29 Ιαν 2019

Βράβευση της προέδρου της ΕΥΘΥΤΑ Καρύδη Ελένης από το Ε.Κ. Ρόδου




Η πρόεδρος Καρύδη Ελένη, ευχαριστώντας το Δ.Σ του Ε.Κ.Ρόδου, για την τιμητική διάκριση προσφοράς της ΕΥΘΥΤΑ στο κοινωνικό σύνολο τόνισε: 
Τη τιμητική διάκριση την  αφιερώνω στο Δημήτρη μου  στο άστρο μου τα μάτια του ποτέ δεν θα πάψουν να βλέπουν την ανατολή ή το δειλινό της νησιωτικής πόλης που ήθελε να παίξει τη μουσική του και να ζήσει τη νιότη του, σε όλα τα θύματα των τροχαίων συγκρούσεων Για όλα αυτά που ήθελε και αγωνιούσε ο Δημήτρης μου, συστάθηκε η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ( Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων) το 2004, με την ελπίδα να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα και ο ανθρώπινος πόνος για να μην πονέσουν άλλες μητέρες στην πόλη μας στον πλανήτη γιατί οι μητέρες όλου του κόσμου το ίδιο πονούν. Ένας κόσμος με λιγότερο πόνο.
Την αφιερώνω στα μέλη του Δ.Σ μαζί σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τις δράσεις
Την αφιερώνω στην πολυπληθή ομάδα πτυχιούχων και  εθελοντών  φοιτητών  του Πανεπιστημίου . Αιγαίου η χαρά και η ελπίδα της ΕΥΘΥΤΑ
Η οδική ασφάλεια αποτελεί για τα νησιά μας, αλλά και για τη χώρα μας, ένα μείζονος σημασίας θέμα. Η Ελλάδα είναι πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία απ’ όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με ένα κράτος, που αδυνατεί και διαχρονικά αντιμετωπίζει μοιρολατρικά τη μείωση των τροχαίων
Η πολιτεία οφείλει να παρέχει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στους πολίτες της και οι πολίτες να τηρούν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας
Το  Κράτος δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται να λαμβάνει μέτρα για την πρόληψη των τροχαίων με νομοθετικές ρυθμίσεις χωρίς να τις  υλοποιεί ή να είναι ιδιαιτέρως ελαστική. Τα τροχαία δυστυχήματα μπορούν να μειωθούν. Η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση.
 Ο καθένας από εμάς μπορεί  να γίνει υπεύθυνος όταν οδηγεί.. 
Γιατί τις συνέπειες των τροχαίων τις αντιλαμβανόμαστε όλοι – όχι όμως, όπως εμείς τα θύματα και οι οικογένειές μας,   αποτελούν για εμάς  μια ιδιαίτερα τραγική εξέλιξη, που προκαλεί πόνο, θλίψη και την απώλεια της χαράς της ζωής, η καθημερινότητα μόνο  μας βοηθά..
Κανένας δεν αμφιβάλλει ότι η νέα γενιά πρέπει να εκπαιδευτεί. Εκπαίδευση όμως  για ανάπτυξη συνείδησης οδικής ασφάλειας χρειαζόμαστε όλοι. Όχι μόνο τα παιδιά.  Ας αποκτήσουμε εμείς πρώτοι, σωστή οδική συμπεριφορά και είναι σίγουρο ότι με τον τρόπο αυτό δίνουμε το καλύτερο μάθημα στα παιδιά  μας.
Τόσο  η οδική συμπεριφορά, όσο και η ανεπτυγμένη συνείδηση ασφάλειας, είναι στοιχεία πολιτισμού μιας χώρας και μια χώρα νοείται πολιτισμένη από τους νεκρούς στους δρόμους της.  Είναι όμως ακόμα πιο άδικο να χάνονται νέοι άνθρωποι στην άσφαλτο, να χάνονται παιδιά… τα δικά μας παιδιά, απλά και μόνο, γιατί ποτέ κανείς δεν τους έμαθε ότι πρέπει να φορούν κράνος, γιατί κανείς δεν τους έμαθε ότι δεν πρέπει να οδηγούν, όταν έχουν καταναλώσει αλκοόλ, γατί κανείς δεν τους έμαθε να μη τρέχουν…να μη μιλούν στο κινητό…να τοποθετούν τα παιδιά οι γονείς στα δικά τους καθίσματα.. δε νομίζω  να μη  γνωρίζετε  τις συνέπειες των τροχαίων υποτιμώντας τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.  Απλά αδιαφορούμε.. Ίσως να μη γνωρίζουμε ότι δύο κλάσματα του δευτερολέπτου είναι ο χρόνος μιας τραγωδίας από τροχαίο..
Με το τέλος της ομιλίας  ανακοινώθηκε η συνεργασία της ΕΥΘΥΤΑ με το Ε.Κ.Ρόδου από τον Πρόεδρο κ Χατζησάββα Σάββα καμπάνια για την ασφάλεια μετακίνησης  εργαζομένων- διανομέων και υποχρεώσεων εργοδοτών για την ασφαλή μετακίνηση των εργαζομένων τους.

The Status of Traffic Safety and Mobility Education in Europe

ETSCThe Status of Traffic Safety and Mobility Education in Europe
Education is considered an essential part of the integrated approach to traffic safety. While it is important to view road safety education as a lifelong learning process, this report focuses on how such education is given at schools in Europe.
Even though the overwhelming majority of European countries have signed the UNECE’s Convention on Road Traffic and thereby committed to provide road safety education in schools at all levels, this first overview of traffic safety and mobility education in Europe shows that in practice this commitment is not always fulfilled. Only in the Czech Republic, Ireland and Germany is road safety education provided at all levels.
While road safety education is provided to children in primary education all over Europe, it is generally not given to children and youngsters in secondary education in 19% of the states. Moreover, the overview reveals that traffic safety and mobility education is generally only sparsely addressed in secondary education in those states where it is given. This while traffic mortality steeply increases after 13 years of age, and those children and youngsters in high schools could therefore benefit from receiving road safety lessons structurally.
For both primary and secondary education, this report shows that traffic safety and mobility education is not a dedicated subject in the vast majority of states (respectively 72% and 83%). In addition, the amount of hours primary school children receive road safety education differs widely across Europe and even within states.
While exams are an important tool to verify that the established educational objectives are met, they are only taken in one third of the European states for primary education and only in four of the twenty-nine states where road safety education is generally given at secondary level.
In terms of educational content, most states across Europe address traffic rules and signs as well safe behaviour at primary level, and this is subsequently expanded to include the risks faced by young drivers at secondary level. The overview furthermore shows that the provision of education for teachers differs widely across Europe, however only in Poland and Slovakia is it addressed structurally.
Although traffic safety education is considered an essential part of the integrated approach to traffic safety, little is currently known about its effectiveness. More should therefore be done to improve the quality and quantity of evaluations of traffic safety and mobility education programmes.
Part I of this report takes a closer look at what is considered traffic safety and mobility education, while Part II sets out the road safety situation in the EU for children and youngsters up to 18 years old. Part III shortly discusses the EU’s role in road safety education.
Part IV provides an overview of the status of traffic safety and mobility education across Europe from both a legal as well as a practical perspective. It sets out where in Europe such education is given, at what level (e.g. primary and/or secondary), if it is required by law, who teaches the course, and how the lessons are structured. Part V subsequently focuses on mobility education: linking traffic safety with sustainability and health.
Download

Γερμανοί οδηγοί υποτιμούν το κίνδυνο οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.


Οι Γερμανοί οδηγοί "υποτιμούν" τον κίνδυνο οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Το Γερμανικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (DVR), μέλος του ETSC, λέει ότι οι οδηγοί αδιαφορούν για τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που πραγματοποίησε για το DVR το Δεκέμβριο, ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες θα έπινε ένα ή δύο ποτήρια μπύρας σε πάρτι σε διάστημα τεσσάρων ωρών και στη συνέχεια θα οδηγούσε με το όχημά του με προορισμό το σπίτι.
German drivers “underestimating” drink driving risk
The German Road Safety Council (DVR), an ETSC member, says drivers are still underestimating the risks of drink-driving.  According to an opinion survey carried out for DVR by Ipsos in December, one in four respondents would drink one or two glasses of beer at a party within four hours and then drive home by car.
DVR recommends a zero alcohol policy when driving.  “It’s best to stick to a clear rule,” said DVR Chief Executive Christian Kellner. “Those who drive, don’t drink; those who drink, don’t drive.”
DVR has long campaigned for an absolute ban on alcohol at the wheel. The organisation is also calling for the use of alcohol interlock devices in Germany particularly for rehabilitation of repeat drink-driving offenders. Alcohol interlocks are already established as an enforcement measure in neighbouring Austria, Belgium, France, the Netherlands and Poland – though the Dutch scheme is currently suspended.
ΠΗΓΗ: 

ETSC

Half of drug drivers involved in fatal collisions in France were also over the drink drive limit

Half of drug drivers involved in fatal collisions in France were also over the drink drive limit
New data from France confirms the large overlap between drink and drug driving in fatal collisions.
Among the 439 drivers that tested positive for drugs after being involved in a fatal collision in 2017, half (224) also had a Blood Alcohol Concentration (BAC) level above the legal limit in France of 0,5 g/l. The proportion is similar for non-fatal collisions.
The figures were published in the latest road safety annual report from France’s national road safety observatory.
The injury risk of drugs combined with alcohol is comparable to the risk of alcohol consumption alone at a BAC of 1.2 g/l. or above, according to the DRUID project on drug driving.
ETSC


ΠΗΓΗ: 


Automatic driving bans in Ireland for drink-drivers above 0.5g/l - Drink driving policy news from ETSC - Winter 2019

ETSCDrink Driving Monitor
Policy update from ETSC


Automatic driving bans in Ireland for drink-drivers above 0.5g/l

The Irish parliament has approved tougher new penalties for drivers caught over the legal BAC limit of 0.5g/l. Under the new rules, drivers with a BAC between 0.5g/l and 0.8g/l will face an automatic three-month driving ban. The previous penalty for that offence was three penalty points, but no ban. Read more...

Malta cuts drink-driving limit for novice drivers by 75%

The United Kingdom is now the last EU Member State with a general blood alcohol limit of 0.8g/l, following a decision by Malta to switch to 0.5g/l. Read more...

 

German drivers “underestimating” drink driving risk

The German Road Safety Council (DVR), an ETSC member, says drivers are still underestimating the risks of drink-driving. According to an opinion survey carried out for DVR by Ipsos in December, one in four respondents would drink one or two glasses of beer at a party within four hours and then drive home by car. Read more....

 

Drink-driving deaths in the UK have not decreased since 2010

New data on drink-driving collisions in the UK has been released by the Department for Transport. The figures for 2016, the latest year available, estimate deaths caused by drink-driving at 230, a similar level to 2010. Read more....

 

Czech Republic debates tougher sanctions for drink-driving

Parliamentarians in the Czech Republic are considering tougher penalties for drink-driving. The leader of the CSSD party in the Parliament, Jan Chvojka is understood to be considering changes to the law that could include a lifetime ban for drivers that cause death while driving under the influence as well as longer prison sentences. Read more....

 

Half of drug-drivers involved in fatal collisions in France were also over the drink-drive limit

New data from France confirms the large overlap between drink- and drug-driving in fatal collisions. Among the 439 drivers that tested positive for drugs after being involved in a fatal collision in 2017, half (224) also had a Blood Alcohol Concentration (BAC) level above the legal limit in France of 0,5 g/l. Read more....

 

Scotland: new drug-driving laws and roadside testing

Scotland will introduce new drug-driving limits and roadside testing on 21 October this year, it has been announced. There will be a zero tolerance approach to eight drugs most associated with illegal use, including cannabis, heroin and cocaine, with limits set at a level where any claims of accidental exposure can be ruled out. Read more....

 

Austria launches drug driving campaign

The Austrian Ministry of Transport has said that drug drivers are becoming an ever greater danger in road traffic. A new government-sponsored campaign has been launched to raise awareness. Meanwhile KFV, ETSC’s Austrian member is trialling new saliva test technology to improve the efficiency of enforcement. Read more....

26 Ιαν 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Τα φώτα του «Δέντρου της Αγάπης» της ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΡΟΔΟΥ, έσβησαν και φέτος!!!


 Ένας καινούργιος χρόνος ήλθε με πολλές προσδοκίες για όλους μας.

Τα φώτα του «ΔΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»,   που στόλισαν και φώτισαν την πλατεία Κύπρου όλες τις ημέρες των εορτών έσβησαν, αλλά στις καρδιές μας παραμένει η λάμψη τους –η χαρά-  η προσφορά-η ελπίδα με μια ευχή για καλύτερες μέρες.  Στολίστηκε με πολύ αγάπη, γιατί όσοι από τους συμπολίτες μας ήρθαν- το πίστεψαν- το πιστεύουν -το στήριξαν- το στηρίζουν,  γιατί όλοι έχουμε ανάγκη την αγάπη, αυτές τις ημέρες και μας δείχνουν το δρόμο για να συνεχίσουμε μαζί- μια δράση-εκδήλωση  μοναδική σε πανελλαδική εμβέλεια. Στηρίζουν την ΕΥΘΥΤΑ …

Η ΕΥΘΥΤΑ, αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει όσους συνέβαλαν στη γιορτή της προσφοράς και της αλληλεγγύης τις Χριστουγεννιάτικες  γιορτές και όχι μόνο. Αποδείξατε με το πιο πανηγυρικό τρόπο ότι τις ημέρες αυτές ο νους και η σκέψη είναι κοντά σε όσους μας έχουν ανάγκη και προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν για τη αξία της ανθρώπινης ζωής με μηδέν τροχαία στους δρόμους.
Η ΕΥΘΥΤΑ, ευχαριστεί όλους εσάς, τους υποστηρικτές και χορηγούς καθένα χωριστά:
·         Μ.Μ.Ε και Portal της Ρόδου
·         Δήμο Ρόδου
·         Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Κάλλιστο Διακογεωργίου
·         Πρόεδρο Δημοτικής Ενότητας Ρόδου κ. Παγκά Μίλτο
·         Πρόεδρο του Φ.Ο.Χ Κολοσσός, κ. Στυλιανού Κωνσταντίνο
·         Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» Χριστουγεννιάτικο Bazaar
·         Πολιτιστικό Σύλλογο «Μια Αγκαλιά» 3Ο SANTA RUN Rhodes
·         Μιχάλη Σεϊτη το δικό μας.. Παραολυμπιονίκη τον Αθλητή της καρδιάς μας, καλεσμένος της εκπομπής Celebrity Travel- ΟPEN TV, πρόσφερε  το ποσό που συγκεντρώθηκε κατόπιν δοκιμασίας στην ΕΥΘΥΤΑ
·         Κολλέγιο Ρόδου
·         ΣΥΦΑΡΟ κ. Δασκαλάκη Γιώργο ( Συναιτεριζόμενα Φαρμακεία Ρόδου και Κρήτης), μοιράστηκαν πάνω από 900 τεμάχια αλκοτέστ κατά την διάρκεια των εορτών
·         Δημοτική Επιχείρηση Ρόδου Δ.Ε.Ρ.Μ.Α.Ε
·         Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου «Εμμανουήλ και Μαρίας Σταματίου»
·         Ξενοδοχείο Ialysos Bay, κ Μαίρη Καμπουράκη, Ξενοδοχείο HLEKTRA Palace, κ. Δεληγιάννη Σπύρο, κ Ξάνθη Αγαπητό, Σχολή Χορού «Μαρί Γκίκα» University press (στήριξη για την  έκδοση νέων τετραδίων με έργα μαθητών  από την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας 2017
·         PrintFactory, έκδοση ημερολογίου 2019, με έργα μαθητών 
από την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας 2017
·         Κ. Καλεσγιά  Φαναράκη  «Δημιουργίες Χαράς»
·         ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ Γ – JOY
·         Τους υπαλλήλους των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου
·         Γιάννη Ντούσκου και Ρίκο
·         Ζήση Τρομπούκη
·          Όλους τους εθελοντές φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το χάρηκαν με τη  ψυχή τους- η ελπίδα όλων των δράσεων της ΕΥΘΥΤΑ… τα μέλη μας και τους φίλους μας.
Αγαπητοί μας, θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι αυτή η προσπάθεια ξεκίνησε από τον πυρήνα μιας μικρής ομάδας που αποτελείται από το προεδρείο και τα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ, αλλά στηρίζεται και από την δική σας αγάπη την ανιδιοτελή προσφορά σας και σας ευχαριστούμε.
Στόχος μας, να προβάλουμε το θέμα της Οδικής Ασφάλειας-να διεκδικήσουμε το αυτονόητο-την οδική ασφάλεια για όλους μας -να γίνουν οι δρόμοι ασφαλείς -να κυκλοφορούμε σε ένα ασφαλές οδικό δίκτυο - εμείς ως οδηγοί και ως πεζοί να τηρούμε τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας.
Ευχή της ΕΥΘΥΤΑ, Υγεία για όλους. Υποδεχόμαστε τη νέα χρονιά με αίσθημα ευθύνης για να συμπεριφερόμαστε σωστά στους δρόμους, τηρώντας τον Κ.Ο.Κ, τον Κώδικα Ζωής, με σκέψη τους αγαπημένους μας. Νοιαζόμαστε και τους περιμένουμε να επιστρέψουν με ασφάλεια στο σπίτι.
Νοιαζόμαστε ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ, με την ευχή να φέρει σε όλους το 2019, υγεία,  θέληση,  δύναμη, πίστη, αυτοκριτική για το καλό  όλων.

Ευχόμαστε σε όλους από την καρδιά μας,
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ για το 2019….γιατί η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ είμαστε όλοι εσείς και τις 365 μέρες του χρόνου!!!

25 Ιαν 2019

Σκότωσαν άλλο ένα παιδί, που γύριζε περπατώντας απ το σχολείο. Ε, και;

