"Δεκαετίας Δράσης" για να σωθούν 5 εκατομμύρια ζωές
Οι κυβερνήσεις όλων των χωρών πρέπει να λάβουν μέτρα καταπολέμησης της ταχύτερα αναπτυσσόμενης παγκόσμιας απειλής για τη δημόσια υγεία: τα τροχαία ατυχήματα.Πρέπει να δεσμευθούν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας εφαρμόζοντας το πρόγραμμα της "Δεκαετίας Δράσης για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας ».
Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει να σώσει 5 εκατ. ζωές και 50 εκατ. ανθρώπους από πρόληψη σοβαρών τραυματισμών, αναφέρει η νέα έκθεση της Παγκόσμιας Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, που ξεκίνησε εκστρατεία από τη Ρώμη στις αρχές του μήνα.
Χρειάζεται επειγόντως συντονισμένο σχέδιο δράσης του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια, καθώς τα τροχαία ατυχήματα θα αποτελούν την κύρια αιτία του πρόωρου θανάτου και αναπηρίας για τα παιδιά ηλικίας 5-14 στις αναπτυσσόμενες χώρες μέχρι το 2015.
Η πρέσβης της εκστρατείας για του προγράμματος «Ασφαλείς Δρόμοι» ηθοποιός Michelle Yeoh εντάχθηκε στην ομάδα που αποτελούν υπουργοί αναπτυσσόμενων χωρών, ανώτερα στελέχη του ΟΗΕ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, αλλά και διεθνείς προσωπικότητες όπως ο οδηγός της F-1 Felipe Massa (Ferrari).
Η Έκθεση «Ασφαλείς Δρόμοι» του Ιδρύματος της FIA, που εγκρίθηκε από τους μεγαλύτερους εμπειρογνώμονες οδικής ασφάλειας, προτρέπει τις κυβερνήσεις χωρών που συμμετέχουν στα Ηνωμένα Έθνη και θα συμμετέχουν στην πρώτη παγκόσμια διακυβερνητική διάσκεψη για την οδική ασφάλεια στη Μόσχα το Νοέμβριο, για την υποστήριξη μιας νέας «Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια μεταξύ 2010-2020».
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας η διεθνής κοινότητα πρέπει να επενδύσει 300 εκατ. δολ. σε σχέδιο δράσης για την πρόληψη των τραυματισμών στην κυκλοφορία και την εκ νέου εστίαση των εθνικών πολιτικών οδικής ασφάλειας καθώς και των κονδυλίων που πρέπει να διατεθούν προς το σκοπό αυτό.Τα τροχαία ατυχήματα ήδη έχουν στοιχήσει την απώλεια περισσότερων ανθρώπων στις αναπτυσσόμενες χώρες από την ελονοσία, με οικονομικό κόστος μέχρι και 100 δις. ευρώ ετησίως, ποσό που ισοδυναμεί με όλη την ενίσχυση στις χώρες του ΟΟΣΑ.ΣΤΟΙΧΕΙΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ FIA • Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους των αναπτυσσόμενων χωρών κάθε χρόνο και δεκάδες εκατομμύρια τραυματίζονται, με πρόβλεψη διπλασιασμό των μεγεθών μέχρι το 2030. • Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκοσμίως τη μεγαλύτερη αιτία θανάτου των νέων ηλικίας 10-24 ετών.
• Τα τροχαία ατυχήματα έχουν πλέον ξεπεράσει την ελονοσία ως σημαντική αιτία θανάτου στις αναπτυσσόμενες χώρες.
• Οι προβλέψεις αναφέρονται στα τροχαία που θα αποτελούν την πρώτη αιτία αναπηρίας και πρόωρου θανάτου για παιδιά ηλικίας 5-14 στις αναπτυσσόμενες χώρες έως το 2015 ( προβλέψεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας).Για να αντιμετωπιστεί αυτή η αυξανόμενη επιδημία, η Επιτροπή για την Παγκόσμια Οδική Ασφάλεια προτείνει ορισμένες βασικές κατευθύνσεις:
• Ο ΟΗΕ να εγκρίνει σχέδιο για «Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια» και δέσμευση των Κυβερνήσεων για τη μείωση θανάτων κατά 50% το 2020 (από 1,9 εκατ. για κάτω από 1 εκατ. ετησίως).
• Η επίτευξη στόχων του 2020 θα μπορούσε να μεταφραστεί στη σωτηρία έως και 5 εκατ. ζωών και την πρόληψη σοβαρών τραυματισμών 50 εκατ.• Ποσό 300 εκατ. δολαρίων να θεσπιστεί από διεθνείς οργανισμούς για την ενθάρρυνση και στήριξη παρεμβάσεων για την οδική ασφάλεια.
• Ενδιάμεσοι στόχοι και στρατηγικές που πρέπει να συσταθεί για την προώθηση της οδικής ασφάλειας, είναι η χρήση κράνους και η χρήση των ζωνών ασφαλείας σε όλες τις χώρες μέχρι το 2020, μαζί με άλλες παρεμβάσεις της οδικής ασφάλειας.
• Η Παγκόσμια Τράπεζα και τράπεζες περιφερειακής ανάπτυξης και άλλοι χορηγοί-υποστηρικτές να δαπανούν τουλάχιστον το 10% του προϋπολογισμού τους σε επενδύσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
• Ο Γενικός Γραμματέας των ΗΕ να διορίσει ειδικό απεσταλμένο του για την οδική ασφάλεια για τη βελτίωση της εικόνας του θέματος.
Ο Felipe Massa, πιλότος της Φ1 στην ομάδα της Ferrari, δήλωσε:"Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να αντιμετωπίσουμε τραυματισμούς από ατυχήματα στην κυκλοφορία, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αιτία θανάτου των νέων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Με την προώθηση της χρήσης ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κράνους στα δίκυκλα, οδήγηση χωρίς επήρεια οινοπνεύματος, επιβολή ορίων ταχύτητας, καθώς και τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και σχεδιασμού των οχημάτων, θα μπορέσουμε πραγματικά να κάνουμε τη διαφορά.
Είμαι στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξω την εκστρατεία της FIA «Ασφαλείς Δρόμοι» και την πρόσκληση για τη «Δεκαετία Δράσης» για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου