Φόρος πολυτελείας στο περιβάλλον
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: του Πέτρου Πιτσίνη
Η Chevrolet μπήκε φέτος στο ολιγομελές κλαμπ των αιωνόβιων αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες δεν διέκοψαν ποτέ τη λειτουργία τους και το γιόρτασε με τον ιδανικό τρόπο στην... Ελβετία, δηλαδή τη γενέτειρα χώρα του ιδρυτή της Λουί Σεβρολέ. Το πρόγραμμα περιελάμβανε εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης μεταξύ άλλων και της νέας Camaro.
Ακόμη όμως και το θηριώδες σπορ μοντέλο με τα κλασικά αμερικανικά χαρακτηριστικά δεν με ενθουσίασε όσο το ηλεκτροκίνητο Volt. Η «γοητεία» της αθόρυβης κίνησης κατανίκησε τον μπάσο ήχο 432 ίππων από οκτώ κυλίνδρους, καθώς το Volt προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός κλασικού οικογενειακού μοντέλου και τα συνδυάζει με καταπληκτικό ντιζάιν και με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, εφόσον οι διαδρομές μεταξύ κάθε φόρτισης δεν ξεπερνούν συνολικά τα 80 χλμ. Δυστυχώς, τα ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Chevrolet Volt, το Mitsubishi iMiEV ή το Nissan Leaf καταφτάνουν στη χώρα μας κάτω από τις χειρότερες οικονομικές συγκυρίες. Δεν μπορείς λοιπόν να έχεις την απαίτηση να επιδοτήσει το ελληνικό κράτος την αγορά τους, όπως γίνεται σε άλλες χώρες (π.χ. στην Ολλανδία φτάνει το όφελος για τον καταναλωτή τις 10.000 ευρώ), αν και ο περιορισμένος αριθμός τους προσφέρεται για κινήσεις συμβολισμού. Το εργοστάσιο θα παραχωρήσει στην Ελλάδα μόλις 10-12 Volt για το τελευταίο επτάμηνο του 2012, οπότε το κόστος μιας ενδεχόμενης επιδότησης θα ήταν αμελητέο.
Αμελητέα δεν είναι πάντως τα αντικίνητρα που ισχύουν για την εισαγωγή των ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. Το ελληνικό κράτος δεν κάνει καμία διάκριση μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών μοντέλων, γι' αυτό και τα τελευταία επιβαρύνονται με φόρο... πολυτελείας εξαιτίας του ακριβού κόστους κατασκευής τους. Ευελπιστώ ότι θα δοθεί λύση από την επιτροπή, η οποία θα διαμορφώσει το πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, αν και το θέμα θα έπρεπε να είχε διευθετηθεί ήδη με βάση την κοινή λογική.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: του Πέτρου Πιτσίνη
Η Chevrolet μπήκε φέτος στο ολιγομελές κλαμπ των αιωνόβιων αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες δεν διέκοψαν ποτέ τη λειτουργία τους και το γιόρτασε με τον ιδανικό τρόπο στην... Ελβετία, δηλαδή τη γενέτειρα χώρα του ιδρυτή της Λουί Σεβρολέ. Το πρόγραμμα περιελάμβανε εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης μεταξύ άλλων και της νέας Camaro.
Ακόμη όμως και το θηριώδες σπορ μοντέλο με τα κλασικά αμερικανικά χαρακτηριστικά δεν με ενθουσίασε όσο το ηλεκτροκίνητο Volt. Η «γοητεία» της αθόρυβης κίνησης κατανίκησε τον μπάσο ήχο 432 ίππων από οκτώ κυλίνδρους, καθώς το Volt προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός κλασικού οικογενειακού μοντέλου και τα συνδυάζει με καταπληκτικό ντιζάιν και με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, εφόσον οι διαδρομές μεταξύ κάθε φόρτισης δεν ξεπερνούν συνολικά τα 80 χλμ. Δυστυχώς, τα ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Chevrolet Volt, το Mitsubishi iMiEV ή το Nissan Leaf καταφτάνουν στη χώρα μας κάτω από τις χειρότερες οικονομικές συγκυρίες. Δεν μπορείς λοιπόν να έχεις την απαίτηση να επιδοτήσει το ελληνικό κράτος την αγορά τους, όπως γίνεται σε άλλες χώρες (π.χ. στην Ολλανδία φτάνει το όφελος για τον καταναλωτή τις 10.000 ευρώ), αν και ο περιορισμένος αριθμός τους προσφέρεται για κινήσεις συμβολισμού. Το εργοστάσιο θα παραχωρήσει στην Ελλάδα μόλις 10-12 Volt για το τελευταίο επτάμηνο του 2012, οπότε το κόστος μιας ενδεχόμενης επιδότησης θα ήταν αμελητέο.
Αμελητέα δεν είναι πάντως τα αντικίνητρα που ισχύουν για την εισαγωγή των ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. Το ελληνικό κράτος δεν κάνει καμία διάκριση μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών μοντέλων, γι' αυτό και τα τελευταία επιβαρύνονται με φόρο... πολυτελείας εξαιτίας του ακριβού κόστους κατασκευής τους. Ευελπιστώ ότι θα δοθεί λύση από την επιτροπή, η οποία θα διαμορφώσει το πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, αν και το θέμα θα έπρεπε να είχε διευθετηθεί ήδη με βάση την κοινή λογική.
πηγή: autoNEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου