Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Οκτ 2015

19 OCTOBER 2015 Γενεύη Global status report on road safety 2015

Global status report on road safety 2015

19 October 2015 -- The Global status report on road safety 2015, reflecting information from 180 countries, shows that the total number of road traffic deaths has plateaued at 1.25 million per year worldwide. The highest road traffic fatality rates are in low-income countries. While there has been progress towards improving road safety legislation, the report shows that the pace of change is too slow.

Στοιχεία-σοκ για τους θανάτους από τροχαία: Μόνο το 2013 χάθηκαν στην άσφαλτο 1,25 εκατ. άνθρωποι –Π.Ο.Υγείας

Δελτίο Τύπου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με αφορμή την δημοσιοποίηση της Παγκόσμιας Έκθεσης του για την Οδική Ασφάλεια το 2015
Φωτογραφία του χρήστη Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας.
«Οι ιθύνοντες πρέπει να ξανασκεφτούν τις πολιτικές μεταφορών. Η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών και η δημιουργία συνθηκών ασφαλούς περπατήματος και ποδηλασίας μας οδηγούν στο να επικεντρώσουμε εκ νέου την προσοχή μας στον τρόπο με τον οποίο οχήματα και άνθρωποι μοιράζονται το δρόμο. Η έλλειψη πολιτικών που εστιάζουν στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου σκοτώνει τους ανθρώπους και βλάπτει τις πόλεις μας Εάν κάνουμε το περπάτημα και την ποδηλασία ασφαλέστερη θα υπάρξουν λιγότεροι θάνατοι, περισσότερες σωματικές δραστηριότητες, καλύτερη ατμοσφαιρική ποιότητα, και πιό ευχάριστες πόλεις.»
Δρ Etienne Krug, διευθυντής του τμήμaτος του WΗΟ για τη διαχείριση των μη μεταδοτικών νοσημάτων και την Πρόληψη της Αναπηρίας, της Βίας και του Τραύματος.
Ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία παραμένει σχετικά σταθερός από το 2007 παρά την αύξηση του πληθυσμού και του αριθμού των οχημάτων στον κόσμο, επισημαίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η Αφρική έχει τον μεγαλύτερο αριθμό νεκρών από τροχαία.
Σε αυτή την περιοχή του κόσμου, ο αριθμός των νεκρών είναι ο πιο υψηλός στον κόσμο, 26,6 κάτοικοι ανά 100.000, σε σύγκριση με 9,3 κατοίκους ανά 100.000 στην Ευρώπη, η οποία βρίσκεται στην άλλη άκρη της κλίμακας.
Με αφορμή τη δημοσίευση σήμερα της έκθεσης αυτής για την οδική ασφάλεια στον κόσμο, η γενική διευθύντρια του ΠΟΥ, Μάργκαρετ Τσαν, σημείωσε ότι ο φόρος αίματος στους δρόμους της Αφρικής είναι πολύ υψηλότερος από αυτό τον αριθμό.
«Τα τροχαία δυστυχήματα προκαλούν έναν φοβερό αφανισμό, ιδιαίτερα μεταξύ των φτωχών πληθυσμών των φτωχών χωρών», σημείωσε.
Τα μισά θύματα των τροχαίων είναι μοτοσικλετιστές (23%), πεζοί (22%) και ποδηλάτες (4%), δείχνει επίσης η έκθεση του ΠΟΥ.
Η Αφρική είναι μάλιστα ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 43% των θυμάτων.
Ο ΠΟΥ επισημαίνει εξάλλου ότι η κατάσταση βελτιώθηκε στις χώρες που υιοθέτησαν νόμους για τη συμπεριφορά των οδηγών ώστε να περιοριστούν 5 παράγοντες κινδύνου: η ταχύτητα, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η μη χρήση κράνους, ζωνών ασφαλείας και παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την έκθεση, η κατάσταση βελτιώθηκε σε 17 χώρες (αντιπροσωπεύουν περίπου 409 εκατομμύρια ανθρώπους) οι οποίες ενίσχυσαν επί τούτου τη νομοθεσία τους.
Για τον ΠΟΥ, η μέγιστη ταχύτητα στις πολεοδομικές ζώνες θα πρέπει να είναι κατώτερη ή ίση των 50 χλμ/ώρα.
Ωστόσο μόνον 47 χώρες (αντιπροσωπεύουν 950 εκατομμύρια ανθρώπους) σέβονται τη σύσταση αυτή.
Όσον αφορά τώρα την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι νέοι που βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ κινδυνεύουν περισσότερο να έχουν ατυχήματα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς που έχουν καταναλώσει την ίδια ποσότητα.
Γι’αυτό ο ΠΟΥ συστήνει μια προσαρμογή των νόμων ώστε να ορίζουν ως ανώτατο όριο τα 0,02 γραμμάρια αλκοόλ στο αίμα των νεαρών οδηγών όπως και αυτών που έβγαλαν μόλις δίπλωμα.
Συνολικά 21 ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει τη σχετική νομοθεσία, η οποία θα πρέπει σύμφωνα με τον ΠΟΥ να επεκταθεί σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όσον αφορά τα κράνη, η σχετική νομοθεσία θα πρέπει να εφαρμόζεται στο σύνολο των οδηγών και των επιβαινόντων σε οχήματα με δύο τροχούς, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, συστήνει επίσης ο ΠΟΥ.
Μόνον 44 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 1,2 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν νομοθεσία για τη χρήση κράνους.
Τέλος όσον αφορά τη χρήση ζώνης, 105 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 4,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν κανόνες που υποχρεώνουν τη χρήση ζώνης στο μπροστινό και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Η έκθεση αυτή αποκαλύπτει εξάλλου ότι τα οχήματα που πωλούνται στο 80% των χωρών στον κόσμο δεν σέβονται τις βασικές προδιαγραφές της ασφάλειας.
Αναδημοσίευση: www. left.gr   

19 Οκτ 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:Αποτελέσματα Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα




Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ (www.efthita.gr)  για 10η  συνεχόμενη χρονιά διοργάνωσε το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015,  τη δράση για την Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ήταν ο φορέας που για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2006, διοργάνωσε την Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους RYD (Responsible Young Drivers) του Βελγίου με την υποστήριξη της Ε.Ε
  
Ακολούθησαν στη πορεία και άλλοι φορείς στην Ελλάδα και αντίστοιχες εκδηλώσεις  πραγματοποιήθηκαν  σε 25 πόλεις της Ελλάδας  ταυτόχρονα με τη μεγάλη Πανευρωπαϊκή διοργάνωση σε άλλες 30 χώρες.
 Η ενέργεια στοχεύει στην ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας, αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση του κοινού και ενημερώνοντας τους οδηγούς, με έμφαση στους νέους ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί, παρακινώντας τους να επιλέγουν πάντα τον οδηγό της παρέας.
17 Οκτωβρίου 2015 - Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα
Η εν λόγω δράση διεξήχθη   στα  CLUB:  BARRA TRES, VIA MARE & REX
Όλοι οι εθελοντές της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με μεγάλη προθυμία συμμετέχουν και βοηθούν εδώ και 10 χρόνια  για την καλή διεξαγωγή της  δράσης έξω από τα CLUB
Ο σκοπός της εκδήλωσης είναι να συναντήσουμε τους νέους στο δικό τους περιβάλλον και σε άμεση επικοινωνία μαζί τους να συζητήσουμε για την κατανάλωση αλκοόλ σε σχέση με την οδήγηση.
Έξω από τα CLUB της πόλης μας, που δέχτηκαν να συμμετέχουν στη δράση αυτή, οι εθελοντές  ενθάρρυναν  τους νέους επισκέπτες να επιλέξουν από την παρέα τους τον «οδηγό της παρέας», ο οποίος αφού αποδεχόταν  τον τίτλο ήταν υποχρεωμένος να μην καταναλώσει αλκοόλ όλο το βράδυ προκειμένου να οδηγήσει με ασφάλεια πίσω την παρέα του επιστρέφοντας από τη νυχτερινή διασκέδαση.
Προκειμένου να αναγνωριστεί ως ο «Οδηγός της παρέας», οι εθελοντές του/της ζητήσανε να φορέσει ένα ειδικό βραχιολάκι.
 Όταν ήταν η ώρα να φύγει από το CLUB με δική του θέληση έκανε ένα φιλικό αλκοτέστ για να μπορέσουμε να δούμε εάν τήρησε την υπόσχεσή του. Εάν πράγματι είχε διατηρήσει τον έλεγχο και δεν έχει πιει ο «Οδηγός της παρέας» επιβραβεύτηκε με δώρα από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  ενώ σε άλλη περίπτωση, τον/την συμβουλεύσαμε   να αφήσει το όχημα και να γυρίσει σπίτι του με ταξί, ή να οδηγήσει κάποιος φίλος που δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ.
Το μήνυμα της βραδιάς ήταν: «Όλοι διασκεδάζουν, ΕΝΑΣ δεν πίνει… Ο ΟΔΗΓΟΣ της παρέας»
Το 2015 που πραγματοποιήθηκε η εν λόγω δράση από τους  120 διασκεδαστές με βραχιολάκι  (84 άνδρες  και 36 γυναίκες), προσήλθαν για να υποβληθούν σε φιλικό αλκοτέστ  53 διασκεδαστές, με τα  αποτελέσματα να δείχνουν  ότι 5 στους 6 κράτησαν  την υπόσχεσή τους να μην  καταναλώσουν  αλκοόλ  πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που ορίζει ο ΚΟΚ,  με μόνο 3 άνδρες ηλικίας 51,34,και 26, να έχουν  αποκλίσεις.  Αξίζει να σημειωθεί το ποσοστό των οδηγών υπό την επήρεια αλκοόλ είναι  σημαντικά μειωμένο από την έναρξη της δράσης  της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ από  το  έτος 2006. ( Πηγή: www.efhtita.gr )
2006- 2007- 2008
1 στους 2
2009-2010
1 στους 3
2011-2012
1 στους 4
2012-2013
2 στους 3
2014-2015
5 στους 6

Η εν λόγω ενέργεια διεξάγεται από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με τη συμβολή της Τροχαίας  ΡΟΔΟΥ που διαθέτει τα αλκοολόμετρα.
Επιπλέον η «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα» και φέτος πραγματοποιείται με την υποστήριξη της ΣΥΦΑΚ-ΡΟΔΟΥ προσφέροντας τα αλκοτέστ μιας χρήσης, των Φίλων Κινηματογράφου Κρεμαστής για την παροχή υλικού προβολής-υποστήριξης μηνυμάτων για την συγκεκριμένη εκδήλωση στον πεζόδρομο των CLUB:  BARRA TRES, VIA MARE & REX
Η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα δεν θα πραγματοποιούταν και φέτος χωρίς την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  του Σώματος Εθελοντών Διασωστών του ΕΕΣ και της Τροχαίας Ρόδου. Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί και τα CLUB που δέχτηκαν να συμμετέχουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Θησαυροφυλάκιο για  κάθε οδηγό: «Όλοι διασκεδάζουν, ΕΝΑΣ δεν πίνει… Ο ΟΔΗΓΟΣ της παρέας»
ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ


ΦΟΤΟ ΕΔΩ: https://www.facebook.com/media/set/set=oa.10154294743282571&type=1&pnref=story  






17 Οκτ 2015

17 Οκτωβρίου 2015: Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ο φορέας που υλοποιείσαι για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2006 την Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα σε συνεργασία με τους Responsing Young Drivers (RYD) του Βελγίου με την υποστήριξη της Ε.Ε.
Έκτοτε ακολούθησαν και άλλοι φορείς στην Ελλάδα.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συνεχίζει για 10η  συνεχόμενη χρονιά και στις 17 Οκτωβρίου 2015, θα υλοποιήσει τη δράση σε τρία BAR στην πόλη της Ρόδου,
Εθελοντές θα ενημερώνουν τους οδηγούς-διασκεδαστές για την οδήγηση και το αλκοόλ. 

Μηνιαίος απολογισμός της Αστυνομικής Δ/νσης Νοτίου Αιγαίου στα θέματα Οδικής Ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, κατά τη διάρκεια του μηνός Μαρτίου του 2015, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.
Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα. 
α. Τροχαία Ατυχήματα   
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου, το μήνα Μάρτιο 2015 σημειώθηκαν 3 λιγότερα τροχαία δυστυχήματα σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (9 το 2015 έναντι 12 το 2014). Ειδικότερα σημειώθηκαν:
·        Τρία (3) θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα  (έναντι 1 το 2014)
·        Δύο (2) σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 1 το 2014)
·        Τέσσερα (4) ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 10 το 2014)
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου το μήνα Μάρτιο 2015 καταγράφηκαν 3 λιγότεροι  παθόντες σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (12 το 2015 έναντι 15 το 2014).Ειδικότερα καταγράφηκαν:
·         Τρεις (3) θάνατοι (έναντι 1 το 2014)
·         Δύο (2) σοβαρά τραυματίες (έναντι 1 το 2014)
·         Επτά (7) ελαφρά τραυματίες (έναντι 13 το 2014)
Επισημαίνεται ότι, οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι:
Η υπερβολική ταχύτητα
Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού
Η παραβίαση της προτεραιότητας
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
Η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης
β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.  
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Μάρτιο του 2015 πραγματοποιήθηκαν (9.124) απλοί και σύνθετοι τροχονομικοί έλεγχοι και βεβαιώθηκαν (485) παραβάσεις.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι σοβαρότερες - επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις που βεβαιώθηκαν:
·         88 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού
·         68 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους
·         64 για οδήγηση αυτοκίνητου χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας
·         34 για υπερβολική ταχύτητα
·         24 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
·         8 για φθαρμένα ελαστικά
·         4 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
Ειδικότερα, για τις παραβάσεις που σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σημειώνεται ότι, το μήνα Μάρτιο του 2015 συγκροτήθηκαν (63) κλιμάκια τροχονομικών ελέγχων, ελέγχθησαν (1.021) οδηγοί και βεβαιώθηκαν (49) παραβάσεις.
Επίσης, από το σύνολο των ελέγχων που διενεργήθηκαν, (632) αφορούσαν επαγγελματικά αυτοκίνητα στα οποία διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν (47) παραβάσεις.

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, έχοντας στόχο και σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
 Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
·         Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
·         Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
·         Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
·         Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
·         Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος 
·         Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
·         Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
·         Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
·         Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
·         Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
·         Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
·         Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
·         Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων
Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.
Πηγή:www.koinignomi.gr  

The #SaveKidsLives campain. H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, μέλος της Global Alliance of NGOs for Road Safety

Dear Friends,

The #SaveKidsLives campaign has released a compelling video and many new communication materials for you to share on your social media outlets. In addition, read about the outcomes of the UN Special Envoy Consultation held in Geneva on 1 October with participation from many Alliance members. Finally, you can read what Cameroon is doing to best prepare for the upcoming 2nd Global High-Level Conference on Road Safety in Brazil.

Yours sincerely,
Lotte Brondum
Administrative Director
#SaveKidsLives launches powerful new video - share it!
A groundbreaking occasion took place for the #SaveKidsLives campaign in the form of a Hollywood-style video directed by acclaimed director Luc Besson. You can view the video on the campaign's website. The campaign has also published a social media package for people to show their support through their own social media channels. 
How you can support #SaveKidsLives in just 1 minute:
  • Change your Facebook cover or profile photo, or post a "I/We Support" message on your Twitter, Facebook, or Instagram. See all of the new campaign images to choose from HERE
  • Follow and Retweet the #SaveKidsLives hashtag, and keep sharing your #Safiephotos.
  • View and share the Luc Besson film HERE
Finally, encourage people to sign the Child Declaration for Road Safety by sharing this link: http://www.savekidslives2015.org/#sign-it 
Alliance members participate in UN Special Envoy Consultation 
On 1 October 2015, Alliance members represented the NGO sector at an important consultation with the UN Special Envoy on Road Safety, Jean Todt. Mr. Todt was recently appointed to the position by UN Secretary General Ban Ki-moon. The consultation was held at UN Headquarters in Geneva and jointly hosted by the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) and the Global Alliance of NGOs for Road Safety. More than 40 road safety NGOs participated. The aim of the consultation was to clarify the role of the UN Special Envoy in advocating for road safety globally, with a specific focus on how the Special Envoy will involve civil society in developing his agenda. 
During the consultation, the UN Special Envoy presented his plan of action for his term, and participating organizations presented specific questions and concerns to the Special Envoy and UNECE, including those gathered from Alliance members not in attendance.
Read more about the Consultation and its outcomes HERE
Cameroon establishes national committee to prepare for Brazil conference 
As part of preparation for the 2nd High-Level Conference on Road Safety in Brazil, Cameroon established a national committee to discuss the organization and functioning of their delegation to Brazil. The objective of the committee is to define Cameroon’s strategic direction and develop an action plan to ensure Cameroon’s successful participation in the global meeting.This committee meets every Wednesday, hosted by Cameroon’s Ministry of Transport, and is composed of a variety of representatives from the public, private, and civil society sectors of Cameroon. 
While not all committee members will attend the conference, Cameroon’s committee is an opportunity to convene road safety advocates from across sectors to discuss concerns and perspectives, and bring these perspectives together into a collective national voice to present at the conference.
Read more about Cameroon's committee on our website HERE
Important upcoming events:
  • World Day of Remembrance for Road Traffic Victims, 15 November 2015. Visit the official website for more information and updates. 
  • 2nd Global High-Level Conference on Road Safety in Brasilia, Brazil, 18-19 November 2015. Visit the official website or the Alliance website for more information and updates. 

“Επιστροφή του τρένου στην Καλαμάτα – Δυνατότητες και προοπτικές”

ε αναφερθεί δυστυχώς επανειλημμένα στην αρνητική παράδοση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που δεν έχει κανένα ενδοιασμό στην παράδοση του κέντρου των πόλεων στην αυτοκίνηση, στις επιδείξεις αγωνιστικών ή «φτιαγμένων» αυτοκινήτων, στην προπαγάνδιση στην ουσία της ταχύτητας ακόμα και με εντός πόλεως αγωνιστικές εκδηλώσεις. Τα Τρίκαλα, τοΗράκλειο, η Πάτρα αποτελούν ενδεικτικές (αλλά όχι τις μόνες) περιπτώσεις.
Στην Καλαμάτα ευτυχώς αναπτύσσονται διαφορετικοί προβληματισμοί. Μια σημαντική συζήτηση για τις δυνατότητες και τις προοπτικές επιστροφής του τρένου στην Καλαμάτα διοργανώνεται απο την παράταξη Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες που αποτελεί την μείζονα αντιπολίτευση στον τοπικό Δήμο. Έχει βέβαια ιδιαίτερη σημασία ότι η εκδήλωση πραγματοποιείται σε μια περίοδο που η  Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου ανακοινώνει τρομακτική αύξηση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην περιοχή (+160% τον Αύγουστο, + 800% τον Σεπτέμβριο!)
Ανοιχτος Δήμος
   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΗΜΟΣ                 ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

Η παράταξή μας , με αφορμή την άφιξη στην Καλαμάτα του τρένου του πολιτιστικού και τουριστικού οργανισμού PTG, που κάνει για δεύτερη χρονιά το σιδηροδρομικό γύρο της Πελοποννήσου, διοργανώνει την 17η Οκτωβρίου, στις 8:30 μ. μ. , στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου “Φιλοξένια”, μια συζήτηση με θέμα “Επιστροφή του τρένου στην Καλαμάτα – Δυνατότητες και προοπτικές” , με την συμμετοχή των Απόλλωνα Κύρκου (Αρχαιολόγου, Διπλωματούχου Ξεναγού, MSc Προστασία Μνημείων ΕΜΠ), Philip Wormald, ( εκπροσώπου της PTG LTD), Nίκου Καραγιώργου (Ιδρυτικού μέλους του AMNIZIA railway forum) και Κωνσταντίνου Τριαντάφυλλου (προέδρου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας).
Ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασικό πυλώνα ασφαλούς, ολοκληρωμένου και ποιοτικού συστήματος μεταφορών, με σεβασμό προς τον πολίτη. Η τωρινή κατάσταση είναι γνωστή. Η αναστολή λειτουργίας των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας,  μετράει πλέον αρκετά χρόνια, διάστημα κατά το οποίο η -ανακαινισμένη πρόσφατα- σιδηροδρομική γραμμή, υφίσταται λεηλασία, ενώ τα ιστορικά κτίρια των -προστατευόμενων από το Υπουργείο Πολιτισμού- σιδηροδρομικών σταθμών, μένουν κενά και εκτεθειμένα σε κάθε είδους βανδαλισμό.
Από την πλευρά μας θα θέλαμε να θέσουμε εκ νέου προς συζήτηση -ενόψει και της γενικότερης συζήτησης για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, εναλλακτικές μορφές τουρισμού κ.ο.κ- τα θέματα που είχαμε προτάξει και στο πρόγραμμα του συνδυασμού, εστιάζοντας κυρίως σήμερα σε τρία σημεία:
Α. Στην ανάγκη πολιτικής συνολικής αντιμετώπισης των προβλημάτων που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό και τις συγκοινωνίες στην περιφέρεια Πελοποννήσου
Β. Στη σχέση του Σιδηροδρόμου με τα υπόλοιπα δίκτυα και υποδομές.
Γ. Στη θέση της πόλης Καλαμάτας στο περιφερειακό σύστημα μεταφορών.
Στο παραπάνω πλαίσιο διερευνούμε τα ερωτήματα- ειδικές πλευρές:
1.Οικονομική Βιωσιμότητα Διασφάλιση οικονομικών πόρων για υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό
2 Επανάχρηση του δικτύου για τουριστικά ή και κανονικά δρομολόγια.
  1. Λειτουργία ενδοδημοτικού (ή και διαδημοτικού) προαστιακού πάνω στις υπάρχουσες υποδομές.
4.Ένταξη/αξιοποίηση των υποδομών του ΟΣΕ στο κέντρο της πόλης , κατά το πρότυπο του ήδη υφισταμένου πάρκου του ΟΣΕ, (με δεδομένο ότι -μεταξύ άλλων- οι γραμμές σηματοδοτούν μια «πολιτιστική διαδρομή», κατά μήκος της οποίας βρίσκονται σημαντικές υποδομές όπως το ΔΗΠΕΘΕΚ ή το Μέγαρο Χορού).
Καλούμε τους φορείς και τους δημότες να συμμετάσχουν στην εκδήλωση, καταθέτοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, συνεισφέροντας σε έναν διάλογο που πιστεύουμε ότι θα πρέπει να έχει συνέχεια και στο μέλλον.Πρόσκληση για την εκδήλωση του Ανοιχτού Δήμου για το τρένο
Ενημέρωση: ΕΔΩ
www.soste.gr 

Νέος Πελοποννησιακός πόλεμος: απίστευτη αύξηση των νεκρών τον Σεπτέμβριο!



Δεν άρεσε σε μερικούς η αναφορά μας στο νέο Πελοποννησιακό πόλεμο με την 160% αύξηση των νεκρών θυμάτων τροχαίων συγκρούσεων τον Αύγουστο του 2015 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2014. (Αναλυτικά: ΕΔΩ καιΕΔΩ).
Και σε μας δεν αρέσει καθόλου να μετράμε θύματα. Και μάλιστα την αύξηση του αριθμού των θυμάτων. Αλλά πολύ περισσότερο δεν μας αρέσει να μη μιλάμε γι αυτό και να μην ακούμε κανένα αρμόδιο απ όλους αυτούς που υπόσχονται ή υποτίθεται πως ασχολούνται με την ασφάλεια στις μετακινήσεις να μη μιλάνε.
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε στις 9 Οκτωβρίου 2015 η Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου (ΕΔΩ) προκαλούν ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ.
Οκτακόσια τοις Εκατό (800%) αύξηση των θανάτων από τροχαία τον Σεπτέμβριο του 2015 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2014 ( απο τον ένα νεκρό πέρυσι  φτάσαμε στους 9 φέτος!) στους νομούς Κορίνθου, Αργολίδας, Αρκαδίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας.
Αυτή η απίστευτη αυξητική τάση στην συγκεκριμένη περιοχή που δεν μπορεί να ερμηνευτεί από τα αποσπασματικά στοιχεία που παραθέτει η Τροχαία έχει φαίνεται προκαλέσει αφωνία στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, στο Υπουργείο Μεταφορών, στους Δήμους, στους τοπικούς βουλευτές.
Είναι επιτακτική ανάγκη μιας δημόσιας συζήτησης για το που οφείλεται αυτή η απίστευτη κατάσταση. Μετά απο δεκαετίες διαβεβαιώσεων πως οι κρατικοί σχεδιασμοί και τα υλοποιούμενα έργα θα οδηγήσουν στον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους ξαφνικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα τσουνάμι θανατηφόρων τροχαίων.
Δεν πρόκειται για ακραίο καιρικό φαινόμενο, ούτε για σατανικές συμπτώσεις. Και πάνω απ όλα δεν πρόκειται βέβαια για «ατυχήματα» μια και όλα αυτά τα συμβάντα στην συντριπτική τους πλειοψηφία μπορούν και να προβλεφθούν και να προληφθούν.
Όταν οι αρχές σιωπούν οι συλλογικότητες των πολιτών έχουν τον λόγο.  Εκτός και δεν υπάρχουν πλέον πολίτες αλλά μόνο μελλοθάνατοι.
800b


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- SOS Τροχαία Εγκλήματα Γενική Συνέλευση Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων τροχαίων (FEVR – 2015) Βρυξέλλες 25-27 Σεπτεμβρίου 2015



Ως μέλος της ΕΥΘΥΤΑ  ΡΟΔΟΥ, ευχαριστώ την πρόεδρο κα Ελένη Καρύδη  για την δυνατότητα που μου έδωσε να εκπροσωπήσω την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στην ετήσια γενική συνέλευση  της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας θυμάτων τροχαίων FEVR, που πραγματοποιήθηκε  στις Βρυξέλλες,  από την Παρασκευή 25  έως και την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015.
Αξιόλογη είναι η συνεχής προσπάθεια της  ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ για άλλη μια   φορά μέσω αυτής της συνδιάσκεψης και σε συνεργασία με τα υπόλοιπα κράτη – μέλη, για την προάσπιση των δικαιωμάτων, την στήριξη των θυμάτων και των οικογενειών τους αλλά κυρίως για την πρόληψη των δυστυχημάτων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας τα οποία και αποτελούν  τον κοινό στόχο όλων.

Η συνέλευση πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες του ξενοδοχείου Τhon EU με την φροντίδα των  οργανώσεων από το Βέλγιο  PEVR  (Parents dEnfants Victimes de la Route- Γονείς Παιδιών Θυμάτων του Δρόμου), APPER (Association de Parents pour la Protection des Enfants sur la Route – Ένωση Γονέων για την Προστασία των παιδιών στο Δρόμο)  και RondPunt (Κυκλικός Κόμβος).

Την παρουσία της έδωσε η Ελλάδα,  μέσω της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ  και της You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης και του SOS Τροχαία Εγκλήματα ανάμεσα στους 29 αντιπροσώπους οργανώσεων από τις 21 ευρωπαϊκές  χώρες.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία θυμάτων τροχαίων, FEVR και τα κράτη – μέλη της προσανατολίζονται στην υιοθέτηση ενός κοινού πανευρωπαϊκού πλαισίου , διεκδικήσεων σε θέματα δικαιοσύνης, συντονισμού και εφαρμογής αποφάσεων με στόχο τις λιγότερο χρονοβόρες διαδικασίες που θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των προσδοκιών μας. 

Η Συνέλευση επικεντρώθηκε στο θέμα  Δικαιοσύνη, ξεκινώντας με μια ανοικτή συνδιάσκεψη με θέμα την επερχόμενη Ευρωπαϊκή Οδηγία για «τα δικαιώματα, την υποστήριξη και την προστασία των θυμάτων εγκλημάτων (2012/29/ΕU). Η συμμετοχή  ήταν μεγάλη όπως και το ενδιαφέρον των ΜΜΕ ενώ αρμόδια στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DirectorateGeneral for Justice and Consumers (DG JUST), Directorate on Criminal Justice) συμμετείχαν στη συνδιάσκεψη αναγνωρίζοντας για πρώτη φορά πως τα θύματα των τροχαίων πρέπει να θεωρούνται θύματα εγκληματικής επίθεσης και να συμπεριλαμβάνονται σ αυτούς που αφορά η οδηγία.

Οπωσδήποτε οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο η προσπάθεια συντονισμού και εφαρμογής από τα κράτη μέλη αποφάσεων που αφορούν μια κοινή στάση ιδιαίτερα στα θέματα  Δικαιοσύνης είναι απελπιστικά αργοί.  Ωστόσο η για πρώτη φορά ένταξη έστω στο επίπεδο της συζήτησης των θυμάτων τροχαίων στα θύματα εγκλήματα ενισχύει αποφασιστικά την προσπάθεια που η Ομοσπονδία Θυμάτων τροχαίων Δυστυχημάτων καταβάλει εδώ και χρόνια για να σταματήσει να υπάρχει χωριστή νομοθεσία και να μη θεωρούνται τα τροχαία εγκλήματα (και μάλιστα στο σύνολο τους όπως σήμερα) ως ανθρωποκτονίες από αμέλεια αλλά να έχουν την αντιμετώπιση όλων των ανθρωποκτονιών.
Ενισχυτικά στις απόψεις μας  παρενέβησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι καλεσμένοι:  ο Υπουργός Δικαιοσύνης του Λουξεμβούργου  κος Félix Braz,  που την περίοδο αυτή προεδρεύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο   κος Jo Vandeurzen, Υπουργός Πρόνοιας, Δημόσιας Υγείας και Οικογένειας του Βελγίου ( Flemish Region), και εκπρόσωπος του Υπουργού Μεταφορών του Βελγίου (Wallon Region).

Από την μεριά της Ομοσπονδίας έγινε αναλυτική παρουσία της υπάρχουσας κατάστασης και των προτάσεων πάνω στην Οδηγία τόσο από τον πρόεδρο της κοr Jeannot Mersch, όσο και από σειρά νομικών μελών των βέλγικων οργανώσεων της αλλά και από το σύνολο των μελών της.

Το θέμα της Δικαιοσύνης κυριάρχησε και τις επόμενες ημέρες με θέματα πέρα από την Οδηγία όπως η προσπάθεια υιοθέτησης ενός κοινού πανευρωπαϊκού πλαισίου διεκδικήσεων που θα ενισχύσει την πρόληψη. Ενδεικτικά συζητήθηκε η ανάγκη ενός κοινού Ευρωπαϊκού  ορίου ταχύτητας, ενός κοινού Ευρωπαϊκού ορίου για το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα με σαφής τάσεις καθόδου από τα σημερινά απαράδεκτα επίπεδα και μηδενικό όριο για τους νέους οδηγούς κα. Είναι σημαντικό πως τις προτάσεις αυτές υποστήριξαν με θέρμη εκπρόσωποι από χώρες όπως η Γερμανία (όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητος) και το Ηνωμένο Βασίλειο (όπου το όριο αλκοόλ στο αίμα ( 0.8)  είναι μεγαλύτερο από ότι στις περισσότερες χώρες (0.5).

Αναλυτικά στοιχεία και κείμενα θα αναρτηθούν σύντομα στο  www.fevr.org   και ορισμένα θα μεταφραστούν και θα δημοσιοποιηθούν από μας.
Η επόμενη Γενική Συνέλευση της FEVR θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2016 στην Λισαβόνα.

Καθολική Κακκιού
Δικηγόρος - Μέλος ΕΥΘΥΤΑ  ΡΟΔΟΥ


Αγαπητοί γονείς -οδηγοί! Στις διαβάσεις προτεραιότητα έχουν οι πεζοί !



Ενημέρωση από εθελοντές της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στο 12ΔΣ πόλεως Ρόδου σχετικά με τις διαβάσεις έξω από το σχολείο κατόπιν συνεννόησης με το Δ/ντή και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Διανεμήθηκε έντυπο με συμβουλές και τι προβλέπει ο ΚΟΚ:
Αγαπητοί  γονείς -οδηγοί!   Στις διαβάσεις προτεραιότητα έχουν οι πεζοί  !





ΚΟΚ  (Π - 21),
Άρθρο 34: Παρ, 2 H στάση ή στάθμευση οχήματος  απαγορεύεται στη διάβαση πεζών  και Άρθρο 39:  Οδηγοί σε διαβάσεις
Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.

Διάβαση πεζών
Οι διαβάσεις των πεζών παίζουν σε όλη την Ευρώπη ένα σημαντικό ρόλο και συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση των ατυχημάτων με πεζούς.
Δυστυχώς στην Ελλάδα υποβαθμίζεται ο ρόλος όχι μόνο των διαβάσεων, αλλά πολλές φορές και των φαναριών για τους πεζούς, με αποτέλεσμα να αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες ατυχήματος.
Τα φανάρια των πεζών είναι ισοδύναμα των υπολοίπων στις τυπικές διασταυρώσεις οδών και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη επιφέρει και στις δύο περιπτώσεις αυστηρές κυρώσεις.
Πέρα όμως από τις κυρώσεις είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι ένας πεζός και ιδιαίτερα αν αυτός είναι μικρός ή ηλικιωμένος ή άνθρωπος με ειδικές ανάγκες εξαρτάται απόλυτα από τη δική μας συνεργασία, ώστε να διασχίσει κάθετα το οδόστρωμα όπου κινούμαστε ως οδηγοί.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΣΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΕΖΩΝ
ΑΡΘΡΟ 34 : Στάση και στάθμευση
1. Η στάση και η στάθμευση επιτρέπονται, αν δεν δημιουργείται εξ αυτών κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και αν δεν υπάρχουν σχετικές απαγορευτικές πινακίδες ή διαγραμμίσεις.
2. Η στάση ή στάθμευση οχήματος απαγορεύεται: α) Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα από αυτές.
→ Πρόστιμο: παρ. 2: 80,00 ευρώ πρόστιμο         
→ Αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας: παρ. 1, 10 ημέρες
Άρθρο 39:  Οδηγοί σε διαβάσεις
→ Πρόστιμο: παρ. 1: 200,00 ευρώ
→ Αφαίρεση αδείας οδήγησης:παρ. 2: 10 ημέρες
• Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις των πεζών, ακόμη και όταν δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης
• Οι οδηγοί σταματούν πριν τη διάβαση, όταν κάποιος πεζός ετοιμάζεται να τη διασχίσει ή τη διασχίζει ήδη. Για το λόγο αυτό πρέπει να πλησιάζουν τη διάβαση με μικρή ταχύτητα
● Οι οδηγοί –γονείς  δεν σταθμεύουν στις διαβάσεις πεζών
● Οι οδηγοί-γονείς  δεν συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο για τους πεζούς
• Για την οδική ασφάλεια των πεζών μαθητών κατά τις μετακινήσεις τους προς και από το σχολείο, την φροντίδα έχουν οι γονείς τηρώντας τον ΚΟΚ, οι γονείς-οδηγοί συμπεριφέρονται ως πρότυπα οδηγών για τα παιδιά τους- τους αυριανούς οδηγούς
• Απαγορεύεται η προσπέραση άλλου οχήματος πάνω σε διάβαση πεζών
• Οι οδηγοί πρέπει να διατηρούν χαμηλή ταχύτητα σε όλο το πλάτος της διάβασης των πεζών

ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΕΖΩΝ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ

Το φανάρι και η διάβαση των πεζών αυξάνουν κατακόρυφα την προσφερόμενη ασφάλεια, αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει όλοι, οδηγοί και πεζοί, να τηρούμε όλα τα μέτρα ασφαλείας.

Αγαπητοί γονείς-οδηγοί: Στην προσπάθεια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, να ευαισθητοποιήσει τους οδηγούς στο θέμα της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς μετακίνησης των παιδιών, σας ευχαριστούμε, πιστεύοντας ότι όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε συνήθειες που θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς-μαθητές, και όχι μόνο.