26 Δεκ 2010

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 31

Τα παρακατω αποσπάσματα αφορούν τοποθετησεις για το αρθρο 31 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων « Εξορθολογισμός και βελτίωση στην απονομή της ποινικής δικαιοσύνης» στη συζήτηση στην ολομέλεια της βουλής στις 17/12/2010. Προέρχονται από τον δικτυακό τοπο: http://www.hellenicparliament.gr

Ενότητα: ΠΡΑΚΤΙΚΑ- Συνεδριάσεις Ολομέλειας: Περίoδος: ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ), Σύνοδος: Β', Συνεδρίαση: ΜΔ'-17/12/2010 (Σ αυτή τη διευθυνση μπορει κανεις να διαβασει το συνολο των πρακτικών)
Το άρθρο 31 ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Το καταψήφισαν το ΚΚΕ (με αιχμή άλλη παραγραφο του, αυτην για υγειονομικές παραβάσεις και ο ΣΥΡΙΖΑ που άλλαξε την αρχική του θεση και ζήτησε από τον υπουργό να το αποσύρει)

Πρακτικά σελίδα 114
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Κ. Κ. Ε.)

Με το άρθρο 31 υποβιβάζονται ορισμένα πλημμελήματα σε πταίσματα για να αποφευχθεί η υπέρμετρη επιβάρυνση των πινακίων των μονομελών πλημμελειοδικείων, η αρμοδιότητα των οποίων αυξάνεται σημαντικά με άλλο άρθρο. Έτσι είμαστε αντίθετοι στον υποβιβασμό σε πταίσματα όλων των πλημμελημάτων που αποτελούν παραβάσεις. Εκεί βρίσκεται η αντίρρησή μας, ότι οι παραβάσεις του υγειονομικού κανονισμού και των υγειονομικών διατάξεων είναι σε βάρος των εργαζομένων και της υγείας. Είμαστε αντίθετοι με το άρθρο 31. Το είπαμε και επί της αρχής.
Πρακτικά σελίδα 114
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ)
Άρθρο 31: «ΥΠΕΡ». Έχουμε μία αμφιβολία και αυτό είναι η ελάφρυνση για τα ποινικά αδικήματα που σχετίζονται με τις παραβάσεις και Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε μία περίοδο που έχει ανοίξει το ζήτημα της αντιμετώπισης των ατυχημάτων και της αναθεώρησης του Κώδικα και όλοι ξέρουμε ότι έχουμε ένα λουτρό αίματος καθημερινά στους δρόμους.
Πρακτικά σελίδα 131
ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (ΕΛΙΖΑ) ΒΟΖΕΜΠΕΡΓΚ (Ν.Δ.):
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμείς χθες αποδείξαμε για μια ακόμη φορά ότι η Νέα Δημοκρατία στηρίζει τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν σωστή κατεύθυνση και αυτή είναι μια τέτοια τόσο όσον αφορά στην επιτάχυνση των ρυθμών της δικαιοσύνης και στην ορθή απονομή της όσο και ως παρεπόμενο -κατ’ ανάγκην, όμως, για την πολιτεία χρήσιμο- την αποσυμφόρηση των φυλακών. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς –το λέω ως εντυπωσιακή παρατήρηση- ότι κάθε έτος -η άντληση της ποινικής πρόβλεψης είναι αυτό στο οποίο θα αναφερθώ- έχουμε περίπου 60 χιλιάδες μηνύσεις που αφορούν σε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και περίπου 20 χιλιάδες μηνύσεις για παραβίαση υγειονομικών διατάξεων.
Έτσι, οι προβλέψεις του σχεδίου νόμου που αμβλύνουν, μετατρέπουν και κάποια πλημμελήματα τα υπάγουν σε πταίσματα μας βρίσκουν σύμφωνους.
Πρακτικά σελίδα 176
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ ( κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ): Θέλω, κύριε Υπουργέ, να σταθώ, επειδή είπατε ότι στο τέλος θα συζητήσετε διάφορες διορθώσεις ή παρεμβάσεις στο σχέδιο νόμου. Υπάρχει η παράγραφος 1 του άρθρου 31. Υπάρχουν κάποιες ρυθμίσεις εδώ που αφορούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Εδώ δεν θα κάνω ανάκληση της βασικής μου αρχής και της βασικής αρχής του ΣΥΡΙΖΑ περί μη αυστηροποίησης των ποινών. Θα αναδείξω ένα άλλο ζήτημα.
Νομίζω ότι βιαστήκατε χάριν της προσέγγισης της επιτάχυνσης της δίκης και της αποφόρτισης των δικαστηρίων, να μπείτε σε χωράφια που δεν τα έχει μελετήσει το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, αυτή τη στιγμή έχει αναδειχθεί σε πρώτης προτεραιότητας ζήτημα. Η επιτροπή Οδικής Ασφάλειας το συζητά και παρεμβαίνει και ακροάται φορείς και κινήσεις πολιτών που έχουν αναπτύξει πλούσια δραστηριότητα. Σε όλη την Ελλάδα δημιουργούνται ενώσεις προσώπων, των συγγενών των θυμάτων των τροχαίων εγκλημάτων. Είναι ένας όρος στον οποίο προσχώρησε και ο Υπουργός ο κ. Ρέππας προ ημερών, στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου για την οδική ασφάλεια, που μόνο σε ένα πρώτο επίπεδο ρύθμιζε κάποια διοικητικά θέματα. Αυτό είναι ανοικτό και πρόκειται να έρθει ένας νόμος για την οδική ασφάλεια. (Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξης του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Συντομεύετε, παρακαλώ, κύριε συνάδελφε.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Θα συντομεύσω, κύριε Πρόεδρε.
Είμαστε στο κόκκινο. Είμαστε η χώρα με το μεγαλύτερο αριθμό τροχαίων εγκλημάτων στην Ευρώπη, θανάτων, τραυματισμών κ.λπ.. και με την αποτυχημένη εφαρμογή των δυο πεντάχρονων προγραμμάτων, που εφαρμόστηκαν σε αυτήν την τελευταία δεκαετία.
Είναι ανάγκη αυτά τα ζητήματα να ειδωθούν από ένα συνολικότερο πρίσμα. Και με εγγυήσεις άλλου είδους. Και πολύ περισσότερο δεν πρέπει να τρέξουμε αυτήν την στιγμή χάριν της επιτάχυνσης, της αποφόρτισης των δικαστηρίων σε πρωθύστερες ρυθμίσεις και σας καλώ να αποσύρετε την παράγραφο 1 του άρθρου 31 -εμείς δεν θα μπορέσουμε να το ψηφίσουμε εάν δεν αποσυρθεί- γιατί εξηγώ το λόγο.
Αλλά και ακόμα και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η παραβίαση κανόνων ασφαλείας σε ράλι ή πίστες. Ε, δεν νομίζω ότι εκκρεμούν τόσες πολλές υποθέσεις σε αυτόν τον τομέα. Μια, αν δεν κάνω λάθος, είναι η πίστα των Αφιδνών που τον Απρίλιο του 2010, με νεκρό ένα παιδί και τραυματίες τον αδελφό του και τον πατέρα του, που πήγαν να παρακολουθήσουν τους αγώνες.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Μου επιτρέπετε, κύριε Πρόεδρε, για να είμαι άμεσος στην απόκριση;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός): Να διαγράψουμε από τη συζήτησή μας μια παρεξήγηση. Όλες οι βαριές περιπτώσεις παραβίασης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν μεταφέρονται στα Πταισματοδικεία. Πολύ περισσότερο όταν αναφέρεστε σε θανατηφόρα ατυχήματα, που εκεί πέρα μπορούμε να πάμε και σε κακουργήματα.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Μάλιστα.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός): Συνεπώς, λοιπόν, είναι οι ελαφρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οποίες πταισματοποιούνται και μεταφέρονται στα Πταισματοδικεία.
Κ. ΤΖΑΒΑΡΑΣ (ΝΔ): Η αλήθεια είναι, ότι δεν υπάρχει βαριά περίπτωση.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Εν γνώσει αυτού του δεδομένου μιλώ.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός ): Ναι. Να προσθέσουμε και κάτι ακόμη. Η συνήθης πρακτική των δικαστηρίων στις περιπτώσεις που αναφέρεστε σε όλα αυτά τα οποία δηλαδή ρυθμίζουμε είναι συνήθως επιβολή ποινών, που δεν ξεπερνούν τους τέσσερις μήνες. Εμείς ήδη προβλέπουμε με τη μεταφορά στα Πταισματοδικεία ότι αναφερόμαστε σε κράτηση. Ορίζουμε ότι τιμωρούνται με κράτηση μέχρι έξι μήνες. Δηλαδή ουσιαστικά τις ίδιες ποινές θα τις επιβάλλουν τα Πταισματοδικεία. Και είναι ουσιαστική η προσπάθεια που κάνουμε για αποσυμφόρηση των πινακίων.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Να δεχθώ την καλή σας πρόθεση. Όμως με αυτήν την υποβάθμιση της χρήσης και κατάχρησης αλκοόλ και άλλων ουσιών, από κάποιους που οδηγούν, δίνουμε ένα μήνυμα ελάφρυνσης της κοινωνικής απαξίας. Το λέει και η Εισηγητική Έκθεση μάλιστα ότι κρίνεται ότι είναι ανάγκη μερικές αξιόποινες πράξεις που δεν εμφανίζουν εγκληματικό άδικο και στην ουσία πρόκειται για πράξεις με μικρή κοινωνική απαξία. Δεν πρέπει να προσχωρήσουμε σε αυτήν την άποψη, ότι αυτές οι συμπεριφορές έχουν μικρή κοινωνική απαξία. Εδώ είναι το κρίσιμο ζήτημα. Και το αλκοτέστ που γίνεται στους δρόμους και επιβάλλετε πρόστιμα δεν είναι για χρέη εισπρακτικούς λόγους. Είναι για προφύλαξη και των ίδιων, που οδηγούν σε κατάσταση μέθης, αλλά και των πιθανών θυμάτων, που απ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να προκύψουν. Είναι ένα θέμα που νομίζω ότι πρέπει να το επανεξετάσετε. Δεν αξίζει χάριν της επιταχύνσεως της δίκης και της αποφόρτισης των δικαστηρίων, να κάνουμε τόσο πρωθύστερες κινήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου