του παραχωρησιούχου το απόγευμα της ίδιας ημέρας.
Πηγή: www.topontiki.gr
 

Ο Σπίρτζης, αψηφώντας το ΣτΕ, ξήλωσε μπάρες

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Στο ξήλωμα των προστατευτικών μπαρών που τοποθετήθηκαν για να εμποδίζουν την είσοδο από την εθνική οδό σε παρόδια επιχείρηση εστίασης στη Φθιώτιδα προέβη χθες ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Μια κίνηση που μπορεί μεν να εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη επιχείρηση και όσους θέλουν να αποφύγουν την πληρωμή των διοδίων Θήβας, ωστόσο παραβιάζει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δύο νόμους και μία υπουργική απόφαση. Εφθασε δε στο σημείο να απειλήσει, εμμέσως πλην σαφώς, τους κρατικούς λειτουργούς που εφάρμοσαν τη νομοθεσία.
Η επιχείρηση βρίσκεται δίπλα στην ε.ο. Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος του 90ού χλμ., και βάσει υπουργικής απόφασης του 2001 θα έπρεπε να εξυπηρετείται μόνο από παράπλευρες οδούς. Η απόφαση προσβλήθηκε στο Δ’ τμήμα του ΣτΕ, που το 2008 απέρριψε τις προσφυγές (αποφάσεις 1086 και 1087/2008). Ωστόσο το υπουργείο Υποδομών δεν εφάρμοσε την απόφαση. Εν τω μεταξύ, το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου παραχωρήθηκε στη Νέα Οδό, που ανέλαβε την εκμετάλλευση των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, με αντίστοιχη υποχρέωση του Δημοσίου να κλείσει τις παράνομες συνδέσεις με τον αυτοκινητόδρομο. Η σχετική υποχρέωση επαναδιατυπώθηκε στον ν.4313/2014, ο οποίος έδωσε προθεσμία έως τον Μάρτιο του 2015.
Προχθές λοιπόν, συνεργείο της Νέας Οδού πήγε στο 90ό χιλιόμετρο και τοποθέτησε τις μπάρες. Η αντίδραση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη ήταν ακαριαία. Εστειλε επιστολή στη Νέα Οδό, με την οποία ζητεί να αρθεί ο περιορισμός, προτάσσοντας ως επιχείρημα το κλείσιμο των τραπεζών και την ανάγκη των περιοίκων να μετακινούνται χωρίς να πληρώνουν διόδια. Και κατόπιν έσπευσε επιτόπου, συνοδεία τοπικών τηλεοπτικών συνεργείων, για το άνοιγμα των μπαρών. «Οταν λέμε ότι είμαστε δίπλα στα προβλήματα του κόσμου, το εννοούμε. Εχουμε ξεκινήσει διαδικασία διαπραγμάτευσης για τις παραχωρήσεις (...). Αυτό φαίνεται ότι κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει. Και δυστυχώς αυτοί οι κάποιοι είναι μέσα στον κρατικό μηχανισμό. Θα το καταλάβουν από σήμερα».
Έντυπη

Ο Σπίρτζης, οι μπάρες και το πρατήριο της Εθνικής Οδού

Ο Σπίρτζης, οι μπάρες και το πρατήριο της Εθνικής Οδού

Της Μαριάννας Τζάννε
Μπάρες που ανεβοκατεβαίνουν και οργισμένες φωνές κατοίκων για διόδια, διαδραματίζονται συχνά τα τελευταία χρόνια κατά μήκος της εθνικής οδό Αθηνών -Λαμίας ανατρέποντας τους σχεδιασμούς ιδιωτών και πολιτείας. Το μόνο που δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα ήταν να ξηλώνονται οι... μπάρες παρουσία υπουργού και να διαφωνούν δημόσια υπουργός και διευθυντής! Ότι συνέβη προχθές, στο 90ο χιλιόμετρο κοντά στην Υλίκη με πρωταγωνιστή τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη.
Μεσούσης της δραματικής διαπραγμάτευσης για την επιβίωση της χώρας στη ζώνη του ευρώ, εκτιλύχθηκε άλλο ένα επεισόδιο στο σήριαλ με τους αυτοκινητόδρομους. Αφορμή ήταν η απόφαση της Νέας Οδού (κατασκευάζει το Αντίρριο –Γιάννενα και διαχειρίζεται το Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) να ευθυγραμμιστεί με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και να υλοποιήσει νόμο που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, τοποθετώντας στηθαία ασφαλείας στην περιοχή που βρίσκεται σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), προκειμένου να κλείσει τη σύνδεση με τον παράδρομο.
Οι αντιδράσεις κατοίκων και βουλευτών έφεραν εσπευσμένα τον αναπληρωτή υπουργό στην περιοχή, αναγκάζοντας την εταιρεία παραχώρησης να αποσύρει άρον-άρον τα προστατευτικά στηθαία.
Κύκλοι του υπουργείου σχολίαζαν χθες ότι είχε σταλεί επιστολή από το υπουργείο Υποδομών στην κοινοπραξία προκειμένου να μην υλοποίηση το σχεδιασμό της μέχρι να βγει υπουργική απόφαση με την οποία θα παρατείνονταν η προθεσμία που όριζε προηγούμενος νόμος που είχε περάσει ο πρώην υπουργός κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Επιπλέον ανέφεραν ότι με την εφαρμογή του νόμου κυνδύνευαν με απόλυση 60 εργαζόμενοι και ότι εμποδιζόταν η πρόσβαση σε δύο γειτονικά χωριά των κατοίκων, οι οποίοι έπρεπε να κάνουν κύκλο και να πληρώνουν διόδια.
Ωστόσο η Νέα οδός ισχυρίζεται ότι προχώρησε στην εφαρμογή του περσινού νόμου κατόπιν επιστολής που εστάλη προ δεκαημέρου από αρμόδιο διευθυντή του υπουργείου, με την οποία ζητούσε την εφαρμογή του νόμου και το κλείσιμο των εισόδων -εξόδων πρατηρίων με τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους. Όπως μάλιστα σημειώνεται από την εταιρεία, η Νέα Οδός έχει κλείσει τους τελευταίους μήνες έξι αντίστοιχα σημεία.
«Όταν λέμε ότι είμαστε δίπλα στον κόσμο και ότι ασχολούμαστε με τα προβλήματά του, το εννοούμε. Έχουμε ξεκινήσει διαδικασίες διαπραγμάτευσης με τις εταιρείες για να δοθεί οριστική λύση και στις τοπικές κοινωνίες προκειμένου να εξορθολογιστούν οι συμβάσεις με τις εταιρείες παραχώρησης. Δυστυχώς αυτό δεν το έχουν καταλάβει ακόμη και πρόσωπα μέσα στον κρατικό μηχανισμό. Θα το καταλάβουν όμως σήμερα», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης.
Από την πλευρά του, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κκ Γιάννης Σταθάς και ο Θανάσης Σκούμας που πρωτοστάστησαν στις κινητοποιήσεις κατήγγειλαν την εταιρεία Νέα Οδός και την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας επειδή δεν εισάκουσαν την έγγραφη προτροπή του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη Χρήστου και προχώρησαν στο κλείσιμο της ελεύθερης διέλευσης των οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμία.
«Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή ενέργεια στην τρέχουσα περίοδο της οικονομικής ασφυξίας και ελέγχου των κεφαλαίων που ζούμε. Η κίνηση αυτή περιορίζει και ουσιαστικά αποκλείει σε μεγάλο βαθμό την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Βοιωτίας και ευνοεί αποκλειστικά την κερδοφορία της εταιρίας Νέα Οδός, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. «Η τοπική κοινωνία επιδιώκει την ανεμπόδιστη διέλευση εντός του οδικού δικτύου του Δήμου και την κατασκευή παραλλήλων οδών και μέχρι την ολοκλήρωσή τους διατήρηση των υφιστάμενων σημείων εισόδου-εξόδου της Εθνικής οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης (π.χ. έξοδος 90ου χιλιόμετρου Ε.Ο. που εξυπηρετεί του κατοίκους του Ακραιφνίου, του Κόκκινου και του Κάστρου), έτσι ώστε να δίνεται εναλλακτική λύση στους διερχόμενους οδηγούς και κυρίως στους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών».

20 Αυγ 2015

Η νέα καμπάνια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ ευαισθητοποίησης των οδηγών

Γροθιά στο στομάχι το νέο μήνυμα ευαισθητοποίησης των οδηγών από την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου! Το μεσημέρι της Τετάρτης βγήκε ο …χάρος σεργιάνι στην Πλατεία Κύπρου προειδοποιώντας τους οδηγούς: “Μην οδηγείς μεθυσμένος”. Παράλληλα, εθελοντές της ΕΥΘΥΤΑ μοίραζαν αλκοτέστ και ενημερωτικά φυλλάδια! 

Και αυτή η καμπάνια της ΕΥΘΥΤΑ διακρίνεται για την πρωτοτυπία και την αμεσότητά της και οπωσδήποτε δεν άφησε κανένα ασυγκίνητο!

Αυτή η εκστρατεία πραγματοποιήθηκε μάλιστα σε μία περίοδο που το νησί έχει συγκλονιστεί από τα τροχαία δυστυχήματα που κόστισαν τις ζωές πολλών ανθρώπων!

Να σημειωθεί δε ότι τη στιγμή που το Νότιο Αιγαίο κατέχει θλιβερή πρωτιά στα τροχαία δυστυχήματα με 16 νεκρούς το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου έναντι 10 την ίδια περίοδο του 2014, μόνον η ΕΥΘΥΤΑ δίνει αγώνα για να ευαισθητοποιήσει τους οδηγούς ενώ ηχηρή είναι η απουσία των ΟΤΑ και των φορών.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο τις δηλώσεις της προέδρου της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, Ελένης Καρύδη για την καμπάνια: 

https://www.youtube.com/watch?v=zbDA4EPwl8I







FOTO: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.849529791796964.1073741938.179205038829446&type=3

Σημαντική αύξηση των θυμάτων, παρά τη μείωση των τροχαίων


ΕΛΛΑΔΑ

Σημαντική αύξηση των θυμάτων, παρά τη μείωση των τροχαίων

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ποιος θυμάται πώς τιτλοφορούνταν ένα τηλεοπτικό σποτ τη δεκαετία του ’80, με στόχο να «εκπαιδεύσει» τους Ελληνες οδηγούς, ώστε να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας; Ηταν μια σαφής παραίνεση στον... μπαμπά να μην τρέχει. Τριάντα χρόνια αργότερα, διαπιστώνουμε ότι οι εν λόγω παραινέσεις δεν βρήκαν ποτέ ευήκοα ώτα. Οι υψηλές ταχύτητες στην άσφαλτο και το «κρυφτούλι» με τους κανόνες ανεβάζουν την αδρεναλίνη και εξιτάρουν ακόμη τους οδηγούς. Τα στοιχεία που παρουσίασε η Τροχαία αποδεικνύουν ότι, παρά την ενθαρρυντική μείωση εσχάτως του αριθμού των τροχαίων, ο αριθμός των θυμάτων αλλά και των βαριά τραυματιών αυξήθηκε σημαντικά κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι θάνατοι από τροχαία έχουν αυξηθεί κατά 2,6%, φτάνοντας τους 357 από 348.

Στη συντριπτική πλειονότητα, η κούρσα αποβαίνει μοιραία για τον ίδιο τον οδηγό (241 θύματα), εν συνεχεία για κάποιον από τους συνεπιβάτες (59), αλλά και για κάποιον πεζό περαστικό (57). Το ίδιο ισχύει και με τους σοβαρούς τραυματισμούς, που έφτασαν τους 493 από 461 σημειώνοντας αύξηση 7%. «Το τελευταίο διάστημα ανακοινώνεται προς κάθε κατεύθυνση σε πανηγυρικό τόνο ότι μειώθηκαν τα τροχαία, αλλά δεν γίνεται λόγος για τα θύματα των τροχαίων», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Γιώργος Κουβίδης, πρόεδρος του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», που ιδρύθηκε το 2011 κατεξοχήν από συγγενείς πρώτου βαθμού θυμάτων τροχαίων. Σύμφωνα με τον ίδιο, το γεγονός ότι η αύξηση των θυμάτων παρατηρείται παρά τη μείωση των τροχαίων κατά 7%, από 5.687 σε 5.284, είναι ακόμη πιο ανησυχητικό. «Αποτελεί μια ένδειξη της σφοδρότητας των συγκρούσεων, που απορρέει από την αύξηση της ταχύτητας».

Ο σύλλογος έχει πολλάκις επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας εντός του αστικού ιστού είναι αδικαιολόγητα υψηλά και μάλιστα τα υψηλότερα πανευρωπαϊκά. «Στα περισσότερα σημεία της Συγγρού το όριο είναι τα 90 χλμ. την ώρα, κάτι που σχεδόν πάντοτε παραβιάζεται, δεδομένης της παντελούς απουσίας ελέγχου», σχολιάζει ο πρόεδρος του συλλόγου και συνεχίζει, «στην Κηφισίας είναι 70 χλμ., όμως πολύ συχνά τροχονόμοι επιτόπου δίνουν το πράσινο φως για ανάπτυξη μεγαλύτερης ταχύτητας, μια συνήθεια στην οποία μετά εθίζονται και οι οδηγοί». Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι το 45% των καταγεγραμμένων από την Τροχαία παραβάσεων για το α΄ εξάμηνο του 2015 είναι η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (74.901). Επονται η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, η μέθη, η παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου και ερυθρού σηματοδότη, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κ.λπ.

Ηταν η οικονομική κρίση που ανάγκασε πολλούς οδηγούς να εγκαταλείψουν το Ι.Χ. τους ή, έστω, να περιορίσουν δραστικά τη χρήση του, κάτι που «μεταφράστηκε» και σε μείωση των τροχαίων. Η στροφή, συνεπώς, δεν έγινε επειδή προηγήθηκε μια συστηματική παρέμβαση από την πολιτεία ή μια σταδιακή αλλαγή νοοτροπίας, αλλά ήρθε ως απόρροια της οικονομικής δυσπραγίας. Οταν, λοιπόν, τα δεδομένα αλλάζουν έστω και λίγο, οι Ελληνες οδηγοί επιστρέφουν στις παλιές τους, κακές, συνήθειες. «Ηδη από την αρχή της χρονιάς, οπότε ξεκίνησε η άνοδος των πωλήσεων αυτοκινήτων και η υποχώρηση της τιμής της βενζίνης, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση».

Ωστόσο, οι ρίζες του κακού είναι πολλές και βαθιές. Πέρα από το προβληματικό οδικό δίκτυο, την έλλειψη επιτήρησης του ΚΟΚ και την απουσία οδηγικής παιδείας, ο Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» αναδεικνύει και το ζήτημα της ατιμωρησίας. «Ακόμη και με αποκλειστική υπαιτιότητα, οι δράστες θα “τιμωρηθούν” έπειτα από χρόνια με μια ποινή μερικών μηνών, πάντα με αναστολή και δεν θα στερηθούν ούτε για μία μέρα την άδεια οδήγησης ή την ελευθερία τους, ακόμη και σε περιπτώσεις τροχαίου με εγκατάλειψη», καταγγέλλει ο κ. Κουβίδης. «Μόνο μέσα στον Ιούλιο καταγράψαμε τέσσερα τροχαία, το ένα, μάλιστα, θανατηφόρο, στα οποία υπήρξε και εγκατάλειψη του θύματος από τον θύτη».
Έντυπη έκδοση
 
Πηγή: http://www.kathimerini.gr               

Τρεις «βουτιές» Ι.Χ. σε θαλάσσιες περιοχές και ένας νεκρός

Λιμάνι Ραφήνας Το απόγευμα της Κυριακής ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Ραφήνας, για περιστατικό πτώσης Ι.Χ αυτοκινήτου | EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ


Τρία Ι.Χ. αυτοκίνητα έπεσαν χθες σε θαλάσσιες περιοχές της  χώρας και σ’ ένα από τα περιστατικά στο λιμάνι της Ραφήνας, ο οδηγός του αυτοκινήτου, ανασύρθηκε νεκρός. Στις άλλες δυο πτώσεις, δυο παιδιά διασώθηκαν, όταν το αυτοκίνητο που είχε σταθμεύσει ο πατέρας τους έπεσε στο λιμάνι της Καλαμάτας, ενώ στην Κατερίνη σώθηκε οδηγός ΙΧ που έπεσε σε γκρεμό από ύψος 15 μέτρων.
Συγκεκριμένα: Το απόγευμα της Κυριακής ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Ραφήνας, για περιστατικό πτώσης Ι.Χ αυτοκινήτου στη θάλασσα μπροστά από την προβλήτα του κύριου λιμανιού της Ραφήνας μ’ έναν επιβαίνοντα.
Άμεσα έγιναν προσπάθειες απεγκλωβισμού του από στέλεχος της Λιμενικής Αρχής και τη συνδρομή δύο ιδιωτών με αρνητικά αποτελέσματα. Τελικά ο επιβάτης του ΙΧ, ενας 70χρονος Ελληνας, ανασύρθηκε από στελέχη της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος χωρίς τις αTri;aισθήσεις του και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο «Σισμανόγλειο» Γενικό Νοσοκομείο Αττικής όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ραφήνας που διενεργεί την προανάκριση παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας- νεκροτομής στο εργαστήριο Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ το αυτοκίνητο ανελκύστηκε από ιδιωτικό γερανό.
Από γκρεμό ύψους περίπου 15 μέτρων έπεσε στη θάλασσα ΙΧ αυτοκίνητο στην περιοχή Μακρυγιαλού Πιερίας. Για το περιστατικό ενημερώθηκε το βράδυ της Κυριακής η Λιμενική Αρχή Σκάλας Κατερίνης και αμέσως πήγε στην περιοχή περιπολικό αυτοκίνητο του Λιμενικού Σώματος  και απέπλευσε περιπολικό σκάφος.  Ο οδηγός του αυτοκινήτου και μοναδικός επιβάτης του,  ένας 42χρονος, εντοπίστηκε από αλλοδαπό και μεταφέρθηκε στην παραλία Μακρυγιαλού με τη συνδρομή αλιευτικού σκάφους  λόγω αδυναμίας προσέγγισης του περιπολικού σκάφους εξαιτίας του μικρού βάθους. Ο 42χρονος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης, ενώ πρόκειται να μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ» για περαιτέρω νοσηλεία. Από το περιστατικό δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση ενώ το αυτοκίνητο  παραμένει μισοβυθισμένο στην περιοχή χωρίς να αποτελεί ναυτιλιακό κίνδυνο. Προανάκριση διενεργείται από την Λιμενική Αρχή.
Στο λιμάνι της Καλαμάτας έπεσε το μεσημέρι της Κυριακής ένα ΙΧ αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν δυο ανήλικα παιδιά, ενώ ο οδηγός και πατέρας τους βρισκόταν εξω από το αυτοκίνητο. Για το περιστατικό ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Καλαμάτας και όπως έγινε γνωστό το αυτοκίνητο βρισκόταν σταθμευμένο επί της οδού Ψαρών στο λιμάνι της Καλαμάτας. Άμεσα ο 45χρονος έπεσε στη θάλασσα, απεγκλώβισε τα δύο ανήλικα και τα διέσωσε με τη συνδρομή δύο ιδιωτών. Στη συνέχεια μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Καλαμάτας για την παροχή πρώτων βοηθειών. Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας.

Πηγή: http://www.efsyn.gr

Θερμοπληξία: Ακόμα μια απειλή για τα παιδιά στο αυτοκίνητο.

Ο θάνατος απο θερμοπληξία μέσα στο αυτοκίνητο είναι δυστυχώς μια απο τις επιπτώσεις της όλο και μεγαλύτερης χρήσης του αυτοκινήτου, του αυξανόμενου χρόνου που τα παιδιά περνούν μέσα σ αυτά, της άγνοιας των γονέων ή αυτών που τα φροντίζουν για μερικά βασικά θέματα σε σχέση μ αυτό και στην “πίστη” πως δεν θα συμβεί σ αυτούς.
Υπάρχει δυστυχώς ένας αυξανόμενος αριθμός γονέων που“ξεχνάει” το παιδι του μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτό το “ξεχνάει” βέβαια απαιτεί μια ολόκληρη συζήτηση.
Παράλληλα υπάρχει η κατηγορία αυτή που αφήνει ένα παιδι μόνο στο αυτοκίνητο “θεωρώντας” πως αυτό δεν είναι επικίνδυνο.
Δεν είναι το θέμα μας η ανάλυση αυτών των “συμπεριφορών”  και “απόψεων” που έτσι κι αλλιώς είναι αδικαιολόγητες και έχουν άμεση σχέση με αυτό που θα επακολουθήσει.
Μιλάμε απο την σκοπιά της υπεράσπισης της Ζωής των παιδιών, γι αυτό υπενθυμίζουμε μερικά σημαντικά δεδομένα που δεν πρέπει να ξεχνάνε όσοι/ες μεταφέρουν μικρά παιδιά με αυτοκίνητο.
 Φαινόμενο θερμοκηπίου
Το εσωτερικό ενός οχήματος θερμαίνεται πολύ γρήγορα. Η θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 50 βαθμούς C μέσα σε λίγα λεπτά ακόμα και σε μια όχι ιδιαίτερα ζεστή ηλιόλουστη ημέρα .
Το να αφήσουμε λίγο ανοικτά τα παράθυρα δεν συμβάλει στην επιβράδυνση της διαδικασίας θέρμανσης ούτε μειώνει σημαντικά τη μέγιστη θερμοκρασία
Το σώμα ενός παιδιού υπερθερμαίνεται 3-5 φορές πιο γρήγορα από ό, τι το σώμα ενός ενήλικα.
Στις ΗΠΑ ο μέσος αριθμός  θανάτων παιδιών απο θερμοπληξία σε οχήματα είναι 37 ανά έτος. ( ένα κάθε 9 ημέρες).
Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ.
Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ. Από: http://www.kidsandcars.org
Ογδόντα επτά τοις εκατό ( 87 % ) των παιδιών που έχασαν τη ζωή τους από θερμοπληξία σε οχήματα είναι ηλικίας 3 ετών και μικρότερα.
Πενήντα – τέσσερα τοις εκατό ( 54 % ) των θανάτων από θερμοπληξία σε οχήματα αφορούν σε παιδιά ηλικίας μέχρι ενός έτους .
Τα μικρά παιδιά και τα νήπια είναι πιό ευαίσθητα στην θερμοπληξία  από τους ενηλίκους για διάφορους λόγους. Φυσιολογικά, τα μικρά παιδιά και τα νήπια, παρά την αυξημένη επιφάνεια σώματος αναλογικα με τους ενήλικες φαίνεται να έχουν λιγότερο αποτελεσματικό θερμορύθμιστικο μηχανισμό.
Αν και δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για το από ποια θερμοκρασία και πάνω οι συνθήκες είναι απειλητικές για ένα παιδί,  επιστήμονες των πανεπιστημίων της California που το 2005 δημοσίευσαν μια έρευνα, στο περιοδικό Pediatrics, σχετικά με την άνοδο της θερμοκρασίας μέσα στο όχημα θεωρούν παρακινδυνευμένη την παραμονή παιδιών σε περιβάλλοντα με θερμοκρασία που ξεπερνά τους 30ο Κελσίου.
Όπως δείχνουν οι πίνακες απ αυτή   την εργασία ο χρόνος ανόδου της θερμοκρασίας και το ύψος της είναι σε πολύ μεγάλα επίπεδα, αφόρητα για τα παιδιά ακόμα και τις «δροσερές» ημέρες.
Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ήλιγο ανοιγμενα παραθυρα
Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ή λίγο ανοιγμένα (4cm) παράθυρα.
Ανοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Άνοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα επισημαίνει πως στην Ελλάδα που οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα υψηλές το καλοκαίρι και συνολικά οι ημέρες με ηλιοφάνεια πάρα πολλές ο κίνδυνος για τα παιδιά που αφήνονται έστω και για λίγο στο αυτοκίνητο είναι πολύ μεγάλος.
Οι απώλειες παιδιών από τροχαία στη χώρα μας είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσθέσουμε σ αυτές κι άλλες.

Πηγή: www.soste.gr

Στη… Μεγαλόχαρη η αρμοδιότητα της Οδικής Ασφάλειας.

Τροχαία δυστυχήματα

Μετά από σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο πρωθυπουργός ανήγγειλε σχέδιο νόμου που αφορά τα δημόσια έργα, δημιουργώντας δομή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Δημοσίων Υποδομών, με σχετική διεύθυνση στο υπουργείο, σχέδιο που περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές στο σύστημα δημοπράτησης κι εκτέλεσης των έργων. Η διαφάνεια, η αποτελεσματικότητα και η ταχύτητα αποτέλεσαν τους άξονες, πάνω στους οποίους περιστράφηκαν οι εξαγγελίες.

Γνωρίζοντας κανείς το ιστορικό του υπουργείου Υποδομών σ’ αυτούς τους τομείς (διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, ταχύτητα), είτε από τις ων ουκ έστιν αριθμός δημοσιεύσεις είτε σαν απλός χρήστης των υποδομών, προφανώς θα αισθανθεί ανακουφισμένος ακούγοντας τον πρωθυπουργό να θέτει το πρόβλημα (η λύση είναι μια άλλη ιστορία).

Αλλά επειδή το πρόβλημα αφορά πάνω απ’ όλα ανθρώπους και όχι χρήματα ή, για να μιλήσουμε ακριβέστερα, αφορά ανθρώπους στο επίπεδο των χαμένων και χρήματα στο επίπεδο των κερδισμένων, οι σχετικές εξαγγελίες τείνουν να έχουν τον χαρακτήρα του «γενικού καλού», μιας ουδέτερης, εξωανθρώπινης έννοιας, βγαλμένης από το ίδιο συρτάρι με ένα πλήθος άλλων, όπως η ανάπτυξη, η παραγωγικότητα κ.ά.

Οι υποδομές χρησιμοποιούνται από ανθρώπους και φτιάχνονται για τους ανθρώπους. Γι’ αυτό πέρα από τη διαδικασία μάς ενδιαφέρει ο στόχος και το αποτέλεσμα. Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το υπουργείο που, σύμφωνα με τον νόμο, ο επικεφαλής του ηγείται της διυπουργικής επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια.

Στη χώρα με τον μεγαλύτερο, αναλογικά με τον πληθυσμό, αριθμό θυμάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη. Στη χώρα που, μετά από μια σχετικά μικρή περίοδο ύφεσης τα προηγούμενα χρόνια, οφειλόμενη κυρίως στον περιορισμό της χρήσης του Ι.Χ. λόγω οικονομικής κρίσης, το πρώτο εξάμηνο του 2015 παρουσίασε ξανά αύξηση του αριθμού, τόσο των νεκρών όσο και των βαριά τραυματιών από τροχαία. Δεν βρήκε ωστόσο δυο λέξεις να πει γι’ αυτό το θέμα.

Αραγε το σκάνδαλο των υποδομών εξαντλείται στις οικονομικές συναλλαγές; Οι χιλιάδες χαμένες ζωές και οι δεκάδες χιλιάδες ανάπηροι που παρήγαγαν και παράγουν αυτές οι υποδομές είναι άλλο θέμα; Μικρότερης σημασίας;

Πρόθυμα και δικαιολογημένα πολλοί θα απαιτούσαν τη δημιουργία μιας εξεταστικής για τα μεγάλα έργα και ιδιαίτερα τους αυτοκινητόδρομους. Πόσοι στ’ αλήθεια θα διεκδικούσαν μια εξεταστική για τα θύματα των τροχαίων; Πάνω από 45.000 νεκροί και πολλαπλάσιοι τραυματίες από το 1990 μέχρι σήμερα δεν αρκούν γι’ αυτό;

Θα μιλήσουμε κάποτε για το ποιοι και γιατί αποφάσισαν να σκοτώσουν τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα; Για το πώς κατορθώθηκε σ’ ολόκληρη τη χώρα μόνο μια πόλη να έχει μέσα σταθερής τροχιάς: Για το ποιοι (το γιατί είναι προφανές και το έχει επισημάνει ακόμα και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο) κατόρθωσαν να εμπλακούμε στην αέναη κατασκευή κλειστών αυτοκινητοδρόμων; Για το πώς θεωρείται φυσιολογικό να έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό βαρέων οχημάτων αναλογικά με τον πληθυσμό στην Ευρώπη; Για την ανυπαρξία πεζοδρομίων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων; Σε όλα τα παραπάνω (και πλήθος άλλων), πολιτικές αποφάσεις μάς οδήγησαν. Υπάρχει κάποιο πολιτικό σχέδιο μιας διαφορετικής πορείας για όλα αυτά ή κάποιοι τεχνοκράτες της αναγγελθείσας διεύθυνσης θα αποφασίσουν «για το καλύτερο»; Το καλύτερο για ποιους;

Φαίνεται πως το θέμα της οδικής ασφάλειας εκχωρήθηκε αποκλειστικά στον κ. Πανούση. Που, όταν δεν μοιράζει υποσχέσεις για μείωση προστίμων των παραβατών του ΚΟΚ, μοιράζει πινακίδες. Για να μπορέσουν και οι παραβάτες ν’ ανάψουν ένα κεράκι στην Παναγία. Γιατί φαίνεται ότι κι αυτή η κυβέρνηση (η περήφανη για τους πολιτικούς μηχανικούς της), είναι πεισμένη πως γι’ αυτό που συμβαίνει στους δρόμους μόνο η Μεγαλόχαρη μπορεί να δώσει τη λύση.

* Γιατρός και εκπρόσωπος του «SOS Τροχαία Εγκλήματα»

Πηγή: www.soste.gr

Για τον Θανάση που ξεχάστηκε νωρίς.....

Για τον Θανάση που ξεχάστηκε νωρίς


Δύο χρόνια συμπληρώθηκαν χθες από τον θάνατο (δολοφονία;) του 19χρονου Θανάση Καναούτη, κατά τη διάρκεια ελέγχου εισιτηρίων σε τρόλεϊ στο Περιστέρι. Στον «εγκέφαλο» του μοιραίου τρόλεϊ, λέει το ρεπορτάζ, πως «κόλλησε» τελικά η έρευνα των αστυνομικών και των δικαστικών αρχών, παρότι είχε «κατεπείγοντα» χαρακτήρα. Η έρευνα τελικά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Ο Θανάσης ξεχάστηκε. Η Λένα Διβάνη με τους λαθρεπιβάτες της επίσης.

Τα εισιτήρια παραμένουν μέχρι σήμερα στο 1 και 20. Οι ελεγκτές συνεχίζουν να ρίχνουν πρόστιμα. Δεκάδες πιτσιρικάδες συλλαμβάνονται καθημερινά χωρίς εισιτήριο. Τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία συνεχίζουν τις διαδρομές τους.

Ο Θανάσης ξεχάστηκε. Εμείς βρήκαμε άλλα θύματα να θρηνήσουμε. Βρήκαμε άλλες αφορμές να ξεσπάσουμε την οργή μας. Η υπόθεση του Θανάση μπήκε στο αρχείο της αστυνομίας, της δικαιοσύνης και της μνήμης μας. Η οργή μας κατέβηκε στην επόμενη στάση με ένα ακυρωμένο εισιτήριο στη χούφτα σφιγμένο... Ο Θανάσης μπήκε στο αρχείο. Φαντάσου να μην υπήρχε και τόση οργή...

Π.Κατσ.

Πηγή: http://www.avgi.gr

19 Αυγ 2015

H 50η Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας & Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής άνοιξε τις πύλες της....

H 50η Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας & Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής άνοιξε τις πύλες της και το περίπτερο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, δεσπώζει στον εκθεσιακό χώρο. Ένα περίπτερο που δεν έχει να ζηλέψει από περίπτερα παρουσίασης σε διεθνή συνέδρια ευρωπαϊκών προδιαγραφών για το θέμα της Οδικής Ασφάλειας. Ένα περίπτερο που στήνεται για 5η χρονιά με πολύ αγάπη για την ΖΩΗ. Ένα περίπτερο που σφίζει από ΖΩΗ γιατί θέλει να μεταφέρει μηνύματα ΖΩΗΣ, αντανακλώντας την Ροδιακή κοινωνία. Ένα περίπτερο που μεταφέρει την αγάπη σε όλους τους επισκέπτες του, από την αγάπη αγαπημένων προσώπων που δεν είναι κοντά μας και αγαπούσαν τη ΖΩΗ και έκαναν όνειρα για τη ΖΩΗ. 
 Πρέπει να μας προβληματίσει ο μεγάλος αριθμός θυμάτων στους δρόμους της περιοχής μας, αύξηση 60% Νότιο Αιγαίο,σύμφωνα με τα στοιχεία που πρόσφατα ανακοίνωσε η ΕΛΑΣ-Τροχαία, στο οδικό δίκτυο της χώρας το Α εξάμηνο του 2015 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 και αποτελούν ένα ισχυρό σήμα κινδύνου. (Νότιο Αιγαίο: Νεκροί 10 2014, νεκροί 16 2015). Η αδιαφορία του κεντρικού κράτους μπορεί να γεννά την απαισιοδοξία (και να υποθάλπτει την εγκληματικότητα στο οδικό δίκτυο) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τοπικά δεν μπορούμε να δώσουμε και να κερδίσουμε μάχες.
Έχοντας σαν στόχο το «όραμα μηδέν» που έθεσαν και πέτυχαν χώρες της Ε.Ε, θάταν παράδοξο να περιμένουμε την εμφάνιση του πεφωτισμένου ηγέτη που θα το υλοποιήσει.
Ας πάρουμε την ζωή μας στα χέρια μας.
Καμία ΖΩΗ χαμένη άδικα και τραγικά στους δρόμους της περιοχής μας....Οδηγείτε προσεκτικά και υπεύθυνα.....Σας περιμένουμε....ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
 
 
 
 
 







 
Στο πανελλήνιο πρωτάθλημα που διεξήχθει τέλη Ιουλίου, ανάμεσα στους αθλητές που συμμετείχαν, υπήρχε και ένας που ξεχώριζε από όλους. Δεν πήρε κανένα μετάλλιο και δε νίκησε σε κανένα αγώνισμα. Αντιθέτως έδωσε. Ένα τεράστιο μάθημα ζωής.
της Ελεονώρας Ρωσιάδου
rosiadou@sportsfeed.gr
Ένα ρητό λέει πως σημασία δεν έχει πόσες φορές θα πέσεις αλλά πόσες θα ξανασηκωθείς, ο Μιχάλης Σεΐτης απέδειξε πως όχι μόνο ξέρει να σηκώνεται μετά από μια μεγάλη πτώση αλλά με τεράστια αποθέματα ψυχικής δύναμης να κατακτάει και την κορυφή του κόσμου.
Ήταν μόλις πριν από δύο χρόνια όταν ο Σεΐτης 26 χρονών τότε, αφήνοντας το αυτοκίνητο του για σέρβις πήρε τυχαία τη μηχανή ενός φίλου για να βρεθεί μετά από λίγη ώρα ακρωτηριασμένος στο δεξί πόδι κάτω από το γόνατο. Ο πρωταθλητής των 400μ. με εμπόδια και μέλος της Eθνικής ομάδας παίδων στο ίδιο αγώνισμα, είδε όλη τη ζωή του να αλλάζει μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα και ο πόνος έφτασε σε όλη την ελληνική οικογένεια του στίβου μόλις ανακοινώθηκε η είδηση. Ο καθένας έχει να αντιμετωπίσει τις δικές του καθημερινές δυσκολίες, μα πόσο δύσκολο μπορεί να είναι για κάποιον να βρει τις ισορροπίες του μετά από μια τόσο δύσκολη και επίπονη εμπειρία. Ο ίδιος πήρε φόρα από τον πάτο της κολάσεως και εκτοξεύθηκε και πάλι στο ταρτάν για να θριαμβεύσει. Μέσα σε τρεις μήνες με τη βοήθεια του νέου τεχνητού μέλους περπάτησε και έκανε τον πρώτο του αγώνα, σε έξι μήνες κέρδισε το πρώτο του χρυσό μετάλλιο στα 200μ. σε διεθνή διοργάνωση στο Ντουμπάι και συνέχισε πετυχαίνοντας τρία πανελλήνια ρεκόρ στα 100μ.(11.57), 200μ.(23.00) και 400μ. (50.49) στην κατηγορία Τ44. Πλέον Ο Μιχάλης με την επίδοση 50.49 (αν και έχει πετύχει επίσημα και 50.47 αλλά η ομοσπονδία δεν το έχει αναγνωρίσει) είναι κάτοχος ευρωπαϊκού ρεκόρ στα 400μ. και το νούμερο ένα στον πλανήτη για το ίδιο αγώνισμα.
«Το εκμεταλλεύτηκα! Μ’αρέσει πολύ ο στίβος και αυτό που συνέβη μου έδωσε ώθηση για να συνεχίσω ακόμα πιο δυναμικά, με πείσμωσε ακόμα περισσότερο. Είμαι στο γήπεδο από πέντε χρονών και δεν αλλάζω με τίποτα αυτήν την αίσθηση μέσα στο χώρο και της μυρωδιάς του ταρτάν. Ευχαριστώ τον προπονητή μου Γιώργο Παναγιωτόπουλο με τον οποίο συνεργαζόμαστε από το 2008 και με στηρίζει στα εύκολα και στα δύσκολα».
Ο Ροδίτης πρωταθλητής αν και στο παρελθόν είχε ασχοληθεί και επαγγελματικά με την προπονητική, πλέον ο πρωταθλητισμός και η απόλυτη αφοσίωση στους αθλητικούς του στόχους δεν του αφήνουν χρονικά περιθώρια για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Την ώρα που οι παραλίες της Ελλάδας έχουν βουλιάξει, ο ίδιος επιλέγει να μην κάνει καθόλου διακοπές φέτος και να συγκεντρωθεί στην προετοιμασία του. Έχοντας πιάσει ήδη το όριο για τους Παραολυμπιακούς αγώνες του Ρίο το 2016, ετοιμάζεται να αγωνιστεί τόσο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Κατάρ όσο και στο ντάιμοντ λινγκ στις 11 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες.
«Δουλεύουμε πολύ σκληρά, έχουμε επιλέξει το παγκρήτιο στάδιο στο Ηράκλειο της Κρήτης και συνεχίζουμε κανονικά την προετοιμασία μας. Οι φετινοί μου στόχοι είναι το Κατάρ και οι Βρυξέλλες όπου και θα επιδιώξω ένα νέο ατομικό ρεκόρ. Γενικά είμαι αθλητής που αποδίδω καλύτερα μέσα στον αγώνα και ελπίζω πως ο συναγωνισμός θα με βοηθήσει για καλύτερες επιδόσεις. Μεγάλος μου στόχος είναι η Βραζιλία και οι Παραολυμπιακοί αγώνες του 2016. Είμαι πρώτος στα 400μ. στην κατηγορία μου αλλά εκεί θα αγωνιστούμε με μια κατηγορία ακόμα (διπλός ακρωτηριασμός) όπου βάση χρόνου έχω την πέμπτη θέση στην κατάταξη. Η άλλη κατηγορία έχει συνήθως καλύτερες επιδόσεις από την δικιά μας, λόγω του ότι το να τρέχεις με δύο τεχνητά μέλη σου δίνει καλύτερη ισορροπία από ότι με ένα, ωστόσο οι χρόνοι όλων μας είναι πολύ κοντά και θα δώσω τον καλύτερο εαυτό μου. Εκτός από τα 400μ. θα τρέξω και στα 200μ. και αν όλα πάνε καλά την τελευταία μέρα θα αγωνιστώ και στα 100μ. αλλά θα το αποφασίσουμε εκεί όταν έρθει η ώρα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους Δημήτρη και Κωνσταντίνο Χρονόπουλο τους προσθετικούς μου, οι οποίοι στηρίζουν την προσπάθεια μου για το όνειρο στο Ρίο».
Ο Έλληνας πρωταθλητής των σπριντ με τη συμπεριφορά του δείχνει το μεγαλείο και τη δύναμη ψυχής του και αποτελεί πρότυπο ανθρώπου και αθλητή τόσο για άτομα που έχουν ταλαιπωρηθεί από παρόμοιες περιπτώσεις αλλά ακόμα περισσότερο για όσους έχουν την υγεία του και δεν την έχουν σε εκτίμηση.
«Η ουσία είναι πως ότι και αν γίνει δεν πρέπει να το βάζουμε κάτω, να τα γυρνάμε όλα τούμπα αν χρειαστεί και να βρίσκουμε ότι πιο θετικό, δεν είναι εύκολο αλλά πάντα υπάρχει αυτή η θετική πλευρά. Επίσης όσοι αντιμετωπίζουμε απλά καθημερινά προβλήματα να είμαστε ευγνώμων ακόμα και με αυτά γιατί πάντα υπάρχουν και χειρότερα» ήταν τα γεμάτα ενέργεια λόγια του στο Sportsfeed.

Πηγή: http://sportsfeed.gr

Πρόστιμα για αφίσες εκδηλώσεων από το Δήμο Καλαμάτας

Αφίσες πανηγυριών και άλλων καλοκαιρινών εκδηλώσεων ξεκολλάει καθημερινά η Δημοτική Αστυνομία Καλαμάτας από κολόνες και πίλαρ φωτισμού, και απειλεί με πρόστιμα τους παραβάτες.
 
Πρόστιμα για αφίσες εκδηλώσεων από το Δήμο Καλαμάτας
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, η αποξήλωση αφισών γίνεται για την προστασία του δημόσιου χώρου γίνεται σε εφαρμογή του νόμου. Επισημαίνεται δε ότι «για την τοποθέτηση αφισών, αεροπανό κ.λπ. σε δημόσιους χώρους και όψεις κτηρίων, επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα».

Ο Δήμος Καλαμάτας καλεί τους διαφημιζόμενους να τοποθετούν - κατόπιν συμφωνίας - τις διαφημίσεις τους στις προθήκες των στεγάστρων στάσεων του Αστικού ΚΤΕΛ, καθώς και να καταχωρίζουν τα διαφημιστικά τους μηνύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.
 
Πηγή: http://www.eleftheriaonline.gr Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/dimoi/item/73631-afises-prostima

More Than 4 Million Americans Admit to Driving While Intoxicated in Past Month

Highway Patrol Police and Sports Car Next to Alcoholic Drink and Keys Under Spot Light.
More than 4 million Americans admit they have driven while intoxicated at least once in the past month, a new government study finds. The typical drunk driver is a young male with a history of binge drinking.
About 4.2 million people—close to 2 percent of American adults—admitted to driving drunk in the prior month, HealthDay reports. Alcohol-impaired driving crashes account for about one-third of all U.S. crash deaths in the past two decades, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
There are an estimated 121 million episodes of drunk driving annually, the CDC noted in its report.
The study found people in the Midwest consistently report higher alcohol-impaired driving rates than those living in other regions. Men ages 21 to 34 accounted for one-third of drunk driving episodes. Overall, men accounted for 80 percent of impaired drivers, the article notes.
The CDC researchers found 4 percent of adults are binge drinkers—men who have five or more drinks on one occasion, or women who have four or more drinks on one occasion. Binge drinkers account for nearly two-thirds of all drunk driving incidents.
People who say they sometimes do not wear a seatbelt were three times more likely to drive drunk, compared with adults who generally buckle up.
The researchers said states and communities can take steps to reduce drunk driving. These include expanding the use of publicized sobriety checkpoints; enforcing breath alcohol laws and minimum legal drinking age laws; and increasing alcohol taxes. The CDC also recommends requiring ignition interlocks, which are breath-test devices connected to a vehicle’s ignition. They require a driver to exhale into the device, and prevent the engine from being started if the analyzed result exceeds a preprogrammed level for anyone convicted of alcohol-impaired driving.

Πηγή: www.drugfree.org

Θερμοπληξία: Ακόμα μια απειλή για τα παιδιά στο αυτοκίνητο.

Ο θάνατος απο θερμοπληξία μέσα στο αυτοκίνητο είναι δυστυχώς μια απο τις επιπτώσεις της όλο και μεγαλύτερης χρήσης του αυτοκινήτου, του αυξανόμενου χρόνου που τα παιδιά περνούν μέσα σ αυτά, της άγνοιας των γονέων ή αυτών που τα φροντίζουν για μερικά βασικά θέματα σε σχέση μ αυτό και στην “πίστη” πως δεν θα συμβεί σ αυτούς.
Υπάρχει δυστυχώς ένας αυξανόμενος αριθμός γονέων που“ξεχνάει” το παιδι του μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτό το “ξεχνάει” βέβαια απαιτεί μια ολόκληρη συζήτηση.
Παράλληλα υπάρχει η κατηγορία αυτή που αφήνει ένα παιδι μόνο στο αυτοκίνητο “θεωρώντας” πως αυτό δεν είναι επικίνδυνο.
Δεν είναι το θέμα μας η ανάλυση αυτών των “συμπεριφορών”  και “απόψεων” που έτσι κι αλλιώς είναι αδικαιολόγητες και έχουν άμεση σχέση με αυτό που θα επακολουθήσει.
Μιλάμε απο την σκοπιά της υπεράσπισης της Ζωής των παιδιών, γι αυτό υπενθυμίζουμε μερικά σημαντικά δεδομένα που δεν πρέπει να ξεχνάνε όσοι/ες μεταφέρουν μικρά παιδιά με αυτοκίνητο.
 Φαινόμενο θερμοκηπίου
Το εσωτερικό ενός οχήματος θερμαίνεται πολύ γρήγορα. Η θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 50 βαθμούς C μέσα σε λίγα λεπτά ακόμα και σε μια όχι ιδιαίτερα ζεστή ηλιόλουστη ημέρα .
Το να αφήσουμε λίγο ανοικτά τα παράθυρα δεν συμβάλει στην επιβράδυνση της διαδικασίας θέρμανσης ούτε μειώνει σημαντικά τη μέγιστη θερμοκρασία
Το σώμα ενός παιδιού υπερθερμαίνεται 3-5 φορές πιο γρήγορα από ό, τι το σώμα ενός ενήλικα.
Στις ΗΠΑ ο μέσος αριθμός  θανάτων παιδιών απο θερμοπληξία σε οχήματα είναι 37 ανά έτος. ( ένα κάθε 9 ημέρες).
Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ.
Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ. Από: http://www.kidsandcars.org
Ογδόντα επτά τοις εκατό ( 87 % ) των παιδιών που έχασαν τη ζωή τους από θερμοπληξία σε οχήματα είναι ηλικίας 3 ετών και μικρότερα.
Πενήντα – τέσσερα τοις εκατό ( 54 % ) των θανάτων από θερμοπληξία σε οχήματα αφορούν σε παιδιά ηλικίας μέχρι ενός έτους .
Τα μικρά παιδιά και τα νήπια είναι πιό ευαίσθητα στην θερμοπληξία  από τους ενηλίκους για διάφορους λόγους. Φυσιολογικά, τα μικρά παιδιά και τα νήπια, παρά την αυξημένη επιφάνεια σώματος αναλογικα με τους ενήλικες φαίνεται να έχουν λιγότερο αποτελεσματικό θερμορύθμιστικο μηχανισμό.
Αν και δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για το από ποια θερμοκρασία και πάνω οι συνθήκες είναι απειλητικές για ένα παιδί,  επιστήμονες των πανεπιστημίων της California που το 2005 δημοσίευσαν μια έρευνα, στο περιοδικό Pediatrics, σχετικά με την άνοδο της θερμοκρασίας μέσα στο όχημα θεωρούν παρακινδυνευμένη την παραμονή παιδιών σε περιβάλλοντα με θερμοκρασία που ξεπερνά τους 30ο Κελσίου.
Όπως δείχνουν οι πίνακες απ αυτή   την εργασία ο χρόνος ανόδου της θερμοκρασίας και το ύψος της είναι σε πολύ μεγάλα επίπεδα, αφόρητα για τα παιδιά ακόμα και τις «δροσερές» ημέρες.
Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ήλιγο ανοιγμενα παραθυρα
Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ή λίγο ανοιγμένα (4cm) παράθυρα.
Ανοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Άνοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα επισημαίνει πως στην Ελλάδα που οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα υψηλές το καλοκαίρι και συνολικά οι ημέρες με ηλιοφάνεια πάρα πολλές ο κίνδυνος για τα παιδιά που αφήνονται έστω και για λίγο στο αυτοκίνητο είναι πολύ μεγάλος.
Οι απώλειες παιδιών από τροχαία στη χώρα μας είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσθέσουμε σ αυτές κι άλλες.