Την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου ο 15χρονος Νίκος Ηρ. Δημόπουλος, μαθητής της Α’ Λυκείου, αφού τέλειωσε το σχολείο του στη Θουρία του Δήμου Καλαμάτας, επέστρεφε σπίτι του στην Αίτεια περπατώντας.
Ενώ βάδιζε πάνω στο πεζοδρόμιο λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι, ένα αυτοκίνητο που κινούνταν στο απέναντι ρεύμα με κατεύθυνση προς Καλαμάτα, πέρασε την διπλή διαχωριστική, ανατράπηκε και έπεσε πάνω στο μικρό Νίκο τον οποίο και τραυμάτισε θανάσιμα. Ο οδηγός του ΙΧ αμέσως μετά το συμβάν εγκατέλειψε το θύμα του. Λίγο αργότερα εμφανίστηκε ένας 28χρονος Ρομά που ισχυρίστηκε πως ήταν ο οδηγός, γεγονός που αρκετά γρήγορα αποδείχθηκε ψευδές. Ο πραγματικός οδηγός δεν είχε άδεια οδήγησης και  διέφυγε τη σύλληψη στη διάρκεια του 48ωρου που ισχύει το Αυτόφωρο. (Εμφανίστηκε τελικά τελικά έξι ημέρες μετά…)
Φαίνεται πως στην Ελλάδα η μετακίνηση προς και από το σχολείο αποτελεί μια διαδικασία  ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη. Τι άλλο άραγε σημαίνει το γεγονός πως:  στις 14 Ιανουαρίου στη Θέρμη Θεσσαλονίκης κοντά στο Δημοτικό σχολείο, ο 50χρονος πατέρας ενός μαθητή παρασύρθηκε από οδηγό ΙΧ και έχασε τη ζωή του, στις 16 Ιανουαρίου στην Κέρκυρα, η 8χρονη μαθήτρια Αννα Μαρία Καρβούνη παρασύρθηκε και έχασε τη ζωή της από οδηγό ΙΧ  ενώ πήγαινε με τη μητέρα της στο σχολείο, στις  18  Ιανουαρίου έχασε τη ζωή ο Νίκος Δημόπουλος ενώ στις 21 Ιανουαρίου  πηγαίνοντας να διδάξει στο σχολείο στον Επτάλοφο Κιλκίς ο 33χρονος αναπληρωτής δάσκαλος  Μιχάλης Τίγκας έχασε τη ζωή του, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε γλίστρησε στον παγωμένο δρόμο. Μιλάμε για τέσσερις νεκρούς σε μια βδομάδα…
Θα επανέλθουμε στο θέμα γιατί τα παραπάνω μόνο συμπτώσεις δεν αποτελούν. Και η αναπαραγωγή τους δεν θα σταματήσει ούτε με ευχές, ούτε με κροκοδείλια δάκρυα. Να σημειώσουμε μόνο πως στις τρεις πρώτες περιπτώσεις  με παρασύρσεις πεζών σε κατοικημένες περιοχές, οι ταχύτητες που είχαν αναπτύξει οι εμπλεκόμενοι οδηγοί σε δρόμους με όρια 40, 30 και 50 km αντίστοιχα, τόσο από μαρτυρίες αυτοπτών  όσο και εκ του αποτελέσματος, προφανώς και ήταν πολλαπλάσιες των (συμβολικών σύμφωνα με την ελληνική παράδοση) ορίων.
Αλλά ας επανέλθουμε στον φόνο του 15χρονου Νίκου.
Αντιγράφουμε από τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των  τοπικών εφημερίδων:
«Ο μαθητής είχε τελειώσει από το σχολείο και κατά τραγική ειρωνεία δεν πήρε το λεωφορείο γιατί -όπως λένε συμμαθητές του- είχε ξεχάσει την κάρτα του και φοβήθηκε μη γίνει έλεγχος και τον κατεβάσουν».
Είχε ξεχάσει την κάρτα. Και γι αυτό αποφάσισε να περπατήσει.
Το ένα λάθος μετά το άλλο…
Χωρίς κάρτα δεν είσαι τίποτα.
Και αν περπατάς (στο πεζοδρόμιο) είσαι ένα τίποτα.
Εύλογα ο 15χρονος Νίκος έγινε αποδέκτης των συνεπειών των διαδοχικών λαθών του…
Αν δεν είχε κάνει αυτά τα βασικά λάθη τότε δεν θα είχε κινδυνεύσει όταν ο οδηγός του ΙΧ που:
«από αμέλεια» οδηγούσε χωρίς άδεια (δηλαδή χωρίς στοιχειώδη εκπαίδευση),
«από αμέλεια» ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα με αποτέλεσμα,
«από αμέλεια» το αυτοκίνητο «να του φύγει» στη στροφή, να ανατραπεί και να πέσει πάνω στο Νίκο που βρίσκονταν «σε λάθος τόπο τη λάθος στιγμή»
και να τον σκοτώσει «από αμέλεια» αφού είναι προφανές και πασίγνωστο σε κάθε δικαστικό και κάθε εχέφρονα πολίτη, πως ο δράστης «δεν ξύπνησε για να πάει να σκοτώσει».
Είναι προφανές ότι σε ένα σύνολο «αμελειών» είναι πολύ εύκολο να προστεθεί άλλη μία: η εγκατάλειψη του θύματος. Εύλογα ο τοπικός εισαγγελέας και παρά την σκηνοθετημένη παραπλανητική εμφάνιση ψευτο – οδηγού άσκησε δίωξη για ένα ακόμα πλημμέλημα στο γνωστό –άγνωστο οδηγό.
Όπως ενημερωθήκαμε: «Παρότι η ταυτότητα του οδηγού είναι γνωστή στις αρχές, παρήλθε το αυτόφωρο και έτσι οι αστυνομικοί δεν προχωρούν στη σύλληψή του.Σε βάρος του οδηγού σχηματίζεται δικογραφία για ανθρωποκτονία από αμέλεια, εγκατάλειψη και οδήγηση χωρίς δίπλωμα». (ΕΔΩ)
Το γεγονός πως ο δράστης στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι Ρομά απέδειξε ότι η Δικαιοσύνη δεν πάσχει από ρατσιστικές προκαταλήψεις και εφάρμοσε και σ αυτήν την περίπτωση αυτά που εφαρμόζει για όλους τους έλληνες εγκληματίες οδηγούς, χρησιμοποιώντας τις πιο ελαφρές υπάρχουσες κατηγορίες (ανθρωποκτονία από αμέλεια) και την διάταξη αμνήστευσης των οδηγών που εγκαταλείπουν τα θύματα τους (άρθρο 43 του ΚΟΚ).
Άλλη μια περίπτωση οδηγού χωρίς άδεια εμπλεκόμενου σε θανατηφόρο τροχαίο με εγκατάλειψη ήρθε να προστεθεί στις τόσες προηγούμενες:
 12 Ιουλίου 2012, Λ. Πατησίων: τα επτάχρονα δίδυμα David & Claudia Μaciorowski και η μητέρα τους Agnieska περνούσαν διάβαση πεζών στην οδό Τροίας για να πάνε στο σχολείο. Οδηγός μηχανής μεγάλου κυβισμού τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα, παραβίασε το κόκκινο τους χτύπη­σε και τους εγκατέλειψε. Όλοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία και υποβλήθηκαν σε μεγάλες χειρουργικές επεμβάσεις και ο μικρός David με­γαλώνει σήμερα με αναπηρία 90%. Ο δράστης − στρατιωτικός, χωρίς άδεια οδήγησης − συνε­λήφθη στο σπίτι του. Παραπέμφθηκε για να δι­καστεί για κακούργημα και αφέθηκε ελεύθερος. Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές στο Εφετείο η κατηγορία υποβιβάστηκε σε σειρά πλημμελημά­των (όπως… η εγκατάλειψη τριών τραυματιών) του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό προτέρου εντίμου βίου (είχε βγάλει και άδεια οδήγησης στο μεταξύ!) καταδικάστηκε, ως αποκλειστικά υπεύθυνος, σε ολιγόμηνη εξαγοράσιμη ποινή ενώ του επεστράφη και η μηχανή!
3 Μαρτίου 2017,Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Η 13χρονη πεζή Κατερίνα Κυροπούλου ενώ περίμενε πάνω στο πεζοδρόμιο, σε δι­άβαση χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε από ανήλικο οδηγό χωρίς άδεια οδήγησης που έτρεχε υπερβολικά με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του IX και η Κατερίνα να χάσει τη ζωή της. Αντί του δράστη εμφανίστηκε ο πατέρας του να παριστάνει τον οδηγό… Για την εκτέλεση και την εγκατάλειψη της Κατερί­νας και για όλα τα υπόλοιπα, ο εισαγγελέας απήγγειλε στο δράστη κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος και τον άφησε ελεύθερο. Στο facebook του, υπήρχε η φωτό του αυτοκινήτου με το μήνυμα: «Κυκλοφορώ και Οπλοφορώ».
6 Μαρτίου 2017, Αμφιλοχία. Δύο πεζές γυναίκες εγκαταλείφθηκαν αφού χτυπή­θηκαν από νεαρό οδηγό χωρίς άδεια οδήγησης με ΙΧ χωρίς πινακίδες.
Η μία έχασε τη ζωή της και η δεύτερη μετα­φέρθηκε τραυματισμένη στο νοσοκομείο. Μετά τη σύλληψη του δράστη ο εισαγγελέας του απήγγειλε κατηγορίες σε βαθμό πλημμε­λήματος και τον άφησε ελεύθερο…
-Την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019 τραυματίστηκε θανάσιμα και εγκαταλείφθηκε ο Νίκος. Το Σάββατο το βράδυ στη Θουρία συμμαθητές και καθηγητές του έκαναν σιωπηρή συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Λίγες ώρες πριν είχε πραγματοποιηθεί η κηδεία του Νίκου. Αμήχανες στερεοτυπικές εκφράσεις του τύπου να είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει θα απευθύνθηκαν στους δικούς τους την ώρα που πολιτική και δικαστική εξουσία ισορροπούσαν πάνω σ ένα άλλο στερεότυπο (για το δράστη): να είναι ελαφριά η ποινή που θα του επιβληθεί.
Σκότωσαν ένα παιδί που γύριζε περπατώντας απ το σχολείο.
Ε, και; Ούτε το πρώτο είναι, ούτε θα είναι το τελευταίο.
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
Υποστηρίξτε την προσπάθεια να καταργήσουμε το άρθρο 43 του ΚΟΚ. Δείτε:το φυλλάδιο του SOS Τροχαία Εγκλήματα στηρίζει και η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ  για το θέμα: Τροχαίο & Εγκατάλειψη: ΕΔΩ

23 Ιαν 2019

Brake Professional Bulletin - Upcoming events





We are delighted to announce our programme of events for 2019 sharing knowledge and guidance on global fleet safety best practice. Our wide range of events including webinars, seminars and workshops are aimed at anyone with responsibility for at-work drivers and will cover a range of topics including prioritising the mental health of drivers, effective leadership, driving behaviour and more.

The dates have also been announced for our two flagship events of the year, the Fleet Safety Conference and Fleet Safety Awards so be sure to add them to your diary. We’ll be releasing more information about how you can attend and get involved in the coming weeks. Please visit our website to see the full programme.

There are currently a range of sponsorship opportunities available for some events. To find out more please email corporate@brake.org.uk

Our next webinar will focus on crisis management


The impact of a fatal or serious road crash involving a fleet vehicle upon an organisation, employees and the victims cannot be understated; and mismanagement of the aftermath by an organisation can cause a huge amount of trauma.

To learn how to respond to these incidents in an effective, timely and compassionate manner, attend our next free crisis management webinar at 2PM (GMT) on 26 February 2019. Read more and register here.

Kindly sponsored by MiX Telematics.

Driven to Distraction -
an interactive game focuses on the risks of distracted driving

 
Brake has released a new interactive resource aimed at health and safety and fleet professionals, in collaboration with Smart Drive – a leading, global provider of fleet management solutions.

The game focuses on the issue of driver distraction, taking users through a virtual drive where they are tasked with identifying many of the distractions that drivers are exposed to on a daily basis. Important advice and guidance is provided throughout the game highlighting the associated risks.

It is available free of charge to all Brake Professional members through our website. Non-members can order it from the Brake shop or join Brake Professional to access this and other resources. Read more here.

Bake for Brake this February

 
This February we are looking for offices, schools and individuals to grab your aprons and hold a Bake for Brake fundraiser! There's no set date to run an event, just anytime during February! 

Get in touch and we’ll send you our FREE fundraising pack filled with lots of resources to help including Bake for Brake posters, balloons, leaflets, tips and inspirational fundraising ideas to make sure your event really takes off! Plus, we'll send you a brand new e-pack filled with more ideas and inspiration, games and posters.
 
Call us on 01484 810459 or send an email to fundraise@brake.org.uk to register your event.