Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Αυγ 2023

Δικαίωμα στην Οδήγηση χωρίς ηλικιακό όριο;

 

Βρετανία: ο φόνος του πεντάμηνου Louis ανοίγει τη συζήτηση

Το ζήτημα της οδήγησης από υπερήλικες οδηγούς τέθηκε στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την δημόσια παρέμβαση του ιατροδικαστή της υπόθεση του θανάσιμου τραυματισμού του Louis Thorold και του σοβαρού τραυματισμού της μητέρας του Rachael στις 22 Ιανουαρίου 2021 στο Cambridge.

Η Rachael Thorold περπατούσε στο πεζοδρόμιο σπρώχνοντας το καροτσάκι με τον πεντάμηνο γιό της Louis όταν η 75χρονη Shelagh Robertson οδηγός ΙΧ έστριψε κάθετα προς στην πορεία ενός βαν και συγκρούστηκε μ αυτό με αποτέλεσμα αυτό να ανέβει στο πεζοδρόμιο και να χτυπήσει τη μητέρα και το μωρό. Ο θάνατός του Louis διαπιστώθηκε κατά την άφιξή του στο Νοσοκομείο ενώ η μητέρα του πέρασε 10 ημέρες σε κώμα και 118 ημέρες στο νοσοκομείο με πολλαπλά κατάγματα και κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

O Louis με τη μαμά του Rachel λίγο πριν την μοιραία σύγκρουση.

Ο ιατροδικαστής του Cambridge, Simon Milburn που πιστοποίησε το θάνατο του Louis από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που υπέστη στη σύγκρουση δήλωσε ότι ανησυχεί για την αυτοπιστοποίηση που αρκεί για την ανανέωση των αδειών οδήγησης για τους άνω των 70 ετών δηλώνοντας ότι θα εκφράσει τις ανησυχίες του στην κυβέρνηση για την ασφαλή οδήγηση των ηλικιωμένων οδηγών μετά το θάνατο του πέντε μηνών μωρού που βρισκόταν σε καροτσάκι στο πεζοδρόμιο.

Η 75χρονη εμπλεκόμενη οδηγός απαλλάχθηκε από το δικαστήριο ενόρκων από την πρόκληση θανάτου από απρόσεκτη οδήγηση θεωρώντας ότι είχε το ακαταλόγιστο… και τέθηκε υπό επιτήρηση Η υπερασπιστική ομάδα της Shelagh Robertson ισχυρίστηκε ότι δεν είχε διαγνωστεί η νόσος Alzheimer από την οποία ήδη έπασχε κατά το χρόνο της σύγκρουσης.

Ο Simon Milburn είπε ότι θα θέσει το θέμα στο Υπουργείο Μεταφορών σε μια Έκθεση Πρόληψης Μελλοντικών Θανάτων. Δήλωσε επίσης ότι θα απευθυνθεί εγγράφως στο συμβούλιο της κομητείας του Cambridgeshire ζητώντας να αποσαφηνιστεί γιατί δεν μπορούσε να εφαρμοστεί όριο ταχύτητας 30 km/ώρα στο τμήμα του δρόμου όπου σκότωσαν τον Louis.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι οδηγοί 70 ετών και άνω υποχρεούνται από το νόμο να ανανεώνουν την άδεια οδήγησής τους κάθε τρία χρόνια, με την Robertson να ανανεώνει τη δική της τον Μάιο του 2017 καθώς πλησίαζε τα 70ά της γενέθλια, όπως αναφέρθηκε στην έρευνα.

Έκανε αίτηση διαδικτυακά και δήλωσε ότι ήταν ιατρικά ικανή να οδηγήσει.  Λόγω της πανδημίας του Covid, η τριετής άδειά της παρατάθηκε μέχρι τον Ιούνιο του 2021 – μετά τη συντριβή.

Ο πατέρας του Louis, Chris Thorold, είπε ότι ελπίζει ότι η ενέργεια του ιατροδικαστή θα οδηγήσει σε μια «θετική» αλλαγή.

Ο υπασπιστής Mark Dollard από την αστυνομία του Cambridgeshire είπε ότι πρέπει να γίνει  κατανοητό πως η οδήγηση είναι «προνόμιο και όχι δικαίωμα», και είναι σημαντικό οι οδηγοί να είναι «ειλικρινείς» με τον εαυτό τους όταν πρόκειται για τις αξιολογήσεις της οδήγησής τους.

Το Louis Thorold Foundation δημιουργήθηκε από τους γονείς του Louis, σαν μια προσπάθεια που θα συμβάλει στον περιορισμό των θανάτων παιδιών από τροχαία. Κάθε χρόνο στην Αγγλία 40 πεζά παιδιά παρασύρονται και σκοτώνονται στους δρόμους.

ΠΗΓΗ: BBC NEWS 26 Ιουλίου 2023

Και στην Ελλάδα;

Ο αριθμός εμπλοκής υπερηλίκων οδηγών σε σοβαρές τροχαίες συγκρούσεις είναι δυστυχώς μεγάλος. Είναι γνωστός ο τυπικός χαρακτήρας των ανανεώσεων διπλωμάτων με υποτυπώδεις ιατρικές εξετάσεις που δεν είναι αυτές που θα έπρεπε για ένα σωστό έλεγχο με βάση την ηλικία των οδηγών και που πολλές φορές ούτε καν γίνονται.

Η αυτοαξιολόγηση (είσαι ότι δηλώσεις ) υφίσταται φυσικά και στην Ελλάδα και μάλιστα για σοβαρότατες παθήσεις σύνδρομο αποφρακτικής άπνοιας με φυσικά το πρόβλημα να μετατίθεται στον ελεγχόμενο και στην ειλικρίνεια του (αν θέλει να παραδεχτεί ότι πάσχει και τι συμπτώματα έχει) και όχι στους ελέγχοντες και την αποτελεσματικότητα τους.

Είναι γνωστό επίσης ότι λόγω… COVID δόθηκαν και στην Ελλάδα παρατάσεις ισχύος αδειών σε ηλικιωμένους, ενώ σε μέρη που δεν υπήρχαν υγειονομικές επιτροπές επίσης οι άδειες παρατάθηκαν.

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σχετικά και έχουμε απευθυνθεί σχετικά στους αρμόδιους χωρίς ανταπόκριση.

Ενδεικτικά αναδημοσιεύουμε σχετικό απόσπασμα μας από την παρουσία του συλλόγου μας στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής τον Ιούλιο του 2022:

«17) Ριζική αναμόρφωση της έκδοσης αδειών οδήγησης. Κατάργηση της άδειας οδήγησης στα 17. Αυστηρά ιατρικά κριτήρια με πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων εξετάσεων για την πιστοποίηση της φυσιολογικής εγκεφαλικής λειτουργίας και του επιπέδου των αντανακλαστικών σε ηλικιωμένους οδηγούς για τους οποίους πρέπει να θεσπιστεί διαβαθμισμένη άδεια οδήγησης ανάλογα με την ιατρική πιστοποίηση (πχ οδήγηση μονο μέρα, η για περιορισμένη απόσταση κλπ – μέχρι στέρηση άδειας). Ανάλογες πρακτικές για τους χρόνιους λήπτες φαρμάκων που προκαλούν υπνηλία, πτώση των αντανακλαστικών ή διαταραχές της αιμάτωσης του εγκεφάλου».

Πρόσφατα, στις 19/7/2023 μια 88χρονη οδηγός ΙΧ στη διασταύρωση της Ραφήνας παραβίασε το κόκκινο και εμβόλισε δύο ΙΧ αυτοκίνητα που κινούνταν επί της Λεωφόρου Μαραθώνος  το ένα από τα οποία τζιπ που ανήκει στο Πολεμικό Ναυτικό στο οποίο εγκλωβίστηκαν δύο άτομα: Ένας 49χρονος υποπλοίαρχος, πατέρας δύο παιδιών ο οποίος ανασύρθηκε νεκρός και ένας ναύτης 23 ετών που τραυματίστηκε βαριά.

Λίγο καιρό πριν, στις 11/4/23 o Νίκος Μάκος, 28χρονος οδηγός μηχανής έχασε τη ζωή του στον Άλιμο όταν ένας (σύμφωνα με τα ΜΜΕ)  77χρονος οδηγός IX παραβίασε το STOP στη συμβολή της λεωφόρου Καλαμακίου με την οδό Νίκης.

Στις 5/1/2022, στον παράδρομο της εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας στο ύψος του Αγίου Σεραφείμ, οδηγός ΙΧ 82 χρονών με σοβαρότατα προβλήματα υγείας συγκρούστηκε με το μηχανάκι που οδηγούσε επιστρέφοντας από την εργασία του ο 39χρονος Στέλιος Μπουσδούκος με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει θανάσιμα.  Η σύζυγος του θύματος Φωτεινή Κρυστάλλη απευθύνθηκε στους βουλευτές της Φθιώτιδας για το θέμα (ΕΔΩ) αλλά πέρα της έκφρασης συμπάθειας πρακτικό αποτέλεσμα φυσικά δεν υπήρξε.

Στις 24/2/2021 νωρίς το πρωί , στο 18km της Λεωφόρου Μαραθώνος με κατεύθυνση προς Ραφήνα, ο 26χρονος οδηγός μοτό  Θάνος Χρόνης τραυματίστηκε θανάσιμα όταν 75χρονος οδηγός Αγροτικού βγήκε με όπισθεν στη λεωφόρο από parking μαγαζιού με συνέπεια να τον χτυπήσει ενώ στη συνέχεια τον εγκατέλειψε. Μετά από 35 ημέρες μάχης στην εντατική ο Θάνος κατέληξε από πολυοργανική ανεπάρκεια. Ενώ πριν καν εκδικαστεί το πρωτόδικο ο δράστης, ελεύθερος φυσικά από την πρώτη στιγμή και διατηρώντας πάντα την άδεια οδήγησης του εγκατέλειψε τον μάταιο τούτο κόσμο από φυσικά αίτια.

Αναδημοσίευση:  https://sostegr.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: