Η ζωή είναι σύντομη. Ας την απολαύσουμε εκμεταλλευόμενοι τη δυστυχία των άλλων, εκμεταλλευόμενοι δηλαδή την εμπειρία που προσφέρεται από τα ατυχήματά τους. Διότι η απόκτηση προσωπικής εμπειρίας μπορεί να μην μας ωφελεί πλέον ως νεκρούς ή ως βαριά τραυματίες.
ΒΑΣΙΚΑ ΑΙΤΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ
v Ακατάλληλη συμπεριφορά –λάθη οδηγού ( 80% των ατυχημάτων )
v Κακή σήμανση-δρόμος-καιρός ( 20 % των ατυχημάτων )
ΑΜΕΣΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
v Μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι θα επέτρεπε η περίσταση-δρόμος-καιρός- ικανότητα οδηγού.
v Χρήση αλκοολούχων ποτών από οδηγό ( άνω του 40% των νεκρών και άνω του 60% των ατυχημάτων )
v Αντικανονικό προσπέρασμα ( είσοδος στο αντίθετο ρεύμα = 12x περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα )
v Ακριβά αυτοκίνητα με ψευδαισθήσεις ασφάλειας, προσφοράς « γοήτρου » και μεγάλων ταχυτήτων.
ΑΜΕΣΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
v Μη εφαρμογή ζώνης( και στα πίσω καθίσματα!)
v Μεταφορά παιδιών σε αυτοκίνητα χωρίς ειδικό κάθισμα ή εφαρμογής ζώνης.
v Μη χρήση κράνους ( η χρήση ψευδού-κράνους χωρίς προδιαγραφές)
ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
v Η Ελλάδα παρουσιάζει τα βαρύτερα ατυχήματα στην Ευρώπη.
v Πλήττονται κυρίως ( νεκροί ) οι ηλικίες 15-24 ετών. Το 81% των θανάτων σε αυτές τις ηλικίες προέρχεται από ατυχήματα και «μόνο» 14% από παθήσεις.
v Η Ελλάδα βρίσκεται στην 1η ( κακή) θέση τροχαίων ατυχημάτων.
v Η Ελλάδα εμφανίζει τους περισσότερους νεκρούς πεζούς σε κάθε 100 ατυχήματα.
v Οι εγκαταλείψεις θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων αυξήθηκαν.
Ιωάννης Παπαδόπουλος: Αν. Καθηγητής Ιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου