Τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για τη διερεύνηση τυχόν τελέσεως των αδικημάτων της απιστίας στην υπηρεσία κατ΄εξακολούθηση με τη συνολική αξία της ζημίας του δημοσίου να υπερβαίνει τα 73.000 ευρώ, της εξακολουθητικής παράβασης καθήκοντος, της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και της έκθεσης σε κίνδυνο, παρήγγειλε χθες ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ Κ. Μπούτσικος με αφορμή την διογκούμενη αγανάκτηση των πολιτών για τα "περίφημα" έργα της διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Ρόδου - Λίνδου από το Φαληράκι μέχρι τα Κολύμπια.Αφορμή για την προκαταρκτική εξέταση έδωσε το χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της "δ" και ο κ Εισαγγελέας ζητεί με την παραγγελία του, τη λήψη καταθέσεων από όλους τους αρμόδιους για τον έλεγχο της πορείας του έργου αλλά και για την υλοποίησή του. Οι μάρτυρες καλούνται συγκεκριμένα να προσκομίσουν όλα τα στοιχεία που αφορούν την πορεία, από την ημέρα της ανάθεσης μέχρι και σήμερα του έργου και αναλυτικές καταστάσεις των χρημάτων που έχει δαπανήσει το δημόσιο με αιτιολόγηση των λόγων καταβολής τους.Περαιτέρω ζητείται να υπάρξει αιτιολόγηση για την καθυστέρηση που σημειώνεται στην υλοποίηση του έργου και αποτύπωση της σημερινής του κατάστασης.Επιπλέον θα διερευνηθεί εκ νέου αν έχουν ληφθεί όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας της ασφάλειας των οδηγών.Παρά την συνεχιζόμενη πάντως δυσφήμιση του νησιού, τόσον οι φορείς και οι τάξεις, όσο και οι πολιτικοί εκπρόσωποι, δεν αντιδρούν όσο οφείλουν, αλλά αρκούνται σε «αναίμακτες επιστολές».Την 14η Φεβρουαρίου 2011 με την αρίθμ. Πρωτ. Δ1/4474 απόφασή του ο Υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων κ Δημ. Ρέππας ενέκρινε την υποκατάσταση της εταιρείας ΕΡΚΑΤ ΑΕ, μέλους της αναδόχου του έργου της βελτίωσης και διαπλάτυνσης της εθνικής οδού Ρόδου - Λίνδου από το Φαληράκι μέχρι τα Κολύμπια, κοινοπραξίας με την επωνυμία "ΕΡΓΟΝ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΒΤΕΕ - ΕΡΚΑΤ ΑΕ", με απαλλαγή μάλιστα οποιαδήποτε ευθύνης της.Την εταιρεία ΕΡΚΑΤ ΑΕ συγκεκριμένα υποκαθιστά στο έργο της η εταιρεία Κονστρουτέκ ΑΕ η οποία και θα αναλάβει μαζί με την ΕΡΓΟΝ ΔΙΕΘΝΗΣ την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών.Ο Υπουργός έκρινε μεταξύ άλλων ότι έχει εκτελεστεί το 67% του έργου (!) ότι η υποκατάσταση της ΕΡΚΑΤ οφείλεται στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, ότι η υποκατάσταση της εταιρείας θα οδηγήσει σε γρηγορότερη περαίωση του έργου εντός της συμβατικής προθεσμίας και ότι η εταιρεία Κονστρουτέκ ΑΕ έχει τα απαραίτητα εχέγγυα.Η «δ» είχε αποκαλύψει πάντως ότι με τελεσίδικη απόφαση του το Ελεγκτικό Συνέδριο (6ο τμήμα, υπ' αριθμ. 2069/2010) έχει διαπιστώσει υπερσυμβατική ανάθεση εργασιών, που "βαπτίστηκαν" απρόβλεπτες για να "θεραπευτεί" το γεγονός ότι δεν περιελήφθησαν στη μελέτη υλοποίησης του έργου της διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Ρόδου - Λίνδου, που εκπονήθηκε από εταιρεία των Αθηνών κατόπιν διαγωνισμού που είχε προκηρύξει η Νομαρχία Δωδεκανήσου.Το γεγονός από μόνο του δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό τόσο την καθυστέρηση που καταγράφεται στην κατασκευή του όσο και την αδυναμία του δημοσίου να καλύψει οφειλές του έναντι της αναδόχου εργολαβικής εταιρείας.Το έργο της Εθνικής Οδού ανατέθηκε την 4η Μαϊου 2007 στην κοινοπραξία έναντι τιμήματος 19.859.750,01 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Το σχέδιο της οικείας σύμβασης υπεγράφη στις 7.9.2007.Κατόπιν της από 12.5.2010 εισήγησης του Διευθυντή της Δ1 Διεύθυνσης Οδικών Έργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε και της από 1.6.2010 θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων διαπιστώθηκε η ανάγκη σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης, ποσού 5.521.334,74 ευρώ.Μετά τις καταστροφικές πλημμύρες αναμένεται και νέα απόφαση για νέες συμβάσεις για την αποκατάσταση του έργου!Εν πάση περιπτώσει η δικογραφία που θα σχηματιστεί δεν αποκλείεται να συσχετισθεί λόγω συνάφειας και με εκείνη που αφορά στις ζημιές που προκλήθηκαν στο έργο από τις καταστροφικές πλημμύρες του Γενάρη και συγκεκριμένα με τις καταγγελίες του πρώην Δημάρχου Καλλιθέας κ Γιάννη Ιατρίδη για την ποιότητα της μελέτης του συγκεκριμένου έργου που υλοποιείται.Οπως έγραψε η «δ» ο κ Ιατρίδης επέρριψε ευθύνες στον κ Γ. Μαχαιρίδη, επισημαίνοντας ότι η νομαρχιακή αρχή ήταν υπεύθυνση για τη μελέτη του έργου της εθνικής οδού Ρόδου - Λίνδου και ότι προκήρυξε τη μελέτη αυτή η οποία ήταν ελλιπής σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων πράγμα που αναδείχθηκε εξάλλου και από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Αναφορά έκανε εξάλλου και σε απευθείας ανάθεση εργολαβίας ύψους 800.000 ευρώ από τη ΔΕΥΑ Αφάντου κατά παράβαση του νόμου, επισημαίνοντας ότι οι προσωπικές παρεμβάσεις και υπερβάσεις του κ. Μαχαιρίδη θα προκαλέσουν ταλαιπωρία στους κατοίκους του νησιού με τη νέα εργολαβία. Κατέθεσε επίσης ότι δεν έχουν προβλεφθεί αντιπλημμυρικά έργα και πως η υπέρβαση του έργου ανέρχεται σε 3,5 εκατ. ευρώ!!
Στο μεταξύ δεν λαμβάνονται καν τα προσήκοντα μέτρα ασφαλείας των οδηγών, ενώ τις νύχτες, λόγω της ελλείψεως φωτεινής σήμανσης οι κίνδυνοι είναι τεράστιοι, ιδίως για τους αμέριμνους αλλοδαπούς τουρίστες.
Ενδεικτικό είναι μάλιστα και σχετικό έγγγραφο της ΕΥΘΥΤΑ .
Θυμίζουμε ότι την αρχειοθέτηση προηγούμενης δικογραφίας που σχηματίστηκε για τη διερεύνηση τυχόν τελέσεως του αδικήματος της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για τον άνθρωπο εξαιτίας της άθλιας κατάστασης στο οδικό δίκτυο της Εθνικής οδού Ρόδου - Λίνδου αλλά και εξώδικης καταγγελίας επιχειρηματιών και κατοίκων Δήμου Αφάντου αποφάσισε με διάταξή της η Εισαγγελία Πλημμελειδικών.Στα πλαίσια της έρευνας κλήθηκαν να καταθέσουν οι υπεύθυνοι των Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Δωδεκανήσου, της αναδόχου εταιρείας και του υπουργείου Υποδομών αλλά και αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας προκειμένου να καταγραφεί η συχνότητα των ατυχημάτων λόγω των ημιτελών έργων και εξαιτίας αυτών. Όλοι «διαβεβαίωσαν» (!) ότι είχαν ληφθεί και ότι λαμβάνονται όλα τα προσήκοντα μέτρα!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου