27 Σεπ 2023

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας «Save Energy» 16-22 Σεπτεμβρίου 2023


 

Με κεντρικό μήνυμα «Save Energy» η φετινή Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9)1 @Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας @mobilityweek.eu/home  μας προτρέπει να εξοικονομήσουμε ενέργεια. 

 Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, ξεκίνησε στις 16 Σεπτεμβρίου σε 3.000 πόλεις 50 χωρών. Κεντρικό θέμα της φετινής Εβδομάδας είναι η ενεργειακά αποδοτική και βιώσιμη κινητικότητα

Η υιοθέτηση της ενεργού κινητικότητας, των δημόσιων συγκοινωνιών και άλλων καθαρών και έξυπνων μεταφορικών λύσεων μειώνει την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές ρύπων, εξοικονομεί χρήματα και προάγει έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας ευθυγραμμίζεται με τους γενικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας που είναι: η ενθάρρυνση της βιώσιμης κινητικότητας η προώθηση της ενεργητικής μετακίνησης η δημιουργία βιώσιμων πόλεων

Αυτή την εβδομάδα, σε όλη την Ευρώπη διοργανώνονται δράσεις όπως ημέρες χωρίς αυτοκίνητο, γιορτές ποδηλασίας, δοκιμές ηλεκτρικών οχημάτων, δράσεις κυκλοφοριακής αγωγής, επισκέψεις σε εργοστάσια μέσω των οποίων αναδεικνύεται η μεγάλη ποικιλία θέσεων εργασίας στις μεταφορές και πολλά άλλα.

Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Οι πόλεις καταλαμβάνουν μόνο το 4% της έκτασης της ΕΕ, αλλά φιλοξενούν το 75% των Ευρωπαίων πολιτών. Υιοθετώντας πιο βιώσιμες και αποδοτικές λύσεις κινητικότητας, οι πόλεις μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων τους και όσων ζουν γύρω από αυτές, μειώνοντας τη ρύπανση και αναβαθμίζοντας τις μετακινήσεις για το καλό όλων. Φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας συμμετέχουν 3.000 πόλεις που αποδεικνύουν ότι έχουν την ικανότητα να αλλάξουν τα πράγματα

Στις Βρυξέλλες, η 17η Σεπτεμβρίου ήταν η ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Η ημέρα ξεκίνησε με μια συζήτηση που διοργανώνει το πανεπιστήμιο VUB.

Επιπλέον, στις 20 Σεπτεμβρίου, ο ειδικός απεσταλμένος του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια κ. Jean Todt, συνοδευόμενος από την Επίτροπο κ. Βαλεάν και την κ. Michelle Yeoh, θα εγκαινιάσουν μια διετή παγκόσμια εκστρατεία με τίτλο «Make a Safety Statement»

Η εκστρατεία, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε πάνω από 1.000 πόλεις 80 χωρών, αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των τροχαίων δυστυχημάτων.

Το συνέδριο Ημέρες Αστικής Κινητικότητας, το οποίο διοργανώνεται στις 4-6 Οκτωβρίου στη Σεβίλλη σε συνεργασία με την ισπανική Προεδρία του Συμβουλίου, θα συνεχίσει τη συζήτηση σχετικά με το πώς μπορεί να καταστεί πιο βιώσιμη η κινητικότητα στις πόλεις και θα προετοιμάσει την Ευρωπαϊκή Δήλωση Υπέρ της Ποδηλασίας.

https://youtu.be/T-tx4Vw49pE?t=10

 



 


26 Σεπ 2023

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Τα σχολεία άνοιξαν για τη νέα σχολική χρονιά και χιλιάδες μαθητές επέστρεψαν στα θρανία τους .. Συμβουλές της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ: Λίγα λεπτά ανάγνωσης κέρδος……….. για μια ζωή!


 


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, εύχεται στα παιδιά , στους γονείς, στους δασκάλους στους καθηγητές Καλή Εκπαιδευτική χρονιά με ασφαλείς μετακινήσεις.

Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να έχουν πιο ασφαλείς διαδρομές από και προς το σχολείο τα παιδιά μας. Για να φτάσουμε όμως στο στόχο, για ασφαλή μετακίνηση των παιδιών χρειάζεται να εργαστούμε και να συνεργαστούμε όλοι. Γονείς, δάσκαλοι, καθηγητές και Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄& Β’ Βαθμού με τις αντίστοιχες  υπηρεσίες που έχουν. Με βάση στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα παιδιά είναι οι κατ’ εξοχήν ευάλωτοι χρήστες του δρόμου καθόσον τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν παγκοσμίως τη 2η  αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών.

Στο σχολείο όμως επέστρεψε  χαρούμενος και  ο « Φύλακας της  ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ - ο ΕΥΘΥΤΟΥΛΗΣ» για να ευχηθεί σε όλους καλή πρόοδο,  καλή σχολική χρονιά με ασφαλείς μετακινήσεις μοιράζοντας έντυπα με συμβουλές προς τους γονείς. Προηγουμένως  όμως είχε επισκεφτεί σχολεία χωρών της Ε.Ε για να αποκομίσει γνώσεις  και εμπειρίες για τις δράσεις κατά την έναρξη των σχολείων.


Οι μαθητές τον πλησίασαν με χαρά κάθισαν γύρω του για να ακούσουν τις  συμβουλές του,   πως να κυκλοφορούν με ασφάλεια στο δρόμο. Τους ζήτησε να προσέχουν και να μεταφέρουν τις συμβουλές του στους φίλους, στους γονείς τους και ξεκίνησε με πολύ ενθουσιασμό:

Τώρα που ξεκινά η νέα σχολική χρονιά να θυμίσουμε πόσο σημαντικό είναι να πηγαίνουμε στο σχολείο και να επιστρέφουμε στο σπίτι με ασφάλεια. Ας μην ξεχνάμε ότι η ασφάλειά μας είναι το Α και το Ω της πορείας μας στους δρόμους.

•Μάθετε τα βασικά σήματα του Κ.Ο.Κ, για να κυκλοφορείτε  με ασφάλεια

  Έχετε πάντα ανοιχτά τα μάτια σας και τα αυτιά σας , να έχετε πάντα στο μυαλό σας τους 4 χρυσούς κανόνες : Σταματώ..  Ακούω… Κοιτώ.. Διασχίζω… κοιτάτε πάντα αριστερά ..δεξιά και πάλι αριστερά…  και ποτέ ηλεκτρονικές συσκευές

● Όταν βρίσκεστε στο δρόμο: να είστε συγκεντρωμένοι για να ελέγχετε τη κάθε σας κίνηση.

• Μην διασχίζετε  ποτέ τρέχοντας το δρόμο, είτε υπάρχουν διαβάσεις είτε όχι

• Να βαδίζετε πάντα στο πεζοδρόμιο όχι στην άκρη του πεζοδρομίου προς την πλευρά της κυκλοφορίας των οχημάτων

• Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, να βαδίζετε στην άκρη του δρόμου και αντίθετα προς τα αυτοκίνητα, για να μπορείτε να βλέπετε  και να ελέγχετε  τυχόν απροσεξία του οδηγού ώστε να μπορείτε  να αντιδράσετε

● Αν βαδίζετε με την ίδια φορά των οχημάτων να γυρίζεις το κεφάλι πίσω, για να βλέπεις την κίνησή τους και να έχεις αυξημένη την προσοχή σου

• Μην περνάτε ποτέ το κόκκινο για πεζούς ( Σταμάτη) ακόμη και αν δεν υπάρχουν αυτοκίνητα στο δρόμο

• Μην διασχίζετε  διαγώνια τη διασταύρωση

• Αν παίζετε  στη παιδική χαρά και σας φύγει η μπάλα, ή σας  φωνάξει κάποιος φίλος μη τρέξετε  στο δρόμο χωρίς να ελέγξετε. Μην παίζετε  μπάλα στο δρόμο ή στο πεζοδρόμιο

   Μην τρέχετε στους δρόμους κι ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ή  όταν βλέπετε ότι περνούν αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες

• Ξεκινήστε πάντα νωρίτερα από το σπίτι

Αν οδηγείτε ποδήλατο

● Να αποφεύγετε   την οδήγηση του ποδηλάτου σας σε πολυσύχναστους δρόμους, γιατί κινδυνεύετε  από απρόσεκτους οδηγούς

● Να κινείστε στη λωρίδα κυκλοφορίας που κινούνται όλα τα οχήματα.

● Υπακούτε τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ) και τους φωτεινούς σηματοδότες.

● Φοράτε πάντα κράνος και ανοιχτά ρούχα το βράδυ 

● Φροντίζετε  ώστε το ποδήλατό μας να είναι σε καλή κατάσταση με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα.

● Αν πηγαίνετε στο σχολείο με δίκυκλο  φοράτε πάντα κράνος φυσικά και οι γονείς σας

● Να μην επιτρέπετε να σας  χρησιμοποιούν ως αερόσακους στα δίκυκλα τους οι γονείς σας

Αν πηγαίνετε στο σχολείο με αυτοκίνητο

● Ξεκινάτε πάντα νωρίτερα από το σπίτι

● Υπακούτε τον ΚΟΚ

● Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο των γονιών ή των συγγενών σας, να κάθεστε  στο πίσω κάθισμα χρησιμοποιώντας τη ζώνη ασφαλείας και αν χρειαστεί να δίνετε  τις οδηγίες σας στον οδηγό-γονιό. Τα μικρότερα αδελφάκια σας  να κάθονται στα ειδικά καθίσματα για την ασφαλή μετακίνηση με το αυτοκίνητο των γονιών σας  ανάλογα με την ηλικία και το βάρος τους.

● Δεν βγάζετε ποτέ το κεφάλι σας  ή τα χέρια σας  από το αυτοκίνητο

● Χρησιμοποιείτε  την πόρτα του αυτοκινήτου πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου όταν θέλετε να αποβιβαστείτε

 Σέβεστε  τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς.

Προς τους γονείς

O «Φύλακας της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ ο ΕΥΘΥΤΟΥΛΗΣ », παρακάλεσε τους φίλους –μαθητές του  να μεταφέρουν  στους  γονείς τους  ότι: οι γονείς αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα για τα παιδιά τους. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι ίδιοι να αποτελέσουν το σωστό πρότυπο συμπεριφοράς στο δρόμο ως πεζοί, ως οδηγοί, σεβόμενοι τους κανόνες του Κ.Ο.Κ, δίνοντας τις συμβουλές του. Οι γονείς είναι  οι καλύτεροι δάσκαλοι κυκλοφοριακής αγωγής για τα παιδιά τους. Μαθαίνοντας από μικρή ηλικία τα παιδιά,  τους κίνδυνους οδικής κυκλοφορίας  βοηθούν   να γίνουν σωστοί οδηγοί ως ενήλικες. Τα παιδιά βλέπουν, ακούν και σίγουρα μιμούνται τους γονείς. Τα σημαντικότερα πρότυπα για τα παιδιά  είναι οι γονείς..

Η σταθερή διαπαιδαγώγηση λοιπόν, του παιδιού γύρω από θέματα κυκλοφοριακής αγωγής είναι πολύ σημαντική ώστε σταδιακά και καθώς αυτονομείται το παιδί να μπορεί να συμπεριφέρεται υπεύθυνα και με σεβασμό προς τον εαυτό του και τους άλλους. Για τα παιδιά η κάθε διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο αποτελεί μια σημαντική μαθησιακή εμπειρία και ένα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής. Μέσω αυτής της καθημερινής πρακτικής τα παιδιά εξοικειώνονται με το οδικό περιβάλλον, μαθαίνουν να σέβονται τους άλλες χρήστες του δρόμου και παράλληλα εμπλουτίζεται ο κόσμος των εμπειριών τους.

• Ξεκινήστε πάντα νωρίτερα από το σπίτι για να μην έχετε το άγχος της κίνησης στους δρόμους

• Δείξτε οι ίδιοι στο παιδί σας πώς να διασχίζει το δρόμο και πως πρέπει να συμπεριφέρεται ως αυριανός συνειδητοποιημένος οδηγός

• Σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας, ακολουθεί τους κανόνες του Κ.Ο.Κ

•Μετά από κάποιο διάστημα μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιά σας,  τα οφέλη της ασφαλούς μετακίνησης τους,  από το σπίτι στο σχολείο και εν γένει της οδικής συμπεριφοράς όλων των οδηγών και πεζών στους δρόμους .

● Κινείστε αργά και σταθερά στις περιοχές που είναι οι σχολικές μονάδες είναι γεμάτες με μαθητές. Να θυμάστε  πως η υπερβολική βιασύνη, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές ή σχολικές ζώνες, μπορεί να αποβεί μοιραία. 


 

Λίγο πριν φύγει ο « ΕΥΘΥΤΟΥΛΗΣ », με ένα μεγάλο  χαμόγελο που αντανακλούσε η χαρά, φώναξε δυνατά στους μικρούς φίλους  του… να θυμάστε όλα όσα είπαμε… μην το  ξεχάσετε.

Οι μικροί φίλοι του  απάντησαν:  κρίμα που φεύγεις. Είμαστε σίγουροι όμως ότι χρειαζόμαστε  τη βοήθειά σου για να μας προστατεύεις και να μας συμβουλεύεις…

Ο «Φύλακας της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ» απάντησε: θα βρίσκομαι πάντα κοντά σας… σας αγαπώ…. σας νοιάζομαι… θα σας προστατεύω..  αρκεί να μη ξεχάσετε ποτέ αυτά που είπαμε για να κυκλοφορείτε με ασφάλεια…. και ευχήθηκε για άλλη μια φορά καλή πρόοδο.

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ : www.efthita.gr e-mail:   efthita_rh@yahoo.gr

 

«εγώ θα κρίνω ποια είναι η επικίνδυνη οδήγηση»

Λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω καταγγελία που επιβεβαιώνει πως στη χώρα μας οδηγείς όπως θέλεις και απαντάς αν θέλεις. Απολαύστε συμπεριφορά επαγγελματία οδηγού και «απάντηση» εκπροσώπου του συλλογικού τους οργάνου.

Εστειλα πριν λιγες ημέρες καταγγελία για επικίνδυνη οδήγηση ταξιτζή, δεν είχα ανταπόκριση, και σε συνομιλία μου με κάποιον άνθρωπο στο σύλλογο οδηγών ταξί, μου είπε ότι αυτά παίρνουν χρόνο, μπορεί ένα χρόνο και τέτοια. Τον ρώτησα δηλαδή για ένα χρόνο ακόμα θα οδηγεί επικίνδυνα; Mου απάντησε, ναι.

Τι να πω, σας στέλνω την καταγγελία μου, και σας παρακαλώ να την δημοσιεύσετε.

Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΥ

Ήθελα να καταγγείλω επικίνδυνη οδήγηση οδηγού ταξί. Στις 6/9/23, περίπου στις 9.30 το πρωί πήρα ένα ταξί από το λιμάνι, έχοντας αφιχθεί με το πλοίο Ελ. Βενιζέλος από τα Χανιά.

Το ταξί είχε ήδη άλλες δυο πελάτισσες, κάτι που δεν με ενόχλησε. Μόλις μπήκα, στην μπροστινή θέση, είδα ότι δεν είχε βάλει ταξίμετρο, αλλά δεν είπα τίποτα.

Στη συνέχεια προχώρησε να οδηγεί, υπό ελαφρά βροχή, και έκανε κάποιες παραβάσεις που τις θεώρησα επικίνδυνες.

Η μια ήταν ότι μπήκε στη γραμμή του τρένου πάνω στο δρόμο, ενώ κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν ήταν εκεί, για να επιταχύνει.

Μετά πέρασε έναν μικρό δρόμο ανάποδα στον κεντρικό Πειραιά, επίσης για να επιταχύνει.

Αργότερα πέρασε ένα κόκκινο-κατακόκκινο φανάρι, δεν ήταν στο μεταίχμιο μεταξύ πράσινου και κόκκινου.

Έκανε διάφορες «σφήνες» ανάμεσα στα αυτοκίνητα σε κάποιες περιπτώσεις.

Τέλος, στη στροφή για την οδό Θησέως, όπου είχε τόξο αριστερά και ήταν κόκκινο, μαρσάρισε για να περάσει, οπότε του είπα αυτό το κόκκινο να μην το περάσετε. Ήταν πράγματι επικίνδυνο.

Μόλις έστριψε χωρίς τελικά να περάσει το κόκκινο, του είπα να με αφήσει στη στάση που ήταν εκεί, στην λεωφόρο Θησέως, ενώ στην αρχή του είχα πει Κουκάκι, και του είπα ότι η οδήγησή σας είναι επικίνδυνη. Αυτός μου απάντησε «εγώ θα κρίνω ποια είναι η επικίνδυνη οδήγηση». Πλήρωσα 15 ευρώ, όπως είπα χωρίς ταξίμετρο, αλλά το πρόβλημά μου ήταν η επικίνδυνη οδήγηση.

Ζητώ να εξετάσετε την καταγγελία μου και να με ενημερώσετε για την εξέλιξή της.

Η πινακίδα του ταξί είναι ΤΑΒ4…

Ο λόγος που καθυστέρησα την καταγγελία μου είναι τα τρομακτικά φαινόμενα των ημερών, και θεώρησα πιο κατάλληλο να την καθυστερήσω δυο ημέρες.

Ευελπιστώντας να δείξετε το αναγκαίο ενδιαφέρον

Β. Δ. 

ΥΓ. Τα πλήρη στοιχεία της καταγγέλουσας  και της πινακίδας μας έχουν γνωστοποιηθεί, όπως φυσικά και στο σύλλογο οδηγών ταξί.

 

Aποκλεισμός των ανάπηρων παιδιών από το πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός ΑμεΑ».

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα υπέβαλε στις 23 Αυγούστου 2023 (Α.Π.:39919) την παρακάτω αναφορά για τον αποκλεισμό των ανάπηρων παιδιών απο το πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός ΑμεΑ» στο Συνήγορο του  Πολίτη. Περιμένουμε απάντηση. Εννοείται ότι δεν θα μείνουμε σ αυτό.

Όπως απο καιρό κατήγγειλαν οργανώσεις Αναπήρων σε σχέση με το πρόγραμμα: «Κανένα από τα σχόλιά μας δεν λήφθηκε υπόψη. Αυτή η ενέργεια παραβιάζει τόσο τη σύμβαση των ΗΕ για τα δικαιώματα των αναπήρων όσο και την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την αναπηρία, που σε κάθε παράγραφο τονίζουν την υποχρέωση των κρατών να εμπλέκουν ενεργά τα ανάπηρα άτομα και τους οργανισμούς μας στη λήψη των αποφάσεων».

Η ρατσιστική διάκριση πρέπει να καταργηθεί και οι εμπνευστές της να γίνουν γνωστοί. Προφανώς η ευθύνη τον αρμόδιο υπουργό (Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων) αλλά όχι μόνον, ποιοι επεξεργάστηκαν αυτό το πρόγραμμα και έχουν αυτές τις λαμπρές ιδέες; 

Η αναφορά του συλλόγου μας προς τον Συνήγορο του Πολίτη:

Ρατσιστική αντιμετώπιση των ανάπηρων παιδιών, αποκλεισμός από το πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός ΑμεΑ» για τους κάτω των 16 ετών.

Εδώ και αρκετό καιρό προβάλλεται με τυμπανοκρουσίες το πιλοτικό πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός ΑμεΑ»   https://prosopikosvoithos.gov.gr/#!/  που αρχικά ξεκίνησε μόνο για την Αττική και από το Μάιο 2023 επεκτάθηκε και στην υπόλοιπή χώρα. Συμπληρωματικά προς την κριτική που έχει δεχθεί από διάφορες οργανώσεις αναπήρων και άτομα για την ανεπάρκεια του σε διάφορα επίπεδα και την καθυστέρηση υλοποίησης του, θα θέλαμε να εστιάσουμε στο σημείο του αποκλεισμού των ανάπηρων παιδιών μέχρι και 16 ετών, ακόμα κι αν  πληρούν όλες τις  απαιτούμενες προϋποθέσεις, δηλαδή, αναπηρία μεγαλύτερη του 67% και εισόδημα μικρότερο των 60.000 ευρώ.

Η αυθαίρετη θέσπιση αυτού του ηλικιακού ορίου των 16 ετών αποτελεί απαράδεκτη διάκριση και ακραία ρατσιστική εκδοχή μια και αφορά την ηλικιακή ομάδα στην οποία η ύπαρξη και προσωπικού βοηθού θα αποτελούσε ουσιαστική συμβολή όχι μόνο για την ανάπτυξη/υποστήριξη των όποιων σωματικών δυνατοτήτων, αλλά και για την όσο το δυνατόν καλύτερη, ψυχοδιανοητική τους εξέλιξη.

Θέτουμε υπ όψιν σας συνοπτικά την ιστορία του Λ. Ζ., 14,5 ετων σήμερα (γέννηση 24/4/2009) που ζει στη Θεσσαλονίκη η οικογένεια του οποίου ανήκει στο σύλλογο μας SOS  Τροχαία Εγκλήματα, παιδιού ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΟΥ (και) από το πρόγραμμα.

Όπως φαίνεται και από την επισυναπτόμενη βεβαίωση στο Λ. έχει βεβαιωθεί από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή ποσοστό αναπηρίας 90% (!)

Μετά από ένα τροχαίο έγκλημα στις 18/9/2017 στη Σκύρο κατά το οποίο οδηγός μηχανής παρέσυρε και τραυμάτισε σοβαρά το παιδί, με αποτέλεσμα παρά την όποια ιατρική κα φροντίδα ο Λ. να μείνει ΤΕΤΡΑΠΛΗΓΙΚΟΣ και με ΤΡΑΧΕΙΟΣΤΟΜΙΑ (και με διάφορα άλλα μόνιμα προβλήματα). Ζει έτσι επί έξι, σχεδόν, χρόνια, από την ηλικία των 8 και μισή ετών.

Με δεδομένο ότι ο πατέρας του Δ. Ζ. έχει αποβιώσει και δεν υπάρχουν άλλα μέλη στην οικογένεια, μοναδικός άνθρωπος που έχει αναλάβει την φροντίδα του Λ. είναι η μητέρα του, Μ., φροντίζοντας το παιδί επι 24ωρου βάσεως, επί 7 ημέρες την εβδομάδα, επί 365 ημέρες το χρόνο. Η οικογένεια έχει πενιχρά εισοδήματα (μια μικρή σύνταξη από τον πατέρα και το επίδομα αναπηρίας), ενώ η μητέρα που φυσικά είναι αδύνατον να δουλέψει, δεν έχει πλέον και ασφαλιστική κάλυψη με ότι αυτό συνεπάγεται για την ίδια, αλλά και για το παιδί. Επιπρόσθετα, εξειδικευμένες εξετάσεις που απαιτούνται για τις παθήσεις του γίνονται βασικά στον ιδιωτικό τομέα.

Ζητάμε την παρέμβαση σας για την ΑΜΕΣΗ κατάργηση της ρατσιστικής , ανάλγητης αντιμετώπισης που βάζει τα ανάπηρα παιδιά στην κλίνη του Προκρούστη, ωθώντας τα ουσιαστικά στον Καιάδα.

Προφανώς,  η σχετική ρύθμιση δεν πλήττει μόνον τον Λ. . Είναι πάρα πολλά τα ανάπηρα παιδιά που μπορεί και ΠΡΕΠΕΙ να ωφεληθούν από τον Προσωπικό Βοηθό, αλλά συνήθως οι οικογένειες τους αισθάνονται τόσο αδύναμες και εγκλωβισμένες μέσα στα προβλήματα τους που αδυνατούν ακόμα και να θέσουν το πρόβλημα.

Θα θέλαμε να γνωρίζετε πως με την αρωγή  εκπαιδευτικών ο Λ. φοιτά κανονικά (κατ΄οικον διδασκαλία) στο Γυμνάσιο της περιοχής του, παρόλο που κάθε χρόνο με ευθύνη και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, η διάθεση εκπαιδευτικών γίνεται, είτε καθυστερημένα (Νοέμβριο-Δεκέμβριο), είτε μόνο σε ορισμένες ειδικότητες. Απαιτούμε (άλλο σημαντικό θέμα) την ισότιμη αντιμετώπιση των παιδιών στη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση.

Στη διάθεση σας για κάθε σχετική πληροφορία

Με εκτίμηση

Γιώργος Κουβίδης, γιατρός, πρόεδρος πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα                                                                                                               

 

Πιστοποίηση Αναπηρίας του Λ. : 90%                                                           

ΥΓ1: Στην αναφορά προς το Συνήγορο περιλαμβάνονται τα πλήρη στοιχεία των μελών της οικογένειας.

ΥΓ2: Προφανώς υπάρχει ανάλογο θέμα ρατσισμού και για τον αποκλεισμό των Αναπήρων Ανθρώπων που έχουν ξεπεράσει τα 65. Καλό θα είναι να υπάρξει σχετική αναφορά από άτομο ή φορέα που τον αφορά άμεσα η συγκεκριμένη διάταξη.

Aναδημοσίευση: https://sostegr.wordpress.com/

 

NRSO Road Safety

NTUA within the framework of the Seventh UN Global Road Safety Week  organised with great success a Scientific Workshop titled “Road Safety Research Challenges” which was held in Athens (and online) on May 19th, 2023. The objective of this Workshop was to highlight through an intensive flow of presentations the main findings and challenges of key road safety research projects carried out within the NTUA Department of Transportation Planning and Engineering. pdf5 

Click here for the 20 NTUA presentations...

Global University Rankings demonstrate excellent scientific performance of the National Technical University of Athens (NTUA), our Civil Engineering School and our Department of Transportation Planning and Engineering, along with the NTUA Road Safety Observatory. This is the result of NTUA Scientists' long standing culture of persistence to our fundamental research principles: a) Scientific Excellence with advanced and innovative technology concepts, b) Research with significant Impact to society and economy, c) State-of-the-art organisation for highly efficient Implementation, d) Systematic international Cooperations. Great thanks to the highly dedicated NTUA Road Safety Research Team and to all our European and worldwide partners. And the exciting journey towards scientific excellence continues … ppt5

Latest Developments

The LEVITATE Policy Support Tool (PST) is publicly available as developed within EU Horizons 2020 research project LEVITATE with the active contribution of NTUA. The LEVITATE PST is the go-to, one-stop-shop to support decisions on Cooperative, Connected and Automated Mobility (CCAM) related interventions. It is designed as an open access, web-based system that provides interested users with access to LEVITATE methodologies and results. It contains Forecasting, Backcasting and CBA estimator capabilities as well as a rich Knowledge module serving as background and scientific repository supporting the ensemble of quantitative and qualitative estimates produced from the PST.  video

The NTUA presentation was titled LEVITATE – Policy Support Tool  ppt5

The International Transport Forum (ITF) has published a new Report titled Monitoring Progress in Urban Road Safety: 2022 Update. This Report tracks the progress in reducing the number of road traffic fatalities and serious injuries in cities between 2010 and 2020. It is a unique combination of traffic safety data collected in 32 cities participating in the ITF Safer City Streets network and compares trends in urban and national road safety.  link  pdf5

The World Road Association – PIARC implemented an ambitious PIARC Knowledge Exchange project, aiming at sharing knowledge about road safety, with the active contribution of NTUA, especially within Low and Middle Income Countries with limited resources but also in more developed economies with different needs and priorities. The theme of this month refers to Vulnerable Road Users (VRUs), as presented by the PIARC Technical Committee 3.1 member Lawrence Chauke. Throughout the year, PIARC will focus on the Safe System approach, addressing safe roads and roadsides, safe road users, safe vehicles and safe speeds.  ppt5 video

The World Road Association – PIARC  implemented an ambitious PIARC Knowledge Exchange project, aiming at sharing knowledge about road safety, with the active contribution of NTUA, especially within Low and Middle Income Countries with limited resources but also in more developed economies with different needs and priorities. The theme of this month refers to Data, as presented by the PIARC Technical Committee 2.4 "Road Network Operation/ ITS" Secretary Kaouther Machta. Throughout the year, PIARC will focus on the Safe System approach, addressing safe roads and roadsides, safe road users, safe vehicles and safe speeds.  ppt5 video

Our Publications

NTUA Professor George Yannis has contributed actively at the ITF 2023 Summit held in Leipzig, Germany, on 24-26 May 2023, on key discussions on the design of safe and equitable future transport systems for all. In his presentation on Social Cost-Benefit Analysis of Key Urban Mobility Policies in Athens demonstrated the high usefulness of the social Cost-Benefit Analysis (CBA) for the promotion of key urban mobility and safety policies, including comprehensive appraisal of externalities (impact on safety, environment, congestion, etc.). The policies investigated concerned City-wide Speed Limit 30km/h, Congestion Charging Schemes, Ridesharing Services and Telematics Insurance Schemes, which were proved highly beneficial for the society welfare. link pdf5 

NTUA Professor George Yannis has contributed actively at the "Vision Zero for the Balkans" Road Safety Conference organized by IRF in Belgrade, Serbia, on 15 May 2023, with the presentation titled "Network Wide Road Safety Assessments to diagnose road safety risk". Some of the key issues of this conference are to promote  the uptake of “Vision Zero” policies and make a compelling case for safety investment, focus on risk factors and road deficiencies that lead to injuries among vulnerable road users and advance regional cooperation.  link pdf5

The Hellenic Institute of Transport (HIT/CERTH) and the Hellenic Institute of Transportation Engineers (HITE) co-organized the 11th International Congress on Transportation Research (ICTR 2023), which was held on 20-22 September 2023 in Heraklion, Greece. The spotlight theme of the 2023 Congress was "Clean and Accessible to All Multimodal Transport". Special focus was given to innovative and sustainable traffic safety concepts in Greece and worldwide. Click here for all NTUA presentations...

A paper titled “A Review of Surrogate Safety Measures Uses in Historical Crash Investigations” authored by Dimitrios Nikolaou, Apostolos Ziakopoulos and George Yannis, has been published in Sustainability. On that purpose, 34 studies were examined, providing insights on the different types of SSMs collected under real road environment conditions, the way they are collected, their connection with specific road crash types, and the type of the developed statistical models are examined and discussed. Particular focus is also placed on the temporal dimension of the collection period of both SSMs and road crashes. Based on the classification performance metrics of the developed models, it was found that the Random Forests classifier outperformed the other developed classifiers in terms of predicting crash risk levels of the considered motorway segments. doi

An NTUA Diploma Thesis called “Analysis of the acceptance and cost benefit analysis of reducing the speed limit to 80 km/h on the interurban road network in Greece” was recently presented by Konstantinos Makrydakis. For the purpose of this Diploma Thesis, a special questionnaire was developed and answered by 408 travellers, from different parts of Greece, based on the stated preference method for 10 hypothetical scenarios with variations of the variables travel time, fuel consumption and probability of road accident with serious injury. The analysis calculated the investment costs and the impacts on traffic, road safety and the environment expressed in monetary units and showed that the reduction of the speed limit to 80 km/h on the interurban road network in Greece is considered to be economically very positive for the society, with a positive economic Net Present Value (ENPV=€170.7 million) and a high ERR (ERR=39.1%).  pdf5 ppt5

The PHOEBE research project has recently released the PHOEBE 1st Newsletter, which provides information on the latest outcomes of the EU-funded ‘Predictive Approaches for Safer Urban Environment’ (PHOEBE) project aiming to increase the road safety of vulnerable road users, especially those who use active mobility and e-scooters. Special focus is given to the assessment of current transport pilot plans in Athens, carried out by NTUA

The Horizon 2020 project i-DREAMS (smart Driver Environment Assessment and Monitoring System) released its 7th Newsletter, presenting the main accomplishments of the project, through creative solutions and risk mitigation strategies, exploiting state-of-the art findings on driver safety tolerance zone. The Newsletter presents the main results and the key findings from field trials and simulator experiments in Belgium, Germany, UK, Greece and Portugal and recommendations are also provided. The management approach, the communication and dissemination strategy as well as the ethical challenges tackled are presented through 37 deliverables, technical reports, interviews.  pdf5

Upcoming Events

The World Road Association (PIARC)  is organising the XXVIIth World Road Congress, which will be held on 2-6 October 2023, in Prague. The theme of the congress is "Together on the road again" and will provide a unique opportunity to discuss in depth all subjects related to road infrastructures and road transport, with safety being one of the Congress key topics. The program includes ministerial sessions, 60 technical sessions covering all key aspects and topics of road infrastructure, valuable poster sessions, various specialised workshops, foresight sessions and much more.  A special workshop on “Boosting Sustainable Road Safety Solutions in LMICs” is also foreseen.    

POLIS, the European Cities Network, is organising the 2023 Annual Polis Conference, which will take place in Leuven, on 29-30 November 2023. The POLIS Annual Conference is Europe’s leading sustainable urban mobility event, providing an opportunity for cities and regions to showcase their transport achievements , including recent safety developments, to a large audience of mobility experts, practitioners, and decision-makers from both the public and private sector. 

The European Commission and the An Roinn Iompair (ARI) together with the European Transport Research Platforms ACARE, ALICE, CEDR, ECTP, ERRAC, ERTRAC, ETRA and Waterborne will organise the Transport Research Arena Conference (TRA2024) which will take place in Dublin, on 15-18 April 2024. The pillars of the Conference will be the safe & inclusive transport, the sustainable mobility of people and goods, the efficient & resilient systems and the collaborative digitalisation regarding the European Transport Research and Innovation and the cooperation of Europe with other continents.  link