12 Νοε 2009

ΣΥΝΟΨΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ Μ.Κ.Ο

Σύνοψη των προτάσεων των ΜΚΟ που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και την υπεράσπιση των θυμάτων των τροχαίων δυστυχημάτων
για την Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια.
Οι ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται εκπροσωπώντας τα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων και τους χρήστες των δρόμων έχουν ειδικό ενδιαφέρον για μια κατάσταση βελτιωμένης οδικής ασφάλειας, δηλαδή για ένα δίκτυο οδικών μεταφορών συνολικά χωρίς θνησιμότητα. Πολλές δημιουργήθηκαν από ανθρώπους που πενθούν η είναι τραυματίες από τροχαία σύγκρουση που κινητοποιήθηκαν από το προσωπικό τους μαρτύριο για να βοηθήσουν άλλα θύματα η να ασχοληθούν με δραστηριότητες πρόληψης. Το Μάιο του 2009, 70 ΜΚΟ από 40 χώρες βρέθηκαν μαζί για πρώτη φορά στις Βρυξέλλες σε μια συνάντηση που οργανώθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Χρησιμοποιώντας την μοναδική τους εξειδίκευση και προοπτική, συνέταξαν 33 προτάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Οι 33 προτάσεις εντάσσονται σε 5 ενότητες, με μια σύντομη εισαγωγή στην κάθε μία. Οι βασικές προτάσεις παρουσιάζονται σ αυτή την περίληψη.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
-Ο δρόμος είναι ένας δημόσιος χώρος καθώς και ένα δίκτυο που συνδέει τους ανθρώπους
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ καλούν τις κυβερνήσεις να:
- αλλάξουν δραστικά την πολιτική μεταφορών, με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια και μια βιώσιμη κινητικότητα ,
- θεωρούν τους σχετιζόμενους με τον κυκλοφοριακό κίνδυνο τραυματισμούς και την κινητικότητα σαν ένα ζήτημα δημόσιας υγείας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων
- σχεδιάζουν τους δρόμους έχοντας υπ όψιν την αντίληψη του δημόσιου χώρου και τα δικαιώματα/αναγκες των ευάλωτων χρηστών
- να χρησιμοποιούν πιο ακριβή και σωστή ορολογία όπως Σύγκρουση, Συντριβή, Τραυματισμός, αντί για «Ατύχημα»

ΠΡΟΛΗΨΗ
είναι καθήκον μας να μειώσουμε τραυματισμούς από τα τροχαία όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ ζητούν από τις κυβερνήσεις να:
- πρωτοστατήσουν παραδειγματικά με προσεχτική διαχείριση των κινδύνων
- διαθέτουν επαρκείς πόρους για έρευνα και να μεταρρυθμίσουν ενδυναμώνοντας αυστηρά τους νόμους για την κυκλοφορία
- δημιουργήσουν ένα βιώσιμο μηχανισμό χρηματοδότησης της οδικής ασφάλειας
- υιοθετήσουν παγκόσμια στανταρς για την τροχαία αστυνομία, την εκπαίδευση των οδηγών και όλες τις άδειες οδήγησης

ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Μια σοβαρή αντίδραση μετά την σύγκρουση αποτελεί ένας ζωτικής σημασίας στοιχείο μιας αποτελεσματικής πολιτικής οδικής ασφάλειας και περιλαμβάνει: άμεσα σωστικές παρεμβάσεις, συστηματικές διερευνήσεις, ποινικές και αστικές διαδικασίες κατά περίπτωση, μακροπρόθεσμη αποκατάσταση/ υποστήριξη
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ περιμένουν από τις κυβερνήσεις να εγγυηθούν:
- την βελτίωση των υπηρεσιών επειγόντων και έγκαιρης αποκατάστασης για να περιοριστεί το οδικό τραύμα
- εθνικά στανταρς κοινωνικής, ιατρικής και νομικής φροντίδας για τα τραυματισμένα θύματα και τις πενθούσες οικογένειες
- σε βάθος διερευνήσεις για να ανιχνευθούν όλες οι αιτίες που μπορούν να προληφθούν και να εγγυηθούν δικαιοσύνη για τα θύματα
- μια αποτελεσματική, αναλογική και αποτρεπτική απάντηση στην τροχαία παραβατικότητα και στην πρόκληση θανάτου/και τραυματισμού

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
Είναι ουσιαστικής σημασίας η επιστροφή σε βιώσιμους τρόπους κινητικότητας όντας αντιμέτωποι με ένα τεράστιο κόστος σε ανθρώπινες ζωές και με τις επιδράσεις της μόλυνσης της ατμόσφαιρας στην κλιματική αλλαγή
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ ζητούν από τις κυβερνήσεις να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή :
- στην ενσωμάτωση και την αρμονική συνύπαρξη όλων των διαφορετικών τρόπων κινητικότητας στο σχεδιασμό όλων των δρόμων
- στην παροχή ασφάλειας και άνεσης στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου