27 Φεβ 2011

ΠΡΟΣΕΧΕ

Το πρώτο πράγμα που μας λένε όλοι όταν οδηγούμε είναι: πρόσεχε! Τι θα πει αυτό; Τι είναι δηλαδή η προσοχή;
Η προσοχή είναι μια διεργασία του ανθρώπινου νου, είναι η γραμματέας του. Οι πληροφορίες έρχονται από τα μάτια, τα αυτιά, κ.λπ. για να πάνε στον εγκέφαλο. Μπαίνουν κάθε δέκατο του δευτερολέπτου εκατομμύρια πληροφορίες, που όμως ο εγκέφαλός μας δεν μπορεί να τις επεξεργαστεί όλες ταυτόχρονα. Επίσης δεν είναι όλες χρήσιμες για τη επιβίωσή μας, οι περισσότερες είναι άχρηστες. Η προσοχή λοιπόν ξεσκαρτάρει τις άχρηστες πληροφορίες και διαλέγει τις χρήσιμες, αυτές που χρειάζονται για την επιβίωση μας, τόσες όσες μπορεί να επεξεργαστεί ο εγκέφαλός μας, δηλαδή λίγες αλλά χρήσιμες. Πως το κάνει αυτό;.Χρησιμοποιεί δύο στάδια, στο πρώτο ανιχνεύει:Π.χ. για να δούμε ένα πλοίο: τα μάτια μας κατ’ αρχήν βλέπουν μια χρωματιστή κηλίδα, εμείς δεν έχουμε ακόμη αντιληφθεί τίποτε, η προσοχή όμως, μέσα σε μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου, αποφασίζει αν αξίζει τον κόπο να δούμε τι είναι αυτή η κηλίδα ή όχι. Αν αξίζει, τότε εστιάζουμε ασυνείδητα και αυτόματα με το βλέμμα την κηλίδα, αν όχι δεν την βλέπουμε. Η προσοχή λοιπόν κατ’ αρχήν διαλέγει.Ποια είναι όμως αυτά που διαλέγει η προσοχή, ποιο είναι το κριτήριο επιλογής της; Είναι λοιπόν: Τα μεγάλα Αυτά που έχουν αντίθεση φωτεινότητας με το περιβάλλονΑυτά που κινούνται ή τρεμουλιάζουν γρήγορα ή εμφανίζονται ξαφνικά Αυτά που είναι οικεία, ή περιμένουμε να τα δούμεΤο πρώτο στάδιο είναι από τα πιο σημαντικά για την επιβίωσή μας. Πριν ακόμα δούμε ορθολογικά κάτι, αντιδρούμε. Μια κηλίδα είναι ικανή να μας θέσει σε συγκινησιακή εγρήγορση. Η συγκίνηση (ετυμολογικά συν + κίνηση) είναι μια διαδικασία του ανθρώπινου νευρικού συστήματος, άμεσης αντίδρασης σε αυτό που αναγνωρίζει ως κίνδυνο, χωρίς ακόμη να το αντιληφθεί, καθοδηγούμενο από το συναίσθημα. Έτσι γίνονται όλες σχεδόν οι αντιδράσεις μας στην οδήγηση. Η κατάσταση αυτή λέγεται και στρες. Δηλαδή με απλά λόγια, κάθε κίνησή μας στην οδήγηση γίνεται υπό καθεστώς στρες. Να λοιπόν γιατί βρίζουμε, γιατί είμαστε επιθετικοί και γιατί κουραζόμαστε υπέρμετρα όταν οδηγούμε. Στην οδήγηση κατά κανόνα, δεν είμαστε εμείς, δεν είναι ο ορθολογισμός μας που αντιδρά, είναι η πρώτη γραμμή άμυνάς μας, ο συναισθηματικός μας κόσμος. Αυτός κάνει κατ’ αρχήν τα πάντα και στην συνέχεια έρχεται ο λογαριασμός της ορθής σκέψης.Στο δεύτερο στάδιο, η προσοχή συγκρίνει:Οι αισθητήριες πληροφορίες μόλις περάσουν το πρώτο στάδιο της προσοχής, μένουν προσωρινά σε ένα δεύτερο στάδιο επεξεργασίας αποκαλούμενο "μνήμη εργασίας" . Η μνήμη εργασίας είναι όπως ένα σημειωματάριο, που καταγράφουμε κάποιες πληροφορίες για να το πετάξουμε μετά. Αφού καταχωρηθούν οι πληροφορίες στη μνήμη εργασίας, αρχίζει και η πραγματική επεξεργασία από το μυαλό. Τότε ο οδηγός ψάχνει στη μνήμη του για να καταλάβει τι είδε. Δεν είναι λοιπόν τα μάτια που βλέπουν αλλά η μνήμη, μετά από σύγκριση των σχημάτων του ματιού με τα αντικείμενα, που είναι αποθηκευμένα στην σταθερή μνήμη μας. Την σταθερή μνήμη την λέμε και εμπειρία ή μάθηση. Χωρίς αυτή τη μνήμη η ζωή θα ήταν ένα διαρκές σάστισμα και όλα γύρο μας θα ήταν κάθε στιγμή καινούργια. Τα έντονα και συγκινησιακά φορτισμένα γεγονότα παγιδεύονται για πάντα στο δίχτυ της μακροπρόθεσμης μνήμης, ενώ τα ψιλοπράγματα των καθημερινών εμπειριών γλιστρούν και χάνονται, αφού δεν μας χρειάζονται για την επιβίωσή μας.Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό της προσοχής είναι η ποσοτικά σταθερή της δύναμη, που την μαζεύει ή την απλώνει. Έτσι μπορεί να την απλώσει π.χ. σε όλο το οπτικό πεδίο και τότε εξετάζουμε μια μεγάλη περιοχή χωρίς να δίνουμε μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες. Ή μπορούμε να την συγκεντρώσουμε σε μια μικρή περιοχή ανάλογα με τις ανάγκες και έτσι θα δούμε καλύτερα τις λεπτομέρειες. Ένα παράδειγμα συγκέντρωσης της προσοχής είναι και όταν διαβάζουμε, για να καταλάβουμε τι λέει το κείμενο δεν βλέπουμε γύρο μας, ούτε ακούμε τι λένε οι γύρο μας. Όταν ψάχνουμε κάτι στο δρόμο επιτακτικά, ένα χώρο στάθμευσης ας πούμε, τότε μας απορροφά το ψάξιμο και δεν βλέπουμε σχεδόν τίποτε γύρο μας.Αν αυτό το σύστημα, όπως το αναλύσαμε δεν λειτουργήσει σωστά τότε έχουμε ένα ατύχημα που όπως λέμε οφείλεται στον οδηγό. Τι θα πει δεν λειτούργησε σωστά η διεργασία της προσοχής; Θα πει ότι αποτυχαίνουμε να δούμε. Στατιστικά έχει αποδειχθεί ότι ο οδηγός φταίει όταν:1.έκανε ένα αντιληπτικό σφάλμα. Δηλ. Όταν οι κρίσιμες πληροφορίες είναι κάτω από το κατώτατο όριο των αισθήσεων, γιατί και οι αισθήσεις μας έχουν όρια (πολύ αμυδρός φωτισμός, τύφλωση από έντονο φως, κλπ.). Όταν ο οδηγός κάνει ένα αντιληπτικό λάθος (σε μια καμπύλη ή στην ταχύτητα ή στην απόσταση από ένα εμπόδιο).2.Οι κρίσιμες πληροφορίες ήταν ανιχνεύσιμες μεν αλλά ο οδηγός δεν τις πρόσεξε/ παρατήρησε επειδή οι διανοητικοί του πόροι ήταν στραμμένοι αλλού. Συχνά, ένας οδηγός ισχυρίζεται ότι "δεν είδε" έναν απλά ορατό πεζό ή ένα αυτοκίνητο. 3.Η αποτυχία στο να επιλέξει τη σωστή απάντηση ("ενώ γλιστρά, στρίβει απότομα, ή ενώ θα έπρεπε να πατήσει φρένο, πατά το γκάζι"). Όλα αυτά είναι λοιπόν η έλλειψη προσοχής, όπως την αναλύσαμε θεωρητικά και στατιστικά.Πως θα αναλύαμε ένα ατύχημα:Μετά από όλα αυτά που είπαμε μέχρι τώρα, είμαστε σε θέση να επεξηγήσουμε τα αίτια ενός ατυχήματος, ας προσπαθήσουμε:Μια κυρία, ηλικίας 60 ετών, οδηγεί σε έναν άγνωστο σε αυτήν δρόμο και πάει σε μια συνάντηση. Είναι 10:00 μ.μ. (βράδυ) και έχει αργήσει. Ενώ οδηγεί και ψάχνει τις πινακίδες για τον δρόμο όπου έχει τη συνάντηση, μιλάει στο κινητό της. Ένας πεζός κύριος, με σκούρα μαύρη μπλούζα και μαύρο παντελόνι, διασχίζει στη μέση του οικοδομικού τετραγώνου τον δρόμο χωρίς να κοιτάξει. Η οδηγός δεν τον βλέπει και τον χτυπά. Στην αστυνομία η οδηγός καταθέτει, ότι δεν είδε τον πεζό και ότι ήπιε προηγουμένως τρία ποτά. Ας βάλουμε σε εφαρμογή αυτά που μάθαμε προηγουμένως. Η σύγκρουση δεν θα γινόταν εάν η οδηγός είχε:προσέξει τη σκούρα μπλούζα και το παντελόνι ως κηλίδεςστρέψει το βλέμμα της, για να καθορίσει τη μορφή του κυρίουανακαλέσει τις απαραίτητες πληροφορίες από τη μνήμη, για να προσδιορίσει τη μορφή του κυρίουαποφασίσει να πατήσει το φρένοπατήσει το φρένοΑς δούμε λοιπόν τι δεν έγινε. Α) Η ανίχνευση του ατόμου, πρώτο στάδιο προσοχήςΕίπαμε παραπάνω πως η προσοχή διαλέγει αυτά που της χρειάζονται, με κάποια κριτήρια, όμως η σημαντικότερη μεταβλητή στο να προσέξει κανείς ένα αντικείμενο είναι η λεγόμενη "αντίθεση φωτεινότητας (Contrast)". Η αντίθεση φωτεινότητας είναι μια γενική έννοια και μπορεί να διαιρεθεί σε δύο κατηγορίες, τις περιβαλλοντικές και του οδηγού:Οι περιβαλλοντικοί είναι:Το μέγεθος της αμφιβληστροειδικής εικόνας, που δεν είναι το φυσικό μέγεθος Η απόσταση: Γενικά, όσο πιο κοντινός τόσο πιο ορατός είναι ο στόχοςΗ θέση οπτικών ειδώλων στο μάτι: Η ορατότητα είναι καλύτερη στο κεντρικό μέρος. Κατ’ εξαίρεση, τα κινούμενα αντικείμενα είναι πιο ορατά με την περιφερειακή όραση. Η μορφή: τα απλά σχήματα όπως κηλίδες, δίσκοι, ορθογώνια, κ.λπ.... Η "διάρκεια": Η ορατότητα αυξάνεται με τη "διάρκεια".Η γρήγορη κίνηση ή το γρήγορο τρεμούλιασμα. Η κάλυψη και η παραλλαγή: Είναι ευκολότερο να δει κανείς κάτι όταν το φόντο είναι ομοιόμορφο. Το έντονο φως: Όταν εμφανίζεται ξαφνικά ένα πολύ λαμπερό φως, που έχει μεγάλη διαφορά από το επίπεδο φωτισμού προσαρμογής, μειώνει την ορατότητα του οδηγού. Ο καιρός: Η βροχή, το χιόνι και η ομίχλη μειώνουν την ορατότηταΤου οδηγού είναι:Η ηλικία: Πτώση ευαισθησίας στην αντίθεση φωτεινότητας με την ηλικία. Το επίπεδο προσαρμογής: Η ορατότητα είναι καλύτερη όταν η φωτεινότητα είναι ίδια με του φόντου. Η οπτική κατάσταση: σωστή οπτική διόρθωση για τις αποστάσεις. Το επίπεδο διέγερσης (νυσταγμός λόγω αγρυπνίας): Η κούραση, το αλκοόλ, ναρκωτικά και άλλα φάρμακα έχουν επιπτώσεις στο επίπεδο διέγερσης. Η αβεβαιότητα: Η ορατότητα είναι καλύτερη όταν ο χρήστης ξέρει πότε και που θα βρεθεί ένα αντικείμενο. Η προσδοκία: Η έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι δεν προσέχουν πράγματα, όταν τα ερεθίσματα προσπίπτουν σε σημεία του οπτικού τους πεδίου, όπου δεν αναμένονται. Ο πεζός φορούσε σκούρα μαύρα ρούχα, που δεν έχουν αντίθεση φωτεινότητας στο σκοτάδι. Η οδηγός έψαχνε τον δρόμο για να στρίψει, ο πεζός εμφανίστηκε στο χαμηλής ανάλυσης περιφερειακό τμήμα του οπτικού της πεδίου. Εάν ο πεζός έτρεχε, η κίνηση θα βοηθούσε την ορατότητα. Επιπλέον είναι 60 χρονών, έτσι έχει απώλεια στην ευαισθησία αντίθεσης φωτεινότητας που επιδεινώνεται από το αλκοόλ.Δεν περίμενε να δει ένα πεζό να διασχίζει στη μέση του οικοδομικού τετραγώνου. Β) Πως εργάστηκε η μνήμη εργασίας δηλαδή το δεύτερο στάδιο της προσοχήςΟ μεγάλος αριθμός πληροφοριών και η χαμηλή ορατότητα υπερφόρτωσαν την προσοχή, έτσι μερικές πληροφορίες αγνοήθηκαν. Η προσοχή συγκεντρώθηκε στον να βρει τον δρόμο και έχασε τις πληροφορίες από το περιφερειακό οπτικό πεδίο. Επί πλέον η βιαστική οδήγηση, γέμιζε τη μνήμη εργασίας συνεχώς και απαιτούσε γρήγορη απώλεια παλιών πληροφοριών. (νύχτα, αλκοόλ, στρες, ραδιόφωνο, αναζήτηση δρόμου, βιασύνη).Η οδηγός λοιπόν κοίταξε προς τον πεζό, αλλά δεν τον είδε και τον σκότωσε.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΣ; Η ΟΔΗΓΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΧΕ!!!!
πηγή: Ν. Φ

ΠΙΝΑΚΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ " STOP"

Ένας πραγματικά μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν οι οδηγοί πρόσεχαν το σήμα “stop” και δεν το παραβίαζαν.
Όμως μοιάζει μεγάλη η ανάγκη να εκφραστώ, να μιλήσω για αυτή την τόσο σημαντική πινακίδα κυκλοφορίας. Γιατί το σήμα “stop”, εκτός από το δρόμο, θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμο εάν το βάζαμε και στην καθημερινή μας ζωή σε όλους, ακόμη και στην ίδια μας την οικογένεια.
Να δείχνει ότι πριν κανείς προσπαθήσει να διαβεί δρόμους επικίνδυνους, καλό θα ήταν να σταματήσει και να ελέγξει δεξιά κι αριστερά εάν τον παίρνει να διασχίσει το δρόμο κι αν όχι να αλλάξει δρομολόγιο για να μην προκληθούν δυσάρεστα ατυχήματα, μοιραία ίσως για όλους.Με τη σειρά μας, βέβαια κι εμείς οφείλουμε να σεβόμαστε και να τηρούμε τα “stop” που έχουν βάλει οι άλλοι, γιατί ο σεβασμός δεν μπορεί παρά να είναι αμφίδρομος. Όπως εμείς βάζουμε τις δικές μας πινακίδες, έτσι βάζουν και οι άλλοι τις δικές τους.Σε κάποιες περιπτώσεις, βέβαια, έχουμε όλοι μας συναντήσει δρόμους χωρίς σήμανση. Εκεί συμβαίνουν τα περισσότερα δυστυχήματα και όλοι μας αμέσως κατηγορούμε τους άλλους, την Τροχαία, το Δήμο, την Πολιτεία που δεν φρόντισε να γεμίσει το δρόμο με σήμανση. Κανείς δεν κατηγορεί τον εαυτό του που αδιαφόρησε για τα ανύπαρκτα σήματα. Ε, εγώ τον εαυτό μου κατηγορώ γιατί κανείς δεν οφείλει να ξέρει ποιός δρόμος είναι μονόδρομος, ποιός αδιέξοδος και σε ποιόν πρέπει κανείς να σταματήσει πριν περάσει απέναντι. Για το λόγο αυτό βάζω από εδώ και πέρα τα δικά μου “stop” εκεί που δεν τα είχα και αντικαθιστώ τις φθαρμένες “stop” πινακίδες με καινούριες, ώστε κανείς να μην ισχυρίζεται πως δεν τις βλέπει καλά.Και όπως οι πινακίδες της κυκλοφορίας ισχύουν από τον πιο απλό πολίτη της χώρας αυτής μέχρι τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, έτσι και οι δικές μας πινακίδες πρέπει να ισχύουν για τον καθένα, ακόμη και για τον ίδιο μας τον εαυτό, ο οποίος είναι αυτός που τις πιο πολλές φορές τις χρειάζεται περισσότερο…

ΟΜΙΛΙΑ ΙΑΒΕΡΗ στην ΕΡΜΠΟΥΠΟΛΗ-ΣΥΡΟΣ

Ομιλία του Ιαβέρη στην Ερμούπολη στη Σύρο
01) Ξέρετε με πόσα χιλιόμετρα έπεσε πάνω στην κολώνα της μπασκέτας ο μπασκετμπολίστας Μπόμπαν Γιάνκοβιτς; Ε; Με τέσσερα (4) χιλιόμετρα την ώρα. Και έμεινε ανάπηρος, παραπληγικός.. Οταν λοιπόν το παιδί σας στέκεται λυμένο και όρθιο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και φρενάρετε ή τρακάρετε με περισσότερα από 4 χ.α.ω., ξέρετε τί είναι πιθανό να γίνει; Και πόσο συχνά πάτε με 4 χ.α..ω.; Και πόσο συχνά ο απέναντί σας πάει επίσης με 4 χ.α.ω..;02) Όταν ένα ΙΧ κινείται με 50 χ.α.ω. και τρακάρει σε σταθερό σημείο (κολώνα) ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσει ο επιβάτης που δε φοράει ζώνη στο ταμπλώ; Με δύναμη 3 τόνων. Μπορείτε εσείς να σηκώσετε 3 τόνους;
Ο Πύρρος Δήμας σηκώνει κάπου 240 κιλά.... Είμαστε λοιπόν τόσο ηλίθιοι; Ναι είμαστε. Αλλά αν ρωτήσεις γύρω σου, όλοι πιστεύουν ότι ξέρουν να "οδηγάνε"... Ε, δεν πάμε καλά, λέω εγώ.03) Όταν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη ασφαλείας (αλήθεια πόσοι από τους πίσω επιβάτες φοράνε ζώνη; ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσουν πάνω στους μπροστινούς; Τα ίδια, με 3 τόνους. Ε, λοιπόν τί νόημα έχει να φοράει ο μπροστινός επιβάτης ζώνη ασφαλείας, άμα δε φοράει ο πίσω;
04) Όταν η μαμά κρατάει το αγγελούδι της στην αγκαλιά, καθισμένη στο μπροστινό κάθισμα, ξέρετε με πόση δύναμη θα το συνθλίψει πάνω στο ταμπλώ, αν γίνει ατύχημα με μόλις 50 χ.α.ω...;
Ε, τώρα πια ξέρετε. Με 3 τόνους. Θα βάζατε το παιδί σας να το συνθλίψει ένα φορτηγό 3 τόνων; Οχι; Ε, γιατί το κρατάτε στην αγκαλιά; Και μή μου πείτε ότι θα το συγκρατήσετε...05) Λέει ο Ελληνας που τα ξέρει... όλα: "Αμα δε φοράω κράνος, βλέπω καλύτερα και στο κάτω κάτω μόνο τον εαυτό μου βλάπτω". Αλήθεια; Αλλά ας το δούμε και αλλιώς. Αν πηγαίνεις με 80 http://www.facebook.com/l/48698li9m_68ByKSps0XWs2ND0Q;χ.α.ω και φας τη μέλισσα στη μούρη, δεν είναι πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα; Και ποιός θα φταίει τότε; Βλέπεις λοιπόν που το κράνος δεν είναι μόνο "δική σου υπόθεση";06) Έχετε δει κάποιους πιτσιρικάδες με φτιαγμένα παπιά που έχουν (για μόδα; δεν ξέρω) ημιφορεμένο το κράνος, δηλ. το ακουμπάνε μέχρι το μέτωπο, κάπως σαν την περικεφαλαία του Περικλή; Θα το έχετε δει, δε μπορεί. Το ξέρετε ότι είναι χειρότερο από το να μή φοράνε καθόλου κράνος; Κι αυτό γιατί το ακουμπισμένο σαν περικεφαλαία κράνος σε πιθανή πτώση μπορεί να τραυματίσει τον αυχένα και να είναι αυτό η αιτία που θα αφήσει τον αναβάτη ανάπηρο. Το ίδιο ισχύει και για αυτόν που φοράει μεν το κράνος του αλλά το έχει λυμένο. Αμα είσαι λοιπόν τόσο ανόητος και έχεις το κράνος για περικεφαλαία ή το έχεις λυμένο, καλύτερα χωρίς κράνος, τόνισε ο Ιαβέρης.07) Ξέρετε ότι πολλοί γονείς προσπαθούν οι ίδιοι (εν αγνοία τους βέβαια) να στείλουν τα παιδιά τους στον τάφο; Δείτε πώς. Πραγματικό γεγονός σε ελληνικό νησί. Ο γιός συλλαμβάνεται μέσα στη νύχτα με μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, χωρίς κράνος και χωρίς δίπλωμα από την αστυνομία. Οι αστυνομικοί παίρνουν μέσα στη νύχτα τηλέφωνο στο σπίτι του νεαρού και ειδοποιούν τους γονείς του. Το επόμενο πρωί πέφτουν από τον πατέρα τηλέφωνα σε "παράγοντες" του τόπου και η κλήση σβήνεται και το θέμα είναι "λήξαν". Είναι όμως; Σε λίγο καιρό ο νεαρός σκοτώνεται με τη μηχανή χωρίς να φοράει κράνος. Τί έκανε ο πατέρας; Εδωσε το χείριστο παράδειγμα στο γιό του. Με τη στάση του τού είπε: "Δεν είναι κακό να οδηγούμε ενάντια στον ΚΟΚ, αρκεί να είμαστε σε θέση να μην τρώμε πρόστιμο και ποινές". Οταν ο πατέρας επιδεικνύει τη... δύναμή του σβήνοντας την κλήση του γιού που οδηγεί χωρίς δίπλωμα, του "δείχνει" με ποιόν τρόπο πρέπει να πορεύεται στη ζωή. Γλείφοντας, παρακαλώντας και κοροϊδεύοντας τον ίδιο σου τον εαυτό και τους άλλους. Η παιδεία, επέμεινε ο Ιαβέρης, αποκτάται μέσα από το σπίτι. Το παράδειγμα των γονιών είναι το πιο ισχυρό παράδειγμα. Αλλά οι περισσότεροι γονείς είναι οι ίδιοι κάκιστα παραδείγματα.08) Τί είναι για την ελληνική πολιτεία πιο κακό; Το να αποπειραθείς να κλέψεις λεφτά από μία τράπεζα ή το να αποπειραθείς να δολοφονήσεις κάποιον; Ε, λοιπόν πιο κακό είναι το πρώτο. Δείτε γιατί: -Αμα σε πιάσουν να κλέβεις μια τράπεζα, θα πας κατηγορούμενος στα ποινικά δικαστήρια. -Αμα περάσεις με κόκκινο (άρα στην ουσία άμα αποπειραθείς να σκοτώσεις κάποιον άλλον που περνάει με πράσινο) πληρώνεις πρόστιμο 700 ευρώ. Κι άμα "τα έχεις τα φράγκα" και πληρώσεις μέσα σε 10 μέρες, σου κάνουν ΕΚΠΤΩΣΗ 50% και πληρώνεις 350 ευρώ. Αμα πας να κλέψεις λοιπόν, πας φυλακή. Αμα πας να σκοτώσεις, πληρώνεις και με έκπτωση. Μή γελάτε, εμάς αφορούν αυτά.09) Αλλά η ελληνική πολιτεία έχει μακρά θητεία στην υποκρισία. Τη μέρα που ψηφιζόταν ο νέος ΚΟΚ, ένα κανάλι την είχε στήσει στην είσοδο του γκαράζ της Βουλής. Σχεδόν κανένας βουλευτής δε φορούσε ζώνη..... Και πήγαιναν να ψηφίζουν για να πάει το πρόστιμο για τη ζώνη στα 350 ευρώ! Με έκπτωση 50%, αν πληρώσεις σε 10 μέρες, βεβαίως....10) Να πάμε και στην Ελληνική Αστυνομία; Πόσες φορές έχετε δει αστυνομικό να φοράει ζώνη ασφαλείας στο περιπολικό; Μάλλον ποτέ ή σπάνια. Δηλ. αυτός που σου δίνει πρόστιμο για μη χρήση ζώνης είναι ο ίδιος παράνομος. Τί να λέμε τώρα;11) Ας δούμε όμως και το θέμα της συνήθειας. Κάθε μέρα σκοτώνονται περίπου 3 άνθρωποι από τροχαίο. Πλήρης απάθεια. Το θεωρούμε σαν κάτι φυσικό. Οταν όμως σκοτώθηκαν 21 παιδιά στα Τέμπη, όλοι μιλούσαν για "εθνική τραγωδία". Μα αφού σε 7 μέρες θα έχουμε πάλι συμπληρώσει άλλους 21 νεκρούς σε τροχαία! Κάθε εβδομάδα 21 άνθρωποι (νέοι ως επί το πλείστον) σκοτώνονται στους δρόμους. Αλλά είπαμε, το έχουμε ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ. Μόνο άμα είναι μαζεμένοι σε ένα τροχαίο 21 νεκροί ιδρώνει λίγο τ' αυτί μας. Αλλιώς, σκασίλα μας.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΤΜΗΜΑΤΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης χωρίς τμήματα οδικής ασφάλειας με καταρτισμένους επιστήμονες είναι επείγοντα νοσοκομείου χωρίς γιατρούς και νοσοκόμους.

Η κατάσταση που επικρατεί στους περισσότερους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης σ’ ολόκληρη την Επικράτεια όσον αφορά την εφαρμογή στοιχειωδών κανόνων ασφάλειας και κυρίως οδικής ασφάλειας είναι απελπιστική. Αιτία η ανοργανωσιά, η έλλειψη συνείδησης οδικής ασφάλειας αλλά και η εγκληματική άγνοια των «αρμοδίων».
Με το Ν.3481/06, την Αρ. Πρωτοκ. Δ17Α/06/52/ΦΝ 443/20-03-2007 Απόφαση Υπουργού Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και την Αρ. Πρωτοκ. 4422/ΕΟ/30-08-2007 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής, παραχωρήθηκε στους ΟΤΑ αρμοδιότητα συντήρησης οδών οι οποίες χωροταξικά ανήκουν σε αυτούς.
Η ανοργανωσιά του κράτους ακόμα μια φορά στο μεγαλείο της. Χωρίς πρώτα σύμφωνα με την κοινή λογική να υποχρεωθούν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης να δημιουργήσουν και να στελεχώσουν με κατάλληλο προσωπικό ειδικά τμήματα για οδική ασφάλεια, το κράτος ανέθεσε σ’ αυτούς μια τόσο σοβαρή αρμοδιότητα, παρατώντας μεν τους πολίτες απροστάτευτους σε δρόμους άκρως επικίνδυνους, επιβαρύνοντας δε τον προϋπολογισμό του κράτους με επιπλέον κόστος από τροχαία δυστυχήματα. (Ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, αναπηρικών συντάξεων των θυμάτων κυρίως νέων ανθρώπων που αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι του ενεργού πληθυσμού της χώρας κ.τ.λ.)
Τεχνικές υπηρεσίες Δήμων απαρτίζονται από υπαλλήλους ασχέτων ειδικοτήτων και χωρίς τα απαραίτητα προσόντα και εκπαίδευση στον τομέα αυτό.
Τμήματα Δήμων με ονομασίες όπως «Τμήμα μελετών σήμανσης και σηματοδότησης» είναι παραπλανητικά, μη έχοντας καμία σχέση με το αντικείμενο. Το αποτέλεσμα, ελλιπής μεν κάθετη σήμανση, ανύπαρκτη δε οριζόντια.
Κατορθώνοντας να ζητήσεις την μεσολάβηση της Γ.Γ.Δ.Ε. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για να διορθωθεί ένα επικίνδυνο σημείο στο Δήμο και να μην υπάρξουν άλλα θύματα, βρίσκεις εμπόδια στο λεκτικό της παραγράφου 2 του άρθρου 10 του Κ.Ο.Κ η οποία αναφέρει:
«Σε περίπτωση που τα αρμόδια όργανα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων διαπιστώσουν την ελλιπή ή εσφαλμένη σήμανση ή πλημμελή συντήρηση μέσων σημάνσεως από τις προς τούτο αρμόδιες υπηρεσίες, δύνανται να τις καλούν προς εκτέλεση των αναγκαίων ενεργειών…….. τάσσοντάς τους σχετική προθεσμία ενέργειας……»
Με μεγάλη χαρά τα «αρμόδια» όργανά της εν λόγω Γραμματείας ανακαλύπτουν ότι μπορούν να απαλλαχτούν από κάθε ευθύνη, διότι στο ανωτέρω άρθρο αναφέρεται η λέξη «Δύνανται» και όχι «Υποχρεούνται» να δράσουν. Η μαγική λέξη «Δύνανται» ακυρώνει γι αυτούς ολόκληρο το λεκτικό του άρθρου. Σημειωτέον ότι η Επιτροπή αναθεώρησης του Κ.Ο.Κ. απέρριψε αίτημά μου για μετατροπή του δυνητικού χαρακτήρα του άρθρου 10 σε υποχρεωτικό.
Για ακόμα μια φορά διαπιστώνεται ακράδαντα ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αυτού του κράτους δεν λειτουργούν.
Οι νόμοι, οι κανονισμοί κ.τ.λ. είναι διαμορφωμένοι με τόσο «έξυπνο» και αντιφατικό τρόπο ούτως ώστε ο κάθε «αρμόδιος» να δικαιούται να μην δρα, να λειτουργεί παθητικά και κατ’ επέκταση να μη φορτώνεται δουλειά, κατηγορίες και κυρίως ευθύνες.
Αποτέλεσμα, οι παραλείψεις και τα λάθη των «υπευθύνων» που ασχολούνται με οδική ασφάλεια στις υπηρεσίες του Δήμου να μην ελέγχονται από κανένα, διότι δεν υπόκεινται ουσιαστικά στη δικαιοδοσία κανενός. Η ασφάλεια των πολιτών μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, όπως ακριβώς γίνεται σε τριτοκοσμικά κράτη.
Το κράτος επικαλούμενο την Συνταγματικά κατοχυρωμένη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων και τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 30 του ν, 3274/2004 και του άρθρου 21 του Ν. 3584/2007 (ΦΕΚ 143 Α΄) σύμφωνα με τις οποίες οι Δήμοι έχουν την δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού χωρίς να απαιτείται η έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, νίπτει τας χείρας του.
Σημειωτέον και πάλι ότι το πρώην Υπουργείο Εσωτερικών απέρριψε αίτημά μου να απαιτείται η έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 για πρόσληψη προσωπικού στους ΟΤΑ. Λες και όλοι οι νόμοι μας έχουν δοθεί εξ ουρανού σαν «Δέκα Εντολές» και δεν μπορεί κανείς να τους αλλάξει.
Η Ελλάδα θρηνεί κάθε χρόνο τα περισσότερα θύματα σε τροχαία ατυχήματα από όλες της χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας, τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα στη Χώρα γίνονται σε δευτερεύον οδικό δίκτυο και στις κατοικημένες περιοχές.
38.380 νεκροί, 65.255 σοβαρά τραυματίες (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έμειναν ανάπηροι) και 489.624 ελαφρά τραυματίες τα θύματα στην Ελλάδα λόγω τροχαίου από το 1990 μέχρι τέλος του 2010. Και εμείς ακόμα μοιράζουμε αρμοδιότητες χωρίς αντίκρισμα παραχωρώντας το δικαίωμα σε «αναρμόδιους» υπαλλήλους να πειραματίζονται εις βάρος της ανθρώπινης ζωής.
Η χώρα πτωχεύει, κόβονται μισθοί και συντάξεις και εμείς πληρώνουμε το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων διότι κάποιοι, είτε ζουν ακόμα σε προηγούμενο αιώνα, είτε δεν είναι ικανοί να σεβαστούν την ανθρώπινη ζωή, αδυνατούν να χτυπήσουν το κακό στη ρίζα του. Έγκλημα και ντροπή.
Στα πλαίσια της οργάνωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και στα πλαίσια της προσπάθειας μείωσης του ελλείμματος επαναλαμβάνω παλιό αίτημά μου για δημιουργία τμημάτων οδικής ασφάλειας σε όλους τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας.
Α) Επιβάλλεται σε κάθε ΟΤΑ να δημιουργηθεί τμήμα οδικής ασφάλειας του οποίου το προσωπικό είτε με προσλήψεις είτε με μετατάξεις να απαρτιστεί από εξειδικευμένους επιστήμονες με τα απαραίτητα προσόντα στον τομέα αυτό. η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη και όπως κάθε επιστήμη πρέπει να αφήνεται στα χέρια ειδικών. Αυτό δεν έγινε κατανοητό ακόμα σ’ αυτή τη χώρα στην οποία ειδικός μεν για σήμανση των δρόμων θεωρείται ο κάθε Πολιτικός Μηχανικός χωρίς καν να ακολουθήσει κάποια κατεύθυνση, ειδικός δε για σηματοδότηση ο κάθε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός. ΟΤΑ χωρίς τμήματα οδικής ασφάλειας με καταρτισμένους επιστήμονες είναι επείγοντα νοσοκομείου χωρίς γιατρούς και νοσοκόμους.
Β) Για να μη διαιωνίζεται το πρόβλημα, πρέπει επίσης να γίνει αναδιοργάνωση των τμημάτων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Όπως ισχύει και για τους ΟΤΑ, διάφορα τμήματα του συγκεκριμένου Υπουργείου είναι εξίσου παραπλανητικά και καμία σχέση δεν έχουν με οδική ασφάλεια. Πρέπει να γίνουν στο προσωπικό των τμημάτων αυτών ειδικά σεμινάρια. Είναι αδιανόητο «αρμόδιοι» και «υπεύθυνοι» να αγνοούν υποχρεώσεις τους που απορρέουν από τον Κ.Ο.Κ.
Γ) Να υποχρεωθεί η Γ.Γ.Δ.Ε. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, να κάνει ολοκληρωμένες μελέτες για τους δρόμους που ανήκουν χωροταξικά σε κάθε ΟΤΑ της χώρας. Θα υπάρχει έτσι ένα βασικό σχέδιο το οποίο θα πρέπει να ακολουθήσουν οι Τεχνικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ ούτως ώστε να διορθώσουν λάθη και παραλείψεις στους δρόμους που ανήκουν στη δικαιοδοσία τους.
Δ) Να διαμορφωθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 10 του Κ.Ο.Κ. ούτως ώστε στην πράξη η Γ.Γ.Δ.Ε. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων να είναι υποχρεωμένη να ελέγχει τους ΟΤΑ. Να διεξάγει αυτεπάγγελτους έλεγχους και σε τακτά χρονικά διαστήματα σε όλους τους Δήμους και Περιφέρειες της Επικράτειας ούτως ώστε να εντοπίζονται λάθη, παραλείψεις και επικίνδυνα σημεία στους δρόμους, μια και η εν λόγω Γραμματεία ασκεί σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κ.Ο.Κ. την Γενική Εποπτεία και παρέχει τις οδηγίες για θέματα κυκλοφοριακής σήμανσης.
Ε) Να διαμορφωθούν οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 30 του ν, 3274/2004 και του άρθρου 21 του Ν. 3584/2007 (ΦΕΚ 143 Α΄), και να απαιτείται η έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στους ΟΤΑ.
Η εισήγηση έγινε στα Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη, Οικονομικών. Έχει δε σταλεί στο Πολιτικό Γραφείο του κυρίου Πρωθυπουργού καθώς και σε όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
Οι απόψεις μου για οδική ασφάλεια και εκπαίδευση βρίσκονται στο http://greekroadsafety.blogspot.com
Φεβρουάριος 2011
Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου
Πολιτικός Επιστήμων
E-Mail Chrystalla57@gmail.com
http://greekroadsafety.blogspot.com/

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ SOSΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:
Το καταστατικό του συλλόγου που ξεκινά με έδρα την Αθήνα, υπεγράφει απο 55 ιδρυτικά μέλη εκ των οποίων οι 32 συγγενείς Αβθμου με ανθρώπους που έφυγαν απο τροχαία εγκλήματα।
Η σύνθεση της εννεαμελούς προσωρινης διοικούσας επιτροπής που θα οδηγήσει το σύλλογο σε εκλογές μόλις νομιμοποιηθεί δικαστικά είναι:
1) Ανδριωτάκης Μανώλης
2) Αποστόλου Νίκος
3) Βατράνη Νικολέττα
4) Βλαχάκη Χριστιάνα
5) Καρυδάκης Φαίδων
6) Κρητικός Αλέξανδρος
7) Κουβίδης Γιώργος
8) Μανιός Νίκος
9) Σταυρουλάκης Μανώλης
Η πρώτη συνεδρίαση της προσωρινής διοικουσας (οι συνεδριασεις ειναι ανοικτες για ολα τα μέλη) θα πραγματοποιηθει την Δευτέρα 28/2/21011
Σύντομα θα λειτουργήσει ο ιστότοπος: http://www.soste.gr/
Πανελλαδικός Σύλλογος SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
--

25 Φεβ 2011

ΕΡΕΥΝΑ του ΕΠΙΨΥ

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει και στη χώρα μας η κατάχρηση του αλκοόλ μεταξύ των εφήβων μαθητών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ)।Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ένας στους επτά μαθητές πίνει με συχνότητα δύο με τρεις φορές την εβδομάδα। Σχεδόν οι μισοί μαθητές (42%) αναφέρουν υπερβολική χρήση αλκοόλ (5 ή περισσότερα οινοπνευματώδη ποτά στη σειρά μέσα στον τελευταίο μήνα) και το ίδιο έχει κάνει πάνω από τρεις φορές το 15%।Στην Ελλάδα έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των εφήβων τα «ισχυρά» οινοπνευματώδη ποτά (ποτά με υψηλή περιεκτικότητα αλκοόλης), ενώ στις άλλες χώρες επικρατεί στις προτιμήσεις η μπίρα. Οι μισοί περίπου μαθητές στη χώρα μας αναφέρουν ότι αγόρασαν κάποιο οινοπνευματώδες ποτό για προσωπική τους χρήση μέσα στον τελευταίο μήνα, ενώ τα 3/4 αναφέρουν αγορά σε μπαρ ή καφετέρια.
Σημειώνεται δε, ότι η κατανάλωση αλκοόλ είναι περισσότερο διαδεδομένη στα αγόρια και στους μαθητές, σε περιοχές εκτός της Αθήνας.

Θύματα της ασφάλτου 150.000 Έλληνες μέσα σε 43 χρόνια

Θύματα της ασφάλτου 150.000 Έλληνες μέσα σε 43 χρόνια
Κάθε χρόνο η χώρα θρηνεί 3.650 πολίτες, ενώ έχει περισσότερους από 10.000 παραπληγικούς
Μέσα σε 43 χρόνια, από το 1965 μέχρι το 2008, χάθηκε στην άσφαλτο μια ολόκληρη ελληνική πόλη, δηλαδή 150.000 Ελληνες. Παράλληλα 1,5 εκατομμύριο Ελληνες τραυματίστηκαν σοβαρότερα ή πιο ελαφρά όλη αυτή την περίοδο, όσο δηλαδή ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης!
Κάθε χρόνο η Ελλάδα θρηνεί 3.650 ανθρώπους ενώ έχει περισσότερους από 10.000 παραπληγικούς, 45.000 τραυματίες και περίπου 2.500 μικρά παιδιά που ζουν αλλά με μόνιμες αναπηρίες.
Κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους χάνουν τη ζωή τους κατά μέσο όρο 10 συμπολίτες μας ενώ κάθε μήνα τραυματίζονται περισσότεροι από 3.600 άνθρωποι. Η Ελλάδα μετρά κατά μέσο όρο ετησίως 2.000 χιλιάδες θανάτους, 4.000 βαριά και 30.000 ελαφρά τραυματισμένους από τροχαία. Από τους νεκρούς και τους τραυματίες το 1/3 είναι παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών. Αξιοσημείωτο είναι πως το 82% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει μέσα στις πόλεις με μέσο όρο ταχύτητας τα 60 χλμ./ώρα.
Και η Ρουμανία Οι χώρες με τον υψηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία είναι η Ελλάδα και η Ρουμανία. Στη χώρα μας χάνουν τη ζωή τους 130 άνθρωποι ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 πολίτες.
Το γεγονός είναι ότι αν στην Ελλάδα με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος τα θύματα μειώθηκαν κατά 23%, στη Λετονία τα θύματα μειώθηκαν κατά 54% (από 236 σε 112 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων), στην Ισπανία κατά 53% (από 136 θανάτους το 2001 στους 58 το 2009), στην Εσθονία και την Πορτογαλία κατά 50%. Η Γερμανία μείωσε τους θανάτους κατά 40% (από 85 θανάτους σε 51) και η Σουηδία κατά 39% (από 66 σε 39 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων). Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην Κρήτη στην οποία κατά μέσο όρο χάνονται 120 άνθρωποι το χρόνο και τα τελευταία 10 χρόνια έχουν σκοτωθεί 1.200 άνθρωποι.
Αλκοόλ Εν τω μεταξύ, μειωμένη αποζημίωση δικαιούνται οι συνεπιβάτες Ι.Χ. που τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαίο, εφόσον εν γνώσει τους ο οδηγός οδηγούσε μεθυσμένος και δεν φορούσαν ταυτόχρονα ζώνες ασφαλείας. Με βάση δικαστική απόφαση, όποιος συνεπιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο κινδυνεύει να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση, γιατί μολονότι γνώριζε ότι ο οδηγούς δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει, δεν κατέβηκε από το αυτοκίνητο και τον ανέχθηκε να παραμείνει στο τιμόνι.
Ταυτόχρονα, γίνεται δεκτό ότι μπορεί να αξιώσει αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης και ο στενός συγγενής του προσώπου που τραυματίστηκε σοβαρά, όταν το τροχαίο έγινε μπροστά στα μάτια του, με συνέπεια να υποστεί νευρικό κλονισμό.
Την ίδια στιγμή, όποιος αφήνει να οδηγήσει το αυτοκίνητό του τρίτο πρόσωπο που έχει καταναλώσει αλκοόλ, κινδυνεύει ως ιδιοκτήτης να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση (ή να εμπλακεί και αυτός στην υποχρέωση αποζημίωσης ή να μην μπορεί να καλύψει ασφαλιστικά τη βλάβη του Ι.Χ.) σε περίπτωση τροχαίου, εφόσον γνώριζε ότι ο οδηγός ήταν μεθυσμένος και εν τούτοις του επέτρεψε να οδηγήσει.
Πηγή ΗΜΕΡΣΙΑ

ΕΓΓΡΑΦΟ २ ΔΗΜΑΡΧΟ ΡΟΔΟΥ

Προς: κ. Στάθη Κουσουρνά
Δήμαρχο Ρόδου
Κοινοποίηση
· Εισαγγελέα κο Κων/νο Μπούτσικο
· Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου
· Αστυνομική Δ/νση Δωδεκανήσου
· Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Ρόδου
· Ένωση Ξενοδόχων
· Πρόεδρο ΕΒΕΔ
· ΤΕΕ Τμήμα Δωδεκανήσου
Aξιότιμε κύριε Δήμαρχε
ΘΕΜΑ: 1) Σήμανση εκτελούμενων έργων Εθνικής Οδού Ρόδου - Λίνδου
Έχοντας υπόψη τις ισχύουσες διατάξεις για την σήμανση των εργασιών που εκτελούνται στις οδούς και μετά από την σφοδρή κακοκαιρία στις 28- 01-2011 και τις καταγεγραμμένες ζημιές επί του Εθνικού Δικτύου Ρόδου-Λίνδου, σας παρακαλούμε για την εφαρμογή τους προκειμένου οι διερχόμενοι οδηγοί να είναι ασφαλείς. Οι διατάξεις αυτές αποτελούν δεσμευτικό στοιχείο και προϋπόθεση για την περαίωση του έργου.
Η ευθύνη της πολιτείας κυρίως βρίσκεται στην επίβλεψη των εργασιών με τα κατάλληλα συνεργεία και όργανα και στον ουσιαστικό έλεγχο όλων των συμβατικών υποχρεώσεων του εργολάβου. Μία εξίσου σημαντική παράμετρος είναι και η εφαρμογή όλων των κανονισμών και της νομοθεσίας που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των διερχομένων. Η πλημμελής ως και ανύπαρκτη σήμανση των έργων είναι εγκληματική πράξη και αν αυτό προστεθεί στην ήδη ελλιπή οδική ασφάλεια, τότε καταλαβαίνουμε ότι θα υπάρξουν σοβαρά δυστυχήματα και απώλειες ανθρώπινων ζωών.
Ως γνωστόν οι αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούνται να ελέγχουν, τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο τις οδούς της αρμοδιότητάς τους και να καταγράφουν τα ευρήματα σε ειδικό βιβλίο, που τηρείται με ευθύνη του Προϊσταμένου τους. Η μη τήρηση των υποχρεώσεων αυτών με υπαιτιότητα των αρμοδίων οργάνων συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα. Επίσης τα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας υποχρεούνται να ειδοποιούν αμέσως και εγγράφως τις αρμόδιες υπηρεσίες για την συντήρηση των οδών, για τις βλάβες του οδοστρώματος και των στοιχείων ασφαλείας των οδών που υποπίπτουν στην αντίληψή τους και εκθέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών της οδού.
Αναρωτιόμαστε επιτέλους τι άλλο θα πρέπει να γίνει για να τηρούνται οι προδιαγραφές ασφάλειας στην κατασκευή και συντήρηση των οδικών δικτύων. Η συγκεκριμένη εργοληπτική εταιρεία όπως φαίνεται δεν νοιάζεται, γνωρίζοντας ότι για την πλημμελή-ελλιπή σήμανση δεν θα της επιβληθούν πρόστιμα. Εν όψει της τουριστικής κίνησης ας δείξουμε τουλάχιστον ότι εμείς νοιαζόμαστε για τους επισκέπτες μας οδηγούς και σεβόμαστε την επένδυση των φορέων στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας. Ας μη ξεχνάμε ότι η Οδική Ασφάλεια είναι στοιχείο πολιτισμού μιας χώρας.

ΘΕΜΑ: 2) Απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων από το επαρχιακό και εθνικό δίκτυο
Έχοντας υπόψη τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων της πολιτείας (Κυβέρνησης, Ολομέλειας της Βουλής, ΣτΕ, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Προέδρου της Δημοκρατίας, Ε.Μ.Π, ΤΕΕ) για την απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων από το οδικό δίκτυο και βλέποντας την πραγματικότητα δυστυχώς απογοητευόμαστε. Διαπιστώνουμε ότι επικρατεί η ανομία, η παράλειψη τήρησης των νομίμων υποχρεώσεων από τους προς τούτο υπόχρεους, η ολιγωρία όσον αφορά την άσκηση ελέγχου και η ουσιαστική αδυναμία επιβολής κυρώσεων. Υπάρχει επίσης μία τραγική αδιαφορία για την δυσμενή επίδραση των παράνομων διαφημίσεων στην οδική ασφάλεια, εξαιτίας της απόσπασης της προσοχής των οδηγών.
Ομοίως γίνεται φανερή και η αδιαφορία για την ποιότητα και την αισθητική του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος, όπως π.χ. στην είσοδο του αεροδρομίου όπου υπάρχουν σκουριασμένες γιγαντοαφίσες και στέγαστρα, σπασμένα προστατευτικά, δημιουργώντας εικόνες που θυμίζουν μια τριτοκοσμική πόλη χωρίς αισθητική και σεβασμό στο περιβάλλον.
Όλα αυτά τελικά συντελούν στην υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο πάγιες παράνομες συμπεριφορές, κυρίως λόγω της απραξίας των εντεταλμένων αρμοδίων φορέων για την προστασία των πολιτών.
Φαίνεται να απουσιάζει η ανθρώπινη, κοινωνική και πολιτική ευαισθησία των αρμοδίων φορέων απέναντι στις εκκλήσεις συμπολιτών μας, οι οποίοι καταγγέλλουν και τεκμηριώνουν θανατηφόρα δυστυχήματα εξ αιτίας των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων.
Εμείς ως πολίτες καλούμαστε να είμαστε νομοταγείς στις εκάστοτε αποφάσεις της πολιτείας. Εάν παραβούμε τους νόμους τιμωρούμαστε ανάλογα. Για όλα αυτά τα οποία καταγγέλλουμε και αφορούν την οδική ασφάλεια, οι παρανομούντες εμπίπτουν σε άλλη κατηγορία πολιτών και δεν τους επιβάλλονται οι νόμιμες κυρώσεις;
Σας παρακαλούμε όπως αναλάβετε τις ευθύνες σας για την εξάλειψη αυτής της παράνομης συμπεριφοράς στο χώρο της υπαίθριας διαφήμισης και καλούμε τα αρμόδια όργανα να επιβάλλουν απαρεγκλίτως τις υπό του νόμου προβλεπόμενες κυρώσεις.


Για την Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. ΡΟΔΟΥ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γεν. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ελένη ΚΑΡΥΔΗ Βασίλειος ΣΚΟΥΛΛΗΣ

ΕΓΓΡΑΦΟ- ΔΗΜΑΡΧΟ ΡΟΔΟΥ

Προς: κ. Στάθη Κουσουρνά
Δήμαρχο Ρόδου
Κοινοποίηση
· Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου
· Αστυνομική Δ/νση Δωδεκανήσου
· Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Ρόδου
· Ένωση Ξενοδόχων
· Πρόεδρο ΕΒΕΔ

Αξιότιμε κε Δήμαρχε,
Το τελευταίο διάστημα διαβάζουμε στον τοπικό Tύπο για τις διάφορες συζητήσεις και προτάσεις που κατατίθενται σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας. Είναι κατανοητό ότι η κατάθεση μεμονωμένων προτάσεων είναι σημαντικό βήμα για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων. Όμως, το πώς θα αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα και πώς θα ρυθμιστεί είναι ομαδική υπόθεση και ως εκ τούτου θα πρέπει να αξιοποιηθεί όλο το επιστημονικό δυναμικό των φορέων σε έναν εποικοδομητικό διάλογο, που ίσως θα πρέπει να ξεκινήσει από μηδενική βάση.
Δυστυχώς οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις έγιναν χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό. Χρειάζεται κοινωνική διαβούλευση των φορέων και την παρουσία ειδικών επιστημόνων για την επίλυση του προβλήματος. Είναι σίγουρο ότι εάν και πάλι ακολουθηθούν πρακτικές του παρελθόντος δεν θα δοθούν λύσεις και το κυκλοφοριακό θα ταλαιπωρεί τους πολίτες δημιουργώντας και προβλήματα οδικής ασφάλειας. Εμείς πιστεύουμε στην πολιτική σας βούληση για έργα γρήγορα υλοποιήσιμα, αποδεκτά από τους πολίτες, τα οποία θα βελτιώσουν σημαντικά την καθημερινότητα τους.
Στη συνάντηση μας στις 25 του Γενάρη 2011, φεύγοντας μας δώσατε την υπόσχεση ότι θα έχουμε και άλλες επαφές προκειμένου να συνεργαστούμε για θέματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας. Εμείς διαθέτουμε την βούληση καθώς και επιστήμονες γνώστες του θέματος και είμαστε στη διάθεσή σας για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε δράσεις που θα βοηθήσουν την καθημερινότητα του πολίτη.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Για την Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. ΡΟΔΟΥ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γεν। ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ
Ελένη ΚΑΡΥΔΗ Βασίλειος ΣΚΟΥΛΛΗΣ

7 Φεβ 2011

" ΚΥΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ "


"Κυνική» ασφάλεια"
Μία καινοτόµα ζώνη ασφαλείας παρουσίασαν δύο αµερικανοί γιατροί, ο δρ Φόστερ και ο δρ Σµιθ. Πρόκειται για ένα λουράκι, που συγκρατεί το σώµα του σκύλου και το οποίο πιάνει µε µια θηλιά στη ζώνη ασφαλείας. Η ασφαλής µεταφορά ενός κατοικιδίου µε το αυτοκίνητο αφορά και τους επιβάτες, αφού έτσι δεν κινδυνεύουν να τραυµατιστούν από το ιπτάµενο σώµα του ζώου σε περίπτωση σύγκρουσης
ΠΗΓΗ: autonea

ΧΑΡΤΟΜΑΝΙ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑ


Xαρτοµάνι χωρίς ουσία
Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr

Η ΕΚΔΙΚΑΣΗ τροχαίων παραβάσεων θα µπορούσε να δώσει υλικό για ατέλειωτα ρεπορτάζ µε σπαρταριστό περιεχόµενο και πρωταγωνιστές όχι ηθοποιούς, αλλά απλούς ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Συνάδελφος, που είχε αµελήσει να ανανεώσει το ασφαλιστήριο συµβόλαιο του Ι.Χ. της, εκλήθη έπειτα από χρόνια στο δικαστήριο και αφού είχε υποστεί προηγουµένως όλες τις διοικητικές κυρώσεις (πρόστιµο, αφαίρεση διπλώµατος και πινακίδων). Φτάνοντας εκεί, της ανακοίνωσαν ότι η παράβαση είχε παραγραφεί, απλώς κανένας δεν ενηµερώνει τους παραβάτες για να γλιτώσουν την ταλαιπωρία. ΡΩΤΗΣΑ και έναν υψηλόβαθµο αξιωµατικό της Τροχαίας για τη συγκεκριµένη παράβαση και µου είπε ότι θεωρητικά προβλέπεται ακόµη και κράτηση, ποτέ όµως µέχρι σήµερα δεν είχε ακούσει να γίνεται κάτι τέτοιο. Oι παραβάτες, µου είπε, είτε αθωώνονται επιδεικνύοντας το νέο ασφαλιστήριο συµβόλαιο είτε τιµωρούνται µε αναστολή. Με άλλα λόγια, κινητοποιήθηκε (σχήµα λόγου) ένας ολόκληρος µηχανισµός από αστυνοµικούς, εισαγγελείς, δικαστές, ταχυδροµικούς κ.λπ., γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι το αποτέλεσµα θα ήταν µία τρύπα στο νερό. ∆εκάδες χιλιάδες τέτοιες υποθέσεις τροχαίων παραβάσεων φτάνουν κάθε χρόνο στο δικαστήριο µόνον για το θεαθήναι και για µία επίδειξη κρατικής πυγµής και αυστηρότητας στα χαρτιά. O συγκεκρίμενοσ στρουθοκαµηλισµός δεν έχει εµποδίσει να κυκλοφορούν ανάµεσά µας εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήµατα, αν και – θεωρητικά – κινδυνεύουν οι ιδιοκτήτες τους µε ποινές φυλάκισης. Την ίδια στιγµή, σε άλλες χώρες µε πολύ ηπιότερη νοµοθεσία έχουν εξαλείψει αυτό το φαινόµενο χάρη στη συνεργασία των ασφαλιστικών εταιρειών µε την Αστυνοµία και στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών. Παρόµοια παραδείγµατα ισχύουν και για πολλές άλλες τροχαίες παραβάσεις, οι οποίες δεν θα έπρεπε να διώκονται αυτεπαγγέλτως, προκαλώντας χωρίς λόγο συµφόρηση στα δικαστήρια και καθυστερώντας σηµαντικότερες υποθέσεις.

ΠΗΓΗ: auto NEA

ΤΑ ΝΕΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ

Tα νέα συστήµατα ασφαλείας των αυτοκινήτων σώζουν ζωές
Φύλακες άγγελοι


Δεν υπάρχει καµία αµφιβολία ότι χιλιάδες άτοµα χρωστούν τη ζωή τους και τη σωµατική τους ακεραιότητα στα νέα συστήµατα ασφαλείας, µε τα οποία εφοδιάζονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Πρόκειται για τεχνολογίεςοι οποίες λειτουργούν προληπτικά, αποτρέποντας τα τροχαία ατυχήµατα, ήµειώνουν τις συνέπειες µιας σύγκρουσης, ενώ σε ορισµένες περιπτώσεις συνδυάζονται και οι δύο παράµετροι.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται µεγάλη κινητικότητα στην εξέλιξη καινοτόµων συστηµάτων, καθώς αποτελούν πλέον καθοριστικό κριτήριο αγοράς για ολοένα περισσότερους υποψήφιους αγοραστές και ταυτόχρονα αναβαθµίζουν το γόητρο της µάρκας. O οδηγός προειδοποιείται, για παράδειγµα, αν δεν τηρεί τις απαραίτητες αποστάσεις και αν αγνοήσει τις προειδοποιήσεις, µπορεί να δει το αυτοκίνητό του να φρενάρει από µόνο του. Αν έχει υπερβάλει µε την κατανάλωση αλκοόλ, θα µπλοκάρει ο κινητήρας του οχήµατός του, ενώ στην περίπτωση που εµπλακείσε ατύχηµα και ανοίξουν οιαερόσακοι του Ι.Χ. του ενηµερώνονται αυτόµατα τα σωστικά συνεργεία.
Εµείς επιλέξαµε έξι χαρακτηριστικά συστήµατα ασφαλείας, που εφαρµόζονται ήδη σε µοντέλα τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά και αποδεικνύουν ότι το πρόγραµµα Sartre (βλέπε πρώτη σελίδα) δεν αποτελεί απλά µια ουτοπία, αλλά ενδεχοµένως να το δούµε να υλοποιείται – στον έναν ή στον άλλον βαθµό – και στην πράξη.
ΠΗΓΗ: autoNEA

ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΝΙΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ


Με το ευρωπαϊκό πρόγραµµα Sartre θα σχηµατίζουν τα οχήµατα φάλαγγες και θα κινούνται χωρίς παρέµβαση του οδηγού
Τα καραβάνια της ασφάλτου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Πέτρος Πιτσίνης e-mail: pπtsinis@dolnet.gr

Ακόµη πρόκειται για ένα σενάριο, που µοιάζει εξωπραγµατικό, ενδεχοµένως όµως να γίνει πράξη τις επόµενες δεκαετίες: ξεκινάς από την Αθήνα µε προορισµό τη Θεσσαλονίκη και µόλις εισέλθεις στον αυτοκινητόδροµο βλέπεις να κινείται µπροστά σου µια οµάδα τεσσάρων οχηµάτων µε µικρή απόσταση µεταξύ τους.
Το δορυφορικό σύστηµα πλοήγησης του αυτοκινήτου σου αναγνωρίζει ότι το γκρουπάκι κατευθύνεται επίσης προς Θεσσαλονίκη και µόλις επιβεβαιωθεί ηλεκτρονικά ο προορισµός στοιχίζεσαι πίσω από το τελευταίο όχηµα. Από εκεί και µετάανοίγεις την εφηµερίδα σου, πίνεις το καφεδάκι σου και τηλεφωνείς ή κλείνεις τα µάτια για έναν υπνάκο!
Το ευρωπαϊκόπρόγραµµα Sartre προσπαθεί εδώ καιπερίπου έναν χρόνο να µετουσιώσει αυτή την ουτοπική – προς το παρόν – τεχνολογία σε πραγµατικότητα καινα δηµιουργήσει καραβάνια της ασφάλτου, όπου τα οχήµατα θα κινούνται απολύτως αυτόνοµα. Πριν απόλίγες ηµέρες πραγµατοποιήθηκαν µε επιτυχία οι πρώτες δοκιµέςστον δρόµο µε τησυµµετοχή δύο οχηµάτων, ενός φορτηγού και ενός Ι.Χ. της Volvo, τα οποία εφοδιάστηκαν µε τις απαιτούµενες συσκευέςκαι ένα σύστηµα επικοινωνίας µεταξύ τους (Car-to-Car-Communication).
Το πρώτο όχηµα λειτουργεί σαν «αρχηγός της αγέλης» και τα υπόλοιπα κινούνται πίσω του αυτόνοµα – µάλιστα, σε δύο χρόνια πιστεύουν οι επιστήµονες του προγράµµατος Sartre ότι θα µπορούν να κινούνται έτσι σε φάλαγγες έως και πέντε αυτοκίνητα.
Τα οφέλη από τη µαζική εφαρµογή µιας τέτοιας τεχνολογίας είναι πολλαπλά. Oι καραµπόλες θα γίνουν άγνωστη λέξη στουςαυτοκινητόδροµους, οι µικρές αποστάσεις µεταξύ των οχηµάτων επιτρέπουν την κίνηση περισσότερων οχηµάτων σε µία λωρίδα, η σταθερή ταχύτητα εξασφαλίζει περίπου 20% χαµηλότερη κατανάλωση καυσίµου.
Από την άλληπλευρά, ακόµη και το παραµικρό τεχνικό λάθος θα είχε καταστροφικέςσυνέπειες, καθώς αναφερόµαστε σεολόκληρες οµάδες οχηµάτων, που προβλέπεται να κινούνται µε υψηλές ταχύτητες (π.χ. 130 χλµ. /ώρα) και σε απόσταση αναπνοής µεταξύ τους.
Τι θα γίνει, επίσης, αν κάνει κάποιο λάθος ο επικεφαλής οδηγός της φάλαγγας, κάτι που δεν µπορεί να αποκλειστεί, όσο καλά εκπαιδευµένος και να είναι; ∆ηµιουργούνται επίσης νοµικά ερωτήµατα, καθώς, σύµφωνα µε τη συνθήκη της Βιέννης του 1968,κάθε οδηγός είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο του οχήµατός του, ενώ και η κοινή γνώµη δεν θα αποδεχθεί εύκολα την εικόνα βαρέων οχηµάτων και Ι.Χ. µε... κοιµισµένους οδηγούς στο τιµόνι τους.
Ακόµη όµως και να µην υλοποιηθεί το πρόγραµµα Sartre αυτούσιο στην πράξη, αναµένεται να δώσει τεράστια ώθηση στα συστήµατα επικοινωνίας µεταξύ τωνοχηµάτων και στα ηλεκτρονικά συστήµαταυποστήριξης του οδηγού.

ΠΗΓΗ: autoNEA

ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Θύματα της ασφάλτου οι μαθητές στα Χανιά

http://www.newsbeast.gr/society/arthro/118786/thumata-tis-asfaltou-oi-mathites-sta-hania/
Κάθε χρόνο σκοτώνονται 23 μαθητές
Μια ολόκληρη τάξη ξεκληρίζεται κάθε χρόνο στους δρόμους των Χανίων σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες ο διευθυντής του τμήματος Επειγόντων Περιστατικών του νοσοκομείου Χανίων κατά τη διάρκεια εθελοντικής αιμοδοσίας.Η αιμοδοσία διοργανώθηκε από την Επαγγελματική Σχολή Χανίων και το Σύλλογο για την Πρόληψη Τροχαίων Ατυχημάτων με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών για την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων και κυρίως των μαθητών καθώς και η ενίσχυση του εθελοντισμού.Η συμμετοχή του κόσμου ήταν αθρόα ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι συγκεντρώθηκαν περισσότερες από 55 φιάλες αίματος στους χώρους της σχολής και τέσσερις στο τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου.Η εθελοντική αιμοδοσία για τις ανάγκες τις Τράπεζας Αίματος για τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων θα συνεχισθεί καθ’ όλη την διάρκεια της εβδομάδας στο Τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Χανίων.Πηγή: goodnet

TON ΠΑΡΕΣΥΡΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΟΤΩΣΕ

Τον παρέσυρε και τον σκότωσε
http://www.newsbeast.gr/society/arthro/120222/ton-paresure-kai-ton-skotose/

Τροχαίο δυστύχημα στη Λάρισα
Την τελευταία του πνοή άφησε χθες στην οδό Φαρσάλων στη Λάρισα ένας 72χρονος ο οποίος παρασύρθηκε από τη μηχανή που οδηγούσε ένας 31χρονος.Ο οδηγός της μηχανής τραυματίστηκε και νοσηλεύεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, ενώ ο 72χρονος υπέκυψε στα τραύματά του λίγο μετά την παράσυρση του.