ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ email:ppitsinis@dolnet.gr
Aπό Αύγουστο χειμώνα λέει ο λαός. Ειδικότερα εφέτος δικαιώνεται ακόμη περισσότερο η συγκεκριμένη παροιμία, καθώς τα οικονομικά έχουν σφίξει και αρκετοί συμπολίτες μας είτε δεν κατάφεραν να πάνε διακοπές είτε περιόρισαν τη χρονική τους διάρκεια. Χειμώνας σημαίνει όμως επιστροφή στα μποτιλιαρίσματα και στο κυνήγι μιας ελεύθερης θέσης στάθμευσης, που γίνεται ολοένα πιο σπάνια όσο αυξάνεται ο στόλος των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους.
Εχοντας γεννηθεί και μεγαλώσει στο Παγκράτι, γνωρίζω από πρώτο χέρι το ευγενές σπορ της αναζήτησης πάρκινγκ, γι΄ αυτό και δεν με ξενίζει τίποτα. Ετσι και αλλιώς το παρκάρισμα σε γωνίες, πάνω σε πεζοδρόμια, στη μέση του δρόμου, σε διπλοσειρά και τριπλοσειρά, φαίνεται ότι ενοχλεί πλέον ελάχιστους και αντιμετωπίζεται ως λύση ανάγκης, την οποία ανέχεται- για να μην πω αποδέχεται- ένα μέρος της κοινωνίας.
Αυτό που δεν μπορώ όμως να χωνέψω με τίποτα είναι η ευκολία μας να παρατάμε το αυτοκίνητό μας όπου πιστεύουμε ότι μάς βολεύει περισσότερο, αν και υπάρχουν λίγα μέτρα πιο πέρα ελεύθερες θέσεις, στις οποίες δεν θα εμποδίζαμε. Ιδιαίτερη μνεία θα ήθελα να κάνω εδώ στους αχανείς χώρους στάθμευσης των πολυκαταστημάτων, που αφήνονται ανεξέλεγκτοι οι οδηγοί, προφανώς για να μη δυσαρεστήσει το κατάστημα τους... πελάτες.
Ετσι οι συγκεκριμένες πολυεθνικές αλυσίδες τηρούν τις προδιαγραφές των μητρικών εταιρειών τους, προσφέροντας άφθονες θέσεις στάθμευσης κοντά στις εισόδους τους για συγκεκριμένες κατηγορίες επισκεπτών, όπως μητέρες με παιδικά καροτσάκια και άτομα με ειδικές ανάγκες. Πρόκειται όμως μόνον για άλλοθι, αφού εκεί παρκάρουν όσοι έξυπνοι νεοέλληνες ανακαλύψουν πρώτοι το ελεύθερο πάρκινγκ και μένουν μπουκάλα εκείνοι που τις δικαιούνται.
Μία άλλη επικίνδυνη ιστορία είναι η οδήγηση σε αυτούς τους χώρους, όπου κυκλοφορούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα πολλοί πεζοί με καροτσάκια και παιδιά, που παραμένουν αθέατα λόγω του χαμηλού τους ύψους. Κανένας οδηγός δεν γνωρίζει επίσης τους κανόνες προτεραιότητας που ισχύουν σε σημεία χωρίς σήμανση SΤΟΡ, ενώ τα πράγματα μπλέκουν σε περίπτωση ατυχήματος, όπου βεβαίως το κατάστημα δεν φέρει καμία ευθύνη.
Φέρει και παραφέρει θα έλεγα όμως, εφόσον δεν έχει μεριμνήσει για την ενημέρωση των οδηγών (π.χ. με πινακίδες που θα υπογραμμίζουν ότι ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά και συνολικότερα ο ΚΟΚ) ή δεν έχει φροντίσει για τη σωστή και πλήρη σήμανση του πάρκινγκ. Δεν καταλαβαίνω επίσης γιατί ασπάζονται τη λογική «να μην κακοκαρδίσουμε τον πελάτη» και δεν καλούν γερανούς όταν καταλαμβάνονται παράνομα θέσεις ΑμεΑ ή παρκάρουν οχήματα σε σημεία όπου εμποδίζουν τους άλλους πελάτες, τα κορόιδα που επιμένουν να σκέπτονται και τους υπόλοιπους.
Η Αστυνομία δεν ελέγχει από μόνη της αυτά τα πάρκινγκ, καθώς πρόκειται για ιδιωτικούς χώρους και έτσι συνεχίζεται το κακό. Καταλαβαίνω ότι κανένα πολυκατάστημα δεν θα ήθελε να πάρει μόνο του πρωτοβουλίες και να χάσει πελάτες σε μία δύσκολη εποχή, γι΄ αυτό και θα πρέπει να προχωρήσουν- αρχικά τουλάχιστον- οι μεγάλες αλυσίδες σε μία συμφωνία για τη βελτίωση των συνθηκών στα πάρκινγκ τους και μάλιστα να την προβάλλουν στα διαφημιστικά τους φυλλάδια. Για εμένα θα αποτελούσε κάτι τέτοιο επαρκή λόγο για να τους προτιμήσω!
auto NEA 25 Aυγούστου 2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου