29 Σεπ 2020

Η Ρόδος παλεύει για την οδική ασφάλεια

«Όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί!» λένε οι άνθρωποι της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου που στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2020 πραγματοποίησαν μια σειρά δράσεις, σε μια προσπάθεια να κάνουν τους δρόμους του νησιού τους πιο ασφαλείς, αλλά και να ευαισθητοποιήσουν οδηγούς και πεζούς ώστε να μειώσουν την αρνητική επίδραση του ανθρώπινου παράγοντα στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Παραθέτουμε, λοιπόν, χωρίς άλλα σχόλια την ανακοίνωση που λάβαμε από την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, η οποία με τη δράση της μπορεί να υπερηφανεύεται και για μία πρωτιά – την τοποθέτηση θερμοπλαστικών συμβόλων στο οδόστρωμα:

«Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας που για το 2020 ορίστηκε (16 -22 Σεπτεμβρίου), το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αστυνόμευσης Δρόμων (ROADPOL) και η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, ένωσαν και φέτος τις δυνάμεις τους, υλοποιώντας δράσεις «Για μια πόλη ανθρώπινη» με ασφαλείς ημέρες με μήνυμα «Μείνε ζωντανός και Σώσε ζωές».

Οι δράσεις και οι συναντήσεις με φορείς της πόλης μας, αφορούσαν θέματα οδικής ασφάλειας, προγραμματισμό παρεμβάσεων και αποσκοπούσαν στην ευαισθητοποίηση των οδηγών και των πεζών για έναν ασφαλή τρόπο μετακίνησης τηρώντας τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. Όταν οι κανόνες ασφαλείας δεν τηρούνται, οι χρήστες θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Οι δράσεις, κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας

  1. Θέατρο δρόμου στην πλατεία Κύπρου με την συμμέτοχη μελών μεταφέροντας μηνύματα που είναι και η πρώτη αιτία θανάτων και τραυματισμών οδικής κυκλοφορίας. Μοιράστηκε σε 170 οδηγούς το νέο βιβλιαράκι «ΠΡΙΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ: ΘΥΜΗΣΟΥ». Με την ευγενική χορηγία της ΣΥ.ΦΑ.Κ και την υποστήριξη της Ελληνικής Αστυνομίας.
  2. Σχεδιάστηκε:
    • Διάβαση πεζών στο 18ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου
    • Διάβαση πεζών στο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής-Πάροδος Ικάρων
  3. Τοποθετήθηκαν Θερμοπλαστικά Σύμβολα (PREMARK) στο οδόστρωμα (Πινακίδες Αναγγελίας Κινδύνου Κ-16. Κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης παιδιών, μείωσης ταχύτητας:
    • Στο 2ο Γυμνάσιο πόλεως Ρόδου επί της οδού Ρόδου-Λίνδου, διπλής κατεύθυνσης,
    • Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου και Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής επί της Επαρχιακής οδού
    • Στο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής επί της Επαρχιακής οδού Κρεμαστής- Παστίδας διπλής κατεύθυνσης-Πάροδος Ικάρων.

Η Ρόδος είναι η πρώτη πόλη στην χώρα μας, που τοποθετεί επί του οδοστρώματος τις ως άνω πινακίδες με το υλικό PREMARK. Τα Θερμοπλαστικά Σύμβολα (PREMARK) αγοράστηκαν από την Δανία με χρήματα που συγκεντρώθηκαν από τη δράση του «Δέντρο της Αγάπης» 2019.

«Όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί!», θα μπορούσε να είναι το κεντρικό μήνυμα των δράσεων και των παρεμβάσεών της ΕΥΘΥΤΑ.

Ο πυρήνας, των δράσεων της ΕΥΘΥΤΑ, είναι και ο ουσιαστικός λόγος της ύπαρξής της. Είναι να διαδώσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους αποδέκτες, τα βασικά και ζωτικά μηνύματα σχετικά με την απαραίτητη προσοχή είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί για να είμαστε όλοι ασφαλείς. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, έχει ζωτική σημασία οι οδηγοί και οι πεζοί να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να δίνουν την απαραίτητη προσοχή και να μην αδιαφορούν.

Θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστούμε από καρδιάς, όσους μας βοήθησαν και μας εμπιστεύτηκαν για να υλοποιήσουμε τις δράσεις τους: Χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Ν.Αιγαίου Χρήστο Ευστρατίου, Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Ρόδου Αθηνόδωρο Κωνσταντίνου, Αστυνομικό Διευθυντή Δωδεκανήσου Μιχάλη. Καλυωράκη, Διοικητή Τμήματος Τροχαίας Ρόδου Γιώργο Στέργου, Διοικητή Αστυνομικού Τμήματος Ιαλυσού Χατζόπουλο Ελευθέριο, τους Τροχονόμους: Κώστα Κωνσταντινίδη, Σπύρο Μίχο, Χρήστο Μπότογλου, Κυριάκο Τσακαλιό για 5 ώρες επί 4 ημέρες από τις 6 το πρωί ρύθμιζαν την κυκλοφορία, την Εταιρία Ergonis Constuctions Θωμά Μουτσόπουλο, την Α.Ε ΑΡΧΩΝ ΣΑΜΑΡΤΖΗ και Κατερίνα Σαμαρτζή (τοποθέτηση των Θερμοπλαστικών Συμβόλων Κ-16), τα Μ.Μ.Ε και τα Κοινωνικά Δίκτυα Ρόδου.»

Νίκος Λουπάκης

Αναδημοσίευση:www.stotimoni.gr

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Δράσεις στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2020

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας  που για το 2020 ορίστηκε η 16η -22η Σεπτεμβρίου, το  Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αστυνόμευσης Δρόμων (ROADPOL) και η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, ένωσαν και φέτος τις δυνάμεις τους, υλοποιώντας  δράσεις «Για μια πόλη ανθρώπινη» με ασφαλείς ημέρες με μήνυμα  «Μείνε ζωντανός και Σώσε ζωές».  

Οι δράσεις και οι συναντήσεις με φορείς της πόλης μας, αφορούσαν θέματα οδικής ασφάλειας, προγραμματισμό παρεμβάσεων  και   αποσκοπούσαν  στην ευαισθητοποίηση των οδηγών και των πεζών για έναν ασφαλή τρόπο  μετακίνησης τηρώντας  τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.  Όταν οι κανόνες ασφαλείας δεν τηρούνται, οι χρήστες θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες  του οδικού δικτύου.

 

 Οι δράσεις, κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας

1.      Θέατρο δρόμου στην πλατεία Κύπρου με την συμμέτοχη μελών μεταφέροντας μηνύματα που είναι και η πρώτη αιτία θανάτων και τραυματισμών οδικής κυκλοφορίας. Μοιράστηκε σε 170  οδηγούς το νέο βιβλιαράκι  «ΠΡΙΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ: ΘΥΜΗΣΟΥ». 

Με την ευγενική χορηγία της ΣΥ.ΦΑ.Κ και την υποστήριξη  της Ελληνικής Αστυνομίας.

 


 


 

 

2. Σχεδιάστηκε

  •   Διάβαση πεζών στο 18ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου
  •   Διάβαση πεζών στο  Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής-Πάροδος Ικάρων

1.      Τοποθετήθηκαν:

  • Θερμοπλαστικά Σύμβολα (PREMARK) στο οδόστρωμα (Πινακίδες Αναγγελίας Κινδύνου Κ-16. Κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης παιδιών, μείωσης ταχύτητας.
  •  Στο 2ο Γυμνάσιο πόλεως Ρόδου επί της οδού Ρόδου-Λίνδου, διπλής κατεύθυνσης,
  • Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου και Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής  επί της Επαρχιακής οδού 
  • Στο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής επί της Επαρχιακής οδού Κρεμαστής- Παστίδας  διπλής κατεύθυνσης-Πάροδος Ικάρων.

 

Η Ρόδος είναι η πρώτη πόλη στην χώρα μας, που τοποθετεί επί του οδοστρώματος τις ως άνω πινακίδες με το υλικό PREMARK.

 Τα Θερμοπλαστικά Σύμβολα (PREMARK) αγοράστηκαν από την Δανία με χρήματα που συγκεντρώθηκαν από τη δράση του «Δέντρο της Αγάπης» 2019.

Είναι πλέον θεσμός για τη Ρόδο και στηρίζετε από όλους σας για χρόνια.

Σας ευχαριστούμε..θα συνεχίσουμε!

 «Όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί!», θα μπορούσε να είναι το κεντρικό μήνυμα των δράσεων και των παρεμβάσεών της  ΕΥΘΥΤΑ.

Ο πυρήνας, των δράσεων της ΕΥΘΥΤΑ, είναι και  ο ουσιαστικός λόγος της ύπαρξής της. Είναι να διαδώσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους αποδέκτες, τα βασικά και ζωτικά μηνύματα σχετικά με την απαραίτητη προσοχή είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί για να είμαστε όλοι ασφαλείς.  Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, έχει ζωτική σημασία οι οδηγοί και οι πεζοί  να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να δίνουν την απαραίτητη προσοχή και να μην αδιαφορούν.

Θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστούμε από καρδιάς,  όσους μας βοήθησαν και μας εμπιστεύτηκαν για να υλοποιήσουμε τις δράσεις.

Χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Ν.Αιγαίου κ Χρήστο. Ευστρατίου

Αντιδήμαρχο Τεχνικών  Υπηρεσιών  Δήμου Ρόδου κ Αθηνόδωρο . Κωνσταντίνου

Αστυνομικό Διευθυντή Δωδεκανήσου κ. Μιχάλη. Καλυωράκη

Διοικητή Τμήματος Τροχαίας  Ρόδου κ. Γιώργο Στέργου

Διοικητή  Αστυνομικού Τμήματος Ιαλυσού κ Χατζόπουλο Ελευθέριο

Τροχονόμους: Κώστα Κωνσταντινίδη, Σπύρο Μίχο,  Χρήστο Μπότογλου,  Κυριάκο Τσακαλιό  για 5 ώρες  επί  4 ημέρες  από τις 6 το πρωί  ρύθμιζαν την κυκλοφορία.

Την Εταιρία Ergonis Constuctions Θωμά Μητσόπουλο

Την Α.Ε  ΑΡΧΩΝ  ΣΑΜΑΡΤΖΗ και Κατερίνα Σαμαρτζή (τοποθέτηση των Θερμοπλαστικών  Συμβόλων Κ-16) 

 Τα  Μ.Μ.Ε και τα Κοινωνικά Δίκτυα  Ρόδου.

 















«Όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί!» Εμείς συνεχίζουμε με όραμα: Μηδέν Θανατηφόρα στην πόλη μας

 

Μεγάλος περίπατος ή μεγάλη απάτη;

Πριν από τρεις μήνες η διοίκηση, επικαλούμενη το ενδιαφέρον της να μας σώσει από τις χιλιάδες θανάτους που υποτίθεται ότι προκαλεί ο κορονοιός, αντί να αυξήσει τα δρομολόγια,  ανακοίνωσε ευνοϊκές για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες ρυθμίσεις και συνέστησε τη χρήση τους.

- Αθήνα 2020: Οθόνη μέσα σε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που προτρέπει τους πολίτες να ΜΗ χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αντιθέτως, την ίδια εποχή στην υπόλοιπη Ευρώπη συνιστούσαν τα ήπια μέσα μετακίνησης [1]  (περπάτημα και ποδήλατα) και τους έδιναν περισσότερο χώρο. Υποκρινόμενη οτι μιμείται αυτή την πολιτική, διάλεξε το σημείο της πόλης με τα λιγότερα συγκριτικά προβλήματα, και υποσχέθηκε ότι θα πάρει χώρο από τα ΙΧ  αυτοκίνητα για να ευνοήσει το περπάτημα και την ποδηλασία, ονομάζοντάς το μάλιστα με τον εντυπωσιακό τίτλο «μεγάλος περίπατος».

Σήμερα μπορούμε να δούμε σε τι ακριβώς συνίσταται αυτός. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν ποδηλατόδρομο, που, όπως η πλειονότητα των ελάχιστων (συγκριτικά με άλλες ανεπτυγμένες πολιτιστικά χώρες) ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, οδηγεί από το πουθενά στο πουθενά, και κάποιοι χώροι δίπλα από δρόμους με θόρυβο και καυσαέρια που ακόμα πιο λίγοι χρησιμοποιούν. Ο χώρος για την κατασκευή τους δεν προήλθε από τη μείωση της κίνησης των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών, αλλά κυρίως από την κατάργηση κάποιων λεωφορειολωρίδων, από τις λίγες μάλιστα που λειτουργούσαν κάπως (επειδή ήταν αντιρροής και δεν είχαν δίπλα τους άλλες λωρίδες κυκλοφορίας, ώστε να τους παραβιάζουν τα ΙΧ). Τα λεωφορεία για Πατήσια, Κυψέλη, Γαλάτσι, Αμπελόκηπους κλπ ακολουθούν τώρα πορεία μέσω οδού 3ης Σεπτεμβρίου καθυστερώντας περισσότερο και τα λεωφορεία προς την παραλία και την οδό Βουλιαγμένης κάνουν κύκλο μέσω οδού Ακαδημίας. Έτσι ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο τα ΙΧ αυτοκίνητα σε σχέση με μέσα συλλογικής μεταφοράς, που είναι τα μόνα που θα μπορούσαν να εκτοπίσουν την κυριαρχία των πρώτων. Φυσικά το ότι ο ποδηλατόδρομος που δημιουργήθηκε έχει ελάχιστη κίνηση υποκρίνονται ότι δεν θα μπορούσε να προβλεφθεί και οι αιτίες για αυτό δεν φαίνεται να απασχολούν σοβαρά κανένα, περιμένοντας ίσως να ξεχαστεί το πράγμα. Η κατάσταση στο υπόλοιπο 99,9% της πόλης παραμένει για περπάτημα και ποδηλασία το ίδιο εχθρική, ή μάλλον ακόμα εχθρικότερη λόγω της αύξησης στη χρήση των αυτοκινήτων και των μηχανών, ενώ η εδώ και χρόνια συντελούμενη εμπορευματοποίηση, γκαραζοποίηση, καταστροφή ή κακοποίηση των υπόλοιπων πεζοδρομίων συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης με το τι γίνεται αλλού, διαβάζουμε λ.χ. ότι στην Ουτρέχτη ένας αυτοκινητόδρομος που είχε κατασκευαστεί πάνω από ένα κανάλι ξηλώθηκε για να ξαναγίνει ποτάμι [2]. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και στη Σεούλ στην Κορέας[3] και ενισχύθηκαν τα μέσα συλλογικής μεταφοράς ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στις μετακινήσεις.
Εδώ όχι μόνο τα ποτάμια της Αθήνας έχουν γίνει αυτοκινητόδρομοι που καθημερινά ταλαιπωρούν τον κόσμο και εμποδίζουν τις μετακινήσεις[4], αλλά προετοιμάζονται και νέοι ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η υπανάπτυξη του αυτοκινήτου. Και φυσικά να αυξάνονται ακόμα περισσότερο τα «ατυχήματα», δηλαδή οι προδιαγεγραμμένοι θάνατοι (γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι θα συμβούν – αβέβαιο είναι μόνο το ποια θα είναι τα θύματα). Στην Ελλάδα η μόνη αιτία για την οποία δεν επιτρέπεται να πεθάνει κανείς είναι αυτός ο «φονικός και ύπουλος ιός». Για να μην πεθάνει κανείς από αυτόν οι «δημοκράτες» που μας κυβερνούν έχουν αναστείλεί το Σύνταγμα, έχουν βάλει στο γύψο ακόμα και τις στοιχειωδέστερες ελευθερίες και επιβάλλουν παντού μάσκες– για να μην πεθάνει κανείς από τροχαίο όμως, ούτε ένα πεζοδρόμιο για να μπορεί κανείς να προφυλαχτεί δεν επιβάλλεται.

Απρόσκοπτη εξακολουθεί και η εκστρατεία εξαπάτησης, παραπλάνησης και κατατρομοκράτησης των πολιτών στο θέμα του κορονοιού από τους αρνητές του Συντάγματος και της δημοκρατίας. Έχει γίνει πλέον γνωστό ότι οι θάνατοι που μετράνε δεν είναι από κορονοιό, αλλά με κορονοιό [5], ίσως μάλιστα και μετά από τον κορονοιό[6]. Με βάση αυτό, αν αυτός εδώ [7] πεθάνει τελικά, δεν πρόκειται να καταγραφεί ως θύμα τροχαίου, αλλά ως νεκρός από κορονοιό. Παρόλη την τεχνητή διόγκωση αυτή των θυμάτων του κορονοιού όμως, και την προσπάθεια μείωσης του αριθμού και της σημασίας των τροχαίων θανάτων, αυτοί οι τελευταίοι εξακολουθούν πεισματικά να είναι περισσότεροι από τους πρώτους.
                                                                           Kωνσταντινος Τσουρλάκης

 

 

  

- Εδώ υπήρχε ένας λεωφορειόδρομος που διευκόλυνε πολλούς. Σήμερα ο
χώρος ουσιαστικά δεν χρησιμοποιείται. Σε κάποιους φαίνεται περίεργο
που δεν βρέθηκε κανείς να εκτιμήσει τις γλάστρες δίπλα από το θόρυβο,
το καυσαέριο και τα κάγκελα που συμπληρώνουν το σκηνικό, και τα
παγκάκια είναι άδεια.

Links:
[1]
https://www.politico.eu/article/life-after-covid-europeans-want-to-keep-their-cities-car-free/
[2]
https://m.lifo.gr/now/world/296077/h-oytrexti-apokathista-istoriko-kanali-eixe-kleisei-gia-na-ginei-aytokinitodromos
[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Cheonggyecheon
[4] https://www.newsbeast.gr/tag/kifisos
[5] http://www.mediafire.com/file/vc8s2tih7c7xnrh/tsiodras-mecovid.mp4/file
[6]
https://m.lifo.gr/now/world/292791/i-vretania-meiose-kata-5-000-toys-thanatoys-apo-koronoio-yiothetei-nea-methodo-katametrisis
[7]
https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/6552888/thyma-trochaioy-vrethike-thetikos-ston-koronoio-se-karantina-diasostes-kai-astynomikoi