29 Νοε 2011

Press release: New PIN ranking Young Men Four Times More Likely to Die on EU Roads than Young Women







Press release: New PIN ranking Young Men Four Times More Likely to Die on EU Roads than Young Women
post to EFTHITA

29 November 2011, Brussels - Young people are among the groups facing the highest risks of dying while on the road: 140,000 young people aged 15 to 30 have lost their lives on European roads since 2001; 9150 of them in 2010. This age group represents 20% of the population of the EU, but makes up 30% of the total number of road deaths. Mortality of young people - number of deaths divided by population - is 69% higher than the corresponding figure for people of all other ages. The latest Road Safety Performance Index (PIN) Flash also reveals that young males are a particularly problematic group, making up 81% of the number of young people killed on EU roads.

Portugal, Latvia and Spain lead the pack in reducing the number of young people road deaths. Good progress was also made in Sweden, The Netherlands and Switzerland, who have become the safest countries in terms of young people killed per young inhabitants. Young people in these countries benefited not only from measures specific to young people but also from general road safety measures, enforcement efforts and improvements in infrastructure.

Member States must make the fight against road deaths among young people a specific priority if they want to achieve the EU 2020 road safety target and their national targets, declared ETSC Executive Director Antonio Avenoso. We urge Member States not to lower the minimum age for moped riding or solo car driving when transposing the EU Driving Licence Directive into national laws, added Prof. Richard Allsop, Chair of the PIN Programme.
<...>
To read the rest of the press release please click here.
The full 21th PIN Flash and detailed figures for each country can be downloaded here.


Best regards,
Graziella Jost
PIN Programme Manager
European Transport Safety Council
www.etsc.eu

27 Νοε 2011

Και πότε πατάς λίγο φρένο;……….. ……….. Πάντα την τελευταία στιγμή!

Και πότε πατάς λίγο φρένο;………..
……….. Πάντα την τελευταία στιγμή!

Ως πότε θα παραμένουμε εγκλωβισμένοι στο μύθο του «ασφαλούς ΙΧ» που “συμπτωματικά” είναι το δικό μου και του ικανότερου των οδηγών που “φυσικά” είμαι ΕΓΩ.
Κανένα αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές για τους πεζούς τους ποδηλάτες και τους μοτοσυκλετιστές. Κανένα αυτοκίνητο από ένα όριο ταχύτητος και μετά δεν είναι ασφαλές
ούτε για τους επιβαίνοντες ουτε για τους απέναντι οσα συστήματα παθητικής ασφάλειας κι αν έχει.

Ως πότε θα εκτελούμε τις εντολές τις αυτοκινητοβιομηχανίας; Πενήντα εκατομμύρια ΙΧ παράγονται φέτος και πρέπει να αγοραστούν. Το 1/3 απ αυτά παραγεται στη Ευρωπαική Ένωση. Η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα σε παραγωγή αυτοκινήτων στην ΕΕ. Η Ελλάδα δεν παράγει κανένα αυτοκίνητο είναι από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς και είναι η πρώτη χώρα σε αριθμό θυμάτων από Τροχαία Εγκλήματα στην Ευρώπη…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ: http://sostegr.wordpress.com/2011/11/27/%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%8C%CF%84%CE%B5-%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%82-%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%BF-%CF%86%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CF%84/

Φόρτιση μπαταρίας


Φόρτιση μπαταρίας




Το να ανακαλύψετε το πρωί πως η μπαταρία «πέθανε» επειδή κάτι ξεχάσατε αναμμένο όλο το βράδυ, είναι σίγουρα πολύ ενοχλητικό.
Μην τρελαίνεστε, όμως, καθώς η λύση είναι πολύ απλή. Τα μόνα πράγματα που χρειάζεστε είναι: άλλο ένα αυτοκίνητο, δύο καλώδια και 2-3 βασικές γνώσεις.
Το να ανακαλύψετε το πρωί πως η μπαταρία
Σε περίπτωση που ξεχάσουμε κάποιο φως αναμμένο στο αυτοκίνητό μας ολόκληρο το βράδυ, το σίγουρο είναι ότι θα αποφορτιστεί η μπαταρία του, με αποτέλεσμα αυτό να ακινητοποιηθεί. Την ίδια ζημιά θα προκαλέσει και το ηχοσύστημα ή τα αλάρμ που ανάψαμε για να παρκάρουμε και μετά παραλείψαμε να τα σβήσουμε. Το τελευταίο, μάλιστα, μάλλον αποτελεί τη συχνότερη αιτία αποφόρτισης της μπαταρίας.
Η μοναδική λύση για να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση, είναι να προμηθευτούμε από κάποιο κατάστημα ένα σετ κατάλληλων καλωδίων που πρέπει πάντοτε να έχουμε μαζί μας. Το μόνο που δε σας χρειάζεται είναι ο εκνευρισμός και η απογοήτευση, καθώς πάντα υπάρχουν λύσεις. Ακόμα και καλώδια να μην έχετε, ρωτήστε κάποιον κοντά στο ακινητοποιημένο όχημα μήπως έχει αυτός.
Πώς χρησιμοποιούμε τα καλώδια;
1. Τοποθετούμε το ένα αυτοκίνητο κοντά στο άλλο, έτσι ώστε οι μπαταρίες να έχουν τη μικρότερη δυνατή απόσταση μεταξύ τους. Το αυτοκίνητο με τη φορτισμένη μπαταρία θα πρέπει να έχει τον κινητήρα του σε λειτουργία.
Το να ανακαλύψετε το πρωί πως η μπαταρία
2. Τοποθετούμε το ένα «κροκοδειλάκι» του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας και την άλλη άκρη του ίδιου καλωδίου στο θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας.
3. Ανάλογα, τοποθετούμε τη δαγκάνα του μαύρου καλωδίου στον αρνητικό πόλο, πρώτα της γεμάτης μπαταρίας και στη συνέχεια της άδειας.
4. Θέτουμε σε λειτουργία το αυτοκίνητο με την άδεια μπαταρία, γυρνώντας το κλειδί στη μίζα. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να πάρει αμέσως εμπρός.
Πηγή: autotriti.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων στη Ρόδο








































































































































































































































ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων
20 Νοεμβρίου 2011.

Εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης πραγματοποιήθηκαν σε όλο τον κόσμο για να επισημανθεί πως:

-Δεν ξεχνάμε τους ανθρώπους μας που χάθηκαν από τον παραλογισμό και τις παραλήψεις που διέπουν το οδικό περιβάλλον

- Δεν ξεχνάμε τους ανθρώπους μας που χάθηκαν από την συμπεριφορά οδηγών υπερεκτιμώντας τις ικανότητές τους και αδιαφορώντας για τον Κ.Ο.Κ

- Δεν ξεχνάμε πως η φροντίδα για τα θύματα και τις οικογένειές τους είναι ανύπαρκτη και στην ουσία βρίσκονται αντιμέτωποι με μια αδιαφορία που ξανασκοτώνει

- Δεν ξεχνάμε πως η κατάσταση παραμένει η ίδια Στην Ελλάδα από άποψη δεικτών για τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα στην Ε.Ε

Χωρίς Μνήμη, Χωρίς Σκέψη με τη Σιωπή δεν μπορεί να υπάρχει Δράση

Συγκεντρωθήκαμε όλοι εμείς την Κυριακή στις 20 Νοεμβρίου στην πλατεία Δημαρχείου της Ρόδου, για να συλλογιστούμε και να θυμηθούμε τα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων που τόσο άδικα, βίαια και τραγικά έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο.

Η σκέψη και η μνήμη αποτελούν για τον άνθρωπο την αφετηρία για την κάθε του ενέργεια, αλλά και το μεθοδικό μέσο για την επίλυση των διαφόρων προβλημάτων της ζωής του.

Η σιωπή: σημαίνει να μην μιλάει κάποιος.

Εμείς δεν σιωπούμε, εμείς μιλάμε. Εξωτερικεύουμε όλο το περιεχόμενο της ανθρώπινης ψυχής μας, έχουμε λόγο , εκφράζουμε τις ανησυχίες μας, διατυπώνουμε με ενέργειες όλες τις καταστάσεις που αφορούν την οδική ασφάλεια, αρκεί να μας ακούνε.

Ήμασταν εκεί γιατί έχουμε ανάγκη να μιλήσουμε και γνωρίζουμε καλά εκείνο που θέλουμε να πούμε, να σταματήσουμε τα τροχαία δυστυχήματα, να σταματήσουμε τον ανθρώπινο πόνο, να ευαισθητοποιήσουμε τους συμπολίτες μας, να πιέσουμε την πολιτεία να αλλάξει τρόπο σκέψης για ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας, να πάρουν αποφάσεις και να υλοποιηθούν στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

Να σκεφτούμε όλοι. Να δράσουμε όλοι.

Εμείς έχουμε σκοπό, και στόχο και θα αγωνιζόμαστε να τον πραγματοποιήσουμε.
Είναι εφικτός ο σκοπός-στόχος, συλλογικός όμως. « Όλοι μαζί ας κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς. Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020».
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί όλους όσους ήταν παρόντες. Τους γονείς των Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων, γονείς που κάθε μέρα πονούν, τα μέλη, τις αρχές, τους φίλους, τους υποστηρικτές αυτού του στόχου να μειώσουμε τα τροχαία δυστυχήματα και όσους με την σκέψη τους ήταν κοντά μας.
Ευχαριστούμε τους:
- Την μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου, Δέσποινα-Καλλιπάτειρα Χατζηκαλημέρη , τραγούδησε την ΑΘΑΝΑΣΙΑ του Μάνου Χατζηδάκη.
Η εκτέλεση του τραγουδιού από τη Δέσποινα-Καλλιπάτειρα συναρπαστική, άγγιξε την ψυχή μας, μετέφερε το νόημα της ημέρας, δακρύσαμε, το τραγούδι της έφτασε στους ουρανούς, το άκουσαν όλοι όσοι είναι εκεί ψηλά.
- Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ομάδα μαθητών, μοίραζε αυτοκόλλητα με μηνύματα που θα πρέπει να τηρούν όλοι οι οδηγοί, κανόνες για τη ζωή.
- Κολλέγιο Ρόδου, συμμετοχή ομάδα μαθητών με το θεατρικό δρώμενο Θυμήσου.. Σκέψου.. ΖΗΣΕ, μεταφέροντας το μήνυμα της ασφαλούς οδήγησης
- Μουσικό Γυμνάσιο, ομάδα μαθητών, έστησε τα σταντ με θέμα την ασφαλή οδήγηση, συμπλήρωναν το ερωτηματολόγιό τους για την έρευνα σχετικά με την ασφαλή οδήγηση
- Το Σύλλογο « Λέσχη Μοτοσικλέτας Harley Davidson»
- Το Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης
- τους Ποδηλάτες FRIDEY
-Το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών Διασωστών του Ε.Ε.Σ
- Το κ Σιέχ για την τοποθέτηση των τριών (3)οχημάτων από θανατηφόρα δυστυχήματα σε κεντρικά σημεία της πόλης μας, γίνεται σε πολλές πόλεις της Ε.Ε
- Την Τροχαία Ρόδου που διέθεσε περιπολικό, προκειμένου να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στη πραγματοποιηθείσα διαδρομή με το τέλος της εκδήλωσης
- Τα ΜΜΕ, υποστηρικτές αυτής της προσπάθειας για την μείωση των Τροχαίων Δυστυχημάτων και όλων των δράσεων της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
- Τις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου
Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εθελοντές μας : Αντώνη , Δέσποινα, Γιάννη, Γιώργο, Βάγια Φωτούλα, Βαλεντίνη, Αργυρώ, Αναστασία, Φλώρα, Άκη, Ιωάννα, Σάκη, Δημήτρη, ψυχή της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, νέοι και όχι μόνο με προσδοκία, αισιοδοξία και πίστη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της ζωής.

Τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία, η ελπίδα τους διακρίνει για καλύτερες μέρες και τους παρακαλούμε να μην επιτρέψουν να φωλιάσει στην ψυχή τους ίχνος απαισιοδοξίας.

Τα 149 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ



Τα 149 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

Στο ετήσιο περιοδικό που εκδίδεται από τις εκδόσεις ΛΥΜΠΕΡΗΣ

« RODOS CONFIDENTIAL», η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Ελένη Καρύδη έχει συμπεριληφθεί στα 149 σημαντικότερα πρόσωπα της Ρόδου.

Bonus point: Η δύναμή της να μετατρέψει μια προσωπική απώλεια σε ελπίδα για τη σωτηρία εκατοντάδων ψυχών από την άσφαλτο.

Ενημέρωση στο Μουσικό Σχολείο ΄-Κυκλοφοριακή Αγωγή













H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με την πρόεδρο Ελένη Καρύδη, τον αντιπρόεδρο Βλάσση Ναπολέοντα και τον Χατζηγιαννάκη Κυριαζή, υπεύθυνο του διαδραστικού προγράμματος "Κυκλοφορώ με Ασφάλεια" πραγματοποίησαν δράσεις εκπαίδευσης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια, στο Μουσικό Σχολείο , με στόχο την πρόληψη των τροχαίων συμβάντων που αποτελούν μάστιγα για την κοινωνία μας με θύματα κυρίως νέους ανθρώπους. Με το τέλος της ενημέρωσης έγιναν ουσιαστικές ερωτήσεις από τους μαθητές και παρεμβάσεις και από τους εκπαιδευτικούς.

Στη συνέχεια στο προαύλιο χώρο του σχολείου οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους και τις δυνατότητές τους στο διαδραστικό πρόγραμμα " Κυκλοφορώ με Ασφάλεια" οδηγώντας το pedal-car φορώντας τα γυαλιά προσομοίωσης μέθης, γνωρίζοντας ότι αλκοόλ και οδήγηση είναι ο πιο επικίνδυνος συνδυασμός .

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετείχε στον αγώνα δεξιοτεχνίας που οργάνώθηκε από τον Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης. Βράβευση













Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,συμμετείχε με την παρουσία της προέδρου Ελένης Καρύδη, στον αγώνα δεξιοτεχνίας που οργάνώθηκε από τον Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης στο Καρακόνερο στις 6 Νοεμβρίου 2011.

Με το τέλος του αγώνα η πρόεδρος απένημε τα έπαθλα σε τρεις διακριθέντες τονίζοντας τη σημασία του μηνύματος

" Τρέχω με ασφάλεια στην πίστα και όχι στο δρόμο" και την σημασία της τήρησης του ΚΟΚ, του Κώδικα ΖΩΗΣ.

Απενεμήθηκε τιμητική πλακέτα στην πρόεδρο για την προσφορά της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ στην ευαισθητοποίηση των πολιτών στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας, από τον γραμματέα του Ροδιακού Συλλόγου Αυτοκίνησης κ. Νίκο Σπάρταλη
Οι διοργανώσεις αγώνων δεξιοτεχνίας από το Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης, έχουν υψηλό επίπεδο ποιότητας, ελέγχου και σχολαστικά τηρούνται οι κανονισμοί.
Ο παράγων "ασφάλεια"λαμβάνεται πρωταρχικά υπόψη και τα συμφέροντα των διαγωνιζόμενων προστατεύονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Το Banner με το κοινό μήνυμα είναι αναρτημένο σε κάθε αγώνα και οι οδηγοί που συμμετέχουν αναρτούν το μήνυμα στο όχημά τους.

Συμμετοχή της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ στην 1η Επιμορφωτική διημερίδα Αθλητισμού στην πόλη της Ρόδου













Ο Δημοτικός Οργανισμός Πολιτισμού-Αθλητισμού Ρόδου (ΔΟΠΑΡ) διοργάνωσε την 1η Επιμορφωτική Διημερίδα Αθλητισμού στην πόλη της Ρόδου, την Πέμπτη και την Παρασκευή 3 και 4 Νοεμβρίου 2011 στην αίθουσα εκδηλώσεων του «ΑΚΤΑΙΟΝ» από τις 17:00 έως τις 20:00.

Η διημερίδα θα περιελάμβανε εννέα στο σύνολο θέματα από διαφορετικούς αθλητικούς χώρους. Συγκεκριμένα, από το μπάσκετ, το ποδόσφαιρο, την ποδηλασία, τον στίβο, τον σχολικό αθλητισμό, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ θα υπάρχουν και άλλα δύο θέματα, το ένα προερχόμενο από τη αθλητική δημοσιογραφία και το άλλο από τον κλασικό χορό.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :ΠΕΜΠΤΗ 03-11-2011
17.15: Χαιρετισμοί
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ: Α. Τρέχω με ασφάλεια στην πίστα και όχι στο δρόμο-Ομιλήτρια Ελένη Καρύδη, πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Β. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ως μέσο διαδικασίας εκμάθησης της κυκλοφοριακής αγωγής-Ομιλητές Δρ. Ναπολέων Βλάσσης, αντιπρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και Γιώργος Στέργου, Αστυνομικός Α΄, Διοικητής Τροχαίας Ρόδου.
Η κ. Ελένη Καρύδη, αναφέρθηκε στην αιτία λειτουργίας της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και ανέπτυξε τις δραστηριότητες και τους σκοπούς της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Επίσης τόνισε την συνεργασία με το Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης και την σημασία του μηνύματος που από κοινού έχουν υιοθετήσει " Τρέχω με ασφάλεια στη πίστα και όχι στο δρόμο" .
Ο κος Βλάσσης Ναπολέων, παρουσίσε την έρευνα που πραγματοποίησε το Κολλέγιο Ρόδου από κοινού με την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ "Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ως μέσο διαδικασίας εκμάθησης κυκλοφοριακής αγωγής
18.00: ΜΜΕ: Ο ρόλος του Αθλητικού Τύπου απέναντι στην σημερινή αθλητική πραγματικότητα-Ομιλητής Δημήτρης Λουκάκης, αθλητικός συντάκτης της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και της ΕΡΤ
18.30: ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ: Κάτι μαθαίνουμε κάθε φορά-Ομιλητής Βασίλης Τσαγγάρης, πρόεδρος
του Τοπικού Οργάνου Διαιτησίας της ΕΠΣΔ
19.30: ΜΠΑΣΚΕΤ: Η προσφορά του Έλληνα προπονητή στην ελληνική κοινωνία-Ομιλητής Βασίλης Φραγκιάς, προπονητής του Κολοσσού
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 04-11-2011
17.30: ΧΟΡΟΣ: Ιατρική και Φυσιοθεραπευτική αξιολόγηση του χορευτή-Ομιλητής Δρ. Ευάγγελος Κουδιγκέλης, Ορθοπεδικός χειρουργός, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ιατρικής και Επιστημών για τον χορό και τις παραστατικές τέχνες
18.00: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Θετική-Φυσική Αγωγή-Ομιλήτρια Μάγδα Φατσέα, ειδική σχολική σύμβουλος σε αθλητικά θέματα στα Δωδεκάνησα
18.30: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ: Η μαζικότητα του σχολικού αθλητισμού στα Δωδεκάνησα-Ομιλητής Βασίλης Ζήκας, Προϊστάμενος του Γραφείου Φυσικής Αγωγής Δωδεκανήσου, Διευθυντής 1ου Λυκείου Ρόδου (Βενετόκλειο)
19.00: ΣΤΙΒΟΣ: Το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Kids Athetics»-Ομιλητής Γιώργος Μιχαλάκης, Τεχνικός Σύμβουλος της ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Δωδεκανήσου
19.30: ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ: Ρόδος και ποδηλασία, πάνε πακέτο-Ομιλητής Γιάννης Μαστορίδης, πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της Τ.Ε. Ποδηλασίας Δωδεκανήσου
-Το κάθε θέμα θα έχει διάρκεια μισή ώρα. Είκοσι λεπτά για τον ομιλητή και δέκα λεπτά
για τις ερωτοαπαντήσεις.

16 Νοε 2011

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ ΣΤΗ ΡΟΔΟ-ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ







ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ ΣΤΗ ΡΟΔΟ-ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΥΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
• Θα τοποθετηθούν 4 αυτοκίνητα από τροχαίο δυστύχημα σε κεντρικά σημεία της πόλεως Ρόδου με banner την αφίσα που υιοθέτησε η F.E.V.R ( Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων για το 2011) της οποίας είμαστε μέλος και banner με το ΘΗΜΗΣΟΥ ΜΕ.
•Θα τελεστεί Επιμνημόσυνη δέηση 9:30 πμ, στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Ρόδου κου Κυρίλλου. Κατόπιν αιτήματος μας θα ψαλλεί για δεύτερη χρονιά επιμνημόσυνη δέηση σε όλους τους ναούς της νήσου Ρόδου και θα διαβαστεί λόγος του Μητροπολίτη κου Κυρίλλου για την Ημέρα Μνήμης με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πιστών.
•Στην πλατεία του Δημαρχείου της Ρόδου, στις 11:00 π.μ, θα συγκεντρωθούμε όλοι καλώντας τις αρχές και τους συμπολίτες μας με ραδιοφωνικό μήνυμα και video, να θυμηθούμε τα θύματα με ένα κερί, με ένα λουλούδι, να σταματήσουμε τα τροχαία δυστυχήματα.
•Στα πλαίσια της εκδήλωσης θα συμμετέχουν το Κολλέγιο Ρόδου με τη χορευτική ομάδα με το δρώμενο « Θυμήσου…. Σκέψου ….ΖΗΣΕ»
•Το ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ με μαθητές όπου θα διανέμουν στους παρευρισκόμενους stickers με σήματα KOK
•Συμμετοχή σχολείων υιοθετώντας σήματα του ΚΟΚ (σημαίες μικρές που θα τοποθετηθούν στο κεντρικό πάρκο στην πλατεία Δημαρχείου)
• Στη Μνήμη των θυμάτων, όσοι από τους συμπολίτες μας επιθυμούν μπορούν να προσέρχονται από τις 10:00 πμ έως τις 13:00 στο τμήμα της αιμοδοσίας του Γ.Ν. Ρόδου για Εθελοντική αιμοδοσία. Το μήνυμα " Δίνω αίμα για να σταματήσω τα τροχαία δυστυχήματα" σε συνεργασία με το Σύλλογο Αιμοδοτών Ρόδου
•Συμμετοχή της Ομάδας FRIDEY-RHODOS CICLISTS
• Συμμετοχή της Λέσχης Μοτοσικλέτας HARLEY-DAVIDSON
• Συμμετοχή του RODOS TYNING CLUB
•Συμμετοχή του Σώματος Εθελοντών Σαμαρειτών Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Ε.Ε.Σ, αναρτώντας 2 banner στην πρόσοψη του Δημαρχείου της Ρόδου
•Θα διατίθενται μπλουζάκια με το μήνυμα « Όλοι μαζί ας.. κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς 2011-2020», Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για λιγότερα θύματα στην άσφαλτο προς 5€
•Με το πέρας της εκδήλωσης Μνήμης –Δράσης, οι ομάδες των FRIDEY-RHODES CIKLISTS , η Λέσχη Μοτοσικλέτας HARLEY DAVIDSON και το RODOS TUNING CLUB θα πραγματοποιήσουν τη διαδρομή : Πλατεία Δημαρχείου-7ης Μαρτίου-Κολώνα-Βύρωνος-Αλ. Διάκου-Δημοκρατίας-Σοφ. Βενιζέλου-Ψαροπούλα-Παπανικολάου και θα επιστρέψουν στην πλατεία Δημαρχείου, μεταφέροντας το μήνυμα: οδηγώ και κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη μου.

15 Νοε 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011: 3η ΚΥΡΙΑΚΗ: Παγκόσμια Μέρα Μνήμης των Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων
Χωρίς Μνήμη δεν υπάρχει Δράση!
Περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους του κόσμου, ενώ 20 έως 50 εκατομμύρια τραυματίζονται. Οι τροχαίοι τραυματισμοί είναι η πρώτη αιτία θανάτου ανάμεσα στους νέους ηλικίας 15 με 44 χρονών. Προβλέπεται ότι θα γίνει η πέμπτη συχνότερη αιτία θανάτου το 2030, με αποτέλεσμα 2.4 εκατομμύρια θανάτους ανά έτος. Αυτή η προβλεπόμενη θέση θα είναι αποτέλεσμα μιας αύξησης των θανάτων από τροχαία και μείωσης των θανάτων από άλλες αιτίες. Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: 10 δεδομένα για την παγκόσμια οδική ασφάλεια, Ιούνιος 2009.
Ιστορικά στοιχεία για την καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρα Μνήμης:
1993: Η διεκδίκηση μιας Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης των Θυμάτων της Οδικής Κυκλοφορίας ξεκίνησε από την Road Peace, αγγλικό τμήμα της FEVR (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων), σαν μια έκφραση της ανάγκης δημόσιας αναγνώρισης Mνήμης των θυμάτων των τροχαίων συγκρούσεων και του πόνου των οικογενειών τους. Η αναγνώριση αυτή μπορεί να υπάρχει για τα θύματα άλλων μορφών εγκλημάτων, φυσικών καταστροφών ή πολέμων, αλλά για τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων που ο αριθμός τους δεν μπορεί να συγκριθεί με τα θύματα κανενός πολέμου, καμίας επιδημίας, καμίας φυσικής καταστροφής, επικρατεί ο νόμος της σιωπής. Ταυτόχρονα, η ημέρα αυτή είναι μια ευκαιρία για να τιμηθούν εκείνοι που εργάζονται για να ελαχιστοποιήσουν της συνέπειες μιας τροχαίας σύγκρουσης (πληρώματα πυροσβεστικής, ασθενοφόρων, τροχαίας, γιατροί, νοσηλευτές κλπ). Στη δεκαετία που ακολούθησε σ' όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες από τις οργανώσεις της FEVR άρχισαν να διοργανώνονται ετήσιες δημόσιες εκδηλώσεις.
2003: ο Π.Ο. Υγείας υιοθέτησε αυτήν την πρόταση. Οι εκδηλώσεις επεκτείνονται σε όλες τις ηπείρους.
2005: ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (απόφαση Γεν. Συνέλευσης 60/5, 26/10/2005) αναγνώρισε την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων των Τροχαίων Δυστυχημάτων και κάλεσε τις κυβερνήσεις των χωρών μελών να την αναγνωρίσουν και αυτές. Η ημέρα που καθορίστηκε είναι η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Σήμερα στις μεγαλύτερες πόλεις των περισσοτέρων χωρών του κόσμου πραγματοποιούνται εκδηλώσεις αυτή την ημέρα.
Ελλάδα: Οι ελληνικές κυβερνήσεις μέχρι σήμερα δεν έχουν αναγνωρίσει επίσημα την Ημέρα Μνήμης...
Εδώ και αρκετά χρόνια από το 2005 εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στη Ρόδο με πρωτοβουλία της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, http://www.efthita.gr/
Στην Αθήνα: πραγματοποιείτε για δεύτερη χρονιά ανοιχτή συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος εκδήλωση που οργανώνει η «Πρωτοβουλία Να Σταματήσουμε Τα Τροχαία Εγκλήματα» συνέχεια της οποίας είναι ο σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» και το Σάββατο 19/11, 6μμ – Αίθουσα ΕΣΗΕΑ, Ακαδημίας 20, 1ος όροφος. Συζήτηση: “Τροχαίο Έγκλημα και Εγκατάλειψη” http://www.soste.gr/
Στη Θεσσαλονίκη: από 21 έως 28 Νοέμβρη στην αίθουσα ΚΕΔΑΕ (Κέντρο Διάδοσης Αποτελεσμάτων ‘Έρευνας) του Πανεπιστημίου, έκθεση φωτογραφίας “ Όταν οι Ζωές Συντρίβονται” σε συνεργασία με την μη κερδοσκοπική You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης. Στην έναρξη ή στη λήξη στρογγυλό τραπέζι με θέμα: “Τροχαίες Συγκρούσεις“- επιμέλεια Αλέξης Μπένος, καθηγητής Κοινωνικής Ιατρικής. Διοργάνωση: Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας ΑΠΘ & Πολιτιστiκή Επιτροπή Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Αναλυτικά: http://www.auth.gr/
Στα Χανιά: “Πάρκο Χρήστος Πολέντας” στις Βουκολιές. Διοργάνωση: Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης. http://polentaspark.weebly.com
Αναλυτικά για την Ημέρα Μνήμης: http://www.worlddayofremembrance.org/

Γιατί χωρίς Μνήμη δεν μπορεί να υπάρχει Δράση.
Είναι αυτονόητο ότι όλοι εμείς, επιδιώκουμε την αναγνώριση της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης από την ελληνική πολιτεία.
Αλλά για να μην αποτελέσει αυτή μια πράξη χωρίς περιεχόμενο πρέπει να προηγηθεί η ενεργοποίηση ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων και πρώτα απ' όλα των ίδιων των οικογενειών των θυμάτων. Γιατί θέλουμε να αναγνωριστεί η ίδια η ύπαρξη του προβλήματος. Δεν ζητάμε οίκτο ούτε τη λύπη τους. Θέλουμε να επιβάλλουμε τον σεβασμό και την αγάπη για τα θύματα, την αλληλεγγύη και την συμπαράσταση για τις οικογένειές τους, την πρόληψη για τους επιζώντες της ασφάλτου.

Μήνυμα του προέδρου της συνεργασίας Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης 2011: Dr. Etienne Krug







Μήνυμα του προέδρου της συνεργασίας Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης 2011: Dr. Etienne Krug


Σήμερα, για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Οδικής Κυκλοφορίας, σταματάμε για να πενθήσουμε τους περίπου 1,3 εκατομμύρια ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους και τα εκατομμύρια των άλλων που τραυματίστηκαν στους δρόμους του κόσμου φέτος.
Οι σκέψεις μας πηγαίνουν στις οικογένειες των οποίων τα αγαπημένα τους πρόσωπα ξεκίνησαν την ημέρα τους όπως και κάθε άλλος αλλά ποτέ δεν επέστρεψαν στο σπίτι τους.
Τους ευχόμαστε δύναμη και θάρρος, καθώς πασχίζουν να συμβιβαστούν με την απώλεια τους. Αυτή η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης θα σηματοδοτηθεί με δεκάδες διαφορετικούς τρόπους εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο.
Στη Γκάνα, τα θύματα και οι οικογένειές τους θα υποβάλουν αναφορά στο Κοινοβούλιο.
Στη Νέα Ζηλανδία, παιδικά καθίσματα αυτοκινήτων συμβολικά θα εμφανίζεται με ξύλινους σταυρούς.
Στην Ιαπωνία ένα κερί-καντήλι θα ανάψει μπροστά σε ένα σκοτεινό πύργο του Τόκιο.
Στο Λουξεμβούργο τα πρώτα δέντρα θα φυτευτούν στο δρόμο Wood Memorial στη μνήμη των θυμάτων.
Στη Πολωνία θα εγκαινιαστεί μνημείο αφιερωμένο σε εκείνους που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία.
Σε όλο τον κόσμο, οι φωνές των θυμάτων - και η θλίψη τους - θα ακουστεί.
Το 2011 ήταν ένα σημαντικό έτος για την οδική ασφάλεια. Στις 11 Μαΐου η διεθνής κοινότητα σηματοδότησε την έναρξη της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020.
Οι κυβερνήσεις αναγνώρισαν την απειλή των θανάτων λόγω τροχαίων δυστυχημάτων για την υγεία και την ανάπτυξη, και δεσμεύτηκαν στο στόχο Δεκαετίας για να σώσουν 5 εκατομμύρια ζωές και να αποτρέψουν 50 εκατομμύρια τραυματισμούς.
Μερικές Κυβερνήσεις εκμεταλλεύτηκαν αυτή την ευκαιρία και συμπεριέλαβαν στα εθνικά σχέδια τους, νέες νομοθεσίες για την οδική ασφάλεια-Δεκαετία Δράσης 2011-2020 που απευθύνονται στο αλκοόλ και οδήγηση, υπερβολική ταχύτητα, κράνη, ζώνες ασφαλείας και παιδικά καθίσματα αυτοκινήτων.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συγκάλεσε ενώσεις θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων από 48 χώρες στις αρχές του έτους για το σχέδιο Δεκαετία Δράσεις 2011-2020 αναγνωρίζοντας την εισφορά τους.
Με βαθιά αφοσίωση και μια αμείλικτη αισιοδοξία, εκατοντάδες οργανώσεις ανταποκρίθηκαν και ήταν αυτές μεταξύ εκείνων που σηματοδότησαν την αρχή της δεκαετίας σε περισσότερες από 100 χώρες.
Η διεθνής κοινότητα προωθεί προσπάθειες για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους, τη βελτίωση των υπηρεσιών των θυμάτων, των τραυματιών και τον περιορισμό των κινδύνων για όλους όσους χρησιμοποιούν τους δρόμους του κόσμου. Προσυπογράφει τη δεδηλωμένη με θέμα της τήρησης: «Από την Παγκόσμια Μνήμη στη Παγκόσμια δράση σε όλη τη δεκαετία 2011-2020».
Ας κάνουμε πράγματι 2011-2020 μια Δεκαετία Δράσης για να θυμόμαστε! Ανάληψη δράσεων για να σώσουμε τις ζωές των άλλων, «Θα είναι το μεγαλύτερο αφιέρωμα στη μνήμη όλων εκείνων που έχουν ήδη χαθεί.

13 Νοε 2011

World Day of Remembrance for Road Traffic Victims








World Day of Remembrance for Road Traffic Victims
Statement of the Chair of the UN Road Safety Collaboration
Dr Etienne Krug
20 November 2011

Today, on the World Day of Remembrance for Road Traffic Victims, we take pause to mourn the nearly 1.3 million people who lost their lives and the millions of others who were injured on the world's roads this year.
Our thoughts go out to the families whose loved ones began their day like any other, never to return home. We wish them strength and courage as they struggle to come to terms with their loss.
This World Day of Remembrance will be marked in myriad ways around the world.
In Ghana, victims and their families will present a petition to Parliament; while in New Zealand, child car seats will be symbolically displayed with wooden crosses. In Japan a candle-light vigil will take place in front of a darkened Tokyo Tower. In Luxemburg the first trees of the Road Victim Memorial Wood will be planted, while Poland will inaugurate one of the world's few national memorials dedicated to those who lost their lives in road traffic crashes.
Across the world, victims' voices - and their grief - will be heard.
2011 has been a momentous year for road safety. On 11 May the international community marked the start of the Decade of Action for Road Safety 2011-2020.
Governments acknowledged the threat of road traffic deaths to health and development, and committed themselves to the Decade goal to save 5 million lives and prevent 50 million injuries. Some used this occasion to release national Decade plans and new road safety legislation targeted at drinking and driving, speeding and using helmets, seat-belts and child car seats.
The World Health Organization convened associations of road traffic victims from 48 countries earlier in the year to plan their Decade contributions. With deep dedication and a relentless optimism, hundreds such organizations were among those who marked the start of the Decade in more than 100 countries.
The international community promotes efforts to ensure the rights of and improve services for the bereaved and injured and to reduce danger for all who use the world's roads. It supports the stated theme of this observance: "From Global Remembrance to Global Action Across the Decade".
Let's indeed make 2011-2020 a Decade to remember! Taking action to save the lives of others will be our greatest tribute to the memory of those already lost.
Past World days of remembrance
2010 2009 2008 2007 2005 2004
http://www.who.int/roadsafety/remembrance_day/statement_2011/en/index.htm1
http://www.who.int/violence_injury_prevention/en

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ



Οδήγηση στη βροχή




Αντιμετωπίστε το φαινόμενο της υδρολίσθησης
Η βροχή επεμβαίνει δραστικά στο συντελεστή τριβής του οδοστρώματος. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν συνδυάζεται με κακής ποιότητας ασφαλτοτάπητες όπως αυτοί του οδικού δικτύου της χώρας, η βροχή καθιστά τις μετακινήσεις επικίνδυνη και δύσκολη υπόθεση για όλους τους οδηγούς.
Βέβαια την ευθύνη δεν φέρει μόνο η κακή ποιότητα του οδοστρώματος, αφού και ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόκληση ατυχήματος όταν δεν υπολογίζονται οι διαφορετικές συνθήκες κίνησης.
Συμπεριφορά
-Όταν κινούμαστε σε δρόμο με κίνηση προσέχουμε να μην κάνουμε "λούτσα" δικυκλιστές και πεζούς, που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, μειώνοντας την ταχύτητά μας όταν περνάμε από σημεία με πολύ νερό.
-Οι νερολακκούβες κρύβουν παγίδες αφού σε περίπτωση που είναι βαθιές μπορεί να "τραυματίσουν" το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ενώ εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας εκτινασσόμενου νερού μπορεί να προκληθεί βλάβη στα ευπαθή στο νερό μέρη του κινητήρα. Αν δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το βάθος της, περνάμε από δίπλα.
-Κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα αφού η απόσταση ακινητοποίησης σε περίπτωση φρεναρίσματος αυξάνεται. Επίσης βρισκόμαστε και εκτός ακτίνας δράσης του σπρέι νερού που μειώνει την ορατότητα (ιδίως όταν τα οχήματα είναι μεγάλα). Η βροχή μετά από άνυδρες περιόδους καθιστά τους δρόμους ακόμα πιο επικίνδυνους αφού σε συνδυασμό με τις ακαθαρσίες του οδοστρώματος προκύπτει ένα είδος λάσπης που μειώνει την πρόσφυση.
-Πρέπει να κάνουμε εκτίμηση της ποιότητας του οδοστρώματος (εν μέρει αυτό είναι δυνατό και με το μάτι). Π.χ. η γυαλιστερή άσφαλτος, γνωστή και ως "σαπούνι", είναι ακόμα πιο επικίνδυνη με την ύπαρξη νερού.
-Αν κατοικούμε σε περιοχές με υψηλό ποσοστό βροχοπτώσεων, είναι καλό να επιλέγουμε ελαστικά με "βρόχινο" χαρακτήρα.
Υδρολίσθηση
-Το φαινόμενο της υδρολίσθησης είναι η βασική αιτία απώλειας της πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα. Εάν το φιλμ του νερού που καλύπτει το οδόστρωμα υπερβαίνει τα 7 χιλ. και η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι μεγάλη, δημιουργώντας ένα στρώμα νερού μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικού με αποτέλεσμα την απώλεια πρόσφυσης. 1) Κρατούμε το τιμόνι σταθερό στην πορεία που έχουμε επιλέξει 2) Δεν πατάμε φρένο γιατί θα είναι η αιτία πλήρους απώλειας ελέγχου. 3) Μειώνουμε την ταχύτητα αφήνοντας το γκάζι ή εάν είναι δυνατό κατεβάζοντας ταχύτητα 4) περιμένουμε τα ελαστικά να ανακτήσουν την πρόσφυσή τους. Μην ξεχνάτε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πιο εύκολα εμφανίζεται η υδρολίσθηση.
-Συνολικά οδηγώντας σε βρεγμένο οδόστρωμα: α) διατηρούμε την ταχύτητα του οχήματος σε χαμηλά επίπεδα, β) αποφεύγουμε τις απότομες αλλαγές πορείας, γ) αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις, δ) αποφεύγουμε τις απότομες επιβραδύνσεις.

πηγή:autotriti.gr

12 Νοε 2011

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
















Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θύματων Τροχαίων Δυστυχήματων
Ημέρα Μνήμης
Παγκόσμια Μέρα Μνήμης των Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων
Χωρίς Μνήμη δεν υπάρχει Δράση!
Περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους του κόσμου, ενώ 20 έως 50 εκατομμύρια τραυματίζονται. Οι τροχαίοι τραυματισμοί είναι η πρώτη αιτία θανάτου ανάμεσα στους νέους ηλικίας 15 με 44 ετών. Προβλέπεται ότι θα γίνει η πέμπτη συχνότερη αιτία θανάτου το 2030, με αποτέλε...σμα 2.4 εκατομμύρια θανάτους ανά έτος. Αυτή η προβλεπόμενη θέση θα είναι αποτέλεσμα μιας αύξησης των θανάτων από τροχαία και μείωσης των θανάτων από άλλες αιτίες.

Ιστορικά στοιχεία:
1993: Η διεκδίκηση μιας Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης των Θυμάτων της Οδικής Κυκλοφορίας ξεκίνησε από την Road Peace, αγγλικό τμήμα της FEVR (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων), σαν μια έκφραση της ανάγκης δημόσιας αναγνώρισης Mνήμης των θυμάτων των τροχαίων συγκρούσεων και του πόνου των οικογενειών τους. Η αναγνώριση αυτή μπορεί να υπάρχει για τα θύματα άλλων μορφών εγκλημάτων, φυσικών καταστροφών ή πολέμων, αλλά για τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων που ο αριθμός τους δεν μπορεί να συγκριθεί με τα θύματα κανενός πολέμου, καμίας επιδημίας, καμίας φυσικής καταστροφής, επικρατεί ο νόμος της σιωπής. Ταυτόχρονα, η ημέρα αυτή είναι μια ευκαιρία για να τιμηθούν εκείνοι που εργάζονται για να ελαχιστοποιήσουν της συνέπειες μιας σύγκρουσης (πληρώματα πυροσβεστικής, ασθενοφόρων, τροχαίας, γιατροί, νοσηλευτές κλπ).

Στη δεκαετία που ακολούθησε σ' όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες από τις οργανώσεις της FEVR άρχισαν να διοργανώνονται ετήσιες δημόσιες εκδηλώσεις.

2003: ο Π.Ο. Υγείας υιοθέτησε αυτήν την πρόταση. Οι εκδηλώσεις επεκτείνονται σε όλες τις ηπείρους.

2005: ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (απόφαση Γεν. Συνέλευσης 60/5, 26/10/2005) αναγνώρισε την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων των Τροχαίων Δυστυχημάτων και κάλεσε τις κυβερνήσεις των χωρών μελών να την αναγνωρίσουν και αυτές. Η ημέρα που καθορίστηκε είναι η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Σήμερα στις μεγαλύτερες πόλεις των περισσοτέρων χωρών του κόσμου πραγματοποιούνται εκδηλώσεις αυτή την ημέρα.

Ελλάδα: Οι ελληνικές κυβερνήσεις μέχρι σήμερα δεν έχουν αναγνωρίσει επίσημα την Ημέρα Μνήμης...
Εδώ και αρκετά χρόνια εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στη Ρόδο από το 2005 έως σήμερα με πρωτοβουλία της ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδου.
Στην Αθήνα στις 15 Νοεμβρίου 2009 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά ανοιχτή συγκέντρωση στο Θησείο έπειτα από κοινό κάλεσμα των: You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης – Αθήνα, Πρωτοβουλία Πολιτών Ενάντια στις Παράνομες Διαφημιστικές Πινακίδες – Αθήνα, Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α- Ρόδος, Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.- Ηράκλειο, Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Ν. Ηρακλείου, Ένωση για τα Δικαιώματατα των Πεζών- Θεσσαλονίκη. και στις 21 Νοεμβρίου 2010 πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Συντάγματος.

Γιατί χωρίς Μνήμη δεν μπορεί να υπάρχει Δράση.
Είναι αυτονόητο ότι επιδιώκουμε την αναγνώριση της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης από την ελληνική πολιτεία. Αλλά για να μην αποτελέσει αυτή μια πράξη χωρίς περιεχόμενο πρέπει να προηγηθεί η ενεργοποίηση ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων και πρώτα απ' όλα των ίδιων των οικογενειών των θυμάτων. Γιατί θέλουμε να αναγνωριστεί η ίδια η ύπαρξη του προβλήματος. Δεν ζητάμε οίκτο ούτε τη λύπη. Θέλουμε να επιβάλλουμε τον σεβασμό και την αγάπη για τα θύματα, την αλληλεγγύη και την συμπαράσταση για τις οικογένειές τους, την πρόληψη για τους επιζώντες της ασφάλτου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
www.worlddayofremembrance.org
Ο ιστότοπος της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης με αναλυτική πληροφόρηση για την ιστορία της και τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούντα κάθε χρόνο σε διάφορες χώρες. Υπεύθυνη είναι η Brigitte Chaudhry, ιδρυτής της Road Peace και πρώην πρόεδρος της FEVR.

www.who.int/violence_injury_prevention/road_traffic/activities/remembrance_day/en/index.html
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για την Ημέρα Μνήμης. Περιλαμβάνει ένα οδηγό για την διοργάνωση εκδηλώσεων.

ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑΣ-ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ







Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2011 στο πλαίσιο έρευνας Κυκλοφοριακής Αγωγής που διεξήγαγε η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και το ΚΟΛΛΕΓΙΟ Ρόδου, μέλη της ομάδας Rodos Tuning πραγματοποίησαν στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Ρόδου, επίδειξη δεξιοτεχνίας-ασφαλής οδήγηση.
Έκαναν επίδειξη των μέσων που χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση όλοι οι συμμετέχοντες οδηγοί.
Τόνισαν ότι η συμμετοχή τους σε αγώνες δεξιοτεχνίας διεξάγεται πάντα λαμβάνοντας όλα τα μέσα και μέτρα ασφάλειας.
Ενημέρωσαν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την σπουδαιότητα του μηνύματος που έχουν υιοθετήσει η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και το Rodos Tuning club «Τρέχω στην πίστα με ασφάλεια και όχι στο δρόμο»
Η βιωματική διαδικασία μάθησης για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να ενημερωθούν και ως αυριανοί πολίτες-οδηγοί να γίνουν σωστοί οδηγοί και παράλληλα να μεταφέρουν στους γονείς το μήνυμα της ασφαλούς οδήγησης.

11 Νοε 2011

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΤΟΜΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
















Δεν υπάρχουν μόνον άτομα, υπάρχει κοινωνία.
Στις 4 Δεκέμβρη 2009 το βράδυ, ο 15χρονος Σόλων Καρυδάκης ενώ περνούσε μια διάβαση παρέα με συμμαθητές του χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε από ΙΧ που παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη τρέχοντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Έφυγε λίγες μέρες μετά. Εκτός από το τρομακτικό κτύπημα που δέχτηκε το κορμί του, που έδωσε ζωή σε αρκετούς άλλους ανθρώπους, δέχτηκε και ένα ηχηρό μήνυμα, αυτό του ατομισμού της επιθετικότητας και της ιδιοτέλειας, των πιο χυδαίων ιδιοτήτων που έχει επιδείξει ο άνθρωπος στην μακραίωνη πορεία του.
Την Παρασκευή στις 11 Νοεμβρίου 2011, στις 5 το απόγευμα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, εκεί στη Λεωφόρο Κηφισίας στο ύψος της Στεφάνου Δέλτα στο Ψυχικό θα γίνουν τα εγκαίνια της γέφυρας, που φτιάχτηκε με την εθελοντική προσφορά πολλών ανθρώπων, για να λειτουργήσει σαν μέσο αποτροπής παρομοίων συμβάντων.Της γέφυρας του Σόλωνα. Της γέφυρας παιδιών – γέφυρας πεζών.
Η δημιουργία αυτής της γέφυρας εμπεριέχει την άπειρη αγάπη των γονιών του πρός το Σόλωνα. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και μια απάντηση που όλοι μαζί, οικογένεια, σχολείο και οι με κάθε τρόπο συμμέτοχοι στην κατασκευή έδωσαν: πως δεν υπάρχουν μόνον άτομα, υπάρχει κοινωνία, πως ο σεβασμός, η αλληλεγγύη και η αξία της ανθρώπινης ζωής εξακολουθούν να υπάρχουν και είναι μεγαλύτερη ανάγκη να αναδειχθούν σήμερα που οι δολοφόνοι κυκλοφορούν ελεύθεροι ανάμεσα μας (με Audi η όχι).
Δεν υπήρχε κανείς, μα κανείς απολύτως λόγος να φύγει ο Σόλωνας. Η γέφυρα αυτή ας θεωρηθεί σαν η συλλογική συγγνώμη μιας κοινωνίας πρός το Σόλωνα και όλα τα παιδιά της που δεν μπόρεσε να προστατέψει.
Περισσότερα για τον Σόλωνα και για την γέφυρα του Σόλωνα: http://www.soste.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=61
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_16/09/2010_415094
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4631889
http://www.ktirio.gr/default.aspx?catid=149&newid=1067
πηγή: http://www.soste.gr/

1 Νοε 2011

ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ



Φόρος πολυτελείας στο περιβάλλον
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: του Πέτρου Πιτσίνη
Η Chevrolet μπήκε φέτος στο ολιγομελές κλαμπ των αιωνόβιων αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες δεν διέκοψαν ποτέ τη λειτουργία τους και το γιόρτασε με τον ιδανικό τρόπο στην... Ελβετία, δηλαδή τη γενέτειρα χώρα του ιδρυτή της Λουί Σεβρολέ. Το πρόγραμμα περιελάμβανε εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης μεταξύ άλλων και της νέας Camaro.
Ακόμη όμως και το θηριώδες σπορ μοντέλο με τα κλασικά αμερικανικά χαρακτηριστικά δεν με ενθουσίασε όσο το ηλεκτροκίνητο Volt. Η «γοητεία» της αθόρυβης κίνησης κατανίκησε τον μπάσο ήχο 432 ίππων από οκτώ κυλίνδρους, καθώς το Volt προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός κλασικού οικογενειακού μοντέλου και τα συνδυάζει με καταπληκτικό ντιζάιν και με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, εφόσον οι διαδρομές μεταξύ κάθε φόρτισης δεν ξεπερνούν συνολικά τα 80 χλμ. Δυστυχώς, τα ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Chevrolet Volt, το Mitsubishi iMiEV ή το Nissan Leaf καταφτάνουν στη χώρα μας κάτω από τις χειρότερες οικονομικές συγκυρίες. Δεν μπορείς λοιπόν να έχεις την απαίτηση να επιδοτήσει το ελληνικό κράτος την αγορά τους, όπως γίνεται σε άλλες χώρες (π.χ. στην Ολλανδία φτάνει το όφελος για τον καταναλωτή τις 10.000 ευρώ), αν και ο περιορισμένος αριθμός τους προσφέρεται για κινήσεις συμβολισμού. Το εργοστάσιο θα παραχωρήσει στην Ελλάδα μόλις 10-12 Volt για το τελευταίο επτάμηνο του 2012, οπότε το κόστος μιας ενδεχόμενης επιδότησης θα ήταν αμελητέο.
Αμελητέα δεν είναι πάντως τα αντικίνητρα που ισχύουν για την εισαγωγή των ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. Το ελληνικό κράτος δεν κάνει καμία διάκριση μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών μοντέλων, γι' αυτό και τα τελευταία επιβαρύνονται με φόρο... πολυτελείας εξαιτίας του ακριβού κόστους κατασκευής τους. Ευελπιστώ ότι θα δοθεί λύση από την επιτροπή, η οποία θα διαμορφώσει το πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, αν και το θέμα θα έπρεπε να είχε διευθετηθεί ήδη με βάση την κοινή λογική.

πηγή: autoNEA