Των ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΝΕΛΛΟΥ, ΑΡΓΥΡΩΣ Κ. ΜΩΡΟΥ
Οι μισθοί μειώνονται... Τα χρέη παραμένουν... Οι απολύσεις αυξάνονται... αλλά τα πρόστιμα του ΚΟΚ «μένουν» στο ύψος τους! Και από ό,τι φαίνεται, και στα συρτάρια. Τα ούτως ή άλλως «τσουχτερά» μπιλιετάκια έχουν γίνει πιο δυσβάσταχτα από ποτέ, με αποτέλεσμα οι παραβάτες οδηγοί να αδυνατούν να τα πληρώσουν, ακόμη και το μισό ποσό από εκείνο που αναγράφεται στην κλήση εφόσον πληρωθεί έγκαιρα.
Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη όταν οι παραβάσεις συνοδεύονται και με την αφαίρεση του διπλώματος ή της άδειας οδήγησης. Η αφαίρεση... κόβει τα πόδια στους επαγγελματίες οδηγούς, που ή εξωθούνται σε αναγκαστική άδεια όταν πρόκειται για αυτοκινητιστές και ιδιοκτήτες ταξί ή, ακόμη χειρότερα, απολύονται από τις εταιρείες όπου εργάζονται.
Οπως μαρτυρούν τα στοιχεία του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. για όλη τη χώρα, τα τροχαία έχουν μειωθεί σημαντικά. Οι αρμόδιοι αποδίδουν τη μείωση στο γεγονός ότι εδώ και πολύ καιρό οι κλήσεις σταμάτησαν να «σβήνονται» και η ιδέα και μόνο καταβολής των προστίμων λειτουργεί αποτρεπτικά και προληπτικά. Ωστόσο, υπάρχουν και οι κάποιοι άλλοι που αποδίδουν τα θετικά αποτελέσματα, κυρίως του τελευταίου χρονικού διαστήματος, στις τιμές της βενζίνης που έχουν «ξεφύγει» και τις συνέπειές της: μείωση των εξόδων των εκδρομέων, σύντομων και μη, και περιορισμό των μετακινήσεων με Ι.Χ. στις απαραίτητες.
Οι οδηγοί κάνουν λόγο για «αφαίμαξη», καθώς ένα «κουστουμάκι» της τάξης των 700 ευρώ -το οποίο ισούται με έναν μισθό- είναι ικανό να τινάξει τον μηνιαίο οικογενειακό προϋπολογισμό στον αέρα. Ετσι, παρά το γεγονός ότι αν πληρωθεί η κλήση μέσα σε διάστημα 10 ημερών το ποσό που πρέπει να καταβληθεί είναι το μισό, οι περισσότεροι προτιμούν πλέον να μην την πληρώσουν, όχι γιατί δεν θέλουν αλλά γιατί αδυνατούν!
Οι συνθήκες διαβίωσης -όπως έχουν διαμορφωθεί από τα νέα οικονομικά μέτρα και δεδομένα- προβληματίζουν ιδιαιτέρως τα στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που έχουν ήδη ξεκινήσει τις συσκέψεις και έχουν ρίξει ήδη στο τραπέζι προτάσεις για τη μείωση των προστίμων και την αναπροσαρμογή τους. Βεβαίως, αυτό δεν γίνεται να διευθετηθεί από την Τροχαία, καθώς η αρμοδιότητα για το... τιμολόγιο του ΚΟΚ είναι του υπουργείου Μεταφορών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκονται ήδη στην αναζήτηση λύσης, τόσο για τις παραβάσεις που επισύρουν μεγάλα χρηματικά ποσά όσο και για τις μικρότερες. Ενδεικτικά έχει γίνει πρόταση να πέσει στα 25 ευρώ (από τα 40 ευρώ που είναι σήμερα, αν πληρωθεί σε 10 μέρες), το πρόστιμο της παράνομης στάθμευσης, εφόσον το όχημα δεν έχει σταθμεύσει σε ράμπα αναπήρων, δεν εμποδίζει τη διέλευση λεωφορείων και την ορατότητα.
Γίνονται σκέψεις μάλιστα και για τη δημιουργία συστήματος μηχανοργάνωσης, προκειμένου οι αστυνομικοί της Τροχαίας να επιδίδουν τα πρόστιμα ανάλογα με την οδηγική συμπεριφορά του κάθε οδηγού και να δείχνουν ακόμη και ελαστικότητα σε όσους δεν είναι υπότροποι σε παραβάσεις του ΚΟΚ. Η παραδοχή μεταξύ των αρμοδίων ότι τα ποσά των προστίμων είναι υπέρογκα είναι δεδομένη. Τα νέα ζητούμενα είναι ο εξορθολογισμός και η κλιμάκωση προστίμων και διοικητικών ποινών.
Η ελαστικότητα ορισμένων τροχονόμων απέναντι σε παραβάτες οδηγούς, οι οποίοι αποφασίζουν να επιβάλλουν πρόστιμο για μικρότερης ποινής παράβαση του ΚΟΚ από εκείνη που διαπιστώθηκε, υπάρχει.
Υπάρχει όμως και ο φόβος της εύρεσης άλλων λύσεων, επιλήψιμων, μεταξύ παραβατών οδηγών και κάποιων... υπότροπων οργάνων της τάξης. Αν παραμείνουν τα υπέρογκα αυτά πρόστιμα, δεν αποκλείεται -λένε- κάποιοι να υποκύψουν στα παζάρια των οδηγών να κάνουν τα στραβά μάτια με ένα ανάλογο χαρτζιλίκι.
Οι μισθοί μειώνονται... Τα χρέη παραμένουν... Οι απολύσεις αυξάνονται... αλλά τα πρόστιμα του ΚΟΚ «μένουν» στο ύψος τους! Και από ό,τι φαίνεται, και στα συρτάρια. Τα ούτως ή άλλως «τσουχτερά» μπιλιετάκια έχουν γίνει πιο δυσβάσταχτα από ποτέ, με αποτέλεσμα οι παραβάτες οδηγοί να αδυνατούν να τα πληρώσουν, ακόμη και το μισό ποσό από εκείνο που αναγράφεται στην κλήση εφόσον πληρωθεί έγκαιρα.
Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη όταν οι παραβάσεις συνοδεύονται και με την αφαίρεση του διπλώματος ή της άδειας οδήγησης. Η αφαίρεση... κόβει τα πόδια στους επαγγελματίες οδηγούς, που ή εξωθούνται σε αναγκαστική άδεια όταν πρόκειται για αυτοκινητιστές και ιδιοκτήτες ταξί ή, ακόμη χειρότερα, απολύονται από τις εταιρείες όπου εργάζονται.
Οπως μαρτυρούν τα στοιχεία του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. για όλη τη χώρα, τα τροχαία έχουν μειωθεί σημαντικά. Οι αρμόδιοι αποδίδουν τη μείωση στο γεγονός ότι εδώ και πολύ καιρό οι κλήσεις σταμάτησαν να «σβήνονται» και η ιδέα και μόνο καταβολής των προστίμων λειτουργεί αποτρεπτικά και προληπτικά. Ωστόσο, υπάρχουν και οι κάποιοι άλλοι που αποδίδουν τα θετικά αποτελέσματα, κυρίως του τελευταίου χρονικού διαστήματος, στις τιμές της βενζίνης που έχουν «ξεφύγει» και τις συνέπειές της: μείωση των εξόδων των εκδρομέων, σύντομων και μη, και περιορισμό των μετακινήσεων με Ι.Χ. στις απαραίτητες.
Οι οδηγοί κάνουν λόγο για «αφαίμαξη», καθώς ένα «κουστουμάκι» της τάξης των 700 ευρώ -το οποίο ισούται με έναν μισθό- είναι ικανό να τινάξει τον μηνιαίο οικογενειακό προϋπολογισμό στον αέρα. Ετσι, παρά το γεγονός ότι αν πληρωθεί η κλήση μέσα σε διάστημα 10 ημερών το ποσό που πρέπει να καταβληθεί είναι το μισό, οι περισσότεροι προτιμούν πλέον να μην την πληρώσουν, όχι γιατί δεν θέλουν αλλά γιατί αδυνατούν!
Οι συνθήκες διαβίωσης -όπως έχουν διαμορφωθεί από τα νέα οικονομικά μέτρα και δεδομένα- προβληματίζουν ιδιαιτέρως τα στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που έχουν ήδη ξεκινήσει τις συσκέψεις και έχουν ρίξει ήδη στο τραπέζι προτάσεις για τη μείωση των προστίμων και την αναπροσαρμογή τους. Βεβαίως, αυτό δεν γίνεται να διευθετηθεί από την Τροχαία, καθώς η αρμοδιότητα για το... τιμολόγιο του ΚΟΚ είναι του υπουργείου Μεταφορών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκονται ήδη στην αναζήτηση λύσης, τόσο για τις παραβάσεις που επισύρουν μεγάλα χρηματικά ποσά όσο και για τις μικρότερες. Ενδεικτικά έχει γίνει πρόταση να πέσει στα 25 ευρώ (από τα 40 ευρώ που είναι σήμερα, αν πληρωθεί σε 10 μέρες), το πρόστιμο της παράνομης στάθμευσης, εφόσον το όχημα δεν έχει σταθμεύσει σε ράμπα αναπήρων, δεν εμποδίζει τη διέλευση λεωφορείων και την ορατότητα.
Γίνονται σκέψεις μάλιστα και για τη δημιουργία συστήματος μηχανοργάνωσης, προκειμένου οι αστυνομικοί της Τροχαίας να επιδίδουν τα πρόστιμα ανάλογα με την οδηγική συμπεριφορά του κάθε οδηγού και να δείχνουν ακόμη και ελαστικότητα σε όσους δεν είναι υπότροποι σε παραβάσεις του ΚΟΚ. Η παραδοχή μεταξύ των αρμοδίων ότι τα ποσά των προστίμων είναι υπέρογκα είναι δεδομένη. Τα νέα ζητούμενα είναι ο εξορθολογισμός και η κλιμάκωση προστίμων και διοικητικών ποινών.
Η ελαστικότητα ορισμένων τροχονόμων απέναντι σε παραβάτες οδηγούς, οι οποίοι αποφασίζουν να επιβάλλουν πρόστιμο για μικρότερης ποινής παράβαση του ΚΟΚ από εκείνη που διαπιστώθηκε, υπάρχει.
Υπάρχει όμως και ο φόβος της εύρεσης άλλων λύσεων, επιλήψιμων, μεταξύ παραβατών οδηγών και κάποιων... υπότροπων οργάνων της τάξης. Αν παραμείνουν τα υπέρογκα αυτά πρόστιμα, δεν αποκλείεται -λένε- κάποιοι να υποκύψουν στα παζάρια των οδηγών να κάνουν τα στραβά μάτια με ένα ανάλογο χαρτζιλίκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου