24 Σεπ 2009

" Ελάχιστοι Δήμοι έχουν μελετήσει και εφαρμόσει σωστά την ελεγχόμενη στάθμευση"

Η Ελλάδα παρουσιάζει την πρωτοτυπία να είναι η χώρα με τους άριστους συγκοινωνιολόγους και τη χείριστη κυκλοφοριακή κατάσταση.
Παρ' όλα αυτά, όταν υπάρχουν ειδικές συνθήκες (βλέπε Ολυμπιακοί Αγώνες) χρησιμοποιεί σωστά αυτό το δυναμικό και κάνει θαύματα που αναγνωρίζονται διεθνώς.
Τα τελευταία χρόνια είχε όλες τις δυνατότητες να βελτιώσει ουσιαστικά το κυκλοφοριακό της σύστημα, μειώνοντας τα ατυχήματα σε επισημασμένες επικίνδυνες θέσεις, την ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση και τις καθυστερήσεις, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής. Και αυτά με ενέργειες και έργα ελάχιστου κόστους. Αντίθετα, εφαρμόζει πρωτότυπες λανθασμένες ενέργειες (π.χ. μονά-ζυγά) που χειροτερεύουν την κατάσταση, ενώ, ευτυχώς, αποφεύγει, έπειτα όμως από πολλά χρόνια παράλογων ταλαντεύσεων, άχρηστα έργα, π.χ. υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, που θα κόστιζε όσο όλα τα παραπάνω χρήσιμα έργα.
Θα επαναλάβω δύο χιλιοειπωμένες περιπτώσεις:
**ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ. Αποτελεί την κύρια αιτία του κυκλοφοριακού προβλήματος των ελληνικών πόλεων. Εφαρμόστε σωστά την ελεγχόμενη στάθμευση στην οδό για να χρησιμοποιούνται ορθολογικά οι ανεπαρκείς θέσεις στάθμευσης. Προτεραιότητα, οι κάτοικοι και οι μικρής διάρκειας στάθμευσης επισκέπτες, και ταυτόχρονα αστυνομεύσετε συστηματικά την παράνομη στάθμευση στα κρίσιμα σημεία (σηματοδοτούμενοι κόμβοι, στάσεις λεωφορείων, στροφές κ.λπ.). Οι δημόσιες συγκοινωνίες που βελτιώνονται συνεχώς θα βοηθήσουν στην αποτελεσματική εφαρμογή των παραπάνω. Υπόδειγμα ας αποτελέσει η επιτυχημένη, παρ' όλο που στην αρχή τουλάχιστον παρουσίασε σοβαρές αδυναμίες, ελεγχόμενη στάθμευση του Δήμου της Αθήνας. Δυστυχώς, ελάχιστοι δήμοι έχουν μελετήσει και εφαρμόσει σωστά την ελεγχόμενη στάθμευση. Παράδειγμα προς αποφυγή αποτελεί η απαράδεκτη ενέργεια δήμων να επιτρέψουν, σε όλο το 24ωρο, τη δωρεάν στάθμευση των κατοίκων στις θέσεις στάθμευσης μικρής διάρκειας για επισκέπτες, αχρηστεύοντας έτσι όλο το σύστημα.
*ΟΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ. Οπου υλοποιήθηκαν όλες οι βελτιώσεις των επικίνδυνων σημείων που επισημάνθηκαν από κατάλληλες μελέτες, τα ατυχήματα μειώθηκαν μέχρι και 80%. Ας επιταχυνθεί αυτή η βελτίωση και, επιτέλους, αφαιρέστε τις διαφημιστικές πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί παράνομα σε επικίνδυνες θέσεις. Πριν από λίγες μέρες σκοτώθηκε άλλος ένας οδηγός 21 ετών, ο οποίος προσέκρουσε σε μια τέτοια πινακίδα στη λεωφόρο Κηφισίας.
Διοικήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών, υπουργείων και τοπικής αυτοδιοίκησης, λάβετε επί τέλους σοβαρά υπόψη όσα σας προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι μέσω του συλλόγου τους ή μεμονωμένα (κατάλληλοι σύμβουλοί σας, μελετητές, υπάλληλοι κ.λπ.) και εφαρμόστε, άμεσα και σωστά, τουλάχιστον τα χαμηλού κόστους έργα και εκείνα που αποδίδουν οικονομικά (ελεγχόμενη στάθμευση), που σας προτείνουν επί πολλά χρόνια.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ, Συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ. Πολυτεχνείου
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 22 -09-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου