31 Μαΐ 2010

EΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ-ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

Περισσότεροι από 30 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο αυτή τη νύχτα 29η Μαΐου 2010 μετά από τροχαίο ατύχημα στη NIGUESSE χωριό που βρίσκεται 130 χιλιόμετρα βόρεια της Γιαουντέ στα 22 GMT μ.μ. στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Η επιχείρηση διάσωσης συντονίζεται από τον Δρ Gregory Ambassa Elim Ιατρό του Νοσοκομείου Ndikinimeki με την υποστήριξη μελών του οργανισμού SECUROUTE και συνεχίστηκε μέχρι τις 3 π.μ.
Τρίτη το πρωί. Σύμφωνα Djomo Kayo Yves SECUROUTE αντιπρόσωπος στο διαμέρισμα της MBAM και Inoubou, υπήρξαν 27 νεκροί στον τόπο του ατυχήματος, 3 πέθαναν από πολλαπλά τραύματα και της σοβαρότητας των τραυματισμών. Μια γυναίκα και ένα κορίτσι βγήκε σώος. Ως αιτία ήταν η υπερβολική ταχύτητα και η κόπωση αυτού του δράματος.
Η SECUROUTE υπενθυμίζει στους χρήστες των οδών, ότι η οδήγηση τη νύχτα, η οποία τείνει να καθιερωθεί στο Καμερούν είναι πολύ υψηλού κινδύνου. Επαναλαμβάνει η SECOUROYTE το σεβασμό του νόμου για τον περιορισμό της ταχύτητας και κυρίως να αποφεύγουν να οδηγούν οι οδηγοί μετά από μια κουραστική μέρα εργασίας.
secourateafrica

25 Μαΐ 2010

ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΣΤΙΣ ΖΩΝΕΣ



Αερόσακοι στις ζώνες!

Οι ζώνες ασφαλείας πρωτοεμφανίστηκαν πριν από κάποια χρόνια στα αυτοκίνητά μας και, δίχως αμφιβολία, στα πρώτα τους βήματα θεωρούνταν και ήταν ένα ακριβό –έξτρα- αξεσουάρ…
Αρχικά, οι κατασκευαστές τους τοποθετούσαν στο τιμόνι, με την πάροδο του χρόνου προστάτευαν και το συνοδηγό, ενώ, όσο περνούσε ο καιρός, τους συναντάμε στη οροφή, στα πλευρά του αυτοκινήτου, ακόμα και στα γόνατα των επιβατών. Που αλλού θα μπορούσαν να τοποθετηθούν, προκειμένου να προστατεύσουν κι άλλο το πλήρωμα του αυτοκινήτου; Η ford έχει την απάντηση…. Στις ζώνες ασφαλείας.

Στην παραγωγή του 2010
Μη νομίζετε ότι μιλάμε για τεχνολογία του μέλλοντος. Η ford είναι έτοιμη από τις αρχές μάλιστα του 2010, να ρίξει στην αγορά την εν λόγω καινοτόμα τεχνολογία. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα εφοδιαστεί με αυτήν θα είναι το νέο explorer, ενώ σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, σε ορίζοντα διετίας θα περάσει σε όλα τα μοντέλα παραγωγής της. Οι αερόσακοι στις ζώνες θα προστατεύουν τους πίσω επιβάτες ( οι μπροστινοί άλλωστε έχουν πληθώρα αερόσακων ) και, σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης, θα απελευθερώνονται σε χρόνο 40 millisecond, προστατεύοντας ολόκληρη την περιοχή του θώρακα των επιβατών. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ζώνη με τον ενσωματωμένο αερόσακο καλύπτει πέντε φορές μεγαλύτερη επιφάνεια σώματος από μια κανονική ζωή ασφαλείας, ενώ, συν τοις άλλοις, βοηθά στην καλύτερη κατανομή των δυνάμεων της σύγκρουσης.
Η ford χρησιμοποιεί συμπιεσμένο φυσικό αέριο για τη « διόγκωση » των αερόσακων, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως οι αερόσακοι αυτοί «φουσκώνουν » πιο αργά και με χαμηλότερη πίεση από τους υπολοίπους, επειδή δεν έχουν να καλύψουν τόσο μεγάλη απόσταση μεταξύ του επιβάτη και του αντικειμένου
Εκτός όμως από την ford, υπάρχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ασχοληθεί «ζεστά » με το συγκεκριμένο θέμα. Όπως και να έχει, όποιος τελικά και αν είναι ο πρώτος που θα ρίξει στην αγορά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ένα είναι σίγουρο: η ασφάλεια των επιβατών αυξάνεται και ο κίνδυνος θανατηφόρου τροχαίου μειώνεται σημαντικά.
Οι αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας, βάσει ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί, θα σώσουν περισσότερες από 500 ζωές .

Ενεργά προσκέφαλα
Προσκέφαλα που είναι τοποθετημένα στα εμπρός καθίσματα και που, σε περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης, έχουν τη δυνατότητα να κινούνται προς τα εμπρός, μειώνοντας, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατόν, την πιθανότητα αυχενικού τραυματισμού των επιβατών.

ΚΑΘΙΣΜΑ BUCKET
Πρόκειται για ειδικούς τύπους καθισμάτων που προσφέρουν κατά κύριο λόγο βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Οπτικά ξεχωρίζουν λόγω των υπερυψωμένων πλευρών τους. Χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, αν και τελευταία ολοένα και περισσότερες εταιρείες « περνούν » παραγωγής τους και στα μοντέλα παραγωγής τους καθίσματα bucket

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ Γ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ




Κατά την παραμονή του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στη Ρόδο και συγκεκριμένα στο ΤΕΕ Δωδ/σου η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ κατέθεσε υπόμνημα με θέσεις και προτάσεις για το θέμα της Οδικής Ασφάλειας , το οποίο θα κοινοποιήσει στους φορείς της Πολιτείας.
Μεταξύ των όσων αναφέρομαι :
ΟΙ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΙΕΣ
α. Τι προκαλεί το μεγάλο αριθμό « δυστυχημάτων »
Πρωταρχική αιτία πρόκλησης των δυστυχημάτων είναι η μεγάλη παραβατικότητα Ακόμη και εκεί όπου ο κακός δρόμος παρεμβαίνει ως « συνένοχος » της πρόκλησης δυστυχήματος, στην πραγματικότητα κάποια παράβαση ευθύνεται. Ο Έλληνας οδηγός, σχεδόν βέβαιος ότι δεν γίνεται αντιληπτός, παραβιάζει θεμελιακούς κανόνες του Κ.Ο.Κ
β. Τι φταίει για την ως τώρα αναποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης
Η Χαλαρότητα της πολιτικής βούλησης.
Το 1996 δημοσιεύτηκε το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για την αντιμετώπιση των Τ.Α. Τον Ιούνιο του 1997 κυκλοφόρησε από το τότε Υπουργείο Μεταφορών ένα συνοπτικό σχέδιο νόμου για τη συγκρότηση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας ( ΕΣΟΑ). Ξαφνικά έπαψε να γίνεται συζήτηση, το Ν.Σ δεν πέρασε ποτέ από την Βουλή και δύο χρόνια αργότερα εκπονήθηκε το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2000-2006 και 2006-2010, παρουσιάζοντας απόκλιση 50% από τους στόχους. Με απλά λόγια ήταν μια γενική προτροπή « Κάντε κάτι για την Οδική Ασφάλεια με ότι μέσα διαθέτετε», σε αντίθεση με χώρες της Ε.Ε που έχουν κατακτήσει το στόχο 50% στο πλαίσιο της Παγκόσμιας εκστρατείας για μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, ενώ τώρα θέτουν στόχους όσον αφορά τη δεκαετία 2010-2020.
Άλλη κακοδαιμονία είναι η Στατιστική Υπηρεσία. Βασισμένη σε μια απαρχαιωμένη μεθοδολογία, δεν παρέχει τα ποιοτικά εκείνα στοιχεία που επιτρέπουν στους ασχολούμενους με τα Τ.Α να εξάγουν τα συμπεράσματα και να δράσουν ανάλογα. Εξ άλλου η Ελληνική Στατιστική των Τροχαίων σταματά ουσιαστικά στην πόρτα του Νοσοκομείου. Ο οδηγός Ι.Χ, μοτοσικλέτας που υπέστη βαριά Κ.Ε.Κ και καταλήγει μετά από κάποιο χρονικό διάστημα δεν περιλαμβάνεται στα θύματα. Σε όλες τις χώρες με υψηλή στάθμη φροντίδας, τα στοιχεία για τους επιτόπου νεκρούς συμπληρώνονται από το μητρώο τραύματος ( αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας) που παρακολουθεί την εξέλιξη και έκβαση των τραυματισμών και παρέχει πληροφορίες για τη συνεχή βελτίωση και καλύτερα αποτελέσματα

γ. Η έλλειψη επένδυσης στην Οδική Ασφάλεια
Ένα σοβαρό, φιλόδοξο και αποτελεσματικό πρόγραμμα εναρμόνισης με τις χώρες της Ε.Ε δεν μπορεί να γίνει χωρίς δαπάνες. Εξάλλου το κοινωνικοοικονομικό κόστος μόνο για τους νεκρούς στην Ελλάδα είναι 2-3 δις Ευρώ-επίσημη εκτίμηση για την απώλεια ζωής, χωρίς να υπολογιστούν οι δαπάνες για εγχειρήσεις, νοσηλείες, επισκέψεις σε Νοσοκομεία, αποζημιώσεις, αναπηρίες κλπ.

δ) Η απραξία ορισμένων Υπουργείων
Το Υπουργείο Υγείας,
δεν έχει αναγνωρίσει το μέγιστο αυτό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Τα Τ.Α είναι ήδη η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 15-44 ετών, καθώς 115.000 εισαγωγές γίνονται το χρόνο στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ εξ αιτίας των τροχαίων ατυχημάτων. Δεν συζητάμε βέβαια για την πρόληψη, όπου το Υπουργείο Υγείας δεν έχει καμία δραστηριότητα ενώ θα έπρεπε να το απασχολούν.
Το Υπουργείο Παιδείας, είναι επιτακτική ανάγκη να ευαισθητοποιηθεί και να θεωρήσει και δικό του έργο τη διαφύλαξη της ζωής και της ακεραιότητας των παιδιών του με ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής –υποχρεωτικού μαθήματος, ετοιμάζοντας τους αυριανούς υπεύθυνους πολίτες-οδηγούς.
Το Υπουργείο Προστάτη του Πολίτη, παρά τις αδυναμίες του υπήρξε ουσιαστικά ως τώρα « ο μοναχικός καβαλάρης » της Οδικής Ασφάλειας. Ωστόσο, πάσχοντας από έλλειψη προσωπικού, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για ορθότερη κατανομή του και μέσων δεν θα έχει αποτέλεσμα. Οι υπηρεσίες της Τροχαίας πρέπει να ενισχυθούν για να εκτελέσουν άριστα την υλοποίηση του όποιου προγράμματος σχεδιαστεί.
Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, δεν έχει σχεδιάσει ποτέ στα πρότυπα των ευρωπαϊκών χωρών προκειμένου να υπάρξει ομοιογένεια στην αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων που αφορούν το σχεδιασμό, τη μελέτη, την κατασκευή, τις παρεμβάσεις την συντήρηση και γενικά την καταγραφή όλων εκείνων των στοιχείων προκειμένου να δίδεται ένα οδικό δίκτυο το οποίο θα είναι συγχωρητικό για τον χρήστη και θα παρέχει ασφάλεια στους οδηγούς.
Το Υπουργείο Εσωτερικών, δεν έδωσε την ευκαιρία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναπτύξει προγράμματα και να πετύχει τη συνειδητοποίηση των πολιτών, στα πρότυπα των ευρωπαϊκών χωρών ή και ακόμη να παρεμβαίνει σε θέματα οδικής ασφάλειας ( μελέτες, κόστος, συντήρηση, κατασκευή κλπ ) του οδικού δικτύου.
Απόδειξη στο υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο « Καλλικράτης » ουδεμία αναφορά γίνεται σχετικά.
Μέτρα άμεσης απόδοσης
Οι δυσκολότεροι στόχοι και κυρίως αυτοί που χρειάζονται χρόνο μπορούν να κλιμακωθούν ανάλογα με τη δυσκολία τους.
v Θεσμοθέτηση της Διυπουργικής Επιτροπής και της Ειδικής Γραμματείας υπαγόμενης στον Πρωθυπουργό.
v Ενίσχυση της επιτήρησης της κυκλοφορίας -αστυνόμευση- εξοπλισμός.
v Καθιέρωση ως υποχρεωτικού μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής.
v Ταχεία ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας 96/2008 για την διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών
v Παρεμβάσεις χαμηλού κόστους και άμεσου αποτελέσματος στα επικίνδυνα σημεία του δημοτικού, επαρχιακού, εθνικού οδικού δικτύου και προστασία των ευάλωτων ηλικιών.
v Ανάπτυξη του Μητρώου Τραύματος στα Νοσοκομεία για τη συμπλήρωση του κενού της Στατιστικής και την εξαγωγή πολύτιμων συμπτωμάτων.
v Προετοιμασία των νέων οδηγών με βιωματική διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής- αναβάθμιση της εκπαίδευσης των νέων οδηγών
v Ενεργοποίηση του 112 Πανευρωπαϊκού αριθμού κλήσης έκτακτης ανάγκης.
v Ανάπτυξη συστήματος αποκατάστασης –υποστήριξης των τραυματιών και αναπήρων.
v Αποκεντρωμένη εφαρμογή των μέτρων σε όλη την Περιφέρεια
v Ευαισθητοποίηση – ενημέρωση των πολιτών. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται ο σχεδιασμός της προβολής του προγράμματος, ώστε να μην σπαταληθούν μεγάλα κονδύλια.
v Αναγνώριση της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης των Θυμάτων. Η Τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, ΗΜΕΡΑ την οποία ανεγνώρισε ο Ο.Η.Ε με την 60/26-10-2005 απόφαση της Γενικής Συνέλευσης και κάλεσε τις Κυβερνήσεις των χωρών μελών να την αναγνωρίσουν και αυτές. Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ από το 2005-2009 με έγγραφά της, καλεί τις Κυβερνήσεις να την αναγνωρίσουν ως ΗΜΕΡΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ, γνωρίζοντας την ΑΞΙΑ της καθιέρωσης της. Θα είναι ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ , ΑΦΥΠΝΗΣΗΣ και ΔΡΑΣΗΣ όλων μας και το κόστος ανυπολόγιστο από τα οφέλη της μείωσης των Τροχαίων Δυστυχημάτων και του ανθρώπινου πόνου.

Προϋποθέσεις για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας

v Η εκδήλωση ισχυρής πολιτικής βούλησης
v Η ανάπτυξη της αίσθησης του επείγοντος

Σας παραθέσαμε συνοπτικά την αποτύπωση της σημερινής εικόνας της Οδικής Ασφάλειας στην χώρα μας, μερικές από τις σκέψεις μας και προτάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική προκειμένου να βελτιωθεί ο οδικός πολιτισμός μας, να σωθούν ζωές και να αποφευχθούν οι αναπηρίες. Όλα αυτά είναι δοκιμασμένα σε χώρες όπου με τη συνεπή εφαρμογή τους και την πολιτική βούληση επιτεύχθηκαν εξαιρετικά αποτελέσματα
Ο θάνατος από τροχαίο δεν είναι αποδεκτός από κανένα. Δεν ανήκει στα « φυσικά αίτια ».
Οφείλεται σε έλλειμμα του συστήματος και μπορεί να αποφευχθεί, αρκεί η Πολιτεία να το θελήσει και να το υποστηρίξει με σοβαρότητα, συνέπεια και διάρκεια.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτοντας εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό συνδεδεμένο με 20 και πλέον Ευρωπαϊκές και Παγκόσμιες Οργανώσεις δραστηριοποιείται στη Ρόδο με σκοπό την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση πολιτών και φορέων στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην κυκλοφοριακή αγωγή στην υποστήριξη των θυμάτων.

14 Μαΐ 2010

ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΝΕΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.....

Του Γ. Μαρίνου

Πριν από πολλά χρόνια, ταξιδεύοντας με μια μεγάλη νοικιασμένη κούρσα από τη Στοκχόλμη προς μια άλλη Σουηδική πόλη, διατύπωσα στον οδηγό την απορία γιατί δεν υπήρχε καμιά διαφημιστική πινακίδα σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.
Μα, απαγορεύονται, με πληροφόρησε, επειδή μπορεί να γίνουν αιτία τροχαίου δυστυχήματος. Με τις μεγάλες ταχύτητες που τρέχουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους , η παραμικρή απόσπαση της προσοχής του οδηγού από κάποια, συνήθως προκλητική, διαφήμιση μπορεί να αποδειχθεί αιτία στραβοτιμονιάς με θανατηφόρο αποτέλεσμα για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του. Εδώ στην Ελλάδα , που είναι όλοι οι δρόμοι φορτωμένοι από κάθε είδους διαφημιστικές και πινακίδες άσχετες προς την οδική συμπεριφορά.
Στην ίδια διαδρομή στη Σουηδία διερωτήθηκα γιατί σε μια ασταμάτητη ευθεία χωρίς διασταυρώσεις αλλάζουν κάθε τόσο τα όρια της ταχύτητας χωρίς εμφανή λόγο. Απάντηση: Επειδή σε μια ευθεία μονότονη διαδρομή μπορεί να καταλάβει υπνηλία τον οδηγό και να επέλθει το τροχαίο. Και όταν και πάλι διερωτήθηκα γιατί τηρεί με τόση θρησκευτική ευλάβεια τα όρια της ταχύτητας, που σε ορισμένα σημεία ήταν υπερβολικά χαμηλά, μου απάντησε ‘ότι δεν θέλει ως επαγγελματίας να χάσει το ψωμί του.
Με αυτά και με άλλα δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει το ευρωπαϊκό ρεκόρ θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων. Ούτε το ότι η πρώτη αιτία θανάτου στη χώρα μας είναι τα τροχαία. Γι αυτό θρηνούμε 2.000 νεκρούς κάθε χρόνο. Γιατί το έγκλημα αυτό εδώ ούτε προλαμβάνεται, ούτε άλλωστε τιμωρείται. Αυτή είναι η Ελλάδα;
ΒΗΜΑ 17-10-2004
Ερώτηση : Γιατί η Ελλάδα παραμένει πρώτη χώρα μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών στα τροχαία δυστυχήματα.
Γιατί; ....ας απαντήσουν αυτοί που νομοθετούν, σχεδιάζουν , γιατί;.. δεν υπάρχει πολιτική βούληση.

Η ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ



















Ξεκίνησε η απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων που είχαν τοποθετηθεί στις ταράτσες των οικοδομών και μιας στο ξενοδοχείο Oλύμπικ επί του άξονα που ήταν στον οικισμό από το Λύκειο Ιαλυσού μέχρι και τη διασταύρωση προς τους Τρείς.
Απομένουν να απομακρυνθούν κι άλλες πινακίδες και γιγαντοαφίσες σε 20 τουλάχιστον καταστήματα και ακολουθούν τα κάθετα πλαίσια των στεγάστρων των στάσεων όπου έχουν καλύψει όλο το πλάτος του πεζοδρομίου και παρεμποδίζεται η διέλευση των πεζών.
Περιμένουμε την ευαισητοποίση όλων των φορέων, των άλλων Δήμων, την εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου καθώς και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο κομμάτι της ευθύνης της.

10 Μαΐ 2010

O ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ






































Προστάτης της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ ανακηρύχτηκε ο Άγιος Χριστόφορος .


Ο Μητροπολίτης Ρόδου κ Κύριλλος με το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ανακύρηξε επίσημα τον Άγιο Χριστόφορο Προστάτη της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Ανεγνώσθη η ανακήρυξη, προσέφερε εικόνα του Αγίου Χριστοφόρου στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και στην Πρόεδρο Ελένη Καρύδη.
Η καθιέρωση των δράσεων με την ονομασία
" ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΕΙΑ " στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των πολιτών στο θέμα της οδικής ασφάλειας.
Στο Πνευματικό κέντρο του Ιερού Ναού λειτούργησε έκθεση φωτογραφίας και τα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ μαζί με το έντυπο με συμβουλές ,ενημέρωναν τους επισκέπτες για την οδική ασφάλεια.

9 ΜΑΪΟΥ: Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ



Εμείς οι μητέρες της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, δεν θα πάρουμε τις ευχές από τα παιδιά μας, γιατί είναι πολύ ψηλά.
Ζητάμε μια χάρη από όλους εσάς.
Την Κυριακή το πρωί αφιερώστε 2 μόνο λεπτά από το χρόνο σας και φέρτε στη σκέψη σας κάποιους φίλους, γνωστούς, αγαπημένα πρόσωπα που δεν είναι πλέον μαζί σας…
Ας κοιταχτούμε στον καθρέφτη, ας κάνουμε την αυτοκριτική μας, τι φταίει και η Ελλάδα παραμένει πρώτη μεταξύ των χωρών της Ε.Ε στα Τροχαία δυστυχήματα με αβάσταχτο πόνο.
Τα παιδιά μας που μας βλέπουν από ψηλά γνωρίζουν.
Θα μας πουν από ψηλά. Θα ήθελα να σε αγκαλιάσω μαμά και να σου πω πόσο σ’ αγαπώ.
Σ΄ αγαπώ μαμά, ΑΝΤΙΟ.
Οι καρδιές μας είναι πληγωμένες και κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να μην πονέσουν άλλες μητέρες και να είναι ευτυχισμένες να ακούν από όλα τους τα παιδιά «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ» .
Ευχόμαστε σε όλες τις μητέρες " ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ " και σας παρακαλούμε να δείξετε και να περάσετε όλα εκείνα τα μηνύματα στα παιδιά σας για την ασφαλή οδήγηση και οι ίδιες να είστε τα πρότυπα ενός συνειδητοποιημένου οδηγού, που σέβεται τους ανθρώπους που αγαπά και τους χρήστες των δρόμων.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΡΟΔΟΥ μοίρασαν 30 κράνη σε δικυκλιστές





















Στην Πλατεία Κύπρου στις 7 Μαΐου 2010, η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και η ΤΡΟΧΑΙΑ ΡΟΔΟΥ πραγματοποίησαν μια δράση καινοτόμο που αφορούσε τους μοτοσικλετιστές. Η δράση αυτή εντάσσεται στα πλαίσια της εορτής του Αγίου Χριστοφόρου, Προστάτης των Οδηγών , και της καθιέρωσης των « ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΕΙΩΝ»
Μοίρασαν τριάντα ( 30 ) κράνη σε δικυκλιστές
Στόχος αυτής της δράσης είναι η ασφάλεια για την οποία πρέπει να αισθάνεται ο οδηγός και ο συνεπιβάτης της μοτοσυκλέτας.
Θα πρέπει να γνωρίζουν οι δικυκλιστές, ότι το δίκυκλο επιβάλλει ένα διαφορετικό τρόπο κίνησης και ζωής. Θ πρέπει όμως να γνωρίζουν ότι η όποια συμπεριφορά τους μπορεί να προσδιορίσει σε μεγάλο βαθμό το χρονικό διάστημα που θα παραμείνουν αναβάτες του δικύκλου. Είναι δική τους απόφαση να μην περιορίσουν το χρόνο αυτό. Είναι στο χέρι τους να μην χάσουν για πάντα αυτή την απόλαυση.
Ας μη ξεχνάμε ότι οι δικυκλιστές είναι αυτοί που χάνουν τη ζωή τους περισσότερο στην άσφαλτο.
Η κυριότερη αιτία θανάτου σε δυστυχήματα με δίτροχα είναι το χτύπημα στο κεφάλι , Κ.Ε.Κ.
Οι δικυκλιστές ισορροπούν μόνο σε δύο τροχούς. Η ταχύτητα, η εύκολη ανατροπή, οι ακροβασίες, τα θεαματικά προσπεράσματα, είναι παγίδες θανάτου.
ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ
ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΖΩΗΣ
ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΟΥ
Επιλέξετε αυτό που σας αρέσει:
α. Κλειστού τύπου, καλύπτει πλήρως το πρόσωπο, σαγόνι και κεφάλι από τον αέρα και σε περίπτωση ατυχήματος.
β. Ανοιχτού τύπου, καλύπτει το κεφάλι σε περίπτωση ατυχήματος. Προτιμάται από δικυκλιστές που ενοχλούνται με κλειστά κράνη ή έχουν κλειστοφοβία.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στοχεύει να αφυπνίσει συνειδήσεις στην οδική ασφάλεια, να ευαισθητοποιήσει τους οδηγούς και να αποβάλλουν αντικοινωνικές συμπεριφορές ως χρήστες των οδών, να αποκτήσουν αίσθημα ευθύνης που αποτρέπει συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους και τους γύρω τους.
Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΡΟΔΟΥ, στοχεύει να πείσει τους οδηγούς ότι η παρουσία της συμβάλλει στην τήρηση του Κ.Ο.Κ, για όλους εκείνους τους οδηγούς που δεν έχουν αίσθημα ευθύνης για το τι μπορεί να προκαλέσουν στους εαυτούς τους, στους άλλους χρήστες των οδών.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί τη ΒΑΚΑΡ Α.Ε η οποία μας προσέφερε τα 30 κράνη για αυτή την καινοτόμο δράση και είναι συνοδηγός μας και υποστηρικτής μας σε δράσεις για την οδική ασφάλεια.

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΕΙΑ ΡΟΔΟΥ

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, εν όψει της εορτής του Αγίου Χριστοφόρου 9 Μαΐου , προστάτης των οδοιπόρων που χρησιμοποιούν οποιοδήποτε μέσο για την μετακίνησή τους, πραγματοποιεί για πρώτη φορά δράσεις στις 8 και 9 Μαΐου στον Ιερό Ναό του Αγίου Χριστοφόρου με σκοπό την καθιέρωση των δράσεων με την ονομασία « ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΕΙΑ».
Στόχος των δράσεων είναι η ευαισθητοποίηση των πολιτών στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Στα πλαίσια του εορτασμού του Αγίου Χριστοφόρου, Προστάτη των ΟΔΗΓΩΝ, αποστείλαμε μελέτη προσωρινής σήμανσης ασφαλείας στην Εθνική Οδό Ρόδου-Λίνδου προς τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Νομαρχίας Δωδ/σου και του Δήμου Ροδίων, προκειμένου να αποφευχθεί η στάθμευση των οχημάτων επί της Εθνικής οδού Ρόδου –Λίνδου με γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών, πεζών, προσκυνητών του Αγίου Χριστοφόρου.
Θα πραγματοποιηθούν δράσεις:
1) Την Παρασκευή 7 Μαΐου και ώρα 13.00 στην πλατεία Κύπρου μια καινοτόμος δράση που αφορά τους μοτοσικλετιστές
2) Στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού του Αγίου Χριστοφόρου θα λειτουργεί έκθεση φωτογραφίας
3) Τα μέλη και οι εθελοντές της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ θα βρίσκονται στον Ιερό Ναό προκειμένου να πληροφορούν τους προσκυνητές για την οδική ασφάλεια.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί για τη χώρα μας, όπως γνωρίζετε πρόβλημα μείζονος σημασίας, με ολέθριες επιπτώσεις, οι οποίες εκφράζονται με την απώλεια ανθρώπινων υπάρξεων, τον τραυματισμό άλλων δίχως να παραγνωρίζεται το ψυχικό κόστος που προκαλούν.
Ο άνθρωπος που δεν πείστηκε ακόμη για την σοβαρότητα του θέματος δημιούργησε, συντηρεί λανθασμένες αρχές και αντιλήψεις-πεποιθήσεις. Αγνοεί την επικινδυνότητα που παρουσιάζεται στην κυκλοφορία, αγνοεί τους κανόνες της ασφαλούς οδήγησης και δεν συμπεριφέρεται ως υπεύθυνος πολίτης.
Το πρόβλημα της συμπεριφοράς μας στους δρόμους είναι θέμα που έχει βαθιές ρίζες στην κοινωνική συνείδηση του ανθρώπου. Είναι θέμα πολιτισμού.
Γι αυτά και όχι μόνο η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, προσπαθεί να ενημερώνει, να ευαισθητοποιεί τον άνθρωπο- χρήστη της οδού σε θέματα της οδικής ασφάλειας για τα αίτια πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων.
Θέλουμε και επιθυμούμε να « περάσουμε» στους πολίτες τη φιλοσοφία που κινείται στο σεβασμό, στην προστασία της ζωής και σωματικής ακεραιότητας, στην διασφάλιση καλύτερων συνθηκών κυκλοφορίας και της επικινδυνότητας κάθε παράβασης και των επιπτώσεων στην οδική ασφάλεια.