Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ως μέλος του Εθνικού Συμβουλίου για την Οδική Ασφάλεια, του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, συμμετείχε στις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών στο ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ 8 ΚΑΙ 9 Μαΐου 2014 για την Οδική Ασφάλεια στα πλαίσια της Προεδρίας της Ε.Ε από την Ελληνική Κυβέρνηση.
Για πρώτη
φορά η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ήταν παρούσα σε μια
τόσο σημαντική οργάνωση, μια πρωτόγνωρη συμμετοχή έχοντας περίπτερο στο περιστύλιο του Ζαππείου ανάμεσα
σε ΜΚΟ, φορείς και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο τομέα της οδικής ασφάλειας.
Μας
δόθηκε η δυνατότητα ενημέρωσης των
δραστηριοτήτων της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ,
των Υπουργών της Ε.Ε, όλων των διαπιστευμένων συμμετοχών και δημοσιογράφων που κάλυψαν αυτή την άτυπο
Συμβούλιο των Υπουργών της Ε.Ε για την Οδική ασφάλεια αλλά και την έκτη ημέρα
Ευρωπαϊκής Ημέρας Οδικής Ασφάλειας που φέτος για πρώτη φορά έγινε στην Ελλάδα
στις 9 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο, σε συνεργασία του Υπουργείου Μεταφορών και της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας με θέμα τις
«Έξυπνες και Ασφαλείς Μεταφορές»
Επισκέφτηκαν
το περίπτερο μας, διανεμήθηκε υλικό
ελληνικό και αγγλικό, τα βιβλία μας, τα τετράδιά μας, το ημερολόγιο με έργα των μαθητών μας ρώτησαν
με κάθε λεπτομέρεια για τις δράσεις μας, φόρεσαν τα γυαλιά προσομοίωσης μέθης,
προσφέραμε αλκοτέστ μια χρήσης, περπάτησαν στο μικρό τάπητα, μας ρώτησαν για τα
σκίτσα του Μ. Κουντούρη, μας έδωσαν συγχαρητήρια για την ουσιαστική μεταφορά
μηνυμάτων μέσω των εντύπων μας, μας έγραψαν τις εντυπώσεις τους και στο τέλος
της άτυπης συνάντησης των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε με το τέλος της
καθιερωμένης συνέντευξης είχαμε την τιμή να μιλήσουμε με τον Επίτροπο Μεταφορών
της Ε.Ε τον κ. Siim Kallas,
μια συζήτηση για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ πολύ οικεία, καταθέτοντας τις προτάσεις μας
αλλά και όλων των ΜΚΟ ως μέλος της Παγκόσμιας Συμμαχίας ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στην μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων .
Του
προσφέραμε ένα μικρό δώρο την τσάντα με το σκίτσο του Μ. Κουντούρη με το μήνυμα
του SMS, με όλο το
υλικό μας και με την παράκληση, διαβάζοντας τις προτάσεις μας να στηρίξει την προσπάθεια όλων
των ΜΚΟ στο κόσμο για την οδική
ασφάλεια.
Κατά
την διάρκεια της έκτης Ευρωπαϊκής Ημέρας για την Οδική Ασφάλεια, η Ελένη Καρύδη
παραχώρησε συνέντευξη στο διαμορφωμένο στούντιο
της Δημόσιας Τηλεόρασης στο Ζάππειο Μέγαρο.
Κλείνοντας
τις εργασίες της έκτης Ευρωπαϊκής Ημέρας
για την Οδική Ασφάλεια ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης
Παπαδόπουλος, συνοψίζοντας τόνισε: «Είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο το γεγονός ότι,
σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαπιστώνεται πρόοδος, με διαχρονική μείωση των
δυστυχημάτων και των θυμάτων. Οι προσπάθειές , πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο
ρυθμό και με βάση το Στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας
στην Ελλάδα, 2011-2020
Τόνισε
ότι το όραμά για τη βελτίωση της οδικής
ασφάλειας ξεκίνησε με τη νέα σύσταση και επαναλειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου
Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ)
και
της Διυπουργικής Επιτροπής με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας και ότι θα συνεχίσουν την προσπάθεια για την
ολοκλήρωσή του.»Ο φάκελος που παραδόθηκε στον Επίτροπο κ. Kallas με τις προτάσεις μας.
Αξιότιμε κ. Επίτροπε
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, είναι μια ΜΚΟ που εδρεύει στη Ρόδο και η δράση της έχει επεκταθεί και σε άλλα νησιά του νομού Δωδεκανήσου.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ψηφίστηκε ως η καλύτερη ΜΚΟ για τη δυναμική της στη Ρόδο το 2013, και η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ Ελένη Καρύδη ψηφίστηκε πρόσωπο της χρονιάς για το 2011 από την εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ της Ρόδου.
Ως μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του Υπουργείου Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων για την Οδική Ασφάλεια οι προτάσεις μας προς εσάς είναι :
Α) Εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για την Βελτίωση της οδικής ασφάλειας 2011-2020
1 . Ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής σε κάθε βήμα εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο.
2 . Αυστηροί Έλεγχοι Οδικής Ασφάλειας των προς παράδοση Έργων που αφορούν το οδικό δίκτυο, όταν πρόκειται να δοθούν στους χρήστες. Τήρηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (2008/96/ΕΚ) και άμεσο έλεγχο των παραβάσεων.
3 . Δημιουργία συνθηκών και δομών για την υποστήριξη των θυμάτων των τροχαίων δυστυχημάτων .
4 . Πιο αυστηρή αστυνόμευση με on- line σύστημα πληρωμής των προστίμων και την τοποθέτηση συστημάτων ασφαλείας καταγραφής παραβάσεων του ΚΟΚ.
5 . Οδηγίες για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσικλετών για τον περιορισμό της ιπποδύναμης των οχημάτων έως 130 hp το ανώτερο.
6 . Υποχρεωτική διάθεση για κάθε χρήστη του οχήματος του Alcotest, είτε με ηλεκτρονική συσκευή είτε μιας χρήσης, θέμα επιλογής του οδηγού.
7 . Σε περίπτωση κατά την οποία γίνονται μετατροπές των οχημάτων με οποιονδήποτε τρόπο μετά την πώληση τους, να αφαιρείται η άδεια λειτουργίας του συνεργείου που επιχείρησε την μετατροπή και επιβολή μεγάλου προστίμου στον κάτοχο του οχήματος.
8 . Περίπου. 800.000 οχήματα είναι τα ανασφάλιστα στην Ελλάδα, λόγω της οικονομικής κατάστασης. Επιβάλλεται η μείωση των ασφαλίστρων και έλεγχος των Ασφαλιστικών Εταιρειών αν πληρούν τις προδιαγραφές για την λειτουργία τους.
9 . Πιο συχνοί έλεγχοι στους οδηγούς πέραν των 70 ετών και να θεσπιστεί πιο εξειδικευμένος έλεγχος και με άλλες ειδικότητες ιατρών.
10 . Υποχρέωση των φαρμακευτικών εταιρειών αναγραφής με ένδειξη προσοχή των φαρμάκων που επηρεάζουν την οδήγηση.
11 . Νόμος τροποποίηση, στην περίπτωση οδηγών που είναι υπό την επήρεια αλκοόλ και προκαλούν θανατηφόρα δυστυχήματα να δικάζονται για «ανθρωποκτονία εκ προθέσεως» και όχι για «ανθρωποκτονία εξ αμελείας».
12 . Την αναστολή λειτουργίας σχολών εκπαίδευσης οδήγησης, οι οποίοι έχουν βρεθεί να χρησιμοποιούν έμμεσες μεθόδους για την έκδοση αδειών οδήγησης .
13 . Καθιέρωση Ευρωπαϊκού ετήσιου βραβείου για τα μέσα ενημέρωσης που προωθούν δράσεις για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων .
Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας , ελπίζουμε ότι θα βρείτε ενδιαφέρουσες προτάσεις μας και θα στηρίξετε τις προσπάθειές μας για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
Ελένη Καρύδη
EFTHITA RHODES
GREECE
Προτάσεις των ΜΚΟ που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και την υπεράσπιση των θυμάτων των τροχαίων δυστυχημάτων για την Δεκαετία Δράσης για την οδική ασφάλεια 2011 - 2020
Γενική Προσέγγιση
Ο δρόμος είναι ένας δημόσιος χώρος καθώς και ένα δίκτυο που συνδέει τους ανθρώπους.
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ καλούν τις κυβερνήσεις να :
-αλλάξουν δραστικά την πολιτική μεταφορών , με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια και μια βιώσιμη κινητικότητα.
-θεωρούν τους σχετιζόμενους με τον κυκλοφοριακό κίνδυνο τραυματισμούς και την κινητικότητα σαν ένα ζήτημα δημόσιας υγείας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων
-σχεδιάζουν τους δρόμους έχοντας υπόψη την αντίληψη του δημοσίου χώρου και τις ανάγκες των ευάλωτων χρηστών.
-να χρησιμοποιούν πιο ακριβή και σωστή ορολογία όπως Σύγκρουση, Συντριβή, Τραυματισμός, δυστύχημα αντί για Ατύχημα.
ΠΡΟΛΗΨΗ
είναι καθήκον μας να μειώσουμε τραυματισμούς από τα τροχαία όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν.
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ ζητούν από τις κυβερνήσεις να :
-πρωτοστατήσουν παραδειγματικά με προσεκτική διαχείριση των κινδύνων.
-διαθέτουν επαρκείς πόρους για έρευνα και να μεταρρυθμίσουν ενδυναμώνοντας αυστηρά τους νόμους για την κυκλοφορία.
-δημιουργήσουν ένα βιώσιμο μηχανισμό χρηματοδότησης της οδικής ασφάλειας.
-υιοθετήσουν παγκόσμια στάνταρς για την τροχαία αστυνομία, την εκπαίδευση των οδηγών και όλες τις άδειες οδήγησης.
Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ περιμένουν από τις κυβερνήσεις να εγγυηθούν :
-την βελτίωση των υπηρεσιών επειγόντων και έγκαιρης αποκατάστασης για να περιοριστεί το οδικό τραύμα.
-εθνικά στάνταρτς κοινωνικής ιατρικής και νομικής φροντίδας για τα τραυματισμένα θύματα και τις πενθούσες οικογένειες.
-σε βάθος διερευνήσεις για να ανιχνευθούν όλες οι αιτίες που μπορούν να προληφθούν και να εγγυηθούν δικαιοσύνη για τα θύματα.
-μια αποτελεσματική αναλογική και αποτρεπτική απάντηση στην τροχαία παραβατικότητα και στην πρόκληση θανάτου ή τραυματισμού.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
Είναι ουσιαστικής σημασίας η επιστροφή σε βιώσιμους τρόπους
κινητικότητας όντας αντιμέτωποι με ένα τεράστιο κόστος σε ανθρώπινες ζωές και
με τις επιδράσεις της μόλυνσης της ατμόσφαιρας στην κλιματική αλλαγή.Κατά συνέπεια οι ΜΚΟ ζητούν από τις κυβερνήσεις να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή : -στην ενσωμάτωση και την αρμονική συνύπαρξη όλων των διαφορετικών τρόπων κινητικότητας στο σχεδιασμό όλων των δρόμων.
-στην παροχή ασφάλειας και άνεσης στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου