13 Ιαν 2010

AΝΙΚΑΝΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ



Ποσοστό αποτυχίας άνω του 50% παρουσιάζει το στρατηγικό πρόγραμμα της Ελλάδας για τη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, αφού το 2008 καταγράφηκαν περισσότεροι από 1.500 νεκροί, την ώρα που ο εθνικός στόχος για το 2010 είναι να μην ξεπεραστεί ο αριθμός των 1.000.

Αντίθετα με την Ελλάδα, οι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχουν ήδη κατακτήσει τους στόχους τους και προετοιμάζονται για τη δεκαετία 2010-2020.
Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γιάννης Αλαβάνος μαζί με τους εκπροσώπους του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας παρουσίασαν χθες θέσεις και προτάσεις για τη διαμόρφωση ενός νέου Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία με κεντρικό σύνθημα «Για να κάνουμε τους ελληνικούς δρόμους ασφαλέστερους, να σώσουμε ζωές».

Σε διάλογο το Σχέδιο έχει ήδη υποβληθεί στους συναρμόδιους υπουργούς και από σήμερα τίθεται σε τρίμηνο δημόσιο διάλογο μέσω του περιοδικού και της ιστοσελίδας του ΤΕΕ.
Βασικός στόχος για το 2020, με έτος βάσης το 2010, είναι να μειωθούν οι νεκροί από τροχαία κατά 40%, ενώ για τους νέους έως 25 χρόνων η μείωση να φθάσει το 50%.
Το ΤΕΕ προτείνει να συγκροτηθεί Ειδική Γραμματεία Οδικής Ασφάλειας, η οποία θα συντονίζει όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς.
Προτείνεται να συσταθεί στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ από ορισμένες πλευρές ζητείται να αναλάβει την ευθύνη της ο ίδιος ο πρωθυπουργός, προκειμένου να δοθεί το απαραίτητο πολιτικό βάρος στην προσπάθεια μείωσης των θυμάτων από τα τροχαία.
Εκτιμάται πως το συνολικό κόστος της (έλλειψης) Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας φθάνει το 3% του ΑΕΠ, που σε τιμές του 2008 αντιστοιχεί σε 7,3 δισ. ευρώ.ethnos.gr

ΝΕΑ.ΕΡΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου