Οι Υπουργοί Υγείας της Αμερικής ενέκριναν σχέδιο δράσης για να μειώσουν τους τραυματισμούς από οδικά δυστυχήματα.
Οι Υπουργοί Υγείας της Αμερικής ενέκριναν νέο σχέδιο δράσης στην οδική βοήθεια σχεδιασμένο να αποτρέψει τροχαία δυστυχήματα, την κύρια αιτία θανάτου σε παιδιά ηλικίας 5 έως 14 χρόνων στο ημισφαίριο, και δεύτερη αιτία θανάτου σε ανθρώπους ηλικίας 15 με 44 χρόνων.
Το σχέδιο εγκρίθηκε κατά την διάρκεια του 51ου Συμβουλίου Διεύθυνσης του Παναμερικανικού Οργανισμού Υγείας ( Π.Ο.Υ).
Ζητά στις χώρες να αναβαθμίσουν την νομοθεσία ώστε να αναφέρεται στους βασικούς παράγοντες κινδύνου για τροχαία ατυχήματα: υπέρβαση ορίου ταχύτητας, κατανάλωση αλκοόλ, η χρήση ζώνης ασφαλείας, κράνους και παιδικού καθίσματος. Άλλες δράσεις προτεραιότητας περιλαμβάνουν την προώθηση πολιτικών για δημόσια και μη μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς, βελτίωση προ-νοσηλευτικών υπηρεσιών για τους τραυματίες και αστική και οδική υποδομή, και ενθάρρυνση των βιομηχανιών να υιοθετήσουν συστήματα τεχνικού ελέγχου για όλα τα οχήματα σε κυκλοφορία για να διασφαλίσουν την συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφάλειας.
Στη Αμερική , 80% από τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων είναι άντρες. Κάθε χρόνο, τα τροχαία ατυχήματα προκαλούν 140.000 θανάτους και 5 εκατομμύρια τραυματίες. Από αυτούς τους θανάτους, 39% συμβαίνουν σε πεζούς , ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές , ενώ το 47% είναι επιβάτες οχημάτων.
Επιπρόσθετα με την ταλαιπωρία και τον πόνο που προκαλούν στα θύματα και τις οικογένειες τους, τα τροχαία είναι μεγάλο βάρος για τις υπηρεσίες υγείας και έχουν οικονομικό κόστος για την κοινωνία στο σύνολο της.
Τα τροχαία κοστίζουν στις ΗΠΑ κατ’ εκτίμηση 99 εκατομμύρια $ (2005) και κοστίζουν στην Βραζιλία περίπου 10 εκατομμύρια $ ετησίως, το οποίο αντιπροσωπεύει το 1,2% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος της χώρας.
Ο Π.Ο.Υ για την οδική βοήθεια ενέκρινε αυτή την εβδομάδα προτάσεις για μια σειρά δράσεων για τις χώρες να πραγματοποιήσουν τα επόμενα 5 χρόνια, περιλαμβανομένων :
· Να διορίσει μια κρατική συμβουλευτική επιτροπή ή οποιοδήποτε άλλο γραφείο υπεύθυνο για πολυτομεακό συντονισμό μέτρων για την οδική βοήθεια, με ειδική εστίαση σε εθνικά σχέδια για την Δεκαετία Δράσης για Οδική Ασφάλεια (2011-2020)
· Εφαρμοσμένα μέτρα για την μείωση των παραγόντων κινδύνου περιλαμβανομένου της ταχύτητας , χρήσης αλκοόλ, ναρκωτικών, και άλλων ψυχοδραστικών ουσιών, και περισπασμούς.
Προτείνονται μέτρα που περιλαμβάνουν όρια ταχύτητας, διατάξεις για τα επιτρεπτά επίπεδα αλκοόλ στο αίμα των οδηγών, και αποτροπή οδήγησης κάτω από την επίδραση ψυχοδραστικών ουσιών.
· Αύξηση της χρήσης προστατευτικού εξοπλισμού, ειδικά τα κράνη, ζώνες ασφαλείας και παιδικά καθίσματα.
· Διασφάλιση της οργανωμένης και ολοκληρωμένης προ - νοσοκομειακής φροντίδας για θύματα τροχαίων.
· Βελτίωση της ποιότητας των πληροφοριών σχετικά με τα ατυχήματα, ώστε να παρέχετε καλύτερη πληροφόρηση για τα θύματα, καθορισμό παραγόντων ατυχήματος, περιβαλλοντικοί παράγοντες και αποτελέσματα των θυμάτων.
· Βελτίωση των οδικών υποδομών για την αύξηση ασφάλειας σε όλους τους χρήστες των αστικών δρόμων και των αυτοκινητοδρόμων, ειδικά των πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών.
· Δημιουργία ή ενδυνάμωση ενός συστήματος τεχνικού ελέγχου για όλα τα οχήματα σε κυκλοφορία, περιλαμβανομένου και των δικύκλων και τρικύκλων. Ταυτόχρονα ενθάρρυνση των βιομηχανιών να εναρμονίσουν τα πρότυπα ασφαλείας τους με τα προτεινόμενα από τα Κράτη Μέλη.
Ο Π.Ο.Υ δημιουργήθηκε το 1902 και δουλεύει με όλες τις χώρες της Αμερικής για την βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής των ανθρώπων της Αμερικής.
Επίσης λειτουργεί και σαν επίσημο γραφείο στην περιοχή της Αμερικής του Παγκόσμιου Οργανισμού υγείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου