ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ο Κυβερνητικός προγραμματισμός για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων
Στα Ιωάννινα έλαβαν χώρα οι εργασίες του διήμερου διεθνούς συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη, του Ο.Η.Ε και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Εύξεινου Πόντου, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του ΟΣΕΠ. Στόχος του συνεδρίου ήταν η ευαισθητοποίηση γύρω από την οδική ασφάλεια, ώστε να καθιερωθεί η ασφαλής κυκλοφορία όλων στους δρόμους.
Σε αυτή τη προσπάθεια, θα διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με στόχο τον συντονισμό των χωρών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Εύξεινου Πόντου, για το διάστημα 2011-2020 σχετικά με τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
Στην έναρξη τω εργασιών παραβρέθηκε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, που παρουσίασε τον προγραμματισμό της κυβέρνησης για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, μέσα από σειρά δράσεων που ξεκινούν το 2011 και σε εξέλιξη βρίσκεται μελέτη ειδικών επιστημόνων, με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα 50%, αν και έχει παρατηρηθεί μείωση τα τελευταία χρόνια, που όμως υπολείπεται έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Όπως επεσήμανε ο κ. Τσιόκας, ένα βήμα επιπλέον έγινε με το νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με το οποίο δημιουργείται αυτοτελής υπηρεσία στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών, σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης, με τρεις Διευθύνσεις και αντικείμενο τα θέματα της οδικής ασφάλειας σε ότι αφορά στον χρήστη της οδού και το όχημα. Συγκεκριμένα, δημιουργείται Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας με επιμέρους διευθύνσεις οδικής κυκλοφορίας, τεχνικού ελέγχου οχημάτων και τεχνολογίας οχημάτων.
Επίσης, προωθούνται ρυθμίσεις που στοχεύουν στο χρήστη της οδού ( αναδιοργάνωση συστήματος εκπαίδευσης-εξέτασης υποψηφίων οδηγών και ανασυγκρότησης της Διαρκούς Επιτροπής Αναθεώρησης του Κ.Ο.Κ), αλλά και στο όχημα( θεσμοθέτηση της διαδικασίας κυρώσεων στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και εποπτεία της λειτουργίας τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά).
Επίσης συστήνεται το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, ένα όργανο δημόσιας διαβούλευσης που προτείνει, επεξεργάζεται, αξιολογεί μελέτες, έρευνες και σχέδια δράσεων χρήσιμα για την ανάδειξη της γνώσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας και προβαίνει σε αξιολογήσεις των εν εξελίξει δράσεων. Ήδη από τις πρώτες του συνεδριάσεις έχουν αναδειχτεί ζητήματα και ελλείψεις και προωθούνται συγκεκριμένες δράσεις με ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στον αστικό ιστό και την αντιστοίχηση της διοικητικής δομής της χώρας.
Παράλληλα με τα παραπάνω βρίσκεται σε εξέλιξη το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια για τη Δεκαετία 2011-2020 στα πρότυπα που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την ανακοίνωσή της για έναν Ευρωπαϊκό Χώρο Οδικής Ασφάλειας. Το σχέδιο αυτό θα αποβλέπει στη δημιουργία βέλτιστου γενικού διοικητικού πλαισίου διαχείρισης και στη θέσπιση ελκυστικών αλλά ρεαλιστικών στόχων ώστε να δοθεί η κατεύθυνση των επόμενων πολιτικών σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.
Την ανάγκη, τα ζητήματα οδικής ασφάλειας να γίνουν υπόθεση όλων, τόνισε ο επικεφαλής του Τομέα Διευκόλυνσης Μεταφορών και Οικονομίας Μεταφορών του ΟΗΕ, Μιχάλης Αδαμαντιάδης, τονίζοντας ότι « η υπόθεση της Οδικής Ασφάλειας είναι υπόθεση όλων μας. Όλοι μας, ο καθένας από εμάς και όλοι μαζί μπορούμε να συνεισφέρουμε με το να κυκλοφορούμε υπεύθυνα»
Ο Κυβερνητικός προγραμματισμός για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων
Στα Ιωάννινα έλαβαν χώρα οι εργασίες του διήμερου διεθνούς συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη, του Ο.Η.Ε και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Εύξεινου Πόντου, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του ΟΣΕΠ. Στόχος του συνεδρίου ήταν η ευαισθητοποίηση γύρω από την οδική ασφάλεια, ώστε να καθιερωθεί η ασφαλής κυκλοφορία όλων στους δρόμους.
Σε αυτή τη προσπάθεια, θα διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με στόχο τον συντονισμό των χωρών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Εύξεινου Πόντου, για το διάστημα 2011-2020 σχετικά με τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
Στην έναρξη τω εργασιών παραβρέθηκε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, που παρουσίασε τον προγραμματισμό της κυβέρνησης για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, μέσα από σειρά δράσεων που ξεκινούν το 2011 και σε εξέλιξη βρίσκεται μελέτη ειδικών επιστημόνων, με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα 50%, αν και έχει παρατηρηθεί μείωση τα τελευταία χρόνια, που όμως υπολείπεται έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Όπως επεσήμανε ο κ. Τσιόκας, ένα βήμα επιπλέον έγινε με το νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με το οποίο δημιουργείται αυτοτελής υπηρεσία στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών, σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης, με τρεις Διευθύνσεις και αντικείμενο τα θέματα της οδικής ασφάλειας σε ότι αφορά στον χρήστη της οδού και το όχημα. Συγκεκριμένα, δημιουργείται Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας με επιμέρους διευθύνσεις οδικής κυκλοφορίας, τεχνικού ελέγχου οχημάτων και τεχνολογίας οχημάτων.
Επίσης, προωθούνται ρυθμίσεις που στοχεύουν στο χρήστη της οδού ( αναδιοργάνωση συστήματος εκπαίδευσης-εξέτασης υποψηφίων οδηγών και ανασυγκρότησης της Διαρκούς Επιτροπής Αναθεώρησης του Κ.Ο.Κ), αλλά και στο όχημα( θεσμοθέτηση της διαδικασίας κυρώσεων στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και εποπτεία της λειτουργίας τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά).
Επίσης συστήνεται το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, ένα όργανο δημόσιας διαβούλευσης που προτείνει, επεξεργάζεται, αξιολογεί μελέτες, έρευνες και σχέδια δράσεων χρήσιμα για την ανάδειξη της γνώσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας και προβαίνει σε αξιολογήσεις των εν εξελίξει δράσεων. Ήδη από τις πρώτες του συνεδριάσεις έχουν αναδειχτεί ζητήματα και ελλείψεις και προωθούνται συγκεκριμένες δράσεις με ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στον αστικό ιστό και την αντιστοίχηση της διοικητικής δομής της χώρας.
Παράλληλα με τα παραπάνω βρίσκεται σε εξέλιξη το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια για τη Δεκαετία 2011-2020 στα πρότυπα που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την ανακοίνωσή της για έναν Ευρωπαϊκό Χώρο Οδικής Ασφάλειας. Το σχέδιο αυτό θα αποβλέπει στη δημιουργία βέλτιστου γενικού διοικητικού πλαισίου διαχείρισης και στη θέσπιση ελκυστικών αλλά ρεαλιστικών στόχων ώστε να δοθεί η κατεύθυνση των επόμενων πολιτικών σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.
Την ανάγκη, τα ζητήματα οδικής ασφάλειας να γίνουν υπόθεση όλων, τόνισε ο επικεφαλής του Τομέα Διευκόλυνσης Μεταφορών και Οικονομίας Μεταφορών του ΟΗΕ, Μιχάλης Αδαμαντιάδης, τονίζοντας ότι « η υπόθεση της Οδικής Ασφάλειας είναι υπόθεση όλων μας. Όλοι μας, ο καθένας από εμάς και όλοι μαζί μπορούμε να συνεισφέρουμε με το να κυκλοφορούμε υπεύθυνα»
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ: ΄Εστειλε του μύνημα του Γ.Γραμματέα του ΟΗΕ mr Ban ki Moon τόσο στον Πρωθυπουργό όσο και στον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων αλλά και στους συναρμόδιους Υπουργούς και όχο μόνο ,για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων, μήνυμα σχετικό δεν λάβαμε ακόμη και δεν νομίζουμε..έχει αναρτηθεί ήδη..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου