Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Ιουλ 2020

Υπαίθρια Διαφήμιση, η επιστροφή… Κ.Υ.Α. προαναγγελθέντων θανάτων.

Από το 2007 ξεκίνησε η ΕΥΘΥΤΑ -ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ  Ρόδου, ένα αγώνα για την τήρηση της Νομοθεσίας σχετικά με την αποξήλωση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης  με υπομνήματα στην Εισαγγελία Ρόδου (μηνυτήρια αναφορά 10-07-2007),  προς Δημάρχους της Ρόδου,  στη Νομαρχία Δωδ/σου, ΔΕΣΕ Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ΕΒΕΔ, Τροχαία Ρόδου, ΕΘ.ΙΑΓΕ υπουργείο Γεωργικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Πολιτισμού, Πρόεδρο ΕΡΤ, Υποκαταστήματα Τραπεζών, ΙΝΦΟΤΕ, Διαφημιζόμενους, Αντιπρόσωπο Μaster Outdoor στη Ρόδο. Έγιναν διαδικασίες και απομακρύνθηκαν ένας μεγάλος αριθμός εξ αυτών. Μαζί με το "SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"

 
 













Με την Κοινή Υπουργική απόφαση 46526 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 22/7/2020 με τίτλο «Ρύθμιση όρων και προυποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης» την οποία υπογράφουν οι  N. Κ. Παπαθανάσης Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κ. Χατζηδάκης Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Στ. Μενδώνη Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θ. Λιβάνιος Υφυπουργός Εσωτερικών και Ι. Κεφαλογιάννης Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανατρέπονται τα δεδομένα μιας τουλάχιστον δεκαετίας που αφορούν την υπαίθρια διαφήμιση. Το τετρασέλιδο κείμενο που καλύπτει λεπτομερειακά τις ανάγκες των διαφημιστικών εταιρειών έγινε δημόσια γνωστό μετά την δημοσίευση του στο  ΦΕΚ και ενώ δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με κανένα εμπλεκόμενο φορέα, Δήμους, Περιφέρειες, Κόμματα, συλλογικότητες Πολιτών.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι γνώρισε την αποδοκιμασία από το σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων (απίστευτη-μάλλον μοναδική εκδήλωση ομοφωνίας!!!). Απέμεινε έτσι μόνος του ο υφυπουργός Θ. Λιβάνιος να ισχυρίζεται πως «δεν είναι αυτό που όλοι νομίζουν»» αλλά πως η απόφαση αυστηροποιεί την νομοθεσία…
Οι υπογράφοντες την Κοινή Απόφαση καλό είναι να δημοσιοποιήσουν ένα (1) φορέα που τους ζήτησε να συνταχθεί σχετική απόφαση λόγω προβλημάτων που αντιμετώπιζε στο Δημόσιο χώρο με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία.
Για την ιστορία και μόνο παραθέτουμε κάποιους ενδεικτικούς τίτλους ΜΜΕ: Επιστρέφουν σε πεζόδρομους και πλατείες οι πινακίδες – τέρατα – Πρώτο Θέμα, Φωτογραφική υπουργική απόφαση για τις πινακίδες εκτρώματα– Real.gr, Επιστρέφουν οι Πινακίδες «Εκτρώματα» σε Πεζόδρομους και Πλατείες – Altsantiri.gr, Επιστρέφουν οι διαφημιστικές πινακίδες σε πεζόδρομους και πλατείες με υπογραφή …επιτελικού κράτους – Documento. Αν  η κυβέρνηση μπορεί να βρεί ένα (1) ΜΜΕ που να υποδέχθηκε την Κοινή Υπουργική Απόφαση θετικά περιμένουμε να μας ενημερώσει.
Η ΚΥΑ έρχεται να νομιμοποιήσει την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων κάθετα  προς το ρεύμα κυκλοφορίας – απευθυνόμενων στους οδηγούς. Στο άρθρο  όταν θέτει σαν προϋπόθεση για την απαγόρευση τοποθέτησης κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στα στέγαστρα των στάσεων «το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για τα επιβατηγά οχήματα να είναι ανώτερο των 70 χλμ/ώρα».
Επιτρέπεται δηλαδή η τοποθέτηση τους όχι μόνο στους περισσότερους δρόμους της πόλης που το όριο είναι 50km, αλλά ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όπως η Λεωφόρος Κηφισίας (όριο 70 km) η   ακόμα και το μεγαλύτερο μέρος της Λ. Συγγρού (όριο 70km).
Η υπαίθρια διαφήμιση που απευθύνεται στον οδηγό είναι παγκόσμια από τα κύρια αίτια απόσπασης της προσοχής, εκτροπής των οχημάτων και πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων. Ένα όχημα που κινείται με 70 km/h σημαίνει πως διανύει 19.44 μέτρα σ ένα δευτερόλεπτο. Το να θέτεις ένα τέτοιο όριο σαν καθοριστικό για την τοποθέτηση μηχανισμών απόσπασης προσοχής είναι εγκληματικό ακόμα κι αν υποθέσουμε πως η Ελλάδα είναι μια χώρα που οι οδηγοί σέβονται τα όρια ταχύτητας (μακράν πρώτη αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων οδηγών είναι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας). Το να τρέχεις σ ένα δρόμο με 70km/h και να κοιτάξεις μια διαφήμιση για ένα μόνο δευτερόλεπτο σημαίνει ότι θα διανύσεις 20 μέτρα χωρίς να βλέπεις μπροστά σου. Και ότι ήθελε προκύψει. Αυτά για 1 μόνο δευτερόλεπτο, που ποτέ δεν είναι ένα.
Τα απόγευμα της Δευτέρας 15 Ιουνίου 2020, στο Σύνταγμα, στην οδό Φιλελλήνων λεωφορείο που κινούνταν με μικρή ταχύτητα έπεσε πάνω σε στάση στην οποία περίμενε αρκετός κόσμος με αποτέλεσμα, ευτυχώς μόνο τον ελαφρύ τραυματισμό μιας γυναίκας. «Συμπτωματικά», στη στάση υπήρχε παράνομη (κάθετη στο οδόστρωμα)  διαφημιστική πινακίδα…
Η γενίκευση των κάθετων διαφημιστικών πινακίδων στις στάσεις και η άρνηση θεώρησης τους ως παραγόντων κινδύνου απόσπασης της προσοχής με βάση την νέα ΚΥΑ θα προκαλέσει νέο κύκλο τροχαίων συγκρούσεων «χωρίς υπεύθυνους» στο οδικό δίκτυο.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξαναζήσουμε το αιματηρό παρελθόν της υπαίθριας διαφήμισης με τα δεκάδες θύματα και την θεσμοποιημένη διαπλοκή. Είναι απορίας άξιο, αλλά τόσο συνηθισμένο σ αυτή τη χώρα, παραμονές (υποτιθέμενης) εξαγγελίας νέου ΚΟΚ, σοβαρότατα θέματα της αρμοδιότητος του να «λύνονται» στο πόδι από «συναρμόδιους».
Στο όνομα των θυμάτων που προκάλεσαν οι παρανομίες και οι αυθαιρεσίες της υπαίθριας διαφήμισης, Γιάννη Σταυρουλάκη, Αποστόλη Καραλή, Αποστόλη Μολυβιάτη, Μιχάλη Βατράνη, Αντώνη Κυριακόπουλου, Γιάννη Παπαρήγα, Δημήτρη Τσιώκου, που οι οικογένειες τους συμμετέχουν στο σύλλογο μας, και τόσων άλλων, ζητάμε την άμεση ανάκληση της προκλητικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα λειτουργήσει αντικειμενικά σαν ηθικός αυτουργός σε νέα εγκλήματα.
Είναι προκλητικό για την κοινωνία και απόλυτα προσβλητικό για τις οικογένειες των θυμάτων να ευνοούνται με αυτό το σκανδαλώδη τρόπο διάδοχα σχήματα εταιρειών που εμπλέκονται στους φόνους των περισσοτέρων από τα θύματα που αναφέραμε ονομαστικά.
Ζητάμε την πλήρη απαγόρευση κάθε κάθετης προς το ρεύμα κυκλοφορίας διαφήμισης ανεξάρτητα από τα όρια ταχύτητας του δρόμου όπως έχει ήδη κατοχυρωθεί ήδη με την απόφαση 909/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας που βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση της Βιέννης





Η υπάρχουσα σήμερα νομοθεσία και οι αποφάσεις των Ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας είναι απόλυτα καθαρές και επαρκείς σε σχέση με το θέμα.
Είναι προφανές ότι διαφωνούμε κάθετα σε σχέση με την νομιμοποίηση μέσω της ΚΥΑ της τοποθέτησης γιγαντιαίων διαφημιστικών πλαισίων (τύπου PISA διαστάσεων 3Χ4 μέτρα- ύψος 5,5 μέτρα! ή ρακέτας) στους πεζόδρομους και στις πλατείες. Δεν είναι τυχαίο οτι ομόφωνα χαρακτηρίστηκαν από τα ΜΜΕ ως «εκτρώματα ή τέρατα».
Οι λιγοστοί, μικρού μεγέθους δημόσιοι χώροι που υπάρχουν στις ελληνικές πόλεις δεν μπορούν να μεταβληθούν σε διαφημιστικό τσίρκο πλήρες τραπεζοκαθισμάτων, που απευθύνεται σ ένα διαρκώς φτωχοποιούμενο πληθυσμό, με κίνδυνο εκτός των άλλων να πέσει καμιά απ αυτές τις θηριώδεις κατασκευές στα κεφάλι του. Η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου και η αισθητική ρύπανση είναι μια ακραία αντικοινωνική δραστηριότητα. Σε μια πόλη, σε μια κοινωνία που ασφυκτιά από την ατμοσφαιρική ρύπανση το θόρυβο και την ασκήμια, το να φυτεύεις γιγαντιαίες πινακίδες αντί για δένδρα είναι ξεκάθαρα δηλωτικό των προθέσεων σου.
Από τις 28 Μαΐου 2020 ο SOS Τροχαία Εγκλήματα κατήγγειλε δημόσια (ΕΔΩ) τη χρησιμοποίηση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης εκ μέρους της κυβέρνησης στην αντί- COVID 19 ενημέρωση. Σήμερα η κυβέρνηση  έχει δημοσιοποιήσει τα ποσά που διατέθηκαν σε διάφορους αποδέκτες γι αυτή την καμπάνια. Τα ποσά με αποδέκτες δύο εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης ξεπερνούν κάθε άλλο μέσο. Την στιγμή που η τηλεόραση της ΕΡΤ και για τα τέσσερα κανάλια της, πανελλαδικής εμβέλειας, με εκατοντάδες ώρες εκπομπών, με εκατοντάδες συνδέσεις με επιστήμονες απ όλα τα μέρη της Γής, επιχορηγήθηκε συνολικά με 270.000 ευρώ  μόνο η εταιρεία υπαίθρια διαφήμισης POLITIS με δραστηριότητα μόνο στην Αττική επιχορηγήθηκε συνολικά με 245.000 ευρώ για αφίσες στα στέγαστρα των στάσεων. Κανένα τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο με εμβέλεια το Λεκανοπέδιο δεν επιχορηγήθηκε ούτε με τα μισά αυτού του ποσού, ούτε καμία πανελλαδικής εμβέλειας εφημερίδα..
Φαίνεται πως με τη βοήθεια του κράτους η υπαίθρια διαφήμιση ξαναβρίσκει το δρόμο της και η διαφημιστική πίτα ξανάρχισε να μεγαλώνει. Παραθέτουμε ενδεικτικό πίνακα:









Διαβάζοντας τη λίστα των επιχορηγουμένων φορέων μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί η νέα ΚΥΑ ήταν τόσο απαραίτητη και επείγουσα.
Αλλά δεν υπάρχει μόνο αυτή η λίστα.
Υπάρχει και η λίστα των θυμάτων. Που δεν μας επιτρέπει να δεχτούμε καμιά οπισθοδρόμηση.
Κανένα άλλο θύμα της «νομιμοποιημένης» παράνομης διαφήμισης.
Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 46526
  • Πόλεις για τους ανθρώπους, όχι για τα αυτοκίνητα και τις διαφημίσεις.
  26 Ιουλίου 2020
                                       Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ
 Υ.Γ. Η σοβαρότητα του θέματος απαιτεί μια δημόσια τοποθέτηση από τους:
 1. Π. Πικραμένο αντιπρόεδρο της κυβέρνησης που, ως δικαστής, μέλος του Σ.τ.Ε. υπερασπίστηκε πάντα τη σύμβαση της Βιέννης. Ως πολιτικός απέκτησε διαμετρικά αντίθετη γνώμη;
2. Δ. Παπαστεργίου, πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δήμαρχο Τρικκαίων, αυτός είναι ο δρόμος για ανθρώπινες πόλεις;
3.Κ. Μπακογιάννη, Δήμαρχο Αθηναίων, αυτό είναι το όραμα των πεζοδρομήσεων; Μεγάλος περίπατος με Μεγάλες πινακίδες;
4.Γ. Πατούλη, Περιφερειάρχη Αττικής, που γνωρίζει το θέμα και τις τραγικές του επιπτώσεις και που από την περίοδο που ήταν Δήμαρχος Αμαρουσίου τάσσεται σταθερά ενάντια στην παράνομη υπαίθρια διαφήμιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: