Η οδήγηση αυτοκινήτου η μηχανής δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα.
Η «σωστή» οδήγηση, είναι μία τεχνική δραστηριότητα που έχει να κάνει με την δεξιότητα χειρισμού μίας μηχανής. Ο άνθρωπος δεν γεννιέται με αυτήν την δεξιότητα, την αποκτά (ίσως) με εκπαίδευση.
Καθώς η συμπεριφορά του αυτοκινήτου-μηχανής είναι σχεδόν απόλυτα προβλέψιμη και ελεγχόμενη, είναι προφανές ότι, η ασφάλεια της συνολικής δραστηριότητας στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην συμπεριφορά του οδηγού.
Ασφαλής συμπεριφορά του οδηγού, είναι η προβλέψιμη συμπεριφορά δηλαδή μία ελεγχόμενη και τυποποιημένη συμπεριφορά, κάτι που επιτυγχάνεται μόνον με αυστηρή, συνεπή και συνειδητή τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών και κανόνων. Αυτό ο οδηγός το μαθαίνει μόνον με την εκπαίδευση.
Όταν οι οδηγοί είναι σωστά εκπαιδευμένοι, τότε τα οδικά ατυχήματα θα είναι πραγματικά “ατυχήματα” γιατί θα συμβαίνουν, (γιατί πάντα θα συμβαίνουν), από λάθος χειρισμό η από μια κακή συγκυρία παραγόντων.
Η «σωστή» οδήγηση, είναι μία τεχνική δραστηριότητα που έχει να κάνει με την δεξιότητα χειρισμού μίας μηχανής. Ο άνθρωπος δεν γεννιέται με αυτήν την δεξιότητα, την αποκτά (ίσως) με εκπαίδευση.
Καθώς η συμπεριφορά του αυτοκινήτου-μηχανής είναι σχεδόν απόλυτα προβλέψιμη και ελεγχόμενη, είναι προφανές ότι, η ασφάλεια της συνολικής δραστηριότητας στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην συμπεριφορά του οδηγού.
Ασφαλής συμπεριφορά του οδηγού, είναι η προβλέψιμη συμπεριφορά δηλαδή μία ελεγχόμενη και τυποποιημένη συμπεριφορά, κάτι που επιτυγχάνεται μόνον με αυστηρή, συνεπή και συνειδητή τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών και κανόνων. Αυτό ο οδηγός το μαθαίνει μόνον με την εκπαίδευση.
Όταν οι οδηγοί είναι σωστά εκπαιδευμένοι, τότε τα οδικά ατυχήματα θα είναι πραγματικά “ατυχήματα” γιατί θα συμβαίνουν, (γιατί πάντα θα συμβαίνουν), από λάθος χειρισμό η από μια κακή συγκυρία παραγόντων.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
- Πρώτη άδεια οδήγησης σε μικρότερη ηλικία και με περιορισμένα δικαιώματα (ημέρα, νύχτα, ιπποδύναμη, απόσταση από το σπίτι κλπ) και με την ευθύνη-εποπτεία κάποιου, συγγενούς, φίλου, δασκάλου κλπ.
- Αξιολόγηση των σχολών οδήγησης, να γίνεται με βάση τα ατυχήματα που έχουν οι μαθητές τους τα πρώτα πέντε χρόνια. Σε υψηλούς δείκτες επανεξέταση των εκπαιδευτών της σχολής, με δυνατότητα προσωρινής άρσης των δικαιωμάτων τους, σε χαμηλούς δείκτες ατυχημάτων, επιβράβευση της σχολής και δημοσιοποίηση των ονομάτων των εκπαιδευτών.
- Αξιολόγηση εξεταστών υπουργείου με βάση τα ατυχήματα των εξεταζομένων τους στα πρώτα δύο χρόνια. Σε υψηλούς δείκτες επανεξέταση των εκπαιδευτών και πιθανόν απομάκρυνσή τους από την υπηρεσία, σε χαμηλούς δείκτες οικονομική επιβράβευση.
- Δημιουργία χώρων πρακτικής εκπαίδευσης για καταστάσεις όπως φρενάρισμα πανικού, αποφυγή εμποδίου, αποστάσεις ακινητοποίησης με μικρές και μεγάλες ταχύτητες και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Χρησιμοποίηση αυτοκινήτου με ABS – ESP από οδηγούς συμβατικών για επίδειξη της ασφάλειας που προσφέρει η νέα τεχνολογία. Ευσεβής πόθος για το ίδιο με μηχανή με ABS.
safedriver
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου