Σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος
Ψηλά τα χέρια!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
Μία από τις πιο εφιαλτικές στιγμές για πολλούς οδηγούς είναι όταν δυσκολεύονται να παρκάρουν σε έναν κενό χώρο και προκαλούν ένα κακόηχο κοντσέρτο από τις κόρνες των άλλων αυτοκινήτων. Ο συνδυασμός μεγάλου αυτοκινήτου και μικρού χώρου στάθμευσης έχει οδηγήσει πολλούς συμπολίτες μας σε κατάρρευση νεύρων, άρχισε όμως να φαίνεται φως στην άκρη του τούνελ χάρη στα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος.
Το πρώτο βήμα έγινε με τους αισθητήρες παρκαρίσματος, που καθοδηγούν οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για τις αποστάσεις από τα άλλα οχήματα. Κοστίζουν ακόμη και λιγότερο από 100 ευρώ μαζί με την τοποθέτηση και ενσωματώνονται στους προφυλακτήρες. Ακολούθησαν οι κάμερες ελέγχου του πίσω χώρου, ο οποίος προβάλλεται σε μία οθόνη στο ταμπλό, ενώ συχνά συνδυάζονται και με κλασικούς αισθητήρες παρκαρίσματος. Εδώ αρχίζει και ανεβαίνει το κόστος και μπορεί να φτάσει αρκετές εκατοντάδες ευρώ.
Με τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος πραγματοποιήθηκε όμως ένα σημαντικό άλμα, καθώς ο οδηγός μετέχει ελάχιστα πλέον στη διαδικασία των ελιγμών και το τιμόνι μοιάζει να καθοδηγείται από ένα αόρατο χέρι. Πολλοί αυτοκινητοκατασκευαστές προσφέρουν τέτοια βοηθητικά συστήματα (π.χ. Mercedes, Toyota, BMW, VW, Audi, Skoda κ.λπ.), καθένα από τα οποία έχει τις ιδιαιτερότητές του, όλα όμως βασίζονται σε μία κοινή λογική. Ειδικοί αισθητήρες μετρούν το μήκος του κενού χώρου στάθμευσης και δίνουν στον οδηγό το πράσινο φως για την έναρξη της αυτόματης διαδικασίας, εφόσον κρίνουν ότι επαρκούν τα ελεύθερα μέτρα. Κάθε μάρκα έχεις τις δικές της προδιαγραφές, για παράδειγμα ο κενός χώρος για τα μοντέλα της VW και της Skoda θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 80 εκατοστά μακρύτερος από το μήκος του οχήματος, στις BMW το μίνιμουμ είναι 1,2 μ. και στις Mercedes 1,3 μ. Με βάση τις συνθήκες στριμώγματος στις ελληνικές πόλεις, πρόκειται για υπερβολικά περιθώρια. Σε ένα πρόσφατο τεστ του γερμανικού περιοδικού «Auto Motor und Sport» τα συστήματα «ξεγελάστηκαν» από τους δοκιμαστές και τελικά πέτυχαν το παρκάρισμα των αυτοκινήτων σε μικρότερους χώρους.
Μόλις επιβεβαιώσει ο οδηγός την έναρξη της διαδικασίας, τότε βάζει όπισθεν και παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι, που περιστρέφεται μόνο του βάζοντας το αυτοκίνητο στο ελεύθερο πάρκινγκ. Ο οδηγός απλώς ρεγουλάρει με το πόδι του το φρένο και - σε ορισμένα μοντέλα - καλείται να πατάει ελαφρά γκάζι. Το κόστος αρχίζει από περίπου 600 ευρώ στα μοντέλα της VW για να ξεπεράσει τις 2.000 στο υβριδικό Toyota Prius, όπου όμως πάει πακέτο με το σύστημα πλοήγησης.
Ψηλά τα χέρια!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
Μία από τις πιο εφιαλτικές στιγμές για πολλούς οδηγούς είναι όταν δυσκολεύονται να παρκάρουν σε έναν κενό χώρο και προκαλούν ένα κακόηχο κοντσέρτο από τις κόρνες των άλλων αυτοκινήτων. Ο συνδυασμός μεγάλου αυτοκινήτου και μικρού χώρου στάθμευσης έχει οδηγήσει πολλούς συμπολίτες μας σε κατάρρευση νεύρων, άρχισε όμως να φαίνεται φως στην άκρη του τούνελ χάρη στα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος.
Το πρώτο βήμα έγινε με τους αισθητήρες παρκαρίσματος, που καθοδηγούν οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για τις αποστάσεις από τα άλλα οχήματα. Κοστίζουν ακόμη και λιγότερο από 100 ευρώ μαζί με την τοποθέτηση και ενσωματώνονται στους προφυλακτήρες. Ακολούθησαν οι κάμερες ελέγχου του πίσω χώρου, ο οποίος προβάλλεται σε μία οθόνη στο ταμπλό, ενώ συχνά συνδυάζονται και με κλασικούς αισθητήρες παρκαρίσματος. Εδώ αρχίζει και ανεβαίνει το κόστος και μπορεί να φτάσει αρκετές εκατοντάδες ευρώ.
Με τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος πραγματοποιήθηκε όμως ένα σημαντικό άλμα, καθώς ο οδηγός μετέχει ελάχιστα πλέον στη διαδικασία των ελιγμών και το τιμόνι μοιάζει να καθοδηγείται από ένα αόρατο χέρι. Πολλοί αυτοκινητοκατασκευαστές προσφέρουν τέτοια βοηθητικά συστήματα (π.χ. Mercedes, Toyota, BMW, VW, Audi, Skoda κ.λπ.), καθένα από τα οποία έχει τις ιδιαιτερότητές του, όλα όμως βασίζονται σε μία κοινή λογική. Ειδικοί αισθητήρες μετρούν το μήκος του κενού χώρου στάθμευσης και δίνουν στον οδηγό το πράσινο φως για την έναρξη της αυτόματης διαδικασίας, εφόσον κρίνουν ότι επαρκούν τα ελεύθερα μέτρα. Κάθε μάρκα έχεις τις δικές της προδιαγραφές, για παράδειγμα ο κενός χώρος για τα μοντέλα της VW και της Skoda θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 80 εκατοστά μακρύτερος από το μήκος του οχήματος, στις BMW το μίνιμουμ είναι 1,2 μ. και στις Mercedes 1,3 μ. Με βάση τις συνθήκες στριμώγματος στις ελληνικές πόλεις, πρόκειται για υπερβολικά περιθώρια. Σε ένα πρόσφατο τεστ του γερμανικού περιοδικού «Auto Motor und Sport» τα συστήματα «ξεγελάστηκαν» από τους δοκιμαστές και τελικά πέτυχαν το παρκάρισμα των αυτοκινήτων σε μικρότερους χώρους.
Μόλις επιβεβαιώσει ο οδηγός την έναρξη της διαδικασίας, τότε βάζει όπισθεν και παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι, που περιστρέφεται μόνο του βάζοντας το αυτοκίνητο στο ελεύθερο πάρκινγκ. Ο οδηγός απλώς ρεγουλάρει με το πόδι του το φρένο και - σε ορισμένα μοντέλα - καλείται να πατάει ελαφρά γκάζι. Το κόστος αρχίζει από περίπου 600 ευρώ στα μοντέλα της VW για να ξεπεράσει τις 2.000 στο υβριδικό Toyota Prius, όπου όμως πάει πακέτο με το σύστημα πλοήγησης.
ΠΗΓΗ: AUTO NEA/17-08-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου