«Καλλικράτης» και στους δρόμους
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ email:ppitsinis@dolnet.gr
Διανύουμε την τελική φάση πριν από την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης», η οποία θα μπορούσε- υπό προϋποθέσεις- να αναβαθμίσει και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στους δήμους της χώρας. Προς το παρόν βέβαια μάλλον το αντίθετο βλέπουμε, καθώς αρκετοί δήμαρχοι χωρίς πιθανότητες επανεκλογής έχουν αφήσει τις περιοχές τους να κινούνται με αυτόματο πιλότο, ενώ σε άλλες περιπτώσεις πνίγουν στα χρέη κάθε προσπάθεια για βελτιωτικές παρεμβάσεις. Η δημιουργία νέων και μεγαλύτερων δήμων πρέπει- και μπορεί - να δώσει μια νέα πνοή στην οδική ασφάλεια και να εξαλειφθούν σταδιακά όσα τραγελαφικά βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια, όπου τα όρια μεταξύ δύο διαφορετικών δήμων είναι πολλές φορές κάτι παραπάνω από εμφανή. Από τη μία πλευρά του δρόμου έχουν αντληθεί κονδύλια και έχει κατασκευαστεί ένα φαρδύ πεζοδρόμιο και ποδηλατόδρομος, από την άλλη πλευρά παραμένει ένα χωμάτινο μονοπάτι επειδή ανήκει σε άλλον δήμο χωρίς ανάλογους πόρους ή απλώς με άλλες προτεραιότητες. Ο κατάλογος τέτοιων φαινομένων είναι μεγάλος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διαφορές στις σημάνσεις και στον φωτισμό του οδικού δικτύου των όμορων δήμων. Και βέβαια όσο περισσότεροι οι δήμοι τόσο περισσότερα σύνορα δημιουργούνται μεταξύ τους, τα οποία αναδεικνύονται συχνά σε προβληματικές ζώνες. Oσχηματισμός πολυπληθέστερων δήμων επιτρέπει και επι βάλλει πλέον τη λειτουργία και μίας υπηρεσίας οδικής ασφάλειας στον καθένα από αυτούς. Τα μεγέθη έχουν μεγαλώσει, έμψυχο δυναμικό υπάρχει σε αφθονία και χρειάζεται πρώτα πολιτική βούληση και κονδύλια, τα οποία θα μπορούσαν να αντληθούν από αντίστοιχους πόρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης (άλλο θλιβερό κεφάλαιο και αυτό, με τους αναξιοποίητους κοινοτικούς πόρους). Αρχικά μπορεί να εκπαιδευτεί ένας πυρήνας υπαλλήλων και αυτοί να αναλάβουν το έργο της εκπαίδευσης των υπολοίπων. Η νέα υπηρεσία θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα του οδικού δικτύου του νέου δήμου, θα παρεμβαίνει όπου χρειάζεται και θα συνεργάζεται με φορείς της περιοχής της- όπως π.χ. η Αστυνομία- για καλύτερο συντονισμό και καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη. Σημαντικό ρόλο θα παίξ.ει ο έλεγχος και η αξιολόγηση της δουλειάς της, καθώς η πρόοδος στον τομέα της οδικής ασφάλειας γίνεται αμέσως «αναγνώσιμη» μέσα από τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των θυμάτων της ασφάλτου. Μία σκέψη θα ήταν και η σύνδεση του γραφείου οδικής ασφάλειας με το τμήμα προστασίας περιβάλλοντος του νέου δήμου, που θα έδινε ακόμη μεγαλύτερη δυναμική στο εγχείρημα. Πιστεύω ακράδαντα ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα σχετικά σύντομα και αφού διορθωθούν οι παιδικές ασθένειες που πιθανότατα θα υπάρξουν σε πρώτη φάση. Επειδή μάλιστα θα πρόκειται για μία νέα υπηρεσία, θα είναι ευκολότερο να την ξεκινήσουμε σωστά και να τη στελεχώσουμε με ανθρώπους που έχουν όρεξη και δυνατότητες. Και τέτοιοι υπάρχουν πολλοί, όπως δείχνουν οι επιδόσεις των Ελλήνων εκτός συνόρων!
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ email:ppitsinis@dolnet.gr
Διανύουμε την τελική φάση πριν από την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης», η οποία θα μπορούσε- υπό προϋποθέσεις- να αναβαθμίσει και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στους δήμους της χώρας. Προς το παρόν βέβαια μάλλον το αντίθετο βλέπουμε, καθώς αρκετοί δήμαρχοι χωρίς πιθανότητες επανεκλογής έχουν αφήσει τις περιοχές τους να κινούνται με αυτόματο πιλότο, ενώ σε άλλες περιπτώσεις πνίγουν στα χρέη κάθε προσπάθεια για βελτιωτικές παρεμβάσεις. Η δημιουργία νέων και μεγαλύτερων δήμων πρέπει- και μπορεί - να δώσει μια νέα πνοή στην οδική ασφάλεια και να εξαλειφθούν σταδιακά όσα τραγελαφικά βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια, όπου τα όρια μεταξύ δύο διαφορετικών δήμων είναι πολλές φορές κάτι παραπάνω από εμφανή. Από τη μία πλευρά του δρόμου έχουν αντληθεί κονδύλια και έχει κατασκευαστεί ένα φαρδύ πεζοδρόμιο και ποδηλατόδρομος, από την άλλη πλευρά παραμένει ένα χωμάτινο μονοπάτι επειδή ανήκει σε άλλον δήμο χωρίς ανάλογους πόρους ή απλώς με άλλες προτεραιότητες. Ο κατάλογος τέτοιων φαινομένων είναι μεγάλος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διαφορές στις σημάνσεις και στον φωτισμό του οδικού δικτύου των όμορων δήμων. Και βέβαια όσο περισσότεροι οι δήμοι τόσο περισσότερα σύνορα δημιουργούνται μεταξύ τους, τα οποία αναδεικνύονται συχνά σε προβληματικές ζώνες. Oσχηματισμός πολυπληθέστερων δήμων επιτρέπει και επι βάλλει πλέον τη λειτουργία και μίας υπηρεσίας οδικής ασφάλειας στον καθένα από αυτούς. Τα μεγέθη έχουν μεγαλώσει, έμψυχο δυναμικό υπάρχει σε αφθονία και χρειάζεται πρώτα πολιτική βούληση και κονδύλια, τα οποία θα μπορούσαν να αντληθούν από αντίστοιχους πόρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης (άλλο θλιβερό κεφάλαιο και αυτό, με τους αναξιοποίητους κοινοτικούς πόρους). Αρχικά μπορεί να εκπαιδευτεί ένας πυρήνας υπαλλήλων και αυτοί να αναλάβουν το έργο της εκπαίδευσης των υπολοίπων. Η νέα υπηρεσία θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα του οδικού δικτύου του νέου δήμου, θα παρεμβαίνει όπου χρειάζεται και θα συνεργάζεται με φορείς της περιοχής της- όπως π.χ. η Αστυνομία- για καλύτερο συντονισμό και καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη. Σημαντικό ρόλο θα παίξ.ει ο έλεγχος και η αξιολόγηση της δουλειάς της, καθώς η πρόοδος στον τομέα της οδικής ασφάλειας γίνεται αμέσως «αναγνώσιμη» μέσα από τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των θυμάτων της ασφάλτου. Μία σκέψη θα ήταν και η σύνδεση του γραφείου οδικής ασφάλειας με το τμήμα προστασίας περιβάλλοντος του νέου δήμου, που θα έδινε ακόμη μεγαλύτερη δυναμική στο εγχείρημα. Πιστεύω ακράδαντα ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα σχετικά σύντομα και αφού διορθωθούν οι παιδικές ασθένειες που πιθανότατα θα υπάρξουν σε πρώτη φάση. Επειδή μάλιστα θα πρόκειται για μία νέα υπηρεσία, θα είναι ευκολότερο να την ξεκινήσουμε σωστά και να τη στελεχώσουμε με ανθρώπους που έχουν όρεξη και δυνατότητες. Και τέτοιοι υπάρχουν πολλοί, όπως δείχνουν οι επιδόσεις των Ελλήνων εκτός συνόρων!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου