Μετακινώντας το βουνό – Μαζική συμμετοχή στην κινητοποίηση στο ΣΕΦ
Με μαζική συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 26/5 ο αποκλεισμός του παράδρομου του ΣΕΦ, όπου λίγες μέρες πριν ομάδα ποδηλατών είχε κτυπηθεί από ΙΧ του οποίου ο οδηγός θεωρούσε οτι βρίσκονταν μόνος σε πίστα ράλι. Ποδηλάτες κάθε ηλικίας απ όλη την Αττική, μέλη ομάδων αλλά και μεμονωμένοι, ακόμα και ολόκληρες οικογένειες βρέθηκαν εκεί μετά από συντεταγμένες πορείες απέκλεισαν την κυκλοφορία για δυο ώρες περίπου και στην συνέχεια αποχώρησαν με πορεία προς το Σύνταγμα. Οι συμμετέχοντες έκφρασαν την οργή τους για την επιδημία επιθέσεων σε ποδηλάτες και τους άλλους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, απότισαν φόρο τιμής στον Ian Hibbel, πρωτοπόρο Αγγλο ποδηλάτη – εμβληματική φυσιογνωμία του εναλλακτικού τρόπου ζωής, που έχασε τη ζωή το 2008 στην Ν. Ερυθραία (κτύπημα και εγκατάλειψη) και στον 14χρονο ποδηλάτη Πάνο Τζαβάρα που χτυπημένος από ΙΧ έχασε την ζωή του πριν λίγες μέρες στην Πάτρα καθώς και στους πάνω από 1500 ανθρώπους που χάνουν την ζωή τους κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους.
Η κινητοποίηση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί έδειξε πως οι ποδηλάτες μπορούν να δώσουν μια άμεση απάντηση μαζική και δυναμική (συσπειρώνοντας και τις άλλες ομάδες ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου) στις επιθέσεις που υφίστανται από τους «άρχοντες» της κυκλοφορίας. Είναι σημαντική γιατί έδειξε πως χωρίς την ενεργή παρέμβαση όλου αυτού του κόσμου καμιά αλλαγή στο κυκλοφοριακό δίκτυο προς την κατεύθυνση της ήπιας και ασφαλούς κυκλοφορίας δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί. Είναι εντυπωσιακό πως χάρη σ αυτήν την κινητοποίηση αποκαλύφθηκε πως ο συγκεκριμένος παράδρομος είναι ουσιαστικά μια αυθαίρετη κατασκευή που δεν υφίσταται κατά τα αρμόδια Υπουργεία και αποτελεί καταπάτηση του προβλεπόμενου στο σχεδιασμό Ολυμπιακών έργων του 2004 ποδηλατοδρόμου που θα ένωνε τον Πειραιά με Μοσχάτο και θα συνέχιζε παραλιακά. Η ενεργής παρέμβαση μας στην υπό συζήτηση ανάπλαση της περιοχής μαζί με την απόδοση του παραλιακού μετώπου στους κατοίκους μπορεί να οδηγήσει στην άμεση δημιουργία ποδηλατοδρόμου και στην οριστική αποβολή των ΙΧ από την περιοχή.
Στην συγκέντρωση του Σαββάτου παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Μοσχάτου Α. Ευθυμίου, ο βουλευτής Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θ.Δρίτσας και ο επικεφαλής της εκλογικής εκστρατείας των Οικολόγων Γ. Παρασκευόπουλος. Παραβρέθηκαν επίσης άνθρωποι από τα δημοτικά σχήματα Λιμάνι της Αγωνίας (Πειραιά) και Μεσοποταμία (Μοσχάτο). Η υποστήριξη αυτών των σχημάτων στα αιτήματα της κινητοποίησης μας μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για την υλοποίηση τους. Μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα νικηφόρο συσχετισμό αρκεί να μην εγκαταλείψουμε την προσπάθεια περιμένοντας κάποιον άλλον να το κάνει. Ο σύλλογος μας που απο το ξεκίνημα υποστήριξε αυτή την κινητοποίηση θα συμμετάσχει ενεργά σε κάθε προσπάθεια που θα στοχεύει στο να γίνουν πράξη αυτά που διεκδικούμε.
Τι ζητάμε:
Οι δρόμοι είναι Δημόσιοι Χώροι, στους οποίους όλοι έχουμε δικαίωμα χρήσης. Αντιστεκόμαστε στην κατάχρηση του αυτοκινήτου και ζητάμε να υπάρξουν συνθήκες βιώσιμης μετακίνησης (για όλους).
-Διεκδικούμε την απαγόρευση κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων στον παράδρομο της παραλιακής, και όλων των πεζόδρομων της πόλης, τον άμεσο σχεδιασμό και την υλοποίηση ικανοποιητικού δικτύου ποδηλατοδρόμων, που να καλύπτει όλες τις διαδρομές εντός του αστικού ιστού.
-Ζητάμε την άμεση δημιουργία ζωνών με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30km/h στις περιοχές κατοικιών, σχολείων και γενικώς αυξημένης συγκέντρωσης ανθρώπων, γεγονός που θα μειώσει δραστικά τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματά τους, όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία των ευρωπαϊκών πόλεων και όπως συστήνουν διεθνείς οργανισμοί (Π.Ο.Υ., Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο)
Οι δρόμοι ανήκουν σε όλους μας – ας τους μοιραστούμε!
-Διεκδικούμε την απαγόρευση κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων στον παράδρομο της παραλιακής, και όλων των πεζόδρομων της πόλης, τον άμεσο σχεδιασμό και την υλοποίηση ικανοποιητικού δικτύου ποδηλατοδρόμων, που να καλύπτει όλες τις διαδρομές εντός του αστικού ιστού.
-Ζητάμε την άμεση δημιουργία ζωνών με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30km/h στις περιοχές κατοικιών, σχολείων και γενικώς αυξημένης συγκέντρωσης ανθρώπων, γεγονός που θα μειώσει δραστικά τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματά τους, όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία των ευρωπαϊκών πόλεων και όπως συστήνουν διεθνείς οργανισμοί (Π.Ο.Υ., Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο)
Οι δρόμοι ανήκουν σε όλους μας – ας τους μοιραστούμε!
Δείτε το ρεπορτάζ του TVXS ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου