13 Δεκ 2011

ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ


Πρώτα τα αυτονόητα
Στρες, κούραση, απροσεξία και έλλειψη βασικών γνώσεων αποτελούν ορισμένες από τις σημαντικότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να τις αντιμετωπίσουν εξελίσσοντας συστήματα ασφαλείας, τα οποία λειτουργούν προληπτικά (ενεργητική ασφάλεια) ή απαλύνουν τις συνέπειες του ατυχήματος (παθητική ασφάλεια).
Αρχίζοντας από την καθιέρωση απλών εξαρτημάτων, όπως ήταν για παράδειγμα η υποχρεωτική τοποθέτηση εξωτερικού καθρέφτη και στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, προχώρησαν σε πιο καινοτόμα συστήματα (π.χ. ABS, αερόσακοι κ.λπ.) τα οποία θεωρούνται σήμερα αυτονόητα και υποχρεωτικά. Η υποχρεωτική χρήση του συστήματος ευστάθειας βρίσκεται επίσης προ των πυλών και ακολουθούν πιο περίπλοκοι «ηλεκτρονικοί βοηθοί», όπως τα συστήματα νυχτερινής οδήγησης, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος μπροστά από εμπόδιο κ.ά.
Εδώ κρύβεται όμως μία μεγάλη παγίδα. Εφοδιάζοντας ένα Ι.Χ. με ολοένα περισσότερα και πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας παραμελούμε τα αυτονόητα, δηλαδή τον ίδιο τον παράγοντα οδηγό. Το σύστημα νυχτερινής οδήγησης θα κληθεί να βοηθήσει περισσότερο εκείνους που δεν επισκέπτονται τακτικά τον οφθαλμίατρο και συνεχίζουν να κάθονται στο τιμόνι με λάθος γυαλιά. Οποιος οδηγεί συγκεντρωμένος δεν έχει τόση ανάγκη κάποιο αόρατο χέρι για να φρενάρει το αυτοκίνητό του επειδή άργησε να δει τον πεζό που περνούσε τον δρόμο. Τέλειος δεν είναι βεβαίως κανένας, με τα νέα συστήματα όμως αυξάνεται η πιθανότητα εφησυχασμού και επανάπαυσης των οδηγών, ακυρώνοντας έτσι τον χαρακτήρα τους ως λύση έσχατης ανάγκης.
Μία άλλη παράμετρος έχει να κάνει με την κατάσταση του αυτοκινήτου και ιδίως των ελαστικών του. Η αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων εξαρτάται στην πράξη από την ποιότητα, την απόδοση και τη φθορά των ελαστικών ενός αυτοκινήτου. Η αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων δεν έχει κανένα νόημα όταν είναι φαγωμένα τα λάστιχα. Το σωστό θα ήταν να ξεκινούσαμε από τα αυτονόητα και να χρησιμοποιούσαμε τα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας επικουρικά.
ΠΗΓΗ: AUTONEA: Πέτρος Πιτσίνης 7-12-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου