15 Νοε 2019

Υπάρχει λόγος να είμαστε απαισιόδοξοι

Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων
Κυριακή 17 Νοεμβρίου
Κανένας θάνατος στο δρόμο δεν είναι αποδεκτός
Όραμα Μηδέν: Η μόνη λύση
Η τρίτη Κυριακή του Νοέμβρη αποτελεί με απόφαση της Γ.Σ. του ΟΗΕ το 2005 την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων.
Για μας, για όποιον έχει χάσει δικό του άνθρωπο μ αυτόν τον τρόπο είναι προφανές πως κάθε ημέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό η Μνήμη είναι παρούσα.
Αν έχουμε ανάγκη από μια Ημέρα Μνήμης αυτό έχει να κάνει με την έμπρακτη αναγνώριση από τη μεριά της Πολιτείας των ευθυνών της για την κατάσταση που έχει επιβληθεί στο οδικό δίκτυο που από δίκτυο επικοινωνίας έχει μετατραπεί σε πεδίο απόλυτης εξουσίας του ισχυροτέρου, δηλαδή του μηχανοκίνητου ανθρώπου με αποτέλεσμα την διαρκή αναπαραγωγή του τροχαίου εγκλήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΑΣ 88% των ανθρωποκτονιών στη χώρα μας οφείλονται σε τροχαίες συγκρούσεις.  Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.
Αλλά η Ημέρα Μνήμης δεν είναι Ημέρα των Αριθμών.
Είναι Ημέρα των Ανθρώπων.
Σκεφτόμαστε, Σεβόμαστε και Τιμάμε, όλους αυτούς που χάθηκαν στους δρόμους, τα παιδιά μας, τα αδέρφια μας, τους συντρόφους, τους γονείς, τους φίλους μας, τους γνωστούς και τους άγνωστους τους ανθρώπους που χάθηκαν και τις οικογένειες τους, τους ανθρώπους που συνέχισαν να ζουν με σοβαρά προβλήματα μετά από ένα τραυματισμό, όλους αυτούς που ο παραλογισμός έμελε να μας ενώσει. Ενώνουμε τις φωνές μας για να διεκδικήσουμε το ένα και μοναδικό αίτημα:
Κανένας Θάνατος στο Δρόμο δεν είναι αποδεκτός!
Για αρκετούς μπορεί ένα τέτοιο αίτημα να φαντάζει ουτοπικό.
Αλλά αν αυτό είναι ουτοπία τι είναι άραγε η αποδοχή του τροχαίου θανάτου σαν κάτι το φυσιολογικό. Ρεαλισμός; Πρόοδος;
Ας απαντήσει μέσα του ο καθένας που θεωρεί κάποιον  αριθμό θανάτων στο οδικό δίκτυο σαν αναπόφευκτο πόσα μέλη της οικογένειας του θα θεωρούσε φυσιολογικό να χάσουν τη ζωή τους ή να μείνουν ανάπηροι επειδή περπατούσαν, έκαναν ποδήλατο, πήγαιναν μια βόλτα η στη δουλειά τους με μηχανή ή αυτοκίνητο.
Πως μπορούμε αυτό που θεωρούμε αδιανόητο για μας και την οικογένεια μας να το θεωρούμε αποδεκτό και φυσικό για την κοινωνία;
Καλούμε τις οικογένειες των θυμάτων, να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις Μνήμης που θα γίνουν και στη χώρα μας, στην Αθήνα, στο Ηράκλειο, στη Ρόδο, στην Αλεξανδρούπολη και όπου αλλού.
Φέτος  επειδή η Ημέρα Μνήμης συμπίπτει με την επέτειο του Πολυτεχνείου οι εκδηλώσεις θα γίνουν σε διαφορετικές ημέρες για να μπορέσει η φωνή μας να ακουστεί καθαρά.
Στο Ηράκλειο Κρήτης στις 16 Νοεμβρίου, στην Αλεξανδρούπολη και στη Ρόδο στις 17, στην Αθήνα στις 22 Νοεμβρίου.
Ας είμαστε όλοι εκεί.
Όχι άλλες χαμένες ζωές στην άσφαλτο!
Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ





















Οι εκδηλώσεις:

ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ- Σάββατο 16 Νοεμβρίου
11.00: Στη Λότζια συναυλία της Φιλαρμονικής του Δήμου Ηρακλείου
Διοργάνωση: SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Συμμετέχουν: ΕΚΑΒ, Τροχαία, ΕΣΥΠΡΟΤΑ, ΕΛΜΕ, Σωματείο εκπαιδευτών Οδήγησης, Ομάδα Εθελοντών Παιδείας, Ράδιο Family, Δήμος Ηρακλείου
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ- Κυριακή 17 Νοεμβρίου
10.00: Στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου επιμνημόσυνη δέηση.
11.00: Στο Δημαρχείο, ενημέρωση πολιτών
Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη εκδηλώσεις από τις 12 έως τις 30 Νοέμβρη
Διοργάνωση: SOS Τροχαία Εγκλήματα, Τροχαία, Δήμος Αλεξανδρούπολης
ΡΟΔΟΣ- Κυριακή 17 Νοεμβρίου                                                                        10:00:  Επιμνημόσυνη Δέηση Ι.Ν Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
18.00: Στο Κοντίκι. Συναυλία.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ…ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ
Νίκος Κατσάνος, Λεωνίδας Σακελλαρίδης, Γιάννης Παπαθεοδώρου,
Νατάσα Καρακατσάνη, Δάμων Παπακυριακού, Βαγγέλης Κατσογριδάκης, Καίτη Κούκουρου, Θωμάς Γιαννίκης, Γιάννης Κατσιμπράκης, Μιχάλης Καλαετζής, Δημήτρης Ιωσήφ
Διοργάνωση: ΕΥΘΥΤΑ
ΑΘΗΝΑ- Παρασκευή 22 Νοεμβρίου                                                                19.00: Στο Ελληνικό Μολύβι, Ιερά Οδός 154 (στάση Μετρό Ελαιώνας) Εκδήλωση – Συναυλία.                                         Εναρκτήρια ομιλία: κα Charlotte Sammelin  πρέσβειρα της Σουηδίας.                Πως μια χώρα κατόρθωσε το «ακατόρθωτο»: να σέβεται και να προφυλάσσει την ανθρώπινη ζωή στο οδικό δίκτυο μέσα από την πολιτική που κωδικοποιήθηκε σαν Όραμα Μηδέν – Vision Zero.
Προβολή βίντεο και φωτογραφιών, παρέμβαση του SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Συναυλία με παραδοσιακά και λαϊκά τραγούδια από δύο τραγουδίστριες, μέλη του συλλόγου μας, την Σοφία Εμφιετζή, μητέρα του Αλέξανδρου Τσίμινα 22 ετών  και την Καίτη Μακρή, μητέρα του Στράτου Φούσκα 20  ετών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα
Υπάρχει λόγος να είμαστε απαισιόδοξοι
1.350.000 άνθρωποι έχασαν την ζωή, και πολλοί περισσότεροι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους του κόσμου σε τροχαία δυστυχήματα το 2018. Με μαθηματική ακρίβεια και με οδυνηρό τρόπο επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας από τις αρχές του 2000 πως αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα από τις κυβερνήσεις οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις θα αυξάνουν διαρκώς και στη δεκαετία του 30 θα φτάσουμε στους 2.400.000 νεκρούς κάθε χρόνο!
Παρόλο που ο Π.Ο.Υγείας επιμένει πως τα τροχαία είναι προβλέψιμα και άρα μπορούν να προληφθούν Παρόλο που ένα περιορισμένος αριθμός χωρών έχει αποδείξει ότι αυτό πράγματι είναι δυνατό. Η ανθρωπότητα στο σύνολο της φαίνεται ότι έχει επιλέξει το δρόμο του θανάτου, θεωρώντας φυσιολογικό ή αναπόφευκτο το θάνατο στο δρόμο.
Ακόμα και στην Ευρώπη, την ασφαλέστερη σε οδική ασφάλεια ήπειρο, οι στόχοι που τίθενται δεν  μπορούν να εκπληρωθούν. Αντί της μείωσης των θανάτων από τροχαία κατά 43% μεταξύ 2010 -2018, επίσημο στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχαμε μείωση μόλις κατά 21%.
Αυτές είναι οι συνέπειες της άρνησης ανάληψης μιας συστηματικής μακροπρόθεσμης πολιτικής και της αχαλίνωτης προώθησης της μηχανοκίνησης σαν ουσιαστικά του μοναδικού επίγειου μεταφορικού μέσου.
Πίσω απ αυτούς τους διαρκώς αυξανόμενους αριθμούς, υπάρχουν άνθρωποι.
Άνθρωποι που χάθηκαν και άνθρωποι που ζουν σαν χαμένοι.
Στη χώρα μας τη χρονιά που πέρασε πάνω από 709 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, 701 τραυματίστηκαν βαριά και 12.073 ελαφρά (προσωρινά στοιχεία ΕΛΑΣ). Αυτό σημαίνει πως στη χώρα μας έχουμε 66 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων όταν η Νορβηγία έχει 20, η Ελβετία 27, το Ηνωμένο Βασίλειο 28, η Ιρλανδία 30, και η Σουηδία 32. Όσοι κυκλοφορούν στο ελληνικό οδικό δίκτυο έχουν δηλαδή διπλάσια ή και τριπλάσια πιθανότητα θανάτου απ όσους κυκλοφορούν σ αυτές τις χώρες. Σε ορισμένες περιοχές της χώρας τα πράγματα είναι ιδιαίτερα  άσχημα: στην Κρήτη με 57 νεκρούς μέχρι σήμερα  φτάσαμε ήδη στους 90/1.000.000 κατοίκων… Εδώ η πιθανότητα τείνει να γίνει πενταπλάσια…
Μιλάμε για ανθρώπινε Ζωές μη το ξεχνάμε.
Στην μεγάλη τους πλειοψηφία οι άνθρωποι που χάνονται είναι νέοι (παγκόσμια οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν πλέον το πρώτο αίτιο θανάτου για τις ηλικίες από 5 έως 29 ετών, ενώ τα 3 στα 4 θύματα είναι άνδρες.
Στη χώρα μας που μεθοδευμένα υποσκάφθηκε η προσπάθεια ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς στις πόλεις (με εξαίρεση ένα ελλιπές δίκτυο στην Αθήνα), με αναιμικά και αναξιόπιστα ΜΜΜ, στη χώρα  όπου οι ποδηλατόδρομοι αποτελούν πεδίο επιστημονικής φαντασίας και οι πεζόδρομοι φτιάχνονται με καθυστέρηση δεκαετιών και ο κάθε καταπατητής του δημόσιου χώρου, πεζόδρομου, πεζοδρομίου ράμπας κλπ απολαμβάνει ασυλίας ακόμα και εκτίμησης, είναι προφανές  ότι τα τροχαία δυστυχήματα δεν πέφτουν από τον ουρανό.
Από 2.036.625 μηχανοκίνητα οχήματα που υπήρχαν στην  Ελλάδα το 1985 φτάσαμε στα 8.236.637 το 2018 (αύξηση κατά 304.43%!!!). Ποιο κυκλοφοριακό δίκτυο, ποιες υποδομές αναπτύχθηκαν για να χωρέσουν και ν «αντέξουν» μια τέτοια αύξηση; Ποια Τροχαία αναπτύχθηκε και οργανώθηκε για να επιτηρήσει μια τέτοια έκρηξη στην κυκλοφορία;
Είχαμε και διατηρούμε από τα υψηλότερα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη και μέσα στις πόλεις και στους αυτοκινητοδρόμους. Είχαμε και διατηρούμε από τα υψηλότερα νόμιμα όρια συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα σε όλες τις κατηγορίες των οδηγών. Ακόμα και για την εγκατάλειψη των θυμάτων θεσπίσαμε ευνοϊκούς για τους δράστες νόμους (άρθρο 43 τουΚ.Ο.Κ.)
Φτιάξαμε και διατηρούμε ένα εκρηκτικό μείγμα στην κυκλοφορία.
Και αμνηστεύσαμε τις συνέπειες της έκρηξης.
Γι αυτό θα έχουμε για χρόνια ακόμα δυστυχώς, πολλούς ανθρώπους να σκεφτόμαστε και να τιμούμε την Ημέρα Μνήμης.
Γιατί δεν σεβόμαστε τη Ζωή.
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα 
ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

13 Νοε 2019

Press Release:World Day of Remembrance for Road Traffic Victims




Press Release13th November 2019


World Day of Remembrance for Road Traffic Victims
Sunday, 17th November 2019 (3rd Sunday of November)
Every third Sunday of November since 1993, the European Federation of Road Traffic Victims (FEVR) commemorates the tragic deaths and suffering on the world’s roads. The World Day of Remembrance was introduced in response to road victims’ deep need for public recognition and acknowledgement of their loss and suffering and to offer them an opportunity to share their emotions with fellow bereaved and injured the world over.
“Life is not a car part”
The theme for this year’s commemoration of the World Day of Remembrance relates to Pillar 3 of the Global Decade of Action: Safer vehicles. In addition, it accords with the general theme of the 3rd Global Ministerial Conference on Road Safety that will take place in Stockholm in February 2020 – “Achieving Global Goals 2030”. 
The simple truth is that motorized vehicles are dangerous machines, not only due to their internal and external design but also due to the pollution they cause. Hence, recognising that twice as many people are fatally victimised by exhaust fumes and brake &tire micro- residues as are from road crashes, is an essential step to take decisive action and change the present paradigm of road mobility. Our right to life – and to health – is doubly put into question every day on the world’s roads and streets. It is thus urgent to admit the short- sightedness of the present models of road safety, which don’t incorporate measures to tackle pollution fatalities, as only then can we confront the complex reality of this pandemic and do justice to the memory of all victims.

Jeannot Mersch, FEVR president:
“As the World Day of Remembrance is a Road Victims Day, the decision makers and actors behind this should always be Road Traffic Victims, and this in good and fair collaboration with all other Road Safety stakeholders around the world.”
Brigitte Chaudhry, past FEVR president and World Day champion from its origin:
“We, road victim advocates, cannot accept that our passionate and dedicated work over many decades, towards ending the needless killing and maiming on the world’s roads, has not even resulted in a reduction during the Decade of Action 2011-2020!
Violeta Bulc, European Commissioner for Transport
„These days should not only be a tribute but also a reminder to all of us to do more. Much more to prevent these tragedies as road users policy makers, road safety advocates… Special mention on this day goes to the European Federation of Road Traffic Victims. You are the pillar support for the victims and their families advocating passionately their rights and calling for safer roads. This support is essential for all affected by tragedy. “


Most of our recommendations in the Brussels NGO Declaration* for that Decade have yet to be acted upon and NGOs are urged to demand that this will happen during the next Decade 2020-2030. We need to become even stronger and make it clear to all stakeholders that the only acceptable target to road victim NGOs is NO road deaths – Let´s start with Vision Zero In Cities by 2030 to finally reach Vision Zero everywhere in 2050   #0by30       https://fevr.org/0by30/
The European Federation of Road Traffic Victims (FEVR), the World Health Organization (Regional Office for Europe) and the European Commission will held the World day of  Remembrance main event in BRUSSELS on 18th of November (Monday) at 2 p.m.
Join us to commemorate the 26th World day of Remembrance for Road Traffic Victims for those who have been lost and seriously injured.


Thank you for publicizing the World Day via Your Media to help make it known worldwide!

WDoR Social Media links: #LifeIsNotACarPart #WDoR2019    
WDoR official2019Poster:hereWDoR official2019 Video:here




















LIFE IS NOT A CAR PART

* Brussels NGO Declaration: more


ΕΥΘΥΤΑ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ








Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019  
Κάθε χρόνο η Τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως «Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων» Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε το 1995 από τα ίδια τα θύματα. Αρχικά ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Μνήμης υπό τη σκέπη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων -FEVR  και στη συνέχεια κατά τη διάρκεια  της Γ. Συνέλευσης του ΟΗΕ, καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων με το ψήφισμα 60/5 στις 26 Οκτωβρίου 2005 ως η «κατάλληλη αναγνώριση για τα θύματα της οδικής κυκλοφορίας». Ο ΠΟΥ διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στην αναγνώριση της Παγκόσμιας Ημέρας από τον ΟΗΕ. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/ambient-(outdoor)-air-quality-and-health 

Η ΕΥΘΥΤΑ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, ενεργό μέλος της FEVR τιμά την Ημέρα Μνήμης από το 2006, με Όραμα ΜΗΔΕΝ Θάνατοι στους δρόμους 
Όραμα: Zero In Cities μέχρι το 2030  https://fevr.org/0by30/
Αυτή η Ημέρα είναι αφιερωμένη στη Μνήμη των Θυμάτων σε όλους όσους υπερασπίζονται τα δικαιώματα των θυμάτων καθώς και για την απόδοση φόρου τιμής στους εργαζόμενους στη διάσωση: πληρώματα ασθενοφόρων, τροχαίας, πυροσβεστικής και επαγγελματίες υγείας που καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με τα τραυματικά επακόλουθα του θανάτου και του τραυματισμού.
Η Ημέρα αυτή μας δίνει μια σημαντική ευκαιρία να προβληματιστούμε για όλους όσους χάθηκαν ή τραυματίστηκαν στους δρόμους όλου του κόσμου.
Επί πλέον μας δίνει την δυνατότητα να αναδείξουμε και την ανθρώπινη πλευρά της οδικής ασφάλειας γιατί πίσω από κάθε θύμα τροχαίου υπάρχει οικογένεια, φίλοι μια ολόκληρη κοινότητα που πλήττεται ανεπανόρθωτα.
1.350.000 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους στους δρόμους του κόσμου το 2018! Πολλοί περισσότεροι τραυματίστηκαν σοβαρά και θα συνεχίσουν να ζουν αντιμετωπίζοντας πολλαπλά προβλήματα!
Η Ημέρα αυτή έχει γίνει επίσης ένα σημαντικό εργαλείο για τις κυβερνήσεις αλλά και όλους όσους εργάζονται για την πρόληψη ή για την αντιμετώπιση των συνεπειών τους μιας και παρέχει την ευκαιρία να αποδείξουν την τεράστια κλίμακα και τις επιπτώσεις των θανάτων και τραυματισμών στο δρόμο και την επείγουσα ανάγκη για συντονισμένη δράση.
Δυστυχώς τα εκατομμύρια ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους  δεν στάθηκαν ικανά  να ωθήσουν τις περισσότερες κυβερνήσεις στη λήψη ουσιαστικών και μακροπρόθεσμων μέτρων που θα περιόριζαν και θα μείωναν   δραστικά τις τροχαίες συγκρούσεις στο οδικό τους δίκτυο.
Στη χώρα μας οι θάνατοι από τροχαία επί δεκαετίες αποδεκατίζουν τους νέους ανθρώπους χωρίς ποτέ να υπάρξει μια μακροπρόθεσμη ουσιαστική πολιτική που να ξεπερνά τις ευχές, τις δηλώσεις λύπης και τα συγκυριακά μέτρα. Μονίμως ουραγοί στην Ευρώπη στην οδική ασφάλεια βρισκόμαστε σταθερά στην κορυφή της πυραμίδας των θυμάτων. Και αν οι αριθμοί εμφανίζουν μια μείωση τα τελευταία χρόνια, ποιος μπορεί να αισθάνεται ικανοποιημένος όταν η πιθανότητα θανάτου ενός ανθρώπου στο ελληνικό οδικό δίκτυο είναι διπλάσια ή και τριπλάσια απ αυτήν ενός κατοίκου άλλων χωρών της Ευρώπης.



 Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης 2019:  «Life Is Not A Car Part - H Ζωή σου Δεν Έχει  Ανταλλακτικά»  και σχετίζεται με τον 3ο Πυλώνα της Παγκόσμιας Δεκαετίας Δράσης για ασφαλή οχήματα-ασφαλείς δρόμους και εναρμονίζεται με το θέμα της Τρίτης Παγκόσμιας Διυπουργικής Διάσκεψης που θα πραγματοποιηθεί στη Σουηδία «Η επίτευξη των παγκόσμιων στόχων 2030»  στις 19 & 20 Φεβρουαρίου 2020. Επί πλέον  τίθεται και θέμα επιτυχίας των στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών 3.6 και 11.2 (για καλύτερη υγεία και αειφόρο αστικό περιβάλλον). Για να επιτευχθεί ο στόχος,   πρέπει να υιοθετηθεί   ένα πραγματικά ολιστικό όραμα και να κατανοήσουμε ότι το Zero Vision δεν είναι μόνο ένας επιθυμητός στόχος όσον αφορά τις άμεσες συνέπειες μιας οδικής κυκλοφορίας,  άλλα και της λήψης αποφάσεων εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, φιλικές προς το περιβάλλον στο χρήστη της οδικής κυκλοφορίας με μείωση των θανάτων.

Επί πλέον όλοι εμείς,   ζητάμε  από τους κυβερνητικούς ηγέτες σε ολόκληρο τον κόσμο της Τρίτης Παγκόσμιας Διυπουργικής Διάσκεψης που θα πραγματοποιηθεί στη Σουηδία, να αναλάβουν την ευθύνη να θέσουν σε προτεραιότητα τους ανθρώπους έναντι των οχημάτων και να δεσμευτούν δραστικά για να σώσουν ζωές στους δρόμους του κόσμου με:

  • ΈΓΚΥΡΟΥΣ και ΙΣΧΥΡΟΥΣ νόμους που με σεβασμό τοποθετούν την ανθρώπινη ύπαρξη πριν από τα οχήματα
  • ΌΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ και ΑΛΚΟΟΛ, τα οποία σώζουν περισσότερες ζωές
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΖΩΝΗΣ, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ/ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ με προδιαγραφές διάσωσης, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ με προδιαγραφές υψηλής ποιότητας.
  • ΙΣΧΥΡΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ που θα βοηθούν τους οδηγούς να παραμένουν απερίσπαστοι.
  • ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΔΡΟΜΟΥΣ και ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ που ελαχιστοποιούν το ανθρώπινο λάθος
  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ σε ΑΜΕΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑ και ακολούθως σε επανεκτίμηση και ιατρική περίθαλψη.  http://www.roadsafetyngos.org/peoples-declaration-gr/
 Προσδοκούμε όσοι θα συμμετέχουν να κατανοήσουν και να δεσμευτούν  ότι τα τροχαία δεν είναι θέμα της κακιάς στιγμής, της μοίρας ή ότι άλλο μπορεί να ειπωθεί. Χώρες και Κυβερνήσεις που θέλησαν πέτυχαν.



Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων, η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, πραγματοποιεί τις εκδηλώσεις Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019
Ø  Πλατεία Κύπρου: Σκηνικό ευαισθητοποίησης στη Μνήμη των Τροχαίων Θυμάτων. Τραπέζι με 19 άδειες καρέκλες στη μνήμη των αγαπημένων μας που έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους του νησιού μας το 2018 Σάββατο θα είμαστε εκεί  από τις 10:00 έως τις 13:00
  





Ø  Επιμνημόσυνη Δέηση στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου 10:00


Ø  ΚΟΝΤΙΚΙ: 18:00 Είμαστε εδώ: ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ

Μαζί μας
Νίκος Κατσάνος,  Λεωνίδας Σακελλαρίδης, Γιάννης  Παπαθεοδώρου,  Νατάσα Καρακατσάνη,  Δάμων Παπακυριακού,  Βαγγέλης Κατσογριδάκης,  Καίτη Κούκουρου, Θωμάς Γιαννίκης,  Γιάννης  Κατσιμπράκης,  Μιχάλης Καλαετζής,  Δημήτρης Ιωσήφ.
Θα τιμηθούν οι  σωστικές ομάδες:
Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου, ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική, Σύλλογο Νοσοκομειακών Ιατρών, Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών και Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γ.Ν. Ρόδου.
 












VIDEO: https://www.facebook.com/watch/?v=2080353432066856


Εκδηλώσεις σε άλλες πόλεις:
ΑΘΗΝΑ:
 



ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ- Σάββατο 16 Νοεμβρίου
11.00: Στη Λότζια συναυλία της Φιλαρμονικής του Δήμου Ηρακλείου
Διοργάνωση: SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Συμμετέχουν: ΕΚΑΒ, Τροχαία, ΕΣΥΠΡΟΤΑ, ΕΛΜΕ, Σωματείο εκπαιδευτών Οδήγησης, Ομάδα Εθελοντών Παιδείας, Ράδιο Family, Δήμος Ηρακλείου
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ- Κυριακή 17 Νοεμβρίου10.00: Στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου επιμνημόσυνη δέηση.
11.00: Στο Δημαρχείο, ενημέρωση πολιτών
Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη εκδηλώσεις από τις 12 έως τις 30 Νοέμβρη
Διοργάνωση: SOS Τροχαία Εγκλήματα, Τροχαία, Δήμος Αλεξανδρούπολης

8 Νοε 2019

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος οδήγησης στη βροχή.











1) Φώτα πορείας 
Η μεγάλης έντασης βροχή περιορίζει την ορατότητα. Ανοίξτε τα φώτα πορείας έτσι ώστε να είστε ακόμα περισσότερο ορατοί στους υπόλοιπους οδηγούς.

2) Θάμπωμα τζαμιών 
Ανοίξτε τον κλιματισμό για όση ώρα διαρκέσει η βροχή έτσι ώστε να μειώσετε το θάμπωμα των τζαμιών. Φροντίστε το κλιματιστικό σας να είναι καλά συντηρημένο και τον χειμώνα γιατί θα σας σώσει.



3) Χρησιμοποιήστε μεγαλύτερη απόσταση για το φρενάρισμα.
Οι βρεγμένοι δρόμοι αυξάνουν το «μήκος» του φρεναρίσματος  για αυτό φροντίστε να πατήσετε το φρένο αρκετά μέτρα πριν από εκεί που συνηθίζατε.

4) Υπόθεση προσπέρασμα.
Το προσπέρασμα είναι πολύ πιο δύσκολο κατά τη διάρκεια της βροχής. Η απότομη αλλαγή λωρίδας μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου  ενώ είναι αρκετά δυσκολότερος και ο υπολογισμός της ταχύτητας των άλλων οχημάτων.



5) Μην βουτάτε με ταχύτητα στις «λίμνες»
Μπορεί να είναι εντυπωσιακό το θέαμα με τα νερά να πετάγονται περνώντας με μεγάλη ταχύτητα από τα συσσωρευμένα νερά καλό θα ήταν όμως να το αποφύγετε. Ο ένας λόγος είναι πως τα νερά που εκτοξεύονται δεν αποκλείεται να προσγειωθούν στα μηχανικά τμήματα του αυτοκινήτου. Ο έτερος λόγος είναι πως δεν μπορείς να γνωρίζεις τι «κρύβεται» κάτω από τα νερά... Κι αν αυτό είναι μία μεγάλη λακκούβα τότε το πρόβλημα θα είναι ακόμα μεγαλύτερο.


Aναδημοσίευση:https://www.autoagora.gr/