Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί στο σημαντικό ρόλο που οι
ίδιοι οι χρήστες του οδικού δικτύου μπορούν να διαδραματίσουν για να
αποκτήσουμε ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές. Δημοσιεύουμε παρακάτω
τις προτάσεις που μας έστειλε ένας αναγνώστης μας και υπενθυμίζουμε πως ο
τόπος αυτός είναι ανοικτός για δημοσίευση και συζήτηση κάθε θετικής
πρότασης που θα οδηγούσε στον περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων, στην
ήπια και ασφαλή μετακίνηση.
“Ονομάζομαι Κώστας Υψηλάντης, έγγαμος με 3 παιδιά, ετών 56. Πριν από 13 χρόνια είχα ένα πολύ σοβαρό τροχαίο περιστατικό από το οποίο θα μπορούσα να μην ήμουνα τώρα ζωντανός. Η αιτία οφειλόταν σε απόκρυψη του φωτεινού σηματοδότη από φραγκόσυκα που έβγαιναν από διπλανή οικία και κάλυπταν το φανάρι. Στο ίδιο σημείο είχαν γίνει και άλλα ατυχήματα αλλά οι υπεύθυνοι δεν είχαν επιληφθεί της κοπής των δέντρων .
Σε χιλιάδες άλλα σημεία οι σηματοδότες ή οι πινακίδες είναι καλυμμένοι και καμία υπηρεσία δεν ενεργοποιείται. Υπεύθυνοι θεωρούνται εκτός από την Τροχαία που πρώτη αντιλαμβάνεται το πρόβλημα μετά το τροχαίο ατύχημα, και ο Δήμος και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Όμως η αδράνεια που συνήθως
χαρακτηρίζει τούς υπεύθυνους είναι η αιτία χιλιάδων ατυχημάτων.
Η λύση του προβλήματος είναι η δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου από φορείς πολιτών που θα ελέγχει συνεχώς όλους τους σηματοδότες και τις πινακίδες αν είναι επαρκώς ορατοί από τους οδηγούς ή τους πεζούς.
Το παρατηρητήριο θα έχει ένα πενταψήφιο τηλεφωνικό αριθμό στο οποίο θα καλούν όλοι οι πολίτες για να το ενημερώνουν. Επίσης μια υπηρεσία που θα αποκαθιστά την ορατότητα των σηματοδοτών.
Δεύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σηματοδότες είναι η παύση λειτουργίας τους για αρκετή ώρα, που έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία πολλών ατυχημάτων. Και στο πρόβλημα αυτό πρέπει η τροχαία να βρίσκει άμεση λύση.
Για τους μοτοσικλετιστές, η ύπαρξη λακούβων ή στροφών με αντίθετη κλίση είναι από τα πιο επικίνδυνα αίτια ατυχημάτων. Το Παρατηρητήριο θα πρέπει να καταγράφει συνεχώς τις επικίνδυνες περιπτώσεις.
Σε δρόμους που ασφαλτοστρώνονται, η προηγηθείσα καταστροφή του παλιού οδοστρώματος, πρέπει να προειδοποιεί τους οδηγούς κυρίως των δικύκλων , γιατί σε περίπτωση βροχής, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη η οδήγηση. Για όσες ημέρες θα παραμένει άστρωτη η νέα άσφαλτος, θα
πρέπει να υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες.
Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι ευθύνη όλων και γι αυτό πρέπει όλοι να ενεργοποιηθούμε.”
ΚΩΣΤΑΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ
Η πρόταση για την συγκρότηση παρατηρητηρίου από φορείς πολιτών είναι παραπλήσια και με την πρόταση του SOS Τροχαία Εγκλήματα για την συγκρότηση ανοικτών επίτροπων Οδικής Ασφάλειας σε κάθε Δήμο και Περιφέρεια, με τακτές συνεδριάσεις με συμμέτοχη των συλλόγων που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και υπερασπίζονται τα θύματα των τροχαίων, ανοικτές σε κάθε πολίτη, με την συμμέτοχη εκπρόσωπων της Τροχαίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ κλπ.
Δυστυχώς μια τέτοια λογική δεν υιοθετήθηκε από την τοπική αυτοδιοίκηση μέχρι σήμερα παρότι σημαντικότατο μέρος των προβλημάτων της κυκλοφορίας αποτελεί πλέον δική της ευθύνη. Θα επαναφέρουμε την πρόταση σε κάθε επίπεδο μια και αποτελεί κατά την γνώμη μας μια άμεσα εφαρμόσιμη και ανέξοδη μέθοδο για να σωθούν αρκετές ζωές και να αποφευχθούν άλλες τόσες αναπηρίες. Επειδη όλα αυτα μπορουν να γίνουν και τα τροχαία μπορουν να προληφθούν, αφου είναι στη συντριπτικη τους πλειοψηφία προβλέψιμα, για αυτο και δεν τα θεωρούμε ατυχήματα μια και η τύχη ελάχιστα ή καθόλου έχει να κάνει μ αυτά. Εγκληματικες παραλείψεις και συμπεριφορές στερουν ζωες και βυθίζουν στον πόνο, το πένθος και τη δυστυχία χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο στη χώρα μας.
Να υπογραμμίσουμε εδώ πως μόλις 15 ημέρες πριν ο Δήμος της Νέας Υόρκης (πληθυσμός όσο της Ελλάδος) νομοθέτησε την υποχρεωτική εντος 24 ωρών αποκατάσταση κάθε βλάβης σε σηματοδότες και σήμανση του οδικού δικτύου.
Μια εικόνα για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα: ΕΔΩ
“Ονομάζομαι Κώστας Υψηλάντης, έγγαμος με 3 παιδιά, ετών 56. Πριν από 13 χρόνια είχα ένα πολύ σοβαρό τροχαίο περιστατικό από το οποίο θα μπορούσα να μην ήμουνα τώρα ζωντανός. Η αιτία οφειλόταν σε απόκρυψη του φωτεινού σηματοδότη από φραγκόσυκα που έβγαιναν από διπλανή οικία και κάλυπταν το φανάρι. Στο ίδιο σημείο είχαν γίνει και άλλα ατυχήματα αλλά οι υπεύθυνοι δεν είχαν επιληφθεί της κοπής των δέντρων .
Σε χιλιάδες άλλα σημεία οι σηματοδότες ή οι πινακίδες είναι καλυμμένοι και καμία υπηρεσία δεν ενεργοποιείται. Υπεύθυνοι θεωρούνται εκτός από την Τροχαία που πρώτη αντιλαμβάνεται το πρόβλημα μετά το τροχαίο ατύχημα, και ο Δήμος και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Όμως η αδράνεια που συνήθως
χαρακτηρίζει τούς υπεύθυνους είναι η αιτία χιλιάδων ατυχημάτων.
Η λύση του προβλήματος είναι η δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου από φορείς πολιτών που θα ελέγχει συνεχώς όλους τους σηματοδότες και τις πινακίδες αν είναι επαρκώς ορατοί από τους οδηγούς ή τους πεζούς.
Το παρατηρητήριο θα έχει ένα πενταψήφιο τηλεφωνικό αριθμό στο οποίο θα καλούν όλοι οι πολίτες για να το ενημερώνουν. Επίσης μια υπηρεσία που θα αποκαθιστά την ορατότητα των σηματοδοτών.
Δεύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σηματοδότες είναι η παύση λειτουργίας τους για αρκετή ώρα, που έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία πολλών ατυχημάτων. Και στο πρόβλημα αυτό πρέπει η τροχαία να βρίσκει άμεση λύση.
Για τους μοτοσικλετιστές, η ύπαρξη λακούβων ή στροφών με αντίθετη κλίση είναι από τα πιο επικίνδυνα αίτια ατυχημάτων. Το Παρατηρητήριο θα πρέπει να καταγράφει συνεχώς τις επικίνδυνες περιπτώσεις.
Σε δρόμους που ασφαλτοστρώνονται, η προηγηθείσα καταστροφή του παλιού οδοστρώματος, πρέπει να προειδοποιεί τους οδηγούς κυρίως των δικύκλων , γιατί σε περίπτωση βροχής, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη η οδήγηση. Για όσες ημέρες θα παραμένει άστρωτη η νέα άσφαλτος, θα
πρέπει να υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες.
Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι ευθύνη όλων και γι αυτό πρέπει όλοι να ενεργοποιηθούμε.”
ΚΩΣΤΑΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ
Η πρόταση για την συγκρότηση παρατηρητηρίου από φορείς πολιτών είναι παραπλήσια και με την πρόταση του SOS Τροχαία Εγκλήματα για την συγκρότηση ανοικτών επίτροπων Οδικής Ασφάλειας σε κάθε Δήμο και Περιφέρεια, με τακτές συνεδριάσεις με συμμέτοχη των συλλόγων που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και υπερασπίζονται τα θύματα των τροχαίων, ανοικτές σε κάθε πολίτη, με την συμμέτοχη εκπρόσωπων της Τροχαίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ κλπ.
Δυστυχώς μια τέτοια λογική δεν υιοθετήθηκε από την τοπική αυτοδιοίκηση μέχρι σήμερα παρότι σημαντικότατο μέρος των προβλημάτων της κυκλοφορίας αποτελεί πλέον δική της ευθύνη. Θα επαναφέρουμε την πρόταση σε κάθε επίπεδο μια και αποτελεί κατά την γνώμη μας μια άμεσα εφαρμόσιμη και ανέξοδη μέθοδο για να σωθούν αρκετές ζωές και να αποφευχθούν άλλες τόσες αναπηρίες. Επειδη όλα αυτα μπορουν να γίνουν και τα τροχαία μπορουν να προληφθούν, αφου είναι στη συντριπτικη τους πλειοψηφία προβλέψιμα, για αυτο και δεν τα θεωρούμε ατυχήματα μια και η τύχη ελάχιστα ή καθόλου έχει να κάνει μ αυτά. Εγκληματικες παραλείψεις και συμπεριφορές στερουν ζωες και βυθίζουν στον πόνο, το πένθος και τη δυστυχία χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο στη χώρα μας.
Να υπογραμμίσουμε εδώ πως μόλις 15 ημέρες πριν ο Δήμος της Νέας Υόρκης (πληθυσμός όσο της Ελλάδος) νομοθέτησε την υποχρεωτική εντος 24 ωρών αποκατάσταση κάθε βλάβης σε σηματοδότες και σήμανση του οδικού δικτύου.
Μια εικόνα για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα: ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου