31 Μαρ 2012

Θετικές Δράσεις για τον περιορισμό των τροχαίων-Εκδήλωση στην Αθήνα








  • Θετικές Δράσεις για τον Περιορισμό των τροχαίων – Εκδήλωση στην Αθήνα

  • Την Δευτέρα 2 Απριλίου στις 7μμ, στην αίθουσα του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στο Θησείο (Ερμού 134 – 136, απέναντι από το σταθμό του ΗΣΑΠ) θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση με θέμα: “Θετικές Δράσεις για τον Περιορισμό των τροχαίων” με εισηγητές:

  • Μανώλη Ανδριωτάκη, σκηνοθέτη/δημοσιογράφο, και μέλος της ΔΕ του SOSTE,

  • την δημοσιογράφο Μαρία Ψαρά και

  • την Χριστιάνα Βλαχάκη, μέλος της ΔΕ του SOSΤΕ.

Οι εισηγήσεις θα μας μεταφέρουν στοιχεία από τις παγκόσμιες δράσεις που πραγματοποιούνται με στόχο τον περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων (δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια 2011 -2020) θα αναλύσουν την πολιτική χωρών όπως η Σουηδία που όχι μόνο κατόρθωσε να έχει το μικρότερο αριθμό θανάτων και τραυματισμών από τροχαία στην Ευρώπη αλλά επιδιώκει τον μηδενισμό τους και θα μας ενημερώσουν για πρακτικά μέτρα που υιοθετήθηκαν σε μια σειρά χώρες με αποτέλεσμα την δραστικό περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων.
Η προεκλογική περίοδος έχει ουσιαστικά ξεκινήσει. Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη ότι το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας θα έχει κάποια θέση σ αυτήν. Στόχος μας είναι η ενημέρωση και η ανταλλαγή απόψεων με τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου και όσους ενδιαφερόμενους για το “ασήμαντο” αυτό θέμα που έχει οδηγήσει την Ελλάδα στην χειρότερη θέση της Ευρώπης σε αριθμό θυμάτων από τροχαία εγκλήματα.
40.000 νεκροί και πολλαπλάσιοι βαριά τραυματισμένοι στα τελευταία 20 χρόνια στην Ελλάδα δεν είναι αποτέλεσμα ούτε της μοίρας ούτε του DNA μας. Ας γνωρίσουμε καλύτερα πώς περιόρισαν την αιματοχυσία σε άλλα μέρη και ας συζητήσουμε πως θα το κάνουμε και ΕΔΩ.
Την εκδήλωση οργανώνει ο σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα“ Η αίθουσα είναι προσβάσιμη σε όλους/ες.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ: ΕΔΩ


http://www.soste.gr/

30 Μαρ 2012

Οδική Ασφάλεια & Τζάμπα Μάγκες




Οδική Ασφάλεια & Τζάμπα Μάγκες
29 Πέμπτη Μαρ 2012
by http://www.soste.gr/
Ενώ παγκόσμια διανύουμε ηδη τον 2ο χρόνο της δεκαετίας δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020, μιας πρωτοβουλίας που συντονίζεται από τον ΟΗΕ και τον Παγκοσμιο Οργανισμό Υγείας, στην Ελλάδα η παραδοσιακή κρατική αδιαφορία για το ζήτημα αυτό που οδήγησε την χώρα μας στην χειρότερη θέση της Ευρώπης σε αριθμό θυμάτων από τροχαία εγκλήματα το 2010, συναντήθηκε με την πολιτική περικοπών λόγω μνημονίου σε κάθε έκφανση κοινωνικής πολιτικής με αποτέλεσμα καταστάσεις που αυξάνουν διαρκώς τον κίνδυνο προκλησης τροχαίων συγκρούσεων.
Για τους πολίτες αυτής της χώρας άγνοια νόμου δεν εννοείται. Είμαστε υποχρεωμένοι και να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε τους νόμους του ελληνικού κράτους άσχετα του πότε και πως ψηφίστηκαν. Αλλά για τους Υπουργούς υπάρχουν άλλα κριτήρια. Ο καθένας απ αυτούς ανα-γνωρίζει και εφαρμόζει μόνο τους δικούς του. Γι αυτό συνήθως δεν έχουμε να κάνουμε με αριθμούς νόμων αλλα με το “νόμο Ρέππα”, το “νόμο Καστανίδη” κλπ.
Στο πλαίσιο αυτό: από την έλευση Ραγκούση στο Υπουργείο Μεταφορών στις 17 Ιουνίου 2011 και σε όλο το διαστημα της πεντάμηνης θητείας του σταμάτησε κάθε διαδικασία λειτουργίας οργάνων που ειχαν δημιουργηθεί όπως το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) και η Διαρκής Επιτροπή Αναθεώρησης του Κ.Ο.Κυκλοφορίας που μέχρι τότε συνεδρίαζαν κανονικά. Η ίδια κατάσταση συνεχίζεται μετά την υπουργοποίηση Βορίδη στις 11 Νοεμβρίου 2011.

Στο θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης οι εξελίξεις είναι εξίσου αρνητικές: το site “Χωρίς παράνομες Διαφημιστικές Πινακίδες” http://www.illegalsigns.gov.gr/ και η αντίστοιχη σελίδα στο facebook http://www.facebook.com/illegalsignsgr?sk=wall έχουν εγκαταλειφθεί (τελευταιες αναρτήσεις 23 Ιουνίου 2011- λιγες ημερες μετά την υπουργοποίηση Ραγκούση), στους δρόμους η Λερναία Υδρα άρχισε να ξαναβγάζει κεφάλια, και μετά την έλευση Παπαδήμου διαλύθηκε η υπηρεσία που είχε την αρμοδιότητα και τον συντονισμό για την αποξήλωση των πινακίδων και “αποξηλώθηκε” η υπεύθυνη της Ε. Δάλλα. Στην ίδια γραμμή η βραχύβια Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που ασχολιόταν με το όχημα, τα ΚΤΕΟ, τις άδειες και την οδική ασφάλεια, όλο το πλέγμα οδηγός, όχημα, τα προβλήματα της ειδικής ασφαλείας, καταργείται στο πλαίσιο του περιορισμού του αριθμού Γενικών Διευθύνσεων.
Μια άλλη αρνητική διάσταση στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας (και όχι μόνο) αποτελεί η μη λειτουργεία των επτά έτοιμων σταθμών του Μετρό στην Αθήνα που έπρεπε να έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία εδώ και χρονια (για μια αναλυτική ενημέρωση για το θεμα:

http://metrodyt.blogspot.com/ ). Αισίως φτάσαμε στο σημείο ο τ. υπουργός Μεταφορών Ρέππας να εγκαλεί τον σύντροφο του Ραγκούση και τον συναδελφο του Βορίδη για τη μη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ (ΕΔΩ από το http://www.dimitrisreppas.gr/) ενώ ο τ. υφυπουργος Βουγιας να τους ρωτά αν έχουν την πρόθεση…να εφαρμόσουν τους νομους… (http://www.tovima.gr/society/article/?aid=440096)
Φυσικά θαταν αστείο να ρωτήσουμε και μεις με τη σειρά μας πότε πού και με τι αντικείμενο συνεδρίασε η περιφημη Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας που συγκροτήθηκε πανηγυρικά στις 21 Ιανουαρίου 2010 με επικεφαλής των Υπουργό Μεταφορών και την συμμετοχή των υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, Υγείας, Παιδείας, και Οικονομίας. (Χαρακτηριστική η μη συμμετοχή των υπουργών Δικαιοσύνης και Πολιτισμού).
Δεκαετίες τώρα το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας ανατίθεται στο Υπουργείο Μεταφορών, το αποτέλεσμα αυτης της ανάθεσης δεν απασχολεί κανένα. Σαράντα χιλιάδες (40.000) νεκροί και υπερδιπλάσιοι με βαριες αναπηρίες στα τελευταία είκοσι χρόνια είναι κάτι που δεν αρκούν για να γίνει αντιληπτό πως τα τροχαία εγκλήματα και η οδικη ασφάλεια αποτελουν πρωταρχικό ζήτημα Δημόσιας Υγείας και Πολιτισμού και όχι πάρεργο του Υπουργείου Μεταφορών. Μια ριζική επανατοποθέτηση του ζητήματος είναι αναγκαία και όχι η φαντασίωση «φωτισμένων» υπουργών.
Τις τελευταίες ημέρες όσοι κυκλοφορουν στην Αθήνα διαπιστώνουν ένα αυξανόμενο αριθμό φωτεινών σηματοδοτών εκτος λειτουργίας. Αυτό πιθανον να έχει προκαλεσει κάποιες συγκρούσεις ή και ναχει στοιχίσει κάποιες ζωές… Σιγά το πράγμα…Όπως έγινε γνωστό από καταγγελίες της Περιφέρειας Αττικής (ΕΔΩ) το πρόβλημα προέκυψε επειδή επι υπουργείας Ραγκούση μεταβιβάστηκαν μεν αρμοδιότητες σε σχέση με την κυκλοφορία και την Οδική Ασφάλεια στις Περιφέρειες αλλά δεν μεταβιβάστηκαν πόροι. Ποιός θα πληρώσει τη ΔΕΗ, ποιός για την αντικατάσταση χαλασμένων φαναριών, ποιός τη SIEMENS (πάλι…) που ελέγχει την λειτουργια τους;
Αν και συμφωνούμε με την Περιφέρεια στην ανάγκη χρηματοδότησης για τις ευθύνες που αναλαμβάνει, το στήσιμο του όλου σκηνικού προφανώς και δεν είναι τυχαίο και οι πολίτες είναι που θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν αυτά που “ξέχασε” να πληρώσει ο αρμόδιος υπουργός. Στα χωρίς περιεχόμενο λόγια για την οδική ασφάλεια των υπουργών που παρελαύνουν από το υπουργείο μεταφορών ήρθαν να προστεθούν οι άδειες τσέπες με τις οποίες θα χρηματοδοτηθεί η πολιτική οδικής ασφάλειας.
Αλλά ας μην τα βλέπουμε όλα αρνητικά, μετά από δεκαετίες σιωπής έχουμε κι εμείς σαν χώρα μια ολοκληρωμένη πρόταση για το ζήτημα:

-Τζάμπα μάγκες, η ελληνική λύση για την Οδική Ασφάλεια.

27 Μαρ 2012

Mια ωραία γυναίκα: της Τζίνας Δαβιλά





Μια ωραία γυναίκα
27/03/2012
http://www.protagon.gr/

της Τζίνας Δαβιλά


Την Ελένη την αγαπάω. Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο. Δηλαδή όποιος τη γνωρίσει, μάλλον αυτό νιώθει. Ίσως άλλος από λύπη, ίσως άλλος από συμπόνια, ίσως κάποιος από θαυμασμό. Θα μιλήσω για μένα. Για τα δικά μου συναισθήματα. Στην Ελένη υποκλίνομαι. Την αγαπάω, την εκτιμώ και τη θαυμάζω γιατί είναι μάγκας. Ανήκει στην πάστα ανθρώπων που χαρακτηρίζεται από γενναιότητα, έμφυτη γενναιοδωρία, μαγκιά ψυχής, σπουδαίο, διαυγές πνεύμα και αστείρευτη δύναμη. Είναι συνταξιούχος – ούτε μπήκα ποτέ στον κόπο να ρωτήσω ποιας υπηρεσίας- και πρόεδρος της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α Ρόδου. Α, και μητέρα τριών παιδιών. Δύο κοριτσιών και ενός αγοριού. Του Δημήτρη. Στο Δημήτρη οφείλεται η ίδρυση της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Για να υπάρχει ο Δημήτρης ες αεί και να μας θυμίζει, πώς λειτουργούν οι σπουδαίοι και οι ωραίοι άνθρωποι. Μέσα από τη μορφή της μάνας του. Έτσι είναι οι μαγκίτισσες της ζωής. Ο Δημήτρης είναι άτυχος και τυχερός μαζί. Άτυχος γιατί το μεθύσι ενός οδηγού το 2002 στέρησε από τον ίδιο και τον φίλο του τη ζωή στα 19 τους χρόνια. Σκαρφάλωσε ο μεθυσμένος τύπος με το όχημα στη Συγγρού που περπατούσαν τα παιδιά και τα πήρε σβάρνα. Είναι όμως και τυχερός. Γιατί έχει μάνα την Ελένη. Την Ελένη που στον οδυνηρότερο πόνο της ζωής, βρήκε δύναμη να δώσει το μήνυμα της αξίας της. Δημιούργησε την Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων. Δυστυχημάτων στην πραγματικότητα, αλλά … και δω σπουδαία και με το βλέμμα στραμμένο στο φως και στην προσφορά.

Η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. διοργανώνει ημερίδες, εσπερίδες, παρουσιάσεις, Δέντρο της Αγάπης, Βιβλιοπαρουσιάσεις, εκδηλώσεις για παιδιά για να δώσει ενημέρωση και χαρά. Τα όποια χρήματα μαζευτούν από τις εκδηλώσεις διατίθενται αποκλειστικά σε θύματα τροχαίων ατυχημάτων ή δυστυχημάτων και στις οικογένειες τους για ανάρρωση, κάλυψη αναγκών, πληρωμή ενοικίων, ό,τι προκύψει κάθε φορά. Στην Ελένη όλοι στέκονται με σεβασμό και θαυμασμό. Χτυπούν προσοχή. Τελικά το «μάλιστα κύριε» έχει αξία όταν πηγάζει αβίαστα από το μέσα σου. Ακούν προσεκτικά ό,τι έχει να τους ανακοινώσει. Τη στηρίζουν και της συμπαρίστανται. Η εφημερίδα Δημοκρατική την ανέδειξε «Γυναίκα της χρονιάς 2011» της Ροδιακής Κοινωνίας. Την Ελένη μας δεν ενδιαφέρουν οι τίτλοι. Ενδιαφέρεται μόνο για την Οδική Ασφάλεια. Για την εφαρμογή του ΚΟΚ, για τον σεβασμό στον πεζό, για τον σεβασμό στον μοτοσικλετιστή, στον ποδηλάτη, στον ανάπηρο, στον ανήμπορο. Πασχίζει να περάσει μηνύματα που θα κάνουν πολιτισμένη την καθημερινότητα.

Θέλετε να σας πω τι κάνω από την πλευρά μου; Παρατηρώντας την βλέπω ένα παιδί που χαίρεται κάθε φορά που διοργανώνει κάτι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Χαμογελά και αγχώνεται να συμμετάσχει ο κόσμος, όπως χθες στην εσπερίδα για την Οδική Ασφάλεια με προσκεκλημένους τον καθηγητή του Μετσόβιου κ Κανελλαϊδη, τον πρόεδρο των συγκοινωνιολόγων Ελλάδας, τον Διοικητή της Τροχαίας Ρόδου. Σπιρτάδα στο βλέμμα, εύστοχος λόγος, ανιδιοτέλεια στη συμπεριφορά, ανυστεροβουλία και παντελής έλλειψη επίδειξης. Και αξιοπρέπεια. Πηγαία αξιοπρέπεια. Τέτοια αξιοπρέπεια που στο κουρασμένο σώμα της ώρες-ώρες βλέπω ένα πανύψηλο γίγαντα. Έχω αδυναμία στα ψηλά κορμιά. Αυτά που φαντάζουν θεόρατα από το μεγαλείο της ψυχής τους. Ε, η Ελένη Καρύδη είναι μια τέτοια γυναίκα. Θεόρατη, σπουδαία, σπάνια. Μια μάνα για να δίνει μαθήματα ζωής σε όλους μας .

Την Ελένη (μας) την αγαπάω. Όπως και οι περισσότεροι που διαβιούμε στη Ρόδο. Όχι από οίκτο, συμπόνια και όποιο άλλο φιλανθρωπικό συναίσθημα. Την αγαπώ γιατί έχω αδυναμία στο μεγαλείο της ψυχής της. Στην μαγκιά της να φέρει τούμπα την κακοτυχία της και να την μετατρέψει σε Φως για τους άλλους. Υποκλίνομαι στο μεγαλείο της να πάψει ο συνάνθρωπος να πονά και να θρηνεί. Στην επιμονή της να διαδίδει την οδική ασφάλεια για τη σωτηρία έστω και μιας μόνο ζωής. Στην άρνηση της να κλειστεί μόνο στα κατάμαυρα ρούχα της – κουβαλά στα ενδύματα το πένθος- καταμαυρίζοντας και το μέσα της. Το μέσα της Ελένης μας είναι πολύχρωμο, φωτεινό, όπως ταιριάζει στους ωραίους ανθρώπους. Και σήμερα που όλα πια έχουν ισοπεδωθεί, κρατιέμαι από το κύμα, τη μουσική μου και τους ωραίους ανθρώπους μου. Και νιώθω ευγνώμων που τους έφερε η ζωή κοντά μου. Η Ελένη είναι η ίδια στάση ζωής. Και χρέος μου είναι, σε αυτό το διαδικτυακό σαλονάκι που συναντιόμαστε όλοι καθημερινά για να τα λέμε, να σας τη γνωρίσω.

Ίσως και να πάρετε θάρρος αναλογιζόμενοι ότι η ζωή είναι αλλού. Εκτός PSI εκτός εξυπναδικισμού, εκτός διαπλοκής, εκτός γκρίνιας. Όπου επιλέξει ο καθένας μας να την τοποθετήσει.

Ένα άρθρο των πρωταγωνιστών.

25 Μαρ 2012

Πάνω από 1.100 παιδιά κάτω των 15 ετών σκοτώνονται και 100.000 τραυματίζονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους κάθε χρόνο.










Πάνω από 1.100 παιδιά κάτω των 15 ετών σκοτώνονται και 100.000 τραυματίζονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους κάθε χρόνο.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) για το τραγικό συμβάν στην Ελβετία.

Μόλις μια εβδομάδα πριν, τα νέα για τη σύγκρουση λεωφορείου στην Ελβετία, με τραγικό απολογισμό το θάνατο 28 ανθρώπων, από τους οποίους 22 παιδιά, και τον τραυματισμό πολλών άλλων, συγκλόνισαν όλο τον κόσμο.
Το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο, φυσικά εντονότερο στις χώρες τις οποίες αφορούσε άμεσα- την Ελβετία, την Ολλανδία και το Βέλγιο- όπου κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων, οι καμπάνες των εκκλησιών ήχησαν πένθιμα και οι σημαίες υψώθηκαν μεσίστιες. Όμως αυτή η συμφορά δεν αποτέλεσε απλώς μια Ευρωπαϊκή τραγωδία, τραβώντας την προσοχή της Κομισιόν και της Ευρωβουλής, αλλά συγκλόνισε παγκόσμια, με συλλυπητήριες δηλώσεις απ’ όλες τις χώρες και αναφορά στον παγκόσμιο τύπο.Αυτή την εβδομάδα, στις ειδήσεις γίνεται αναφορά στις κηδείες και επιμνημόσυνες δεήσεις των θυμάτων.
Η Ομοσπονδία μας – η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (FEVR), που υπάρχει για να παρέχει συμπαράσταση και να αγωνίζεται για τα θύματα τροχαίων στην Ευρώπη, αλλά και για να προωθεί καμπάνιες για τη ελαχιστοποίηση των οδικών κινδύνων και συνεργάζεται με αντίστοιχους οργανισμούς και ιδρύματα ανά τον κόσμο με παρόμοιους σκοπούς, εκπροσωπείται σε 17 Ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των χωρών που πολίτες τους υπέστησαν τις συνέπειες από το παραπάνω τραγικό συμβάν.
Εκ μέρους όλων των μελών των παραπάνω οργανώσεων, η FEVR επιθυμεί να εκφράσει συλλυπητήρια σ’ όλες τις πενθούσες οικογένειες και στο φιλικό τους περιβάλλον, αλλά και συμπάθεια στους τραυματισμένους και τις οικογένειές τους, καθώς και να τους καταστήσει σαφές πως θα είναι δίπλα τους εάν χρειαστούν πληροφορίες, συμπαράσταση, αλλά και κατανόηση από ανθρώπους που εδώ και 20 χρόνια βιώνουν τις συνέπειες παρόμοιων συμβάντων.
Όταν τα μέσα ενημέρωσης θα έχουν προχωρήσει σ’ άλλα θέματα, η FEVR και οι οργανώσεις που συμμετέχουν σ’ αυτή, θα είναι ακόμα εδώ, συνεχίζοντας τη δουλειά τους για τα θύματα τροχαίων αλλά και την πρόληψη των τροχαίων συμβάντων. Αυτή η πολλαπλή τραγωδία –τραγωδία με ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς η πλειοψηφία των θυμάτων είναι παιδιά- προκάλεσε σοκ, τρόμο και πολλές άλλες αντιδράσεις που είναι συμβατές με μια τραγωδία τέτοιου βεληνεκούς: τον παράλογο θάνατο νέων ανθρώπων. Αυτό μπορεί να είναι σημαντικό.
Αλλά η FEVR θέλει να εφιστήσει την προσοχή όλων στο γεγονός ότι κάθε χρόνο πάνω από 1.100 παιδιά κάτω των 15 ετών σκοτώνονται στους Ευρωπαϊκούς δρόμους και 100.000 τραυματίζονται. Παγκοσμίως, τα παιδιά που πεθαίνουν από τροχαία αποτελούν το ένα πέμπτο (1/5) των 1.3 εκατομμυρίων ανθρώπων που χάνονται στην άσφαλτο. Κάθε μια περίπτωση είναι και μια ξεχωριστή τραγωδία για κάθε οικογένεια που χάνει το παιδί της !
Καθώς αυτές οι τραγωδίες συμβαίνουν μεμονωμένα, δεν έχουν την δέουσα προσοχή από τους πολιτικούς ή τα μέσα ενημέρωσης, οι οποίοι και συχνά φαίνεται ότι τις ξεχνούν ή απλά αδιαφορούν. Η FEVR προτείνει ένα λεπτό σιγής για κάθε 20 νεκρούς της ασφάλτου (σε κάθε περιοχή ή ήπειρο) ώστε να κατανοηθεί το μέγεθος της οδικής αιματοχυσίας. Σε κάθε περίπτωση, ας μας θυμίσει αυτή η τραγωδία τη σημασία που έχουν για μας τα παιδιά μας και την υποχρέωσή μας να τους παρέχουμε ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων και των στιγμών που μετακινούνται στα σχολεία τους ή σ’ όποιον άλλο προορισμό, είτε μόνα τους είτε ομαδικά. Ας συμμεριστούμε τον πόνο από το θάνατο και τον τραυματισμό όλων των παιδιών σ’ όλο τον κόσμο, όλων των γονιών!
Κυρίως, ας γίνει αφορμή αυτή η τραγωδία, που συνέβη σε μια περιοχή σαν την Ευρώπη -που θεωρείται η ασφαλέστερη από άποψη δρόμων και οχημάτων- να μας κάνει να αναλογιστούμε περισσότερο δραστικές αλλαγές στις κυκλοφοριακή πολιτική κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια – αλλαγές που θα οδηγήσουν σε μετακινήσεις που δε θα προκαλούν συστηματικά το θάνατο 1.3 εκατομμυρίων ανθρώπων παγκόσμια κάθε χρόνο (3.500 ημερησίως), ούτε θα έχουν σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό και την μόνιμη αναπηρία επίσης εκατομμυρίων ανθρώπων.
Ο Jeannot Mersch, πρόεδρος της FEVR, δήλωσε:
“Εκφράζω τα βαθύτατά μου συλλυπητήρια και η σκέψη μου είναι μαζί με όλους τους ανθρώπους που συγκλονίστηκαν από αυτό το ξαφνικό πένθος, με το οποίο και θα ζήσουν σ’ όλη την υπόλοιπη τους ζωή. Δεν παύω να σκέφτομαι όμως και όλα τα παιδιά που πεθαίνουν κάθε μέρα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, αλλά και πέρα από αυτούς. Στις 27 χώρες της ΕΕ έχουμε καθημερινά 100 νεκρούς από τροχαία, με πολλά παιδιά ανάμεσα στα θύματα. Μην ξεχάσετε ποτέ αυτούς τους γονείς. Και μην ξεχάσετε ποτέ τους σοβαρά τραυματισμένους αυτού του λεωφορείου, όπως και αυτούς που υποφέρουν καθημερινά εξαιτίας τραυματισμών από τροχαία.”
Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων ( FEVR) 21 Μαρτίου 2012 http://fevr.org/
Επικοινωνία: Jeannot Mersch, πρόεδρος FEVR: president@fevr.org
Περισσσότερα για τη FEVR
H FEVR ιδρύθηκε το 1991 και είναι ένας μια ομοσπονδία “ομπρέλα” εθνικών οργανώσεων θυμάτων τροχαίων στην Ευρώπη που εκπροσωπεί τα συμφέροντα θυμάτων τροχαίων, υπερασπίζεται τα δικαιωμάτα τους και διεκδικεί μια αποτελεσματικότερη και υπεύθυνη στάση απέναντι στα θύματα τροχαίων από τις κυβερνήσεις και το ευρύ κοινό. Η FEVR συνεργάζεται με παρόμοιες οργανώσεις ανά τον κόσμο.
Έχει την ιδιότητα Μη-Κυβερνητικής Οργάνωσης αναγνωρισμένης από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο των Ηνωμένων Εθνών και συμμετέχει σε σχετικές ομάδες εργασίας του ΟΗΕ, εκπροσωπόντας αποκλειστικά την οπτική των θυμάτων.
Η FEVR είναι επίσης μέλος του Forum Οδικής Ασφάλειας ( Road Safety Collaboration Forum) που συστάθηκε το 2004 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας , ακολουθώντας την ίδρυση του “Παγκόσμιας έκθεσης για την πρόληψη των τροχαίων τραυματισμών” τον Απρίλιο του 2004. Η FEVR ήταν από τους ιδρυτές την Παγκόσμιας Μέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων (http://www.wdor.org/). Τώρα εκπροσωπείται και στη επιτροπή του νεοσυσταθέντος Global NGO Alliance for Road Safety.
Μέλη της FEVR στην Ελλάδα είναι οι οργανώσεις «ΕΥΘΥΤΑ – Ρόδου» και « You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης» που συμμετέχουν στον «SOS Τροχαία Εγκλήματα».


23 Μαρ 2012

ΕΣΠΕΡΙΔΑ 22 Μαρτίου 2012











































Είναι πολύ το αίμα που ρέει, θυσία στο μολώχ της ασφάλτου
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΕΒΕΔ
Πάσχει σοβαρά το σύστημα Οδικής Ασφάλειας. Χρήσιμα συμπεράσματα από την εσπερίδα της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
«Στο δρόμο κυκλοφορούν άνθρωποι και οι άνθρωποι κάνουν λάθη. Τα λάθη δεν πρέπει όμως να τιμωρούνται με θάνατο. Πρέπει να διαμορφώσουμε σύγχρονο και συγχωρητικό περιβάλλον, ώστε οι οδηγοί και οι άλλοι χρήστες στο οδικό δίκτυο να συμβάλουν να μην οδηγούν τα λάθη σε θάνατο και αναπηρία. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων πρέπει να γίνεται με συστημική προσέγγιση και κυρίως η προσαρμογή του σχεδιασμού του συστήματος στις ανάγκες των ανθρώπων», ανέφερε χθες ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, Γεώργιος Κανελλαϊδης, κατά τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας εισήγησής του στην εσπερίδα με θέμα «Προτάσεις για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα», που πραγματοποίησε η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου στο ΕΒΕΔ.
Στην ίδια εσπερίδα, ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιιολόγων, Βασίλειος Χαλκιάς, ανέπτυξε εισήγηση με θέμα «Οι θέσεις του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα», ενώ ο κ. Γεώργιος Στέργου, Διοικητής Τροχαίας Ρόδου μαζί με την πρόεδρο της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, Ελένη καρύδη ανακοίνωσαν τις δράσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα με στόχο την ευαισθητοποίηση των φορέων και των πολιτών στο θέμα της Παιδείας, της Οδικής Ασφάλειας. Πριν την εσπερίδα έγινε σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους φορείς στο ΕΒΕΔ κατά την οποία συζητήθηκαν θέματα που είχαν να κάνουν με την οδική ασφάλεια, αλλά έγινε και συζήτηση για το οδικό δίκτυο και γενικότερα τα έργα υποδομής στο νησί.
Ο καθηγητής του Ε.Μ.Π. Γ. Καννελλαϊδης αναφέρθηκε στο στρατηγικό σχεδιασμό για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα που έχει καταρτίσει το Ε.Μ.Π. και τόνισε ότι απαιτείται συντονισμός για να υπάρξουν αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια. Συγκεκριμένα δήλωσε:
«Το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο έχει καταρτίσει ένα στρατηγικό σχεδιασμό για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Χωρίς συντονισμένες και διαχρονικές δράσεις δεν μπορούμε να πετύχουμε τίποτα. Η μαγική λέξη είναι ο συντονισμός των διαφόρων πρωτοβουλιών, με ένα συγκεκριμένο σχέδιο και με έλεγχο της εφαρμογής. Απαιτείται η προσαρμογή του σχεδιασμού του συστήματος στους φυσικούς, αντιληπτούς και γνωστικούς περιορισμούς και στις ανάγκες των χρηστών, καθώς και η διαμόρφωση συγχωρητικού περιβάλλοντος και συγχωρητικής συμπεριφοράς στην κυκλοφορία.
Δεν είναι αποδεκτό σήμερα διεθνώς να σημειώνονται θάνατοι ή τραυματισμοί στην οδική κυκλοφορία. Η κύρια ευθύνη ανήκει στους αρμόδιους για το σχεδιασμό και τη λειτουργία του Συστήματος της Οδικής Κυκλοφορίας. Οι υπεύθυνοι μηχανικοί για το σχεδιασμό και τη λειτουργία των οδών, η βιομηχανία των οχημάτων, η τροχαία και η πολιτικοί είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια του συστήματος. Οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για την τήρηση των κανόνων της οδικής ασφάλειας.
Ατυχήματα θα γίνονται. Πρέπει όμως να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα να μην οδηγούν σε θάνατο και σε μόνιμες αναπηρίες. Στο δρόμο κυκλοφορούν άνθρωποι και οι άνθρωποι κάνουν λάθη. Τα λάθη δεν πρέπει όμως να τιμωρούνται με θάνατο. Πρέπει να διαμορφώσουμε σύγχρονο και συγχωρητικό περιβάλλον, ώστε οι οδηγοί και οι άλλοι χρήστες στο οδικό δίκτυο να συμβάλουν να μην οδηγούν τα λάθη σε θάνατο και αναπηρία. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων πρέπει να γίνεται με συστημική προσέγγιση και κυρίως η προσαρμογή του σχεδιασμού του συστήματος στις ανάγκες των ανθρώπων. Πρέπει να προσαρμόζουμε το σύστημα και το σχεδιασμό του στις ανάγκες και τους περιορισμούς του ανθρώπου και όχι το ανάποδο. Αυτή είναι η προσέγγιση του ασφαλούς συστήματος».
«Τρεις οι αδυναμίες στην Ελλάδα»
Αναφερόμενος στις αδυναμίες που εμποδίζουν στην Ελλάδα την εφαρμογή ενός σχεδίου για την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας, ο κ. Καννελαϊδης επεσήμανε:
«Τρεις είναι οι αδυναμίες στην Ελλάδα για την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας. Δεν έχει γίνει αντιληπτό και κατανοητό ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη. Η δεύτερη αιτία είναι το χαμηλό επίπεδο της παιδείας της οδικής ασφάλειας και γενικότερα το χαμηλό επίπεδο της παιδείας. Με δυο λόγια μπορούμε να πούμε ότι παιδεία είναι η καλλιέργεια του ανθρώπου που του επιτρέπει να κάνει ένα δημιουργικό και αυτοκριτικό διάλογο. Στην Ελλάδα, οι συζητήσεις είναι αθροίσματα μονολόγων. Η τρίτη αδυναμία είναι ότι δεν εφαρμόζεται ο στρατηγικός σχεδιασμός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Την ύπαρξή του στρατηγικού σχεδιασμού αγνοούν οι περισσότεροι υπουργοί ακόμη και η πρώην υπουργός παιδείας. Πουθενά δεν αναφέρεται η κυκλοφοριακή αγωγή ή η οδική ασφάλεια στο σχέδιο για το νέο σχολείο. Δεν εφαρμόζεται ουσιαστικά ο στρατηγικός σχεδιασμός γιατί δεν έχει δοθεί προτεραιότητα για την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων.
Στην Ελλάδα υπάρχει διάχυση της ευθύνης, έλλειψη σαφών καθηκόντων και επομένως στην εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων, δεν υπάρχει κάποιος που να του ζητηθεί ο λόγος. Επομένως, αυτό είναι ανθρώπινο να επηρεάζει όλους όταν δεν υπάρχει κάποιος να του ζητηθεί η ευθύνη».
Σκοποί και οι στόχοι του στρατηγικού σχεδίου
Ο κ. Γ. Κανελλαϊδης παρότρυνε τον αντιπεριφερειάρχη, Φώτη Χατζηδιάκο, το Δήμαρχο Στάθη Κουσουρνά και τον προϊστάμενο του γραφείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Γιάννη Παπαδομαρκάκη να ασκήσουν πίεση στον υπουργό να καθιερωθεί η οδική ασφάλεια ως υποχρεωτικό μάθημα. Είπε μάλιστα ότι ο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο θα υποστηρίξει όποιες πρωτοβουλίες γίνουν προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης της οδικής ασφάλειας.
«Ο σκοπός και οι στόχοι του στρατηγικού σχεδίου, είναι οι νεκροί σε σχέση με το 2010 να είναι οι μισοί, λιγότεροι από 640 δηλαδή. Ο σκοπός του στρατηγικού σχεδίου είναι η ανάπτυξη της παιδείας της οδικής ασφάλειας. Αν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στείλουν αίτημα στον υπουργό να είναι υποχρεωτικό μάθημα η κυκλοφοριακή αγωγή στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό και στις πρώτες τάξεις ου γυμνασίου, όπως σε όλη την Ευρώπη, τότε μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα. Με αυτή τη νέα διοικητική κατανομή οι Περιφέρειες και οι Δήμοι Πιστεύω περισσότερο στις Περιφέρειες και στους δήμους. Μπορούν να αφουγκράζονται το παλμό και τα προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες. Χάρη στην πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, Ελένης Καρύδη έχω αποφασίσει να υποστηρίξουμε μέσα από το Πολυτεχνείο όποιες πρωτοβουλίες αναλάβετε εδώ, χωρίς αντάλλαγμα. Πρέπει από κάπου να ξεκινήσετε. Κάντε την αρχή και θα είμαστε δίπλα σας να σας λέμε πώς και που θα πιέσουμε. Κυρίως όμως πρέπει να πιέσει η τοπική κοινωνία. Ο Δήμος και η Περιφέρεια. Η παιδεία της οδικής ασφάλειας συνδέεται με μία θετική στάση για την οδική ασφάλεια και με μία καταδίκη των οδικών συμπεριφορών και συνδέεται με την αποδοχή να φτιαχτεί ένα αποτελεσματικό σχέδιο που θα αποδεχθούμε ως κοινωνία.
Η εκπαίδευση της οδικής ασφάλειας είναι μέρος του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού. Χρειάζονται όμως προγράμματα και όχι μεμονωμένες παρεμβάσεις. Ο γονιός είναι ο πρώτος δάσκαλος. Είναι ήδη αργά αν περιμένουμε να έλθει το παιδί στο νηπιαγωγείο για να τους μιλήσουμε για τους κινδύνους είναι ήδη αργά. Θα έπρεπε να το κάνει ο γονιός πολύ νωρίτερα, από όταν θα βγει στο δρόμο και το κρατάμε από το χέρι. Θα πρέπει βέβαια και οι γονείς να είναι συνεπείς σε όσα διδάσκουν στα παιδιά. Οι γονείς έχουν το ρόλο του προτύπου. Πρέπει να ευαισθητοποιηθούν από τους δασκάλους. Οι δάσκαλοι πρέπει να αναζητήσουν τους γονείς με όποιο τρόπο δημιουργικό μπορούν και να τους μάθουν τι πρέπει να λένε στα παιδιά τους», δήλωσε ο κ. Κανελλαϊδης.

20 Μαρ 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΕΣΠΕΡΙΔΑ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα









Στους δύσκολους καιρούς που περνούμε, ο καθένας από εμάς έχει να αντιμετωπίσει χιλιάδες προβλήματα της καθημερινότητας και όχι μόνο.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι η Οδική Ασφάλεια είναι ένα πρόβλημα της καθημερινότητας, είναι ένα πρόβλημα της ίδιας της ΖΩΗΣ μας.
Ένας από τους σκοπούς της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ είναι, η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση των φορέων και των πολιτών στο θέμα της Παιδείας, της Οδικής Ασφάλειας, υιοθετώντας την επιστημονική άποψη των ειδικών στο θέμα αυτό- δηλαδή « δεν είναι αποδεκτό σήμερα να σημειώνονται θάνατοι και τραυματισμοί στην οδική κυκλοφορία».
Όπως εύκολα μπορείτε να καταλάβετε μονόδρομος για αυτή την ενημέρωση, αποτελεί η Κυκλοφοριακή Παιδεία και ο Στρατηγικός Σχεδιασμός για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, η κυρία ευθύνη ανήκει στους αρμόδιους για τον σχεδιασμό και τη λειτουργία της οδικής υποδομής, οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για την τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Γι τον λόγο αυτό: Σας προσκαλούμε στην Εσπερίδα με θέμα: Προτάσεις για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012 στις 16:00 στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ»
Εισηγητές:
· Γεώργιος Κανελλαϊδης, Καθηγητής Ε.Μ.Π: Τομέας Μεταφορών & Συγκοινωνιακής Υποδομής, Επίτιμο Μέλος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
« Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα 2011-2020- Παιδεία Οδικής Ασφάλειας
· Βασίλειος Χαλκιάς, Πρόεδρος ΣΕΣ
« Οι θέσεις του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα»
· Γεώργιος Στέργου, Διοικητής Τροχαίας Ρόδου
«Ανακοίνωση Δράσης από κοινού με την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ»

Θα προηγηθεί σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους φορείς στο ΕΒΕΔ
Στόχος του Καθηγητή κ. Κανελλαϊδη Γ, να ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στο θέμα: Παιδεία-Οδική Ασφάλεια.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει αποστείλει προσκλήσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την Οδική Ασφάλεια, γιατί η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων σε τοπικό επίπεδο είναι αποτέλεσμα της καλής συνεργασίας και για να επιτευχτεί αυτό χρειάζεται η συνεχής κινητοποίηση όλων των ενδιαφερομένων, απαιτείται δέσμευση, διαχρονικότητα των προσπαθειών και συναίνεση της Κοινωνίας.
Η Εσπερίδα καθώς και η επόμενη εκδήλωση του Μαρτίου (25,26&27) υποστηρίζονται από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου μέσω των Μ.Μ.Ε, έχοντας την υποστήριξή του, στην προσπάθεια μας να βελτιώσουμε την Οδική Ασφάλεια και να μειώσουμε τα τροχαία δυστυχήματα. «Όλοι μαζί μπορούμε να βελτιώσουμε την οδική ασφάλεια- παιδεία και να σώσουμε πολλές ΖΩΕΣ» Προσδοκούμε και ελπίζουμε να είστε κοντά μας «γιατί η ΖΩΗ είναι πολύτιμη»

Θα δοθούν βεβαιώσεις στους συμμετέχοντες

Σας περιμένουμε.

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Η νέα νομοθετική ρύθμιση που χαρακτηρίζει πλημμελήματα παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.












Η νέα νομοθετική ρύθμιση που χαρακτηρίζει πλημμελήματα παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Δημοσιεύτηκε πρίν λίγες ημέρες (ΦΕΚ 51/12.3.2012) ο νόμος 4055/2012 (“Δίκαιη Δίκη και εύλογη διάρκεια αυτής”) που ψηφίστηκε την 1η Μαρτίου 2012 και που επαναφέρει στο επίπεδο των πλημμελημάτων την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων όπως και την οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ ακυρώνοντας έτσι τον κίνδυνο παραγραφής στη διετία. Οι σχετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στο άρθρο 37 και μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ.
Για την “αποκρυπτογράφηση” των ρυθμίσεων παραθέτουμε τις αναφερόμενες σ αυτές διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τις οποίες μπορείτε να δείτε ΕΔΩ. Επίσης παραθέτουμε τις τροποποιήσεις που είχε επιφέρει στον Κ.Ο.Κ. μετατρέποντας σε πταίσματα σημαντικές παραβάσεις ο νόμος 3904/2010 (ΕΔΩ)οι περισσότερες από τις οποίες αναιρέθηκαν με την νέα νομοθετική ρύθμιση.
Είναι σημαντικό να επισημάνουμε τον ρόλο που έπαιξε η κινητοποίηση των ίδιων των ενδιαφερομένων, συλλόγων και οικογενειών θυμάτων, στο να γίνει αποδεκτή ομόφωνα τελικά μια τροπολογία που προτάθηκε αρχικά από τον ΣΥΡΙΖΑ και που φαινόταν να μην έχει καμιά τύχη. Δεν είναι συχνό να ανατρέπονται νόμοι σ αυτη την χώρα και μάλιστα πριν καν περάσουν δυο χρόνια από την ψήφιση τους.
Το γεγονός αυτό μας γεμίζεις ελπίδες πως ΜΑΖΙ μπορούμε να αλλάξουμε πολλά και στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας και στο ζήτημα του Σεβασμού των Θυμάτων των τροχαίων εγκλημάτων.

7 Μαρ 2012

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ: στην Ετήσια Γενική Συνέλευση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
στην ετήσια Γενική Συνέλευση
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, σας προσκαλεί στην ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών της, που θα γίνει την Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012 στις 17:30 μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων των Εξωτερικών Ιατρείων Παλαιού Νοσοκομείου ( είσοδος από την Παπαλουκά).

Θέματα Γενικής Συνέλευσης
1. Απολογισμός δράσης 2011
2. Οικονομικός απολογισμός 2011
3. Πρόγραμμα δράσης 2012
Στη Γενική Συνέλευση έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλα τα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Η ετήσια οικονομική τακτοποίηση 10€, μπορεί να γίνει με κατάθεση στην Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου στο λογαριασμό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ με αριθμό DE10/267825000011, αλλά και πριν την έναρξη της Γενικής Συνέλευσης.
Εγγραφή μελών μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά ή πριν την έναρξη της Γενικής Συνέλευσης. Για διευκρινήσεις και πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στη διεύθυνση www.efthita.gr ή στα τηλέφωνα 6946 443419 Καρύδη Ελένη ή 6946472903 Πολυταρίδη Φλώρα.

Αγαπητή Φίλη και Αγαπητέ Φίλε,
Η οικογένεια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, μεγάλωσε.
Χάρη στη αγάπη και τη στήριξη σας προσπαθούμε και επιθυμούμε να πετύχουμε πολλά.
Γι’ αυτό σας αξίζει ένα μεγάλο ευχαριστώ. Μαζί με την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ έχουν μεγαλώσει και οι στόχοι μας.
Στόχος και Όραμα της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, για τη δεκαετία 2011 -2020 είναι η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και η υποστήριξη των θυμάτων.
Αν πραγματικά πιστεύεις στην προσπάθειά μας έλα να ενώσεις μαζί μας και τη δική σου φωνή, το δικό σου Όραμα. Γίνε ενεργό μέλος και πάρε μέρος σε όλες τις δράσεις μας.
Στήριξε την προσπάθειά μας, γιατί όλοι μαζί μπορούμε να σώσουμε πολλές ζωές και να κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς.
Θα ενημερωθείς για τις έως τώρα δράσεις μας και θα έχεις την ευκαιρία να μας δώσεις και τις δικές σου ιδέες για να δουλέψουμε όλοι μαζί για τον ίδιο σκοπό.
Ας το πιστέψουμε. Είναι ώρα για δράση.
Σε περιμένουμε και με τη βοήθειά σου θα δώσουμε νέα δυναμική στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.

Χαρά μας, η παρουσία σου.

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

6 Μαρ 2012

ΒΟΥΛΗ: STOP στην παραγραφή των τροχαίων εγκλημάτων



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων όπως και η οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ (πάνω από κάποιο όριο) επανέρχονται στο επίπεδο των πλημμελημάτων, έτσι δεν υφίσταται γι αυτά θέμα παραγραφής στη διετία.
Για μας η σημερινή ημέρα είναι μόνο η αρχή. Το ζήτημα Τροχαία Εγκλήματα και Δικαιοσύνη έχει πάρα πολλές πλευρές που πρέπει να φωτίσουμε.
Για την συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών των θυμάτων η δικαστική διαδικασία είναι ένα δεύτερο μαρτύριο που υφίσταται μετά το ανεπανόρθωτο συμβάν της απώλειας.

Βουλή: STOP στην παραγραφή των τροχαίων εγκλημάτων.
Την 1η Μαρτίου 2012, στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Κοινοβούλιο ο Υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Παπαϊωάννου έκανε αποδεκτά τα βασικά σημεία της τροπολογίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ (Σας επισυνάπτω το ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ) με την οποία ζητούσε την κατάργηση του άρθρου 31 παρ.1 του νόμου 3904/2010, με το οποίο μια σειρά παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. υποβιβάστηκαν από πλημμελήματα σε πταίσματα ανάμεσά τους η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τοξικών ουσιών, η μη τήρηση μέτρων ασφαλείας στους αγώνες ταχύτητος και η παράνομη τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων με αποτέλεσμα όχι μόνο την μείωση των ποινών αλλά και την ελάττωση του χρόνου παραγραφής.
Η τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων όπως και η οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ (πάνω από κάποιο όριο) επανέρχονται στο επίπεδο των πλημμελημάτων, έτσι δεν υφίσταται γι αυτά θέμα παραγραφής στη διετία.
Το σύνολο των κομμάτων τοποθετήθηκε θετικά υπέρ της ρύθμισης αυτής (από το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ ζητήθηκε η πλήρης κατάργηση του άρθρου 31 παρ. 1).
Την συζήτηση παρακολούθησε από τα θεωρεία της Βουλής 11μελής αντιπροσωπεία από οικογένειες θυμάτων τροχαίων, ενώ από τον εισηγητή της τροπολογίας βουλευτή Θ. Δρίτσα κατατέθηκαν στο προεδρείο 164 υπογραφές συγγενών Α βαθμού θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων και 3000 υπογραφές άλλων πολιτών που ζητούσαν την ψήφιση της τροπολογίας.
Οι παρεμβάσεις μας όλες της προηγούμενες ημέρες είναι φανερό πως έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στην ανατροπή των δεδομένων.
Για μας η σημερινή ημέρα είναι μόνο η αρχή. Το ζήτημα Τροχαία Εγκλήματα και Δικαιοσύνη έχει πάρα πολλές πλευρές που πρέπει να φωτίσουμε. Για την συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών των θυμάτων η δικαστική διαδικασία είναι ένα δεύτερο μαρτύριο που υφίσταται μετά το ανεπανόρθωτο συμβάν της απώλειας.
Μια μικρή αχτίδα φωτός φάνηκε σήμερα: Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε πολλά πράγματα. Η αυτοοργάνωση των οικογενειών των θυμάτων και των ευαισθητοποιημένων πολιτών, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός είναι ο δρόμος. Από δω και μπρος τίποτα δεν θα είναι όπως παλιά.



Με τις μικρές δυνάμεις που έχουμε σήμερα ο “SOS Τροχαία Εγκλήματα”, η ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδου, η You Are What U Do- Κώστας Κουβίδης και ο ΠΡΟΤΑ – Χανίων πέτυχαν κάτι που φάνταζε ακατόρθωτο.



40.000 άνθρωποι (βασικά νέοι) έχουν χάσει τη ζωή τους τα τελευταία 20 χρόνια από τροχαία εγκλήματα στην Ελλάδα (και υπερδιπλάσιοι έχουν μείνει ανάπηροι). Αν κατορθώσουμε να πείσουμε ένα μικρό ποσοστό των οικογενειών αυτών των ανθρώπων να συμμετάσχει στην κοινή μας προσπάθεια για την υπεράσπιση των θυμάτων και την ασφάλεια στις μετακινήσεις τότε θα αρχίσουμε να έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα.

Αυτό θέλουμε, Αυτό επιδιώκουμε, Μην διστάζετε να συμμετέχετε στην προσπάθειά μας-Μαζί μπορούμε να σώσουμε πολλές ΖΩΕΣ, να αλλάξουμε κακές νοοτροπίες στην Οδική συμπεριφορά.

H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί τον κον Παπαϊωάνου Υπουργό Δικαιοσύνης που έκανε αποδεκτά τα βασικά σημεία της τροπολογίας, τον εισηγητή της Ν.Δ κ. Κ. Τζαβάρα και όλους τους βουλευτές των κομμάτων που τοποθετήθηκαν θετικά υπέρ της ρύθμισης αυτής.

5 Μαρ 2012

Ελευθερία – Αναπηρία – Εγκατάλειψη











Ελευθερία – Αναπηρία – Εγκατάλειψη

Είναι γνωστό πως στα περισσότερα νοσοκομεία της χώρας, ιδίως σ αυτά που διαθέτουν παιδιατρικές και μαιευτικές κλινικές παραμένουν βρέφη η παιδιά εγκαταλειμμένα από τους γονείς τους για διαφόρους λόγους. Η περίπτωση που περιγράφει το άρθρο της Ελένης Γκοντέ στον ιστότοπο της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης στις 2 Μαρτίου 2012 είναι όμως μοναδική:
Η Ελευθερία ένα πεντάχρονο κοριτσάκι φιλοξενείται εδώ και 17 μήνες στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου εγκαταλελειμμένη από τους γονείς της μετά τον τραυματισμό της σε τροχαίο που είχε σαν συνέπεια η μικρή να μείνει παράλυτη. Στην χώρα πού έχει στην παράδοση της τον Καιάδα η εγκατάλειψη παιδιών με αναπηρία στα νοσοκομεία έχει αναφερθεί και στο παρελθόν.

Ωστόσο νομίζουμε πως είναι η πρώτη φορά που παρόμοιο γεγονός με εγκατάλειψη θύματος τροχαίου γίνετε γνωστό.

Αν το ρεπορτάζ είναι ακριβές το παιδί ευρισκόμενο στην αγκαλιά της μητέρας του κατά την σύγκρουση (και όχι σε ειδικό καθισματάκι) λειτούργησε σαν αερόσακος προφυλάσσοντας την μητέρα. Η ανταμοιβή του ήταν η βαριά αναπηρία και το να πεταχτεί σαν άδειο σακί στα αζήτητα.
Η Ελευθερία μετά από ένα φοβερό τροχαίο ταν Οκτώβριο του 2010 στο Λασίθι μεταφέρθηκε στο ΠΑΓΝΗ. Οι θεράποντες “ενημέρωσαν την οικογένεια για την τραγική και δυστυχώς μη αναστρέψιμη κατάσταση του παιδιού και τους πρότειναν να εκπαιδευτούν ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες φροντίδας του παιδιού τους, όταν θα το έπαιρναν πίσω στο σπίτι . Δυστυχώς η απάντηση ήταν ένα σκληρό όχι, και το κοριτσάκι εγκαταλείφθηκε στην μοίρα του”… “Δυστυχώς μέχρι σήμερα οι προσπάθειες της κοινωνικής υπηρεσίας να μεταφερθεί το παιδί σε κάποιο ειδικό κέντρο της Κρήτης ή αλλού έχουν πέσει στο κενό”. Τα ζητήματα που προκύπτουν δεν αφορούν φυσικά μόνο την οικογένεια της Ελευθερίας. Αφορούν και τη Δικαιοσύνη που απ οτι φαίνεται δεν την απασχόλησε καν το γεγονός.
Όμως πάνω απ όλα αναδεικνύουν ένα τεράστιο θέμα που στην Ελλάδα δεν θέλουμε να το γνωρίζουμε. Στη χώρα με τους περισσότερους θανάτους και τραυματισμούς από τροχαία στην Ευρώπη το κεφάλαιο “Mετά το τροχαίο τι;” εξαντλείται στην ύπαρξη του ΕΚΑΒ (με όλα τα προβλήματα του σήμερα) και της άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης. Δεν υπάρχει πχ ούτε ένας (1) εξειδικευμένος δημόσιος θεσμός ψυχολογικής υποστήριξης των θυμάτων και των οικογενειών τους. Τα κέντρα αποκατάστασης και ειδικά για τα παιδιά (και στην κατηγορία θυμάτων ηλικίας κάτω των 14 χρόνων η Ελλάδα είναι πρώτη στην Ευρώπη) υστερούν απίστευτα σε σχέση με τις υπάρχουσες ανάγκες. Οι κυβερνητικές επιλογές δεκαετιών στο ζήτημα των τροχαίων και της οδικής ασφάλειας την πρωτοκαθεδρία να έχει το υπουργείο Μεταφορών οδήγησε σε μια μόνιμη υποβάθμιση της δραστηριότητας του Υπουργείου Υγείας και την μη αναγνώριση της ουσιαστικής διάστασης των τροχαίων σαν κύριο ζήτημα της δημόσιας υγείας. Η παντελής έλλειψη συντονισμού και συνεργασίας ανάμεσα στις ίδιες της υπηρεσίες υγείας (που περιγράφονται και στη προσπάθεια μεταφοράς της μικρής σε “κάποιο ειδικό κέντρο”) είναι η γκρίζα πραγματικότητα.
Απέναντι σ αυτή οι ελπίδες για μια ακτίνα φωτός μετατίθενται στην εκκλησία & την φιλανθρωπία η στο συντονιστή του Σκότους κο Λοβέρδο.
Γιώργος Κουβίδης
ΥΓ. Πόσα θα θέλαμε όλα αυτά να ήταν δημοσιογραφικές υπερβολές. όμως δυστυχώς τα διασταυρώσαμε και μεις πριν λίγο…
Ολόκληρο το ρεπορτάζ ΕΔΩ: http://www.neatv.gr/kriti-koinwnia/41981--5-.html

2 Μαρ 2012

Βουλή: STOP στην παραγραφή των τροχαίων εγκλημάτων.



Η σημερινή ημέρα συνέπεσε να είναι η ημέρα γενεθλίων του Βαγγέλη Ντουντουνάκη 15χρονου από τα Χανιά που χάθηκε στις 8/11/2005 όταν μεταφέροντας με το μηχανάκι τον αδερφό του χτυπήθηκε από οδηγό μικρού φορτηγού που έστριψε μέσα στο αντίθετο ρεύμα.
Οτι έγινε μπορεί και να είναι ένα δώρο στο Βαγγέλη, ή ένα δώρο του Βαγγέλη σε μας.
Share this:


“Βουλή: STOP στην παραγραφή των τροχαίων εγκλημάτων.”
Πραγματικά μια αχτίδα φωτός στη συννεφιασμένη Ελλάδα! Οι υπογραφές που κατατέθηκαν, αλλά και η παρουσία των μελών του SOS Tροχαία Εγκλήματα στη Βουλή, δυο φορές μέσα σε μια εβδομάδα, είναι η απόδειξη πως η δράση φέρνει αντίδραση.

Σήμερα 1 Μαρτίου 2012, στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο κοινοβούλιο ο υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Παπαιωάννου έκανε αποδεκτά τα βασικά σημεία της τροπολογίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ (Δείτε την εδώ: ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ) με την οποία ζητούσε την κατάργηση του αρθρου 31 παρ.1 του νόμου 3904/2010, με το οποίο μια σειρά παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. υποβιβάστηκαν από πλημμελήματα σε πταίσματα αναμεσα τους η οδήγηση υπό την επήρρεια αλκοόλ και τοξικών ουσιών και η μη τήρηση μέτρων ασφαλείας στους αγώνες ταχύτητος και η παρανομη τοποθέτηση διαφημιστικων πινακίδων με αποτέλεσμα οχι μόνο την μείωση των ποινών αλλά και την ελάττωση του χρόνου παραγραφής.
Η τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων όπως και η οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ (πάνω από κάποιο όριο) επανέρχονται στο επίπεδο των πλημμελημάτων έτσι δεν υφίσταται γι αυτά θέμα παραγραφής στη διετία. Θα επανέλθουμε σύντομα αναρτώντας το σχετικό άρθρο του νέου νόμου όπως διαμορφώθηκε τελικά μόλις το πάρουμε στα χέρια μας.
Το σύνολο των κομμάτων τοποθετήθηκε θετικά υπέρ της ρύθμισης αυτής (από το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ ζητήθηκε η πλήρης κατάργηση του άρθρου 31 παρ. 1).

hΤην συζήτηση παρακολούθησε από τα θεωρεία της βουλής 11μελής αντιπροσωπεία από οικογένειες θυμάτων τροχαίων ενώ από τον εισηγητή της τροπολογίας βουλευτή Θ. Δρίτσα κατατέθηκαν στο προεδρείο 164 υπογραφές συγγενών Α βαθμού θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων και 3000 υπογραφές άλλων πολιτών που ζητούσαν την ψήφιση της τροπολογίας.

Οι παρεμβάσεις μας όλες της προηγούμενες ημέρες είναι φανερό πως έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στην ανατροπή των δεδομένων.
Για μας η σημερινή ημέρα είναι μόνο η αρχή. Το ζήτημα Τροχαία Εγκλήματα και Δικαιοσύνη έχει πάρα πολλές πλευρές που πρέπει να φωτίσουμε. Για την συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών των θυμάτων η δικαστική διαδικασία είναι ένα δεύτερο μαρτύριο που υφίσταται μετά το ανεπανόρθωτο συμβάν της απώλειας.
Μια μικρή αχτίδα φωτός φάνηκε σήμερα: Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε πολλά πράγματα. Η αυτοοργάνωση των οικογενειών των θυμάτων και των ευαισθητοποιημένων πολιτών, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός είναι ο δρόμος. Από δω και μπρος τίποτα δεν θα είναι όπως παλιά. Με τις μικρές δυνάμεις που έχουμε σήμερα ο “SOS Τροχαία Εγκλήματα”, η ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδου, η You Are What U Do- Κώστας Κουβίδης και ο ΠΡΟΤΑ – Χανίων πέτυχαν κάτι που φάνταζε ακατόρθωτο.
40.000 άνθρωποι (βασικά νέοι) έχουν χάσει τη ζωή τους τα τελευταία 20 χρόνια από τροχαία εγκλήματα στην Ελλάδα (και υπερδιπλάσιοι έχουν μείνει ανάπηροι). Αν κατορθώσουμε να πείσουμε ενα μικρό ποσοστό των οικογενειών αυτών των ανθρώπων να συμμετάσχει στην κοινή μας προσπάθεια για την υπεράσπιση των θυμάτων και την ασφάλεια στις μετακινήσεις τότε θα αρχίσουμε να έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα. Αυτό θέλουμε.
Βουλή: STOP στην παραγραφή των τροχαίων εγκλημάτων.Βουλή: STOP στην παραγραφή των τροχαίων εγκλημάτων.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί τον εισηγητή της Ν.Δ κο Κ. Τζαβάρα και τους βουλευτές των κομμάτων που τοποθετήθηκαν θετικά υπέρ της ρύθμισης αυτής.