31 Δεκ 2022

Εκτός από το αλκοόλ τροχαία ατυχήματα προκαλεί και η κούραση

Στην Ευρώπη, τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν οι κυριότερες εξωγενείς αιτίες θανάτου στις ηλικίες 15-25-ετών, οφείλονται δε σε διάσπαση προσοχής από τη μουσική, τους επιβάτες ή τα κινητά τηλέφωνα, καθώς και στη  χρήση αλκοόλ ή/και ναρκωτικών ουσιών που συχνά φέρνει η έντονη κοινωνική δραστηριότητα αυτής της ηλικίας. Ενώ η κούραση παίζει και αυτή το δικό της ρόλο, που έχει όμως υποτιμηθεί. Η Ford Fund επιστρατεύει gamers από την Ευρώπη για να βοηθήσει τους νέους να κατανοήσουν καλύτερα τους κινδύνους της οδήγησης σε κατάσταση μέθης, hangover ή κόπωσης.

Η Ford Fund, ο φιλανθρωπικός βραχίονας της εταιρείας, και η GlobalGiving, o διεθνής συνεργάτης της σε θέματα χορηγιών, δούλεψαν μαζί με ανεξάρτητους gamers από την esports ομάδα Team Fordzilla της Ford. Οι οδηγοί πρωταγωνιστούν σε ένα νέο βίντεο για την προώθηση του προγράμματος Driving Skills for Life (DSFL) της Ford Fund, στα πλαίσια του οποίου δοκιμάζουν τρεις ειδικές στολές που είναι σχεδιασμένες για να αναπαράγουν τις συνέπειες της μέθης και της υπνηλίας, ώστε να διαπιστώνουν εκ του ασφαλούς το πόσο άσχημα επηρεάζεται η οδήγησή τους.

Χρησιμοποιώντας μειωμένη όραση, βαράκια και ηχητικά εφέ, οι στολές αναπαράγουν τον τρόπο με τον οποίο θα επηρεαζόταν ένα άτομο όταν είναι μεθυσμένο, κουρασμένο ή υπό την επήρεια hangover. Έχοντας οδηγήσει πρώτα ένα «νηφάλιο» γύρο, κάθε οδηγός χρησιμοποιεί στη συνέχεια μία από τις στολές πραγματοποιώντας τον ίδιο γύρο, υπό την επήρεια όμως των προβλημάτων των παραπάνω καταστάσεων, έχοντας να αντιμετωπίσει αισθητές συνέπειες.

Η στιγμιαία τύφλωση που προσομοιώνει η στολή υπνηλίας είχε ως αποτέλεσμα πολυάριθμες συγκρούσεις. Η διπλωπία της στολής μέθης είχε ως αποτέλεσμα την επικίνδυνη οδήγηση, ενώ η στολή hangover προκάλεσε αλλοπρόσαλλη οδήγηση που κατέληξε σε μία θεαματική σύγκρουση, η οποία ενδέχεται να ήταν μοιραία σε πραγματικές συνθήκες.

Η Ford Fund χρησιμοποιεί αυτές τις στολές για αρκετά χρόνια για να αναδεικνύει με απτό τρόπο τις επιπτώσεις διαφορετικών αδυναμιών – και θα συνεχίσει να τις χρησιμοποιεί για να βοηθήσει στην εκπαίδευση νεότερων οδηγών στο πλαίσιο του προγράμματος DSFL. Στην Ευρώπη, τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν οι κυριότερες εξωγενείς αιτίες θανάτου στις ηλικίες 15-25-ετών 1 εν μέρει λόγω περισπασμών από τη μουσική, τους επιβάτες ή τα κινητά τηλέφωνα, καθώς και λόγω της αυξημένης χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών που συχνά φέρνει η έντονη κοινωνική δραστηριότητα αυτής της ηλικίας.

Οι συμμετέχοντες σε εκδηλώσεις του DSFL στην Ευρώπη φέτος θα έχουν και πάλι την ευκαιρία να βιώσουν οι ίδιοι τις στολές, μαζί με πρακτική και θεωρητική εκπαίδευση από επαγγελματίες εκπαιδευτές για το πώς να οδηγούν με μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους της Ευρώπης. Οι στολές διατίθενται επίσης για χρήση από τα μέσα ενημέρωσης.

Using visual impairment, weights and sound effects the suits imitate how a person would be impacted when drunk, hungover or tired.

Τί είναι το DSFL;

Το Driving Skills for Life είναι ένα πρόγραμμα για την προώθηση της πιο ασφαλούς οδήγησης μεταξύ των οδηγών νεαρής ηλικίας που λανσαρίστηκε από την Ford Fund, το φιλανθρωπικό βραχίονα της εταιρείας, στις ΗΠΑ το 2003.

Ήρθε στην Ευρώπη το 2013 και από τότε έχει πραγματοποιήσει εκπαιδευτικές εκδηλώσεις σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, προσφέροντας επαγγελματική εκπαίδευση σε περισσότερους από 45.000 νεαρούς οδηγούς. Οι τομείς που καλύπτει περιλαμβάνουν βασικούς παράγοντες κινδύνου όπως η ταχύτητα και η διαχείριση χώρου, η απόσπαση προσοχής, ο χειρισμός του οχήματος, η αναγνώριση κινδύνου και οι αρνητικές επιπτώσεις της οδήγησης υπό την επήρεια ουσιών.

Πιο πρόσφατα, συνεργάστηκε με την SPIN, μία εταιρεία μικροκινητικότητας, για να αναδείξει ζητήματα ασφάλειας σχετικά με τα e‑Scooters και ανησυχίες που αφορούν την κοινοχρησία των δρόμων. Η εκπαίδευση έχει επίσης εξελιχθεί, ώστε να ενσωματώσει εκπαίδευση για πρώτη φορά γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα, παρέχοντας σε νεαρούς οδηγούς την ευκαιρία να ενημερωθούν για θέματα που πρέπει να προσέχουν όπως η στιγμιαία επιτάχυνση, η επιβράδυνση και ο θόρυβος.

Using visual impairment, weights and sound effects the suits imitate how a person would be impacted when drunk, hungover or tired.

Οι στολές προσομοίωσης της Ford

Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford χρησιμοποιούν στολές για να προσομοιώνουν την κατάσταση των εγκύων γυναικών σε προχωρημένο στάδιο κύησης καθώς και ηλικιωμένους, θέλοντας να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα που κατασκευάζουν είναι χρηστικά και άνετα για όλους. Οι στολές προσομοίωσης οδήγησης σε κατάσταση υπνηλίας, hangover και μέθης είναι εμπνευσμένες από αυτές, αλλά έχουν εξελιχθεί με το Meyer-Henschel Institute αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

  • Hangover Suit: Η κόπωση, η ζαλάδα, ο πονοκέφαλος και η δυσκολία συγκέντρωσης μπορεί να καταστήσουν την οδήγηση σε κατάσταση hangover εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο κατανάλωσης. Αυτή η στολή χρησιμοποιεί βαράκια, ένα ειδικό γιλέκο, καπέλο, γυαλιά και ακουστικά για την προσομοίωση των συμπτωμάτων
  • Drink Driving Suit: Περίπου το ένα τέταρτο όλων των τροχαίων θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ευρώπη σχετίζονται με το αλκοόλ, ωστόσο πάνω από το ένα τρίτο των ατόμων νεαρής ηλικίας παραδέχονται ότι έχουν αναλάβει τα ηνία της οδήγησης από έναν οδηγό που βρίσκεται υπό την επήρειά του. Η στολή καθιστά κάποιες απλές δραστηριότητες, όπως περπάτημα σε ευθεία γραμμή, πολύ πιο δύσκολες
  • Sleep Suit: Η κόπωση είναι σημαντικός παράγοντας σε 1 στα 5 τροχαία ατυχήματα. Το να παραμένει κανείς ξύπνιος για διάστημα μεγαλύτερο των 18 ωρών μπορεί ακόμα και να μειώσει τις ικανότητές του σε βαθμό αντίστοιχο με εκείνο της υπέρβασης του ορίου κατανάλωσης αλκοόλ στην οδήγηση σε μερικές χώρες. Βαράκια και μοναδικά γυαλιά που προσομοιώνουν μικρο-ύπνους βοηθούν να αναπαραχθούν οι επιπτώσεις της κόπωσης

Σχόλια

«Τα τροχαία ατυχήματα είναι η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανάτου νεαρών ατόμων και η οδήγηση σε κατάσταση αδυναμίας είναι σημαντικό μέρος αυτού. Το πρόγραμμα Ford DSFL στόχο έχει να βρει τρόπους για μεταφέρει το μήνυμα της ασφαλέστερης οδήγησης σε αυτούς τους νέους ανθρώπους και με την Team Fordzilla έχουμε την τύχη να έχουμε στη διάθεσή μας ένα ακόμα μέσο για να τους προσεγγίσουμε με ελκυστικό τρόπο.»

Debbie Chennells, Ford Fund manager, Ford Ευρώπης

https://www.youtube.com/watch?v=-XxnuYlUR5U&t=27s 

Πηγή: https://stotimoni.gr/  Νίκος Λουπάκης

 

Τέλη κυκλοφορίας: Πότε λήγει η προθεσμία πληρωμής

Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας έως και τις 28 Φεβρουαρίου 2023.

 

Σε δήλωσή του, ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος ανέφερε σχετικά: «Σε συνέχεια σειράς παρεμβάσεων της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με γνώμονα τη διευκόλυνση των Ελλήνων φορολογούμενων, προχωράμε σε δίμηνη παράταση για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του 2023 και για τη θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, ώστε να έχουν όλοι τη δυνατότητα να εκπληρώσουν αυτή την υποχρέωση».

Τα ποσά και οι τρόποι πληρωμής

Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να πληρώσουν με τους εξής τρόπους:

  • μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.
  • μέσω Web banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη εφαρμογή από την τράπεζά τους. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».
  • στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

Μπείτε στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ από εδώ.

Bήμα - βήμα πώς θα εκτυπώσετε τα τέλη κυκλοφορίας: Η εκτύπωση των φετινών τελών κυκλοφορίας μπορεί να πραγματοποιηθεί με δύο τρόπους.

Ο πρώτος είναι κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISNET. Θα πρέπει να έχετε στη διάθεση σας τους κωδικούς του Taxisnet, τον ΑΦΜ καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι:

  • Μπαίνετε στην εφαρμογή MyCar της ΑΑΔΕ.
  • Πατάτε την επιλογή «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».
  • Εισάγετε τους κωδικούς του Taxisnet και πατάτε ΣΥΝΔΕΣΗ.
  • Πατάτε «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων».
  • Επιλέγετε το «Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων».
  • Επιβεβαιώνετε ότι ο ΑΦΜ και το έτος (2023) που εμφανίζονται είναι τα σωστά και στη συνέχεια εισάγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
  • Πατάτε πάνω στο «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας» προκειμένου να σώσετε το αρχείο στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή, όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.

Ο δεύτερος τρόπος είναι με την εκτύπωση των ειδοποιητηρίων χωρίς τη χρήση των κωδικών TAXISNET. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται ο προσωπικός σας ΑΦΜ και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος.

Συγκεκριμένα:

  • μπαίνετε στο site της ΑΑΔΕ.
  • πατάτε το κουμπί «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».
  • συμπληρώνετε τον ΑΦΜ σας, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και μετά επιλέγετε την χρονιά που επιθυμείτε.
  • πατάτε το κουμπί «ΕΚΤΥΠΩΣΗ» και εμφανίζεται το ειδοποιητήριο σε νέο παράθυρο προκειμένου να το σώσετε στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.

Το πρόστιμο για όσους «ξεχάσουν» να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι ίσο με το 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα τους. Αντίθετα όσοι δεν θέλουν να πληρώσουν τέλη και να μην κινδυνεύουν από πρόστιμα, μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες τους μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ.

Τα ποσά που θα κληθεί να πληρώσει ο κάτοχος κάθε οχήματος για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023 είναι τα εξής:

Ταξινόμηση 1.11.2010 - 31.12.2020

  • 0-90 εκπομπές C02: 0
  • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
  • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
  • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
  • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
  • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
  • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
  • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
  • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

  • 0-122 κυβικά: 0
  • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
  • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
  • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
  • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
  • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
  • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
  • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
  • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

 

Ταξινόμηση έως 31.12.2000

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ

Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ

Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

 

 

 Πηγή: Έθνος

 

FEVR in Brussels on European Transport Safety Council meeting

October 18th FEVR participated in Brussels on the meeting of European Transport Safety Council (ETSC). The meeting was led by Mr. Antonio Avenoso, Director of European Transport Safety Council with presence of  Mrs. Claire Depre, Head of Road Safety Unit in European Comission.

 

The FEVR board member Katarzyna Dobrzańska-Junco presented two main topics. The first one was dedicated to #InvisibleVictims campaign which was created by FEVR member from Spain, Yolanda Domenech P(A)T. FEVR supports the initiative and campaigns for recognizing the road crash victims as victims of crime. Unfortunately, the implementation of the Directive 2021/29/EU  differs in various countries and road crash victims, victims of road violence,  are still not perceived as victims of crime. That is why P(A)T, together with FEVR take the opportunity while the directive is under debate, to strengthen the voice of road victims, focus on the road violence and guarantee that the road crash victims receive the necessary protection and rights. The second presentation concerned current activities of FEVR and cooperation with other organizations especially ETSC which included among others common conference on road safety with presence of  Mr. Antonio in. Poland and latest World Bank Report & ITF on Safe System also with support of ETSC and Mr. Avenoso, FEVR and  Malopolska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu  Drogowego as main safe system implementation entity.

The meeting was also assisted by other FEVR members, Donna Price from Ireland and Wulf  Hoffmann from Germany, strengthening this way FEVR’ voice in Europe.

We encourage everyone to join the P(A)T and FEVR campaign by advocacy signing the change.org petition on:

https://www.change.org/p/las-v%C3%ADctimas-de-tr%C3%A1fico-necesitan-la-protecci%C3%B3n-del-estatuto-de-la-v%C3%ADctima/u/30934408?fbclid=IwAR1UKBoypbTc6Tw0i6URp6N0S2PfKhkMiPrXs2hEKNEHnQechZ2LnCYZu7w

 

Κυκλοφορώ & Οπλοφορώ: Πλημμέλημα κι ο φόνος της Κατερίνας Κυροπούλου

Επαναλήφθηκε σήμερα ακόμα μια φορά η κακόγουστη φάρσα της μετατροπής μιας πρωτόδικης απόφασης σε βαθμό κακουργήματος για τροχαίο Έγκλημα σε πλημμέλημα από το Εφετείο.

Υπό την προστασία της τυφλής Δικαιοσύνης τέθηκε αυτή τη φορά ο δολοφόνος της 14χρονης Κατερίνας Κυροπούλου στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας (3 Μαρτίου 2017). Ο οδηγός που είχε κατηγορηθεί και καταδικαστεί  πρωτόδικα για διατάραξη συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος με ποινή 6,5 χρόνων, στο Εφετείο, σύμφωνα με τι παραδόσεις, είδε το κατηγορητήριο να μετατρέπεται σε βαθμό πλημμελήματος και την ποινή του να μειώνεται στα  4 χρόνια και 3 μήνες, εξαγοράσιμα προς 5 ευρώ/ημέρα.

Ο δράστης που δεν κρατήθηκε ούτε μέρα μετά το συμβάν ( ακόμα και μετά την πρωτόδικη καταδίκη του του είχε δοθεί αναστολή μέχρι το Εφετείο) έφυγε φυσικά ελεύθερος από το δικαστήριο και με την άδεια οδήγησης του (που φρόντισε να βγάλει μετά το φόνο της Κατερίνας).

Να υπενθυμίσουμε πως ο φόνος της Κατερίνας Κυροπούλου πραγματοποιήθηκε απο ανήλικο δράστη χωρίς  άδεια οδήγησης, που έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα μέσα σε κατοικημένη περιοχή, με πειραγμένο αυτοκίνητο. Χτύπησε το κορίτσι το οποίο εκτίναξε πάνω απο 25 μετρά την στιγμή που η Κατερίνα είχε περάσει τη διάβαση πεζών και ανέβαινε στο πεζοδρόμιο. Ο δράστης στη συνέχεια εγκατέλειψε το σημείο και εμφανίστηκε ο πατέρας του να παριστάνει τον οδηγό… Στη σελίδα του δράστη στα κοινωνικά δίκτυα υπήρχε ανάρτηση με το αυτοκίνητο του και το μότο: Κυκλοφορώ & Οπλοφορώ…

Όπως μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας πρόκειται για τον ορισμό του Πλημμελήματος.

Η για να το πούμε στις πραγματικές του διαστάσεις πρόκειται για την Καταδίκη της Κατερίνας (και της οικογένειας της) και την επιβράβευση του δράστη.

Δεν πρόκειται κανείς σ αυτή τη χώρα να καταδικαστεί για τροχαίο Έγκλημα.

Η «απίστευτη» εξέλιξη στην υπόθεση του φόνου της Κατερίνας Κυροπούλου αποτελεί επανάληψη της διαδρομής που ακολουθήθηκε σε μια σειρά τροχαία που συντάραξαν την Ελλάδα με αρχική απόδοση κατηγοριών σε βαθμό κακουργήματος και στη συνέχεια στην μετατροπή τους σε πλημμελήματα.

Υπενθυμίζουμε τις υποθέσεις οικογενειών του συλλόγου μας:

Φόνος και Εγκατάλειψη του 15χρονου Σόλωνα Καρυδάκη (4/12/2009): Πρωτόδικα από το ΜΟΔ Αθηνών σε εννέα χρόνια κάθειρξη για κακούργημα. Στο Εφετείο επτά χρόνια φυλάκιση για πλημμέλημα εξαγοράσιμα προς πέντε (5) ευρώ/ημέρα.

Βαριά σωματική βλάβη και εγκατάλειψη των 7χρονων διδύμων David  & Claudia Maciorowski και της μητέρας τους (12/7/2012): Ο δράστης υπαξιωματικός του Ναυτικού, χωρίς άδεια οδήγησης, χωρίς ασφάλεια, με υπερβολική ταχύτητα χτύπησε και εγκατέλειψε τα θύματα μέσα σε διάβαση πεζών. Πρωτόδικα δικάστηκε για κακούργημα απο το Ναυτοδικείο Πειραιά σε 6 χρόνια και 7 μήνες. Στο Εφετείο μετατροπή σε πλημμέλημα και ποινή με αναστολή ενώ του επεστράφη και η μηχανή!

Φόνος του 21χρονου οδηγού μοτό Αλέξανδρου Χίλδη (6/8/2015): Ο μεθυσμένος οδηγός, αστυνομικός, (αλκοόλ στο αίμα 2 ώρες μετά το συμβάν: 1,82 gr/L) που μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και τον χτύπησε μετωπικά καταδικάστηκε πρωτόδικα  το 2018 απο το ΜΟΔ Ορεστιάδας για κακούργημα σε εννέα (9) χρόνια κάθειρξη. Στο Εφετείο Κομοτηνής στις 11 Μαίου 2021 η υπόθεση μετατράπηκε σε πλημμέλημα και  και η ποινή του μετατράπηκε σε 4,5 χρόνια εξαγοράσιμα σε δόσεις…

Σήμερα η νέα έξαρση των τροχαίων εγκλημάτων δεν προκαλεί καμία αντίδραση στα «συναρμόδια» υπουργεία που κάθε τρεις και λίγο υπόσχονται ριζικά μέτρα για την οδική ασφάλεια. Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που στέκεται στο πλευρό των δραστών μέσα από την υπάρχουσα πολυνομία και τις αμφιλεγόμενες διατυπώσεις δεν αγγίζεται ακόμα και στις πιο κραυγαλέες περιπτώσεις όπως αυτή του άρθρου 43 του ΚΟΚ που χαρακτηρίζει σαν πλημμέλημα την εγκατάλειψη θύματος από οδηγό – δράστη.

Παράλληλα σε σύμπνοια με την πολιτική βούληση, μέσα από τις δικαστικές αποφάσεις εκφράζεται συστηματικά η απόφαση του να μη τιμωρούνται οι δράστες.

Η ουσιαστική αθώωση του δολοφόνου της Κατερίνας Κυροπούλου, που το Εφετείο έκρινε εκτός των άλλων πως μετά απ ότι έχει κάνει έπρεπε και να έχει το δικαίωμα να οδηγεί, δείχνει πόσο προσχηματική είναι τόσο η προφυλάκιση του δολοφόνου της Έμμας στη Θεσσαλονίκη, όσο και η απειλούμενη χρήση του άρθρου 290Α για την «επικίνδυνη οδήγηση» για το «μεθυσμένο μοντέλο» που εκτέλεσε τον  οικογενειάρχη εργαζόμενο- μοτοσικλετιστή στην Αθήνα.

Ο φόνος στην άσφαλτο στη σημερινή Ελλάδα είναι ΝΟΜΙΜΟΣ.

Η δικαστική διαδικασία κατά συνέπεια είναι μόνον ένα ακόμα μαρτύριο για τις οικογένειες των θυμάτων οι οποίες θα πρέπει να επανεξετάσουν την στάση τους και την παρουσία τους σ αυτή. Ο χώρος των δικαστηρίων δεν είναι ο κατάλληλος για να μιλήσουν για το παιδί τους ή για όποιον έχασαν. Η ματαίωση κι ο ευτελισμός που νιώθουν στο τέλος της είναι το κοινό βίωμα δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων. Ας προφυλάξουμε τους εαυτούς μας και ας μην αφήσουμε στους δολοφόνους την ικανοποίηση να σέρνουν μπροστά στα μάτια μας πίσω από τα αμάξια τους με τους εκατοντάδες ίππους τα νεκρά παιδιά μας.

8/12/2022

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα