Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος
Στα πλαίσια της εβδομάδας οδικής ασφάλειας του mototri.gr, μιλήσαμε με τον Ταξίαρχο Κωνσταντίνο Κρόκο, Διευθυντή της Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, σχετικά με τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται μοτοσικλέτες, καθώς και τους λόγους και τις αιτίες που τα προκαλούν.
Μοto Τρίτη: Υπάρχει ένα δείγμα πρόσφατων στατιστικών στοιχείων για τα ατυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες και αν ναι, ποια είναι η ποσοστιαία μεταβολή τους σε σχέση με ένα αντίστοιχο παλαιότερο διάστημα;
Στα πλαίσια της εβδομάδας οδικής ασφάλειας του mototri.gr, μιλήσαμε με τον Ταξίαρχο Κωνσταντίνο Κρόκο, Διευθυντή της Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, σχετικά με τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται μοτοσικλέτες, καθώς και τους λόγους και τις αιτίες που τα προκαλούν.
Μοto Τρίτη: Υπάρχει ένα δείγμα πρόσφατων στατιστικών στοιχείων για τα ατυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες και αν ναι, ποια είναι η ποσοστιαία μεταβολή τους σε σχέση με ένα αντίστοιχο παλαιότερο διάστημα;
Κωνσταντίνος Κρόκος: Από τα στοιχεία του 7μήνου του 2010, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009, προκύπτει ότι οι νεκροί οδηγοί μοτοσικλετών μειώθηκαν κατά 16%, αλλά οι λοιποί τραυματίες οδηγοί αυξήθηκαν κατά 4,5%, ενώ οι νεκροί επιβάτες μειώθηκαν κατά 60%, αλλά οι τραυματίες επιβάτες αυξήθηκαν κατά 7,5%. Παρατηρείται δηλαδή μια ανισοκατανομή στις συνέπειες μεταξύ των οδηγών και των επιβατών στις μοτοσικλέτες, η οποία προφανώς σχετίζεται και με τη χρήση του προστατευτικού κράνους, η έλλειψη του οποίου επιτείνει τις συνέπειες όσον αφορά στις σωματικές κακώσεις.
ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ: Ποιες είναι οι κυριότερες αιτίες ατυχημάτων στα δίκυκλα - μοτοσικλέτες;
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΡΟΚΟΣ: Οι παραβάσεις των οδηγών των δικύκλων δεν διαφοροποιούνται και πολύ από τις παραβάσεις των οδηγών των λοιπών οχημάτων. Έτσι, ίδιες πάνω-κάτω παραβάσεις οδηγούν στα τροχαία ατυχήματα. Χωρίς σειρά αξιολόγησης θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι ακόλουθες: η παραβίαση της προτεραιότητας γενικά, η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας, το αντικανονικό προσπέρασμα, η οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση των σηματοδοτών, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η αντικανονική χρήση των φώτων, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Πέρα όμως από τις παραβάσεις που οδηγούν στο τροχαίο ατύχημα, υπάρχει και η παράβαση της μη χρήσης προστατευτικού κράνους, η οποία βέβαια δεν οδηγεί σε ατύχημα, είναι όμως καθοριστική για τις συνέπειες από πλευράς σωματικών βλαβών μετά από κάποιο ατύχημα.
ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ: Η διήθηση, η κίνηση δηλαδή των μοτοσικλετιστών ανάμεσα στους στοίχους των αυτοκινήτων, θεωρείται παράνομη. Ωστόσο, αποτελεί μια κοινή τακτική οδήγησης από τη συντριπτική πλειονότητα των μοτοσικλετιστών. Πώς τοποθετείται η τροχαία πάνω σε αυτό;
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΡΟΚΟΣ: Πράγματι, οι κυκλοφοριακές συνθήκες της Αττικής δημιούργησαν αυτές τις συνήθειες των οδηγών δικύκλων, οι οποίοι για να αποφεύγουν την ακινητοποίηση που υφίστανται τα λοιπά οχήματα, κινούνται ανάμεσα από αυτά, με αποτέλεσμα να αυξάνει σημαντικά ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Η τακτική αυτή αντίκειται στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και γιʼ αυτό θα πρέπει να αποφεύγεται από τους οδηγούς των δικύκλων. Δεν μπορεί να επικαλούνται λόγους σοβαρής καθυστέρησης παραβιάζοντας τους κανόνες κυκλοφορίας και εκθέτοντας σε κίνδυνο, πέρα από τον εαυτό τους, και τους λοιπούς χρήστες των οδών.
Πηγή: ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου