24 Μαρ 2010

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

25
ΜΑΡΤΙΟΥ
2010
Καμπάνια ενημέρωσης για τη συμπεριφορά στο δρόμο
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η Ευρωπαϊκή ημέρα Ευγένειας στο δρόμο παρουσιάστηκε αρχικά στη Γαλλία το 2001 και υποστηρίχτηκε το 2007 από τους Responsible Young Drivers, οι οποίοι την υιοθέτησαν ως καμπάνια ενημέρωσης από το 2008. Προέκυψε από τη συνειδητοποίηση ότι πολλά από τα τροχαία ατυχήματα οφείλονται στην επιθετική συμπεριφορά των οδηγών.
Στόχος η ευγένεια στο δρόμο είναι πολιτισμός και θα πρέπει να γίνει στάση ζωής.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ συμμετέχει για τρίτη χρονιά στην καμπάνια ενημέρωσης των οδηγών και των λοιπών χρηστών των δρόμων για την υιοθέτηση μιας αλλαγής στην οδική μας συμπεριφορά χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τη ζωή μας και αυτή των συνανθρώπων μας.
Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε και να μπορούμε να αποφύγουμε μια ανάλογη συμπεριφορά και παράλληλα να συμβάλουμε σε ένα πιο ασφαλές οδικό περιβάλλον.
Οι κανόνες της καλής οδηγικής συμπεριφοράς
Συγκεντρώνομαι κατά την διάρκεια της οδήγησης
Χρησιμοποιώ έγκαιρα τους δείκτες για να δείξω που θέλω να κατευθυνθώ
Χρησιμοποιώ την κόρνα και τους προβολείς όταν είναι απόλυτη ανάγκη
Δίνω προτεραιότητα σε οδηγό που προσπαθεί να με προσπεράσει
Παρκάρω σε χώρο όπου επιτρέπεται και όχι σε ζώνες ΑΜΕΑ και πεζών
Δεν προσπαθώ να ανταποδώσω κάτι κακό σε άλλο οδηγό, ο θυμός μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικά δυστυχήματα, συνεχίζω ήρεμος την οδήγηση, αποφεύγω κάθε πρόκληση ή εμπλοκή
Τηρώ τον Κ.Ο.Κ τον κώδικα ΖΩΗΣ και είναι δική μου ευθύνη να το συνειδητοποιήσω και να προσαρμόσω τη συμπεριφορά μου
Προσπαθώ να οδηγώ φιλικά προς το περιβάλλον και να διατηρώ το αυτοκίνητό μου σε άριστη μηχανολογική κατάσταση
Η αντικοινωνική συμπεριφορά μου προκαλεί αντίδραση, εκνευρισμό και απόσπαση της προσοχής
Οδηγώ με ευγένεια, συμβάλλω στην οδική ασφάλεια για μένα και τους άλλους οδηγούς
Δεν ξεχνώ ότι ο δρόμος δεν είναι μια χώρα αγρίων, όπου εκείνοι που νοιώθουν δυνατοί και οδηγούν χωρίς σύνεση μπορούν και υπαγορεύουν το δικό τους νόμο. Ο δρόμος ανήκει σε όλους μας
Να μην ξεχνώ ότι καθένας από μας μπορεί οποτεδήποτε να είναι πεζός, οδηγός, συνεπιβάτης, ποδηλάτης, μοτοσυκλετηστής.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, συστάθηκε το 2004 , είναι Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός.
Σκοπός της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ είναι η ψυχολογική υποστήριξη θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων, η ανάληψη, η προώθηση, η ενημέρωση και η εκπαίδευση σε θέματα και δράσεις που προάγουν την οδική ασφάλεια με στόχο την πρόληψη και την μείωση των Τροχαίων Δυστυχημάτων.
Με την υποστήριξη
ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΡΟΔΟΥ


H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, για τρίτη συνεχή χρονιά συμμετέχει στην καμπάνια ενημέρωσης για τη συμπεριφορά στο δρόμο, παράλληλα με άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες.
Στόχος: Η ευγένεια στο δρόμο είναι πολιτισμός και θα πρέπει να γίνει στάση ζωής
Η επιθετική οδήγηση αντιπροσωπεύει την οδήγηση κατά την οποία ο οδηγός θεωρεί τους άλλους οδηγούς σαν εμπόδιο στην πορεία του. Περιγράφεται ως οδήγηση υπό την επήρεια συναισθηματικής φόρτισης, η οποία δημιουργεί συμπεριφορά που συντελεί σε αύξηση του κινδύνου τροχαίου ατυχήματος. Είναι μια παράβαση ή ένας συνδυασμός παραβάσεων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ο οδηγός ή και οι άλλοι οδηγοί.
Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε για το πρόβλημα της επιθετικής οδήγησης, έτσι μπορούμε να αποφύγουμε να γίνουμε θύμα μιας τέτοιας συμπεριφοράς, παράλληλα μπορούμε να συμβάλλουμε σε ένα πιο ασφαλές οδικό περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν τεχνικές που μπορούν απόλυτα να μας προστατέψουν. Όμως υπάρχουν αρχές και που είναι δυνατόν να προσφέρουν πολλά σε καταστάσεις δύσκολες που κινδυνεύουν να εκφυλλιστούν με απρόβλεπτες συνέπειες.
Όμως μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη μείωση και ελαχιστοποίηση του φαινομένου αυτού. Τα θύματα θα μειωθούν με την κατανόηση από όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες του δρόμου.
Μαζί μπορούμε να σώσουμε πολλές ζωές. Είναι ώρα για δράση.

Συνεργαζόμενοι Φορείς
: Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδ/σου, Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας Νομαρχίας Δωδ/σου, Δωδεκανησιακός Οργανισμός Τουρισμού Νομαρχίας Δωδ/σου, Δήμος Ροδίων, Δήμος Κώ, Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Ρόδου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ », Φαρμακευτικός Σύλλογος Δωδ/σου, Επιτροπή Κοινωνικών Θεμάτων Δικηγορικού Συλλόγου Ρόδου, Διεύθυνση Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης Δωδ/σου ( Υπεύθυνες Αγωγής Υγείας ), Α΄ΕΛΜΕ Δωδ/σου Κολλέγιο Ρόδου, Ροδίων Παιδεία , Αστυνομική Διεύθυνση Δωδ/σου ( Τροχαία Ρόδου ), Δημοτική Αστυνομία Ρόδου, Προξενείο Γαλλίας, Προξενείο Αγγλίας, ΤΕΕ Δωδ/σου, Τμήμα Μεταφορών –Επικοινωνιών Νομαρχίας Δωδ/σου, Δήμος Καλλιθέας ( Πηγές της Καλλιθέας ), Δήμος Πεταλούδων, Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Δήμος Ιαλυσού, Γ. Ν. Ρόδου, Πολυχώρος « ΧΑΡΑΥΓΗ» Ιαλυσός, Παιδικός Σταθμός « ΠΑΛΑΤΑΚΙ».
Σύλλογοι: Σύλλογος της Διατήρησης της Αρχιτεκτονικής & Πολιτιστικής κληρονομιάς. Μεσαιωνικό Ρόδου, Αντιπυρηνικό Παρατηρητήριο Μεσογείου, Γυναίκες Χωρίς Σύνορα, Το ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗ ΡΟΔΟ, Πολιτιστικός Σύλλογος Κρητηνίας « Η ΚΑΣΤΕΛΛΟΣ», Πολιτιστικός Σύλλογος Σορωνής «ΑΜΠΕΡΝΑΛΙ», Πολιτιστικός Σύλλογος Παστίδας «ΚΑΜΑΡΙ», Σύλλογος Πολιτισμικών Οικογενειών Ρόδου, Σύνδεσμος Ιδιοκτητών ΤΑΧΙ Ρόδου, Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδηγών Ρόδου, Ε.Ε.Σ, Σώμα Διασωστών, Σύλλογος Επισκευαστών Αυτοκινήτων Ρόδου
Ομάδα Μπάσκετ Κολοσσός ΒΑΠ ,
ΒΑΚΑΡ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΜΟΤΟ, Praxis plus, Security Force
Εθελοντές ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και τα Μ.Μ.Ε
Θα μοιραστεί το ενημερωτικό έντυπο κατά την διάρκεια της παρέλασης στους Δήμους Ρόδου. Ιαλυσού, Πεταλούδων, Καμείρου, Καλλιθέας προκειμένου οι πολίτες να ενημερωθούν για τους κανόνες της καλής οδηγικής συμπεριφοράς και να γίνουν αποδέκτες του μηνύματος της Ευγένειας στο δρόμο, στοιχείο πολιτισμού και ασφάλειας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ ευχαριστεί τους συνεργαζόμενους φορείς, τους Συλλόγους, τις Εταιρείες που συμβάλλουν στην ενημέρωση των πολιτών με στόχο την πρόληψη και την μείωση των Τροχαίων Δυστυχημάτων

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κα Άννα Διαμαντοπούλο

Αρ. πρω 423 Ρόδος 15 Mαρτίου 2010


Προς: κα Άννα Διαμαντοπούλου
Υπουργό
Παιδείας Δια Βίου Μάθησης
Και Θρησκευμάτων


ΘΕΜΑ: Ένταξη της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης

Κυρία Υπουργέ


Η Ε.Υ.Θ.Υ.Τ.Α ( Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων)
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ- ΡΟΔΟΥ, είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Mη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος
v Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για τα θύματα των Τροχαίων Ατυχημάτων( Federation Europeenne des Victims de la Route- F.E.V.R ) ειδικού συμβούλου του Ο.Η.Ε- Π.Ο.Υ.
v Υποστηρικτής της « MAKE ROADS SAFE »
v 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας 2008-2011, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε
v Συνεργάζεται με φορείς του Δημοσίου του Ιδιωτικού τομέα και με Παγκόσμιους και Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς και φορείς
v Συμμετέχει στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου.
Στη Ρόδο λειτουργεί από το 2004 , πρωτοβουλία προσωπική της Προέδρου, θύμα τροχαίου ατυχήματος, όταν πριν 7 1/2 χρόνια οδηγός, τραυμάτισε θανάσιμα το γιο της 19 χρονών πρωτοετή φοιτητή και το φίλο του στην Αθήνα, ευρισκόμενοι επί του πεζοδρομίου πίσω από τα κιγκλιδώματα στη Συγγρού(ΦΙΧ), πλαισιωμένη από επιστήμονες και άτομα ευαισθητοποιημένα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας .
Στόχοι της Ε.Υ.Θ.Υ.Τ.Α είναι:
v Η υποστήριξη των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων (νομικών,
εκπαιδευτικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών,
συγκοινωνιολόγων και πολιτικών μηχανικών)
v Η Ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων
v Η ενημέρωση-πρόληψη και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα θέματα της οδικής ασφάλειας, καθώς η ανάληψη και η προώθηση δραστηριοτήτων που προάγουν την οδική ασφάλεια , την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα.
v Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της Πολιτείας για την βελτίωση και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σε συνέχεια του αρ. πρωτ. 392/3-11-10 εγγράφου μας προς τον Πρωθυπουργό, το οποίο και σας κοινοποιήθηκε: Επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για την αναγκαιότητα ένταξης της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Αναλυτικό πρόγραμμα της Α/ας και της Β/ας Εκπαίδευσης, εν όψει του σχεδιασμού του νέου σχολείου όπως εσείς προγραμματίζεται.
Ο κος Δ. Ρέππας Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ανέλυσε στο Υπουργικό Συμβούλιο υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου την πολιτική και τα μέτρα που προτείνει, αναφέροντας την Κυκλοφοριακή Αγωγή και επιμόρφωση-Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ως μια από τις έξι κατευθύνσεις όπου απαιτείται συντονισμός και οι πολιτικές για μια επιτυχημένη Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας.
Ο κος Κανελλαϊδης Γεώργιος Καθηγητής Ε.Μ.Π, στην ημερίδα Οδικής Ασφάλειας, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, στα μέτρα άμεσης προτεραιότητας εισηγήθηκε, την καθιέρωση ως υποχρεωτικού μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής.
Το ΤΕΕ Ελλάδος, στις προτάσεις και θέσεις που κατέθεσε στο Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2010-2020, εισαγωγή της κυκλοφοριακής αγωγής στην Α/α και Β/α Εκπαίδευση
Η Διακομματική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στο πόρισμα της (Μάιος 1996), εισηγείται την καθιέρωση της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.
Ύστερα από τα παραπάνω , το σύστημα κυκλοφορίας αποτελεί όσο ποτέ άλλοτε μια μορφή κοινωνικού περιβάλλοντος με τους δικούς του κανόνες και αλληλεπιδράσεις.
Έτσι λοιπόν η ένταξη και σε αυτό το κοινωνικό περιβάλλον, το περιβάλλον της κυκλοφορίας εύλογα απαιτεί κατά ανάλογο τρόπο τη δική του διαπαιδαγώγηση του χρήστη, που θα του επιτρέψει να αναπτύξει στην ίδια του τη συνείδηση τις ορθές συμπεριφορές για την υγιή αλληλεπίδρασή του με τα υπόλοιπα στοιχεία του περιβάλλοντος και θα του εμπνεύσουν, και όχι απλώς ενημερώσουν, το σεβασμό προς τους κανόνες συμβίωσης. Και όπως πολύ εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς μονόδρομο για αυτή τη μορφή διαπαιδαγώγησης, την Κυκλοφοριακή Αγωγή , αποτελεί η ενσωμάτωση της στο παραδοσιακό αλλά και νέο εκπαιδευτικό σύστημα του σχολείου. Νωρίτερα η αργότερα, τα περισσότερα κράτη του ανεπτυγμένου κόσμου έχουν εισάγει προγράμματα της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο εκπαιδευτικό τους σύστημα. Η ένταξη Κυκλοφοριακής Αγωγής και οδικής ασφάλειας στα σχολικά προγράμματα επιτυγχάνει την οργανωμένη και συστηματική εκπαίδευση των νέων, όταν κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά και την απόκτηση της κατάλληλης νοοτροπίας και συνείδησης, που θα συντελέσει στη διαμόρφωση τους σε υπεύθυνους οδηγούς κατά την ενηλικίωσή τους.
Η συνεργασία μας με Παγκόσμιους και Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς, μας επιτρέπει να πιστεύουμε ότι η οδική διαπαιδαγώγηση σε επίπεδο εκπαίδευσης προσαρμοσμένο στα δεδομένα κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης, θα συμβάλλει σημαντικά σε θέματα που προάγουν την οδική ασφάλεια, όπως υιοθέτησαν άλλωστε η μία μετά την άλλη οι Ευρωπαϊκές χώρες, προσεγγίζοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία το ζήτημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής που συνοδεύει τον μαθητή σε όλα τα στάδια εκπαίδευσης, με σκοπό τη διαμόρφωση συνείδησης επάνω στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας και την έμπνευση ορθής νοοτροπίας και συμπεριφοράς , « για μια ζωή ».
Σας αποστέλλουμε το ημερολόγιο του 2010 και ένα μικρό δείγμα των δράσεων που αφορούν τους αυριανούς οδηγούς.
Κυρία Υπουργέ
Είναι πρόκληση να προετοιμάσουμε τις επόμενες γενιές. Είμαστε σίγουροι και ευελπιστούμε ότι θα το επιχειρήσετε. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Κοινοποίηση
Κα Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας
Κο Ιωάννη Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας
Κα Σοφία Σακοράφα, Πρόεδρο Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας
Άξιο προς συζήτηση και διερεύνηση στο ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ που σχεδιάζει το Υπουργείο δεν αναφέρεται η Κυκλοφοριακή Αγωγή.

23 Μαρ 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ






Πέρασαν πέντε χρόνια από την έναρξη της δραστηριότητας της Ε.Υ.Θ.Υ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. Τα αποτελέσματα αυτής της δραστηριότητάς μας είναι ουσιαστικά. Αρκετές από τις προσπάθειές μας οδήγησαν και οδηγούν σε λύσεις ή δρομολόγησαν και δρομολογούν λύσεις, σε μια σειρά από χρόνια προβλήματα της οδικής ασφάλειας στην περιοχή μας.
Ξέρουμε ότι το έργο μας είναι δύσκολο, γιατί η οδική ασφάλεια δεν βρίσκεται στην κορυφή των ενδιαφερόντων, παρά μόνο ως ατυχήματα και ως στατιστικά δεδομένα.
Εμείς δεν ξεχνάμε ότι μόνο στην Ελλάδα πεθαίνουν εξ αιτίας των οδικών συγκρούσεων- δυστυχημάτων κάθε χρόνο 1600 άτομα, τραυματίζονται περίπου 30.000, εκ των οποίων τα περισσότερα με μη αναστρέψιμες βλάβες, ενώ από άλλες αιτίες δεν πρόκειται να φτάσουμε ποτέ σε τέτοια αποτελέσματα και ούτε μπορεί να συγκριθούν οι επιπτώσεις από τα τροχαία δυστυχήματα.
Στις 10 Μαρτίου 2010 ημέρα Τετάρτη πραγματοποιήθηκε η 1η Γενική Συνέλευση στο ξενοδοχείο PLAZA.
Ευχαριστούμε το κο Γεωργά Λουκά για την προσφορά της αίθουσας του ξενοδοχείου προκειμένου να διεξαχθούν οι προβλεπόμενες εκ του καταστατικού εργασίες της Γ.Σ. Υπήρξε απαρτία των μελών, όπου συζητήθηκαν οι δράσεις, αναπτύχτηκαν οι στόχοι για το 2010, έγιναν τοποθετήσεις και ακολούθησε η διαδικασία της ανάδειξης νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Εξελεγκτικής Επιτροπής. Σύμφωνα με το άρθρο 12 του καταστατικού συγκροτήθηκε σε σώμα το Δ.Σ της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ εντός 8 ημερών.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Καρύδη Ελένη : Πρόεδρος
Βλάσσης Ναπολέων: Αντιπρόεδρος
Σκουλλής Βασίλειος: Γ. Γραμματέας
Πατάκα Αναστασία: Ταμίας
Νanev Νικόλας: Μέλος
Πάκγαλής Γεώργιος: Μέλος
Στέργου Γεώργιος: Μέλος
ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Βορεινάκη Κατερίνα
Παναγιωτίδης Κων/νος
Τριανταφύλλου Παρασκευή
Διευρύνεται το Δ.Σ με τις ομάδες σχεδιασμού
· Ψυχολογικής Υποστήριξης
Κυπριώτη Αλεξία
· Έρευνας και Τεχνικών Θεμάτων
Πράντης Αργύρης
Παπακωνσταντίνου Κλεόβουλος, ορισμένοι εκπρόσωποι του ΤΕΕ Δωδ/σου
· Εκπαίδευσης-Κυκλοφοριακής Αγωγής
Α΄ΕΛΜΕ Δωδ/σου
Α/α Εκπαίδευση, θα οριστούν εκπρόσωποι
Ραίμόνδου Ειρήνη
Τροχαία Δωδ/σου
· Σχεδιασμού
Βαρέλης Αντώνης
Σταυλάς Ιωάννης
· Νομικός Σύμβουλος: Κρομμύδα Νεκταρία
Στόχος η διεύρυνση των ομάδων εργασίας.
ΣΤΟΧΟΙ 2010
· Σχεδιασμός και καθιέρωση Περιφερειακής Ημέρας Δράσης Οδικής Ασφάλειας στα Δωδεκάνησα
· Σταθεροί στους στόχους ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, ψυχολογική υποστήριξη, κοινωνική πίεση προς τους φορείς σε θέματα προάσπισης της οδικής ασφάλειας, αλλά και η ανάληψη-τήρηση ουσιαστικών μέτρων για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων
· Συνεργασία με όλους τους φορείς σε θέματα που προάγουν την οδική ασφάλεια
· Συνεχή συνεργασία με τις υπεύθυνες Αγωγής Υγείας Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, μετά από έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για την κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών ( παραμονή του ασφαλτοτάπητα εκπαίδευση των μαθητών και ανάπτυξη ποικίλων δράσεων )
· Συνεργασία με το ΤΕΕ για την σύνταξη μελέτης κατασκευής κυκλικού κόμβου στη πόλη της Ρόδου
· Διοργάνωση με το ΤΕΕ ημερίδα Οδικής Ασφάλειας με προσκεκλημένους από την Γαλλία και Αγγλία
· Συνεργασία με συλλόγους για την προώθηση θεμάτων που αφορούν το οδικό περιβάλλον
· Συνεργασία με φορείς άλλων πόλεων Ελλάδος και της Ε.Ε και άλλων συλλόγων σε θέματα οδικής ασφάλειας
· Διοργάνωση της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων και αναγνώριση από την Ελληνική Κυβέρνηση ως Ημέρα Εθνικής Δράσης, επικοινωνία με την Πρόεδρο της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής Οδικής Ασφάλειας κα Σοφία Σακοραφά
· Καθιέρωση της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ευγένειας στο δρόμο και της Ευρωπαϊκής Νύχτας χωρίς ατυχήματα κάθε χρόνο
· Καθιέρωση του Δέντρου της Αγάπης
· Αποστολή υπομνήματος με προτάσεις στο ΤΕΕ Ελλάδος σχετικά με το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2010-2020
· Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
· Καταγραφή επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου όπου έγιναν τροχαία δυστυχήματα σε συνεργασία με την Τροχαία Ρόδου και φορείς
· Συνεργασία με ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, ενημέρωση γονέων –παιδικό κάθισμα- παιδιά στο πίσω κάθισμα )
Ευχαριστούμε όλα τα Μ.Μ.Ε για την αμέριστη υποστήριξη στις δράσεις μας.

18 Μαρ 2010

H ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΔΗΓΟΥ



Τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας κοστίζουν σε ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο όσο ένα πραξικόπημα ή ένας μικρός εμφύλιος.
Είναι μάλιστα τόσο οικείο το πρόβλημα ώστε έχει τυποποιηθεί και από τα ΜΜΕ σε φράσεις καρμανιόλα, φονική διάβαση, υπερβολική ταχύτητα, ολισθηρότητα του οδοστρώματος, εξέπνευσε κατά τη μεταφορά, ξεκληρίστηκε οικογένεια, φόρος αίματος, τριήμερη έξοδο των εκδρομέων, πόσοι δεν γύρισαν από τις διακοπές τους και άλλα παρόμοια.
Το πρόβλημα είναι ο άνθρωπος.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αντιμετωπίσεις ένα πρόβλημα αλλά πάντοτε ο πιο αποτελεσματικός είναι να πας στη ρίζα του προβλήματος, την αιτία και να την εκμηδενίσεις. Δεν είναι βέλτιστη λύση ούτε η προστιματική καταστολή, ούτε η δίωξη. Το πρόβλημα είναι κοινωνικό και ο κορυφαίος παράγοντας για την λύση των κοινωνικών προβλημάτων είτε μας αρέσει είτε όχι είναι ο άνθρωπος. Συνεπώς η επίλυση πρέπει να προέρχεται από τους οδηγούς διότι αυτοί είναι που επιλέγουν εκείνη τη συμπεριφορά που είναι επιρρεπής στα δυστυχήματα.

Ο Έλληνας οδηγός Τι μπορεί κανείς να πει για τους Έλληνες οδηγούς και την συμπεριφορά τους. Πόσο μάλλον να προσπαθήσει να βρει να πει κάτι καινούργιο σε αυτούς τους αναγνώστες οι οποίοι καθημερινά οδηγούν στην Ελλάδα και κατά συνέπεια ανήκουν στο μυθικό σύνολο των Ελλήνων οδηγών. Το μόνο που μπορεί κανείς να κάνει, είναι να προσπαθήσει να αιτιολογήσει και να εξηγήσει πως μία κοινωνία ανθρώπων μπορεί να φερθεί τόσο ανεύθυνα και ηλίθια σε μία τόσο απλή δραστηριότητα όπως είναι η οδήγηση, η οποία προκαλεί τόσο πόνο και θάνατο καθημερινά.

Η Ελλάδα, μια χώρα συντηρητική, με υψηλή ομοιογένεια γεγονός που συντελεί στο να είναι η συνολική συμπεριφορά των πολιτών της όμοια. Δεν θα απορήσει κανείς Έλληνας παραδείγματος χάριν εάν όπως οδηγεί δει όλες τις παραβιάσεις του ΚΟΚ σε μια πεντάλεπτη διαδρομή, όταν ακούσει την κόρνα κάποιου αυτοκινήτου τέσσερις θέσεις πίσω σε κόκκινο φανάρι, ή ακόμα και όταν δύο οδηγοί φιλοφρονούν ο ένας τον άλλον με τις πρώτες λέξεις που μαθαίνει κάποιος ξένος με το που πατάει το πόδι του στην Ελλάδα.

Σε τι διαφέρουμε από τους οδηγούς του εξωτερικού; Το μυαλό και ο νους είναι υπεύθυνα για την καθημερινή σφαγή του ΚΟΚ και της σύνεσης. Κάθε ένας έχει την ποιότητα του κοινού νου να συνειδητοποιήσει τους κινδύνους της αναρχικής και αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς του. Η οδηγική συμπεριφορά του από την άλλη αποτελεί μία αντίθεση σε σχέση με αυτά που ο κοινός νους αποδέχεται ως λογικά και ασφαλή. Ο Έλληνας δε διαφέρει από τον Ευρωπαίο ή Αμερικανό οδηγό. Όσο και να προσπαθεί να οικειοποιηθεί την μοναδικότητα της επιθετικής οδήγησης, της περιφρόνησης των αρχών και της ανταρσίας στον νόμο είναι μάλλον κοινός με όλους τους άλλους ανθρώπους.

Road rage Ο όρος road rage αναφέρεται σε εκρήξεις οργής και απώλεια ηρεμίας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τυπικά παραδείγματα της καθημερινότητάς μας είναι χειρονομίες, η κόρνα και καμιά φορά καταδίωξη και διαπληκτισμός με ή άνευ ξυλοδαρμού. Υπάρχουν δύο τύποι οργής που σχετίζονται με την οδήγηση. Η οργή που αποδίδεται σε επιθετική ερμηνεία αμφισήμαντων γεγονότων, όπως πχ η ερμηνεία ενός τυχαίου κλεισίματος στο δρόμο σαν προσωπική επίθεση που σκοπό έχει από τον άλλο οδηγό την πρόκληση ατυχήματος. Ο δεύτερος τύπος οργής προέρχεται από τον εκνευρισμό ενός οδηγού όταν αυτός θέλει να επιτύχει κάποιο στόχο με την οδήγηση. Όπως πχ η καθυστέρηση ενός οδηγού από έργα όταν αυτός θέλει να προλάβει μία συνάντηση ή στην Ελληνική πραγματικότητα η καθυστέρηση ενός οδηγού από κάποιον πιο αργό στην αριστερή λωρίδα, ενώ αυτός αγωνίζεται με τους εκατοντάδες ίππους του για την βελτίωση του προσωπικού του χρόνου.Στο εξωτερικό έχουν αναλύσει το φαινόμενο της συμπεριφοράς των οδηγών και τη σχέση τους με την πρόκληση ατυχημάτων. Τα τελευταία χρόνια ένας νέος τομέας της ψυχολογίας έχει ασχοληθεί με την ανάλυση της συμπεριφοράς των οδηγών... η ψυχολογία της κυκλοφορίας. Η επιθετική οδήγηση και ο όρος road rage αποτελούν ένα παγκόσμιο φαινόμενο που κοστίζει δισεκατομμύρια Ευρώ και χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο. Στην Ελλάδα η οδήγηση τέτοιου τύπου είναι τόσο συνηθισμένη ώστε τα παραδείγματα που βλέπει κάθε μέρα ο οδηγός πηγαίνοντας στη δουλειά του είναι δεκάδες. Από τις πιο μικρές παραβιάσεις όπως είναι μία παράνομη αναστροφή, έως ένας τυπικός καβγάς με τις δημοφιλείς λέξεις που ένας ξένος μαθαίνει όταν επισκέπτεται για πρώτη φορά τη χώρα μας.

Η συναισθηματική κατάσταση Η επιθετική οδήγηση μπορεί περιφραστικά να περιγραφεί ως οδήγηση υπό την επήρεια συναισθηματικής φόρτισης η οποία έχει σαν αποτέλεσμα συμπεριφορά που οδηγεί σε αύξηση ρίσκου ατυχήματος.

Η συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο. Η συμπεριφορά του μέσου Έλληνα περιλαμβάνει επιθετικότητα αφού όποιος θεωρητικά είναι καλύτερος ή μπορεί να είχε πρόθεση να μας ενοχλήσει είναι και εχθρός, έλλειψη αντίληψης της πραγματικότητας, αντίσταση στην αλλαγή (ουδέν σχόλιο), έλλειψη συναισθηματικής ωριμότητας (όλοι παιδιά είμαστε) και κυνισμό ως προς τις αρχές που εκφράζεται με απαξιωτικούς αμπελοφιλοσοφικούς συνειρμούς του τύπου «δεν υπάρχει κράτος», «Η τροχαία είναι μόνο για να μαζεύει τα πρόστιμα».

Οι λακκούβες ευθύνονται για τα κορναρίσματα στους δρόμους Εδώ θα μπορούσαμε κάλλιστα να υποθέσουμε ότι οι λακκούβες οι οποίες είναι αποτέλεσμα της απουσίας του κράτους εντείνουν την μηδενική αντίληψή μας για την παρουσία αρχών και ενισχύουν την παραβατική συμπεριφορά μας. «Να φτιάξουν πρώτα τις λακκούβες και μετά θα γίνω άνθρωπος.» Οπότε οι λακκούβες ευθύνονται για τα κορναρίσματα στους δρόμους. Είναι ο ρόχθος και το αντιβούισμα της επανάστασης του μέσου Έλληνα στην κατεστημένη ανυπαρξία του κράτους. Ή μήπως είναι μια συνηθισμένη νευρόσπαστη αντίδραση του μέσου απογοητευμένου Έλληνα που διαπιστώνει ότι η ζωή του είναι χάλια και στάσιμη, και προσπαθεί να μεταθέσει την ευθύνη στους άλλους... τουλάχιστον στο φανάρι.

Ο Έλληνας αρέσκεται στο να πιστεύει ότι είναι ένα εξωτικό είδος και περηφανεύεται που ο υπόλοιπος κόσμος τρίβει τα μάτια του με αυτά που έχει επιτύχει. Νομίζει ότι για την ψυχική του υγεία χρειάζεται ένα βαθμό ελευθερίας στην συμπεριφορά του που αγγίζει τα όρια του εγκλήματος και είμαστε όλοι τόσο συνδεδεμένοι με την ιδέα της «γλυκιάς αναρχίας», που δεν κράζουμε ούτε κατακρίνουμε τα λάθη μας. Αυτοδιοικούμαστε λοιπόν, επαναλαμβάνοντας και διαιωνίζοντας την παρανοϊκή συμπεριφορά μας, με οποιοδήποτε κόστος.

5 Μαρ 2010

ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΔΙΑΦΗΜΗΣΕΙΣ- ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών για τις υπαίθριες διαφημίσεις και την Οδική Ασφάλεια:
Με επείγουσα εγκύκλιό του προς τις Περιφέρειες και τους ΟΤΑ, ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος καλεί όλους τους αρμόδιους φορείς να συνεργαστούν και να συμβάλλουν στην εξάλειψη της παρανομίας που σημειώνεται σχετικά με τις υπαίθριες διαφημίσεις. Όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, «διαπιστώνεται ότι το πρόβλημα της παραβατικότητας στον τομέα αυτό όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά, αντιθέτως συνεχώς διογκώνεται, συντελώντας όλο και περισσότερο στην υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και στην υπονόμευση της οδικής ασφάλειας». Επίσης, αναφέρει ότι «έχει τεθεί ως προτεραιότητα η λήψη κάθε προβλεπόμενου μέτρου για την άμεση αποξήλωση κάθε διαφημιστικής κατασκευής που εκ του σημείου τοποθέτησής της εγκυμονεί κινδύνους για την οδική ασφάλεια καθώς και η απαρέγκλιτη επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών και ποινικών κυρώσεων στα υπεύθυνα για την παράβαση πρόσωπα».
Καλεί δε όλους τους φορείς που εμπλέκονται να συνεργαστούν για την εξάλειψη της παρανομίας μεριμνώντας για το συστηματικό έλεγχο και την καταγραφή της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί εντός του πεδίου ευθύνης τους, προβαίνοντας άμεσα στην αποξήλωση κάθε επικίνδυνης διαφημιστικής κατασκευής, εντείνοντας τις προσπάθειες αφαίρεσης κάθε άλλης παράνομης διαφημιστικής πινακίδας, επιβάλλοντας σε όλους τους παρανομούντες τις προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις και παραπέμποντας στις εισαγγελικές αρχές τους ποινικά υπεύθυνους.

2 Μαρ 2010











Η πρώτη φωτογραφία από τις πολλές επί της οδού Ρόδου-Καμείρου, χαρακτηριστική περίπτωση ρευματοκλοπής και ταυτόχρονα παράνομη η τοποθέτηση.
Οι επόμενες μεταφράζονται σε ασφάλεια των πεζών, των χρηστών του δρόμου και του πεζοδρομίου.

Δελτίο Τύπου TEE
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

1 Μαρτίου 2010

Υπέρ της απομάκρυνσης των παρόδιων διαφημιστικών πινακίδων το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ

Αποφασισμένο να στηρίξει σε τεχνικό επίπεδο κάθε προσπάθεια αποκατάστασης του σημερινού θλιβερού καθεστώτος και εφαρμογής των βασικών κανόνων Οδικής Ασφάλειας, σε ότι αφορά τις παρόδιες διαφημιστικές πινακίδες, είναι το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, κατανοώντας απολύτως την ευαισθητοποίηση της Κοινής Γνώμης και της Πολιτείας στο θέμα αυτό.
Το ΠΟΑ/ΤΕΕ παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα σε επίπεδο φορέων, Κοινοβουλίου, Κυβέρνησης, αλλά και Δικαιοσύνης. Θεωρεί ότι η τελευταία απόφαση του Αρείου Πάγου, με την οποία δικαιώθηκε, μετά από πολύχρονο αγώνα, πατέρας ο οποίος έχασε το παιδί του μετά από πρόσκρουση του οχήματος σε διαφημιστική πινακίδα, λειτουργεί ως καταλύτης για την πλήρη ενεργοποίηση του άρθρου 11 του ΚΟΚ περί Διαφημιστικών πινακίδων και των ποινών που επιβάλλει.
Με αφορμή όλα αυτά το ΠΟΑ/ΤΕΕ υπογραμμίζει ορισμένα τεχνικά ζητήματα:
Οι κολώνες στήριξης των διαφημιστικών πινακίδων ανήκουν στα εμπόδια παρά την οδό τα οποία κρίνονται κρίσιμα για την Οδική Ασφάλεια. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες ποσοστό 25÷30% των θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται σε πλευρικά “εμπόδια” που χρήζουν προστασίας.
Στο Υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. βρίσκονται στη φάση έγκρισης οδηγίες Συστημάτων Συγκράτησης Οχημάτων (ΟΜΟΕ-ΣΣΟ) επί της οδού, οι οποίες εναρμονίζονται πλήρως με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο (ΕΝ1317) και η εφαρμογή των οποίων αναμένεται να έχει σημαντική θετική επίδραση στα τροχαία δυστυχήματα. Το ΠΟΑ/ΤΕΕ προτείνει στο υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. την άμεση έγκριση των οδηγιών αυτών και την υποχρεωτική εφαρμογή τους, σε πρώτη φάση, από όσους μελετούν και κατασκευάζουν οδούς οι οποίες ανήκουν στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο.
Παράλληλα, οι υπηρεσίες συντήρησης του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου, στο πλαίσιο των περιοδικών ελέγχων συντήρησης, οφείλουν να προτάξουν την απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και την προστασία των χρηστών της οδού έναντι των υφιστάμενων επικίνδυνων πλευρικών εμποδίων.
Κατά το ΠΟΑ/ΤΕΕ, η απλοποίηση του αντίστοιχου άρθρου του ΚΟΚ, περί διαφημιστικών πινακίδων, θα βοηθήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες στην ταχεία απομάκρυνση των παράνομων πινακίδων.
Η σημαντική αυτή προσπάθεια, παρά το γεγονός ότι θίγει ισχυρά συμφέροντα που επιδιώκουν να συνεχιστεί η εικόνα της τεράστιας αυθαιρεσίας, με τις επικίνδυνες διαστάσεις για οδηγούς και επιβαίνοντες σε οχήματα, πρέπει, κατά το ΠΟΑ/ΤΕΕ, να ολοκληρωθεί.

ΤΟ ΤΕΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ, υπέγραψε την ΔΗΛΩΣΗ η οποία έχει αναρτηθεί στο blog μας