Κάντε... γλάστρα τον προφυλακτήρα
Η ανακύκλωση αυτοκινήτων αυξάνεται συνεχώς και έως το τέλος του χρόνου θα έχουν οδηγηθεί στην πρέσα 100.000 Ι.Χ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
Φανταστείτε τα υλικά του παλιού σας αυτοκινήτου να γίνονται δάπεδο για παιδικές χαρές, από τους προφυλακτήρες να κατασκευάζονται πλαστικές γλάστρες και καρέκλες, ενώ τα λάδια του να χρησιμοποιούνται ως λιπαντικά σε κινητήρες άλλων αυτοκινήτων ή ακόμη και σε κότερα!
Οπως μας επισήμανε ο κ. Βοναζούντας, γενικός διευθυντής της ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος), σήμερα υπάρχει η δυνατότητα ένα παλιό αυτοκίνητο να ανακυκλωθεί σε ποσοστό 85%! Σύμφωνα με την ΕΔΟΕ, που είναι και ο αρμόδιος φορέας για την ανακύκλωση των οχημάτων, κάθε χρόνο αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των οχημάτων που οδηγούνται προς ανακύκλωση. Χαρακτηριστικό αυτής της αύξησης είναι ότι το 2004 - χρονιά που ξεκίνησε η διαδικασία της ανακύκλωσης - τα αυτοκίνητα που οδηγήθηκαν στην ανακύκλωση ήταν 1.000, ενώ έως το τέλος του 2011 θα έχουν οδηγηθεί στην πρέσα για ανακύκλωση περίπου 100.000 σαραβαλάκια! Πώς γίνεται η ανακύκλωση ενός αυτοκινήτου;
Επισκεφθήκαμε μια από τις εταιρείες ανακύκλωσης στον Ασπρόπυργο της Αττικής για να δούμε από κοντά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η ανακύκλωση ενός... σαράβαλου: Το πρώτο βήμα είναι η περισυλλογή του παλιού αυτοκινήτου από τα κέντρα ανακύκλωσης. Στη συνέχεια οδηγείται στο σημείο απορρύπανσης. Σε αυτό το στάδιο (που είναι το πιο σημαντικό αλλά και το πιο χρονοβόρο) γίνεται ο διαχωρισμός των υγρών από τα στερεά υλικά: αφαιρούνται τα υγρά (λάδια κινητήρα, υγρά φρένων, υγρών μπαταρίας κτλ.), οι προφυλακτήρες, τα πλαστικά μέρη, το παρμπρίζ και πιο επικίνδυνα υλικά, όπως ο καταλύτης. Στο τέλος έχει απομείνει το «κουφάρι» του αυτοκινήτου, το οποίο πηγαίνει στην πρέσα. Εκεί το αυτοκίνητο γίνεται κομματάκια και κατόπιν συνεχίζεται ο διαχωρισμός των υλικών (π.χ. του σίδερου από το αλουμίνιο). Τα συγκεκριμένα υλικά οδηγούνται σε εξειδικευμένα εργοστάσια, όπου θα χρησιμοποιηθούν ακόμη και ως πρώτη ύλη για την κατασκευή άλλων προϊόντων. Οπως το αλουμίνιο για πόρτες ή και παράθυρα, ενώ το σίδερο για εργαλεία!
Η εταιρεία eco-Ελαστικά ανακυκλώνει τα ελαστικά των οχημάτων και δημιουργεί νέα προϊόντα, όπως δάπεδο για παιδικές χαρές, ενώ εταιρείες ανακύκλωσης πλαστικών παράγουν από τους προφυλακτήρες των παλιών αυτοκινήτων γλάστρες, πλαστικές καρέκλες κτλ. Αγκάθι παραμένει για την ΕΔΟΕ η ανακύκλωση των κρυστάλλων (όπως τα παρμπρίζ), αφού ακόμη δεν υπάρχει ανάλογος φορέας (ένα μεγάλο ποσοστό οδηγείται στην αγορά των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών). Όσο για τα πιο επικίνδυνα υλικά (όπως ο καταλύτης και ο αμίαντος), σύμφωνα με τον κ. Βοναζούντα, η περισυλλογή τους γίνεται από εταιρείες του εξωτερικού..
Οπως μας επισήμανε ο κ. Βοναζούντας, γενικός διευθυντής της ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος), σήμερα υπάρχει η δυνατότητα ένα παλιό αυτοκίνητο να ανακυκλωθεί σε ποσοστό 85%! Σύμφωνα με την ΕΔΟΕ, που είναι και ο αρμόδιος φορέας για την ανακύκλωση των οχημάτων, κάθε χρόνο αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των οχημάτων που οδηγούνται προς ανακύκλωση. Χαρακτηριστικό αυτής της αύξησης είναι ότι το 2004 - χρονιά που ξεκίνησε η διαδικασία της ανακύκλωσης - τα αυτοκίνητα που οδηγήθηκαν στην ανακύκλωση ήταν 1.000, ενώ έως το τέλος του 2011 θα έχουν οδηγηθεί στην πρέσα για ανακύκλωση περίπου 100.000 σαραβαλάκια! Πώς γίνεται η ανακύκλωση ενός αυτοκινήτου;
Επισκεφθήκαμε μια από τις εταιρείες ανακύκλωσης στον Ασπρόπυργο της Αττικής για να δούμε από κοντά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η ανακύκλωση ενός... σαράβαλου: Το πρώτο βήμα είναι η περισυλλογή του παλιού αυτοκινήτου από τα κέντρα ανακύκλωσης. Στη συνέχεια οδηγείται στο σημείο απορρύπανσης. Σε αυτό το στάδιο (που είναι το πιο σημαντικό αλλά και το πιο χρονοβόρο) γίνεται ο διαχωρισμός των υγρών από τα στερεά υλικά: αφαιρούνται τα υγρά (λάδια κινητήρα, υγρά φρένων, υγρών μπαταρίας κτλ.), οι προφυλακτήρες, τα πλαστικά μέρη, το παρμπρίζ και πιο επικίνδυνα υλικά, όπως ο καταλύτης. Στο τέλος έχει απομείνει το «κουφάρι» του αυτοκινήτου, το οποίο πηγαίνει στην πρέσα. Εκεί το αυτοκίνητο γίνεται κομματάκια και κατόπιν συνεχίζεται ο διαχωρισμός των υλικών (π.χ. του σίδερου από το αλουμίνιο). Τα συγκεκριμένα υλικά οδηγούνται σε εξειδικευμένα εργοστάσια, όπου θα χρησιμοποιηθούν ακόμη και ως πρώτη ύλη για την κατασκευή άλλων προϊόντων. Οπως το αλουμίνιο για πόρτες ή και παράθυρα, ενώ το σίδερο για εργαλεία!
Η εταιρεία eco-Ελαστικά ανακυκλώνει τα ελαστικά των οχημάτων και δημιουργεί νέα προϊόντα, όπως δάπεδο για παιδικές χαρές, ενώ εταιρείες ανακύκλωσης πλαστικών παράγουν από τους προφυλακτήρες των παλιών αυτοκινήτων γλάστρες, πλαστικές καρέκλες κτλ. Αγκάθι παραμένει για την ΕΔΟΕ η ανακύκλωση των κρυστάλλων (όπως τα παρμπρίζ), αφού ακόμη δεν υπάρχει ανάλογος φορέας (ένα μεγάλο ποσοστό οδηγείται στην αγορά των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών). Όσο για τα πιο επικίνδυνα υλικά (όπως ο καταλύτης και ο αμίαντος), σύμφωνα με τον κ. Βοναζούντα, η περισυλλογή τους γίνεται από εταιρείες του εξωτερικού..
ΠΗΓΗ: AUTONEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου