Η επίσημη στατιστική της Δ/νσης Τροχαίας αποδίδει στο 80% των ατυχημάτων την ευθύνη στον οδηγό ( όχι στον δρόμο, στον καιρό , στην σηματοδότηση ). Η ευθύνη αυτή συνιστάται σε λάθη οδηγικά, σε υπερεκτίμηση οδηγικής ικανότητας ή και σε πρόκληση του ατυχήματος λόγω ακατάλληλης κοινωνικής τοποθέτησης ( προσπέρασμα, χρήση αλκοολούχων ποτών κα) . Η εισήγηση θα τεκμηριώσει ότι από τους παράγοντες ευθύνης του οδηγού ο κυριότερος είναι η κοινωνική συμπεριφορά.
Θα χρησιμοποιηθούν γεγονότα και τεκμηρίωση που αφορά στις εγκαταλείψεις τροχαίων θυμάτων, στην κοινωνική τάξη και τους παράγοντες που προέρχονται από αυτές με προεκτάσεις και αναλογίες σε κράτη και Ηπείρους, στα εργατικά ατυχήματα ( η νοοτροπία πρόληψης είναι ολιστική- δεν πεθαίνει κανείς μόνο από τροχαία ατυχήματα) , σε αυξομειώσεις τροχαίων ατυχημάτων σε εποχές κοινωνικών αναταραχών, στα ατυχήματα των φυλασσόμενων (!) ισόπεδων διαβάσεων, στην επίδραση της νοοτροπίας κατανάλωσης ( ιπποδύναμης, προσπερασμάτων χωρίς αναγκαιότητα, ταχύτητας), στην συμμετοχή σε τροχαία της νοοτροπίας τζόγου , στην νομιμοποίηση βασικών παραβάσεων του Κ.Ο.Κ, στην επίδραση των προτεραιοτήτων μιας κοινωνίας και στο πολύ επικίνδυνο στάδιο εξέλιξης στην Ελλάδα: Η εφαρμογή του Κ.Ο.Κ αυξάνει την πιθανότητα ( σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, π.χ, φρεναρίσματος με κίτρινο σηματοδότη ) ατυχήματος.
Σαν τελικό συμπέρασμα: η κοινωνική νοοτροπία πολλών Ελλήνων πολιτών ευθύνεται για το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων γενικά, κυρίως τροχαίων και είναι πολύ δύσκολο να βελτιωθεί.
Παπαδόπουλος Ιωάννης Καθηγητής Ιατρικής Σχολης Παν. Αθηνών
29 Μαϊου 2009 Ρόδος ΑΚΤΑΙΟΝ Ημερίδα ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου