30 Μαΐ 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Η Ρόδος φοράει το κράνος της


Κατόπιν σχετικής επικοινωνίας η  Πρόεδρος και μέλη του Δ.Σ. της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πραγματοποίησαν συνάντηση  με τον Αστυνομικό Διευθυντή Δωδεκανήσου κ Φώτη Νικολόπουλο και τον Διοικητή Τροχαίας Ρόδου κ. Γεώργιο Στέργου, στα πλαίσια της  εκστρατείας για την χρήση του προστατευτικού κράνους «Η Ρόδος φοράει το Κράνος της» και η οποία εντάσσεται στα 10 Χρόνια δράσης 2004-2014 της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης , 28 Μαΐου 2014, στην Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου.

ΟΙ  κ. Νικολόπουλος Φώτης, Αστυνομικός Διευθυντής Δωδ/σου και ο  Διοικητής Τροχαίας Ρόδου κ. Γεώργιο Στέργου,  επαναβεβαίωσαν τη διαχρονική στήριξη τους στην ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.

Τέθηκαν οι στόχοι, της εκστρατείας προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν οι χρήστες των δικύκλων για την σπουδαιότητα της χρήσης του προστατευτικού κράνους. Π

Οι στόχοι της εκστρατείας « Η Ρόδος φοράει το Κράνος της»

·         Θα δοθεί συνέντευξη τύπου όλων των συνεργαζόμενων φορέων, στις 10 Ιουνίου 2014, όπου θα προβληθεί το ΣΠΟΤ, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Μιχάλη Κουντούρη, αντλώντας στοιχεία της πολιτισμικής κληρονομιάς της Ρόδου,  με την ευγενική υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και εντάσσεται στο έτος πολιτισμού 2014 για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.  Το Έτος Πολιτισμού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και ένα πρόγραμμα δράσεων για την οδική συμπεριφορά, Στόχος είναι, πέραν της ευαισθητοποίησης και της πρόληψης των τροχαίων δυστυχημάτων, να αναδειχθεί το θέμα της οδικής ασφαλείας ως μια σημαντική συνιστώσα του πολιτισμού μας.

·         Θα δοθεί το  ΣΠΟΤ σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια της Ρόδου.

·         Θα δημιουργηθούν ομάδες ενημερώσεις των πολιτών  με την παρουσία της Τροχαίας Ρόδου  σε διάφορα σημεία της Ρόδου,  προκειμένου να καλύψουμε το ένα μήνα ενημέρωσης των χρηστών των δικύκλων και θα επιδιώξουμε να έχουμε  συζήτηση μαζί τους.

·         Θα σταλεί έγγραφο στους φορείς,  σχετικά με την εκστρατεία προκειμένου να ενημερωθούν, ποιος ο σκοπός μας και ο στόχος μας και παράλληλα να ενημερώσουν τους εργαζόμενους ότι θα πρέπει να ακολουθούν την εργατική νομοθεσία όταν χρησιμοποιούν δικυκλιστές στις επιχειρήσεις πχ delivery, ACS κλπ και όχι μόνο.

·          Θα ζητηθεί από όλους τους δημοσιογράφους στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο,  να υιοθετήσουν το μότο « Η Ρόδος φοράει το Κράνος της- Το Κράνος Σώζει ΖΩΕΣ»

·         Απονομή ειδικού βραβείου στον δημοσιογραφικό κόσμο της Ρόδου για την υποστήριξη τους στην εκστρατεία της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  για την σπουδαιότητα της χρήσης του προστατευτικού κράνους.

·         Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα γίνουν σχετικές ενημερωτικές ομιλίες στους καθηγητές, στους φοιτητές και στους μαθητές.

·         Μετά την παρέλευση του ενός μηνός  από την αρχή της εκστρατείας στις 10 Ιουνίου 2014, θα εφαρμοσθεί  ο Κ.Ο.Κ και θα επιβάλλονται πρόστιμα όπως προβλέπει το άρθρο  12 παράγραφος 5 & 6 (επιβαλλόμενο πρόστιμο 350€, αφαίρεση αδείας 10 ημερών και βαθμοί ποινής 5). Όλοι πρέπει να χρησιμοποιούν το κράνος τους  όταν οδηγούν ακόμη και όταν είναι στο κέντρο της πόλης.

·         Εφαρμογή του Κ.Ο.Κ σε όλους ακόμη και στους επώνυμους όπως συνήθως λέγετε

·         Εφαρμογή του Κ.Ο.Κ ακόμη και εν κινήσει, όπου ο τροχονόμος θα σταματά τον οδηγό του δικύκλου.

·         Εφαρμογή του Κ.Ο.Κ,  χωρίς καμιά ανοχή.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στοχεύει μέσα από την εκστρατεία να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει όλες τους χρήστες των δικύκλων για την σπουδαιότητα του προστατευτικού κράνους.

 

Φίλοι μοτοσικλετιστές πάντοτε να φοράτε το  προστατευτικό κράνος σας.

Οι βλάβες που υφίστανται οι μοτοσικλετιστές σε περίπτωση σύγκρουσης, εκτροπής ή ανατροπής είναι κατά κύριο λόγο οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που οδηγούν σε θάνατο, είτε σε μόνιμη αναπηρία με ανεπανόρθωτες συνέπειες.

Το προστατευτικό κράνος μειώνει κατά 70%  τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και κατά 40% τους θανάτους.

Το κράνος παρέχει τη μέγιστη δυνατή  προστασία στους δικυκλιστές,  οι οποίο είναι άμεσα εκτεθειμένοι στον κίνδυνο. Οι μοτοσικλετιστές είναι τόσο εκτεθειμένοι και ευάλωτοι όσο και οι πεζοί, διατρέχουν όμως μεγαλύτερο κίνδυνο λόγω της ταχύτητας με την οποία κινούνται.

Κράνος πρέπει να φορούν και οι συνεπιβάτες.

Τα κράνη είναι ασφαλή για χρήση όταν είναι εγκεκριμένα με βάση τους διεθνείς κανονισμούς, σε καλή κατάσταση, με το λουράκι δεμένο και το προστατευτικό κάλυμμα (ζελατίνα) καθαρό.

 

Κάθε χρόνο, δεκάδες μοτοσικλετιστές  χάνουν τη ζωή τους σε δυστυχήματα όπου το ΚΡΑΝΟΣ θα τους έσωζε.

 

ΣΚΕΨΟΥ ΦΙΛΕ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΗ : Μην αφήνεις  το πιο σημαντικό μέρος του σώματός σου απροστάτευτο και εκτεθειμένο. 

Η Ανθρώπινη ΖΩΗ είναι ανεκτίμητη….

Όλοι μαζί να συμβάλλουμε στην αλλαγή παιδείας οδικής ασφάλειας….


 

Third UN Global Road Safety Week 2015

Save the Date! 
 
Third UN Global Road Safety Week 2015
4 - 10 May 2015
Children and road safety
 
On 10 April 2014 a new UN General Assembly (UNGA) resolution - "Improving global road safety" - requested WHO and the UN regional commissions to facilitate organization of the Third UN Global Road Safety Week in 2015. WHO and the regional commissions are pleased to announce that the Week will be held 4 - 10 May 2015 and the theme will be children and road safety. The Week will draw attention to the urgent need to better protect children and generate action on the measures needed to do so. 
 
While the international organizing committee for the Week further refines preliminary plans, partners worldwide are encouraged to establish a national or local organizing committee and develop a plan of activities, including with involvement of children. The UN Road Safety Collaboration will host the Week's global web site, which will grow and develop in the months ahead, with a toolkit for organizers, calendar of events and other advocacy materials. 
 
UN global road safety weeks are called upon by governments through UNGA resolutions. They serve as important platforms for concerted advocacy. Global, regional and national events should engage governments, civil society, foundations, academia and the private sector - in fact all who seek to save lives by improving safety on the roads. As milestone events on the global road safety calendar, UN global road safety weeks give added impetus to the Decade of Action for Road Safety 2011-2020 and its goal: saving 5 million lives.
 
  
RELATED LINKS
 
 
UN General Assembly resolution "Improving global road safety" 
 
Second UN Global Road Safety Week 20013 on pedestrian safety 
 
First UN Global Road Safety Week 2007 on youth and road safety 
 
Decade of Action for Road Safety 2011-2020 
Like us on FacebookFollow us on TwitterView our photos on flickr
Decade Secretariat
Ms Laura Sminkey
Communications Officer
Email: sminkeyl@who.int
Tel: +41 22 791 4547

 
 
 

EU Reports second good year in a row 2013

 

The European Commission has published the most recent statistics on road fatalities, based on provisional data for 2013 showing that road fatalities across the EU have decreased by 8% in 2013. This reduction, following the reduction of 9% in 2012, means that Member States are back on track towards the strategic target to reduce the number of road deaths on Europe's roads by half in 10 years (2011-2020).
Country by country statistics show that the number of road deaths still varies greatly across the EU, from around 30 (Sweden, UK, Denmark and the Netherlands) to more than 80 (Romania, Poland, Croatia, Latvia, Lithuania, Bulgaria and Greece) deaths per million inhabitants. 
In the respective accompanying European Commission Road Safety Vademecum, the basic safety trends, statistics and challenges in the EU 2010-2013 are highlighted. 
 
Πηγή: Ε.Μ.Π

Transport Research Arena, Paris 2014

 

The Transport Research Arena 2014 (TRA 2014) took place with great success in Paris on 14-17 April 2014. TRA 2014 is the major conference on transport research in Europe , organised by IFSTTAR , the French Institute of Science and Technology for Transport, Development and Networks, supported by the European Commission , the Conference of European Road Directors , and the three European Technology Platforms: the European Road Transport Research Advisory Council (ERTRAC) , the European Rail Research Advisory Council (ERRAC) , and the Waterborne TP
Almost 3,000 participants from 56 countries attended over 130 sessions, 650 presentations and 15 associated events. Bernard Jacob, IFSTTAR Deputy Scientific Director, stated that researchers and industrial and public policy players had vivid discussions on our society’s changing transport usage and requirements in the face of increasingly serious energy and environmental challenges. Current and future road safety challenges were discussed in several sessions, including the Transport Safety strategic session chaired by NTUA Associate Professor George Yannis. NTUA presentations concerned:
 Transport Safety in Europe - a cross modal approach
 European perspectives for reliable crash modification factors
pdf_icon  Development of the European Road Safety Knowledge System
pdf_icon  Analysis of road safety management systems in Europe   
pdf_icon  European Road Safety and e-Safety
pdf_icon  Assessment of road safety legislation, policy and institutional capacity in South-East European regions
pdf_icon  First exploration of the effect of road environment on distracted driving through a driving simulator study
pdf_icon  First findings from a simulator study on driving behaviour of drivers with cerebral diseases
pdf_icon  Attitudes of Greek drivers towards mobile phone use while driving
pdf_icon  Mobility and safety of powered two-wheelers in the OECD Countries 
 
Πηγή: Ε.Μ.Π

Dacota paper awarded best poster presentation at TRA 2014

 


A paper based on the results of the DaCoTA  research project has been awarded the best poster of scientific paper award of the Transport Research Arena Conference . This paper was presented by NTUA Associate Professor George Yannis and concerned the "Development of the European Road Safety Knowledge System", published at the Proceedings of the Transport Research Arena Conference, Paris, April 2014. The objective of this paper was the presentation of the integrated and comprehensive European Road Safety Knowledge System, which was developed within the DaCoTA research project of the 7th Framework Programme  of the European Commission pdf_icon   .

Πηγή: Ε.Μ.Π

NTUA Civil Engineering School ranked 28th worldwide 2014



The Civil Engineering School of the National Technical University of Athens was ranked 28th among all Civil Engineering Schools worldwide and 7th in Europe . This ranking is produced by the QS Organisation based on the following criteria: Research, Teaching, Employability, Facilities, Internationalization, Innovation, Engagement and Access. NTUA road safety activities have contributed to this ranking. 

Πηγή: Ε.Μ.Π

28 Μαΐ 2014

67th World Health Assembly adopts historic resolution "Strengthening the role of the health system in addressing violence, in particular against women and girls, and against children"

 
 
 
 
67th World Health Assembly adopts historic resolution "Strengthening the role of the health system in addressing violence, in particular against women and girls, and against Children"
 
On 24 May 2014, the 67th World Health Assembly (WHA) adopted a historic resolution entitled "Strengthening the role of the health system in addressing violence, in particular against women and girls, and against children". The resolution, which was co-sponsored by the Governments of Albania, Australia, Belgium, Canada, Croatia, Guatemala, India, Italy, Kenya, Latvia, Mexico, Moldova, Namibia, Netherlands, Norway, Paraguay, Portugal, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United States, Uruguay and Zambia, is the result of passionate negotiation that ended in the early hours of the morning prior to the closure of the WHA. 
 
Among other tasks, the resolution calls on WHO to prepare its first ever global plan of action on strengthening the role of the health system in addressing interpersonal violence, in particular against women and girls, and against children, which WHO is invited to present through the Executive Board to the 69th WHA in 2016. 
 
The new resolution notes that interpersonal violence, in particular against women and girls, and against children, persists in every country of the world as a major challenge to public health. It raises further concerns that violence has health-related consequences including death, disability and physical injuries, mental health impacts and sexual and reproductive health consequences, as well as social consequences. It recognizes that health systems are not adequately addressing the problem of violence, yet affirms the health system's role in preventing, responding, and advocating for interventions to combat the social acceptability and tolerance of interpersonal violence.  

In addition to the global plan of action, WHO is requested to continue to strengthen efforts to develop the scientific evidence on magnitude, trends, health consequences, and risk and protective factors for violence; support Member States by providing technical assistance; and finalize its global status report in 2014. WHO should also report regularly on progress in implementing this resolution.
 
Member States are urged to ensure that all people affected by violence have timely, effective and affordable access to health services; improve the collection and dissemination of data on violence; and enhance capacities to prevent and respond to violence. The resolution also urges Member States to ensure health sector engagement with other sectors, in order to promote and develop an effective, comprehensive, multisectoral response, by addressing violence in health and development plans; establishing and adequately financing national multisectoral strategies; and promoting inclusive participation of relevant stakeholders.  

Across the world, each year, nearly 1.4 million people lose their lives to violence. For every person who dies as a result of violence, many more are injured and suffer from a range of health problems. One in three women experience violence by an intimate partner at least once in their life. Violence places a massive burden on national economies, costing countries billions of US dollars each year in health care, law enforcement and lost productivity. The resolution follows previous WHA resolutions from 1996 and 1997 recognizing violence as a public health problem, and a WHA resolution from 2003 urging Member States to implement the recommendations of the landmark World report on violence and health. This new resolution seeks to scale up work on this important public health problem. 
 
 
Related links:
 
 
 
 
 

Stop στην απαράδεχτη και προκλητική συμπεριφορά μερικών οδηγών λεωφορείου ΟΑΣΘ

Ποδηλατοπορεία Διαμαρτυρίας. Τετάρτη 28 Μάη 7.00μμ.                       Αγαλμα Βενιζέλου, Θεσσαλονίκη

Με αφορμή επαναλαμβανόμενα περιστατικά επικίνδυνης για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου οδήγησης απο επαγγελματίες οδηγούς του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.Πληροφορίες: ΕΔΩαρχείο λήψης - Αντίγραφο



Διαβάστε την σχετική καταγγελία του Γιώργου Παπανικολάου που δημοσιεύτηκε στο parallaximag.gr









Δεύτερη κόκκινη κάρτα για τον ΟΑΣΘ

του Γιώργου Παπανικολαόυ

Είμαστε ποδηλάτες. Η ζωή μας βρίσκεται καθημερινά σε μόνιμο κίνδυνο! Κακοτεχνίες στους ελληνικούς δρόμους, εμπόδια, παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα σε ποδηλατόδρομους, αλλά κυρίως η έλλειψη παιδείας και η επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά αρκετών ασυνείδητων οδηγών! Σήμερα στάθηκα ιδιαίτερα τυχερός εγώ! Αύριο; Κάποιος άλλος φίλος ποδηλάτης ή πεζός; Πόσα θύματα θα θρηνήσουμε ακόμα; Η ποδηλατική κοινότητα έχει ήδη χάσει πολλά μέλη της από ανάρμοστες συμπεριφορές όπως η σημερινή που περιγράφεται στην καταγγελία! Φτάνει πια! Ήρθε η στιγμή να αντιδράσουμε και μάλιστα δυναμικά!

ΠΡΟΣ
«Έγγραφη καταγγελία για επικίνδυνη                 Τροχαία Θέρμης
οδήγηση αστικού λεωφορείου,                                        και Ο.Α.Σ.Θ.
παρολίγον πρόκληση τροχαίου ατυχήματος,
ανάρμοστη συμπεριφορά οδηγού Ο.Α.Σ.Θ.
και ψυχική οδύνη»

ΤΟΥ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ
του …………………………….
Κατοίκου ………………
Οδός: ………………
Τ.Κ ………..
Τηλ: …………….……..και κινητό ……………………

Θεσσαλονίκη, 28/05/2014

Την Τρίτη 27/05/2014 και ώρα 11:45 π.μ. περίπου, βρισκόμουν εν κινήσει με ποδήλατο στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής ερχόμενος από Ανατολικά με κατεύθυνση το ΙΚΕΑ. Ποδηλατούσα στη δεξιά πλευρά του δρόμου, στην άκρη, σχεδόν δίπλα στην παρακείμενη βλάστηση, μετά τη διασταύρωση Θέρμης λίγο πριν τον κόμβο του ΙΚΕΑ, όταν ξαφνικά πέρασε από δίπλα μου ένα λεωφορείο του Ο.Α.Σ.Θ., το υπ’αριθμόν 76 της γραμμής Αγγελοχώρι-ΙΚΕΑ με πινακίδες ΝΕΤ 4412. Το εν λόγω λεωφορείο ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα και πέρασε ξυστά από μένα –σχεδόν με ακούμπησε- και παρολίγον να χάσω τον έλεγχο του ποδηλάτου, που με μεγάλη δυσκολία και ικανότητα κατάφερα να συγκρατήσω εντός του οδοστρώματος, με απρόβλεπτες συνέπειες για τη σωματική μου ακεραιότητα! Σημειωτέον ότι πίσω απ’το εν λόγω λεωφορείο (76)  ακολουθούσε ένα άλλο, του οποίου το νούμερο δεν συγκράτησα, που εκινείτο με κανονική ταχύτητα και τηρώντας την απόσταση ασφαλείας απ’ το ποδήλατό μου.
Διατηρώντας την ψυχραιμία μου και με όποιες ψυχικές δυνάμεις είχα ακολούθησα το εν λόγω λεωφορείο στον επιβατικό σταθμό του ΙΚΕΑ όπου είχε σταθμεύσει μετά το πέρας του δρομολογίου του. Βρήκα τον οδηγό που καθόταν στη θέση του και μέσα στο λεωφορείο και του είπα σε ήρεμο τόνο και ακόμα σαστισμένος απ’το παρολίγον ατύχημά μου τα εξής:
«Είστε ο οδηγός του 76 που ήρθατε πριν λίγο και παρολίγον να με χτυπήσετε;»
«Ναι, εγώ είμαι» μου απάντησε.
«Θα σας παρακαλέσω», του λέω, «άλλη φορά όταν οδηγείτε, να έχετε μικρή ταχύτητα και να προσέχετε τους ποδηλάτες και άλλους δικυκλιστές και να μην περνάτε ξυστά από δίπλα τους. Η ποδηλατική κοινότητα έχει θρηνήσει ήδη πολλά θύματα από απρόσεκτους οδηγούς!»
Και αυτός αντί να μου ζητήσει έστω μια συγγνώμη, ξεσπάει εναντίον μου με το παρακάτω λογύδριο σε ειρωνικό και επιθετικό ύφος:
« Φιλαράκι, τι ήρθες δηλαδή; Να μου κάνεις υποδείξεις; Έχεις τίποτα αίματα; Έχεις σπάσει κανένα χέρι ή πόδι; Εγώ οδηγάω 25 χρόνια και ξύπνησα απ’τις 3 το πρωί για δουλειά και όχι σαν εσένα που βγήκες με ποδήλατο για να κάνεις τα γούστα σου! Εδώ ο δρόμος δεν είναι πίστα να κάνεις ποδήλατο! Είναι μόνο για αμάξια! Να πας στον περιφερειακό, αν θες να τρέξεις! Αλλά νά σου πάει εκεί! Γιατί δεν πας εκεί να μας αφήσεις στην ησυχία μας;»
Εγώ έκπληκτος και εμβρόντητος από το θράσος και την αγένειά του, του απαντάω:
«Άνθρωπέ μου, είσαι με τα καλά σου; Έπρεπε να έχω αίματα και να σπάσω χέρια και πόδια για να έρθω να σου πω να προσέχεις; Αν είχα αίματα, θα ήμουν τώρα στα θυμαράκια και δεν θα σε μιλούσα τώρα!»
Σημειωτέον ότι μέσα στο λεωφορείο βρίσκονταν γύρω στα 6-7 άτομα, επιβάτες που ετοιμάζονταν να αναχωρήσουν και άκουγαν τη στιχομυθία μας. Ο οδηγός του Ο.Α.Σ.Θ. απτόητος από τα λόγια μου συνέχισε σε πιο επιθετικό και απειλητικό ύφος:
«Αν πήγαινα πιο αριστερά, θα χτυπούσα κανένα αμάξι! Μέσα στο λεωφορείο είχα τόσα άτομα! Καλύτερα να θυσίαζα εσένα παρά τόσα άτομα! Τι να έκανα δηλαδή;»
Εγώ του απάντησα:
«Είσαι με τα καλά σου; Αυτή είναι λογική απάντηση οδηγού Ο.Α.Σ.Θ.; Τι να έκανες; Να περίμενες να ανοίξει ο δρόμος, να ελάττωνες ταχύτητα και να σεβόσουν τον ποδηλάτη! Δηλαδή μου λες ότι εσύ έπρεπε να με σκοτώσεις και να περάσεις πάνω απ’το πτώμα μου; Αν δηλαδή είχες μπροστά σου ένα μηχανάκι ή ένα μικρό παιδί με ποδήλατο θα τους σκότωνες;»
Ο οδηγός του Ο.Α.Σ.Θ. μου απάντησε:
«Καλά, καλά μας τα είπαν και άλλοι αυτά! Αλλού τις υποδείξεις σου! Κανένα λεωφορείο δεν σκότωσε ποδηλάτη!»
«Δηλαδή», του λέω, «πρέπει να σκοτώσει; Εσύ δηλαδή παρολίγον να με χτυπήσεις και είσαι χαρούμενος για την οδηγική σου νοοτροπία και τη συμπεριφορά σου; Έχουν σκοτωθεί δεκάδες ποδηλάτες συνάνθρωποί μας από αδίστακτους αμετανόητους οδηγούς σαν και σένα! Πρέπει να ντρέπεσαι, Νεοέλληνα οδηγάρα του Ο.Α.Σ.Θ.! Αυτή είναι η παιδεία σου! Κρίμα γιατί θα πάρεις τόσο κοσμάκη στο λαιμό σου!»
Και μου απαντάει με ακόμα πιο επιθετικό και απειλητικό ύφος:
«Την άλλη φορά που θα σε συναντήσω θα σε πετάξω στα χωράφια του αεροδρομίου! Θα σου δώσω μια να φύγεις μέσα στα χωράφια και έλα μετά να μου πεις εμένα!»
Και σε κείνο το σημείο βάζει τα ακουστικά στα αυτιά του, κλείνει την πόρτα και φεύγει για το δρομολόγιό του. Την όλη στιχομυθία παρακολούθησαν αρκετοί επιβάτες που περίμεναν μέσα και έξω απ’το λεωφορείο χωρίς όμως να επέμβει κάποιος. Εν συνεχεία και ακόμα σοκαρισμένος από την αγένεια και την αμετανόητη στάση του που δεν είχε ούτε τη στοιχειώδη ανθρώπινη ευγένεια να παραδεχτεί το λάθος του, κάλεσα την αστυνομία και επιπλέον ενημέρωσα όλη την ποδηλατική κοινότητα Θεσσαλονίκης για το περιστατικό αυτό. Τέτοιοι οδηγοί είναι επικίνδυνοι και αργά ή γρήγορα θα προκαλέσουν ατύχημα με την οδηγική τους συμπεριφορά και την όλη νοοτροπία τους! Σήμερα ήμουν τυχερός και τη γλίτωσα απ’ αυτόν! Αύριο;

*Στις 30 Μαρτίου άλλη μια καταγγελία ποδηλάτη που κινδύνεψε από την οδική συμπεριφορά οδηγού του ΟΑΣΘ οδήγησε σε μια καταγγελία στην Τροχαία και στην διοίκηση του ΟΑΣΘ. Κανείς δεν τιμωρήθηκε τότε. Ελπίζουμε τώρα να δει η διοίκηση του ΟΑΣΘ το θέμα πιο σοβαρά. Είναι κρίμα εξαιτίας μερικών οδηγών (μεμονωμένων περιπτώσεων ευτυχώς) να αποκτά κακό όνομα ο οργανισμός που διαθέτει πολλούς ευσυνείδητους και προσεκτικούς οδηγούς.

 τεταρτιάτική ποδηλατάδα διαμαρτυρίας κατά της συμπεριφοράς των οδηγών θα ξεκινήσει αύριο, 28/5 στην Πλατεία της Αρχαίας Αγοράς στις 7:00 το απόγευμα.

*Ο Γιώργος Παπανικολάου είναι φιλόλογος και ποδηλάτης
 
Πηγή: www.soste.gr

16 Μαΐ 2014

Ισχυρές ενδείξεις ότι το επόμενο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο θα είναι φιλικό προς την ποδηλασία.

Κατά την περίοδο μέχρι τις επόμενες εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις  22-25 Μαΐου, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) και τα μέλη της, κάλεσαν τους υποψηφίους ευρωβουλευτές να απαντήσουν σε μια έρευνα σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτική για το ποδήλατο. Με το συντριπτικό ποσοστό αποδοχής 90 %,  364 υποψήφια μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμπλήρωσαν την έρευνα και υποστηρίζουν τις θέσεις της ECF.
Με την Ελλάδα τρίτη σε συμμετοχές σε απόλυτους αριθμούς (30), 364 υποψήφιοι ευρωβουλευτές από 23 χώρες από όλες τις κύριες πολιτικές ομάδες συμπλήρωσαν την έρευνα της ECF, με τις περισσότερες απαντήσεις σε απόλυτους αριθμούς από την Φινλανδία (40) και την Ισπανία (31). Σε σχέση με το μέγεθος του πληθυσμού και τον αριθμό των εδρών, οι περισσότερες απαντήσεις προέρχονται από το Λουξεμβούργο (11).

Το υψηλότερο ποσοστό αποδοχής από τις 10 συστάσεις της ECF ήταν η πρόταση να γίνουν τα μηχανοκίνητα οχήματα ασφαλέστερα για τους πεζούς και τους ποδηλάτες (96 %). Επίσης, η πρόταση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναπτύξει και να υιοθετήσει ένα ευρωπαϊκό ρυθμιστικό σχέδιο για την ποδηλασία αποδέχθηκε το 93% των ερωτηθέντων. Το χαμηλότερο ποσοστό στήριξης είχε η πρόταση της ECF σχετικά με την υποχρεωτική συλλογή δεδομένων και στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση του ποδηλάτου, σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο (73 %). Πολλοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν στο πλαίσιο των σχολίων ότι η αρχή της επικουρικότητας ήταν ένας λόγος για να μην υποστηρίξουν κάποιες θέσεις.
Η ECF ρώτησε επίσης από τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές για το πόσο συχνά χρησιμοποιούν ποδήλατο. Η ίδια ερώτηση και οι πιθανές απαντήσεις ήταν μέρος του Ειδικού Ευρωβαρόμετρου 406 «Στάσεις των Ευρωπαίων έναντι της αστικής κινητικότητας " του 2013. Ενώ οι απαντήσεις «Τουλάχιστον μία φορά την ημέρα»  και «Μερικές φορές την εβδομάδα» ήταν ελαφρώς υψηλότερες για τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές σε σύγκριση με το σύνολο της ΕΕ - 28 του πληθυσμού, μόνο 1 στους 8 ευρωβουλευτές απάντησε "ποτέ" στην χρήση του ποδηλάτου, σε σύγκριση με 1 στους 2 του ευρωπαϊκού πληθυσμού.

Η ECF χαιρετίζει αυτές τις θετικές απαντήσεις από τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές, και θέλει να οικοδομήσει μια σταθερή σχέση με τους εισερχόμενους ευρωβουλευτές μετά τις εκλογές. Ως εκ τούτου, η ECF θα ξεκινήσει  το "Φόρουμ για την Κινητικότητα του Ποδηλάτου" το φθινόπωρο . Υπό την προεδρία των ευρωβουλευτών, το Φόρουμ θα πρέπει να γίνει μια πλατφόρμα στις Βρυξέλλες όπου η ECF θα μπορεί να συναντηθεί και να συζητήσει θέματα πολιτικής που σχετίζονται με το ποδήλατο με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς για την προώθηση της αποστολής μας , λέει ο Γενικός Γραμματέας της ECF Δρ Bernhard Ensink:« Περισσότεροι άνθρωποι να χρησιμοποιούν το ποδήλατο πιο συχνά».

Τα ακριβή αποτελέσματα για κάθε μία από τις 10 ερωτήσεις μπορείτε να βρείτε εδώ:
http://www.ecf.com/news/strong-signs-that-next-european-parliament-will-be-cycling-friendly/

Σχετικά με την έρευνα
Η δια-δικτυακή έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Απρίλιο έως τις 4 Μαΐου 2014 στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (ECF). Μεταφράστηκε και ταχυδρομήθηκε στα κόμματα και τους υποψήφιους ευρωβουλευτές  με διαθέσιμο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από το μέλος της ECF στην Ελλάδα, την Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, υπεύθυνη για την λειτουργία του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου  EuroVelo και του Εθνικού Σημείου Επαφής CycleLogistics για την Ελλάδα.

Μπορείτε να δείτε τις ερωτήσεις εδώ:
http://www.ecf.com/wp-content/uploads/Greek_EP_elections_ECF_manifesto_short_version_FINAL.pdf

Περισσότερα και εδώ
http://www.eurovelo.gr/2014/04/syrvey-eu-elections-2014.html

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:Παράδοση του παρτεριού στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ


2 Κυριακή του Μάη: Γιορτή της Μητέρας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, παρέδωσε το Παρτέρι που υιοθέτησε στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου, στους εργαζόμενους, σε όλους εμάς, αφιερωμένο στα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων, ένα παρτέρι με χρώμα, με πολλά λουλούδια με πολύ αγάπη και πόνο.

Μια λιτή τελετή παράδοσης με πολύ συγκίνηση, αφιερωμένο σε όλα τα θύματα που έφυγαν από κοντά μας, χωρίς να προλάβουμε να τους πούμε πόσο πολύ τους αγαπάμε, να τους αγκαλιάσουμε, να τους ζητήσουμε συγγνώμη για όλα όσα έπρεπε να κάνουμε και δεν κάναμε για να είναι κοντά μας.

 
 
 
 
 
Είναι Αόρατοι... αλλά   ΟΧΙ.. Ανύπαρκτοι... είναι στην καρδιά μας, είναι δίπλα μας, είναι στη σκέψη μας....  είναι παντού, τόνισε η Καρύδη Ελένη, μεταφέροντας στους παρόντες το πως ξεκίνησε η ιδέα της υιοθέτησης του παρτεριού, όταν στην Ευρώπη αντίστοιχοι φορείς έχουν υιοθετήσει παρτέρια, κήπους, πάρκα και έχουν φιλοτεχνήσει μνημεία αφιερωμένα στα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων. Μετέφερε την απόφαση του Δ.Σ της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πως έφτασε να παραδίνει το παρτέρι στο Γ.Ν.Ρόδου, την ημέρα της Γιορτής της Μητέρας.

Κανείς δεν περισσεύει σ΄ αυτή την προσπάθεια, γιατί κανείς δεν περισσεύει σ΄ αυτή τη ΖΩΗ. Όλοι μαζί ας προσευχηθούμε να σταματήσουν τα τροχαία δυστυχήματα. Όλοι μαζί να εργαστούμε για να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα στην πόλη που ζούμε, στην πόλη που κυκλοφορούμε. Τελέστηκε επιμνημόσυνη Δέηση από τον Ιερέα του Γ.Ν.Ρόδου.

Ο αναπληρωτής Διοικητής του Γ.Ν.Ρόδου κος Κορναρόπουλος, μας υποσχέθηκε ότι θα φροντίζουν το παρτέρι μας, ότι είναι ένα ξεχωριστό παρτέρι, ένα παρτέρι που υιοθετήθηκε από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, από ένα φορέα που αγωνίζεται για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και μεταφέρει την ελπίδα σε όλους με το μήνυμα της οδικής ασφάλειας.

Η κ. Ευγενία Κρασσά ανέγνωσε ένα ποίημα γραμμένο για την Μητέρα το οποίο έχει βραβευτεί σε Ευρωπαϊκό διαγωνισμό. Η μικρή ομάδα της ποδοσφαιρικής ομάδας " Οι Ιππότες της Παλιάς Πόλης φώναξαν δυνατά " ΣΤΟΠ στα Τροχαία Δυστυχήματα". Ο μικρός μας φίλος Πάρης Κατσαρός μαθητής Α΄ Λυκείου τραγούδησε με την κιθάρα του το τραγούδι του Αλκίνοου Ιωννίδη "όνειρο ήτανε" σκορπώντας συγκίνηση στους παρόντες.


Δύο Άγγελοι, η Αναστασία Κυπραίου και η Λουΐζα Αργυρίου τοποθέτησαν μια μικρή διακριτική πινακίδα στην ενότητα με τις Πεταλούδες, αφιερωμένη στα λουλούδια της νιότης και της επιστήμης.... στον Ανδρέα, Στέμη και Δημήτρη...σε όλα τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα.


                                                                                                     Το ποίημα της Ευγενείας Κρασσά.























Φωτογραφίες ΕΔΩ: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.620337754716170.1073741913.179205038829446&type=1
 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ: Συμμετοχή στην Έκτη Ευρωπαϊκή Οδικής Ασφάλειας στο ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ


 Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ως μέλος του Εθνικού Συμβουλίου για την Οδική Ασφάλεια,  του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, συμμετείχε  στις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών στο ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ 8 ΚΑΙ 9 Μαΐου 2014 για την Οδική Ασφάλεια στα πλαίσια  της Προεδρίας  της Ε.Ε από την Ελληνική Κυβέρνηση.

Για πρώτη φορά η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  ήταν  παρούσα σε μια  τόσο σημαντική οργάνωση, μια πρωτόγνωρη συμμετοχή έχοντας  περίπτερο στο περιστύλιο του Ζαππείου ανάμεσα σε ΜΚΟ, φορείς και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται  στο τομέα της οδικής ασφάλειας.

Μας δόθηκε η δυνατότητα   ενημέρωσης των δραστηριοτήτων της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,   των  Υπουργών της Ε.Ε,  όλων των διαπιστευμένων συμμετοχών  και δημοσιογράφων που κάλυψαν αυτή την άτυπο Συμβούλιο των Υπουργών της Ε.Ε για την Οδική ασφάλεια αλλά και την έκτη ημέρα Ευρωπαϊκής Ημέρας Οδικής Ασφάλειας που φέτος για πρώτη φορά έγινε στην Ελλάδα στις 9 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο, σε συνεργασία του Υπουργείου Μεταφορών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας με θέμα τις «Έξυπνες  και Ασφαλείς Μεταφορές»   

Επισκέφτηκαν το περίπτερο  μας, διανεμήθηκε υλικό ελληνικό και αγγλικό, τα βιβλία μας, τα τετράδιά μας,  το ημερολόγιο με έργα των μαθητών μας ρώτησαν με κάθε λεπτομέρεια για τις δράσεις μας, φόρεσαν τα γυαλιά προσομοίωσης μέθης, προσφέραμε αλκοτέστ μια χρήσης, περπάτησαν στο μικρό τάπητα, μας ρώτησαν για τα σκίτσα του Μ. Κουντούρη, μας έδωσαν συγχαρητήρια για την ουσιαστική μεταφορά μηνυμάτων μέσω των εντύπων μας, μας έγραψαν τις εντυπώσεις τους και στο τέλος της άτυπης συνάντησης των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε με το τέλος της καθιερωμένης συνέντευξης είχαμε την τιμή να μιλήσουμε με τον Επίτροπο Μεταφορών της Ε.Ε τον κ. Siim Kallas, μια συζήτηση για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ πολύ οικεία, καταθέτοντας τις προτάσεις μας αλλά και όλων των ΜΚΟ ως μέλος της Παγκόσμιας Συμμαχίας ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται  στην μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων .

Του προσφέραμε ένα μικρό δώρο την τσάντα με το σκίτσο του Μ. Κουντούρη με το μήνυμα του SMS, με όλο το υλικό μας και με την παράκληση, διαβάζοντας τις προτάσεις μας  να στηρίξει την προσπάθεια  όλων  των ΜΚΟ στο κόσμο  για την οδική ασφάλεια.

Κατά την διάρκεια της έκτης Ευρωπαϊκής Ημέρας για την Οδική Ασφάλεια, η Ελένη Καρύδη παραχώρησε συνέντευξη στο διαμορφωμένο στούντιο  της Δημόσιας Τηλεόρασης στο Ζάππειο Μέγαρο.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Κλείνοντας  τις εργασίες της έκτης Ευρωπαϊκής Ημέρας για την Οδική Ασφάλεια ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, συνοψίζοντας τόνισε: «Είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο το γεγονός ότι, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαπιστώνεται πρόοδος, με διαχρονική μείωση των δυστυχημάτων και των θυμάτων. Οι προσπάθειές , πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό και με βάση το Στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, 2011-2020

 Στόχος πρέπει να είναι ο μηδενισμός των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα αξιοποιώντας ακόμη περισσότερο τις κατάλληλες υποδομές, τις νέες τεχνολογίες, τα ευφυή συστήματα και τα απαραίτητα εργαλεία χρηματοδότησης.

Τόνισε ότι το όραμά  για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας ξεκίνησε με τη νέα σύσταση και επαναλειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ)
και της Διυπουργικής Επιτροπής με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας και  ότι θα συνεχίσουν την προσπάθεια για την ολοκλήρωσή του.»









Ο φάκελος που παραδόθηκε στον Επίτροπο κ. Kallas με τις προτάσεις μας.

Αξιότιμε κ. Επίτροπε


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  είναι  μια ΜΚΟ που εδρεύει στη Ρόδο και η δράση της έχει επεκταθεί και σε άλλα νησιά του νομού Δωδεκανήσου.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,  ψηφίστηκε ως η καλύτερη ΜΚΟ για τη δυναμική της στη   Ρόδο το 2013, και η πρόεδρος  της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ  Ελένη Καρύδη ψηφίστηκε πρόσωπο της χρονιάς για το 2011 από την εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ της Ρόδου.
Ως μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του Υπουργείου Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων για την Οδική Ασφάλεια οι προτάσεις μας προς εσάς είναι :
Α) Εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για την Βελτίωση της οδικής ασφάλειας 2011-2020
1 . Ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής σε κάθε βήμα  εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο.
2 . Αυστηροί  Έλεγχοι Οδικής Ασφάλειας των  προς παράδοση Έργων που αφορούν το οδικό δίκτυο,  όταν πρόκειται να δοθούν στους χρήστες. Τήρηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (2008/96/ΕΚ) και άμεσο έλεγχο των παραβάσεων.
3 . Δημιουργία συνθηκών και δομών για την υποστήριξη των θυμάτων των τροχαίων δυστυχημάτων .
4 . Πιο αυστηρή αστυνόμευση με on- line σύστημα  πληρωμής  των προστίμων και την τοποθέτηση συστημάτων ασφαλείας καταγραφής παραβάσεων του ΚΟΚ. 
5 . Οδηγίες για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσικλετών για τον περιορισμό της ιπποδύναμης των οχημάτων έως 130 hp το ανώτερο.
6 . Υποχρεωτική διάθεση για κάθε χρήστη του οχήματος του Alcotest, είτε με ηλεκτρονική συσκευή  είτε μιας χρήσης, θέμα επιλογής του οδηγού.
7 . Σε περίπτωση κατά την οποία γίνονται μετατροπές των οχημάτων με οποιονδήποτε τρόπο μετά την πώληση τους,  να αφαιρείται  η άδεια λειτουργίας του συνεργείου που επιχείρησε την μετατροπή και επιβολή μεγάλου προστίμου στον κάτοχο του οχήματος.
8 . Περίπου. 800.000 οχήματα είναι τα ανασφάλιστα στην Ελλάδα, λόγω της οικονομικής κατάστασης. Επιβάλλεται η μείωση των ασφαλίστρων και έλεγχος των Ασφαλιστικών Εταιρειών  αν  πληρούν τις προδιαγραφές για την λειτουργία τους.
9 . Πιο συχνοί έλεγχοι στους οδηγούς πέραν των 70 ετών και να θεσπιστεί πιο εξειδικευμένος έλεγχος και με άλλες ειδικότητες ιατρών.
10 . Υποχρέωση των φαρμακευτικών εταιρειών αναγραφής με ένδειξη προσοχή  των φαρμάκων που επηρεάζουν την οδήγηση.
11 . Νόμος τροποποίηση, στην περίπτωση οδηγών που είναι υπό την επήρεια αλκοόλ και προκαλούν θανατηφόρα δυστυχήματα  να δικάζονται  για «ανθρωποκτονία εκ προθέσεως»  και όχι για «ανθρωποκτονία  εξ αμελείας».
12 . Την αναστολή λειτουργίας σχολών εκπαίδευσης οδήγησης, οι οποίοι έχουν βρεθεί να χρησιμοποιούν έμμεσες μεθόδους για την έκδοση αδειών οδήγησης .
13 . Καθιέρωση Ευρωπαϊκού ετήσιου βραβείου για τα μέσα ενημέρωσης που προωθούν δράσεις για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων .
Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας , ελπίζουμε ότι θα βρείτε ενδιαφέρουσες προτάσεις μας και θα στηρίξετε τις προσπάθειές μας για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Ελένη Καρύδη
EFTHITA RHODES
GREECE


Προτάσεις των ΜΚΟ που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και την υπεράσπιση των θυμάτων των τροχαίων δυστυχημάτων για την Δεκαετία Δράσης για την οδική ασφάλεια 2011 - 2020

Γενική Προσέγγιση
Ο δρόμος είναι ένας δημόσιος χώρος καθώς και ένα δίκτυο που συνδέει τους ανθρώπους.
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ καλούν τις κυβερνήσεις να :
-αλλάξουν δραστικά την πολιτική μεταφορών , με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια και μια βιώσιμη κινητικότητα.
-θεωρούν τους σχετιζόμενους με τον κυκλοφοριακό κίνδυνο τραυματισμούς και την κινητικότητα σαν ένα ζήτημα δημόσιας υγείας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων
-σχεδιάζουν τους δρόμους έχοντας υπόψη την αντίληψη του δημοσίου χώρου και τις ανάγκες των ευάλωτων χρηστών.
-να χρησιμοποιούν πιο ακριβή και σωστή ορολογία όπως Σύγκρουση, Συντριβή, Τραυματισμός, δυστύχημα  αντί για Ατύχημα.
ΠΡΟΛΗΨΗ
είναι καθήκον μας να μειώσουμε τραυματισμούς από τα τροχαία όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν.
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ ζητούν από τις κυβερνήσεις να :
-πρωτοστατήσουν παραδειγματικά με προσεκτική διαχείριση των κινδύνων.
-διαθέτουν επαρκείς πόρους για έρευνα και να μεταρρυθμίσουν ενδυναμώνοντας αυστηρά τους νόμους για την κυκλοφορία.
-δημιουργήσουν ένα βιώσιμο μηχανισμό χρηματοδότησης της οδικής ασφάλειας.
-υιοθετήσουν παγκόσμια στάνταρς  για την τροχαία αστυνομία, την εκπαίδευση των οδηγών και όλες τις άδειες οδήγησης.


ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 
Μια σοβαρή αντίδραση μετά τη σύγκρουση αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας στοιχείο μιας αποτελεσματικής πολιτικής οδικής ασφάλειας και περιλαμβάνει : άμεσες σωστικές παρεμβάσεις, συστηματικές διερευνήσεις, ποινικές και αστικές διαδικασίες κατά περίπτωση, μακροπρόθεσμη αποκατάσταση / υποστήριξη.
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ περιμένουν από τις κυβερνήσεις να εγγυηθούν :
-την βελτίωση των υπηρεσιών επειγόντων  και έγκαιρης αποκατάστασης για να περιοριστεί το οδικό τραύμα.
-εθνικά στάνταρτς κοινωνικής ιατρικής και νομικής φροντίδας για τα τραυματισμένα θύματα και τις πενθούσες οικογένειες.
-σε βάθος διερευνήσεις για να ανιχνευθούν όλες οι αιτίες που μπορούν να προληφθούν και να εγγυηθούν δικαιοσύνη για τα θύματα.
-μια αποτελεσματική αναλογική και αποτρεπτική απάντηση στην τροχαία παραβατικότητα και στην  πρόκληση θανάτου ή τραυματισμού.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
Είναι ουσιαστικής σημασίας η επιστροφή σε βιώσιμους τρόπους κινητικότητας όντας αντιμέτωποι με ένα τεράστιο κόστος σε ανθρώπινες ζωές και με τις επιδράσεις της μόλυνσης της ατμόσφαιρας στην κλιματική αλλαγή.
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ ζητούν από τις κυβερνήσεις να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή : -στην ενσωμάτωση και την αρμονική συνύπαρξη όλων των διαφορετικών τρόπων κινητικότητας στο σχεδιασμό όλων των δρόμων.
-στην παροχή ασφάλειας και άνεσης στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, είναι μέλος της  FEVR ( Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων) και της Global Alliance of NGOs for Road Safety.

Φωτογραφίες ΕΔΩ: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.619265168156762.1073741912.179205038829446&type=1