19 Αυγ 2025

Νέος ΚΟΚ – Μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρουμε γι αυτόν (μέρος δεύτερο)

 

 

Σε συνέχεια της ανάρτησης μας Νέος ΚΟΚ -Μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρουμε γι αυτόν (ΕΔΩ) παραθέτουμε παρακάτω την κριτική μας για το θέμα της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών και την αντιμετώπιση της στο νεο ΚΟΚ.

♦♦♦♦



 Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών (Άρθρο: 46) Παρά την επιμονή μας στη θέσπιση του Μηδενικού Αλκοόλ για όλους τους οδηγούς όπως το έχουν ήδη κάνει Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία, όπως συστήνουν διεθνείς οργανισμοί αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο, ή έστω του 0.2gr/L όπως ισχύει για τους επαγγελματίες οδηγούς και τους νέους οδηγούς στη χώρα μας και όπως ισχύει για όλους στην Εσθονία, στην Νορβηγία, στην Πολωνία και στη Σουηδία η νόμιμη  συγκέντρωση Αλκοόλ στο Αίμα (BAC) των οδηγών παρέμεινε στο επίπεδο του 0.5gr/L.

Με τη θέσπιση του Μηδενικού Αλκοόλ συμφώνησαν και ο εκπρόσωπος των Επαγγελματιών Οδηγών και ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ενώ υποστηρίχτηκε και από την εκπρόσωπο του κόμματος Νέας Αριστερά.

Ο πρόεδρος του ΟΣΥ επεσήμανε πως στα νέα λεωφορεία που προμηθεύεται ο οργανισμός υπάρχει σύστημα alcolock που δεν επιτρέπει να ξεκινήσει το όχημα αν στην εκπνοή του οδηγού ανιχνευτεί αλκοόλ. Πρακτικά δηλαδή ένας οργανισμός του Δημοσίου εφαρμόζει το Μηδενικό Αλκοόλ.

Αν και παραμένει η δυνατότητα με μια κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών & Προστασίας του Πολίτη το όριο να μειωθεί η να μηδενιστεί, είναι εξαιρετικά απίθανο να γίνει κάτι τέτοιο. Χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για ουσιαστική προσπάθεια αντιμετώπισης ενός ολοένα αυξανόμενου παράγοντα κινδύνου (στο 30% των θανατηφόρων τροχαίων υπάρχει κατανάλωση αλκοόλ από οδηγούς) και να μπει τέλος στα σχιζοφρενογόνα μηνύματα που διασπείρει η ίδια η πολιτεία υποστηρίζοντας από τη μια πως αλκοόλ και οδήγηση ΔΕΝ συμβιβάζονται και επιτρέποντας από την άλλη την οδήγηση με BAC 0.5gr/L. Τα αυστηρά πρόστιμα, χωρίς την θέσπιση της Μηδενικής Ανοχής δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.

Επιπλέον οι υπότροποι  και με πολύ μεγάλα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα οδηγοί συνήθως είναι άνθρωποι εξαρτημένοι από το αλκοόλ και σ αυτούς κανένα διοικητικό μέτρο δεν θα λύσει το πρόβλημα. Ακόμα και η αφαίρεση άδειας οδήγησης δεν θα τους κάνει να μην οδηγήσουν. Εδώ τα μέτρα θα πρέπει να αφορούν ΚΑΙ το όχημα με παρακράτηση έως κατάσχεση του ανάλογα με το ιστορικό.

Θετικό σημείο, που προέκυψε από δικιά μας παρέμβαση, στο σχετικό Άρθρο 46 είναι ότι ανοίγει ο δρόμος για την προμήθεια από την Τροχαία μηχανημάτων ναρκοτέστ για προληπτικό έλεγχο στο δρόμο πράγμα που το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είναι αναγκαίο να υλοποιήσει ΑΜΕΣΑ. Το μέγεθος του προβλήματος είναι τέτοιο που δεν επιτρέπει άλλη καθυστέρηση. Ας μη ξεχνάμε πως όλες σχεδόν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες κάνουν ναρκοτέστ στο δρόμο από το 2018…

       (συνεχίζεται)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου