30 Μαρ 2013

“Αισιόδοξες” στατιστικές και “Αγνοούμενοι” της ασφάλτου…

Στις 19 Μαρτίου 2013 ο κ. Siim Kallas, Επίτροπος αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε: «το 2012 ήταν έτος σταθμός για την ευρωπαϊκή οδική ασφάλεια, με τον χαμηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκε ποτέ. Το ποσοστό μείωσης 9 % σημαίνει ότι σώθηκαν 3.000 ζωές το προηγούμενο έτος. Είναι πολύ ενθαρρυντικό να διαπιστώνει κανείς τέτοια αποτελέσματα. Ωστόσο, 75 άτομα χάνουν τη ζωή τους καθημερινά στους δρόμους της Ευρώπης και, ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού.  Φιλοδοξούμε να μειώσουμε στο ήμισυ τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ έως το 2020 και πρέπει να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική για την επίτευξη του στόχου αυτού». (Αναλυτικά η άποψη της Ευρωπαικής Επιτροπής: ΕΔΩ).
Μετά από μια απογοητευτική χρονιά όπως το 2011 όπου πανευρωπαικά η μείωση των θανάτων από τροχαία ήταν μόλις 2%, το 2012 αποτελεί πράγματι μια θετική εξέλιξη. Ωστόσο χωρίς μια ανάλυση των αιτίων που οδήγησαν σ αυτήν την μείωση θα παραμένει άγνωστο αν αυτό προδιαγράφει μια μόνιμη τάση ή αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο. Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε επιφυλακτικοί για την μονιμότητα  αυτής της τάσης μείωσης γιατί η ίδια η λογική που επέλεξε η Ευρωπαική Επιτροπή (το να θέτει κάθε 10ετία σαν στόχο την μείωση κατά 50% του αριθμού θανάτων απο τροχαία) δεν αποτελεί δημιουργικό πλαίσιο για την προώθηση της οδικής ασφάλειας (όπως σε αντίθεση αποτελεί το “Όραμα Μηδέν” με βάση το οποίο χαράσσουν την πολιτική τους ορισμένες χώρες, όπως η Σουηδία-αναλυτικά ΕΔΩ). Δεν είναι συμπτωματικό που ένα πολύ σημαντικό κείμενο με “103 μέτρα για την κατά το ήμισυ μείωση των θανάτων από τροχαία” (ολόκληρο: ΕΔΩ) που εγκρίθηκε από το Ευρωπαικό κοινοβούλιο στις 27 Σεπτεμβρίου 2011 δεν είναι υποχρεωτικό για κανέναν και αποτελεί απλά μια ευχή ή μια υπόθεση εργασίας για το πως θα μπορούσαν να μειωθούν οι τροχαίες συγκρούσεις. Συνέπεια αυτής της λογικής είναι   το να μην επιτυγχάνονται οι στόχοι που τέθηκαν, όπως έγινε  το 2001-2010.
2012b
Ελλάδα: Καλά (;) Νέα.                                                                                  Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν η Ελλάδα εμφάνισε μείωση κατά 10% σε σχέση με το 2011 ξεπερνώντας έστω και ελαφρά το μέσο Ευρωπαικό όρο του 9%. Το γεγονός παρουσιάστηκε με θετικό τρόπο από τα ΜΜΕ ενω τα αρμόδια υπουργεία σίγησαν είτε λόγω αμηχανίας είτε γιατί ούτε καν διαβάζουν τις σχετικές ανακοινώσεις στα πλαίσια της παντελούς αδιαφορίας τους για το θέμα. Πράγματι πως να ερμηνεύσεις το γεγονός πως σε μια χώρα που δεν υιοθετείται καμιά πολιτική για την οδική ασφάλεια μειώνονται τα τροχαία; Πριν προσχωρήσουμε στα “Θεϊκά θελήματα” να θυμίσουμε απλώς πως τα έργα των ανθρώπων οδήγησαν σε σημαντική μείωση του αριθμού  κυκλοφορούντων ΙΧ (κατάρρευση της αγοράς & κατάθεση πινακίδων) και σε μεγάλη ελάττωση των διανυομένων χιλιομέτρων τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στις εθνικές οδούς. Αναρίθμητα άρθρα με στοιχεία στο διαδίκτυο αναφέρουν μειώσεις στην κυκλοφορία της τάξεως 25-30% στις πόλεις και 10-30% στις εθνικές οδούς.
 Η εξίσωση “ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ = ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΖΩΗ” αποτελεί την μόνη ερμηνευτική δυνατότητα του φαινομένου. Αλλά και πάλι δεν μας δίνει καμιά βάση αισιοδοξίας. Γιατί το μείγμα λιγότερων μεν αλλά κακοσυντηρημένων αυτοκινήτων με εγκαταλειμένους δρόμους, αφηρημένους και νευρικούς οδηγούς και ανύπαρκτους τροχονόμους που  γεμίζει σήμερα τους ελληνικούς δρόμους είναι εν δυνάμει εκρηκτικό. Ελπίζουμε το μέλλον να μας διαψεύσει. Αλλά αν δεν διαβάζουμε επιλεκτικά τα στοιχεία θα πρέπει να δούμε την πραγματικότητα και όχι την αισιοδοξία ενός απο τους στατιστικούς δείκτες: Η Ελλάδα και το 2012 είναι μία από τις πέντε χειρότερες χώρες σε αριθμό θανάτων από τροχαία στην Ευρώπη. Με 92 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων όταν ο μέσος Ευρωπαικός όρος είναι 55. Το να κυκλοφορείς στην Ελλάδα σήμαινε (2012) τριπλάσια ή και πάρα πάνω πιθανότητα θανάτου σε σχέση με όσους κυκλοφορούσαν στην Μάλτα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Σουηδία και σχεδόν διπλάσια από τον μέσο ευρωπαικό όρο. Καλά νέα….
12a - Αντίγραφο
Οι αγνοούμενοι της ασφάλτου.                                                                            Κάθε ανθρώπινη ζωή είναι μοναδική. Υποστηρίζουμε μια πολιτική που να αποβλέπει στο να μη χαθεί ούτε ένα Πρόσωπο από τροχαίο σαν τον μόνο δρόμο για την διαρκή μείωση των τροχαίων συγκρούσεων. Η στατιστική απ την φύση της βασίζεται σε αριθμούς και όχι σε Πρόσωπα. Αν και υποστηρίζουμε την ακριβώς αντίθετη οπτική, το Πρόσωπα, όχι αριθμοί, στην προσέγγιση μας για το ζήτημα των τροχαίων εγκλημάτων, είναι προφανές πώς αυτό δεν έχει να κάνει με την αμφισβήτηση της ως επιστήμης. Βέβαια ούτε τα “Greek Statistics”, ούτε η “δημιουργική λογιστική” αποτελούν επιστήμη. Δυστυχώς οι στατιστικές στο ζήτημα των θυμάτων των τροχαίων “πάσχουν” παγκόσμια. Δεν είναι μόνο το γεγονός πως σαν θύματα τροχαίου άλλες χώρες καταγράφουν μόνο όσους χάσουν την ζωή τους στον τόπο του συμβάντος, άλλες μέχρι δυο ή επτά μέρες μετά, άλλες μέχρι ένα μήνα και ελάχιστες ανεξάρτητα από τον χρόνο που θα επέλθει ο θάνατος…Είναι και η απίστευτη διαφορά που παρουσιάζουν διαφορετικές πηγές της ίδιας χώρας. Το 2005 για την ιδια χώρα, το Μπάγκλα Ντες η Αστυνομία ανέφερε στον Π.Ο.Υγείας 3.000 περίπου θύματα ενώ το Υπουργείο Υγείας 12.000 περίπου. Είναι προφανές πως έχουμε να κάνουμε λοιπόν με μια ακόμα κατηγορία. Τους αγνοούμενους της ασφάλτου. Αυτούς που χάθηκαν στον δρόμο αλλά αγνοούνται από τις στατιστικές. Θα προ(σ)καλούσαμε το Υπουργείο Υγείας να καταθέσει τα δικά του στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία μήπως βρεθούν αυτοί που λείπουν. 
Ως τότε, και για πάντα, έχουμε όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να καταγγέλουμε την πλασματικότητα και την πλάνη των στατιστικών όταν μόνο απο μια πρόχειρη αναζήτηση στα αρχεία της τροχαίας που αφορούσε σε μέλη του συλλόγου μας βλέπουμε να απουσιάζει τόσο ο Σόλων Καρυδάκης  θύμα τροχαίου εγκλήματος το 2009 (ο κατάλογος της Τροχαίας  ΕΔΩ)  όσο και ο Σπύρος Παπαγιάννης θύμα τροχαίου εγκλήματος το 2012 (ΕΔΩ).                      -Αγνοούμενοι; Δεν θα μπορείτε να τους αγνοείται για πολύ. PAP - Αντίγραφο
Σπύρος Παπαγιάννης, 34 ετών: 10/3/2012 χτυπήθηκε από ΙΧ που παραβίασε το κόκκινο. Έζησε στην εντατική 34 ημέρες, μέχρι τις 14/4/2012.                    Σόλων Καρυδάκης, ετών 15: 4/12/2009,πεζός, χτυπήθηκε από ΙΧ και εγκαταλείφτηκε, έζησε στην εντατική 5 ημέρες μέχρι τις 9/12/2009.
Πηγή: soste.gr

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας – παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση της Οδικής ασφάλειας το 2013

Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, η Δεκαετία Δράσης για την οδική ασφάλεια(2011-2020) είναι μια ιστορική ευκαιρία για τις χώρες για να σταματήσουν και να αναστρέψουν την τάση, η οποία – χωρίς δράση – έχει προβλεφθεί ότι θα οδηγήσει στην απώλεια περίπου 1,9 εκατομμύριων ανθρώπων στους δρόμους, κάθε χρόνο, μέχρι το 2020. Ξεκίνησε στις 11 Μαΐου 2011 από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.
Μόνο 28 χώρες, που καλύπτουν το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν ολοκληρωμένη νομοθεσία για την οδική ασφάλεια σε σχέση με τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου: αλκοόλ και οδήγηση, υπερβολική ταχύτητα, χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές, χρήση ζώνης ασφαλείας για τους επιβάτες οχημάτων και χρήση παιδικών καθισμάτων.
Οι νομοθετικές αλλαγές πρέπει να επιταχυνθούν εάν θέλουμε οι νεκροί από τροχαίες συγκρούσεις να μειωθούν, σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση σχετικά με την οδική ασφάλεια του ΠΟΥ, ο οποίος στηρίζει τη δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια.
Το 2010, υπήρχαν 1,24 εκατομμύρια θάνατοι σε όλο τον κόσμο από τροχαία, περίπου ο ίδιος αριθμός με το 2007. Η έκθεση δείχνει ότι ενώ 88 κράτη μέλη είχαν τη δυνατότητα να μειώσουν τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 87 χώρες.
Σημείο κλειδί για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων είναι η εθνική νομοθεσία η οποία θα συμπεριλαμβάνει νόμους που θα καλύπτουν τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Σύμφωνα με την έκθεση:
  • 59 χώρες, οι οποίες καλύπτουν το 39% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν θέσει σε εφαρμογή ένα αστικό όριο ταχύτητας 50 km / h ή λιγότερο και επιτρέπουν στις τοπικές αρχές να μειώσουν περαιτέρω τα όρια αυτά.
  • 89 χώρες, οι οποίες καλύπτουν το 66% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν μια ολοκληρωμένη νομοθεσία για την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η οποία ορίζει τη δυνατή συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα (BAC) στο όριο των 0,05 g / dl ή και λιγότερο.
  • 90 χώρες, οι οποίες καλύπτουν το 77% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν νόμους για χρήση κράνους μοτοσικλέτας που περιλαμβάνουν όλους τους αναβάτες, σε όλους τους δρόμους, με όλους τους τύπους κινητήρων και επίσης θέτουν και προδιαγραφές για τα κράνη.
  • 111 χώρες, που καλύπτουν το 69% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν νόμους για χρήση ζώνης ασφαλείας που αφορούν όλους τους επιβάτες.
  • 96 χώρες, οι οποίες καλύπτουν το 32% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν έστω ένα νόμο που απαιτεί συστήματα συγκράτησης για παιδιά.
  • Η έκθεση, επίσης, υπογραμμίζει ότι στις περισσότερες χώρες – ακόμα και σ’ αυτές με τις καλύτερες επιδόσεις στην οδική ασφάλεια- η επιβολή των παραπάνω νόμων είναι ανεπαρκής.
«Η πολιτική βούληση είναι απαραίτητη στο υψηλότερο κυβερνητικό επίπεδο για την εξασφάλιση κατάλληλης νομοθεσίας για την οδική ασφάλεια και την αυστηρή εφαρμογή των νόμων, με τους οποίους όλοι πρέπει να συμμορφώνονται,” λέει γενική διευθύντρια του ΠΟΥ δρ Μάργκαρετ Τσαν. “Αν αυτό δεν μπορέσει να εξασφαλιστεί, οι οικογένειες και οι κοινότητες θα συνεχίσουν να θρηνούν θύματα, και τα συστήματα υγείας θα συνεχίσουν να φέρουν το κύριο βάρος των τραυματισμών και αναπηριών λόγω των τροχαίων.”
«Η παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση στην οδική ασφάλεια 2013 χρησιμεύει ως μια ισχυρή προειδοποίηση προς τις κυβερνήσεις για το τι πρέπει να γίνει για να προστατεύσει όλους τους χρήστες των δρόμων», λέει ο Μάικλ Μπλούμπεργκ, Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, καθώς η παραπάνω έκθεση είχε τη χρηματοδότηση “ Bloomberg Philanthropies”. ” Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία μπορούν να προληφθούν. Αυτή η έκθεση είναι ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια να είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι οδηγοί, ασφαλείς στους δρόμους όλου του κόσμου. Δείχνει ότι έχει σημειωθεί πρόοδος, αλλά έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε . “
Δυστυχώς υπάρχουν ομάδες “υψηλού κινδύνου” στις τροχαίες συγκρούσεις:
  • 59% των ατόμων που χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία είναι μεταξύ 15 και 44 ετών, ενώ το 77% είναι άνδρες.
  • Οι πεζοί και οι ποδηλάτες αποτελούν το 27% του συνόλου των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Σε ορισμένες χώρες το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο από το 75%, αποδεικνύοντας πως επί δεκαετίες υπάρχει παραμέληση των αναγκών αυτών των χρηστών του οδικού δικτύου στις τρέχουσες πολιτικές μεταφορών, υπέρ των μηχανοκίνητων μέσων.
  • Ο κίνδυνος θανάτου ως αποτέλεσμα ενός τραυματισμού σχετιζόμενου με οδική σύγκρουση είναι υψηλότερος στην Αφρική με 24,1 ανά 100 000 κατοίκους και χαμηλότερος στην ευρωπαϊκή περιφέρεια του ΠΟΥ στο 10,3 ανά 100 000 πληθυσμού.
Η έκθεση αυτή είναι η δεύτερη μιας σειράς ερευνών οι οποίες αναλύουν σε ποιο βαθμό οι χώρες εφαρμόζουν μια σειρά αποτελεσματικών μέτρων για την οδική ασφάλεια. Εκτός από τους πέντε παράγοντες κινδύνου που προαναφέρθηκαν, υπογραμμίζεται η σημασία ζητημάτων όπως: τα πρότυπα ασφαλείας των οχημάτων, επιθεωρήσεις για την ποιότητα των δρόμων, πολιτικές για το περπάτημα και την ποδηλασία, καθώς και πτυχές της προ-νοσοκομειακής περίθαλψης. Αναφέρει, επίσης, αν οι χώρες έχουν μια εθνική στρατηγική, η οποία θέτει μετρήσιμους στόχους για τη μείωση του αριθμού των ατόμων που σκοτώνονται και τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους. Στην εικόνα που υπάρχει στο τέλος του άρθρου υπάρχουν οι συγκεκριμένες πληροφορίες  για την Ελλάδα.
Η παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση στην οδική ασφάλεια 2013 παρουσιάζει στοιχεία από 182 χώρες, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 99% του παγκόσμιου πληθυσμού ή 6,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι. Χρησιμοποιεί μια τυποποιημένη μέθοδο που επιτρέπει συγκρίσεις μεταξύ των χωρών. Εκτός από το κύριο αφηγηματικό κείμενο, προσφέρει μία σελίδα-προφίλ για κάθε συμμετέχουσα χώρα και ένα στατιστικό παράρτημα.
“Η Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 είναι μια φανταστική ευκαιρία, που δεν πρέπει να χαθεί”, λέει ο Δρ Etienne Krug, Διευθυντής του ΠΟΥ στο Τμήμα της βίας και πρόληψης των τραυματισμών και της αναπηρίας. «Με την παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση για την οδική ασφάλεια το 2013 έχουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να παρακολουθείται η πρόοδος. Θα πρέπει τώρα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να διασφαλίσουμε ότι η Δεκαετία Δράσης που έχει στόχο να σωθούν πέντε εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να γίνει πραγματικότητα.”
Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, η Δεκαετία Δράσης είναι μια ιστορική ευκαιρία για τις χώρες για να σταματήσουν και να αναστρέψουν την τάση, η οποία – χωρίς δράση – έχει προβλεφθεί ότι θα οδηγήσει στην απώλεια περίπου 1,9 εκατομμύριων ανθρώπων στους δρόμους, κάθε χρόνο, μέχρι το 2020. Ξεκίνησε στις 11 Μαΐου 2011 από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο, η Δεκαετία Δράσης επιδιώκει να οικοδομήσει την ικανότητα διαχείρισης ασφαλών δρόμων στις διάφορες χώρες, βελτίωση της ασφάλειας των δρόμων και των οχημάτων, βελτίωση της συμπεριφοράς όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και την ενίσχυση της μετά τη σύγκρουση φροντίδας. Στο πλαίσιο της Δεκαετίας Δράσης, ο ΠΟΥ υποστηρίζει τις προσπάθειες σε αυτούς τους τομείς, ιδίως μέσω της «Οδική Ασφάλεια σε 10 χώρες (RS10) Project”, το οποίο σε συνεργασία με εταίρους παρέχει τεχνική καθοδήγηση σχετικά με τη νομοθεσία, την επιβολή των νόμων, εκστρατειών στα μέσα ενημέρωσης, τη συλλογή δεδομένων και τη μετα-τραυματική φροντίδα.

Δείτε αναλυτικά την έκθεση εδώ την έχουμε ήδη δημοσιεύσει

25 Μαρ 2013

Εκπαιδεύοντας την κοινωνία, τους αυριανούς οδηγούς: σώζουμε ζωές

Την υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα που προάγουν την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή, σχετικά με την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, συνεχίζει η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ σε  μαθητές όλων των βαθμίδων.
Η Πρόεδρος Ελένη Καρύδη μαζί με τους εθελοντές και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου  συμμετείχαν  σε εκδηλώσεις  μετά από προσκλήσεις των δασκάλων και των καθηγητών σε διαφορετικές Δημοτικές ενότητες του Δήμου Ρόδου.








Η πληθώρα των δράσεων αποδεικνύει ουσιαστικά το  ενδιαφέρον που δείχνουν όλοι οι κοινωνικοί φορείς στην  οδική ασφάλεια, την πρόληψη ατυχημάτων εκπαιδεύοντας τους αυριανούς συνειδητοποιημένους οδηγούς.

Το μακρύ χέρι του νόμου και το κομμένο χέρι του Κ.

Τα παρακάτω δεν αποτελούν δοκίμιο (αντ)επιστημονικής φαντασίας. Είναι μία από τις πολλές περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι σε νοσοκομεία αντιμετωπίζουν, περιπτώσεις που θέτουν ξανά και ξανά το ερώτημα: ποιος τελικά είναι ο ασθενής;
Μου ζητήθηκε να αποτελέσω κι εγώ ένα κρίκο στην αλυσίδα του παραλογισμού γνωματεύοντας ενυπόγραφα για πολλοστή φορά μια ίδια ακτινογραφία. Μια και όχι μόνο δεν πρέπει να είσαι αλλά και δεν πρέπει να φαίνεσαι “επίορκος” έπραξα το καθήκον μου…Συμπληρωματικά και επειδή πάντα είχα επιστημονικές ανησυχίες σκέφτηκα να ανακοινώσω αυτήν την “περίπτωση” σε ένα ιατρικό συνέδριο γι αυτό και το κείμενο έχει την μορφή που ακολουθεί. Τα στοιχεία του Κ. είναι στη διάθεση παντός αρμοδίου ήθελε συγκινηθεί. Αν και προφανώς η περίπτωση δεν είναι η μοναδική.                                                                                                                 Γιώργος Κουβίδης.                                Δ/ντής ΕΣΥ, Ακτινολογικό Τμήμα ΨΝΑ Δρομοκαίτειο.
περιπτωση Κ. - Αντίγραφο
Ενδιαφέρουσα Περίπτωση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ:  Υπάρχουν συχνά παράπονα από τα θύματα τροχαίων εγκλημάτων και τις οικογένειες τους για την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος και δομών υποστήριξης  από την μεριά της πολιτείας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτός ο τρομακτικά μεγάλος για τα ελληνικά δεδομένα αριθμός ανθρώπων. Πάνω από 40.000 είναι οι νεκροί από το 1990 μέχρι σήμερα και υπερδιπλάσιοι οι τραυματίες που ζουν βιώνοντας την αναπηρία σαν αποτέλεσμα τροχαίων συγκρούσεων.
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Κ.: Το 1999 ο Κ. σε ηλικία 20 ετών πρόσφατα απολυθείς από το στρατό, επιβάτης ταξί που γλίστρησε στην παγωμένη Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας και βγήκε από τον δρόμο ήταν ουσιαστικά ο μοναδικός τραυματίας αυτής της σύγκρουσης. Τραυματίστηκε στο αριστερό του χέρι με αποτέλεσμα τον ακρωτηριασμό του περιφερικά του αγκώνα. Από τον ΟΓΑ του έχει αναγνωριστεί ποσοστό αναπηρίας 70%. Δεκατέσσερα χρόνια μετά ο Κ. 34 ετών πλέον συνεχίζει να ζει σε επαρχιακή πόλη με τα όσα προβλήματα συνεπάγεται αυτή η απώλεια.
περιπτωση Κ. - Αντίγραφο (2)
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ:    Τον Μάρτιο του 2013, δεκατέσσερα χρόνια μετά το συμβάν, το κράτος καλεί τον Κ. να παρουσιαστεί για τρίτη (3η) φορά ενώπιον αρμοδίας επιτροπής προσκομίζοντας ακτινογραφίες και ιατρικές βεβαιώσεις που να πιστοποιούν την αναπηρία του. Πραγματοποιήθηκε για ακόμα μια φορά ακτινολογικός έλεγχος που δυστυχώς για το κράτος    επιβεβαίωσε το και δια γυμνού οφθαλμού διαπιστούμενο ότι ουδεμία εξέλιξη υπήρξε στο ακρωτηριασμένο μέλος και μετατίθεται σε μελλοντικό επανέλεγχο η ελπίδα του το χέρι του Κ. να ξανααναπτυχθεί.
Ο ίδιος ο Κ. δεν εμφορείται από παρόμοια αισιοδοξία, μάλλον  πεισθείς από τα ιδιοτελή ιατρικά μυθεύματα ότι η απώλεια μέλους αποτελεί οριστική – μη αναστρέψιμη κατάσταση.
Αυτή η απαισιόδοξη οπτική που φαίνεται εδραιωμένη στον Κ.  συμβάλει ψυχολογικά παρεμποδίζοντας την επανανάπτυξη του ακρωτηριασμένου μέλους. Κατά τον ίδιο ψυχολογικό μηχανισμό αποτρεπτικά λειτουργεί προφανώς και η χορήγηση επιδόματος αναπηρίας
Παρόλαυτα το κρατικό ενδιαφέρον συνεχίζει αμείωτο και παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που διέρχεται η χώρα οι αρμόδιες αρχές  συνέχισαν και θα συνεχίσουν να εργάζονται αόκνως απόλυτα προσηλωμένες στον στόχο τους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η περίπτωση του Κ. είναι ενδεικτική της στοργικότητας και του διαρκούς ενδιαφέροντος του κράτους προς τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων. Είναι σημαντικό πως 14 χρόνια μετά το συμβάν το κράτος δεν εγκαταλείπει την ιδέα της επανανάπτυξης του άκρου. Δεν φείδεται χρημάτων, σε μια εποχή ιδιαίτερης στενότητας, ορίζοντας επιτροπές γιατρών να παρακολουθούν σε τακτά διαστήματα την εξέλιξη, υπαλλήλους να αρχειοθετούν τα πορίσματα, προϊσταμένους να τα επικυρώνουν, άλλους υπαλλήλους να ενημερώνουν τον Κ. για την ανάγκη προσέλευσης του στις συνεδριάσεις των αρμοδίων επιτροπών.  Το ίδιο ενδιαφέρον επιβάλει στον Κ. τον τακτικό περιοδικό ακτινολογικό έλεγχο του ακρωτηριασμένου άκρου προκειμένου να διαπιστωθεί πιθανή αναγέννηση του άκρου μη ορατή δια γυμνού οφθαλμού.
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν το αβάσιμο των αιτιάσεων των θυμάτων τροχαίων για έλλειψη ενδιαφέροντος από την μεριά του κράτους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Το κρατικό ενδιαφέρον αποδεικνύεται εφάμιλλο αυτού των δραστών για τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων. Για την χώρα που πρώτη δίδαξε αλληλεγγύη και υπεράσπιση της διαφορετικότητας (βλέπε Καιάδας) αυτή η εξέλιξη ήταν όχι απλά αναμενόμενη αλλά κυριολεκτικά μονόδρομος.-

22 Μαρ 2013

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετείχε στην «Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο» 22 Μαρτίου 2013

Στα ...πλαίσια της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Ευγένειας στο Δρόμο» 22 Μαρτίου 2013 η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ συμμετείχε για πέμπτη  χρονιά, παράλληλα με άλλες Eυρωπαϊκές χώρες στην καμπάνια ενημέρωσης των οδηγών και λοιπών χρηστών των δρόμων- προκειμένου οι Έλληνες οδηγοί, οι οποίοι σύμφωνα με έρευνα είναι οι πιο επιθετικοί στην Ευρώπη- να γίνουν αποδέκτες της σημασίας του μηνύματος της Ευγένειας στο Δρόμο, η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στους δρόμους μας.
 Φωτογραφία: Στα ...πλαίσια της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Ευγένειας στο Δρόμο» 22 Μαρτίου 2013 η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ συμμετείχε για πέμπτη χρονιά, παράλληλα με άλλες Eυρωπαϊκές χώρες στην καμπάνια ενημέρωσης των οδηγών και λοιπών χρηστών των δρόμων- προκειμένου οι Έλληνες οδηγοί, οι οποίοι σύμφωνα με έρευνα είναι οι πιο επιθετικοί στην Ευρώπη- να γίνουν αποδέκτες της σημασίας του μηνύματος της Ευγένειας στο Δρόμο, η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στους δρόμους μας.
Ας ξεκινήσουμε από σήμερα να θεωρούμε τους υπόλοιπος χρήστες των δρόμων ως συνανθρώπους μας και όχι ως δυνητικά αντιπάλους μας.
Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΤΊΠΟΤΑ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, θα προσπαθεί πάντα για την Οδική Ασφάλεια με στόχο να σωθεί έστω και μια ζωή, ενώ υπόσχεται πως όσο είναι στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα διοργανώνει εκδηλώσεις που θα προάγουν τον πολιτισμό της καθημερινότητας μας.
 Φωτογραφία: Οι εθελοντές της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, τοποθετούν τα έντυπα στις εφημερίδες, καμπάνιας ενημέρωσης για τη συμπεριφορά στο δρόμο.ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, εχθές το βράδυ στα πιεστήρια της ΡΟΔΙΑΚΗΣ
Στα πιεστήρια της ΡΟΔΙΑΚΗΣ 21/3/2013
Διναμήθηκαν 5.000 έντυπα, την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013,    με την εφημερίδα ΡΟΔΙΑΚΗ και  με τους εθελοντές μας μοιράσαμε στην πλατεία Κύπρου στους οδηγούς, στους πεζούς, σε φορείς
  Φωτογραφία: Στην πλατεία Κύπρου, μοιράζουμε τα έντυπα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ευγένειας στο δρόμο, 22/3/2013
και σε επιχηρήσεις.
Ευχαριστούμε την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου-Τομέας Κοινωνικής Μέριμνας για την υποστήριξη στην αναπαραγωγή του εντύπου «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ» και την Εφημερίδα ΡΟΔΙΑΚΗ για την υποστήριξή της με σκοπό  να φτάσει το έντυπο στους αναγνώστες της στη Ρόδο και σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου.

Αναζήτηση Μαρτύρων

Τρίτη 5 Μαρτίου 2013 ώρα περίπου 11:00 π.μ., Βασιλίσσης Σοφίας απέναντι από την Αμερικάνικη Πρεσβεία, 29χρονος που οδηγούσε μηχανή Yamaha, Crypton-X μαύρου χρώματος, χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε από αυτοκίνητο αγνώστων στοιχείων. Νοσηλεύεται στην εντατική σε πολύ κρίσιμη κατάσταση. Παρακαλείται θερμά όποιος γνωρίζει κάτι για το συμβάν να βοηθήσει την οικογένεια επικοινωνώντας με την τροχαία Καισαριανής τηλ. 2107292219

20 Μαρ 2013

EΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ στην Ετήσια Γενική Συνέλευση

Το Διοικητικό Συμβούλιο της  ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, σας προσκαλεί στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών της, που θα γίνει την Τετάρτη  27 Μαρτίου 2013 στις 17:30 μμ  στην αίθουσα εκδηλώσεων των Εξωτερικών Ιατρείων  Παλαιού Νοσοκομείου ( είσοδος από την  Παπαλουκά).
Στη Γενική Συνέλευση έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλα τα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Η ετήσια οικονομική τακτοποίηση 10€, μπορεί να γίνει πριν την έναρξη της Γενικής Συνέλευσης ή  με κατάθεση στην Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου στο λογαριασμό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ με αριθμό DE10/267825000011.
 Υπενθυμίζουμε πως η εγγραφή για τα νέα μέλη είναι 10 ευρώ, που συμπεριλαμβάνει και την ετήσια συνδρομή. Εγγραφή  νέων μελών μπορεί να γίνει   και ηλεκτρονικά αλλά και πριν την έναρξη της Γενικής Συνέλευσης. Για διευκρινήσεις και πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στη διεύθυνση efthita_rh@yahoo.gr  ή στα τηλέφωνα 6946 443419 Καρύδη Ελένη, 6947558668 Τζίνα Δαβιλά, 6942232755 Ζιώγου Μάνθα .
Θέματα Ημερήσιας Διάταξης Γενικής Συνέλευσης
    Απολογισμός πεπραγμένων του έτους 2012
    Οικονομικός Απολογισμός για το έτος 2012
    Προϋπολογισμός για το έτος 2013
    Πόρισμα της Εξελεγκτικής Επιτροπής για την χρήση του 2012
     Ανακοίνωση του προγράμματος προσεχών εκδηλώσεων, διάφορα
Αγαπητοί  Φίλοι και  Αγαπητές  Φίλες,
Έχουν περάσει  9 χρόνια από την σύσταση της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, της Εταιρείας Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων. Αυτά τα χρόνια οι πολίτες της Ρόδου μας στήριξαν με κάθε τρόπο. Ήσασταν παρόντες στις εκδηλώσεις μας, στις δράσεις μας, στην φιλανθρωπική μας διάσταση. Όλα αυτά τα χρόνια, τα αγαπημένα μας πρόσωπα, που έφυγαν από την ζωή με τον πιο παράλογο τρόπο του δυστυχήματος, καθοδηγούν τις κινήσεις μας και μας δίνουν δύναμη για να θέσουμε νέους στόχους και να απαιτήσουμε από τους εαυτούς μας πρωτίστως, να είμαστε πιο ευσυνείδητοι οδηγοί και να διεκδικούμε τον σεβασμό στους πεζούς, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και οδηγούς και από τους φορείς να διεκδικούμε ένα ασφαλές  οδικό περιβάλλον.
Στόχος μας για το 2013 είναι να περιοριστούν τα δυστυχήματα πρωτίστως στην Ρόδο, να ενταχθεί το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στο εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα και να γίνει μάθημα επιλογής πιλοτικού χαρακτήρα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Επίσης, να γίνετε  μέλη μας  εσείς οι νέοι, μαθητές, σπουδαστές οι αυριανοί συνειδητοποιημένοι οδηγοί, αλλά και εσείς οι ευαισθητοποιημένοι συμπολίτες μας.
Σας περιμένουμε όλους γιατί όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς. Σκοπός είναι να συναντηθούμε και να επικυρώσουμε όλοι μαζί τους στόχους της νέας χρονιάς. 

Με εκτίμηση, Ελένη Καρύδη
Πρόεδρος της Εταιρείας Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων( ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ).

15 Μαρ 2013

WHO launches Global status report on road safety 2013

 
Only 28 countries, covering 7% of the world's population, have comprehensive road safety laws on all five key risk factors: drinking and driving, speeding, and failing to use motorcycle helmets, seat-belts, and child restraints.

The pace of legislative change needs to rapidly accelerate if the number of deaths from road traffic crashes is to be substantially reduced, according to the Global status report on road safety 2013: supporting a decade of action, published today by the World Health Organization (WHO).

In 2010, there were 1.24 million deaths worldwide from road traffic crashes, roughly the same number as in 2007. The report shows that while 88 Member States were able to reduce the number of road traffic fatalities, that number increased in 87 countries.

Key to reducing road traffic mortality will be ensuring that as many Member States as possible have in place laws covering the five key risk factors listed above. The report highlights that:
  • 59 countries, covering 39% of the world's population, have implemented an urban speed limit of 50 km/h or less and allow local authorities to further reduce these limits.
  • 89 countries, covering 66% of the world's population, have a comprehensive drink-driving law, defined as a Blood Alcohol Concentration (BAC)limit of 0.05 g/dl or less.
  • 90 countries, covering 77% of the world's population, have motorcycle helmet laws which cover all riders on all roads with all engine types and have a motorcycle helmet standard.
  • 111 countries, covering 69% of the world's population, have comprehensive seat-belt laws covering all occupants.
  • 96 countries, covering 32% of the world's population, have a law requiring child restraints.
  • The report also highlights that most countries - even some of the best performing in terms of the safety of their roads - indicate that enforcement of these laws is inadequate.

"Political will is needed at the highest level of government to ensure appropriate road safety legislation and stringent enforcement of laws by which we all need to abide," says WHO Director-General Dr Margaret Chan. "If this cannot be ensured, families and communities will continue to grieve, and health systems will continue to bear the brunt of injury and disability due to road traffic crashes."

"The Global status report on road safety 2013 serves as a strong warning to governments that more needs to be done to protect all those who use the roads," says Mr Michael R. Bloomberg, philanthropist and Mayor of New York City, whose foundation funded the report. "Road traffic fatalities and injuries are preventable. This report is an important next step in the effort to also keep pedestrians, cyclists and motorists safe on the world's roads. It demonstrates that progress is being made, but we still have a long way to go." 

Several groups are particularly at risk of dying in a road traffic crash:
  • 59% of those who are killed in road traffic crashes are between the ages of 15 and 44 years, and 77% are male.
  • Pedestrians and cyclists constitute 27% of all road deaths. In some countries this figure is higher than 75%, demonstrating decades of neglect of the needs of these road users in current transport policies, in favour of motorized transport.
  • The risk of dying as a result of a road traffic injury is highest in the WHO African Region at 24.1 per 100 000 population and lowest in the WHO European Region at 10.3 per 100 000 population.
The report is the second in a series analyzing to what extent countries are implementing a number of effective road safety measures. In addition to the five risk factors noted above, it highlights the importance of issues such as vehicle safety standards; road infrastructure inspections; policies on walking and cycling; and aspects of pre-hospital care systems. It also indicates if countries have a national strategy which sets measurable targets to reduce the number of people killed and seriously injured on the roads.

The Global status report on road safety 2013 presents information from 182 countries, accounting for almost 99% of the world's population or 6.8 billion people. It uses a standardized method that allows comparisons between countries to be made. In addition to the main narrative text, it offers one-page profiles for each participating country and a statistical annex.

"The Decade of Action for Road Safety 2011-2020 is a fantastic not-to-be-missed opportunity," says Dr Etienne Krug, Director of WHO's Department of Violence and Injury Prevention and Disability. "With the Global status report on road safety 2013 we have the information we need to track progress. We need now to join forces to ensure that the Decade of Action's goal of saving five million lives is realized."

Mandated by the United Nations General Assembly, the Decade of Action is a historic opportunity for countries to stop and reverse the trend which - without action - has been predicted to lead to the loss of around 1.9 million lives on the roads each year by 2020. Launched on 11 May 2011 by governments across the world, the Decade of Action seeks to build road safety management capacity in countries; improve the safety of roads and vehicles; enhance the behaviour of all road users; and strengthen post-crash care. In the context of the Decade of Action, WHO supports efforts in these areas, in particular through the "Road Safety in 10 Countries (RS10) Project", which in collaboration with partners provides technical guidance on legislation, enforcement, mass media campaigns, data collection and trauma care.   



13 Μαρ 2013

ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ, ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ, ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΣΤΟ “ΠΑΝΟΡΑΜΑ”

ΣΤΟ “ΠΑΝΟΡΑΜΑ”
Δημόσιος Χώρος και υπεύθυνοι φορείς και άτομα στη χθεσινή συγκέντρωση
troxaiaΈγινε χθες στο παλιό «Πανόραμα», κοντά στο φοιτητικό εστιατόριο, όπου συνέβη ο πρόσφατος σοβαρότατος τραυματισμός του φοιτητή Νικόλα Μ. από όχημα, η προγραμματισμένη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που συγκάλεσε ο «Δημόσιος Χώρος». Με συμμετοχή συμπολιτών μας, φορέων και εκπροσώπηση του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίου Γεωργίου ζητήθηκε άλλη μια φορά να αναληφθούν από τη Δημοτική Αρχή, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τροχαίας και την απαραίτητη εποπτεία της Εισαγγελικής Αρχής, διαδικασίες για μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις, ποδηλατοδρομήσεις, εγκατάσταση στενώσεων ή/και μειωτήρων ταχύτητας, σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας και φωτισμού καθώς και να αναληφθεί η επιμελημένη διαγράμμιση των διαβάσεων. Ζητήθηκε επίσης να ενταχθούν όλα αυτά σε μελέτη που πρέπει να εκτελεστεί το δυνατόν συντομότερο.
Ιδιαίτερα, σε σχέση με το σημείο όπου έλαβε χώρα το θλιβερό συμβάν, προτάθηκε από τους παριστάμενους και υιοθετήθηκε από την παράταξή μας 1) να αντιμετωπιστεί άμεσα το ενδεχόμενο για μονοδρόμηση, με προτίμηση στην πρωινή κάθοδο, άρα με κατεύθυνση προς το κέντρο, και 2) να χαραχθεί, έστω και με απλό άσπρισμα, δηλαδή διαγράμμιση, «πεζοδρόμιο» και «ποδηλατόδρομος», σε κοινή λωρίδα, που να ελέγχεται ώστε να είναι “άβατη και απάτητη” από οχήματα. Προφανώς, τα αιτήματα αυτά θα πρέπει να μελετηθούν από το Δήμο και την Τροχαία ως προς την υπηρέτηση της ασφάλειας, την πρακτική χρησιμότητα και τη δυνατότητα της άμεσης εκτέλεσης.
troxaia3
Στη χθεσινή συγκέντρωση, ο εκπρόσωπος της Δημοτικής Παράταξης «Δημόσιος Χώρος Πρέβεζα-Λούρος-Ζάλογγο» δεσμεύθηκε να φέρει ως προ ημερησίας διατάξεως το ζήτημα στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (εάν δεν έχει φροντίσει η Δημοτική Αρχή να το εισαγάγει). Στη συνεδρίαση αυτή καλούνται, άλλωστε, να λάβουν μέρους και όσοι από τους ενεργούς και υπεύθυνους συμπολίτες μας αισθάνονται την υποχρέωση να υποστηρίξουν τα ζητήματα της «ειρήνευσης» στην πόλη και τη δημοτική περιφέρεια. Εξάλλου, στη συνεδρίαση θα αναδειχθεί πάλι η προώθηση της διοργάνωσης ημερίδας για τα τροχαία, όπως το έχουν ήδη πρόθυμα αποδεχθεί ο Εισαγγελέας και ο Διευθυντής Τροχαίας.
troxaia2
Δείτε VIDEO εδώ: Πρέβεζα: Πόσο αξίζει μια απόφαση που θα σώσει ανθρώπινες ζωές;


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:http://www.atpreveza.gr/news/koinonia/item/4137-ta-troxaia-den-einai-atiximata-einai-egklimata

12 Μαρ 2013

Σύσκεψη φορέων μετά από πρόταση της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Συντονίζουν τις παρεμβάσεις τους οι τοπικοί φορείς
Να συντονίσουν τις ενέργειες και τις προτάσεις τους σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια στην περιοχή της Δωδεκανήσου, επιχειρούν για πρώτη φορά ίσως, οι εκπρόσωποι όλων των τοπικών αρχών και φορέων της περιοχής μας.

Στη σύσκεψη που έγινε το βράδυ της Παρασκευής στη Ρόδο, πήρε μέρος ο βουλευτής Δωδεκανήσου και μέλος της ΕΥΘΥΤΑ κ. Βασίλης Υψηλάντης, η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Ελένη Καρύδη, η γενική γραμματέας κ. Τζίνα Δαβιλλά, ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ κ. Αργύρης Πράντης, ο μηχανικός μέλος της επιστημονικής ομάδας του ΤΕΕ για τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα κ. Κλεόβουλος Παπακωνσταντίνου και ο διευθυντής της διεύθυνσης τουρισμού κ. Αγαπητός Ξάνθης.

Στη διάρκεια της συζήτησης, κατατέθηκε σειρά προτάσεων και τεκμηριωμένων θέσεων, αναφορικά με τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στα επικίνδυνα οδικά σημεία του νησιού μας.

Στόχος της χθεσινής συνάντησης που έγινε έπειτα από πρόταση της προέδρου της ΕΥΘΥΤΑ κ. Ελένης Καρύδη, ήταν να υπάρξει γόνιμη συνεργασία μεταξύ των φορέων και των αρχών του τόπου μας, έτσι ώστε να κατατεθούν εξειδικευμένες προτάσεις, που θα μειώσουν στο ελάχιστο την επικινδυνότητα που παρουσιάζεται σε πολλά μέρη του οδικού δικτύου του νησιού μας.

http://www.rodiaki.gr/article.php?id=242064&catid=5&maincatid=1

9 Μαρ 2013

Η γυναίκα της καρδιάς και της χρονιάς

Γράφει ο
αρχιτέκτονας μηχανικός
Aγαπητός Ξάνθης


 

Την άκουσα στην τηλεόραση να εκθέτει μέσα από την ψυχή της την οικογενειακή τραγωδία με το χαμό του μοναχογιού της από αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Από τότε δίνει την μάχη της ευαισθητοποίησης, της εγρήγορσης, της πρόληψης, της πληροφόρησης για τέτοιου είδους λυπηρά γεγονότα. Μια μάχη χωρίς ήρωες, χωρίς υπερβολές αλλά με κοινωνική διάσταση, με σεμνότητα και αυτογνωσία.

Το πρόβλημα το έκανε εφαλτήριο δράσης και απαρχή προσφοράς. Σπάνιο για την εποχή μας. Την εποχή της μιζέριας και της εσωστρέφειας υπάρχουν ανάχωματα εθελοντισμού και υπέρβασης. Ο σεβασμός της ανθρώπινης υπόστασης περνάει και μετά το θάνατο.
Ο «εσώκλειστος» άνθρωπος φοβάται τον κοινωνικό περίγυρο και είναι καχύποπτος ότι κάποιος μπορεί να είναι δημιουργικότερος. Αδρανεί, υποχωρεί, απορρίπτει, δεν αναγνωρίζει το θάρρος, την υπέρβαση, τον εμπλουτισμό των συναισθημάτων. Αυτό τον χαρακτήρα η κ. Καρύδη τον απορρίπτει, τον κατατροπώνει με την γενναιότητα των πράξεων προβάλλοντας την προσωπικότητα που δοκιμάζει, που μπορεί, που ανατρέπει καθεστηκυίες αντιλήψεις.

Οφείλουμε να προσπαθήσουμε, να κτίσουμε ιδανικά. Οφείλουμε να πιστέψουμε, να φτιάξουμε νέες ουτοπίες. Να οραματιστούμε σε κάτι. «Κανένας νεκρός από τους τροχούς» είναι το πηγαίο σύνθημα από την κ. Καρύδη. «Όλοι μαζί διασκεδάζουμε, ο ένας δεν πίνει. Αυτός είναι ο οδηγός της παρέας», διατυπώνει με δύναμη ψυχής. Οι 1.200 νεκροί στους δρόμους είναι το «πιστοποιητικό» της αγωνίας και της θλίψης

Η οδική ασφάλεια έγινε το τρίτο παιδί της. Μέσα από την κινητικότητα της ξεπερνάει την απώλεια του παιδιού της. Η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου γίνεται το αποκούμπι μια μάνας που θέλει να πιαστεί από κάτι. Το γεννάει, το μεγαλώνει και το παραδίδει ως καλή μάνα στην κοινωνία. Είναι το δικό της κομμάτι που το διαχέει περίτεχνα σε όλους μας. Και είναι ηθική υποχρέωση για εμάς να το ενστερνιστούμε και να το νταντέψουμε περισσότερο.
Η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου έγινε πανελλήνια γνωστή από την ίδια σε πείσμα της εποχής των μονόπλευρών ενδιαφερόντων. Μακριά από αυτοπροβολή και επίπλαστη διαφήμιση, εργάτρια της κοινωνικής ανάτασης, προσπαθεί να περάσει μηνύματα και νοήματα που αγγίζουν τους γονείς, τα ίδια τα παιδιά, όλους μας παρακαλώντας τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια να υιοθετήσουν διάφορα σλόγκαν υπέρ της οδικής ασφάλειας.

Στην επίκληση ότι το αυτοκινητιστικό δυστύχημα μπορεί να τύχει στο καθένα προσπαθεί να συνειδητοποιήσει και να θερμάνει το ενδιαφέρον του κοινού σε μια στροφή προς την προσεκτική οδήγηση. Το αυτοκίνητο εκτός από μέσο μπορεί να γίνει και όπλο καταστροφής και θανάτου. Ο χειρισμός του είναι η ανθρώπινη ικανότητα και πάνω σε αυτό πρέπει να υπάρξει παιδεία και «οδικός πολιτισμός». Αυτόν τον πολιτισμό απλόχερα μας τον παρέχει η κ. Καρύδη και οφείλουμε να τον υιοθετήσουμε αντικρούοντας τα «κελεύσματα» ενός μέθυσου οδηγού, ενός επιθετικού οδηγού, ενός ψευτόμαγκα…
Το τιμόνι είναι χαρά αλλά και θρήνος. Ας διαλέξουμε.

Συνέντευξη της Προέδρου ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Ελένης Καρύδη στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ





Η οδική ασφάλεια είναι δείκτης πολιτισμού μιας χώρας.
Η εμπειρία της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, ήταν πολύτιμη εμπειρία για εμάς.



http://www.dimokratiki.gr/article.asp?articleID=23082&catID=21&pubID=1