30 Οκτ 2013

17 Νοεμβρίου 2013: Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων

 Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η τρίτη Κυριακή του Νοέμβρη είναι παγκοσμίως αφιερωμένη στα θύματα τροχαίων.

Σας προσκαλούμε όλους στις 17 Νοεμβρίου 2013 στην Κατανυκτική Συναυλία με το Φίλιππο Τσαλαχούρη στις 8.30μμ στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμός της Θεοτόκου.
Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Ρόδου. Δ/νση Μιχάλης Καλαεντζής

27 Οκτ 2013

Παράνομη Υπαίθρια Διαφήμιση, η μεγάλη επιστροφή ;

Φαίνεται πως η ιστορία με την παράνομη υπαίθρια διαφήμιση δεν πρόκειται να τελειώσει ποτέ σ αυτή τη χώρα. Η είσοδος στην Αθήνα από την λεωφόρο Αθηνών αποτελούσε για χρόνια τόπο υψηλής συγκέντρωσης γιγαντιαίων διαφημίσεων που απευθύνονταν στους εισερχόμενους οδηγούς. Ολόκληρες πολυόροφες οικοδομές παρέμεναν ακατοίκητες και λειτουργούσαν απλά σαν στήριγμα πινακίδων. Από τα τέλη του 2010 και μετά διαφημίσεις δεν υπήρχαν αλλά τα πλαίσια παρέμειναν στη θέση τους. Από χθες η μεγαλύτερη και υψηλότερα τοποθετημένη από τις πινακίδες δεν είναι πια λευκή. Λίγα λόγια ευδιάκριτα από πολύ μακριά: “Το δικό σου κανάλι. Ε. Το δικό σου κανάλι”   OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Τίνος είναι όμως το Ε, το καινούριο κανάλι που εκπέμπει από την ψηφιακή πλατφόρμα πανελλαδικά. Το Ε αποτελεί την συνέχεια του 902 του τηλεοπτικού καναλιού του ΚΚΕ που πρόσφατα πωλήθηκε σύμφωνα με τα ΜΜΕ σε κάποια Κυπριακή(;) εταιρεία. Παρότι ονόματα αποφεύγονται να λέγονται σε αυτές τις περιπτώσεις από την αρχή το όνομα που εμφάνιζαν όλα τα δημοσιεύματα σαν πραγματικού αγοραστή του τηλεοπτικού σταθμού ήταν αυτό του επιχειρηματία Φ. Βρυώνη, ανθρώπου του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος  και ιδιοκτήτη του EXTRA. Ο ίδιος άνθρωπος είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας ΑΛΜΑ – ΑΤΕΡΜΩΝ στην οποία ανήκαν οι περισσότερες από της παράνομες διαφημιστικές πινακίδες που είχαν στηθεί σε συνεργασία με ευαίσθητους ανθρώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης σε διάφορα σημεία των δρόμων. Σε μια απ αυτές έχασε τη ζωή του το 2000 ο εικοσάχρονος Δημήτρης Τσιώκος και από τότε ξεκίνησε και η αντίστροφη μέτρηση για την παράνομη υπαίθρια διαφήμιση μέσα από την ανάπτυξη ενός υποδειγματικού κινήματος των οικογενειών των θυμάτων. Προφανώς όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν αποδείξεις και η επανεμφάνιση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης με σημαία το κανάλι Ε αποτελεί απλή σύμπτωση. Εξάλλου το Ε είναι “το δικό σου κανάλι” και όχι το κανάλι κανενός Βρυώνη.OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα ο τ. δήμαρχος Αμαρουσίου Π. Τζανίκος καταδικάστηκε τελεσίδικα από το πενταμελές Εφετείο Αθηνών για τον φόνο του 25χρονου Γιάννη Σταυρουλάκη από παράνομη διαφημιστική πινακίδα. Εδώ φυσικά αν έρθει η ώρα (που μακάρι να μην έρθει) δεν θα υπάρχει κανείς αρμόδιος για να εξηγήσει ποιος και πως έβαλε σ αυτή τη θέση αυτή τη γιγαντιαία διαφήμιση. Φαίνεται πως ακόμα και οι άνδρες της Ελληνικής Αστυνομίας γνωρίζουν πως οι διαφημίσεις, όπως και τα τροχαία εγκλήματα, πέφτουν από τον ουρανό και γι αυτό περνούν αδιαφορώντας με το περιπολικό μπροστά της. Πως να τα βάλεις με τους θεούς;
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Στη φωτογραφία η περιοχή το 2010.
Περισσότερα για την Παράνομη Υπαίθρια Διαφήμιση:
Μια Μακάβρια Κολοκυθιά” γράφει ο ΙΟΣ στην Εφημερίδα τωνΣυντακτών: ΕΔΩ
“ΠΡΟΣΟΧΗ ΦΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ” ντοκυμαντέρ του Μανώλη Ανδριωτάκη: ΕΔΩ

Πηγή: www.soste.gr

.“Το κυνήγι του ασυνείδητου οδηγού” ανεβαίνει ξανά στα Γιάννενα.

Ιωάννινα 21 Οκτωβρίου 2013: Ασυνείδητος οδηγός παρέσυρε και τραυμάτισε μία 15χρονη σήμερα Δευτέρα, στις 3.30 περίπου το μεσημέρι.Το κορίτσι κινούνταν με το ποδήλατό του στην πλατεία Ομήρου, όταν ένα όχημα που την ακολουθούσε, την χτύπησε και εγκατέλειψε το σημείο του ατυχήματος. Η 15χρονη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε πως έχει σπάσει το πόδι της. Οι συγγενείς της κοπέλας απευθύνουν έκκληση σε όποιον είδε το ατύχημα και έχει στοιχεία για το αυτοκίνητο που την εγκατέλειψε, να επικοινωνήσει με το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων 26510 26308 ή στο 100.” (Από τον τοπικό τύπο).
Αυτή την φορά ο “Ασυνείδητος” δεν είχε ευτυχώς την ευστοχία του προηγουμένου. Ας θυμηθούμε πάλι από τον τοπικό τύπο:
Ιωάννινα 11 Ιουλίου 2013:  ”Ένας ασυνείδητος οδηγός παρέσυρε νωρίς το πρωί ποδηλάτη που κινούνταν στην οδό Παπανδρέου, προς την έξοδο της πόλης των Ιωαννίνων. Ο οδηγός αφού χτύπησε τον ποδηλάτη δεν σταμάτησε ούτε για να του παράσχει βοήθεια ούτε για να καλέσει ασθενοφόρο. Αντιθέτως ανέπτυξε ταχύτητα και διέφυγε. Ο ποδηλάτης σοβαρά τραυματισμένος μεταφέρθηκε και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο.” 
Η συνέχεια είναι γνωστή στους κατοίκους της πόλης και σ οσους παρακολουθούν αυτά που γράφουμε (ΕΔΩ)
Στις 22 Ιουλίου ο τραυματίας Γιώργος Ζήσης έχασε τη μάχη στην Εντατική ενω την ιδια ημέρα η Τροχαία Ιωαννίνων ανακοίνωσε ότι εντόπισε το αυτοκίνητο του δράστη. Στις 3 Αυγούστου ανακοινώθηκε επίσημα ότι σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος του 27χρονου δράστη ο οποίος αφου του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ανθρωποκτονία και εγκατάλειψη θύματος αφέθηκε ελεύθερος “λόγω παρελεύσευως του Αυτοφώρου“.
Η επανάλειψη της ιστορίας σε τόσο μικρο χρονικό διάστημα σε μια μικρή πόλη, πέραν του σκεπτικισμού και της απαισιοδοξίας που προκαλεί για την εξέλιξη της ελληνκής κοινωνίας φανερώνει ότι το μήνυμα ελήφθει από τους “Ασυνείδητους”. Γνωρίζουν πλέον πολύ καλά πως απολαμβάνουν ασυλείας. Πως το τροχαίο έγκλημα είναι εκ των προτέρων αμνηστευμένο. Πως ούτε καν το όνομα τους θα γίνει γνωστό. Γι αυτό πορεύονται όπως πορεύονται εν πλήρει συνειδήσει, πρίν και μετά από το έγκλημα.   v

Πηγή: www.soste.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Αποτελέσματα: Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα: 19 Οκτωβρίου 2013

3 νυχτερινά κέντρα το 2006 στην Ρόδο... 39 κέντρα στην Ελλάδα  το 2013!

Το Σάββατο βράδυ, 19 Οκτωβρίου 2013, η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, για 8 χρονιά σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας « Πάνος Μυλωνάς»,  με τους «Responsible Young Drivers» (RYD) του Βελγίου και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,  διοργάνωσαν  την εκδήλωση «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα», έχοντας μεγάλη απήχηση στο κοινό.
Χαρακτηριστικά, το κοινό, μας επιβράβευε για την δράση αυτή, ζητώντας μας να την επαναλαμβάνουμε σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Η δράση αυτή διενεργήθηκε ταυτόχρονα σε 28 χώρες της Ευρώπης παρουσιάζοντας στους νέους ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε 39 νυχτερινά κέντρα διασκέδασης σε 21 πόλεις της Ελλάδας και το μήνυμα της βραδιάς ήταν:

«Όλοι διασκεδάζουν, ΕΝΑΣ δεν πίνει… Ο ΟΔΗΓΟΣ της παρέας».

Στην Ελλάδα, περίπου 460 εθελοντές και στα 39 νυχτερινά κέντρα διασκέδασης κινητοποιήθηκαν για να ευαισθητοποιήσουν τους νέους να οδηγούν χωρίς να έχουν καταναλώσει αλκοόλ,  παροτρύνοντας τους να μην καταναλώσουν αλκοόλ στην περίπτωση που αποτελούσαν τον «οδηγό της παρέας τους».
Πάνω από 2.500 νέοι συμμετείχαν στη δράση και συμφώνησαν να φορέσουν το αναγνωριστικό βραχιολάκι, σημάδι της δέσμευσής τους να μην πιούν. Το 52% των συμμετεχόντων προέβησαν σε φιλικό αλκοτέστ. Από αυτούς το 75% κράτησαν την υπόσχεσή τους να μείνουν κάτω από το νόμιμο όριο του 0.25 (0.10 για τους επαγγελματίες, τους νέους οδηγούς και τους δικυκλιστές)  που ορίζει ο ΚΟΚ, δηλαδή  1 στους 4 (Μ.Ο.) οδηγούς που μετρήθηκαν ήταν πάνω από το όριο.
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας για το έτος 2012, από το συνολικό αριθμό θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, το 20,4% οφείλονταν στη μέθη ενώ το ποσοστό αυτό το 2011 ανερχόταν σε 21,1%.   Πηγή:  www.ioas.gr

Αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα στη Ρόδο

Από τους 106 διασκεδαστές με βραχιολάκι  (73 άνδρες  και 36 γυναίκες) προσήλθαν για να υποβληθούν σε φιλικό αλκοτέστ 96, με τα αποτελέσματα να δείχνουν  ότι 2 στους  3 κράτησαν  την υπόσχεσή τους να μην  καταναλώσουν  αλκοόλ  πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που ορίζει ο ΚΟΚ. 
Αξίζει να σημειωθεί το ποσοστό των οδηγών υπό την επήρεια αλκοόλ είναι σημαντικά μειωμένο από την έναρξη της δράσης μας.
Στους Οδηγούς  που τήρησαν την υπόσχεσή τους μετά το φιλικό αλκοτέστ, τους επιβραβεύαμε προσφέροντας μπρελόκ με το σκίτσο του Παγκοσμίως  αναγνωρισμένου Ρόδιου  σκιτσογράφου Μιχάλη Κουντούρη και  ένα αλκοτέστ μιας χρήσης χορηγία του Φαρμακευτικού Συλλόγου Δωδεκανήσου.

Επίσης συνδυάσαμε  με τους Εθελοντές Διασώστες του Ε. Ε. Σ να τοποθετήσουμε αυτοκόλλητο STOP,  στα σταθμευμένα οχήματα  σχετικά με την συμπεριφορά του οδηγού.
Ευχαριστούμε τους ιδιοκτήτες των κέντρων που δέχτηκαν να συμμετέχουν και κινητοποιήθηκαν για να ευαισθητοποιήσουμε τους θαμώνες τους,  να μην καταναλώσουν αλκοόλ στην περίπτωση που αποτελούσαν τον «οδηγό της παρέας τους» και όχι μόνο.
Ευχαριστούμε τους εθελοντές μας, η ψυχή της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
Ευχαριστούμε την Τροχαία Ρόδου και το Σώμα Εθελοντών Διασωστών του Ε.Ε.Σ Ρόδου για την αμέριστη κατ’ επανάληψη υποστήριξή τους.

21 Οκτ 2013

Μια πεταλούδα στον δρόμο για τον πιλότο που έφυγε


      ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Μια μικρή λευκή πεταλούδα πάνω στην άσφαλτο θυμίζει από την Κυριακή το πρωί ότι σε αυτό το σημείο χάθηκε ο Γιώργος Ζήσης. Η αδερφή του Ολγα και οι μαθητές του στη σχολή εκπαίδευσης πιλότων που διατηρούσε στα Γιάννενα, τρεις μήνες μετά, τίμησαν τη μνήμη του 54χρονου επαγγελματία πιλότου, ο οποίος στις 6 και μισή το πρωί της 11ης Ιουλίου χτυπήθηκε την ώρα που ποδηλατούσε από ένα αυτοκίνητο στη λεωφόρο Γ. Παπανδρέου.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου τον εγκατέλειψε στον δρόμο πολύ σοβαρά τραυματισμένο. Ο Γιώργος το πάλεψε στο νοσοκομείο, αλλά δεν τα κατάφερε και έφυγε από τη ζωή στις 22 Ιουλίου. Στις 3 Αυγούστου η Αστυνομία κατάφερε να εξιχνιάσει την υπόθεση και ανακοίνωσε ότι σχημάτισε δικογραφία για έναν 27χρονο Γιαννιώτη, ο οποίος όμως δεν κρατήθηκε λόγω «παρέλευσης των χρονικών ορίων του αυτοφώρου».

Είναι αξιοσημείωτη η δράση της Τροχαίας, η οποία εργάστηκε αθόρυβα και εντόπισε τελικά το μοιραίο αυτοκίνητο και τον οδηγό του, αξιοποιώντας τα τεκμήρια που βρέθηκαν.

Οι φίλοι και οι συγγενείς του Γιώργου Ζήση κόλλησαν το στένσιλ στον δρόμο μετέχοντας στην πρωτοβουλία «Πεταλούδες στο δρόμο» του συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα». Μια λευκή ζωγραφιά πάνω στον δρόμο και το όνομα του Γιώργου για να θυμίζει τον άνθρωπο, για να υπερβαίνει την ανωνυμία των στατιστικών των «τροχαίων», για να δηλώνει ότι καμιά ζωή δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένη στην άσφαλτο.

Ο Γιώργος Ζήσης ξυπνούσε συνήθως πρωί, έκανε τις δουλειές του και ξεκινούσε τη μέρα του με μια βόλτα με το ποδήλατο στην παραλίμνια ζώνη. Επιπλέον, ήταν ο γνωστός άνθρωπος της διπλανής πόρτας κι αυτό προκάλεσε συγκίνηση στην κοινή γνώμη, η οποία ενδιαφέρθηκε και σήκωσε λίγο το πέπλο της ανωνυμίας που περιγράφεται στις λιτές ανακοινώσεις του αστυνομικού δελτίου στον τοπικό Τύπο. Εφυγε ο ενεργός πολίτης, ο επαγγελματίας που πετούσε τα καλοκαίρια και έσβηνε φωτιές σε όλη την Ελλάδα, που μάθαινε σε νέους ανθρώπους τις χαρές της αεροπορίας.

Πηγή: www.efsyn.gr

Χωριό-φάντασμα μετά από τροχαίο με πενηνταένα θύματα στο Περού.

51 ιθαγενείς έχασαν την ζωή τους κατά την επιστροφή από πάρτι όπου καταναλώθηκαν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ στο χωριό τους στο Κούσκο.
Δυστύχημα μετέτρεψε μια μικρή κοινότητα σε χωριό-φάντασμα.
Συνολικά 27 παιδιά έμειναν ορφανά μετά το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας στην περιοχή Κούσκο, στο νοτιοανατολικό Περού, στο οποίο έχασαν την ζωή τους 51 άνθρωποι.
Το τροχαίο σημειώθηκε όταν ένα φορτηγό που μετέφερε στην καρότσα του ανθρώπους ανατράπηκε και έπεσε σε μια χαράδρα βάθους 300 μέτρων το βράδυ της Παρασκευής στην περιοχή Σάντα Τερέσα, μια δασώδη και απομακρυσμένη τοποθεσία στην περιοχή του Κούσκο, στην οποία είναι δύσκολη η πρόσβαση.
Όλοι οι επιβαίνοντες, μεταξύ των οποίων 14 παιδιά, όπως και ο οδηγός του φορτηγού, σκοτώθηκαν.
Λόγω της έλλειψης λεωφορείων στην περιοχή, φορτηγά εξυπηρετούν τον κόσμο ως μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτά μεταφέρουν ανθρώπους περνώντας από δρόμους εξαιρετικά επικίνδυνους.
Στην τραγωδία 27 παιδιά σχολικής ηλικίας έμειναν ορφανά και όλοι οι κάτοικοι του μικρού χωριού Τσαμαμπάτα χάθηκαν.
Το χωριό Τσαμαμπάτα άδειασε, δεν έχει κατοίκους, τα ζώα του χωριού, όπως και τα ζώα φάρμας που εξέτρεφαν οι χωρικοί, περιπλανώνται στους δρόμους χωρίς να έχουν κανέναν να τα φροντίσει.
Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα των Συντακτών 15/10/2013. Peru Bus Accident.JPEG-02184
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας κάθε χρόνο 1.300.000 άνθρωποι χάνουν την ζωή τους στους δρόμους του κόσμου από τροχαία δυστυχήματα. Αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα στα τέλη της δεκατίας του 2020 ο αριθμός αυτός θα φτάσει τα 2.400.000 με το 85% αυτής της αύξησης να αφορά στις φτωχές και υπό ανάπτυξη χώρες. Και οι θάνατοι αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου, πολλαπλάσια είναι τα άτομα με αναπηρίες και αναρίθμητοι οι συγγενείς των θυμάτων που συνεχίζουν μια μαρτυρική ζωή.

Πηγή: www,soste.gr

17 Οκτ 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:19 Οκτωβρίου 2013: Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα


19 Οκτωβρίου 2013:  Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ (www.efthita.gr)  για 8 η συνεχόμενη χρονιά διοργανώνει το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς, δράση για την Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα.
Αντίστοιχες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν  σε 21 πόλεις της Ελλάδας ταυτόχρονα με τη μεγάλη Πανευρωπαϊκή διοργάνωση σε άλλες 22 χώρες (Βέλγιο, Αυστρία, Βουλγαρία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Δανία, Εσθονία, Φιλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Ισπανία, Μάλτα, Ιταλία, Κύπρος) με την υποστήριξη της Ε.Ε.
 Η ενέργεια στοχεύει στην ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας, αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση του κοινού και ενημερώνοντας τους οδηγούς, με έμφαση στους νέους ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί, παρακινώντας τους να επιλέγουν πάντα τον οδηγό της παρέας.
Η εν λόγω δράση θα διεξαχθεί  στα  CLUB BARRA TRES & ΜΥΓΑ
Η συγκεκριμένη δράση διεξάγεται με την υποστήριξη των Εθελοντών της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  του Συλλόγου Αιμοδοτών Ρόδου, του Σώματος  Εθελοντών Σαμαρειτών και Διασωστών Ε.Ε.Σ Ρόδου και  με την υποστήριξη   της Τροχαίας Ρόδου που διαθέτει τα αλκοολόμετρα.
Όλοι με μεγάλη προθυμία συμμετέχουν και βοηθούν εδώ και 8 χρόνια  για την καλή διεξαγωγή της  δράσης έξω από τα CLUB. 
Ο σκοπός της εκδήλωσης είναι να συναντήσουμε τους νέους στο δικό τους περιβάλλον και σε άμεση επικοινωνία μαζί τους να συζητήσουμε για την κατανάλωση αλκοόλ σε σχέση με την οδήγηση.
Θα είμαστε  έξω από τα CLUB της πόλης μας για να ενθαρρύνουμε  τους νέους επισκέπτες να επιλέξουν από την παρέα τους τον «οδηγό της παρέας», ο οποίος αφού αποδεχτεί τον τίτλο θα είναι υποχρεωμένος να μην καταναλώσει αλκοόλ όλο το βράδυ προκειμένου να οδηγήσει με ασφάλεια πίσω την παρέα του επιστρέφοντας από τη νυχτερινή διασκέδαση.
Προκειμένου να αναγνωριστεί ως ο «Οδηγός της παρέας», οι εθελοντές του/της ζητάνε να φορέσει ένα ειδικό βραχιολάκι.
 Όταν θα είναι ώρα να φύγει από το μπαρ θα μπορεί να κάνει, με τη δική του θέληση ένα φιλικό αλκοτέστ για να μπορέσουμε να δούμε εάν τήρησε την υπόσχεσή του. Εάν πράγματι έχει διατηρήσει τον έλεγχο και δεν έχει πιει ο «Οδηγός της παρέας» θα επιβραβεύεται με δώρα από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  ενώ σε άλλη περίπτωση, θα συμβουλεύουμε  να αφήσει το όχημα και να γυρίσει σπίτι του με ταξί.
Το μήνυμα της βραδιάς είναι:
«Όλοι διασκεδάζουν, ΕΝΑΣ δεν πίνει… Ο ΟΔΗΓΟΣ της παρέας»
Στη Ρόδο το 2012 που πραγματοποιήθηκε η εν λόγω δράση από τους 96 διασκεδαστές με το βραχιολάκι  (65 άνδρες  και 31 γυναίκες) προσήλθαν για να υποβληθούν σε αλκοτέστ, με τα αποτελέσματα να δείχνουν 24 άτομα  ( 21  άνδρες και 3 γυναίκες) να έχουν καταναλώσει αλκοόλ,  πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που ορίζει ο ΚΟΚ, με μικρές αποκλίσεις.  Αξίζει να σημειωθεί το ποσοστό των οδηγών υπό την επήρεια αλκοόλ ήταν σημαντικά μειωμένο από την έναρξη της δράσης μας το  έτος 2006. ( Πηγή: www.efhtita.gr )
2006- 2007- 2008
1 στους 2
2009-2010
1 στους 3
2011-2012
1 στους 4


Το έτος 2012, που επίσης πραγματοποιήθηκε η εν λόγω ενέργεια, ο αριθμός του πληθυσμού που συμμετείχε στις εκδηλώσεις ανήλθε σε 3.401 άτομα από 32 νυχτερινά κέντρα σε 18 πόλεις μεταξύ αυτών και η Ρόδος. Από αυτούς 1.205 (812 άνδρες  και 393 γυναίκες) προσήλθαν για να υποβληθούν σε αλκοτέστ, με τα αποτελέσματα να δείχνουν 224 (179 άνδρες και 45 γυναίκες) πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που ορίζει ο ΚΟΚ. ( πηγή www.ioas.gr)
Η εν λόγω ενέργεια διεξάγεται  στη Ρόδο από το 2006 και ήταν η πρώτη πόλις στην Ελλάδα που πραγματοποίησε αυτή την δράση σε συνεργασία με τους Responsible Young Drivers του Βελγίου.

Ραντεβού το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013  για να  όλοι διασκεδάζουμε με ασφάλεια στα   CLUB BARRA TRES και ΜΥΓΑ!
Το μήνυμα της βραδιάς είναι:
«Όλοι διασκεδάζουν, ΕΝΑΣ δεν πίνει… Ο ΟΔΗΓΟΣ της παρέας»

Τορόντο: Εγγύηση Ford ή To ρέκβιεμ ενός ποδηλατόδρομου

Οι κάτοικοι του Τορόντο (Οντάριο, Καναδάς) αποφάσισαν να παρασημοφορήσουν το δήμαρχό τους, Rob Ford -απλή συνωνυμία- για την μεγάλη κοινωνική προσφορά του στους πολίτες, καθώς μετά την απόφασή του να πάψει η λειτουργία των ποδηλατόδρομων σε 3 κεντρικούς δρόμους του Τορόντο, λύθηκε το θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη.
joshcolle jayerobinson anabailao



Επίσης τίμησαν και τα λοιπά μέλη του δημοτικού τους συμβουλίου (Ana Bailão, Josh Colle και Jaye Robinson) δίνοντας τα ονόματά τους στα νέα παρκόμετρα που με την ψήφο τους τοποθετήθηκαν στην οδό Jarvis μετά την αφαίρεση των δυο κατευθύνσεων ποδηλατολωρίδων.














Πρόκειται για μια απόφαση εξαιρετικής σημασίας, καθώς υπάρχουν επιστημονικές αποδείξεις πως η κατάργηση των ποδηλατολωρίδων και η μετατροπή τους σε θέσεις parking, βοηθά ιδιαίτερα τη λύση του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης!
Ήταν επίσης σημαντικό γιατί τώρα πια η δημοτική σύμβουλος Karen Stinz θα μπορεί να είναι πια στην ώρα της στο σπίτι της στις 6 ώστε να μπορεί να απολαμβάνει το βραδυνό της στην ώρα της με τα παιδιά της.karen-stintz-hpΤώρα γι’ αυτούς τους γραφικούς τύπους που ξάπλωσαν ή κάθισαν στη μέση της ποδηλατολωρίδας εμποδίζοντας το σβήσιμο της διαγράμμισης δεν υπάρχουν και πολλά να ειπωθούν. Ο δρόμος παρά τις διαμαρτυρίες τους επέστρεψε πάλι στα αυτοκίνητα. Η μοναδική πόλη στον κόσμο για την ακρίβεια όπου ποδηλατόδρομος παραδόθηκε ξανά στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία.
tumblr_mde25d61381r2gi9to1_500tumblr_mde3b4OiSk1r2gi9to1_500
Εξάλλου οι φωτογραφίες μιλάνε μόνες τους. Η ποδηλατολωρίδες έχουν πολύ μεγαλύτερο πλάτος από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο, οπότε μόνο σοφή μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
παρκινΞαναγυρνάμε όμως στο “σοφό” δήμαρχο καθώς η ώριμη και συνετή συμπεριφορά του καθώς και ο ζήλος του για να φέρει σε πέρας τα καθήκοντά του τον έχουν κάνει παγκοσμίως διάσημο.
Για παράδειγμα θα αναφέρουμε πως στις 16/10/2013 η αστυνομία του Τορόντο δημοσίως παρακάλεσε το δήμαρχο της πόλης να προσλάβει έναν οδηγό, καθώς υπήρξε φωτογραφία του που διάβαζε καθώς οδηγούσε. fordpicjpeg.jpeg.size.xxlarge.letterboxH δημόσια απάντηση του Ford, σε ερώτηση δημοσιογράφου αργότερα την ίδια μέρα, ήταν:
“Εεεε, ξέρετε είμαι πολυάσχολος”
Όταν ξαναρωτήθηκε αν συνηθίζει να διαβάζει όταν οδηγεί είπε:
Ναι, πιθανότατα. Προσπαθώ να τα προλάβω όλα, έχω το νου μου στο δρόμο, αλλά είμαι πολυάσχολος”
fordcar
Τώρα υπάρχουν κάποιοι κακεντρεχείς και φοβικοί που υποστηρίζουν πως είναι επικίνδυνο να οδηγεί κανείς διαβάζοντας, μιλώντας στο κινητό, βάφοντας τα νύχια του κ.α. συνήθειες πολυάσχολων ανθρώπων. Όμως η πορεία του Ford δείχνει πως αυτό είναι κάτι συνηθισμένο για τους πετυχημένους και πολυάσχολους, καθώς είναι η τρίτη φορά μέσα σ’ ένα χρόνο που κατηγορήθηκε για επικίνδυνη οδήγηση και που πιάστηκε να οδηγεί έχοντας αλλού την προσοχή του. Αν ο Ναπολέωντας μπορούσε να συζητά με 7 ταυτόχρονα ο κύριος Ford μένει να μας αποδείξει ότι μπορεί να διαβάζει, να στέλνει μήνυμα στο κινητό του, να λιμάρει τα νύχια του, να απειλεί τη σύζυγό του – ναι, έχει κατηγορηθεί και γι’ αυτό-, να απαντάει στο αλλο του κινητό, να στρίβει ένα τσιγαρλίκι – ναι, έχει κατηγορηθεί και για κατοχή ναρκωτικών- και φυσικά να πίνει και κανένα ποτηράκι – ή πιστεύεται ότι δεν έχει πιαστεί να οδηγεί υπό την επήρρεια αλκοόλ;
drinkingKαι καθώς μπορεί να μην έχετε πειστεί για την ποιότητα, το ήθος και την εγκυρότητα και σοβαρότητα των λόγων του εν λόγω Φορδ, θα παραθέσουμε μερικά από τα δημοσίως λεγόμενα του:
“Τις ποδηλατολωρίδες μπορώ να τις παρομοιάσω μόνο με το κολύμπι δίπλα σε καρχαρίες. Αργά ή γρήγορα θα σε φάνε.  Και κάθε χρόνο έχουμε δεκάδες θύματα τροχαίων. Δεν είναι όμως κάτι ν’ απορεί κανείς. Οι δρόμοι είναι για τα λεωφορεία, τ’ αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Όχι για ποδηλάτες. Στενοχωριέμαι αφάνταστα όταν μαθαίνω ότι κάποιος ποδηλάτης σκοτώθηκε, αλλά στο κάτω κάτω της γραφής είναι δικό τους το λάθος
Θα αποφύγουμε τη μετάφραση στο επόμενο: “Cyclists are a pain in the ass” Δείτε όμως το video
“Aν δε χρησιμοποιείς βελόνες και δεν είσαι gay δεν κινδυνεύεις από AIDS.”
laneΕυτυχώς εμείς τώρα στο Ελλαδιστάν τέτοια προβλήματα δεν έχουμε. Για να καταργήσει κανείς τους ποδηλατόδρομους πρέπει πρώτα να τους κατασκευάσει. Οι πληροφορίες μας λένε πως έχουμε 100 χλμ ποδηλατόδρομους συνολικά σα χώρα, ενώ η Βαρκελώνη- μόνο δηλαδή μια πόλη- έχει 200χλμ, το Άμστερνταμ 500χλμ, το Παρίσι 440χλμ, το Σικάγο 560χλμ, το Περθ 700χλμ, ενώ υπολογίζεται ότι κάθε μέρα στην Κοπεγχάγη το 36% των πολιτών πάει με το ποδήλατο στη δουλειά καλύπτοντας 1,2 εκατ. χλμ ποδηλατικά.
Βεβαίως υπάρχουν πληροφορίες πως οι απόψεις Φορδ βρίσκουν πολλούς οπαδούς στο Ελλαδιστάν και πως ήδη έχει αρχίσει να συζητιέται εντός στενών κομματικών κύκλων η πιθανότητα μετεγγραφής του και υποψηφιότητάς του σε μεγάλη Ελλαδιστανοπόλη. Ίδιοι κύκλοι συζητούν και την καθολική απαγόρευση του ποδηλάτου καθώς η άσκηση φέρνει μακροζωία, άρα και περισσότερους συνταξιούχους, πράγμα που θα δυσκολέψει περισσότερο την οικονομική κατάσταση της χώρας.
bikes

Πηγή: www.soste.gr

11 Οκτ 2013

Αρνητικές εξελίξεις για την ασφάλεια των πτήσεων.

387 ψήφους υπέρ και 218 κατά η ολομέλεια του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου στις 9 Οκτωβρίου υιοθέτησε την εισήγηση της Κομισιόν που προβλέπει για τους πιλότους και το προσωπικό των αεροσκαφών την αύξηση των ωρών εργασίας από 95 (στις δυο εβδομάδες) σε 115, την αύξηση της νυκτερινής εργασίας από 10 σε 11 ώρες και την δυνατότητα της εργοδοσίας να τους καλεί για εργασία ακόμα και την ημέρα του ρεπό τους! (Αναλυτικά παλαιότερη ανάρτηση μας: ΕΔΩ)
Την ίδια ημέρα ανακοινώθηκε πως η επιτροπή ανταγωνισμού συναινεί στην συγχώνευση Aegean & Olympic με μια επιχειρηματολογία που προκαλεί γέλιο και σε μικρά παιδιά (ΕΔΩ).
Ταυτόχρονα έτσι μας γνωστοποιήθηκε τόσο η υποβάθμιση  των αεροπορικών συγκοινωνιών (περιορισμός προορισμών) ή αύξηση του κόστους για τους χρήστες των αεροπλάνων (μονοπώλιο) όσο και η αύξηση της επικινδυνότητας των πτήσεων.
Για την χώρα μας με των τεράστιο αριθμό αφίξεων και αναχωρήσεων λόγω τουρισμού αλλά και λόγω της νησιωτικής της διάστασης τα παραπάνω είναι ιδιαίτερα σοβαρά.
Μια και απαξιούμε να μάθουμε τι ψήφισε για το θέμα αυτό ο ευρωβουλευτής που ψηφίσαμε να μας εκπροσωπήσει ίσως μπορούμε να κάνουμε το πιο απλό: πριν από την επιβίβαση μας σε αεροσκάφος να  ρωτήσουμε να μάθουμε πότε κοιμήθηκαν (σε κρεβάτι κι όχι στο πιλοτήριο) οι πιλότοι για τελευταία φορά.bron41

ΠΗΓΗ: www.soste.gr

9 Οκτ 2013

Γηράσκω αεί εποχούμενος.....

Το καλοκαίρι που πέρασε εντυπωσιακός ήταν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων που προκλήθηκε από υπερήλικες οδηγούς . Η προωθούμενη από την αυτοκινητοβιομηχανία πολιτική σε σχέση με την οδήγηση είναι ότι πρέπει να είναι νόμιμη από όσον το δυνατόν μικρότερη ηλικία και μέχρι τα βαθιά γεράματα. Συμπαραγωγός σ αυτήν την προσπάθεια τα κατά χώρα Υπουργεία Μεταφορών που με την βοήθεια των Στατιστικών αποδεικνύουν τα πάντα. Αφωνα ως «αναρμόδια» παραμένουν σ αυτό το σοβαρό ζήτημα τόσο τα υπουργεία Υγείας όσο και τα υπουργεία Δικαιοσύνης. Ζητήματα για το ποια είναι η σωματική, πνευματική και ψυχική κατάσταση ενός ανθρώπου αυτής της ηλικίας, ενος ανθρώπου που έχει στατιστικά πολύ αυξημένη πιθανότητα ενός αιφνιδίου συμβάντος (έμφραγμα μυοκαρδίου, αγγειακό εγκεφαλικό κλπ)  που συνηθέστατα είναι υπό πολλαπλή φαρμακευτική αγωγή, ποιες εξετάσεις απαιτούνται και κάθε πότε για να πιστοποιήσουν την ικανότητα αυτου του ατόμου να οδηγεί και τι τύπου οχήματα, δεν αφορούν το Υπουργειο Υγείας τάχουν λυμένα τα υπουργεία Μεταφορών…Από την άλλη πως είναι δυνατή η κατοχή άδεια οδήγησης από ανθρώπους που λόγω ηλικίας είναι απαλλαγμένοι από την επιβολή/έκτιση ποινής αν υποπέσουν ακόμα και σε ανθρωποκτονία χρησιμοποιώντας αυτην την άδεια που τους παρέχει το κράτος; Kαι αυτό δεν αφορά το υπουργείο Δικαιοσύνης μια και τόχει λυμένο το υπουργείο Μεταφορών…Αν και το μοντέλο αυτό της όσο το δυνατον μεγαλυτερης διαστολής του ηλικιακού φάσματος της οδήγησης (αρα και της αγοράς) μηχανοκίνητων εχει γίνει παγκόσμιο ας μην ξεχνάμε ότι προέρχεται και διαδίδεται από την Ευρώπη, ήπειρο αυτοκινητοπαραγωγό αλλά και καθημερινά γηράσκουσα πληθυσμιακά.
Ένα αποκαλυπτικό άρθρο δημοσιεύτηκε στο  BBC στις 23 Σεπτεμβρη 2013 με τίτλο Ποιος, τι, γιατί: πόσο επικίνδυνοi είναι οι ηλικιωμένοι οδηγοί; (ΕΔΩ στα αγγλικά και σε ελευθερη αποδοση στα ελληνικά  ΕΔΩ)
Όπως αναφέρει ανάμεσα στα άλλα: «Ξεπέρασαν  τα τέσσερα εκατομμύρια οι κάτοχοι άδειας οδήγησης ηλικίας άνω των 70 ετών στο Ηνωμένο ΒασίλειοΟ οδηγός με την παλαιότερη άδεια οδήγησης στη χώρα είναι μια γυναίκα 107 χρονών, ενώ άδεια  διαθέτουν 191 άνθρωποι ηλικίας άνω των 100 ετών… Τo υπουργείο Μεταφορών λέει ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη πώς οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ατύχημα, και δεν έχει κανένα σχέδιο για να περιορίσει την αδειοδότηση ή εντολή για επιπλέον εκπαίδευση με βάση την ηλικία… Αυτή τη στιγμή, οι αυτοκινητιστές πάνω από 70 ετών πρέπει να δηλώνουν ότι είναι ικανοί κάθε τρία χρόνια, αλλά δεν υποχρεώνονται σε επανεξετάσεις  οδήγησης ή ιατρικές εξετάσεις.»
Αν και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι (μετά την Σουηδία) η δεύτερη χώρα στην Ευρωπη με τον  μικρότερο αριθμο θανάτων από τροχαία αυτό δεν σημαίνει ότι και όλα όσα γίνονται ή λέγονται εκει είναι σωστα. Ας σημειώσουμε παρενθετικά ότι είναι η χώρα που διατηρεί τα ψηλότερα νόμιμα  όρια αλκοόλ στο αίμα των οδηγών, γεγονος που προφανώς έχει να κάνει με την παραγωγη ουίσκι και την υψηλή κατανάλωση αλκοόλ που υπάρχει στη χώρα.
Είναι εντυπωσιακό πως ένα μέσον όπως το BBC που παγκόσμια θεωρείται από τα πιο αντικειμενικά στο χώρο της δημοσιογραφίας κάνει μια τόσο μονομερή και μονοδιάστατη «ανάλυση» του θέματος επιλέγοντας ως συνομιλητές  δύο ΜΚΟ με ταυτόσημη άποψη που προβάλουν επιχειρήματα του τύπου οι νέοι είναι χειρότεροι από τους ηλικιωμένους (λες κι αυτό είναι το πρόβλημα) ή ότι η διακοπή της οδήγησης μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη… Φυσικά θεωρείται περιττό να επισυναφθούν στοιχεία όπως η συχνότητα των τροχαίων συγκρούσεων σε σχέση με τα χιλιόμετρα που έχει πραγματοποιήσει κάθε ηλικιακή ομάδα, καθώς επίσης και σε σχέση με την υπευθυνότητα των οδηγών στην πρόκληση συγκρούσεων με θύματα άλλους.  Παρουσιάζεται μόνον ένας πίνακας, τον οποίο παραθέτουμε, που καταγράφει αποκλειστικά τους θανάτους οδηγών ανά ηλικιακή ομάδα, πίνακας που κι αυτός ακόμα είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με την αναπτυσσόμενη επιχειρηματολογία όταν οι θάνατοι οδηγών που από την ηλικία των 30 και μετά μειώνονται συνεχώς  μετά τα 70 αυξάνουν απότομα και θεαματικά_70071905_drivers_killed_304
Δεν είναι σύμπτωση βέβαια το ότι σ όλο το ρεπορτάζ χρησιμοποιείται ο όρος «ατύχημα» σε μια χώρα από την οποία ξεκίνησε η επίσημη απόρριψη αυτού του όρου τόσο από τα επιστημονικά περιοδικά με πρωτοπόρο το ιατρικό BMJ (British Medical Journal) που εδώ και μια δεκαετία δεν δέχεται την χρήση αυτού του όρου σε επιστημονικά άρθρα, τον Δήμο του Λονδίνου καθώς και άλλους Δήμους αλλά και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας που επίσημα έχουν απορρίψει την χρήση του όρου ατύχημα όταν αναφέρονται στα τροχαία.
Φυσικά οι απόψεις που αναφέρονται στο άρθρο του  BBC και περιλαμβάνουν απόψεις του υπουργείου Μεταφορών και δυο ΜΚΟ που «υποστηρίζουν την οδική ασφάλεια των ηλικιωμένων (οδηγών)» δεν είναι οι μόνες που υπάρχουν στην χωρα. Εξ άλλου αυτή είναι γεμάτη ΜΚΟ (εκει charity) άλλες φτιαγμένες από το παλάτι (κυρίως μετά τον θάνατο της Νταίνας) για να δείξουν την ευαισθησία του για την οδική ασφάλεια, άλλες από τη αυτοκινητοβιομηχανία για να πιστοποιησουν πως η οδική ασφάλεια είναι δικια της εσωτερική υπόθεση, άλλες από κατασκευαστικές για την προώθηση της αναγκης μεγαλων «ασφαλών» αυτοκινητοδρόμων και προγραμματων οδικής ασφάλειας στους «καθυστερημένους» αγοραστές των αυτοκινήτων τους στις φτωχες χώρες. Παράλληλα μ αυτους βέβαια υπάρχουν και αυτοί (μερίδα καθόλου αμελητέα) που προτάσουν τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Να σημειώσουμε πως το 1/4 των Δημοτικών Συμβουλίων της χώρας έχει υιοθετήσει αποφάσεις για ζώνες ήπιας κυκλοφορίας στις πόλεις με ανώτατο όριο τα 20mph (30km/h). Και μιλάμε για χώρα όπου τα ορια ισχύουν και δεν αποτελούν διακοσμητικές πινακίδες.
Δυστυχώς είναι φανερό πως όχι μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά πανευρωπαικά υπάρχει πλήρης απροθυμία να ανοίξει με επιστημονικούς όρους αυτό το θέμα. Να υπενθυμίσουμε ότι από τους επτά στόχους που έχει υιοθετήσει η Ευρωπαική Επιτροπή για την Δημόσια Υγεία το θέμα των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία απουσιάζει, ενώ αντίθετα συμπεριλαμβάνεται το «Ευ γηράσκειν» των Ευρωπαίων… Για την Ευρωπαική Επιτροπή η γενοκτονία από τις τροχαίες συγκρούσεις δεν αποτελεί ζήτημα Δημόσιας Υγείας αλλά μια από τις πολλές υποθέσεις των υπουργείων Μεταφορών.

Πηγή: www.soste.gr

H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, τοποθέτησε ταινία διάβασης σε Δημοτικό Σχολείο της πόλης Ρόδου

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, τοποθέτησε ταινία διάβασης στο 12 Δημοτικό Σχολείο της πόλης Ρόδου.
 Αξίζει να αναφερθούν τα επαινετικά σχόλια που έλαβε η πρωτοβουλία της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, τόσο από Εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, όσο και από τους τοπικούς Φορείς σχετικά με το σύνολο των δράσεων που υλοποιήει  στο πλαίσιο της ασφάλειας των μικρών μαθητών στο σχολείο.
Ευχής έργον θα ήταν η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, την δυνατότητα να τοποθετήσει  σε όλα τα σχολεία της Ρόδου ταινία διάβασης.
Η ταινία διάβασης ήταν χορηγία της 3Μ, και ευχαριστούμε ιδιαίτερα.

Απο τον “αυτόματο” στον … “κοιμώμενο πιλότο”.

Σύμφωνα με μια διαφήμιση αεροπορικής εταιρίας 500.000 άνθρωποι βρίσκονται κάθε στιγμή στον αέρα σαν επιβάτες αεροσκαφών. Δεν ξέρουμε πόσο ακριβής είναι ο αριθμός πάντως προφανώς είναι κοντά στην πραγματικότητα δεδομένης της πυκνότητας των αεροπορικών συνδέσεων τις τελευταίες δεκαετίες. Αν και η πλατιά διαδεδομένη πεποίθηση πως το αεροπλάνο αποτελεί το ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης αμφισβητείται έντονα τελευταία (ΕΔΩ) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι μόνο την αποδέχεται αλλά προφανώς θεωρεί ότι υπάρχουν και περιθώρια χαλάρωσης των μέτρων ασφαλείας που ισχύουν στις πτήσεις.the-return-1940(1)
Έτσι την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου εισάγει προς ψήφιση στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Transport and Tourism Select Committee) τις προτάσεις, του υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA)  με στόχο να εναρμονιστούν σε όλη την  Ευρώπη οι κανονισμοί εργασίας των πιλότων, πρόταση που έχει την θερμή υποστήριξη της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιριών (AEA)  αλλά έχει προκαλέσει την αντίδραση πολλών συνδικαλιστικών ενώσεων πιλότων και πρώτα απ όλα του συνδικάτου των Βρετανών πιλότων (BALPA).
Στις προτάσεις που απειλούν την ασφάλεια η BALPA περιλαμβάνει την αύξηση των ωρών εργασίας από 95 (στις δυο εβδομάδες) σε 115, την αύξηση της νυκτερινής εργασίας από 10 σε 11 ώρες και την δυνατότητα που παρέχουν στην εργοδοσία να καλεί για εργασία πιλότους ακόμα και την ημέρα του ρεπό τους! (αναλυτικά ΕΔΩ)
Ένθερμος υποστηρικτής της πρότασης είναι φυσικά και η δική μας Aegean, μέλος της ΑΕΑ, όσον όμως αφορά στους έλληνες πιλότους δεν μπορέσαμε να βρούμε τις θέσεις τους μια και η ιστοσελίδα της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας έχει να ανανεωθεί από τον Απρίλιο (ΕΔΩ). Μάλλον η διάλυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας είχε και άλλες συνέπειες…
Ένα βήμα μπρός(!) για την ασφάλεια στις μετακινήσεις.
Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 500 Βρετανούς πιλότους  εμπορικών πτήσεων την οποία έδωσε στη δημοσιότητα η ΒΑLPA  εν όψει της ψηφοφορίας:
- το 56% παραδέχτηκε ότι έχει αποκοιμηθεί στο πιλοτήριο ενώ το 1/3 απ αυτούς δήλωσε ότι όταν ξύπνησε διαπίστωσε ότι και ο συγκυβερνήτης κοιμόταν!
- το 50% θεωρεί ότι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των πτήσεων είναι η εξάντληση των πιλότων, ενώ,
- το 84% πιστεύει πως οι ικανότητες του έχουν μειωθεί το τελευταίο εξάμηνο λόγω κόπωσης.
Σε ποια έκκληση θα απαντήσουν θετικά τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου; Σ αυτήν των πιλότων ή σ αυτήν των εταιρειών;  Το αποτέλεσμα δεν μπορεί να προεξοφληθεί παρά την «πολιτικά φιλική» προς την επιτροπή πλειοψηφία του κοινοβουλίου. Να θυμίσουμε πως σε δυο διαφορετικές περιόδους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγε πρόταση για παράταση του ωραρίου εργασίας για τους επαγγελματίες οδηγούς που είναι και ιδιοκτήτες φορτηγού και η πρόταση απορρίφθηκε  και τις δυο φορές από την πλειοψηφία του ευρωκοινοβουλίου.
Φυσικά σ αυτήν την ψηφοφορία οι επιβάτες δεν έχουν λόγο.  Αυτοί μόνο πληρώνουν για να ταξιδεύουν με το εξ ορισμού «ασφαλέστερο μέσο». (δες ΕΔΩ
Πηγή: www.soste.gr

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετείχε στην 11η Πανελλήνια Λαμπαδηδρομία του Συλλόγου Αιμοδοτών Ρόδου

H «Φλόγα της Αγάπης» άναψε και φέτος στη Ρόδο από τους Εθελοντές Αιμοδότες στην 11 Λαμπαδηδρομία  που έλαβε χώρα στο νησί μας, μια αξιέπαινη προσπάθεια άψογα οργανωμένη, που γέμισε αγάπη τους δρόμους της Ρόδου.
Ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Ρόδου » Αδελφότης Αίματος» διοργάνωσε με κάθε επιτυχία την αποψινή εκδήλωση, η οποία συγκαταλέγεται στις ομορφότερες που πραγματοποιήθηκαν στην Ρόδο φέτος το καλοκαίρι. Το πεζοπόρο τμήμα ξεκίνησε στις 19.00 από το Δημαρχείο και έφτασε στην πλατεία Αγίου Παντελεήμονος, όπου έγινε η αφή της φλόγας.
Στην εκδήλωση την οποία συντόνιζε ο πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης π. Νεκτάριος Πόκιας συμμετείχαν: Σύλλογος Αυτοάνοσων Νοσημάτων «Θάλεια», ΕΥΘΥΤΑ, Ανάδοχη Αγκαλιά, Road Nights  Mcc Rhodos, Vespa club Rodos, ΣΥΜΑΡ,  Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Ρόδου «Άγιος Νικόλαος», Σύλλογος Ραδιοσυχνότητος Νομού Δωδεκανήσου ΕΟΠΚ, Ερυθρός Σταυρός, Σύνδεσμος Εφέδρων Καταδρομών Ιερολοχητών Ρόδου, Ποδοσφαιρική Ομάδα Γ.Σ. Φοίβος, Ποδοσφαιρική Ομάδα Σταυρός Καλυθιών, Ποδηλατικός Σύλλογος Ροδήλιος, Γυναίκες Χωρίς Σύνορα, Μονάδα Μεσογειακής Αναιμίας.
Μόλις άναψε η φλόγα στον πρώτο βωμό στον Άγιο Παντελεήμονα, ξεκίνησε το περπάτημα για το Δημαρχείο της Ρόδου. Στο λιμάνι οι ερασιτέχνες ψαράδες έλαβαν την φλόγα και την παρέδωσαν στην ΕΟΠΚ και τον κ, Μαντικό, ο οποίος άναψε τον δεύτερο βωμό και με τη σειρά του την παρέδωσε στην ομάδα Harley που θα έκανε τον γύρo του νησιού. Με την φλόγα έτρεξαν τα παιδιά του Φοίβου Κρεμαστής και του Σταυρού Καλυθιών. Στη συνέχεια δόθηκε χορευτική παράσταση από το Εκπολιτιστικό Σωματείο Ελληνικών Χορών Νέλης Δημόγλου, σόου με φωτιές από τον Τάσο Δέλιο και έπειτα ακούστηκαν έντεχνα τραγούδια με τη συνοδεία πυροτεχνημάτων.
Στην Ρόδο σήμερα πραγματοποιήθηκε μια μεγάλη γιορτή Αγάπης, μια εκδήλωση αφιερωμένη στον εθελοντισμό και τον πολιτισμό, στην οποία ο κόσμος συμμετείχε και έδειξε έμπρακτα ότι αγκαλιάζει την προσπάθεια των Εθελοντών Αιμοδοτών, οι οποίοι συνεισφέρουν στις ανάγκες του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου με 1500 φιάλες αίματος ετησίως.
Το παρόν στην εκδήλωση έδωσαν οι βουλευτές Δωδεκανήσου Βασίλης Υψηλάντης, Μάνος Κόνσολας, Μίκα Ιατρίδη, ο Δήμαρχος Στάθης Κουσουρνάς, η υπεύθυνη περιφερειακή σύμβουλος στα θέματα Κοινωνικής Μέριμνας και Εθελοντισμού Δέσποινα Μουτάφη και ο επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης «Η Ρόδος Μπροστά» Γιώργος Χατζημάρκος.
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ: http://rodosreport.gr/floga-agapis-rodos/


Δελτίο Τύπου: Οδηγίες της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Λίγα λεπτά ανάγνωσης κέρδος………..  για μια ζωή
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, εύχεται στους μαθητές, στους γονείς, στους δασκάλους  και στους καθηγητές καλή  εκπαιδευτική χρονιά με υγεία και με ασφαλείς μετακινήσεις.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, όπως κάθε χρόνο είναι κοντά στο παιδί και τους γονείς και με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πραγματοποιεί καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης όλων των χρηστών του οδικού δικτύου με βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας που θα  πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια των παιδιών.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, επισημαίνει ότι τα παιδιά είναι οι κατ’ εξοχήν ευάλωτοι χρήστες του δρόμου καθώς τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν παγκοσμίως τη 2η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών και την 1η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 15 – 29.
Έρευνες έχουν δείξει ότι η ενημέρωση και η εκπαίδευση των παιδιών, μπορεί να συμβάλει θετικά. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τους καλύτερους δασκάλους κυκλοφοριακής αγωγής.  Ας μη ξεχνάμε ότι τα παιδιά μιμούνται τους γονείς τους  και έχουν ως πρότυπο τη συμπεριφορά τους.
Για να φτάσουμε το στόχο μας, για όλο πιο ασφαλή μετακίνηση των παιδιών μας  χρειάζεται να εργαστούμε και να συνεργαστούμε όλοι, οι γονείς οι δάσκαλοι, οι υπηρεσίες που έχουν την αρμοδιότητα  και οι τοπικοί άρχοντες  για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα νέους.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ συμβουλεύει:   ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

ü  Μάθε τα βασικά σήματα του Κ.Ο.Κ, για να κυκλοφορείς με ασφάλεια
ü  Μην διασχίζεις ποτέ τρέχοντας το δρόμο, είτε υπάρχουν διαβάσεις είτε όχι
ü  Να βαδίζεις πάντα στο πεζοδρόμιο όχι στην άκρη  του πεζοδρομίου από την πλευρά της κυκλοφορίας των οχημάτων
ü  Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, να βαδίζεις στην άκρη του δρόμου και αντίθετα προς τα αυτοκίνητα, για να μπορείς να βλέπεις και να ελέγχεις τυχόν απροσεξία του οδηγού ώστε  να μπορείς να αντιδράσεις
ü  Μη περνάς ποτέ το κόκκινο για πεζούς ( Σταμάτη), ακόμη και αν δεν υπάρχουν αυτοκίνητα στο δρόμο
ü  Αν βρεθείς στη μέση του δρόμου και αντιληφθείς αυτοκίνητο, μείνε ακίνητος, για να σε δει ο οδηγός
ü  Αν βαδίζεις με την ίδια φορά των αυτοκινήτων, να γυρίζεις το κεφάλι πίσω, για να βλέπεις την κίνησή τους  και να έχεις αυξημένη την προσοχή σου
ü  Μη διασχίζεις διαγώνια τη διασταύρωση
ü   Μη βγάζεις ποτέ το κεφάλι σου ή τα χέρια σου από το αυτοκίνητο
ü  Να χρησιμοποιείς πάντα την πόρτα του αυτοκινήτου από την πλευρά του πεζοδρομίου  όταν θέλεις να αποβιβαστείς
ü  Αν παίζεις στη παιδική χαρά και σου φύγει η μπάλα, ή σου φωνάξει κάποιος φίλος μη τρέξεις στο δρόμο χωρίς να ελέγξεις- μη παίζεις μπάλα στο δρόμο ή στο πεζοδρόμιο
ü   Να αποφεύγεις την οδήγηση του ποδηλάτου σου σε πολυσύχναστους δρόμους, γιατί κινδυνεύεις από απρόσεκτους οδηγούς -μη οδηγείτε το ποδήλατό σας πολύ γρήγορα, ώστε να μπορείτε ανά πάσα στιγμή να σταματήσετε
ü  Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο των γονιών ή των συγγενών σου, να κάθεσαι στο πίσω κάθισμα χρησιμοποιώντας τη ζώνη ασφαλείας και αν χρειαστεί να δίνεις τις οδηγίες σου στον οδηγό-γονιό σου
ü   Έχεις πάντα ανοιχτά τα μάτια σου και τα αυτιά σου- σε ένα σταυροδρόμι κοιτάς πάντα αριστερά δεξιά και πάλι αριστερά
ü  Μη τρέχεις στους δρόμους κι ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα- κοιτάς  πάντα δύο φορές όταν περνάς από διασταυρώσεις
ü  Ξεκίνησε πάντα νωρίτερα από το σπίτι για να μην έχεις το άγχος της κίνησης στους δρόμους
ü  Μη περπατάς  στο δρόμο, όταν βλέπεις ότι περνούν αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες
ü   Το πιο σημαντικό όταν βρίσκεσαι  στο δρόμο: να είσαι συγκεντρωμένος για να ελέγχεις τη κάθε σου κίνηση.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ συμβουλεύει: ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Για τα παιδιά η κάθε διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο αποτελεί μια σημαντική μαθησιακή εμπειρία και ένα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής. Μέσω αυτής της καθημερινής πρακτικής τα παιδιά εξοικειώνονται με το οδικό περιβάλλον, μαθαίνουν τη σημασία των σημάτων που ορίζουν την κυκλοφορία, μαθαίνουν να σέβονται τους άλλες χρήστες του δρόμου και παράλληλα εμπλουτίζεται ο κόσμος των εμπειριών τους. Οι γονείς μπορούν να αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία για να εξασκηθούν με το παιδί τους στους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας (Κ.Ο.Κ).
Θυμηθείτε:
Η συμπεριφορά σας αποτελεί πρότυπο για τα παιδιά σας, γιατί βλέπουν ακούν και μιμούνται. Συμπεριφερθείτε με ευγένεια και υπομονή είτε ως πεζοί είτε ως οδηγοί για να κάνουν και τα παιδιά σας το ίδιο. Μπορείτε να γίνετε οι καλύτεροι δάσκαλοι κυκλοφοριακής αγωγής.
Δείξτε οι ίδιοι στο παιδί σας πώς να διασχίζει το δρόμο:
Ø  Κρατείστε τα παιδιά πάντα από την εσωτερική πλευρά του πεζοδρομίου
Ø  Σταματήστε πριν την άκρη του πεζοδρομίου-  Κοιτάξτε  αριστερά δεξιά και ξανά αριστερά το δρόμο να βεβαιωθείτε  ότι δεν περνάει κάποιο αυτοκίνητο ή άλλο όχημα- περιμένετε να απομακρυνθούν τα τυχόν διερχόμενα οχήματα-  βρείτε ένα ασφαλές σημείο  για να διασχίσετε το δρόμο
Ø  Περιμένετε  όταν το φανάρι για τους πεζούς είναι κόκκινο και προχωρείτε  όταν αυτό γίνει πράσινο-  Διασχίζετε  προσεκτικά το δρόμο, δεν τρέχετε , ούτε αργοπορείτε.
Ø  Συζητήστε με το παιδί τους κινδύνους που ενδεχομένως αντιμετωπίζει στο οδικό περιβάλλον-εξασκηθείτε μαζί με το παιδί σας για την ασφαλή μετακίνηση από και προς το σχολείο, βεβαιωθείτε πρώτα στο σπίτι ότι το παιδί έχει κατανοήσει πλήρως τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Ασφάλειας και σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας ακολουθεί τους παραπάνω κανόνες.
Ø  Μεταφέρετε τα παιδιά με το αυτοκίνητό σας στο σχολείο; Θυμηθείτε: τα παιδιά πρέπει να κάθονται πάντα πίσω και το παιδί που έχει ύψος άνω του 1.50μ επιβάλλεται η ζώνη ασφαλείας  ή στο ειδικό κάθισμα μέχρι την ηλικία των 12 ετών.  Τα παιδιά δε θα πρέπει να βρίσκονται ποτέ μόνα τους στο αυτοκίνητο.
Ø   Αποτελέστε οι ίδιοι σωστό πρότυπο συμπεριφοράς για το παιδί σας, επιδεικνύοντας σεβόμενοι τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.
Υπενθυμίζεται πως η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πραγματοποιεί εκπαιδευτικά βιωματικά προγράμματα που τελούν υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Στόχος μας μέσω της βιωματικής μάθησης να εκπαιδεύσουμε τους αυριανούς οδηγούς  με ασφαλέστερες οδικές επιλογές. Τα προγράμματα γίνονται σε σχολεία  όλων των βαθμίδων  της Δωδεκανήσου μετά από αιτήματα των εκπαιδευτικών, των συλλόγων και φορέων.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ : 6946443419 και στο e-mail:  efthita_rh@yahoo.gr