Δεν έχουν συµπληρωθεί ακόµη τρία χρόνια από την τελευταία – και ριζικότατη – αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ήδη ετοιµάζεται µία νέα... εκλογίκευσή του, η οποία θα ισχύσει από το φθινόπωρο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα υπάρξουν αυξοµειώσεις σε διάφορες ποινές και σε πρόστιµα, ενώ οι επαγγελµατίες οδηγοί δεν θα κινδυνεύουν να χάσουν τόσο εύκολα και για µεγάλο διάστηµα το δίπλωµά τους. Η κυβέρνηση ουσιαστικά οµολογεί ότι αποδείχθηκε λανθασµένη η επιβολή δρακόντειων προστίµων, ακόµη και για παραβάσεις που δεν προκαλούν απώλειες ανθρώπινων ζωών. Πιστεύει όµως κανένας ότι τα 490 ευρώ πρόστιµο για µη χρήση της ζώνης ασφαλείας αντί των σηµερινών 700 ευρώ θα είναι πλέον κοινωνικά αποδεκτά από τους αστυνοµικούς κι έτσι θ’ αρχίσουν να µοιράζουν πρόστιµα; Μήπως θα σταµατήσουµε να διπλοπαρκάρουµε, επειδή θα πληρώνουµε στο µέλλον 60 ευρώ αντί 40 ή θα πετούν οι κακοµαθηµένοι µε πιο µεγάλη άνεση τα σκουπίδια από το παράθυρο του Ι.Χ. τους, µόλις πληροφορηθούν ότι µειώθηκε το πρόστιµο από τα 400 ευρώ στα 280; Θα µπορούσα να αναφέρω και άλλα τέτοια παραδείγµατα, όλοι όµως γνωρίζουµε ότι το πρόβληµα εντοπιζόταν ανέκαθεν στην έλλειψη συστηµατικής αστυνόµευσης και όχι στο ύψος των προστίµων, τα οποία είναι έτσι κι αλλιώς από τα τσουχτερότερα στον κόσµο (ιδιαίτερα συνυπολογίζοντας το συρρικνωµένο εισόδηµα του µέσου Ελληνα). Με άλλα λόγια, αν γνωρίζεις ότι είναι απίθανο να σε πιάσουν τσακωτό, τότε δεν σε ενδιαφέρει και η ποινή. Το σύστηµα ελεγχόµενης στάθµευσης του Δήµου Αθηναίων δείχνει τον σωστό δρόµο. Εδώ αποθαρρύνονται οι παραβάτες από τη συνεχή και συστηµατική αστυνόµευση των θέσεων στάθµευσης και όχι από τα – σχετικά ήπια – πρόστιµα (20 ευρώ, που γίνονται 10 αν πληρωθούν µέσα σε δέκα ηµέρες).
ΠΗΓΗ: Αuto NEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου