14 Μαΐ 2010

ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΝΕΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.....

Του Γ. Μαρίνου

Πριν από πολλά χρόνια, ταξιδεύοντας με μια μεγάλη νοικιασμένη κούρσα από τη Στοκχόλμη προς μια άλλη Σουηδική πόλη, διατύπωσα στον οδηγό την απορία γιατί δεν υπήρχε καμιά διαφημιστική πινακίδα σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.
Μα, απαγορεύονται, με πληροφόρησε, επειδή μπορεί να γίνουν αιτία τροχαίου δυστυχήματος. Με τις μεγάλες ταχύτητες που τρέχουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους , η παραμικρή απόσπαση της προσοχής του οδηγού από κάποια, συνήθως προκλητική, διαφήμιση μπορεί να αποδειχθεί αιτία στραβοτιμονιάς με θανατηφόρο αποτέλεσμα για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του. Εδώ στην Ελλάδα , που είναι όλοι οι δρόμοι φορτωμένοι από κάθε είδους διαφημιστικές και πινακίδες άσχετες προς την οδική συμπεριφορά.
Στην ίδια διαδρομή στη Σουηδία διερωτήθηκα γιατί σε μια ασταμάτητη ευθεία χωρίς διασταυρώσεις αλλάζουν κάθε τόσο τα όρια της ταχύτητας χωρίς εμφανή λόγο. Απάντηση: Επειδή σε μια ευθεία μονότονη διαδρομή μπορεί να καταλάβει υπνηλία τον οδηγό και να επέλθει το τροχαίο. Και όταν και πάλι διερωτήθηκα γιατί τηρεί με τόση θρησκευτική ευλάβεια τα όρια της ταχύτητας, που σε ορισμένα σημεία ήταν υπερβολικά χαμηλά, μου απάντησε ‘ότι δεν θέλει ως επαγγελματίας να χάσει το ψωμί του.
Με αυτά και με άλλα δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει το ευρωπαϊκό ρεκόρ θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων. Ούτε το ότι η πρώτη αιτία θανάτου στη χώρα μας είναι τα τροχαία. Γι αυτό θρηνούμε 2.000 νεκρούς κάθε χρόνο. Γιατί το έγκλημα αυτό εδώ ούτε προλαμβάνεται, ούτε άλλωστε τιμωρείται. Αυτή είναι η Ελλάδα;
ΒΗΜΑ 17-10-2004
Ερώτηση : Γιατί η Ελλάδα παραμένει πρώτη χώρα μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών στα τροχαία δυστυχήματα.
Γιατί; ....ας απαντήσουν αυτοί που νομοθετούν, σχεδιάζουν , γιατί;.. δεν υπάρχει πολιτική βούληση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου