Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Δεκ 2025

Συνεπείς οδηγοί, ασφαλείς δρόμοι: ο ρόλος των ελέγχων στα ανασφάλιστα.

 

Η οδική ασφάλεια δεν είναι θεωρία αλλά πράξη, και οι συστηματικοί έλεγχοι στα ανασφάλιστα οχήματα δείχνουν τον δρόμο.

 

Η κίνηση στο λεκανοπέδιο είναι ιδιαίτερα αυξημένη το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα οι δρόμοι να γεμίζουν καθημερινά από χιλιάδες οχήματα. Η εικόνα αυτή καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για οδική ασφάλεια, καθώς όσο αυξάνεται η κυκλοφορία τόσο μεγαλώνει και η πιθανότητα ατυχημάτων.

 
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα είναι αποκαλυπτικά: το 2024 καταγράφηκαν 64 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, αριθμός αρκετά μεγαλύτερος από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι 44. Σε σχέση με το 2023, σημειώθηκε μάλιστα μικρή αύξηση της τάξης του 3%, καθώς οι θάνατοι ήταν 61. Η χώρα μας εξακολουθεί να βρίσκεται στις τρεις πρώτες θέσεις με τον υψηλότερο αριθμό θανάτων στην ΕΕ, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. 

 
 Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με τις αυστηρότερες κυρώσεις, αλλά και οι αυξημένοι έλεγχοι από την Τροχαία, αναμένεται να συμβάλουν στη βελτίωση της κατάστασης, καθώς η εμπειρία δείχνει ότι η συνέπεια στην εφαρμογή των κανόνων είναι καθοριστική.


Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ένα από τα ζητήματα που παραμένουν ανοιχτά είναι η κυκλοφορία των ανασφάλιστων οχημάτων. Η πρωτοβουλία της Πολιτείας να κάνει τους ηλεκτρονικούς ελέγχους και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα είναι σίγουρα θετική, καθώς το να κυκλοφορεί κάποιος χωρίς ασφάλιση σημαίνει ότι αφήνει ακάλυπτο τον συνάνθρωπό του σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ ταυτόχρονα εκθέτει τον ίδιο του τον εαυτό σε σοβαρό κίνδυνο. Ακόμα και λίγα λεπτά αρκούν για να αλλάξει η ζωή ενός οδηγού αν εμπλακεί σε τροχαίο, με ηθικές, οικονομικές αλλά και ποινικές συνέπειες.
 

 Πέρα από την προσωπική διάσταση, υπάρχει και η συλλογική. Οι ανασφάλιστοι οδηγοί επιβαρύνουν το Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων, το οποίο χρηματοδοτείται από τους πολίτες που καταβάλλουν κανονικά τα ασφάλιστρά τους. Σκοπός του, μεταξύ άλλων, είναι η καταβολή αποζημίωσης στα πρόσωπα που ζημιώθηκαν λόγω θανάτωσης, σωματικών βλαβών ή υλικών ζημιών από αυτοκινητιστικά ατυχήματα, όταν το ατύχημα προήλθε από ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Άρα η αδικία είναι πολύ έντονη, καθώς οι συνεπείς ασφαλισμένοι καλούνται να καλύψουν το κόστος που δημιουργούν όσοι παραβιάζουν τον νόμο.

Ήδη η ΑΑΔΕ μετά τις διασταυρώσεις, έχει προχωρήσει σε αποστολή ειδοποιητηρίων σε δύο δόσεις, με περισσότερα από 400.000 «ραβασάκια» να έχουν σταλεί σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων, και μένει να φανεί σε τι επίπεδο θα αποδώσουν.


Η εμπειρία δείχνει ότι όταν οι έλεγχοι είναι συστηματικοί και οι διατάξεις εφαρμόζονται με συνέπεια, τα αποτελέσματα είναι γρήγορα ορατά. Η συνέχιση αυτής της προσπάθειας με ελέγχους σε σταθερή και τακτική βάση και κυρώσεις σε όσους δεν συμμορφώνονται, μπορεί να αποτελέσει το κλειδί ώστε να περιοριστεί οριστικά το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων.

 

 Αξίζει να σημειωθεί ότι στις ανεπτυγμένες χώρες το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων ουσιαστικά δεν υφίσταται. Δεν νοείται να κυκλοφορεί κάποιος χωρίς ασφάλιση, καθώς η συμμόρφωση με τον νόμο θεωρείται αυτονόητη. Η εικόνα αυτή δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε και στην Ελλάδα.

Η Πολιτεία καλείται να δείξει έμπρακτα ότι οι κανόνες στην κυκλοφορία πρέπει να τηρούνται από όλους χωρίς εξαιρέσεις. Όπως υπάρχει μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και στον σεβασμό του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, έτσι πρέπει να υπάρξει και μηδενική ανοχή στην κυκλοφορία των ανασφάλιστων οχημάτων. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα εμπεδωθεί η αίσθηση δικαιοσύνης και ασφάλειας στους δρόμους.

ΠΗΓΗ: www.protothema.gr 

 

 












 

Δεν υπάρχουν σχόλια: