Μέχρι σήμερα θύματα του αυτοκινήτου αποτελούσαν κατ εξοχήν οι
λεγόμενοι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, ποδηλάτες, οδηγοί
μηχανών) αλλά φαίνεται ότι η κατάσταση πλέον αλλάζει. Το Αυτοκίνητο
διεκδικεί και καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο ζωτικό χώρο επεκτεινόμενο
όχι μόνο λογω της αύξησης του αριθμού του αλλά και μέσω της ολοένα
αυξανόμενης (ιππο)δύναμης του. Τα αυτοκίνητα δεν κατέχουν μόνο τους
δρόμους. Καταλαμβάνουν και τα πεζοδρόμια τους πεζόδρομους και
οποιοδήποτε ελεύθερο χώρο. Η ανακάλυψη του 4Χ4 και του tuning τους
έδωσε την χαρά να μετατραπούν σε off road animals και να μπορούν να σε
συναντήσουν οπουδήποτε, σε οποιοδήποτε ελληνικό βουνό ή αμμουδιά αλλά
και από το Paris μέχρι το Dakar(με ή χωρίς εισαγωγικά).
Ωστόσο φαίνεται πως δυστυχώς ούτε αυτός ο χώρος αρκεί όπως μαρτυρούν και τα δύο περιστατικά που συνέβησαν παραμονή και ανήμερα του Πάσχα στις ΗΠΑ
Μεγάλο Σάββατο στην Florida
Στην Sarasota της Florida στις 3.30, ξημέρωμα του Μ. Σαββάτου η 24χρονη Jakeilah Weeks, μετά από ένα καυγά στο σπίτι του πρώην φίλου της πήρε το αυτοκίνητο του και τρέχοντας εισέβαλε σε γειτονικό σπίτι σκοτώνοντας την 62χρονη Eleanor Ball που κοιμόταν στο κρεβάτι της…
Η δράστις κρατείται μέχρι να καταβάλει εγγύηση 9.000 δολαρίων.
Περισσότερα: ΕΔΩ
Κυριακή του Πάσχα στην California
Στο Palmdale της California στις 4.00, ξημέρωμα της Κυριακής του Πάσχα ο 20χρονος Roberto Rodriguez, οδηγώντας μεθυσμένος (αλκοόλ στο αίμα διπλάσιο από τα επιτρεπτά όρια) αφού παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη εισέβαλε τρέχοντας με περισσότερα από 130km/h με ένα τζιπ Nissan Pathfinder σε δύο διαμερίσματα σκοτώνοντας την 16χρονη Giselle Mendoza που κοιμόταν στο κρεβάτι της. Μια δεκατετράχρονη σώθηκε μια και είχε αποκοιμηθεί στον καναπέ και όχι στο κρεβάτι της.
Ο δράστης που τραυματίστηκε πολύ ελαφρά αφέθηκε ελεύθερος αργότερα την ίδια ημέρα καταβάλλοντας εγγύηση 100.000 δολαρίων.
Να διευκρινίσουμε πως οι δράστες δεν είχαν κανένα προηγούμενο και ούτε καν γνωριμία με τα θύματα.
Είναι φανερό πως δεν πρόκειται για σατανικές συμπτώσεις (λογω της αγιότητος των ημερών ο σατανάς αποφεύγει τις εμφανίσεις) και είναι γνωστό πως παρόμοιες εισβολές σε σπίτια ή καταστήματα, με ή χωρίς θύματα έχουν συμβεί επανειλημμένα στο παρελθόν στις περισσότερες πόλεις του κόσμου. Να διευκρινίσουμε επίσης πως οι δράστες δεν είχαν κανένα προηγούμενο με τα θύματα.
Όπως είπαν οι γείτονες της Eleanor Ball: «Αυτή είναι η τέταρτη φορά που συνέβη το ίδιο, είχε διαμαρτυρηθεί στο Δήμο ζητώντας να χτιστεί ένα προστατευτικό διαχωριστικό μπροστά στο σπίτι της», αλλά και στις ΗΠΑ φαίνεται πως η τοπική αυτοδιοίκηση έχει σοβαρότερα ζητήματα να ασχοληθεί…Περισσότερα: ΕΔΩ
Νέες τάσεις στην πολεοδομία.
Τα επαναλαμβανόμενα αυτά περιστατικά όπως είναι φυσικό δεν άφησαν αδιάφορη την επιστημονική κοινότητα. Πρωτοπόροι πολεοδόμοι ξεκίνησαν τον σχεδιασμό μιας πόλης με κτίσματα χωρίς ισόγεια διαμερίσματα και καταστήματα που θα στηρίζονται σε κολώνες που θα περιβάλλονται από ειδικό χάλυβα που θα μπορεί να αντέξει σε πρόσκρουση σύγχρονων οχημάτων με τελικές της τάξεως των 300km/h.
Η είσοδος και η έξοδος στα κτίρια και η κυκλοφορία των πεζών θα πραγματοποιείται μέσω υπογείου δικτύου που θα συνδέει ολόκληρη την πόλη (θα αξιοποιηθεί η εμπειρία του Toronto όπου παρόμοιο δίκτυο λειτουργεί από χρόνια για να είναι η πόλη λειτουργική τους μήνες με το πολύ κρύο).
Τα σχέδια αυτά αν υλοποιηθούν αναμένεται να οδηγήσουν σε μηδενισμό των τροχαίων και να εγγυηθούν απερίσπαστο ύπνο για όλους (στο κρεβάτι ή στο τιμόνι). Ταυτόχρονα θα συντομεύσουν αφάνταστα τις μετακινήσεις μια και δεν θα υπάρχει πλέον καμία ανάγκη ορίων ταχύτητας και θα κάνουν κυρίαρχη μια πρωτοφανή αίσθηση ελευθερίας μια και οι οδηγοί θα μπορούν αν εξαντλήσουν όλες τις δυνατότητες του κινητήρα του αυτοκίνητου τους χωρίς κανένα περιορισμό.
Τα σχέδια έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό από την αυτοκινητοβιομηχανία και τις κυβερνήσεις σαν το σημαντικότερο βήμα για ασφαλείς και έξυπνες υποδομές.
Στην μεταβατική περίοδο μέχρι την υλοποίηση τους οι ειδικοί προτείνουν σαν μέτρο που θα ενισχύσει την Οδική Ασφάλεια τον ύπνο στον καναπέ και όχι στο κρεβάτι.
Ωστόσο φαίνεται πως δυστυχώς ούτε αυτός ο χώρος αρκεί όπως μαρτυρούν και τα δύο περιστατικά που συνέβησαν παραμονή και ανήμερα του Πάσχα στις ΗΠΑ
Μεγάλο Σάββατο στην Florida
Στην Sarasota της Florida στις 3.30, ξημέρωμα του Μ. Σαββάτου η 24χρονη Jakeilah Weeks, μετά από ένα καυγά στο σπίτι του πρώην φίλου της πήρε το αυτοκίνητο του και τρέχοντας εισέβαλε σε γειτονικό σπίτι σκοτώνοντας την 62χρονη Eleanor Ball που κοιμόταν στο κρεβάτι της…
Η δράστις κρατείται μέχρι να καταβάλει εγγύηση 9.000 δολαρίων.
Περισσότερα: ΕΔΩ
Κυριακή του Πάσχα στην California
Στο Palmdale της California στις 4.00, ξημέρωμα της Κυριακής του Πάσχα ο 20χρονος Roberto Rodriguez, οδηγώντας μεθυσμένος (αλκοόλ στο αίμα διπλάσιο από τα επιτρεπτά όρια) αφού παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη εισέβαλε τρέχοντας με περισσότερα από 130km/h με ένα τζιπ Nissan Pathfinder σε δύο διαμερίσματα σκοτώνοντας την 16χρονη Giselle Mendoza που κοιμόταν στο κρεβάτι της. Μια δεκατετράχρονη σώθηκε μια και είχε αποκοιμηθεί στον καναπέ και όχι στο κρεβάτι της.
Ο δράστης που τραυματίστηκε πολύ ελαφρά αφέθηκε ελεύθερος αργότερα την ίδια ημέρα καταβάλλοντας εγγύηση 100.000 δολαρίων.
Να διευκρινίσουμε πως οι δράστες δεν είχαν κανένα προηγούμενο και ούτε καν γνωριμία με τα θύματα.
Είναι φανερό πως δεν πρόκειται για σατανικές συμπτώσεις (λογω της αγιότητος των ημερών ο σατανάς αποφεύγει τις εμφανίσεις) και είναι γνωστό πως παρόμοιες εισβολές σε σπίτια ή καταστήματα, με ή χωρίς θύματα έχουν συμβεί επανειλημμένα στο παρελθόν στις περισσότερες πόλεις του κόσμου. Να διευκρινίσουμε επίσης πως οι δράστες δεν είχαν κανένα προηγούμενο με τα θύματα.
Όπως είπαν οι γείτονες της Eleanor Ball: «Αυτή είναι η τέταρτη φορά που συνέβη το ίδιο, είχε διαμαρτυρηθεί στο Δήμο ζητώντας να χτιστεί ένα προστατευτικό διαχωριστικό μπροστά στο σπίτι της», αλλά και στις ΗΠΑ φαίνεται πως η τοπική αυτοδιοίκηση έχει σοβαρότερα ζητήματα να ασχοληθεί…Περισσότερα: ΕΔΩ
Νέες τάσεις στην πολεοδομία.
Τα επαναλαμβανόμενα αυτά περιστατικά όπως είναι φυσικό δεν άφησαν αδιάφορη την επιστημονική κοινότητα. Πρωτοπόροι πολεοδόμοι ξεκίνησαν τον σχεδιασμό μιας πόλης με κτίσματα χωρίς ισόγεια διαμερίσματα και καταστήματα που θα στηρίζονται σε κολώνες που θα περιβάλλονται από ειδικό χάλυβα που θα μπορεί να αντέξει σε πρόσκρουση σύγχρονων οχημάτων με τελικές της τάξεως των 300km/h.
Η είσοδος και η έξοδος στα κτίρια και η κυκλοφορία των πεζών θα πραγματοποιείται μέσω υπογείου δικτύου που θα συνδέει ολόκληρη την πόλη (θα αξιοποιηθεί η εμπειρία του Toronto όπου παρόμοιο δίκτυο λειτουργεί από χρόνια για να είναι η πόλη λειτουργική τους μήνες με το πολύ κρύο).
Τα σχέδια αυτά αν υλοποιηθούν αναμένεται να οδηγήσουν σε μηδενισμό των τροχαίων και να εγγυηθούν απερίσπαστο ύπνο για όλους (στο κρεβάτι ή στο τιμόνι). Ταυτόχρονα θα συντομεύσουν αφάνταστα τις μετακινήσεις μια και δεν θα υπάρχει πλέον καμία ανάγκη ορίων ταχύτητας και θα κάνουν κυρίαρχη μια πρωτοφανή αίσθηση ελευθερίας μια και οι οδηγοί θα μπορούν αν εξαντλήσουν όλες τις δυνατότητες του κινητήρα του αυτοκίνητου τους χωρίς κανένα περιορισμό.
Τα σχέδια έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό από την αυτοκινητοβιομηχανία και τις κυβερνήσεις σαν το σημαντικότερο βήμα για ασφαλείς και έξυπνες υποδομές.
Στην μεταβατική περίοδο μέχρι την υλοποίηση τους οι ειδικοί προτείνουν σαν μέτρο που θα ενισχύσει την Οδική Ασφάλεια τον ύπνο στον καναπέ και όχι στο κρεβάτι.
Γιώργος Κουβίδης
ΥΓ. Από πολύ κόσμο αναπαραγεται η πεποίθηση περί αυστηρής τιμωρίας
των δραστών τροχαίων εγκλημάτων στις ΗΠΑ, πραγμα που καθόλου δεν
επιβεβαιώνουν οι δυο παραπάνω περιπτώσεις. Να σημειωθεί επίσης ότι η ΗΠΑ
διατηρούν ως αποδεκτό ένα από τα υψηλότερα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα των
οδηγών (0.8 αντι του συνηθους 0.5 mg/ml)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου